Diskuse k článku: Kolik dravců máš?

Diskuse k článku Kolik dravců máš?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 17.4.2018
319 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NP!F - Profil | St 22.8.2018 19:24:40

Fishky >> ešte si zabudol, že PP a lipne skrátka treba nechať vyhynut, lebo sa to nedá inak a potom to máš komplet.

NFishky - Profil | St 22.8.2018 8:02:05

Okoun.82 >> Výsledek diskuze s Hrajim na JAKÉKOLIV téma kolem Svazu je předem jasný. Svaz je boží a všichni kolem můžou za to špatné, nevhodné, zaostalé, zastaralé, či špatně nastavené... prostě to zlé, co ve Svazu máme, za to svaz v žádném případě nemůže, můžou za to ti druzí. Takže nelíbí se ti předpisy, chyba je v zákoně. Nelíbí se ti, že je málo ryb, chyba je v rybářích, v kormoránech, ve vydrách... Nelíbí se ti, že hospodář nezapnul v teple aerátor, chyba je v počasí. Nelíbí se ti, že se nasazuje jen kapr, chyba je v ceně dravců, protože jsou drazí a špatně se chovají. Chyby jsou ve všem, ale nikdy nejsou na straně Svazu. Pokud s touhle myšlenkou dokážeš pracovat, vyhneš se zbytečným dotazům, na které předem znáš odpověď. Svaz je boží, volejme aleluja.

Nhraji - Profil | Út 21.8.2018 22:40:06

Okoun.82 >> nemyslím si, že jsi hlupák, a ani jsem to nikdy nenapsal, scházely ti informace. Naopak, zamyslel ses nad problémem, to hlupáci obvykle nedělají. Teď už schází jen ty rozumné návrhy zavést do praxe.

NOkoun.82 - Profil | Út 21.8.2018 22:37:31

Fishky >> více urážek, přece se nebudeme bavit o konkrétních věcech když se můžeme napadat osobně, nejde o výměnu názorů,o to někam věci posunout, zpět do totality, kdo má jiný názor do vězení sním a nejlépe zabít :D seš opravdový ubožák nic víc....................

NOkoun.82 - Profil | Út 21.8.2018 22:34:18

hraji >> super, stav je skvělý a úžasný, máš pravdu, byl jsem hlupák už jsem prohlédl, děkuji, více takových jako jsi ty :D

NFishky - Profil | Út 21.8.2018 12:00:32

P!F >> spíš mě udivuje, kolik pitomců se tu najde, aby s ním ztráceli čas a diskutovali. Mistr iluzionista, manipulátor, prospěchář, kazišuk a tlučhuba.

NP!F - Profil | Út 21.8.2018 11:52:42

Fishky >> odpoved zrejme nepríde, nehodí sa do krámu.

Nhraji - Profil | Út 21.8.2018 8:39:56

Okoun.82 >> ano, chci tvrdit, že stát vydal pravidla ve formě zákona a jeho prováděcí vyhlášky. Odkazy ti dal kolega sven. Bez znalosti těchto základních legislativních rámců činnosti svazu jsou tvé návrhy opravdu jen výkřiky.

NOkoun.82 - Profil | Pá 17.8.2018 18:24:16

sven >> prostuduju, díky

NOkoun.82 - Profil | Pá 17.8.2018 17:49:05

Vladk >> to je ten rozdíl mezi náma, tobě ten stav který je dnes vyhovuje.Nic proti, každý máme svůj pohled na věc. extra levná povolenka, ryb můžu ulovit za rok kolik chci. v podstatě, nic nedávat jen brát. v rybářských obchodech nechají rybáři tisíce a tisíce ale běda pokud by někdo zdražil povolenku. já bych se rád dožil doby kdy v Berounce zas budou běžně štiky kolem 80cm. sice si za rok třeba budu moct odnést jen jednu , ale zas tu rybu vůbec uvidím. zažiju jaké to je mít takovou rybu na prutě. vždy je něco za něco. tobě stačí, že vytáhneš mírovou padesátku.

NOkoun.82 - Profil | Pá 17.8.2018 17:26:34

hraji >> jako chceš mi tvrdit, že stát vydal pravidla, na lovné míry a počet odebraných kusů??? a i kdyby jaký je problém, to navrhnout do parlamentu ke změně.

pracnější, složitější, spíš jde o to jak se dá dostat do vedení svazu? lidé do čela by se měli volit na základě nějakého programu celou rybářskou obcí. rybáři by si samy vybrali, jaký chtějí pravidla, kam investovat peníze, co jim vyhovuje atd.

