Jak často chytat velké kapry, aby Vás to ještě bavilo ?

Dle reakcí vícero kaprařů mi přijde, že chtějí chytat velké kapři v podstatě nepřetržitě. Podle mě by mělo být chycení většího kapře jaksi trochu vyjímečnější. Když přistoupíte na to, že kapř 80 cm je velký a pro mnohé trofejní, jak často by se měla taková ryba chytit, aby to dle Vás bylo normální a rybáře to ještě těšilo ?
Autor diskuse: moskyt - Profil , 3.6.2012 kaprařina - druhy ryb, rekordy

mates202 - Profil | Ne 3.6.2012 23:22:50

moskyt - >>
Ahoj,
já se také nehoním za rekordy, pro mě je každá ryba radost a když přijde nějaká větší, je radost o to větší.
Já mám za celou ryb. kariéru největšího cca 66 cm a pokud bych někdy chytil větší, bral bych to jako odměnu za mou snahu, ale nějak to nehroutím a je pravda, že když chytím za tři hodiny 15 padesátníků, mam možná větší radost, než z jednou velkého.
A nevěští radost mám stejně z Lína.
(jinak, všechny ryby z foto plavou dál)

RS - Profil | Ne 31.8.2014 22:23:54

Jen mě zaráží, jak neustále většina rybářů kritizuje a zesměšňuje "kapraře".... Ano pravda je, že né všichni se chovají, jak by se slušelo a patřilo atd...:-(( Ale nějak se zapomíná i na ty co tento způsob lovu praktikují a vyznávají jiné hodnoty než jen kila a cm....Ano namítnete, že se jich to netýká a že potrefená husa se ozve... jenže bohužel jsme strkáni do jednoho pytle a to si myslím není fér ! Mnohokrát jsem zde četl kritiku na kaprařské závody, že je to egohoničství a že ryba trpí.... Po pravdě řečeno nikdy jsem feedrové čí plavačkové závody nezažil, ale když si představím tu "nohavici" plnou ryb, tak nejsem úplně přesvědčen o ideální zacházením s rybou..... (a teď do mě) :-)) Prostě a jednoduše nemyslím si, že jsou všichni stejní..... a myslím, že je to tak i v životě najdou se lidi slušní a......:-((( Určitě teď najdete plno různých argumentů ať už to pozitivních čí negativních na můj příspěvek, ale je to jen o toleranci a diskusi...

el.ou - Profil | Ne 31.8.2014 11:48:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

V Tvé otázce je odpověď. Bydlím 500m od jezer, kde vždy byly slušné ryby. Od roku 53 svazovka a od roku 2005 je voda soukromým revírem. Co se týče množství a velikosti ryb, těch deset let je opravdu poznat. 80 cm kapr je zde celkem běžná ryba a roční přírůstky jsou úžasné. Druhá strana mince je, že už na jezeře nikdy nebude sedět pouze deset rybářů.

Po několika letech chytání ,,monster kaprů,, se dostavila zákonitě nuda. Stejná píseň pořád dokola. Nejsem a nikdy jsem nebyl vyhraněný ,,kaprař,, víc než míra a váha úlovku mě baví četnost a druhovost. Pokud jedu na týden k vodě, snažím se vybrat místo pokud možno v klidové zóně a prim hraje už několik let matchka. Plotice, perlíni, líni, karasi, okouni, dokonce jezerní pstruh. Mám na plavačku pár kaprů kolem 65 a letos několik 70+ a třešnička na dortu 82 cm. Na 0,16 návazec v zarostlé vodě, nedaleko padlých stromů. Šest metrů od břehu na kukuřici. Čtyřiceti minutový zážitek na celý život. Mé dosavadní boilliesové devadesát + byly zapomenuty. Sportexy už asi zůstanou za skříní pro pavouky. Koupil jsem si a včera pokřtil svůj první feeder. Asi patnáct kapříků 40 - 60 během odpoledne. Dva kolegové vedle na 0,30 - 1 záběr. Čili k otázce, až těch osmdesátek na špunt chytnu víc, snížím průměr návazce na 0,14 . Aby mě to těšilo .

