Proč neberou candáti???

Z vícero míst slyším, jak špatná je letos sezóna na candáty. Já také na přívlač ze začátku chytil pár kousků a potom začátkem července jako když utne. Za skoro 3 měsíce jeden prcek a to chodím v průměru 2-3x týdně vždy ráno nebo večer.
Čím to je, že se nechytají? Něco přece musí žrát. Mají dostatek potravy poblíž úkrytů nebo proč? Ani na místech, kde se smí chytat z lodi to není bůhvíjak růžové...
Autor diskuse: Salmon - Profil , 29.9.2021 dravci - ostatní

Jaká je podle vás letošní sezóna na candáty?

A) Nejhorší co pamatuji62%

B) Špatná, ale bylo už i hůře8%

C) Průměrná7%

D) Začátek dobrý, ale léto hrůza1%

E) Léto hrůza a teď dobrý6%

F) Lepší, než jiné roky7%

G) Výborná8%

Od 19.11.2021 hlasovalo 85 čtenářů.

181 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Notoš - Profil | Po 3.1.2022 18:46:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Vidím, že jsou tady stížnosti, že je to diskuse o ničem...Tak aby byl i nějaký ten monitor spokojen, že se něco zde dověděl, tak vám řeknu příhodu, která se mi stala před 3 roky.
Moji oblíbenou lokalitou, kde lovím na přívlač, je řeka Dyje a původní stará ramena. Lovu dravých ryb se věnuji již opravdu hodně let. Chytal jsem na řekách Váh, Dunaj, Moravě, ale Dyje je moje srdeční záležitost. Tu řeku prostě miluji...Jsem rád, že v mých šlépějích kráčí i můj syn. Samozřejmě jeho úspěchy jsou vykoupeny 1000 x menším potem a krví, než to bylo u mě. Mnohým záludnostem a překážkám se vyhnul díky mé znalosti vody, techniky lovu přívlačí, výběrem vhodných nástrah a pod. On to ví a váží si toho. Proč? Protože ví, kolik to stálo času i peněz, než může říct - zachytal jsem si. Chytil jsem štiku, sumce i candáta...A má spousty kamarádů, ale v životě by jim neřekl úplně všechno, protože ví, že další rok by to měl u vody mnohem a mnohem těžší a proč by nakonec zkušenosti svého táty jen tak pustil do éteru, že? To, že v Dyji žije sumec, štika i candát není žádným tajemstvím. Pochlubit se úspěšným lovem? Proč ne...Říct, že chytá na twistra - dyť to není žádné tajemství, že tahle nástraha patří k těm spolehlivým. Říct, že úspěšnou nástrahou je i plandavka, popřípadě rotačka? Každý, kdo dělá přívlač to minimálně jednou vyzkoušel. A tam začíná ten celý fígl ,,umění" lovu na přívlač....Vyzkoušel, ale nevydržel! To je jedno z těch chytacích tajemství proč se někdo během lovu směje a druhý si trhá vlasy, že nic nechytá. Ano, je to vytrvalost a věřit ve svou nástrahu. To dělá 90% úspěchu během lovu. Já vím, že v řekách již není tolik ryb jako bylo tomu cca 10 -15 let zpátky, ale věřte mi, že víra v nástrahu kterou právě chytám, dělá divy.
Samozřejmě, když přijde k vodě 10 vláčkařů a všichni budou chytat na Keitech gumy, tak já určitě tu gumu nenasadím jako zbraň na candáta, ale okamžitě sáhnu po gumě od jiné firmy. A na výběr je milion možností. Už tady mám trumf v rukávu, protože se liším od stáda. Mě si ten dravec vybere!...je to odzkoušené, je to fakt. Tou jinou zbraní může být peří, jiná montáž, nastražení nástrahy, wobler a podobně. Tím jsem chtěl říct, že než začnu chytat, mrknu se, na co chytá ,,konkurence". Samozřejmě těch několik procent do stoprocentní úspěšnosti dělá taky doba lovu, teplota vody, výška hladiny v řece a další a další drobnosti - je to taková Lego skládačka...
A teď k té příhodě.
Naproti mého lovného místa chytal rybář a tahal co chvíli candáta. Chytal ryby od 70 čísel nahoru. Já jsem se trápil žlutou gumou od Vláčej. Nic, ani ťuk...Borec sundával snad 5 -6 candáta a já nechápal, jak je to možné, když to nahazujeme do jednoho a stejného místa. Změnil jsem nástrahu, pak další a další a - NIC. Borec odešel od vody s jedním candátem tak 80 čísel v ruksaku a já ten večer nespal. Na druhý den jsem valil na to ,,jeho" místo. Vystřídal jsem snad sto nástrah a sto barev. Nic, nicovaté nic. A najednou borec ze včerejška stojí za mnou. Pouštím ho na ,,jeho" flek a prvním náhozem zdolává candáta k 90-ti číslům. To mi vypadlo i cígo z huby. Jste měli vidět, jak byl nesvůj, že vidím tu jeho zázračnou nástrahu. Kurňa, kde ji sehnat? Volám večer kamarádovi Pavlovi. Ten mi nevěří a hned druhý den jsme u vody a čekáme na toho ,,experta" - candátobijce. Přijde nebo nepřijde k vodě...áááááá už ho vidíme a čekáme, co se bude dít...A opět se dělo....candát za candátem, mírovou rybu snad ani ta nástraha nechytá. My samozřejmě nic. Ani přibližná kopie nástrahy nezajistila ani ,,drb". To jsem si již řekl, že to není rybář, ale snad je to mág v lovu na přívlač. A tak to šlo snad celý týden, my nic a on spousty záběrů a my prostě nechápali vo co go...
Až jednou jsem dostal klepanec a já vytáhl z vody ne rybu, ale kus vázky a na ní byla ta zázračná nástraha. Opatrně jsem si ji připnul na karabinku, vše zkontroloval, zda je pletenka v pohodě, abych to náhodou neupálil během nahazování...Pár náhozů a bum! první candát si chtěl se mnou promluvit z blízka. Odepnu ho a pouštím a vzápětí po nahození chytám druhou rybu a další...Neskutečné. Ani já a ani Pavel jsme nemohli tomu uvěřit. Prostě něco neskutečného, bylo to jako ve snu. Nakonec jsme sehnali tu nástrahu ve větším množství a o tom, že jsme každou docházku zachytali nebudu vykládat. Pro mě nepochopitelné, ale je to tak....tam prostě funguje jedna jediná nástraha již druhým rokem. Každý pochopí, že po takovém psychotraumatu, jaké jsem zažil i s kolegou Pavlem, nevyzvoním hned každému, na jakou nástrahu že to chytáme.
Ale candáti jsou to překrásní!
Všem přeji hezký večer a až budete usínat, tak ty nejdivočejší sny o big candátech.