NVladk - Profil | Pá 17.8.2018 16:39:02

Okoun.82 >> mě zase spíš zaráží, jak je vůbec možný, že za 3000kc můžeš chytat na tolika místech, chytnes tolik ryb a ještě se ti to nelíbí.

Zamyslel se někdo z vás prskavek, co by ste vlastně za ty tři tisíce nechtěli? Sakra, svaz platí nájmy, dává ryby, můžete chytat a dokonce i chytnete.

Za to dostane tunu nadávek, výčitek a osočování že nic nedělá.

Skuste si zachytat v zahraničí za tři tisíce. Ani na týden vám to nepostačí. A chytnete toho ještě možná mnohem míň. Páč tam se jede na kvalitu a ne na kvantitu.

NFishky - Profil | Pá 17.8.2018 16:16:59

hraji >> Hraji, že tě ten alibizmus ještě baví. X let, XXX let svaz tvrdil, že prodlužovat dobu rybolovu nelze, že to je ze zákona, pak přišel Jakub, podal návrh na změnu vyhlášky a hle, doba lovu je změněna. Tečka. Svaz kecal. Ty kecáš. Všechno jde, když se chce.

Nhraji - Profil | Pá 17.8.2018 16:05:46

Okoun.82 >> no a to je právě ten problém. Ty sice píšeš o změně pravidel, ale už nevíš, že ta pravidla nevydal rybářský svaz, ale stát, a tak si svaz sice může odhlasovat co chce, ale pravidla stanovená státem jen tak změnit nemůže.
Jak jsem napsal již poprvé, pár nápadů je tam dobrých, nejde ale o nic nového, většina těchto věcí se zde na MRKu již mnohokrát probrala. Ale ono nejde o to, probrat něco na MRKu, ale o to, prosadit to ve svazu, což je mnoho násobně pracnější a složitější.

NOkoun.82 - Profil | Pá 17.8.2018 15:59:08

hraji >> mě spíš přijde trapný , že všichni fnukaj , že je málo ryb a dravců obzvlášt. cesty jsou dvě a nejlépe jejich kombinace. první,( a pro tu jsem já) budování nových vodních ploch, dnes ideální situace dotace z EU, podpora vlády na boj proti suchu a svaz se na tom může podílet taky. čím víc rybníků v krajině tím menší tlak rybářů na konkrétní vodu, jedním zadkem nemůžu sedět na 4 místech. druhá cesta, omezení počtu odebraných ryb za rok. při dnešní technice a možnosti získávat informace, vyndá z vody štiku nebo kapra každej blb. jako za 3000kč nemůžu čekat , že si od vody odnesu 50 kaprů, 20 štik a 20 candátů. zajimavé že nikdo neřeší , že je málo tlouštů, cejnů atd. proč? ty každej pouští, na stůl přece půjde štika.

informace, že většina vod není majetkem svazu mi neschází - to že nejsem majitelem ,ještě neznamená že se nemůžu podílet na údržbě, když vodu využívám

co konkrétně dobrého nepřinesla horní míra u kapra?

když jsem někomu lístek vydal, mohu mu ho i odejmout. stačí si to odhlasovat a změnit pravidla

NVladk - Profil | St 15.8.2018 14:35:29

MrTom >> předně tak. O to se nikdo nestará

NVladk - Profil | St 15.8.2018 14:24:49

Sharry >> No, to je jasná věc. Mě by bylo jedno jestli si vyvezou nebo to tam mají přes noc, kdyby aspoň drželi klapacku a neprudili ostatní. Jenže čím větší porusovac, tím víc křičí. Paradox je volání po profi střeží od těchto lidí, kterým by ani razítko na papírech nezaschlo. Nemluvě o agresi těchto jedincu, kteří té sou schopny zbít. Znám nejednoho normálního rybáře který radši jde úplně jinam než by si sedl do vzdálenosti k těmto lidem. Na jednoho známého tyto individua rvali že mu ukopnou palici jestli toho kapra vezme... Za tohle bych vyrazoval že svazu na doživotí s pokutou že by to i sponzora složilo!! A to nebyl velký, neměl ani 60. Pořád se jen ustupuje těmto ujetým lidem ale na normální lidi se kašle. Je to tak ale všude, je to trend. Menšiny, uprchlíci, různí Homo fobo.... Každé dítě je dnes diagnostikovane, dřív bylo prostě blbe. Nebo line, nebo oboje. Myslím že i většina těchto lovců by dostala diagnózu.