Slunecnik - Profil | So 30.8.2014 21:36:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Přiznám se upřimně že kapry už dlouhá léta nechytám ale jednou kdysi dávno jsem se nechal zlákat od kamarádů a navštívil snima promentni vodu plnou opravdu velkých kaprů.Netušil jse však jaká je to dřina přetahovat se celý den s kaprama nad deset kilo.Byl jsem večer rád že jsem zalehl do spacáku a usnul jako malý kluk.Ráno uz jsem nechytal.Nechtělo se mi.Nebavilo mně to a těšil jsem se na svou říčku s tůněmi kdy při kterém koli nahozeni jsem netušil koho budu mít za protivníka.A tím jsem skončil z lovem kaprů.Možná mě to ještě někdy chytne ale jsem rád že na lov kaprů z vod kde kapři stojí vedle sebe a jsou několikrát za rok na hrázy mě to vůbec neláká

aleš vavřina - Profil | Po 4.6.2012 9:14:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pravidelné chytání velkých kaprů (a nejen nich) je kapitalisticky živený mítus - jak by asi vypadala reklama na předražené koule, posilovače a vlastně vše co ke kaprařině (ale i jiným rybolovným směrům) patří, když by se šťastný lovec honosil a chlubil dvoukilogramovým kapříkem? A což když by dotyčný rybář měl metrák živé váhy? Dali by jste i 1000,- Kč za denní povolenku když by Vám nabízeli lov kaprů I. třídy? Asi těžko!!! A pokud se veřejnost už skoro 20 let masíruje fotkama rybích monster, tak tato komerční blamáž vstoupí do podvědomí, dojde k nevědomému posunutí hranice pro vnímání úspěchu. A 20 let, to je už jedna generace rybářů!!! Osobně mám největšího kapra 65cm kolem 6-6,5 kg a jsem spokojen, při lovu bílé ryby nádherný úlovek. Rád bych jednou potkal kapra 10 kg, ale priorita to není.
Trofejní ryba je ta, jíž si budeme navždy pamatovat a kdykoli budeme schopni popsat každý okamžik jejího zdolávání.

RadekZa - Profil | Pá 15.8.2014 23:08:11

Jestli se mohu také podělit o svůj názor, tak je to za mne párkárt za život, na svazové vodě jich totiž moc nechytneš...když sem začínal s kaprařinou, nechal jsem se strhnout a honil se za kapry na soukromkách, neříkám že teď již nejezdím, jednou,dvakrát za rok ano, s přáteli posedět, pokecat. Přece jen lepší podmínky pro lov s větší skupinou, navíc když někdo nemá povolenku.
Ale má priorita jsou svazové vody, díky práci u vody nesedím každý týden a tak si vážím a cením každé ryby co chytnu, ten trofejní (80+) se zamnou podíval tento rok dvakrát a radost jsem měl s obou velkou...já sem si svou hranici posunul a beru jako trofejní již 70cm těch moc také není :))

Každý na to dojde že tahat jen ty větší ryby na soukromých revírech není to pravé ořechové ;)

jaa1959 - Profil | St 13.8.2014 0:07:24

Tak jsem si přečetl pohádku o metrovém kapru na šestnácku vlasec na boilies a jdu spát, dobrou......

moskyt - Profil | Po 4.6.2012 21:01:17

Lee-Haney >> Podívej, kolik těch kaprů je třeba v dnešním ML, tohle přeci není normální. A pak se smažou fotky násaďáků ve vezírku. Nevím, ale opravdu mi to připadá, že původní smysl rybařiny, tj. rybu ulovit a ponechat si ji, se úplně vytrácí. Tím samozřejmě nemyslím, že je potřeba všechno sežrat.

Nat - Profil | Po 4.6.2012 20:32:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

po prvej dvacine som zavesil celu kaprarinu na klinec. Nelutujem a neviem si predstavit ze by som sa vratil k tomu spat.

fana1875 - Profil | Po 4.6.2012 14:17:50

aby me to bavilo, musel bych tech vetsich za sezonu aspon par vytahnout, ted me to nebavi jelikoz cekat celej rok na jedinyho vetsiho zapomenutyho kapra co plave ve vydrancovane svazovce je fakt o nicem, strata casu i penez, na soukromak nepujdu, raci si zachytam na splavek ruzny druhy ryb od karasa az po amura, a i kdyz je to neuveritelny tak se splete i vetsi kapr a neni potreba zadne bolelizy a sedet u vody tyden v kuse, nekdy staci i hodina na uloveni vetsi ryby, kdyz vim kde zrovna jsou, o mnozstvi navnady se ani nebudu bavit, staci mala plechovka kukurice nebo rohlik, ne 10kg kouli a 20kg partiklu
popravde receno zrovna treba ta plavana je mnohem lepsi zbran na vetsi kapry nez vysedavani u 2 prutu hozenych na tezko na koule, to je fakt jen o cekani az kapr priplave a dalsi vec je cekani nez se mu nahodou hacek zasekne v tlamce, pricemz muze celou montaz opakovane vyplivnout a ani o tom na brehu nevime, zato takovej lov na splavek je uplne neco jinyho, jakmile da kapr do huby malej hacek, splavek se pripotopi a je muj, proste rychla akce, zadna nuda

meteor - Profil | Ne 3.6.2012 23:12:09 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

moskyt >> jiná doba, jiný mrav.
Heslem dneška je "všechno a hned, včera bylo pozdě"... což se může odrážet i v rybařině (a jak vidno, s reklamní podporou všelijakého druhu se tak i děje - převážně v kaprařině). Je to škoda - každý by si měl asi projít to objevování od čudliček po pěkné ryby.

