Kaprárske hovadiny

Diskuse k mini článku Kaprárske hovadiny

Autor diskuse: narybach - Profil , 3.2.2014

MatoK75 - Profil | Po 3.2.2014 13:15:36

dosec >> Beriem na vedomie, ďakujem za vysvetlenie ohľadom názoru a prajem pekný deň

neutral - Profil | Po 3.2.2014 13:10:37

Každý ví,co u vody potřebuje a co ne.Stačí jen používat svoji hlavu a nebýt otrokem zbytečných krámů,nebo se o to alespoň snažit .)

Luky61 - Profil | Po 3.2.2014 13:10:11

mi-ku >> Promiň, nemám čas vše číst.. Co myslíš slovem řadí?

Martin Bk - Profil | Po 3.2.2014 13:02:43

Souhlasím s bodem o elektronických hlásičích na malých revírech. Každého baví jiný způsob lovu a nikdo mu do toho nemá mluvit a kritizovat. Jen by tím neměl rušit své okolí. A zrovna poslouchání pípáku okolních rybářů každou minutu mi pobyt v přírodě dokáže dost znepříjemnit.

mi-ku - Profil | Po 3.2.2014 13:00:30

Luky61 >> že já jsem se neučil lépe tu naší rodnou řeč a slovo-řadí...:)...místo abych se obšírně rozepisoval jsem mohl klidně za pomocí CTRL+A, CTRL+C a CTRL+V využít tvého příspěvku a měl bych odpověď hotovou, bohužel jsi to napsal moc pozdě, tak jen musím konstatovat, že s tímto na 100% souhlasím....:)

Luky61 - Profil | Po 3.2.2014 12:55:40

Grassel >> Jak píšeš. Jsou ti lidé, jací jsou. Mě přijde, že normální rozumní chlapi už dávno vzdali ty diskuze plné hádek a nesmyslů, které mnohdy ani nejsou k tématu. Naprosto normální je, když si najdu diskuzi např. o křesílku a už třetí příspěvek je o tom jak se Franta s Pepou na rybách ožrali...
Když jsem napsal, že jsem článek četl jen po swinger, myslel jsem to hodně s nadsázkou a nezavrhl jsem autorův názor, ale napsal jsem, co je dle mého pravda a v krátkosti to vysvětlil.
Já obyčejně taky nic nekomentuju, jen tu hledám informace, ale tento článek je psaný docela slepě, tak jsem se vyjádřil a když už zveřejňuju článek pro všechny na MRKu, tak musí být objektivní a musím téma znát, pokud teda něco hodnotím nebo popisuju...
Když jezdím na skateboardu, tak přece nemůžu říkat, jak jsou špatné lyže... Prostě nesmysl podle mě.

šmudla007 - Profil | Po 3.2.2014 12:55:09

pulec7cze >> článek je fajn a dokáže se bez růžových brýlí podívat kam ta kaprařina dospěla, mediální masáž a kapr do mozku.
Ryba nad 2-3 kg nepatří na podložku ale do vezírku, žádný zbytečný matlání, menší ryby se dají zvládnout i na tom trávníku, respektive když rybu nechci tak ji odháknout na kraji vody v podběráku a šup s ní zpátky- tohle pro kapraře je právě nemyslitelný, s rybou se musí pomazlit a proto pak potřebují to polévání , podložky a další kaprochujoviny o kterých se bavíme.

Kaprařina je psychiatrická diagnóza, ne rybolovný způsob.