Njaka - Profil | Po 3.1.2022 20:59:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Navrc >> Nebýt právě těhle, tak se tady možná i něco dozvíš, ale protože veřejně šíří a prodávají moudra rybařů, co se k nim desítky let prochytávali a kteří se o ně v dobré víře podělili s jedním člověkem, ne s tisícema na internetu, nediv se, že nikdo už nechce ani naznačit. Se podívej jak to dopadlo na Necharnicích, ta jejich nenažranost a vykrádání se a předhánení se navzájem. To už nemá s rybařinou nic společnýho. To raději vidím filetu na stole, než předpaženou, do objektivu nacpanou šedesátku s vystřelenejma očima(sice jí pustí, ale stejně zdechne), následně zveřejněnou s přepíchlou gumou v pěti FB skupinách. A takhle těch ryb zmrzačej za den bez jakýkoliv sebereflexe a uvědomění i desítky. Následující rok je revír v prdeli a zase hledaj, co by kde zlikvidovali, s dodatkem na svou obhajobu, že už to víc propálit nejde, pak rozhodují o osudu stovek dalších rybářů, kteří se nestačí divit, co se s vodou po nájezdu těhle hvězd stane. Na to jsou všechny masařky krátký. Tohle jsou nejzásadnější informace, co v dnešní době k úspěšnému lovu candátů a dravců obecně, potřebuješ vědět: najdi si je, nikomu to neříkej a pokus se na tom místě nebejt moc často vidět

NMira Kolínek - Profil | So 6.11.2021 8:28:38

Stále nějak nedokážu pochopit, co vede lidi k tomu, aby měřili "candáty" o délce 35 a 38 cm... Snad jen, když to udělá desetiletý kluk, který takovou rybku chytne jako prvního candáta ve svém rybářském životě, to bych asi pochopil, ale jinak mi to fakt hlava nebere...

NRytíř - Profil | Po 3.1.2022 13:43:15

Navrc >> promin ale srovnávat feedr a vláčení mě přijde drobet mimo mísu.Na feeder zachytá skoro každej,kapř cejn,plotice.atd..spousty ochotných ryb sežrat tvou nástrahu a na místě až tak nezáleží.Taky jsem kdysi hojně chytal na feeder a nepamatuji se,že bych někdy nechyt aspon jednu rybu,rybku..oproti tomu vláčkařská zera nejsou zdaleka vzácností..Tím jsem chtěl říct,že tam co jsi včera seděl bude někdo jiný a ty půjdeš kus od něj,tak ty ryby budeš chytat taky..přívlač je o něčem uplně jiném..mraky prutohodin,zkoušení,trhání gum,hledání felků,způsobu vedení,gramáží jig např...čas kdy ta ryba se na konkrétním místě zdržuje,v jakou roční dobu,každej rok se tohle i mění atd...je toho mraky ale to ti myslím vysvětlovat nemusím.A když ještě k tomu okolo tebe lítají magoři na rychlejch lodích, na který ukazuješ rukou aby zpomalil a on se tě jen směje+ někteří rybáři na malejch lodičkáchj to maj jentat,že je nevyleje z lodě..to se tě u feedrování nestane..Prostě je to vydřené a vykoupené mnoha strastmi a každej si tím musí projít a poznat většinou sám.Když někoho vezmeš na flek,kterej má známě a ty zas další známé.tak taky přijedeš a nemáš třeba kam nahodit..a proto primární informace se v tomto sdělují jen lidem kterým 100% věříš a jsou na podobné vlně jak ty. A to o feederu tedy říct nemůžu.A stavět do jedné roviny jakou peletu,dumbelesku,wafersku či metod krmítko,nebo obyčejné..to prostě nejde.Vůbec tim nesnižuji feedrový lov..ale dle mě takhle to je..

Notoš - Profil | Út 23.11.2021 18:58:33

Mladému se povedlo před nedávnem ulovit velevzácného candáta súdánského (forma emigranticus) a já měl štěstí před pár dny na přerostlého ježdíka...
Candáta letos ne a ne chytit.
:-)

NTibiik - Profil | St 5.1.2022 13:38:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

mascha >> Přesně tak,mám osobně jedno místo na řece na slušnější candáty které je na gumu těžko voditelné,prakticky tam nikdo nechodí vláčet,u nás je řeka bez jakkéhokoliv porostu na břehu,takže tě jde vidět až nevím kam,ale když se někde poblíž objeví nějaký biwak,nebo bobkař tak tam prostě nejdu....
...Já jsem pár let zpátky udělal neskutečnou chybu která mě do teď mrzí a nejradši bych si nafackoval,vlastně sem nechtíc "pomohl zlikvidoval " krásné štiky na jednom menším revíru....
Při jedné večerní obchůzce kolem vody sem viděl několik nenápadných zalovení,ráno jsem tam vyrazil s vláčákem,ale nebyl sem tam sám,opodál seděli dva bobkaři....,Dle mého ty štiky(semtam candát) ještě neviděly wobler,bo sem měl záběr snad na každý nához,samozřejmě špluchot zdolávaných ryb přilákalo vedlesedící rybáře a ti nevěřícně hleděli,v tu dobu měl sem na břehu jednu ponechanou sedumdesátku zbytek jsem pouštel,ryby do 90ti čísel,tak jsem pokračoval ve svém chvástání ještě asi hodinku,pak sem musel odjet do práce. Všechno jsem sdělil bráchovi a na víkend jsme se tam s velkou slávou vydali,už při příjezdu k vodě jsme tušili že je něco hodně špatně,jenom kam jsme dohlédli sme napočítaly přez 40 (!!!) "vláčkařů" a nemá smysl psát co to byl u vody za blivajz.
Tehdy sem několik nocí nespal,vůbec mě z toho nebylo dobře (vlastně do včilšku),ale tato zkušenost mě otevřela oči a od té doby vím že co se týká přívlače nikdy před nikým nic zásadního nesdělovat samozřejmě na vijímky lidem kterým můžu naplno věřit.
Takže tak,každý vláčkař by si měl nechat kousek toho svojeho tajemství,bo dravců ubývá,vláčkařů přibývá a podle všeho bude hůř,

