Loď na přívlač

Jakou loďku na vláčku by jste doporučili. Chytání sám, maximálně ve dvou a to na Slapech, Orlíku, Berounce....atd. Doprava v autě nebo na autě. Díky
Autor diskuse: Žabža - Profil , 25.12.2008 dravci - náčiní, doplňky

NLauri - Profil | St 21.1.2009 12:28:06 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

jeden domácí Nor

NMinno - Profil | Pá 2.1.2009 19:58:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

PepanD >> ahoj, ako tu uz urcite niekto pisal, je to otazka ucelu pouzitia a ceny. dnes je mozne kupit v principe akykolvek cln, je to len otazka, kolko do toho chces investovat. clny mozes rozdelit do roznych kategorii. take zakladne rozdelenie by napr. mohlo byt: material z kt. je cln vyrobeny (drevo, hlinik, zelezo, laminat, plast, decitex a pod.), podla typu dna (ploche, s kylom, katamaran...), podla typu pohonu na ktory je urceny (manual, elektro, spalovaci) atd. tych kriterii a podkategorii je vela. v principe nie je mozne povedat, ze jednoo z najlepsich rieseni je napr. laminatovy cln s katamaranovym dnom s dvojitym plastom vyplnenym penou, pretoze niekto bude skor preferovat skladnost na ukor ostatnych vlastnosti ako stabilita, bezpecnost, vaha, moznost zlozenia. napr. nafukovaci cln s nafukovacim dnom (vyrabaju sa aj s pevnym) bez akeholkovek kylu s moznostou vyuzitia elektromotora pripevnenom na snimatelnom zrkadle (napr. znamy cln mariner). tento cln je na vode za predpokladu, ze ho neprepichnes v principe nepotopitelny, ale mne by napr. nestacil, pretoze moje min. poziadavky na cln su napr. moznost sa v nom pohodlne pevne postavit (nie tancovat), dalej stabilita vo vacsich vlnach (ked riekou prejde lod), na pohon vyuzit spalovaci motor kvoli presunu na vacsie vzdialenosti. v jeho prospech zase su v prvom rade absolutna skladnost a v druhom rade nizsia obstaravacia cena. co sa tyka vyberu clnu nie je to vobec jednoduche, musis mat min. predstavu na aku vodu, ako casto a na ake vzdialenosti sa potrebujes presuvat, pre kolko osob ma byt urceny, ci budes potrebovat napr. uchytenie prutov do stojanov atd. tych moznosti je asi ako pri vsetkom naozaj dost. kedze vlastnim cln, pokusim sa popisat jeho vlastosti ako ich vidim ja. 99% cln vyuzivam na privlac. ide o nafukovaci cln s nafukovacim kylom a s pevnym dnom v dlzke 3,6m a so spalovacim 25 ps motorom, pocet komor 3+1(2x bocna, 1x predok + kyl). cln je urceny pre 5+1 osob, avsak vzhladom na to, ze som si cln trosku dovybavil DO motora a riadenim v reale su to 2 osoby (bez tejto vybavy si tam viem predstavit prinajlepsom 4 osoby - pri privlaci je to az moc) a to nehovorim o nejakom komforte, ale jednoducho ak sme v clne dvaja, tak je to tak akurat, t.j kazdy ma trochu miesta pre svoje fidlatka a aj samotne vyvazenie clnu je ok. ako som spominal cln vyuzivam najma pri mojich privlacovych potulkach na nasich riekach a velmi prilezitostne rekreacne (tahanie kolesa, lyze). cln je moznezlozit do dvoch vacsich vakov, ale tuto moznost som zavrhol, takze ho vozim na privese. mozno si polozis otazku preco potom nafukovaci, ked ho nepotrebujem skladat. vyhodov nafukovacich clnov je relativne nizka hmotnost a tym padom manevrovatelnost, pretoze nie vsade su idelane miesta na zlozenie clnu do vody je tento parameter vyhodou, t.j. nepotrebujem vydlazdeny pritup k vode a tym padom sa viem nielen lahko zlozit, ale aj nalozit - vytiahnut cln z vody spat. kedze moj pristup do garaze, je nie zrovna idealny pre nacuvanie s autom, polahky si clnom poradim pri jeho rucnom parkovani v garazi. kedze cln vyuzivam prevazne na riekach spalovaci motor je nutnostou. jednak sila prudu a tiez presuny na vzdialenejsie lovne miesta, neviem si to predstavit bez spalovacieho motora. co sa tyka stability clnu, vo vseosbecnosti su nafukovacky v podstate nepotopitelne plavidla, samozrejme pokial nepride k fyzickemu poskodeniu. cln plava relativne v pohode, drzi stopu aj pri vyssich rychostiach (36km/h), ale urcite to nie je cln urceny do vacsich vln. tym, ze je to nafukovacka vacsiu vlnu kyl nerozraza, ale prejde po jej vrchole, takze ked sa zdvihnu vlny su presuny podstatne pomalsie max. do 10km/h. v clne je mozne stabilne stat, co je neocenitelne najma pri zdolavani. medzi nevyhody resp nebezpecenstvo tohto clnu patria urcite ostre haciky :) (treba davat fakt pozor!!!), ohen a samozrejme rozne nastrahy cihajuce tesne pod hladinou (na neznamich miestach, treba byt opatrny). dalsou nevyhodou je nutnost cln z casu na cas (pred kazdym pouzitim) dofuknut. nie je to vzdy potrebne, ale mam tak lepsi pocit, ked viem ze vsetky komory su dofuknute. tento cln pouzivam v tejto zostave 3 roky a zatial som spokojny. samozrejme, ze do buducnosti poskulujem tak povediac po lepsom clne, vyssia trieda, ale zatial mi bohate postacuje.