Pamatuju časy kdy bylo normální mít třicet kaprů, nějaké cejny a když se poštěstilo na podzim dravce. A úplně v pohodě se těch 90kg snedlo. Kapr 42 se normálně bral, byla to dobrá ryba. 50 už byl solidní kus.

Štiky se chytali pořád ty samé a jen se čekalo až bude míra. A nikdo se nad tím nepozastavoval. Rybník měl 4 hektary, svaz nasadil, něco se hned vylovilo a zájem postupně opadal. Dnes by to byl chcipakov kde sou jen zmetky a škoda tam házet krmení. Časy kdy kukuřici sme loupali rovnou z palice a házeli do vody, nic na to nechciplo a ryby brali. A nikomu to nepřišlo divný.

Dnešní stav je i podmíněn internetem, každý Lojza chce metrovou stiku, ale už zapomíná kolik dříve bylo zapotřebí času a hledání. Muselo se chodit a sledovat, často tam být v pět ráno když začla lovit.. Dnes není trpělivost.

Hodit to tam a čumět do mobilu. To je dnešní rybarina.

NMrTom - Profil | St 15.8.2018 9:39:30

Jak už bylo psáno výše: pokud chceme chránit či alespoň podporovat dravce, tak ti dravci musí mít co žrát. Jinak budou vychytaní do týdne. Jako capart jsem chytával plotičky, perlínky a okouny a byli jich mraky. Vždy jistota, že si zachytám. Dnes je pomalu zázrak chytit nějakou takovou droboť.

Nnofish - Profil | St 15.8.2018 6:53:17

Sharry >> Presne. Pokud jde o jakoukoli rybu. Musis makat a vysledky se dostavi.
Predpokladem samozrejme je, ze se v dane vode ty ryby nachazi. Treba nahanet na male ricce metrovou stiku, misto toho, zkouset tam pekneho tlouste, je trosku na hlavu :-)

NSharry - Profil | St 15.8.2018 6:01:35

Vladk >> nikomu lov velkych kapru a jinych ryb , ci nejakou special techniku separujici urcitou skupinu ryb neberu - je to jejich smysl a cil.. Ok, ale smutne je, ze nekteri blbove z nich a prave z nich, furt poukazuji na nekoho, kdi si bere ryby, nadavaji mu a ruzne ho oznacuji atd. Ja osobne respektuju a budu vzdy naklonen tem, kteti si ryby berou, dle reguli a radu, at uz je to pro nekoho moc a nebo v norme, nez opevovat paka, co furt melou, ze vsechno pousti, pouzivaji tri rite nesmyslu na osetreni vpichu hacku, provozuji zoofilii u kazdeho jedince 10+ a melou , ze jsou vsichni ostatni, co to nedelaji stejne smejdi, masi ryby atd. Sami neumi dodrzovat ani zakladni pravidla...
Jen namatkou, nejcastejsi poruseni tehle mudrlantu jsou zavazeni nastrah a navnad v mistech, kde nesmi, chytani pres caru, kolikrat niceni porostu okolo vody o stanovani a bivakovani a rozdelavani ohnu a s tim v podstate i souvisejici vymezovani mista pri 14 ti dennim lovu ani nemluvim( je to na dlouhou debatu) .
Ano, neni to zadny hrdelni zlocin, nebo nejake silene poruseni, normalne by mi nevadilo, kdyby se zavazet mohlo a podob.., ale nesmi a tedy to aktualne porusuji. Takze tihle moulove jsou pro me vice zalostni, nez rybari, kteri ryby berou, tak jak maji a chytaji, jak maji. V podstate hovado, co nedodrzuje poukazuje na ty, kteri dodrzuji , twl do nebe volajici! A jeste by furt chteli, at se neco zdrazuje a plati navic vsichni, co to delaji jinak nez oni - tedy chytaji jak maji, kuwa to je hnus. A uplne srandovni je hlaska, zachytej, pust a jdi kupit do supermarketu 😂😂😂
Co se tyce dravcu, muj nazor je takovy, ze v dnesni dobe staci byt vytrvaly ( uplne stejne jako na jine techniky a lov) a chodit v normalni dobu rano nebo vecer pravidelneji, to co nam trh nabizi na dravce je jedno "kladivo za druhym" a chytnes.
A nebude to jen jedna stika a candos za rok..., chytnes toho dost, je to stejna chytacka, jako jina, jen je treba se prizpusobit a trochu zauvazovat...