NBulda 64 - Profil | Po 3.1.2022 12:22:02

Trochu naivní představa hoši, že si tady budou lidi, co něco umí, kamarádsky vyměňovat zkušenosti a chválit své tajné zbraně... snad v nějaké privátní diskuzi o pár členech, lidí přibližně stejně "vyzrálých"..
Proto se to tu zvrhlo v satiru a tak to má byt :-))
Protože někoho něco učit v dnešní době je na pi ču

Nmascha - Profil | St 5.1.2022 10:49:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Říkejte si co chcete, ale moje zkušenost je taková, že klíčovým faktorem není ani ryby dobře lokalizovat, ani vybrat spávnou nástrahu a pak jí věřit. I když všechny ty faktory jsou důležité a nejde to bez nich, tak naprosto klíčové je vedení. Chytám často v partě s několika místními mágy, čili ryby mi kluci najdou, dokonce mi darují úspěšnou nástrahu, ale stejně jsem vemeno, co to neumí vodit a nachytám sotva desetinu toho, co oni ve stejnou chvíli na stejném fleku na stejnou nástrahu. Když nebudete umět nástrahy vodit, tak i na tutovym fleku shoříte, stejně jako s magickou nástrahou.
Což ovšem není nic proto tomu, co tu padlo o tom, že jen idiot bude fleky, nástrahy a postupy propalovat na internetech nebo lidem, se kterými se u vody tak nějak náhodně potká. Nejde o žádnou závist nebo sobectví, ale o docela obyčejnou starost o chytací budoucnost, viz ten příspěvek o díky mediálním sračkám testérů zničenou generaci candáta na Nechrankách.
Jaka to napsal správně o tom, nenechat se nikde moc často vidět. Dokonce jsem byl svědkem toho, jak občas někdo z nich raději rybu nesekne nebo nechá spadnout povolením, jen aby zrovna nějakej kolemjedoucí čumil nedostal informaci. A to považuju za velmi chytrý a klobouk dolu.

NŘízek 5,125 - Profil | Út 4.1.2022 8:19:51

aleš vavřina >> ale dpc:-)
to není o závisti, se proberte,
to je o tom, že když chci jit na ryby, tak chci mít u vody klid a svobodnou volbu kde chytat.
a ne, že když přijedu na oblíbený místo, tak tam už chytají 3 další lidi, -tak tedy jedu jinam, ale tam už chytají jiní dva..., tedy příště pro jistotu k vodě vyrazím už ve 4 ráno, abych měl kam nahodit...
nebo když ze břehu hážu na oblíbenou hranu, tak mi tam najedou dvě "bassovky" s rovnokšiltama, a začnou mi tam chytat taky, a po pul hodině odjedou s patřičným proturováním motoru...
já už ve svym věku chci mít u vody klid, a ne se furt s někym předhánet, kdo kam a kdy nahodí...

Nroman - Profil | Út 9.11.2021 8:58:10

Koušou i divný céčka....

Nsliver - Profil | Čt 6.1.2022 9:25:41

JohnyL >> že tys to nezažil, neznamená, že to není pravda. O takových vodách a mnohem větších, kde ani místní netušili, co jim tam plave, bych ti mohl vykládat celý večer. Když to objevíš, musíš se chovat jako partyzán :-))) jinak je konec. Věřit nemusíš, přeju ti, abys to aspoň jednou zažil.

NMira Kolínek - Profil | Út 4.1.2022 17:11:20

aleš vavřina >> Většinou s tebou souhlasím, ale teď určitě ne. Vezmu-li to třeba přímo na tebou popsaný úsek Dyje mezi vraty a soutokem, tak je to naopak velmi malý úsek řeky, který nešťastně zveřejněná informace dokáže na nějakou dobu naprosto odrovnat. Je to přesně o tom, jak píše Řízek. Ryby se sice při troše štěstí nevychytají, ale místa se zničí rybářským tlakem. Nemáš kde nahodit, místa zničený, všude bordel, auta přespolních rybářů, díky tomu nasraní lidi v okolí vody, atd... V dnešní době internetu, FB, Insta, opravdu stačí dvě fotky zde na MRKu, nebo na FB, toho si všimne 20 lidí, ti znají každý nějakého kamaráda a pak na ten úsek řeky, který má 20 kilometrů, přijede během dvou týdnů třeba 200 lidí z různých koutů republiky. Buď už mají nějaké informace, nebo si je při prvním lovu na této řece zjistí a podruhé už budou vědět, že z těch 20 kilometrů řeky je 5 kilometrů výrazně lepších. I když z těch 200 lidí 2/3 po prvním lovu odpadnou, tak to stejně způsobí to, že podruhé už přijede těch zbylých 60 rybářů právě na těch "dobrých" 5 kilometrů řeky... Tohle není žádný můj výmysl, je to několikrát ověřeno. Kdybys věděl, kolik mých známých z celé republiky mi volá a píše, když dá například Jožka Foltýn nějakou fotku slušné ryby na FB, nebo Otoš sem na MRK... Konkrétně třeba zrovna fotky Jožky Foltýna na FB jsou opravdu určujícím faktorem návštěvnosti vláčkařů na různých úsecích moravských řek, tento fakt je dlouhodobě ověřen a mám na to mnoho svědků.

