Diskuse k článku: Obyčejní rybáři

Diskuse k článku „Obyčejní“ rybáři

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 1.8.2014

marmyš - Profil | Ne 3.8.2014 16:04:53

všude prší,jen tu pere slunko. z dálky to hřmí a tu nic.

Bacha - Profil | Ne 3.8.2014 15:59:25

Myslím, že to je psáno jako "Konec starých časů". Jen je třeba si uvědomit, že obyčejný rybář je hlavně normální rybář. A normální rybář je prostě ten, který dodržuje paragrafy (ať už chytá jakkoli), nikoho neomezuje, nikým nepohrdá a nikomu nevnucuje své názory. Je slušný. A takových je, bohužel, málo.

rikox - Profil | Ne 3.8.2014 14:53:09

baron501 >> Článek je to opravdu krásný a doporučil jsem jej k přečtení mnoha lidem, kdo jej nepochopil ani v pointě tak nemůže za rybáře být vůbec považován :(

baron501 - Profil | Ne 3.8.2014 13:54:00

to rikox. ok souhlas, mě jen přišlo že oddychový článek p. Tychlera ač psaný formou červené rybářské knihovny a lehkým zasněním byl spíš nepřijatý a přitom napsat něco co by se líbilo všem prostě nelze .

rikox - Profil | Ne 3.8.2014 13:24:35

baron501 >> Mně je 32 let, chytám na "papíry" od 10 let takže jsem tu dobu 80. let nazažil tak jako Vy a řada stejných ročníků, ale Věřím že to byla dobrá doba.
Začínal jsem chytat na pruty Lipno, Sona a Tokoz 7800/S s navijáky jako Reex, Stabil nebo Tap apod.
Až po roce 1995 jsem začal pokoukávat po Silstaru a tak jsem kombinoval Sona 3,15m + Silstar FRB-40 a nebo děličku Tokoz 7800/S + Shakespeare 2250 nebo Noris 2115 a chytalo se měn na to dobře. Mám od manželky sice nové pruty a navijáky za velké peníze na nich drahé vlasce ale na ty padá prach protože rád chytám na rybařinu z 80. a 90. let. Prostě mně příjde že to je něco uplně jiného. Moje oblíbená kombinace Orava 2,80 + Shakespeare 2250 nebo silstar 3005 + Silstar FRB-40 nepřekoná nic.
A také 99% ryb pouštím, ryby prostě neberu a beru jen štika, candát, úhoř a nic víc, ale protože dravce nechytám cílěně, tak čekám že sem tam padne něco na rousnici :)
Chyť a pusť je myslím dobré, a myslím že i ti starší rybáři to poslední roky chápou.
Bohůžel je mnoho soukromých vod kde se nabaží mnoho takových protože z větší části se jedná o vody chyť a pusť. V 70. a 80. letech a v podstatě i v první polovině 90. let nebyl skoro žádný soukromý revír protože vše patřilo Československému svazu rybářů a poté jednotlivým svaz. vodám a jen málo revírů bylo tzv. pod revíry MV tedy místního významu kde bylo povoleno chytání za rozdílných podmínek oproti RŘ ale vysloveně soukromé vody plné 20kg kaprů, duháků. metrových amurů a jeseterů to nebyli. To se začalo rozmáhat až na konci 90. let.
Nic proti soukromím vodám, chytal jsem asi 2x také na soukromé vodě, ale to byl rok 1999 a 2000 takže cejni, kapříci okolo 3 - 5kg a to bylo vše.
Soukromé vody rozmazlili hodně mladých rybářů co posléze nadávají na svazové vody že nejsou bohatě zarybnovány, ale z čeho když 20% mladých dává přednost soukromým ? :(
Moderní rybaření je dobré, je jemné, pečlivé a šetrné (v jistém směru) ale když jdu k nám na potok (Rokytka v Praze) tak si za den nachytám při couračce desítky ryb a jsem spokojen, a to že ryby jen občas přesahují 50 cm mně nijak neznepokojuje, pro mně to je lepší jak sedět na 50ha rybníku nebo jezeře kde chytnu dva kapry za den.
Trošku jsem uhnul Vašemu tématu a reakci ale myslím že chápete o čem mluvím...

baron501 - Profil | Ne 3.8.2014 12:12:54

Ahoj všem. Pročetl jsem pozorně článek i reakce a zavzpomínal na 70-80leta .Všichni stejne vybavení od sony, silon 100m za 3 kačky , háček 20halířů, lisovanej rohlik, ukradená kuku nebo hrách, RS byli samí kámoši taková soc pohoda, no a pak se otevřely hranice. Přišly nový firmy super pruty . navijáky bojlí zkrátka pokrok kterýmu kazdý nestačil přibylo spousta nových členů a několikadenní výpravy a to vše dříve neexistovalo.A tady se to dle mýho rozdělilo. Starý pardi a ty noví ty co vychytaj ty velký kapry, vypleněj vody atd, staříci nedohodily tak daleko a tak začali brát malý ryby a kámoši porybný jakoby nic neviděli. Dnešní mladší kolegové vyznávají chyt a pust to letití asi nikdy nepochopí,Stáří vs. mládí. Nostalgie vs. realita. Pan M. Tychler svým článkem zavzpomínal na ty starý dobrý časy. Taky na ně vzpomínám - letama tam i patřím. Já jsem ovšem pyšný i na tu mladší generaci a to i za to že umí uznat stáří, vždyt pustit velikýho kapra zpátky do vody přece znamená nechat žít a čím starší a větší tím lepší. Tem starším přeju at jim lítaj číhátka a tem mladším at to pípá.