PS: asi každý by rád tahal jenom velké ryby, ale ono to přeci nemůže bavit... tím se pak výraz "trofej" značně devalvuje a vlastně to je už jen "rutina"...

PYTLAKS - Profil | Ne 3.6.2012 22:54:28

moskyt - >> jak často?nikdy,jinak spousta rybářů příjde o iluze,radost z rybolovu atd.když tu nějaký 12 ti letý klučina napíše,že se výprava moc nepovedla,protože největší kapr měl 12 kilo,tak je to smutné,syna učím na bič,fídr a vždy ho povzbuzuju aby se snažil chytit větší ouklej,cejnka atd.pokud bych ho vzal na soukromák a on tam chytil metrového jesetera,kapra,štiku,tak ho už po několikaterém neúspěchu na svazovku nedostanu,chci aby u rybařiny zůstal,tak se za velkýma rybama nehoníme,potřebujeme projít vývojem oba,on od začátku a já taky,protože jsem to s těma velkýma rybama taky přepálil na začátku a pak už to nebylo ono,prostě se učíme od začátku si vážit každé ryby

Chosé 2 - Profil | Ne 3.6.2012 21:35:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jedenkrát za sezónu mně připadá jako dostatečná odměna za poctivě odpracované kaprařské prutohodiny v různých klimatických podmínkách.Jde o to,ale jak to kdo vidí.Někdo to přepočítává na peníze,další na čas rybokaprařinou strávený,další skupina aby byla IN , jiní si vymýšlejí a kaprům úmyslně přidávají aby byli v kurzu. Dnes je také rozdíl na jaké vodě ho chytneš...Na svazové vodě to chce vedle vybavení mít i letité zkušenosti v presentování nástrahy,dávkou návnady, jejím výběrem v dané dny být na správném místě a dostávat se k těm velkým přes ty menší...To je dle mých zkušeností ta cesta přirozená....Na některých soukromých revírech se na takovou rybu dostaneš za podstatně jednodušších okolností....
P.S. Koukám, že Tě nejspíš k této otázce přivedly názory mladých kaprolovců....?

karlos1983 - Profil | Po 22.9.2014 22:14:00

RS >> ja jsem kaprař a muj názor je že když už chytam ty kapry tak se knim chovam se vší opatrností aby to ve zdraví přežil proto nam přece prodavaj ty podložky a saky tak nechapu co vadi lidem na kaprařích ja myslim že je pořád lepši si chvilku poležet v podložce dostat dezinfekci do ranky ,pomazlit a jit zpet do vody než se vyvalet na břehu a bejt načutlej zpatky jen proto že nebyl pánvičkovej , je to o lidech a slušnejm kaprařum já fandim

moskyt - Profil | Po 1.9.2014 8:02:22

mazar >> Jasný, na blbce narazíš u všech rybářských technik. Lidi si prostě neváží možností, které mají a stále si chtějí něco ulehčovat, odrbávat a je jim jedno, že to pak u vody vypadá jako na smetišti. Já jsem proti jakémukoliv uvolňování nastavených podmínek rybaření, nic dobrého to nepřinese.

arnošt - Profil | So 16.8.2014 12:23:24

moskyt - >> Včera,když jsem seděl u rybníka přes 13 hodin bez záběru,kdy ještě střídavě lilo jako z konve,jsem si tak říkal jak často chytat klidně i malé kapry,aby mě to ještě bavilo... :))

Bušák - Profil | St 13.8.2014 14:18:17

moskyt - >> naštěstí moc často zrovna velký ryby nechytám,a to rybařím přes 40 roků,třeba je to pro mě výhoda a bude mě to bavit dalších několik desítek roků,nemám vyhrazený způsob ani druh ryby,chytám celoročně je to fajn koníček

Kozič origin - Profil | Út 5.6.2012 20:00:29

Nejvíc mě sere, že se všechny ryby vypytlačí, nebo je sežere kormorán. Jo a taky se nesadí. Když nenasadíš ryby, tak nejsou ryby. A když se nasadí kapři, tak je sežerou dědci. Asi by se mělo sadit víc velkých kapři, sunci a duháci a všechno by se mělo pouštět. Měli by se zakázat dědci a vystřílet kormoráni a pro pytláky trest smrti. Vzít rybu, která patří svazu je něco jako vražda a všechny ryby patří svazu. Tak by to mělo být, nebo mě to prostě sere.