NMrKos - Profil | Ne 24.10.2021 16:52:58

Odpověď na otázku proč neberou candati můžeme vidět na každé svazovce, která byla z nějakého důvodu vypuštěna. A můžeme tam vidět i odpověď na otázky proč neberou stiky nebo proč neberou okouni. Je to pokazde velmi smutny pohled. A pod taktovkou svazu to bohuzel lepší nebude. Alespoň ne u nas na Moravě.

Neskymak Mrakomor - Profil | Po 3.1.2022 12:24:11

aleš vavřina >> jakože myslíš, že ti někdo propálí například své úspěšné nástrahy přičemž sám před tím vyhodil x 10tek tisíc za jiné než si vytříbil a našel co mu funguje?

Když vidím, jaká technika, možnosti...atd se na nás hrne, co vše je dostupné pro běžné rybáře (když to samé bylo ještě pár lety dostupné pouze pro pár vyvolených zbohatlíků..)

Ano, já se fakt bojím, že mi ty ryby ostatní vyberou :-) Hlavně ty rychlokvašky co si nemuseli sami pracně cestu vyšlapat ale přišli zadarmo k hotovému honem hned samo.....a nemá to pro ně pochopitelně takovou "hodnotu"..

Víš mi stačí vidět jak to za posledních 10let jde aktivně dohajzlu.

Objektivní recenzi nikdy nedostaneš. To co vyhovuje a funguje jednomu nemusí fungovat druhému. Pomohlo by jen jedinné...

Nscjsci - Profil | Čt 2.12.2021 9:45:46

Ale berou a některý člověk musí fotit nadvakrát

Nmascha - Profil | Čt 28.10.2021 11:29:57

Kdo tvrdí, že mu candáti neberou, je akorát zoufale levej a neumí to.

P.S. mně taky skoro neberou ;-)

Nkubas. - Profil | Út 4.1.2022 17:38:27

Mira Kolínek >> Máš naprostou pravdu, že ten úsek je tak malý, až to pěkné není vzhledem ke tlaku, jaký tam je, o to je smutnější to co probíhá. Samozřejmě že to tak je s těmi informacemi. Kazdy kdo má v dnešní době všech pět pohromadě a má oči otevřené, tak to reflektuje... Zcela zbytečně za "pár zlataku", falešnou slávu a mozna i hloupou naivitu si dotyčný řeže tu větev sam pod sebou a doplatí na to nejvic ostatní a v neposlední řadě jen a jen ryby, což si málokdo uvědomuje a v nepochopení to nekdo zcela hloupě označuje snad za závist, proboha ​... v podstatě takovy pěkný sobecký akt ve stylu kdo je víc než já, člověk, rybar a moje ego? Ti moudřejší to časem sami pochopí, az je pozdě, ti méně bystri to bohužel nepochopí nikdy, protože nechtějí.

NReznik76 - Profil | Út 9.11.2021 15:50:10

Hlavní je mit předplacenou zlatou kartu v Pedrově půjčovně
To pak jen choděj SMSky ,,vyraž támhle k vrbičkám prdelko dneska tam budou brát velký okouni"
A když zrovna můžu funguje to

NReznik76 - Profil | Út 9.11.2021 12:59:53

TOMÜ >> a taky proto že každej olizovač kaprů si candáta k večeři neodpustí
A každej olizovač candátů se s ním musí hodinu fotit aby mohl vybrat nej fotku na fejsbůk a instáč

NRAJA - Profil | So 6.11.2021 10:39:11

Mira Kolínek >> Ja napríklad nechápem ludí, čo dokážu naebat plny vezirek ryb a po 3 hodinách ich vysype nas5 do vody, bez šupin a 1/3 je kaput.

Notoš - Profil | St 29.9.2021 21:27:12

...tak jsem si přečetl všechny ,,domněnky" proč se letos nechytá candát...
Jako zapálil jsem si cígo a přemýšlel cca hoďku, přečetl jsem pár odborných článků na téma znečištění našich vod polutanty (zbytky léčiv, hormonů a pod.). Na příčině bude větší výskyt drog v našich řekách a tak jsou ti naši candošci tak trochu zfetovaní. Jakmile je někdo pod vlivem drog, tak má kurewskou žízeň a chuť na jídlo je malá. Tudíž naši candáti mají jen a jen žízeň a nežerou a nežerou...
PS.: pokud by mě chtěl někdo tuhle teorii vyvrátit, tak má na sto pro žízeň.....
:-))

Neskymak Mrakomor - Profil | Po 3.1.2022 15:10:52

Navrc >> ale blbost.....to víš že posune i bez nich. Hlavně bez nich.......k tomu posunu a porozumění přírodě jako celku je totiž třeba chodit pro informace a znalosti k vodě a do přírody....a ne na internet plný influencerského shitu.

Nhadr kapr fakr boy - Profil | Pá 17.12.2021 23:02:28

Pedro1 >> mám rodiče a proc jim nedat rybu a když se s tim chci dělat, při jednom bordelu udělám radši 2. Za tři poslední vycházky jsem chytil dost ryb a nevzal si žádnou. Až uznam za vhodný, vemu si zase 2.

NRytíř - Profil | St 29.9.2021 15:59:48

Salmon - >> Čím asi..samej rovnej kšilt,všechno ohrabávaj kvůli fotu na fb včetně dorostenců,tím začíná i spousta dalších lidí co by jinak nikdy nevláčeli + jedlej podíl candátů začíná být vyčerpán..a ten zbytek když jezdí každen den okolo pařezů na kterých vlajou různé umělé nástrahy tak už asi ví,tohle k žrádlu není.Když spadne voda tak vidím co na parezech visí.A navíc letos je třeba na vodě kam jezdím spouta malých vytřených rybek(místy polívka) a ukrutnej tlak na candáta se lecke vytváří.No a navíc se sadí všude skoro jen kapř..Nějaký cykly po letech atd neberu..cykly maj baby.

Notoš - Profil | Ne 19.6.2022 13:39:58

Salmon >> Na Dyji to letos jde, ryb fakt na patra...Když jsem měnil nástrahu, tak mi z krabičky vypadl vobler přímo do vody...než jsem se ohnul, abych ho vzal, tak z hlubin řeky připlul candát jak poleno a sežral mi ho...Člověk aby si hlídal nástrahy i v zavřeném baťůžku...Top sezona!