Laci - Profil | Po 3.2.2014 12:50:22

pekny clanok, s velkou vacsinou suhlasim ale na niektore veci mam iny nazor z vlastnej skusenosti, hlavne ten swinger, strasne dlho som chytal s kadeakymi typmi policajtov ale stinger mi pride ako najlepsi a celkom premysleny pomocnik, a citlivy je teda dost ak je nastavena zataz spravne, vo vetre nema tendenciu pohybovat do stran a pri spanovani vlasca ho netreba donekonecna posuvat po vlasci a hlavne ze nezavadia pri zdoalvacke ako zavesne policajty, tripod - hlupost ale nie celkom, osobne tiez nosim na travnate brehy rasozky ale na kamenne a strkove brehy (je ich dost na mojich oblubenych reviroch) jedine tripod aj ked to je haraburda naviac ale kupil som ho po skusenosti ked som udice musel takmer valat po zemi ked som nevedel zapichnut rasozky do tvrdeho brehu a kamos s tripodom si chytal bez problemov, a hlasice pozivam rad aj na kratsich vychadzkach proste mam rad ked sa nemusim neustale divat na pruty ale zvuk nastavujem na hlboky tom a tak ticho ze rybar sediaci 10m odomna o tom nevie ze hlasice mam, zato po jeho ultrazvuku prebehuje mraz po chrbte, tak takto ozaj nie :)

MatoK75 - Profil | Po 3.2.2014 12:43:43

mi-ku >> Samozrejme, vysvetlím. Ak mi dovolíte, rozdelím si váš prvý príspevok na 2 časti, vrchnú a spodnú (časti oddelené vynechaním riadku). Vo vrchnej vám toho nemám čo vytknúť, až na váhu tých olov. Som z Bratislavy a sú miesta na Dunaji, kde bez problémov a s prehľadom použijem 60g olovo s tým, že by mi vystačilo možno aj o 10g ľahšie. Na Hrone v jeho spodnej časti som na niektorých úsekoch používal 30g ploché olová bez problémov a niekde som mal problém udržať 80g košík s krmivom. Ale dovolím s použiť slovné spojenie "podľa okolností", ktoré v prenesenom význame použil aj autor slovami: a po väčších kalibroch siaham naozaj len v silnom prúde či pri ďalekej vyvážke.

V spodnej časti ste sa rozhovorili o názve článku. Súhlasím s tým, že to nie je zrovna najšťastnejší názov, ale názov ešte nezaručuje obsah a kvalitu článku, ako obal a názov knihy nezaručujú obsah a jeho kvalitu. Takže čo sa mňa týka, zmena názvu článku by u mňa prešla tak na 35%, predsa len autor nemá nakladateľa ani nikoho podobného, kto by upravil názov podľa verejnej mienky, takže posudzujem názov ako výber autora, na ktorý sa cítil podľa povahy článku.

pulec7cze - Profil | Po 3.2.2014 12:42:55

mi-ku >> souhlas, každý si najde to co potřebuje, hold jen někdo nedokáže soudně zhodnotit jaká výbava patří kam a kdy je vhodné ji použít. Ale každý výrobek má v určité chvíli své opodstatnění a je jen na rybáři jak, kdy a zda vůbec ho využije.

Ovšem ta podložka by měla být prostě povinnost na rybu větši jak 2-3kg řekněme.

Grassel - Profil | Po 3.2.2014 12:41:58

Luky61 >> Ja chodím na Mrk,abych si přečetl,zkouknul věci,který by mě nenapadly a žádnou z nich nesoudím,snažím se čerpat a vyzkoušet v praxi a zjistit,co mi fungovat a vyhovovat bude a toho se pak držím. Ale přijde mi,že většina lidí (a klidně se z nich vyjmi,protože jsi dokázal v klidu reagovat,na moji poznámku a jsi ochoten debatovat) sem chodí ukázat svoje ramena přes celý záda a honit si sem ego,dávat všem najevo,jak jsou nej. Což me vcelku mrzí,lidi tu vyhledávají spíš hadky,než inspiraci.
ps:cituju-Přečetl jsem to po swinger,pak už skoro ne.. Proč zavrhnout něco po přečtení pár řádků?

pulec7cze - Profil | Po 3.2.2014 12:39:20

Jak to říct, co člověk to názor, osobně jsem se v tomto článku nenašel ani v té pozitivní stránce ani v negativní. Dá se řici, že s většinou názorů v článku nesouhlasím a dělám si je po svém, ovšem i o tom to je. Jeden má ten přístup a jiný zase onen :).

