Jakub Vágner vysadil do Labe ve Špindlerově mlýně další tunu pstruhů

Mrknato - Profil | Út 6.5.2014 7:11:02

Honza7 >> Tvůj příspěvek je stejně zavádějící, jako pojetí záchrany pstruhů JV. Ty které chválíš, ti, bez kterých by to dle tebe nešlo, své výsledjy ukazují viz. http://www.rybsvaz.cz/?page=reviry%2Fstatistiky&lan​g=cz&fromIDS=&statistiky_typ=vse

a ocenění jsou bohatě, stačí se podívat na rozpočty jednotlivých MO a porovnat rozpočtem pro zarybňování revírů. Jestli někdo, někde chytí na revíru potočáka, tak je to "potočák" z intenzívního, uzavřeného chovu, jako ti Vágnerovic. No a jestli jde opravdu o záchranu PO, tak tu bych si představoval zcela jinak a rozhodně by to neměli dělat samozvaní odborníci a "zachránci" z MO. 95% MO se řídí tím, co jejich členi odhlasují a v tom bych moc hluboké myšlenky a odbornost nečekal, viz téměř trojnásobné množství uloveného kapř na pstruhovkách, než PO. To ty dobráky, co si to dělaj grátis a z peněz pro společný rybolov usvědčuje. Stačí otevřít oči kolego.....

venca1 - Profil | Po 5.5.2014 23:08:50

Honza7 >> Kde se na SM sadili pstruzi nakažení VHS?

Honza7 - Profil | Po 5.5.2014 22:49:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

JaMi >> Ahoj Jardo, víš ono by to mělo být jak ve fotbale. Můžeš postavit sice 11 hráčů, pokud půjdou všichni do vlastní brány na 90 minut nevyhraješ. Nedáš gól. Pokud budeš mít 11 útočníků v drtivé většině nevyhraješ, víc gólů obdržíš. Pokud budeš hrát za jeden tým co by celebrita bez podpory celého týmu soupeře neporazíš. Kolektivní pojetí a zápal pro hru je ideální základna pro zdravý tým. S rybáři je to stejné. Máme spoustu spolehlivých dříčů, kteří nejsou doceněni a pak když odejdou, tak zjistíme že nám to nejde. V takovém případě většina těchto celebrit pak zmizí a jdou parazitovat jinde.
Znám, ale i nadšence, kteří nelení a investují do ryb další vlastní peníze. Nakoupí plůdek, ročky a vysadí je do svazových revírů. Nechcou aby se o nich mluvilo, ale určitě by přivítali další rybáře kteří by se na tom podíleli.
Rybaření není pro ně pouze kus masa na talíři, ale určitý životní postoj, vztah k přírodě a v neposlední řadě i duševní pohoda.
Tito lidé většinou nejsou moc velcí řečníci, oni okamžitě jednaj, práce je hned za nimi vidět. Je možná naše chyba, že nedokážeme tu jejich práci popsat a najít formu k tomu aby se zapojili do diskuze a nebo najít cestu k předání jejich zkušeností.
To co je ale alarmující, investice na medializaci se stále zvětšují. V případě nákupu rybí násady se snažíme co nejvíce ušetřit. Alarmující je případ SEVERNÍ MORAVY, kdy Územní svaz chtěl nakoupit pstruha co nejlevněji. Dovezl za Slovenska ryby nakažené VHS. Tito lidé moc dobře věděli, že tato nemoc se vyskytuje na Slovensku a Polsku a přesto zariskovali, tohle ale v mediích moc neuvidíš a nebo neuslyšíš. Stačí pokud budou mít vyplněné statistické tabulky.

JaMi - Profil | Po 5.5.2014 22:08:25

Honza7 >> Ahoj Honzo, no možná bych mohl odpovědět otázkou, nebo úvahou...
Když podnik splní plán, koho ocení? Dělníka s nejlepšíma výsledkama, nebo dostane za svou práci super plat jeho mistr, či provozní? Nebo, když fima postaví tunel, kdo stříhá onu slavnou stuhu nůžkama? Dělník nebo ministr? A tak bych mohl pokračovat snad do nekonečna.
Z článku soudím a myslím si jen to, že se chtěla firma jen zviditelnit a to tím, že si k tomu povolala Jakuba Vágnera, známou to celebritu, která se též ráda zviditelní. Někdo z toho udělal show a jak zde čtu názory lidí, záměr té show splnil zcela účel. A to byl dle mě i záměr oné akce. Zaujala širokou veřejnost i členy MRKu. 377 diskutujících jen tady je už solidní číslo.
Co dodat na závěr? Snad jen to a v tom máš pravdu, že se za prací poctivých a slušných, zviditelňuje vždy někdo jiný. Většinou ten, co pro to udělal nejméně.
Já osobně jsem rád za každou rybu, která obohatí naše vody. A jestli jí tam vypustí Petr, nebo Pavel je mě vskutku jedno. Té rybě je to také jedno a každý rybář co jí pak vytáhne, s úsměvem na rtech si pomyslí....á to bude asi ta ryba co jí vypustil .....
Přeji všem hezký zbytek večera a jen bych podotknul, ono známé přísloví: " Pokud nejde o život, tak jde o h...o."
Petrův zdar