NBulda 64 - Profil | Po 3.1.2022 13:31:41

Navrc >> to se chlapi nekoukáte kolem sebe, jak to na vodě vypadá, jak s lodí jezdí kdejakej zblblej jouda (co to viděl na fejzbůku nebo v těch pochybnejch videích dělanejch pro vlastní slávu).. a nerespektuje základní věci jako je slušnost..
A srovnávat to s feederem, kde je cíl chytit kapř??? Tam ať sdílí jak o život...

Nbišon - Profil | Čt 16.12.2021 21:07:22

Něco občas zabere.

NŘízek 5,125 - Profil | St 13.10.2021 12:11:03

Karel K70 >> kapy nebo candáty?:-)
btw- nic osobního, ale potkal sem několik kaprařů, třeba na trnávce,
pro který byl kámoš jen kapr, ale candáty i okouny vesele vraždili,
což prostě nechápu.

NP!F - Profil | Ne 10.10.2021 21:44:16

Erva >> čo sa týka malých, teda do 80cm, mám top sezónu. Rátam len ryby cez zákonnú mieru, mikro velkosti neriešim, ak chytím viac než jedného zdrhnem niekam inam. Neverím v nejaké 7 ročné hovadiny, pokiaľ tie ryby vo vode sú, žrať musia. Stačí, že bola vačšia voda a niekde v blízkosti v minulosti top fleku zaparkoval na dne strom, kde sa môžu lepšie schovať, vymalované. Sú dni, keď viem, že tam sú, sem tam do toho nejaký drbne, zavretou papulou, nežerú. Nemá zmysel to riešiť, jednoducho keby bolo jednoduché chytať zubáče, tak už nie su...

NTomáš Kříž - Profil | Čt 30.9.2021 8:43:37

Berou, co by nebrali. :))

Npepa-č - Profil | St 29.9.2021 17:50:57

"Kampak se nám ti čerchmanti schovali? Neschovali se, děti, umřeli!"
Jára Cimrman copyright

NMira Kolínek - Profil | Út 4.1.2022 19:15:18

Řízek 5,125 >> Ano, krásně se to četlo, taky jsem to hltal. I ty Jehličkovy články z Rybářství si dobře pamatuji. Naše generace na tom vyrostla, nic jiného nebylo. Ale teď je to všechno násobně rychlejší. To co dnes za hodinu nakoukám na youtube jsem v mládí 10 let studoval v knížkách a pak metodou "pokus - omyl" zkoušel... A nejvíc to odnášejí ryby...

NBulda 64 - Profil | Út 4.1.2022 15:04:36

Řízek 5,125 >> na pstruhovce jsem často s prutem i bez něj, když chodím venčit psa. Takže mám celkem přehled, kdo se kolem břehu motá.
Po vysazení vidím rybáře, které jsem u vody nikdy předtím aní potom neviděl...
A na malé MP revíry v okolí jdu nejčastěji, když mezi rybáři koluje zaklínadlo "už tam není ani šupina" - a ještě když do toho prší- to je klid...
Zkrátka každej rybaří z jiných důvodů..)

Ale svolávací systém mezi sebou mají masáci vymakanej, jsou tam hned, asi jako komouši u voleb ;))

Nvicx - Profil | Út 4.1.2022 8:19:35

aleš vavřina >> Tvl, prosím ťa povedz mi PREČO, PREČO, PREČO sa ľudia na Mrku čo nevedia, oháňajú voči ľuďom čo vedia niečo viac, závisťou??? Kde tam je ako logika? Keby si videl Izove ryby iba za minulý rok, tak by nevedel asi ani zaspať, mal bezsenné noci a ešte by sa ti aj cez deň štikútalo. Čo tebe, alebo niekomu inému ako má Iza presne závidieť? Ty brďo, trochu si to zrovnaj v hlave, vietor fúka opačne.
Jediný kto tu plače, že nevie, nemá, nemôže, nevidí si tu zatiaľ sám. Trochu sebareflexie. Všetko tu bolo napísané.

NŘízek 5,125 - Profil | Po 3.1.2022 13:40:34

Navrc >> viz kolega bulda, ono je to dané tím, co se na ten feeder nejčasteji chytá a kde...
násadáci a "běloba" jsou každýmu zcela volný.
a ani na kilový plotici si nikdo triko nenahoní a kšilt nenarovná:-)
to je to samý, jako plavačka...

Notoš - Profil | So 1.1.2022 18:03:40

On line: sezona v plném proudu...top nástraha SG canibal fialové barvy

Nscjsci - Profil | Čt 2.12.2021 10:33:50

semi5 >> mám ale je ošklivá

NŘízek 5,125 - Profil | Ne 14.11.2021 13:33:13

Pozoruji, že společnost je rozdělená.
Rozdělená na ty, kterým candáti berou, a potom na ty, kterým candáti neberou.
Je to smutný obrázek naší doby.

NPolčis - Profil | Pá 5.11.2021 16:11:29

Řízek 5,125 >> Já bych ještě napsal svůj poznatek.
Největšího svého candáta,okouna jsem chytil, když jsem se doma pohádal (až na stěhování to vypadalo 😅)
Možná to někomu pomůže,práskne pěstí do stolu, zahodí pantofle a půjde k vodě zkusit 😃

NRytíř - Profil | Po 25.10.2021 13:34:13

milanpindryc >> u nás už aspon na většině přehrad platí 15+ nástražka.7cm rybka je na hurvínky cíleně páchaná vražda..

Notoš - Profil | St 29.9.2021 21:51:05

...životní pouť candáta ve 3 obrazech...
REALITA

Nsliver - Profil | Út 4.1.2022 17:19:50

V době, kdy lidi zplundrovali Dyji a nejenom ji třeba na základě Rozsypalovic článků a fotek, polovička zdejších ještě nevěděla, co to je přívlač.

NCalex - Profil | Út 30.11.2021 9:33:10

kaprus >> Zdarec, jak jinak..