Nindy - Profil | Čt 1.1.2009 19:22:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

A takto po vypuštění.

Nindy - Profil | Čt 1.1.2009 19:21:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

gadasnik - máš tam SZ. Jinak takto vypadají bočnice samostatně, ale s tím zakulaceným předkem nebo i klasickou pramicí by neměl být problém, prostě by se tam jen spojily pruhem té látkoviny a vzdušnice by začaly až za ohybem. Důležité je, že loď nemá rovné boky, protože je do bočnic jen posazená. Ze začátku jsme ji přivazovali k těm úchytům, ale už to neděláme.

Nindy - Profil | So 27.12.2008 16:51:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já jsem koupil na inzerát za 7000 Kč loďku od Laminát Jíša ( http://www.jisa-composite.eu/product_big_picture.php?id=./images2/products/CRW_0056_RJ.png ), která váží do 40kg. U firmy riwa-raft jsem si nechal ušít na míru nafukovací bočnice za 3500 Kč. Nosnost lodi se zvýšila ze 180kg na zhruba 400kg. Vlezeme se na ní 2 v pohodě, dále 100Ah baterka 28kg, elektromotor Rhino 34 , platforma s gelovkou a echolotem. Stabilita je výborná, i ve vlnách se dá v lodi stát a jerkovat.

NDenny - Profil | Pá 26.12.2008 18:52:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

PepanD >> Žabža >> dost podstatne je kolik do te lodky hodlas investovat,jinak samozdrejme laminatka je z meho pohledu na vlacku 100% lepsi,pises o doprave na nebo v aute,coz je docela nekdy problem,vozik je urcite lepsi,samozdrejme zalezi na velikosti a vaze lode ale my na Orlasu nekolik let pouzivali Denisu,ktera se driv vyrabela a naprosta spokojenost,pro dva lidi.Jen to nebylo na nejake zdolavani ve stoje,ta stabilita je dost dulezita.Par lidi ma lod s katamaranovym dnem coz je velmi dobre,my ted nedavno poridily docela slusnou lodku z Polska a ta je na vlacku v Cechach dle nasich predstav tak akorad.http://www.boat007.cz/lode-cluny/laminatove-cluny/laminatova-lod-wigry-355.html

Nbombardák - Profil | Pá 26.12.2008 12:14:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Žabža - Nakousl jsi, dost velký a tvrdý oříšek. Každopádně pro vláčku z loďky bych osobně doporučil, loď co největší a zároveň stabilní. Není totiž nic " krásnějšího " a radostného, než se v zápalu boje cvaknout ( překlopit ) spadnout i s většinou dnes drahého vybavení do vody..Dřív to bylo nějak jednodušší, většina lodiček (pramiček), byla dřevěná, těžká a stabilní, tedy vhodná, ale na převážení nic moc.Dnešní laminátky, plastovky jsou perfektní, lehké a pokud se k nim, rybář chová přátelsky - nezničitelné. Sám jsem na zahrádce roky převážel laminátku - Okouna. Používám jej vlastně do dneška. K nakládání je však potřeba dvou celkem zdatných borců. Loďka je to skvělá a pro dva vláčkaře, případně dva lovící rybáře na rybičku dostačující. Faktem je, že dnes bych již podobné hrdinství - (převoz na zahrádce ) nezkoušel. Určitě je lepší a bezpečnější vozík. Pak v tom případě bych doporučil laminátku s krásným jménem - Rybářka. Střídavě ji využívám, samozřejmně, že loďku a dnes mohu jen potvrdit, toto je pro rybařinu ve dvou, naprostý ideál. Dnes, je určitě úžasný výběr v plastových loďkách, které jsou lehčí a tudíž i vhodnější pro převážení na střeše auta, ale po mé zkušenosti, kdy se katapultovala střešní konstrukce i s truhlou z přede mnou jedoucího auta, jsem tak nějak z vození nadměrných předmětů vyléčen....

NMinnow67 - Profil | Pá 26.12.2008 10:15:49 - SKVĚLÝ ZÁPIS!