Fishky - Profil | Po 5.5.2014 21:34:46

FRANK71 >> Reklama? No možná to sežrali čtenáři blesku.

FRANK71 - Profil | Po 5.5.2014 21:32:41

Fishky >> reklama na veletrh se povedla. Důkaz je, že o tom blafeš ještě deset let po konání výstavy, a o to šlo.:o))))

Fishky - Profil | Po 5.5.2014 21:20:59

Honza7 >> Když ho uštknul smrtelně jedovatý had, vědělo se o tom, když chytil v den konání veletrhu v Praze kapitálního sumce na Vltavě, zrovna když za ním na svačinku došel Rex Hunt, vědělo se o tom, když chytil desetimetrovou anakondu holýma rukama v Amazonii, vědělo se o tom. Věřím, že kdyby pstruhy platil on, vědělo by se o tom také, ale uznej, jak by vypadal titulek článku "J.V. se opět nechal vyfotit u vysazování pstruha", nic moc.

Honza7 - Profil | Po 5.5.2014 21:05:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

JaMi - >> Pana Vágnera osobně neznám, ale vnímám ho především v oblasti edukační a morální. Určitě v té první si ho vážím podstatně více. V té morální by se dalo určitě něco vylepšit. Název této diskuse vidím velice zavádějící, pokud já něco vysadím určitě je to z vlastních finančních prostředků. Jinak mohu říct byl jsem u toho.
Proto se ptám tu tunu pstruhů zaplatil ze svých peněz???
Osobně si myslím, že máme spoustu rybářů, kteří ryby vytírají, odchovávají a následně vysazují s většími znalostmi o našich rybách než je pan Vágner. Ti mohou každý den ukázat výsledky své práce a nejsou za to tak finančně oceněni. Tahleta medializace s poukázáním, že pan Vágner vysadil tunu pstruhů je ve své podstatě morální fackou pro všechny spolehlivé a pracovité rybáře, kteří se denně starají o genetický základ našich ryb, jikry, plůdek a další činnosti které jsou nezbytné k tomu aby ryby byly v dostatečném počtu v našich revírech.
Každá tato medializace totiž něco stojí a tak si myslím, že ČRS by mohl při lepší spolupráci s médii zviditelnit ty lidi a ta pracoviště která si to více zaslouží s podstatně menšími náklady. Určitě by to bylo pro ty lidi ocenění a na internetových stránkách cestapstruha.cz by nebyly nesmysly o tom v kterých místech máme hledat hlavatku v ČR.

Mrknato - Profil | Po 5.5.2014 18:43:56

Jarda Š. >> To máš pravdu..)))) Ale rybařina je zábava a mnozí to nedělají aby se jim to vyplatilo. To samé se může říci i o těch, kteří ryby chovají, protože je to baví..... Pak by si ale nikdo neměl stěžovat, nebo se nechat vynášet do oblak.

Podle mě se chovat ryby vyplatí spolku, úzké skupince lidí se stejnými zájmy na stejné lokalitě. To ale není případ společného rybolovu, třeba územního. Územní rybolov potřebuje daleko více druhů násad, které spolky nedokážou odchovat a tím je zaděláno na problém, pokud navíc se spolkový chov orientuje pouze na kapř a to kapř do vod, které MO neposkytuje společnému rybolovu. To si myslím, že je tak cca 80% příčin, které poškozují společný rybolov a přivádí čím dál víc rybářů na soukromáky a ubývá platících svazooveček.