NTomáš Kříž - Profil | Pá 12.11.2021 23:39:18

Koušou furt. :) Jen pár vybraných za poslední 2 týdny.

Nmilanpindryc - Profil | Pá 12.11.2021 18:35:45

otoš >> tak to ja sem si jich zepar navozil do jezirka a kocham se kazdy den :-)

Nu x a - Profil | Út 9.11.2021 15:27:08

TOMÜ >> já tady prosazuju zbavit kapř míry a počtu ponechaných ryb na max 100ks/den na osobu a tak 50 až 80 let nevysazovat kapř do volných vod,nikdo mi ale neposlouchá..

NReznik76 - Profil | Út 9.11.2021 15:17:02

TOMÜ >> tak to mám asi nejakou kliku, máme jich tu nejspiš přehršel :-)

NTomas Krlin - Profil | So 6.11.2021 21:10:40

Chlapi, to jste posrali, ten tlak byl velky, vzdal to a zrusil si ucet. Ted se uz nedozvime, kolik 38cm candatu ohmatal kvuli mereni a jestli berou na hornich 42% mrtve rybky nebo bocnich 67%...
Proste ted kazdy vlackar bude v prdeli, protoze mu budou chybet tyto neocenitelne informace...
Zajimalo by me kolik dalsich jinych expertu takhkens kvuli sve absurdni potrebe o prehled ohmatava candose, kteri maji vysokou mortalitu a chcipaji kolikrat jenom uz pri pohledu na rybare...

NKopov - Profil | Čt 28.10.2021 13:59:09

Já si myslím,že candáti berou pořád. Jsou to ryby a musí žrát. Jen jim asi nabízíme bud co nechtějí,nebo ve špatnou dobu a nebojim to prostě neumíme nabídnout tak jak by chtěli. A hlavně jich aspon tu na Jižní moravě je ve většině vod zoufale málo.
Ale občas se něco chytne

NTomáš Kříž - Profil | Ne 10.10.2021 11:30:46

Erva >> Však furt berou na přívlač. :)))

NTomas Krlin - Profil | Pá 1.10.2021 7:29:43

phoenix410 >> O to vetsi nervy mas, kdyz vis...premyslis, mas zkusenosti, vis ze tam jsou... a oni ti na to stejne serou :-D
Jsem vdecny za to, ze candat je naladovy a neni tupa ryba, lov je diky tomu zajimavy.
Letos to u nas ale uz prehani... :-)))

NBobo - Profil | St 29.9.2021 15:41:03

Big Mike >> Candat je litofilna ryba co sa vytiera na travu. Ked tam nejaky expert napusta amure aby rybarom nahodou nezavadzala trava tak potom sa ryby nemaju kde vytierat. Ja mam niekdedy pocit ze Ti funkcionari co sadia amure ani nevedia spocitat kolko by tam tej ryby mali dat aby nebol problem oni to tam proste najebu a vela.

Notoš - Profil | Ne 19.6.2022 13:45:56

Big Mike >> Já trojháčky již nepoužívám...vždy čekám, až se candát zažere - dám si klidně cígo jako rybičkáři lovící štiky na kaču a jak se mu ten vob vzpříčí v požeráku, tak ani nesekám, jen ho přitáhnu a u břehu řeky ho utluču palicou z jatek...

NPedro1 - Profil | Čt 6.1.2022 13:32:45

JohnyL >> Takový revíry jsou, ne že ne. No a pak to někdo objeví a jak začne ryby z té vody prezentovat, tak se dycky najde někdo, kdo třeba podle trsu trávy pozná kde to je, začne tam chytat taky, zase to začne prezentovat, nebo to řekne někomu dalšímu a takhle to celé trvá pár let. A za těch pár let je v té vodě hovno.
Typický příklad jsou okouni a písáky.

Býval kdysi jeden písák, kam chodil jeden MRKočlen na okouny. Ryba +40 cm naprosto běžná ryba, ryby 45 cm pravidelně. Přišlo focení, fotky na internetu, .........Dneska je to o průměrných rybách v podprůměrném množství. Bude to tak 5-6 let zpět, co se první fotky na netu objevily. Spousta lidí odsud si na to bude pamatovat, protože to byly nádherný ryby ve velkém množství a parádních velikostech.

Neskymak Mrakomor - Profil | Čt 6.1.2022 1:11:45

JohnyL >> ja jeden takovy maly zapomenuty revir, malinky a plny velkych stik pamatuju taky. Pamatuju..

Veř, neveř..takove informace se šíří rychleji jak omikron.

NŘízek 5,125 - Profil | Út 4.1.2022 10:13:56

aleš vavřina >> a bohužel, doba je taková, že jak se nekde rozkřikne, že "tam berou".
tak se tam fakt nahrne x lidí, a to i na místa, vo který deset let nikdo nezavadil...
proto je třeba nic nikam nepsat a neradit.
vo nástraze a vedení to tolik není, ale ve finále je jedno, jestli tam z těch padesáti lidí nekdo háže keitecha na čeburašce, jinej kopyto na jigovce, a třetí plandavku 30 gramů..
prostě už je to zrušený flek a pohoda je pryč.

Nmilanpindryc - Profil | Ne 2.1.2022 12:29:34

otoš >> super je ze od 1.1. neplati ani omezeni poctu kusu :-)

Notoš - Profil | Ne 14.11.2021 9:49:00

jackass >> Jako pokud chytáš z lodě na veliké vodě, tak máš pravdu...Dojeď na Dyji a změníš názor...Počet docházek bude milion a ryby spočítáš na prstech jedné ruky...Abys dostal na prut slušnou rybu (70+), tak by ses u nás kurewsky zapotil. Myslím si, že to tak je na většině menších vod MRS.
Ať se ti daří u vody dál, jednou budeš vzpomínat...
:-))

NJettys - Profil | So 13.11.2021 11:57:12

Řízek 5,125 >> tak jsem vyrazil, divný cé tu máme

Nkkkarlos - Profil | St 3.11.2021 10:56:48

Iza >> prej trochu jo...