NVladk - Profil | Út 14.8.2018 23:09:08

Sharry >> děkuji, jenže je to všecko pravda. To je na tom to smutné.

Dravá ryba je prostě hloupá a chytne se pokaždé. Navíc žere maso a tak je jasný, že jich nemůže být tolik. Jako nemůže být víc lvů jak antilop.

A naprosto směšný je volání po profesionální stráži, to už by neuplatil nikdo. Prostě na naše podmínky nereálné.

Já sem byl taky zblbnutej touhle euforii po mega rybách a chtěl sem je všude, ale časem člověk přijde na to že je to o ničem. Když vidím jak dnes borci hází desítku do vody že je to zmetek, tak je mi smutno. Snad milejší by mi i bylo kdyby si ji někdo vzal a sežral a pochutnal si na ni. Prostě lidí nemaj uctu k ničemu co není abnormální, nechytil se to na značkový prut, drahou kouli a za fotku jim nepřijde tučný šek, protože si dali vedle ryby logo.... Každý má jen plnou hubu přírody a ochrany, ale ve finále tyhle lidé odtáhli do speciálních kaprich domovů důchodců za 1000kc den víc ryb, než ty masarky co je tak štvou. A to je i s ostatními rybami, velké štiky atd.... I dodávky s kademi sem viděl na Labi... Byl to běžný jev.

Ještě doplněk k masarum:: si představte kdyby nikdo ryby nebral. Nikdo by je nenakupoval od rybochovu, tyto profíci a odborníci přijdou o práci, zaniknou znalosti, zanikne i rybarina. A kecy o tom, že na Vánoce prodají jsou mimo. Tohle je nereálná věc. Aktuální situace je prostě v nějaké symbióze a kdo má mozek tak pochopí, že cesta v omezování a zakazování nic neřeší.

Prostě je třeba se s tím smířit, že něčeho je méně a když to chci chytit musím se snažit a něco pro to udělat. Ne se vybalit uprostřed města, hodit to tam z auta, pustit rádio a čekat na dvacítku nebo metrovou stíku na rybku...

A pak si těch všech větších a vzácných ryb začneme zase vážit. Štika na stole nebo candát bude svátek pro rodinnu v neděli a ne kus masa co se hodí na gril k burtum....

Nhraji - Profil | Út 14.8.2018 21:25:40

Okoun.82 >> to by bylo na dlouho. Ale nesmutni, psát cokoliv na MRKu, to je nejlepší cesta k realizaci. Jdeš správným směrem. Schází ti třeba informace o tom, že naprostá většina vod není majetkem svazu, schází ti informace, že naprostá většina jezů není majetkem svazu. Schází ti informace, že horní míra nic dobrého nepřinesla a zřejmě už nepřinese. Schází ti informace o tom, že není možné odejmout někomu rybářský lístek. a tak by šlo pokračovat.

NSharry - Profil | Út 14.8.2018 21:14:19

Vladk >> pekne jsi to napsal...

Nsintrix - Profil | Út 14.8.2018 18:07:56

V mrazáku žádného. Odneseného žádného. ty moje štikule byly stejně od 35 do 56 cm. :) Ale "uloveno mám !!!

NVladk - Profil | Út 14.8.2018 17:17:44

Já se přidám: slušný rybář je ten co nechodí k vodě pro maso. Tak to je snad největší hloupost vůbec. Ty kteří se tohohle drží, by si měli dát facku.. Všude na světě je rybarina právě o lovu ryb pro maso. Tohle je výsadou Evropy, prostě bohaté části planety. Všude jinde jen pokrouti hlavou... My totiž ryby nebereme, jsou to kámoši. Jen kdyby přišla bída nebo válka, zarezeme i dvacítky :)

Málo nasazených dravých ryb: no, to je možný, jenže ty dravé musí mít co jíst, bez jídla se pozerou navzájem a kapra prostě sticka nesežene. Jenže ta potrava není. Tak ještě v potokach, na rybnikach vzácnost. Časy kdy se chytalo 5 kg bílé za odpoledne sou pryč, dnes se chytne pět kaprů.