Lee-Haney - Profil | Po 4.6.2012 21:11:05

moskyt >> Ale blýská se na lepší časy.Ja jsem 7 roků domů nevzal rybu a světe div se tento rok jsem zmasil už tři.Švagrová je má ráda a mě se konečně rozsvítilo.Ale zase že bych je bral vždycky když chytnu to ne.
Myslím si že smysl rybařiny bude zachován.Těch lovců co si domů vemou rybu je podle mě stejně.To že k nim přibyli taky ,,rybáři'' co mají kámoše které tahají za hubu je věc druhá,ale věřím že těch opravdových co to mají v kouli v pořádku snad neubude.Jen je třeba ty druhé držet na uzdě,aby si moc nevyskakovali a nedělali z rybařiny sport.

Jarda 7 - Profil | Po 4.6.2012 21:02:53

moskyt >> Problém je, že většina začínajících rybářů si koupí časopis,a zjistí,že kapr pod 20.kg není kapr.Nakoupí tu zaručeně nejlepší výbavu a ty zaručeně nejlepší koule a začnou jezdit na soukromáky a brečet že na svazovce se zarybňuje malou rybou a malým množstvím protože tu dvacítku na svazovce nechytí.Bohužel tou reklamní masáží nepoznají to o čem rybaření je.Raní svítání,opar nad vodou,probouzející se příroda,zpěv ptáků a radost třeba i z té čudly která se chytla a bojuje aby nebyla vytažena z vody.Potom ve chvíli kdy se raduji z bolena okolo šedesáti,ho oni znuděně vyháknou,zklamáni že to nebyl kapr.Zkrátka každého nás dokáže potěšit něco jiného.

Lee-Haney - Profil | Po 4.6.2012 20:36:31

moskyt - >> Já si myslím že trofejní kapr by měl být chycen každým lovcem každý lov.Aspoň by si nezáviděli.Je pak smutné když pak přijde smutný kapralovec ,do té doby zmasen reklamou o přerostlých prasatech, pobrečet na mrk co dělá špatně a jak je možné že on je nechytá, když fotky těch vepřů jsou na každém rohu.

Kozič origin - Profil | Po 4.6.2012 11:07:04

moskyt - >> Velké kapři je nutno tahat co nejvíc, protože toho, kdo tahá velké kapři nezajímají souvislosti ulovení, ale jen to, že mají na udici velké kapři. Souvislost ulovení je k hovnu, protože vyžaduje přemýšlení. Protože když poznáš trochu přírody a jejich zákonitostí, mohlo by tě náhodou bavit chytat i jiné a malé ryby, a za to by tě nikdo neobdivoval. Kapraří se prostě pro lidi. Ostatní a malé ryby tahají jenom sobci.

Dulf - Profil | Po 4.6.2012 8:55:16

Netipa - poslední hrdina MRKu >> Ty jsi v podstatě taková žumpa.Ta je taky pořád nasraná.

jirkazez - Profil | Ne 3.6.2012 23:34:17

Další hloupá otázka. Pokaždé, když jdu na ryby, chci chytit tu největší. A pokaždé, když se mi to povede, mám radost, že jsem ji opět přelstil. Ta radost je stejná, ať už se mi to podaří jednou za rok, nebo třikrát do týdne. Ať chytám kapry, nebo vláčím okouny. Nebo bych měl ve svém zájmu úmyslně něco kazit, abych se toho náhodou nenabažil ?

Paranoidní Schizofre - Profil | Ne 3.6.2012 23:02:57

jednoho většího, nebo dva menší deně..... ryba je to chutná, zdravá a lehce stravitelná, člověk se jí jen tak nepřejí....
ps: kila v sumáři vždycky potěší.....

VYDRA33 - Profil | Ne 3.6.2012 22:35:34

Já osobně jsem rád za každého kapra ze svazovky,jednou za rok jezdím na soukromák a tam se vyřádim,i malej kapr potěší na fotce kamarád.

moskyt - Profil | Ne 3.6.2012 21:53:03

Abych to doplnil, myslím si jen toto. Velká ryba, v tomto případě kapř, by měla být jen třešničkou na dortu, odměnou za snahu. Jestliže si někdo stěžuje, nebo prohlašuje jakousi dvoudenní výpravu za neúspěšnou, když nechytí patnáctikilového kapra, pak mi to přijde opravdu hodně nenormální.
A že mi to u některých obzvláště mladších rybářů přijde....

Peši - Profil | Ne 3.6.2012 21:42:55

Posledních pár let s kamarády jezdíme pouze na svazové vody, převažují řeky a každá výprava, kde se nám podaří vytáhnout aspoň pár kapříku, je úspešná. Samozřejmě kapr 80+ je taková třešnička na dortu. Minulý rok se mi na řece povedl pouze jeden takový krasavec a letos mi přišel jeden takový hned z jara, tak se uvidí, jestli se na mě ještě to štestíčko letos usměje. Lovu zdar ať to jezdí..