NTomáš Kříž - Profil | Čt 30.9.2021 20:32:58

Zobou furt. :)) Dnes jeden šedesátník. Ze břehu, bez echa, bez lodi. :-P
Je potřeba zkoušet, chodit a hlavně u toho myslet :)) kde by mohla ryba být.

Nmilanpindryc - Profil | St 29.9.2021 19:30:11

Loni tekla voda ryby braly. Rybari je taky brali. A ted je ve vode kulovy.

Kdyz by se par let nechytalo UL a nenechava zazrat 10cm ploticka az do prdele mozna by zas neco dorostlo taklhle nezbyva nez rict dobre uz bylo.

NTibiik - Profil | Po 20.6.2022 15:18:10

kubas. >> kuwa zasej sem to projel ,ale je pravda že včera navečer sem přihodil pár hrstí bílých twistrů a dneskaj nějaký hurwínek byl,doslova z nich ty gumy tekly jak sa přez noc nafutrovaly,tak to ještě nevzdávám:)

NŘízek 5,125 - Profil | Út 4.1.2022 18:41:32

Mira Kolínek >> já sem to přitom tak rád četl, a snil sem, co kdybych se tam třeba někdy dostal a taky chytil takovýho candáta, nebo štiku...
a na základě článku pepy jehličky sem si koupil první rapalu...
a vona ta skutečnost byla ve finále dost jiná, než ta vysněná na základě článků:-)
ale aspon se pak člověk musel snažit sám a přemýšlet a hledat...

Nsliver - Profil | Po 3.1.2022 14:25:12

Navrc >> ,, Ale bavit se na úrovni o té které nástraze, způsobu nastražení"

to jsou přece jedny ze základních informací u přívlače. O tom tu dost zasvěceně mudrujou hlavně zelenáči, kteří ví hovno. Nikdo , kdo si prošel tou trnitou cestou lemovanou zerama, téměř nic nepustí. A když už jo, tak ho ti zajíci stejně zmrdají, že kecá blbosti :-)))

Naleš vavřina - Profil | Ne 2.1.2022 19:50:20

Panove jste volove, diskuze jde zbytecne do kopru - nadsazka je potreba, ale vse ma sve meze,🤦‍♂️

NJettys - Profil | Ne 2.1.2022 18:02:28

Zejtra musím pro povolenku když to dnes tak bralo

Nkubas. - Profil | So 1.1.2022 12:31:37

Polčis >> Uz dávno, je čas oběda...

Nhadr kapr fakr boy - Profil | Čt 16.12.2021 22:03:57

Neberou

NPiskořík - Profil | So 20.11.2021 19:43:26

Když vidím, jaký hurvínci končej na talíři, tak se potom nedivte, že je v tý vodě howno....:o))

Notoš - Profil | So 20.11.2021 17:36:13

semi5 >> 20 lidí z devatenácti mu drží palec, ať mu konečně zabere candát a Martin nic...i svíčku jsem mu zapálil v kostele, faráři karton vína donesl, ať v neděli na sv. mši pánu Bohu se za Martina pomodlí...
:-))

NBig Mike - Profil | Ne 14.11.2021 19:23:19

otoš >> kecy v kleci, jsou to jen výmluvy pro nás, kteří jsou u vody plonkoví!!! Kdyby brali ( candáti ), vůbec nebudeš mít čas ani zájem vůkolitou přírodu pozorovat a pak někde vykládat, jak se kocháš!:))

Notoš - Profil | Ne 14.11.2021 10:38:49

jackass >> ...člověk časem a věkem zjistí, že kochat se okolitou přírodou je kolikrát hezčí než samotný lov ryb...
:-)

NŘízek 5,125 - Profil | Út 9.11.2021 18:55:14

Polčis >> tvl, už i vydry žerou bojlís:-))

NErva - Profil | Ne 10.10.2021 12:00:39

Tomáš Kříž - Tak proč nedáš víc foto a prezentuješ už nějaký týden jen jednu rybku??

NCalex - Profil | Ne 3.10.2021 10:08:14

mzxy >> Vláčkaři budou prodávat pruty, musím sledovat bazar... 😃

Ncarloz - Profil | Pá 1.10.2021 14:37:29

Nastalo obdobi, ktere se nazyva takzvane candati hladovka, ryby necinne lezi na dne, polykaji vodu a tise cekaji az vsichni nenazrani masajove zabalej svoje cajky s prichodem prvnich mraziku.. Pote opet vyjedou nerusene na lov.

Notoš - Profil | Pá 1.10.2021 10:31:09

...já jen ještě malou technickou k řízkovému bílému twistru...: dobrou volbou je i žlutý twistr, pak zelený, oranžový, černý, perleťový, růžový, fialový, hnědý a červený.
:-))

NRezeň 5,125 - Profil | Pá 1.10.2021 8:10:16

bílý twister je ta nejlepší nástraha všech dob.
na všechno!
:-)

NIza - Profil | Po 3.1.2022 16:01:00

Navrc >> mám letos víc kaprů za triko než candatů 🤷
Díky nesmyslné ochraně toho tvora

Notoš - Profil | Ne 2.1.2022 19:27:18

Rytíř >> ...to se dipuje guma uzenou slaninou těsně za hřbetem...candátovi to pak sklouzne do koutku...Jsem to tady někde již vysvětloval, stejně jako zalehávání rybek candátem...
Všichni bečíte, že candáta nechytnete, ale nastudovat si návod jak na netečného candáta během lovu na přívlač - ani howno!

NGekoman - Profil | Ne 2.1.2022 17:03:11

Chtěl bych tímto poděkovat Otošovi , že mě vzal na svůj flek a dopomohl mi tak k super úlovku.
Díky kámo 👍.