Kvalita nástrah: dnešní nástrahy prostě vyloví vše dravé. Časy kdy byla jedna stříbrná třpytka a živá rybka jsou pryč. Je to dostupné a dá se to koupit všude.

Dravé ryby lidé jedí, to je normální. Ryby to byly vždy drahé a vzácné proto se není čemu divit, že se nechytaji jako kapři. Vždyť i na navsich bylo v rybníku stik na prstech jedné ruky.

Jediné omezení co by pomohlo by byl maximální počet dní cíleného lovu na třeba 10. Nemožné, ihned bude rev. A stejně, štika stojí na svém místě. Do dvou dnů ty velké budou slovene.

Omezení odnesenych kusů, nesmysl taky. To uz SK úsilí na Liptovské Mare když tvrdili že sou jedovatý, dalo se chyť a půst a dopadlo to tak, že je lidí rvali z vody a házeli za člun chcípne. Že jich zabili víc než kdyby je mohli brát je jasný. Byla to katastrofa.

Útoky na lidí co si odnesou 100kg ryb a víc za rok, mají na to právo. Na SK je 50ks ryb na povolení. V ČR bez limitu. Stejně takové číslo dosáhne jeden z tisíce, na něj je padesát co si rybu ani nevzali... Takže je to jedno.

Nízká cena povolení je a není problém. Těžko si představit, kolik lidí by si nemohlo dovolit dát za povolení třeba 10-15 tisíc. Pro běžného rybáře s rodinou by to byla rána kterou by si možná rozmyslel. Nekoupil by povolení, žádné háčky, krmení.... Propad by se projevil všude.

Organizace by přišli o peníze, jsou závislé na členech, tu se ani není divit že berou každého. Lidí od rybaření odchází nebo si berou na soukromou vodu.

Samozřejmostí je, že vedou ekonomické ryby jako kapr a sumec kde je k lovu třeba investice do vybavení. Z toho pramení daně atd. Každý politik by nasypal kapry i do studni když ví, že si lidí na ně koupi kuličky a stany a vozíky atd... Je to prostě ekonomika.

V našich podmínkách nemá cenu ani myslet na revíru chyť a pust, vedlo by to jen k úbytku členů, chcipani ryb, protože revíry by byli přeplněné kapry. Tady prostě nemůže fungovat zahraniční model kde je 20 ryb na hektarů a chytit je dá práci. 90℅ rybářů prostě hodí do vody kukuřici s krmítkem, kecne do židle a když začne krapat preleze do auta. Několik jedinců by jistě na tyhle vody chodilo ale naprostá většina po třech návštěvách bez potahnuti by se zbalila a už neukázala. V ČR prostě britský model fungovat nebude. Už jen proto že většina rybářů se spokojí s kapram na zradlo do 50cm a víc je nezajímá. Sem tam pro radost hodí do vody boilie kdyby náhodou se něco spletlo. Prostě lov ryb je v ČR volnočasové aktivita a tak to většina i bere. Přijede nakrmí nahodí a chytne nebo nechytne. Jen pár jedinců pořád touží po obrech a propadají megalomanii.

Ještě před třiceti lety byl 10kg kapr obr, chytit stiku svátek a lovec byl borec. Dnes by to chtěl každý. Muj děda lovil od války a za 40 let dostal z vody jen jednoho kapra přes 15kg, měl metr a všichni se na to seběhli podívat. To ho vytáhli jen proto, že ho někdo vzal na řece na loď a utahali ho. Dnes by to chtěl každý denně. Dříve se to dařilo maximálně párkrát za život.

Místo tohohle honění a skuhrani by lidí mohli být rádi, že vůbec můžou jít k vodě nebo do lesa. Jenže lidí sou rozmlsany a neví co už. V každém aspektů života.

Na nikoho neútočim, jen mě to už někdy štve. Pořád to samé dokola. Je jich málo nebo sou malý. Děda si vzal kapra masarka jedna.... Každý chce za tři tisíce ročně Anglii. Tam by za to ale nedostali ani toho nasadaka.

NOkoun.82 - Profil | Út 14.8.2018 16:27:11

konkrétně jaké body? jaké informace mi schází? rád se poučím.... obecně mudrovat umí každej, já alspon napsal něco konkrétního...