freddys - Profil | Ne 3.8.2014 11:14:19

jaa1959 >> Zeptám se jen tak mimochodem, pro pořádek. Vůči jaké skupině to zavání averzí. Jinak účel článku je dle mého jednoduchý. A to, aby bylo vyváženo množství článků ze soudku "moderní" rybařiny...tedy asi netřeba řešit, co tím básník myslel.

milin - Profil | Ne 3.8.2014 11:12:36

Dobře to tady zhodnotil MrKos.
Článek je napsaný o rybářích jací by měli být a ne jací jsou. Tihle rybáři si nekoupí žížaly proto, že jim je líto peněz a ne, že je baví si je nakopat.
"Když už to doma nikdo nebude chtít, tak ji aspoň vyměním z našim vietnamcem za cigára". Tohle mě jeden takový na pryglu říkal, když jsem se s ním dal do řeči.
Jen jsem se ho zeptal proč toho malýho kapra do vody nakopal po zemi.
Taková je moje zkušenost.

Shark660 - Profil | Ne 3.8.2014 9:06:27

Nádherná úvaha, dávám za 1 a úplně jsem se v tom článku našel... Jak já si třeba včera zachytal a to jsem potřeboval šrot celkem za 30,- , rohlíky za 10,- a hnojáčky za příjemnou rozcvičku při kopání... :)

jaa1959 - Profil | Ne 3.8.2014 8:55:23

Mlácení prázdné slámy a zavání mi to averzí vůči jiné skupině. Notabene ten ukázkový model na fotografii má pípáky. Také mi uniklo co tím chtěl básník říct?

Gordon713 - Profil | Ne 3.8.2014 8:08:29

Na Slovensku je rozmach karavan 100kilo partilklu aspon 8ks prutov bivak asi pol kuchyne a zabrate miesto 30m len pre seba. Moj brat sa vratil zo Śvajciarska priniesol aj foto a video . Obycajny rybar vidličky pripadne oblubena hrazda polostan brolly 2kg gul prak alebo kobra . Aj takto chytaju /Páni kaprari./A bože chran nechať po sebe bordel . Takže obyčajny rybar asi je to vnás.

MAXXSKATER - Profil | Ne 3.8.2014 0:56:20

I když se taky většinou snažím chytat kapry, tak mi rozhodně udělá radost úplně každá ryba na prutě. :-) Vždycky si tak nějak říkám, že není důležité to, co mi bere, ale že je hlavní to, že to bere. =) Nevadí mi třeba ani sumečci američtí, kteří některé vyvádějí z míry a rybáři je hází do křoví či zabíjejí. Musím říct, že pár takových rybářů opravdu znám, i když jich není nějak moc. Hodnotím samosebou za 1.

MartinChrastek91 - Profil | So 2.8.2014 23:59:09

Super článek pane Tychlere. Bohužel takových rybářů "ze staré školy" neustále ubývá. :-(

computerfish - Profil | So 2.8.2014 21:59:00

Mrknato >>Hm, já se dle autora pokládám z obyčejného rybáře. Těším se, až se dozvím v pokračování článku, co je neobyčejný rybář.

Bušák - Profil | So 2.8.2014 21:56:33

aleš vavřina >> první odpověď i druhá,je zatím s celý týhle diskuse ok

aleš vavřina - Profil | So 2.8.2014 21:55:56

Mrknato >> Tak to joóó.

aleš vavřina - Profil | So 2.8.2014 21:54:51

MrCement >> No Michale jde vidět, že s dětmi i sousedy to máme stejné - asi jen s tím rozdílem, že bych zaměnil činžák za ulici v malém městečku.... Ještě že si můžeme dát v klidu to kakajo a buchtu... .

SallySalic - Profil | So 2.8.2014 21:54:36

Zdravím rybáře
Plně souhlasim s autorem článků..Hezky a pravdivý článek..

Mrknato - Profil | So 2.8.2014 21:53:04

aleš vavřina >> Nešlo o kvalitu cajku, ale kvalitu polepšeného obyčejného rybáře.)))

aleš vavřina - Profil | So 2.8.2014 21:48:54

Mrknato >> Pavlíku co proti Shimanu máš? já na něj nedám dopustit - no teda na ty starší reely