Butchi - Profil | Ne 3.6.2012 21:26:29

moskyt - >>
Někteří kolegové by rádi chytali takové ryby okamžitě, neustále, nejlépe bez přemýšlení a námahy. V podstatě mají místo mozku vyblutého kraba.

RS - Profil | Po 22.9.2014 22:27:20

karlos1983 >> co k tomu dodat.....??? Snad jen houst a casteji !!!

RS - Profil | Po 1.9.2014 23:32:20

Píňas >> nechci zde obhajovat jednu skupinu rybářů a pomlouvat ostatni protože to vyvolá jen další dohady, emoce a to nikam nepovede.....Můj osobni mázor je, že tak jako mezi kapraři jsou lidi v pohodě, tak že i mezi ostatními je to stejné ale bohužel jsou všude i tací co nedělají těm ostatním dobré jméno !!! Nejhorší je, že se rybaři nedokáží domluvit mezi sebou a jeden druhého uráží a zesměšňuje...na místo toho,aby společně odsoudili ty co si to zasloužil a ocenili ty co jsou přínosem !!!! Ale asi jsem idealista...:-(((

karlos1983 - Profil | Po 1.9.2014 19:57:00

nachápu rybáře kterej si přinese sváču a krmení k vodě a domu si nese kapra ale bordel už neunese nebo co lidi nebudme prasata nedá se na to koukat kolikrát když mi ryby neberou tak jdu a sbírám ten humus ale to taky není dobrý oni si pak řeknou on to nějakej blbec uklidí tak at si kazdej uklidí a bude to ok a rybářská stráž by mněla mít ty pravomoce když uvidí někoho dělat bordel tak at ho necha uklidit kolem celýho revíru nebo sebrat povolenky oni by si to všichni rozmysleli a to by pak bylo naklizeno kolem vody:-)

Fild@ - Profil | Po 1.9.2014 19:24:48

Já velké kapry budu chytat tak dlouho, dokud nepřekonám svůj rekord, samozřejmě ten předchozí :)

Kocháč - Profil | Po 18.8.2014 22:15:14

Kozič origin >> Ještě něco napiš, bavíš mě.

Piškothonza - Profil | Po 18.8.2014 21:21:10

Kozič origin >> ahoj,pane duchovní vůdče,ta větev co vás praštila do hlavy,byla asi hodně velká....)))))

Kozič origin - Profil | Po 18.8.2014 7:38:26

Blue >> Já ani nemůžu diskutovat, neb bez podnětných reakcí založených na pochopení mých filozofických připomínek to prostě nejde.
Mentálně postižený nebude nikdy lepší, než kterýkoli břídil odvádějící daně(i na něj). Prostě to nejde, byť si můžem nalhávat něco jiného. Naopak kdejaký padouch(třeba já, nebo doktor House) se bez retardovaného jedince obejde. Není to pěkné, ale je to tak.
Tak jak je to s tím uhašením kočky? Má mě naplnit blaho, že jsem ji uhasil, nebo si mám vyčítat, že jsem ji vůbec zažehl?
Je to úplně paralelně dilematická záležitost, jako ono zmíněné duševní naplnění z puštěné ryby, po kterém pátrám od začátku. Do teď jsi mi to nevysvětlil, přesto nevěším hlavu a stále tě beru jako lovce, takže je možné, že tě zase někdy oslovím slovem přítel.

Kubalorenc - Profil | Ne 17.8.2014 19:25:55

Malda512 >> Když budeš chrápat u prutů na jihu a RSka ti zatahá za swingery a pípáky tě neprobudí, tak věř tomu že ti noty okamžitě zabaví. Takových už na jihu bylo.

Slavíček - Profil | Ne 17.8.2014 10:16:47

unudle >> Když jsi tak chytrej tak mi určitě prozradíš kdy ten záběr budu mít abych to zrovna neměl vytážený ? Já chci chytat efektivně a využít všechen čas co podle zkurveného řádu chytat můžu .

Stanley76 - Profil | Ne 17.8.2014 8:12:04

Kozič origin >> Je nepřítomnost u prutů a nepřítomnost u prutů. U vláčení je to samozřejmé a patrně jsi to myslel jako nadsázku. Nic méně u kaprařiny je samozřejmě nesmysl striktní dodržování tohoto pravidla, neboď pochybuju že bys smotával nahozené pruty a tím si plašil ryby na krmném místě pokaždé když na tebe příjde chcaní, nebo zalezež do bivaku jakmile začne chcát... Nehledě na to, že u vláčení jen stěží využiješ vymožeností typu signalizátor záběru, dálkový příposlech apod. Tyhle pravidla pochází z dob dávno minulých, kdy naši otcové a dědové čuměli jak vejři na policajty s na krev dotaženými brzdami navijáků a čas od času lovili pruty z vody, když se jim podařilo v křesílku zaklimbat. No a co se týče fotek velkých kaprů v rubrice můj lov, tak je potřeba si uvědomit, že 80% těchto úlovků pochází z oněch nechutných kaprodromů o kterých jsem se již zmiňoval v předešlém příspěvku. Svazové vody jsou bohužel i kvůli majitelům těchto kaprodromů vydrancované. To je neodiskutovatelný fakt. Bohužel...