Jarda Š. - Profil | Po 5.5.2014 12:47:07

Mrknato >> Tobě se taky nevyplatí chodit s prutem na duháky, když si je půjdeš koupit do Tesca, vyjde tě to mnohem levněji. Chov potočáka v naší MO sice není profesionální, nicméně ti, co ho vedou, mají s chovem ryb bohaté zkušenosti. Když jsou k tomu vhodné podmínky a lidé, tak se vlastní odchov ryb v MO rozhodně vyplatí.

splávkař - Profil | Po 5.5.2014 7:56:00

Mrknato >> O nastavených pravidlech v rámci svazu víš jistě víc než já,do toho ti kecat nemůžu:-).
Já vidím to,že vody které má svaz od státu svěřené k hospodaření nejsou rozhodně ve stavu ve kterým by měly být. Státu to dlouhodobě ,zatím,asi nijak nevadí a tak se svaz zaměřuje spíš než na hospodaření na to,aby nalákal,udržel maximum těch co mu nasypou do měšce o který se pak všichni zůčastnění dělí. Léta pozoruju kroky které svaz činí a až na drobné vyjímky které jsou dány spíše nadšením a prací skupin či jednotlivců jsou zvazem činěny,podporovány či tolerovány opatření které tu součastnou bídu prohlubují a poškozují to,co mají chránit.
Paraelně s tím,si nelze nevšimnout,jak se v rámci svazu aktivnější,pracovitější,snaživější jednotlivci,skupiny,organizace starají o to,aby byli na celém systému méně závislí a společné prostředky pokud možno použili pro vlastní zájmy. Když k tomu přičtu změněné podmínky co rybám nepřidají- malé průtoky,čistička na každé vísce,neregulovaná expanze predátorů,kvanta rybářů vybavených informacemi a moderní technikou tak z toho je situace jaká je a nikde nevidím snahu o něco,co by se snažilo ji napravit a spíše procházejí populistické návrhy které sice nakrátko bilanci hospodaření svazu podpoří ale špatný stav vod ještě zhorší. Opravdu za tím vidím jakousi řízenou sebedestrukci která má směřovat k tomu,aby svaz nikdo nepotřeboval,nechtěl,nepodporoval a vlastně bylo třeba řešit,co bude s vodama státu do budoucna.

Mrknato - Profil | Po 5.5.2014 7:23:35

splávkař >> Co vím, tak svaz není organizační složka. Dělí se na složky, to ano, ale moje členství ve svazu vyplývá jen z jedné jeho činnosti a to je VRP. Jistě že součástí VRP je i chov ryb, to asi ví každý. Každý ale asi neví, že dříve si se zarybněním poradil revír sám, případně tomu pomáhala vyhláška a RŘ, která stanovila podmínky lovu a podpůrné vysazování plůdku. To dnes nestačí. Kdyby to stačilo, tak JV určitě nebude nakupovat ryby......

Jsem přesvědčen, že když na revírech zakážeš lovit, tedy vytvoříš ty nejlepší podmínky co je možné si představit a co může rybář ovlivnit, tak 80% řek bude stejně prázdných a původních druhů bude ubývat stejným tempem. Ano kapr, duhák, siven jsou základem, ale pokud ubývají i původní druhy, měl by je uživatel doplňovat způsobem, který zaručí jejich přítomnost a to jsou různé věkové kategorie. To se neděje a není to jen důvod k úspěšnému lovu.

Mrknato - Profil | Po 5.5.2014 7:07:29

Jarda Š. >> Už starej major Haluška věděl, že na každů robotu treba špecialistov, aj na chov sviní...... To ten, který rozhoduje, být špecialista nemusí.

Prosím tě a proč ty potočáky nekoupíte stejně, jako to nakoupil JV. S aerací, přírůstky, problém neměl....... Ryby nechovám, nejsem na to špecialista, ale rozhodně vím, že chovat ryby, kdy je potřeba mít zmáknutý nákladný technologie a mít stálý dohled odborníka, se vyplatí až od určitého množství chovaných ryb.

splávkař - Profil | Po 5.5.2014 6:35:09

Mrknato >> Svaz mám za organizační složku jenž prostřednictvím svých nižších součástí hospodaří na státem svěřených vodách.

Z reakce na Jardu Š mi plyne,že vidíš hlavní poslání svazu jinde než by skutečně mělo být. Přiřknul jsi svazu za funkci jakousi povinnost sadit ryby v takové formě a množství tak,aby rybář měl co lovit.
Já bych jeho poslání viděl zcela jiné-měl by na vodách hospodařit tak,aby rybě která je v dané vodě doma vytvořil vhodné prostředí k životu,reprodukci aby se využil potenciál vody jako takové a přebytek který se díky té péči podařilo získat mohl být sportovním rybářem za stanovených podmínek odloven. Proto všechna ta pravidla,omezení,míry,hájení ,zákazy-to má být ochrana ryb,jejich životní prostor,ne nějaká buzerace jak je to dnes bráno.Ten by měl svaz rybám díky aktuální situaci která panuje zvětšovat,ryby před rybáři bránit a ne naopak,jak činí. To co jsi popsal ty,je princip hospodaření přijatelný na vodách kde se těží-sypat co si zákazník přeje,co chce lovit tak aby to lovil.
Proto mi situace do kterých svaz mnoho svých vod přivedl přijde jako kritická a jeho kroky které činí jako sebelikvidační,jeho život dlouhodobě neudržitelný.

