Diskuse k článku: Sen o zlatých úhořích

Diskuse k článku Sen o zlatých úhořích

Autor diskuse: JiříVít - Profil , 21.10.2015

Bušák - Profil | St 21.10.2015 16:20:17

Pr3v1t3k >> od toho je tady šéf diskuse a má to řešit,sere na to, tak se nediv

Honza7 - Profil | St 21.10.2015 16:20:02

Martin M. >> Ahoj, já si to znovu přečetl a nějak mi z toho neplyne těch 7 kg. Máš pravdu v tom, že zmasit, 7 kg úhoře za den je mazec. Jenže pak by ta částka 533 Kč / ks ponechané ryby by byla větší.
Tohle je irelevantní, naší cílem je zajistit abych jejich život neskončil na lopatkách turbín.

Pr3v1t3k - Profil | St 21.10.2015 16:17:37

Tyvole..diskuze co diskuze se stoci k legislative a k tomu jak to kdo vidi...to bych blil..rybari v tyhle zemi jsou hovada stejne jako vsichni ostatni...a kdo hovado neni ten se s nima stejne musi potykat...fakt bych blil...

Bušák - Profil | St 21.10.2015 16:17:14

Martin M. >> 7 kg úhořů v dnešní době nikdo u nás nechytne za den,to bejvávalo

hraji - Profil | St 21.10.2015 16:16:21

venybit >> hele, ani hypermanganová lázeň nezabrání tomu, že porušuješ platný zákon. A když ty porušuješ zákon, jsi ten, který může kárat ostatní? Za co?

kakr - Profil | St 21.10.2015 16:10:13

Honza7 >>
VHS není jen na SM. Dám ti dobrou radu, zkuste přestat "pašovat" duháky z Polska:-))
JM má s VHSkou také značné problémy.

venybit - Profil | St 21.10.2015 16:08:53

kakr >> Já to vím, ale na zákony které jsou špatné od přírody kašlu. Mám svůj vlastní morální kodex a nepotřebuju , aby mě někdo milionem zákonů říkal, jak se mám chovat. Hlavně jsou nás dnes již stovky, co odchovávají co můžou doma a pouštěj kam je potřeba. To se bavím hlavně o Karasech . Jinak je to uplně směšné, dnes již chytíš koi karase i kapra klidně i v Labi. Lidé to vypouštěj jak se jim zachce. Já žádné nepůvodní druhy nechovám a nevypouštím. To co chovám je zcela sterilní ,jinak se to ani chovat nedá. Každá nová chovná ryba musí projít karanténou v solné lázni ,potom jde na 5min do hypermanganu a teprve poté se může pustit do chovné nádrže. Vím co dělám dělám to již léta.

Honza7 - Profil | St 21.10.2015 16:08:11

kakr >> Já mluvil pouze o lidské komunikaci.

Martin M. - Profil | St 21.10.2015 16:07:46

Honza7 >> prosim, precti si muj zapis jedste jednou. Ja vubec netvrdim, ze by se uhori za tyto penize nemeli vysazovat, prostoze to je drahe. Spise naopak mi prijde smutne, ze dovolime tuhle drahou rybu sezrat v limitu 7kg za den.

Honza7 - Profil | St 21.10.2015 16:06:58

kakr >> Děkuji kolego za vyčerpávající informace k chovu ryb, vypouštění vodních živočichů. Byl by jsi ochoten poradit v dohledání viníka v šíření VHS na SM?

Bušák - Profil | St 21.10.2015 16:02:10

venybit >> v Německu to jde,tady ne,ono to je tak nějak se vším

kakr - Profil | St 21.10.2015 16:00:35

Honza7 >>
Hodně jsi se rozepsal, ale odpověď na merito věci, vlastně jednoduchou otázku jsem nedostal.
Tak ji zopáknu -
Nebo si také myslíš, že výjimky z doby lovu může udělit MO??

kakr - Profil | St 21.10.2015 15:55:18

venybit >>
Stačí o tom psát na MRKu. ÚOOZ má dlouhé prsty:-))
Doporučuji nakouknout do veterinárního zákona - malý kousek ti okopčím:

§ 5a

(1) Jde-li o chov živočichů pocházejících z akvakultury, je chovatel povinen dále

a) požádat krajskou veterinární správu o schválení a registraci, popřípadě jen o registraci produkčního podniku akvakultury nebo zvláštního rybochovného zařízení, v němž jsou chováni vodní živočichové (dále jen „zařízení pro chov živočichů pocházejících z akvakultury“), oznámit krajské veterinární správě datum zahájení chovatelské činnosti, provozovat ji až po schválení, popřípadě registraci, a oznamovat krajské veterinární správě změny údajů uvedených v žádosti. V žádosti uvede

1. vedle údajů stanovených pro podání správním řádem číslo telefonu, faxu nebo elektronickou adresu,

2. druhy chovaných živočichů pocházejících z akvakultury, způsoby jejich chovu, zdroje vody a místa jejího vypouštění,

b) vést záznamy o přemísťování živočichů pocházejících z akvakultury a produktů z nich získaných do hospodářství nebo z hospodářství, a to způsobem, který umožní zjistit místo původu a místo určení přemísťovaných živočichů, o úhynech živočichů pocházejících z akvakultury v každé epizootologické jednotce a uchovávat protokoly o kontrolním zjištění pořízené z provedených úředních kontrol, a to po dobu nejméně 2 let od jejich převzetí.