Nhraji - Profil | Út 14.8.2018 16:06:04

Okoun.82 >> řada z těch bodů je zajímavých a možná by i bylo přínosem jejich zavedení, u řady bodů je vidět, že bohužel nevíš o čem píšeš. Schází ti informace.
Ale jako pokus je to dobré.

NWsaW - Profil | Út 14.8.2018 15:30:58

Okoun.82 >> Máš pravdu, že to je o tom byznysu a v tom je asi zakopaný ten pes.

Souhlasím, trojháček udělá u ryb dobrou paseku. Např. rotačka + malí pstruzi. Co se týká horní míry ryb, tak u toho celkově nevím, k čemu je to dobré (snad jen aby byly fotky na mrk)... Ale možná je to jen má neznalost.

To o těch 2 ks kapra jsem jen plácnul (vím, že to je neprůchozí). Mělo to být jen takové pošťouchnutí. Sám nevím co je příčinou poklesu dravců, ale taky nevím, zda jejich omezení na 2ks ročně něco změní. Osobně si myslím, že kdyby se koupilo míň kapra a vysadilo více dravců, tak by to snad pomohlo. Ale zde narážíme na ten byznys...

To s těma opravama jezů (toků a jiných vodních staveb) by bylo asi pro rybáře složité. Mám za to, že jezy a rybí přechody vlastní správce toku a to jsou v drtivé většině povodí, nebo LČR. Takže tam rybářský svaz nemá co mluvit...

NOkoun.82 - Profil | Út 14.8.2018 14:21:11

Ahoj,
myslím , že je vše podřízeno byznysu. A nebudeme naivní, ty lidé co to řídí jsou přesně ti, co na tom vydělávají. (at už přímo nebo nepřímo). Dnes by mělo být chytání o zábavě, relaxu a pobytu v krásné přírodě. Ryby by se měly všechny ze svazových vod pouštět. (kdo si chce upéct rybu at jde do rybárny a nebo na soukromej rybník a zaplatí si ji). Vybrané peníze by se měly investovat ( nové vodní plochy, profesionální rybářská stráž,placený hospodář který se stará o daný revír, opravy jezů, rybí přechody, čištění (rybníků, řek, potoků) a jejich okolí, nákup techniky, podpora rybářských kroužků pro děti, zlepšování kvality vody a jistě by nás napadlo spousta zajimavých projektů. Je mi jasné, že je toto dnes naprosto neprůchodné, kapři si nevypustí vlastní rybník :D když by se prosadilo alspon něco z toho co jsem napsal níže považoval bych to za obrovský posun vpřed.

Ohledně konkrétních připomínek:
5) 2ks kapra podle mne neprůchodné, většina rybářské obce jde na kapra(masaři nebo trofejáci)
7) chytal sem s protihrotem a pak bez, rozdíl obrovský, hlavně při odháčkování ( u trojháčku je to jiná dimenze, i když ty bych rovnou zakázal, tam je to vyloženě o mrzačení ryby)
13) nepomůže jen mi vadí zas prosazování kapra, kde je to už hodně zavedeno
když to má kapr, nevím proč by to neměl mít lín nebo parma
16) kontrolovat se to nedá, ale to spousta věcí, jde o to říct jasně toto NE
17) ano ideální profesionální RS

NWsaW - Profil | Po 13.8.2018 11:46:36

Okoun.82 >> Ahoj, zajímavý nástřel pravidel na zlepšení. Jen nerozumím jestli to mají být pravidla jen pro lov dravců, nebo všeobecná. Z mého pohledu je tam ale nějaké to ale:

bod 5: a kapra bys taky omezil na 2ks ročně? Přece by se jich nemuselo tolik vysazovat a bylo by více peněz na ostatní druhy, nebo se pletu?

bod 7: a co cestování háčku v tlamce během zdolávání? Moc o tom nevím, ale řešilo se to v kaprařině, že háček bez protihrotu dokáže rozpíchat tlamku mnohem více.

bod 13: jak pomůže dravcům horní míra nedravých ryb? BTW slyšels už o věkové pyramidě a o tom jak by měla vypadat?

bod 16: dobrý nápad, ale jak tohle chceš kontrolovat, nebo dokazovat, že to bylo pozdě? Tohle není podle mě o pravidlech ale o mentalitě jednotlivců.

bod 17: dobrý nápad, ale z čeho ty RS budou placeni, nebo jak budou motivováni? Nebo tím myslíš profi RS jako je na jižní Moravě?