NErva - Profil | Ne 2.1.2022 10:58:07

rampa - Tady se nám někdo do Nového roku asi špatně vyspinkal :-)

Ntonouš - Profil | Ne 28.11.2021 18:25:53

Jettys >> Už jo

NKopov - Profil | So 13.11.2021 9:40:33

Jettys >> Taky jsem jich z letošních lovů měl pro potěchu oka pár v jezírku. Ale jsou to popelnice nenažraný-za měsíc sežraly víc než 100vku rybyček a pak začali napadat menší koj kapry. Tak jsem je musel dát pryč :(

NTomas Krlin - Profil | Po 25.10.2021 20:46:09

Uz zase zacina debata na intelektualni urovni o teoretickem reseni, sorry mrkoplkani o necem, co zasere vlakno a nic nevyresi...
Ale jestli vase debata prispeje k tomu, ze treba na vode kde jsou candati, celou sezonu serou na vlackarske nastrahy, najednou ty gumy zacnou zrat...tak proc ne :-)))

NTomas Krlin - Profil | Ne 24.10.2021 10:40:39

paalo >> Jo, nejcasteji astmatici...pouzivaji spreje na zklidneni, kdyz jim to nebere, tam to smysl ma.
Ty na candata dle me smysl nemaji...

Notoš - Profil | St 29.9.2021 22:16:58

Nechci dělat přednášku a dělat tady chytrého...Candát se dá chytat celoročně (mimo dobu hájení). V období léta je to samozřejmě těžší proto, že má dostatek potravy - malých rybiček - tudíž chytat na přívlač v rybí polévce není nějak jednoduché. Šance na úlovek se zvyšuje postupným ochlazováním vody, kdy v genech dravců je zakódované: žer, nebo v zimě zahyneš. Nevím, co by se mělo vymýšlet proč to tak je, když to zařídila matička příroda již před mnoha statisíci léty. V té pokročilé době (podzim, zima) je šance na úlovek candáta doopravdy veliká. Pokud člověk najde místo, kde se candát vyskytuje, tak zachytá i když taky to není tak jednoduché. Tam se ukáže um a dovednost rybáře, správná volba nástrah, doba lovu a podobně. Samozřejmě je zapotřebí i ten pověstný kousek štěstí...

NSalmon - Profil | St 29.9.2021 21:56:29

otoš >> ale tady musím oponovat. Jako středoškolák jsem jako mnozí zkoušel kouřit trávu a po "vystřízlivění" jsme naopak měli hroznou žravku! Takové lidi často vidím v Tescu, kdy mají rozšířené zorničky v košíku různé sladké a slané pochutiny. A ne málo :-)))
Co z toho plyne? Pokud candoši hulí trávu, tak brzy začnou jatka! Rozšíří se jim zornice a budou žrát cokoli spadne do vody. Zatím se ale oddávají kouření :-D

Nkubas. - Profil | St 29.9.2021 16:43:21

Rytíř >> Ca 1 vyluxují ty K70+ a svazokruh kaprolobby se uzavře :-).

NBig Mike - Profil | St 29.9.2021 16:28:53

Je to tak, kapr se přesazuje!!! a to v mírových velikostech!!!, malý candátek se občas někde nasype, ale spíš ještě na zimu jako žrádlo pro další dravce. Kdyby měli kapraři čekat, co se vytře přirozenou cestou a doroste, 90% už by jich nechytalo.

NOrion24 - Profil | St 29.9.2021 16:20:11

Zjedli ich.....kapra este pustaju...candata nie....je nas vela ...mieru ludia kolko je dost nemaju.....

NPolčis - Profil | St 29.9.2021 15:20:22

Všeci jsou sežrání.

NKolis - Profil | Po 20.6.2022 14:51:41

kubas. >> Tož ba že.... , to už je potřeba zatížit víko mrazáku 10 kilovym závažím by dovřelo.... 😜🤣

Nvundu - Profil | St 5.1.2022 21:43:44

Tibiik >> ...to mi pripomelo...predlonskou udalst na Dyji kousek od meho bydliste... kamarad mi rikal ze na fleku ktery rad navstevuji chodi jisty mlady muz z mistni vesnice....a ze daval fotky cecek i 90cm na fcb....
tak jsem na ne mrkl a malem se rozbrecel...
za par dni jsem ho potkal na jinem useku reky a uz to jelo....zacal me vse pestre vybarvovat a pak nadavl, ze se tam neda ted ani nahodit, kolik tam je lidi...
tak kdyz jsi picus a das to na net, kde to pozna kazdy z okoli 30ti km...tak cemu se ty kkte divis...
no...od te doby tak je v ten kratky termin narvano a ryby se samozrejme ve velkem odnasi....

dnes tomu kosoctverci nemuze nikdo prijit na jmeno...

sampzrejme se parkrat objevil i s tim modrym okolo oci...

to vse asi k zivotu patri...

Nsliver - Profil | St 5.1.2022 12:49:34

jiris >> :-))))
dělal si srandu, tyvole codyš si nedělal srandu ? Přesně tak to má být, zasévat nejistotu, plané naděje, přehnaný optimismus a finální zdrcení :-))) Jedna dvě sezony a ono je to přejde , dají to na bazar a vrátí se k žížale.

NRytíř - Profil | Út 4.1.2022 20:00:28

Řízek 5,125 >> ne za chvilku,defakto tet už..

NŘízek 5,125 - Profil | Po 3.1.2022 21:48:59

Bulda 64 >> a to já si myslím, že je to fakt jedno.
Zažil sem x situaci u vody, kdy několik rybářů- chystajících na úplně rozdílné věci, nachytalo plus mínus stejně. A taky sem zažil, že rybář chytajici na úplně nemožnou vec- z mého pohledu- nachytal víc jak já... Nicméně- ono dost záleželo na vedení...
A kamarád třeba úspěšně chytá na věci, na který sem já v zásadě chytil naprosté minimum a naopak.
Dneska je toho tolik, že stejně nemáš šanci mít to všechno sebou u vody. Důležité je něčemu věřit, na to pak chytat a případně měnit styl vedení, váhu hlavičky apod....

NBulda 64 - Profil | Po 3.1.2022 15:32:52

Iza >> poradíš dnes a z žáka je zítra mistr, který si nepamatuje, kdo že mu dával rady 🤒🤒🤒 tak to prostě je ..

Neskymak Mrakomor - Profil | Po 3.1.2022 14:08:46

aleš vavřina >> pro někoho je nesdílení myšlenky závist, komplex......pro jiného ochrana know-how a přání aby si ještě zachytali i jeho děti..