(2) Krajská veterinární správa schválí a registruje, popřípadě jen registruje zařízení pro chov živočichů pocházejících z akvakultury, jestliže toto zařízení odpovídá svou polohou, uspořádáním, materiálním a personálním vybavením veterinárním požadavkům kladeným na taková zařízení a jejich provoz a jeho činnost nepředstavuje nepřijatelné riziko šíření nákaz do hospodářství nebo do chovných oblastí měkkýšů, anebo šíření nákaz v populaci živočichů pocházejících z akvakultury volně žijících v blízkosti hospodářství nebo chovné oblasti měkkýšů. Před případným neschválením však musí krajská veterinární správa na návrh žadatele zvážit možná opatření ke zmírnění rizika, včetně možného alternativního umístění zařízení.

(3) Jestliže krajská veterinární správa zjistí, že nejsou dodržovány povinnosti chovatele nebo pravidla pro chov živočichů pocházejících z akvakultury, stanovená tímto zákonem, může schválení a registraci pozastavit nebo odejmout.

(4) Prováděcí právní předpis stanoví

a) obsah náležitostí žádosti o schválení a registraci, popřípadě jen o registraci zařízení pro chov živočichů pocházejících z akvakultury, způsob a termíny oznamování změn údajů uvedených v žádosti,

b) která zařízení pro chov živočichů pocházejících z akvakultury mohou být pouze registrována,

c) veterinární a hygienické požadavky na živočichy pocházející z akvakultury a jejich chov, na uvádění živočichů pocházejících z akvakultury a produktů z nich získaných na trh a na vypouštění volně žijících vodních živočichů do zařízení pro chov živočichů pocházejících z akvakultury,

d) způsob vedení seznamů schválených a registrovaných, popřípadě jen registrovaných zařízení pro chov živočichů pocházejících z akvakultury a záznamů chovatele podle odstavce 1 písm. b).

Honza7 - Profil | St 21.10.2015 15:54:42

Mojo >> Díky, jsem tedy rád, že jsme na stejné vlně. Máš pravdu není to problém pouze v ČR.

venybit - Profil | St 21.10.2015 15:54:12

Bušák >> S tím nesouhlasím, pokud se zabrání zabijení uhořů v turbínách a jde to, vidíme to třeba v Německu které má návratovost kolem 40% zatímco my jen 1% . 40% je dobré číslo , které tu bylo před 30lety a bohatě to stačilo, uhořů i monte bylo dost. Nemusejí se dostávat přirozenou cestou, vysazování jim stačí. Akorát se musej dostat potom zase do moře a to vždy šlo, jen v moderní kapitalistické době to najednou nejde a to pouze díky elektrárnám , které nejsou u nás dostatečně chráněné. Také by se mělo něco dělat s pojídáním monte, ale to už na celoevropské urovni, to již moc ovlivnit nemůžem. Ovšem stojím si za tím , že stačí zabezpečit elektrárny a situace se razantně zlepší.

Honza7 - Profil | St 21.10.2015 15:52:54

kakr >> Vyjádřit se v jiné osobě a přitom v textu jasně vyplyne komu je to určeno je obyčejná první klička. Pouze jedinec, který uvolňuje moudra ze svého ega s patentem na rozum si myslí, že si muže dovolit vše. Výsledky jeho práce ho nezajímají, ale prezentace své osobnosti jsou to co považuje za nejprestižnější.
Drahý uživateli, za své peníze nic neočekávej je tu velký egoista, který bublá moudra. Dej si pozor až budeš v mrákotách ty, aby podobný nebyl na urgentní příjmu, taky by ho výsledky jeho práce nemuseli zajímat.

Fishky - Profil | St 21.10.2015 15:52:38

1568 >> to je takové to české alibi proč se na něco vysrat a nedělat to. Tak zrušme policii, sekuriťáky, vojáky... taky není šance vše uhlídat.

1568 - Profil | St 21.10.2015 15:50:02

kakr >> Jestli pouštěl,tak jste mu měli odpustit!!!!:-)))

Mojo - Profil | St 21.10.2015 15:48:31

Honza7 >> To jsme se špatně pochopili. Já chci taky naší druhovou rozmanitost zachovat. jenže bohužel asi nejde o to, co chceme my dva, dokonce je dost pravděpodobné, že ani kdyby se všichni čeští rybáři sjednotili v názorech, což se stane možná tak pět minut před koncem světa, tak možná ani to by nezměnilo nic na tom, jak to s úhořem dneska je...všem, kdo se v tom snaží něco dělat - a netýká se to jen úhoře, ale i karase, slunky, hrouzků a podobně, držim moc palce a každou podporu mizejícího druhu podpořím, jak budu moct.

1568 - Profil | St 21.10.2015 15:47:26

venybit >> Nedá se to uhlídat!!!!Rozumíš!!!Když není dozor.........:-(((((((I ti slušní se do toho dají když vidí že to prochází!!!Zkus vytáhnout placku mezi partou "rozjařných"rybolovců ve dvě v noci?!?!?!Než přijede policie tak seš rád že Tě z ničeho neobviní!!!:-(((