agig - Profil | So 16.8.2014 20:18:34

moskyt - >> Ještě odjezd ;-)

agig - Profil | So 16.8.2014 20:16:45

moskyt - >> Ahoj letos jsem dostal 87 cm 14 kg největšího každý rok dostanu tak 2 až 3 podobného ražení ideální by bylo tak 6 kousků tohoto ražení prostě aby se bylo na co těšit příští sezonu ale hlavně že alespon něco přijde nemusí pršet ;-) tak nějak se to říká né ;-)

moskyt - Profil | So 16.8.2014 13:12:54

arnošt >> A házel jsi to do rybníka ?...:-). Dřív bych těch 13 hodin vydržel, teď bych se na to......mohli by mi být po dvou hodinách všichni kapři ukradený :-).

Blue - Profil | Pá 15.8.2014 19:48:24

Kozič origin >> Tak popořadě,,,,Přirovnávat zapálenou kočku k ulovení kapra je dost divné,kapr je kolikrát vrácen zpět vodě a rána po háčku se opět zahojí kděžto u kočky to bude asi jiné jak jí jednou podpálíš tak se z toho těžko tak jednoduše dostane jako kapr...Navíc lov ryb je povolání sport nebo hobby staré jak lidstvo samo vždycky se ryby lovily a lovit budou i nadále někdo kvůli sportu někdo kvůli jídlu atd... A těžko se budou někdy pořádat závody v zapálení kočky nebo komu bude kočka hořet déle ? Nevím ale srovnával bych srovnatelné né takové nesmysli.............

Mluvit o rybách jako o blbých tvorech akord když toto řekneš na rybářských stránkách pochopim tohle říct nějakej laik někde venku nebo v hospodě ale tady ? proč sem vlastně chodíš ? beztak pochybuji že jsi rybář ....
Já jako klasický rybář nemám problém s tím pustit rybu ale taky mi nevadí si jí vzít pokud potřebuju a když rybu pouštím mám větší radost než když jí dávám do vezírku, nevím je to prostě síla té chvíle ryba má rozum a je to tvůj (pokud jí sekneš tak se ryba stává tvůj soupeř) a když jí pak pustíš tak tě hned napadne že třeba za 1-2 roky se zas potkáte a ryba bude větší a silnější..Radost z toho mám páč i když je velký tlak na rybáře ze strany Sportovních rybářů tak pořád ještě největší procento rybářů tvoří ty co ryby berou skoro pořád.............Ty máš radost rybu můžeš vzít ale jelikoš si jí vážiš jako soupeře tak jí pustíš a tím si děláš náděj že se s ní ještě v budoucnu potkáš a ryba má radost že neskončí na pekáči.

Šlapeto - Profil | St 13.8.2014 14:26:18

Mám svazovky, kde si jdu jen tak sednout, zaplavat a kapr kolem 80cm se povede téměř vždy. Už mě to ani moc nenaplňuje, ale objevil jsem novou vodu, kde je pro mě i šedesátka velice ceněná. Není to jen o rybách a nějakému tabulkovému sumarozivání. Pro "kapraře" nemá stejná ryba na různých revírech stejnou cenu.

karlos1983 - Profil | Út 12.8.2014 22:45:01

chytit trofejního kapra na nasich svazovkách je docela um krom rek protože je jich na rybnicich minimum a jsou mazany a po naletu masaru se jim ani nedivim ze neberou ty ryby nestihaj dorust do trofejních takze kazdej je vyjimecny je to spis o stesti nez o tom jak často jak jen to pujde prece takova ryba prece vždy potesi aspoň u mne

Bachy - Profil | Ne 10.6.2012 21:32:23

moskyt - >>Někoho těší chytat často násaďáky, dalšího plotice, jiného těší chytat často 80cm kapry. Vyjde to nastejno a každý to vnímá po svém. Pokud patříš mezi Lovce a hledáš výjmečné okamžiky, výjmečné ryby, pak je potřeba tomu přizpůsobit lov. Tím myslím například to, že pravidelné návštěvy běžných soukromáků tě asi moc neuspokojí.
Já kdysi taky chtěl chytit svého trofejního, výjmečného kapra. Jenže hned mezi prvními Kaprářskými výpravami za mou trofejí jsem chytil metrového kapra 23kg, bylo to na těžké, obrovské svazovce kterou jsem vůbec neznal, bylo to kousek od břehu na jemné náčiní, na vlastní boilies a trvalo mi to tam tři dny lovu. Za chvilku na to jsem chytl dalšího kapra přes metr na soukromáku, byla to tam moje třetí krátká návštěva a dostal jsem ho na šestnáctku vlasec pár metrů od břehu, opět na vlastní boilies. V podstatě bych mohl říct, že chytat metrové kapry je až příliš snadné. Naštěstí tomu osud napomohl a následné okolnosti mne dokopali k tomu, abych hledal svou výjmečnou rybu jinde než mezi kapry. Ono skutečně není lov jako Lov.