Jak tu někdo správně napsal, pokud rybář dodržuje krom všeobecných pravidel i slušné chování k přírodě atd... ať si staví pruty třeba na trakař, hází si tam třeba 500g olova, pokud to jemu dává smysl nechť ať si zachytá dle svého.

mi-ku - Profil | Po 3.2.2014 12:35:35

€mo >> Ano velké řeky jsou bohužel i o těžším vybavení, on není problém jen proud, ale i bordel co v tom proudě plave, a pak je třeba používat silnější odhozový vlasec a to je další odpor...nejmíň jsem na řece měl snad 100 g....:)

Luky61 - Profil | Po 3.2.2014 12:30:56

Grassel >> Určitě se ublížený necítím, ale když autor o daném moc neví, pak si dovoluju řict, že mi ten článek ničím nepřispěl... Budu brát jeho názor, až bude kaprařinu znát. Jak tady všichni píšou všechno má svoje pro a proti a všechno je využitelné podle situace, ale autor píše, jakoby bylo všechno popisované špatné. Tím ale nechci nikoho urážet, každý má svoje náčiní a svoje způsoby lovu.

mi-ku - Profil | Po 3.2.2014 12:30:08

MatoK75 >> můžeš být konkrétnější, ono schovávat se za všeobecné tvrzení je dost alibistické. Já jsem se pouze vyjádřil k tomu co se mě na názorech toho pána nelíbilo a to, že schvaluje válení ryb po trávě aniž by si je chtěl vzít, či usmrtit je dost zbytečně hrubé, nebo rady ohledně 60 g olovo na řeku jsou totátlně zcestné, já pro příklad občas dokonce musím používat na Labi při velkém průtoku olova 200 g+ a to znamená, že jsem barbar?, nebo k otázce olůvek dále, pokud najdu místo, které je vzdálené třeba 100+ metrů od břehu, tak tam musím vrhat 40 g olůvka, jinak pokud použiji větší, tak jsem opět barbar?.....ano pisatel upozornil na pár nešvarů, odpadávací olůvka, hlasitost hlásičů, atd. Ale to zní spíše jako píseň zhrzelého bobkaře. Ona definice kapraře asi bude trošku jiná...pokud se někdo označuje jako kaprař, tak je rybář, který se úzce specializuje na lov kaprů a to pokud možno těch větších a jak jistě víš, tak se velcí kapři nechytají intenzitou jako plotice na feeder a proto bylo pro kapraře vyvinuto několik pomůcek, taktik, technologií a výbava určená čistě pro kapraře...pokud nějaký bobkař se v této výbavě vzhlédnu a používá na 2 ha rybníčku obrovský tripod, pruty 3,5 lb a hlasíče na maximum, tak si můžeme o jeho zdravém rozumu něco myslet, ale rozhodně tento článek neměl být směřován na kapraře, ale možná na "kapraře" v uvozovkách a pak bych toto chápal, ale sorry bez podložky ( i kdyby igeliťák), bych na ryby nešel...toť můj názor a ted můžete do mě šít...PS: i já jsem ten komerčně zmanipulovaný kaprař co má profesionální smlouvu s výrobce pro kaprařinu a tak vím, že v sortimentu jsou i základní pomůcky, jako vidličky, malilinkatá přenosná podložka, mikrohlásiče a swingery atd....takže v klidu můžeš být vybaven jednoduše-základně a přitom dostatečně, ale co ti nikdo nemůže nabídnout je myšlení, na to si člověk musí přijít sám....a schvalovat válení kapra v trávě a pak ho velkodušně vrátit do vody?.....

monitor - Profil | Po 3.2.2014 12:29:37

narybach - >> Jednostranný a povrchní pohled na věc. Navíc představa, že jen ta má cesta je ta správná. I když lze s některými názory souhlasit, článek jako takový je úplně špatně.