Jarda Š. - Profil | Po 5.5.2014 0:37:43

Mrknato >> Když není potočák, bude se dělat místo duháka (který se nakoupí). Tak se rozhodlo u nás. Ale je otázka, jak dlouho to půjde, protože hrozí, že přijdeme o bazén. Navíc proti duhákovi je náročnější (hlavně na aeraci) a má menší přírůstky.

Mrknato - Profil | Po 5.5.2014 0:09:41

Jarda Š. >> Když na to přišla řeč, tak si myslím, že hodit vše na hospodáře, který nemůže otáčet kohoutky penězovodů a měnit ZP, je zase další alibi pro MO a uživatele. Hlavní slovo by měl mít kvalifikovaný RO, který dostává výkazy o hospodaření a výlovku. Má je seřazený rok od roku, desítky let zpět. A děje se co? Nic........ Pomocí BP si uživatel dělá se zákonem co se mu zachce a je to obrovská ostuda, lístkový systém, kterým uživatel reguluje to, co není schopen za peníze od členů zajistit, protože má množství dalších náročných cílů.....

Není potočák? Tak se bude lovit jen 3 dny týdně, není furt? Tak mu jebnem nějakou nesmyslnou míru, třeba 27, či 30cm....... Není stále? zavedeme BL háčky, klinik, zakážeme vláčet, zakážeme trojháky, omezíme úovek na jeden kus PO. Není stále? NO tak najmeme profi RS, kterou bude dle BP úkolovat MO, která svůj kraj dobře zná, zvýšíme hodnotu brigád, počet hodin brigád. Potočák není furt? Tak na revíru vyjlásíme nějaké závody, nejlíp MS, Paralympiádu a snad už nekdo toho potočáka doveze, vysadí........ Ještě že máme v rezervě ty predátory, morky, vydry a kormoše.... ty za to můžou..... a taky Rada, protože špatně počítá redistribuci a můžeme ještě vyjmout pstruhovky z CS rybolovu.

Tedy možností, jak hospodařit ne něurekom a opravdu je klika, že svaz má tak mocnou zbraň proletáře, jako jsou ty BP.......

Mrknato - Profil | Ne 4.5.2014 23:49:29

splávkař >> Autoritou má být stát se zákony, vyhláškami, a RS, ne sešlost "strejců", co si odhlasují, prosadí, co je právě napadne. To už samo o sobě zavání svazopýchou.

Major Haluška by sa opýtal, čo že si predstavujetě pod takým slovom svaz??? Svaz - uživatel revírů, by podle mě měl zajišťovat VRP, tedy prodej povolenek, zarybňovat dle potřeb revírů, tedy rozvíjet populace původních druhů, navrhnout hospodáře a RS. Každá další zbytná aktivita půjde na vrub kvality VRP. VRP by měl zajišťovat uživatel a dostávat k tomu všechny prostředky, tedy to, co rybář v průměru platí, cca 2200,-Kč.
Kdo chce provozovat jiné cíle, proč ne, měl by si je ale financovat vzlášť a navíc, třeba pod MO, nebo Radou...... a tady by měla být volba nadstavby, konkurovat si.

Jarda Š. - Profil | Ne 4.5.2014 23:34:27

Mrknato >> Osobně mám za to, že je dobře, když odlišné revíry mají odlišné BP (protože rozhodně nejsou všechny stejné charakterem a druhovou skladbou ryb), ale hlavní slovo při jejich tvorbě by měl mít kvalifikovaný hospodář, který revír důkladně zná, ne nějaké nátlakové skupiny na členské schůzi.

splávkař - Profil | Ne 4.5.2014 22:41:36

Mrknato >> Rámec ano,dnes má být tou autoritou co ho určuje svaz,místo toho ho levně rozdává s vidinou zisku ,udržení nějaké přízně.Zdá se,že stále ještě má co rozdávat,ale jak dlouho?Co za pár let bude moc nabídnout? Z čeho bude žít? Jak se ubrání penězům které nejenže od svých oveček nedostane ale které místo něho schrábnou ti,kterým já dnes říkám konkurence?

nofish - Profil | Ne 4.5.2014 21:39:43

Mrknato >> Myslím, že te rozdíl poznáš, že to víš a není třeba ti vysvětlovat jak funguje revír a jak těžba ryb.
A ostatní si to můžou najít a zjistit :-)))