Jarda 7 - Profil | Ne 10.6.2012 18:22:21

PYTLAKS >> To už je bohužel úplně jiná kategorie.Nejsou to rybáři kteří jdou chytit rybu,ale jsou schopni obětovat vše,aby se vyrovnali tomu kdo tu rybu chytil před nimi.Buďme rádi,že jsme normální a chodíme na ryby a ne vyrovnávat něčí rekordy.

PYTLAKS - Profil | Ne 10.6.2012 13:50:05

moskyt - >> některé to baví pořád,viz jezero rainbow aspoň myslím,že je to ono,je tam nějaký kapr k 40kg a jezdí na něho angláni,frantici,belgičani,češi a naposled ho chytli slováci,každý se na něho chystá na jaře,protože je nejtěžší před třením a každý ho chce chytit jen proto,aby zvedl světový rekord nebo svůj,až tato ryba zdechne,tak budou hledat jinou rybu na které se budou ukájet a pokud nenajdou,tak budou hledat svatý grál,protože jejich lov pozbude motivace,jinak jsem neviděl tolik zájmu o konkrétní rybu jako je tato,ta už musí mít transplantovanou hubu jak majkl džeksonů nebo z huby cedník,jinak nevidím nic přínosného jít si chytit rybu o které by mohla být napsána encyklpopedie na co a kdo a kdy ji chytil

LosPafkos - Profil | Út 5.6.2012 19:30:08

xxlrybář >> 6O kilo ? :----))))

moskyt - Profil | Po 4.6.2012 21:52:54

nofish >> Škoda, že jste dost daleko, na ryby bych s váma zašel. Když se aspoň jeden z nich zamyslí, pak tato diskuze nebyla založena nadarmo :-).

nofish - Profil | Po 4.6.2012 21:45:24

moskyt >> Nedá se říct že chodím, prostě se zadařilo párkrát se potkat. Ale jak už jsem psal. Kdo umí chytat, pouštět i sežrat není in...
Lepší je být lepl a těch pár ryb pustit, protože to neumím ani vykuchat - to je dneska in.
Tvoji diskuzi berou kaprofilové jako provokaci. Oni vlastně všude vidí sabotéry, provokatéry atd. Ale třeba se jeden jediný chytne za rypák a začne myslet......

LosPafkos - Profil | Po 4.6.2012 21:38:31

nofish >> ona i 50 ka z horské pstruhovky je trofeják a že tam brzo budou o tom žádná.

Takira - Profil | Po 4.6.2012 21:36:29

Neustále o sobě říkám, že nejsem kaprař. Ano, dělám to okrajově tak 2-3 víkendy na společné akci s kamarády na soukromáku. Rybařím už skoro 25 let, z toho koketuju s koulema cca 12 let. Dlouhou dobu jsem se držel pod 10 kg, nevadilo mi to. 10 let mi trvalo, než jsem si vytáhnul kapřika přes 10, šupika s pro mě magickou mírou 80+. To je pro mě zasloužená trofej a od té doby opět samé menší, tak 1 - 3 kousky za rok. Nevadí mi to a aspoň se těším na další 10,když ne, nevadí.

nofish - Profil | Po 4.6.2012 21:35:15

meteor >> Jenom jsme se párkrát potkali u vody :-)
Jsem se schválně díval a oni mu fakt smažou snad všechno jen z principu že je to jeho. Ale rybář je to slušný, narozdíl od některých "rádobyrybářů".
Rituálně zbaštit sedmdesátku můžem, ale já ji lovit nebudu. Si radši zajdu zavláčet a počkám než mi dáš vědět že je uloveno :-)

MImochodem, abych napsal něco k tématu. Plně souhlasím s názorem že trofejní ryba může být i šedesátka kapř. Obzvlášť když přijde na půlhektarové louži uprostřed lesa na žížalu. Lepší než metrový z kaprodromu.