MatoK75 - Profil | Po 3.2.2014 12:27:31

karloson >> karloson® - 3.2.2014 12:15:28 >> Váš príspevok sa dá zobrať z 2 strán. Za prvé ako rada o správnom použití svingera, na čo by som nemal ani možnosť poukazovať. Ale akosi mi bráni veta o tých policajtoch a o ich ťažkosti. Veľa ľudí uprednostňuje policajta pred swingerom, keďže im viac vyhovuje, vedia ho celkovo použiť lepšie ako swinger. Ale autor swinger používa, používa aj policajta, ani jedno neodsudzuje, čiže vie ako a kedy je najlepšie preňho danú pomôcku využiť. V tom mi váš príspevok prišiel až urážlivý s tým, že ste úplne odmietli pomôcku, ktorú autor používa a argumentovali ste to tým, že swinger nevlastní a tým pádom nevie používať (ak som to zle pochopil a vy ste to inak mysleli, tak to prosím lepšie popíšte pre mňa, nevedomého človeka). Ešte raz pripomínam, autor neodsudzuje pomôcky, ale ľudí, ktorí sa naháňaju za tým, že musia byť inn, cool, ísť s dobou a tak podobne.

€mo - Profil | Po 3.2.2014 12:23:04

mi-ku >> Na Dunaji chytám pravidelne, ale len feeder. No bežná záťaž na úseku kde chodím je okolo 100g a to som asi 16m+/- od brehu. 60g krmitká sa mi podarí použiť tak 2x za rok, skôr na jeseň keď zoslabne prúd. Kámoš kaprár chytá na dunaji aj 40m a aj viac. Vyváža kľudne aj do stredu dunaja. Na montáž vešia vrecká s kamením, samozrejme odpadávacie. Olovo v tom prúde neudrží.
No a tiež musím priznať, že na dunaji je 1kg boilisu k ničomu. Dunaj je o väčšom krmení.

Grassel - Profil | Po 3.2.2014 12:22:45

Luky61 >> Jen k tomu závěru (a nejde mi o hádku,ctím naázor každeho,ale mám se k nemu potřebu i vyjádřit,tak to tak zkus brat). Článek je napsaný pěkně a určitě i něčím přispěl. Je to názor člověka,ne dogma,nebo neboj bože soud. Spíš mi přijde,že někdo se nad ním chce zamyslet a brát ho jako názor a někdo se cítí ublíženy,že mu někdo sahnul na jeho hračky a odsoudí ho už z principu

GRUPA - Profil | Po 3.2.2014 12:22:12

Ke všem bodům by se dalo napsat něco pro i proti. Je to hodně zaujaté pojetí na výbavu pro kaprařinu.
Jen mi nejde do hlavy jak udržet na řece (třeba na Dyji) montáž s 60 g olovem. Pokud tedy nechytám dva metry od břehu. Tak daleko jsem se ještě nedostal. Asi dobrej oddíl no..
Ještě když si k tomu domyslím, že nemám pruty ve stojanu, ale ve vidličkách, tak je to ještě zábavnější.
Zkoušel jsem použít dlouhý vidličky, abych se aspoň trošku přiblížil k úhlu, který mi nabízí stojan a je to prostě slabý. Vysoká vidla je o moc míň stabilní než stojan. Někde vidla použít jde a někde prostě ne. Chápu ale, že na rybníku je stojan jako trn v oku a jeho smysl moc nechápu, ale tam kde musí být špice udic až skoro do nebe, tam je to nutnost.
- na zbytek bodů už je toho tady až moc. Už se i opakuju a ještě tady různých rad a postřehů jistě přibude.
:-)
Ať ti to hrrčííí.......