Jarda 7 - Profil | Po 4.6.2012 20:29:21

moskyt - >> Čím větší rybu chytíš,tím máš menší šanci,že jednou ta velká trofejní ryba přijde.Loni začala manželka chytat,takže neměla papíry,a musel jsem s ní jezdit po soukromácích.Měla po půl roce kapra 86.cm.Jsem rád že dnes kdy už má papíry,je pro ni úspěch 50.cm na svazovce.Pokud chce někdo chytat velké kapry,musí bohužel jezdit pouze na soukromé revíry,a sledovat kde mají největší trofejáky.Mám ze soukromáků také velké ryby,ale trofej je pro mne pouze ryba ze svazovky,protože tam ryba dorůstá,a učí se jak odolat nástrahám.Tam už jde o lovení ryby v pravém slova smyslu,a ne o ulovení největší ryby na soukromáku,kde má 60.cm ten nejmenší kapr.Tahat pouze velké kapry,asi musí časem unavit,protože není kam pokračovat,a chybí to očekávání jestli ten pravý přijde nebo ne.

moskyt - Profil | Po 4.6.2012 15:23:28

jirkazez >> Mě ta otázka zajímá, ale proč ty třikrát přispíváš do hloupé diskuze trochu nechápu. Pokračuj raději někam k chytřejším...

TomK78 - Profil | Po 4.6.2012 9:26:32

Od tý doby, co chytám sumce, tak jsou mi všichni velcí kapři ukradení :) a velké sumce bych nejraději chytal pořád :)

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Po 4.6.2012 8:53:16

moskyt - >> Pořád.
Je otázka, jaké jsou mé záměry. Když jdu na velký kapry, tak budu nasranej, když velkýho kapra nechytím. Stejně tak, když jdu na velký sumce. Pokud jdu na malý kapry a chytím velkýho, tak jsem taky nasranej

tyci - Profil | Po 4.6.2012 8:41:17

Ja chytam vetsinou na pl. delicku a kazdy souboj s vetsi rybou je nadhernej zazitek.Takto jsem chytl i opravdu velke kapry ,ale o to mi nejde.Kazdy revir nabizi i jine velikosti ryb.Chodim i na male tune,kde kapr 40 je pro me nadherna trofej na kterou nikdy nezapomenu......

moskyt - Profil | Po 4.6.2012 8:30:45

jirkazez >> Máš stejnou radost z něčeho, co máš třikrát týdně nebo jednou za rok. Pak jsi velmi šťastný člověk. Mě by asi 150 velkých kapři za rok moc nebavilo.

Hrdobec - Profil | Ne 3.6.2012 22:02:40

Souhlas s Chosém,velká ryba by měla bejt ulovena vzácně,jinak se takovej lov stane všední záležitostí a je pak jen otázka času,kdy to člověka omrzí. Znám pár lidí co se dostali příliš brzy k velkým rybám a lovili je poměrně často a ani jeden dnes už nechytá,bud vůbec nebo se vrátil k čudlařině.

koci-7 - Profil | Ne 3.6.2012 22:00:39 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Trofeního kapra jsem sice ještě nechytil :( ale když chytnu na svazovce kapra okolo 7 kg tak už je to pro mě obrovský úspěch dneska se mi jeden takový povedl měl 66cm a 6,5kg byl jsem za něj neskutečně rád :) ale určitě máš pravdu že velcí kapři by měli být trochu vyjímečnější :) já bohužel nemám ve svém okolí svazovou vodu ve které by byly kapři nad 10kg nebo aspon o ní nevim :) mě by stačilo chytit trofejní rybu tak jednou za sezónu nebo klidně za 2 sezóny rád chytám malé kapry když se občas podaří větší ryba tak je to jen takovej bonus pro mě :)

arnošt - Profil | Ne 3.6.2012 21:34:06

moskyt - >> To je dobrá otázka.Podle mě je to jak s výherními automaty,člověk chytne jednoho jako jackpot a už to chce pořád.Ono ale opravdu záleží,na jakém revíru člověk chytá a podle toho má ten kapr i trofejní hodnotu.Já se před chvílí vrátil z Vrbeňáku,za tři dni nějaké kousky přes 80 cm jeden přes 15 kilo a beru to jako průměrnou výpravu.Ovšem kdybych chytil toho průměrného z nich na zdejší kladenské největší vodě,na Turyňském rybníku,byl by to trofeják o kterém by se tady vyprávělo do konce prázdnin.
Ale zpátky k otázce,myslím,že navzdory přání každého rybáře je dobře,že taková ryba přijde jednou za stovky odsezených prutohodin.Pokud někdo za víkend natahá 30 kaprů a průměr je řekněme okolo 80 cm,pak už ho to nemůže zákonitě uspokojovat ani bavit.

Anýzový dědek - Profil | Ne 3.6.2012 21:31:18

moskyt - >> mě osobně by to stačilo dvakrát za život..o))

LosPafkos - Profil | Ne 3.6.2012 21:18:04

tato otázka jde proti kaprodromům, chtějí přeci chytat do zblbnutí a toto je jen štvavá kampaň imperialistických štváčů. Jo svazokapr to je jiná( a tím myslíl ve svazovce,ne rukojmí v kaprodromu ) :--))))