NOkoun.82 - Profil | Po 13.8.2018 2:08:35

1. Budování nových vodních ploch. (rybníky)
2. Regulace zvířat , které jsou ve velkém schopny devastovat rybí posádku.(kormorán atd.)
3. Upravit pravidla podle konkrétní vody. ( potok potřebuje jiná než přehrada)
4. Omezit počet ryb, které se smí odnést denně, max 1x (štika, candát,lín, úhoř, kapr atd.)(nemusí končit lov)
5. Omezit počet ryb, které se smí odnést za rok , max 2x štika, 2x candát atd.)
6. Chytat pouze na jeden prut, jeden návazec.
7. Chytat jedině s háčkem bez protihrotu.
8. Povinnost používat lanko předepsané délky při jakémkoliv lovu dravců.(UL přívlač, nevyjímaje)
9. Chytat pouze na jednoháček.( i přívlač)
10. Zákaz chytání na živou rybičku.
11. Brigádu odpracovat u vody, zákaz proplácení.(pokud to dovolí zdraví)
12. Zvýšení minimální míry: štika 65cm, candát 55cm, okoun 25cm.
13. Zavést horní míru u všech nedravých ryb.( kapr 70cm, lín 40 atd.)
14. Zákaz vyndavání podměrečných ryb z vody.(pokud to není možné vzhledem k terenu, rybu ponechat v podběráku a manipulovat pouze s mokrýma rukama)
15. Max 2kg ryb denně možnost odnést od vody.
16. Při záběru na mrtvou rybičku povinnost zasekávat ihned.
17. Přísné kontrolování dodržování pravidel. RS pravidelně v terenu.
18. Při odebrání lístku, 5 let nemožnost obnovit.
19. Nový členové projít placeným kurzem s instruktorem. Skládat zkoušky teoretické i praktické.
20. Dát rybám zase šanci :-)

NPedro1 - Profil | St 25.4.2018 12:29:07

Siven Polní >> A jo:-))

NSiven Polní - Profil | St 25.4.2018 12:23:35

Pedro1 >> Ti jsou z půjčovny....!

NSiven Polní - Profil | St 25.4.2018 12:22:51

Pedro1 >> :)) A jo!

NPedro1 - Profil | St 25.4.2018 11:35:03

venybit >> Apropo jak je možné,že Ti vláčkaři ty candáty furt chytají,když už měli být dávno vychytáni a Ty na rybku nemáš několik let rybu,přičemž obecně je rybka asi tak o 300% větší tutovka,než jakákoliv přívlač?Hážeš to do vody?

NPedro1 - Profil | St 25.4.2018 11:33:23

venybit >> Maďar,ne Slovák.Adoptoval mě P!F.

Nvenybit - Profil | St 25.4.2018 11:28:22

Pedro1 >> Za to jsi vyloženě inteligent. Slovák no.

NPedro1 - Profil | St 25.4.2018 11:22:26

venybit >> Sorry jako,tento týden jsi první,ale Ty jsi kokot.
Ozajstný Pán Kokot.

NKnapík - Profil | St 25.4.2018 8:35:52

Bachy >> statistika dobrá, ale bavíme se váhovém vyjádření, proto taky udělá poměrně dost procent ten sumec, který se oproti většině ostatních ryb vždycky odnáší minimálně v několikakilogramových hmotnostech.

Nhydrolog - Profil | Út 24.4.2018 22:11:36

Definic slušného rybáře najdeš spousty ale za mě je to muž či žena kteří si nechodí pro maso k vodě, chovají se dle RŘ a slušně k zivocichum a rostlinám zkrátka lidé co mají nějaký vztah k přírodě!

1-2% se stačí podívat do ulovkacu a nepřijde mi vporadku 10 dravců natož 20 a jsou i tak zdatní lovci co mají 30+ na lístek za sezónu! Omezení by teoreticky mohlo zabránit této elite v masakrovani dravých ryb nehledě na data z ulovkacu to bývají zpravidla data kdy jsou dane druhý ryb kumolovany na místech a dotyční si tam chodí jako do ledničky! To mě vytáčí tothalne ale věc druhá je fyzicky ulovene kusy a priznane v ulovkovem listku pokud by se omezili Ks

NBacha - Profil | Út 24.4.2018 21:27:15

hydrolog >> "Já osobně si myslím že změny které by měly proběhnout by se neměli nějakým způsobem dotknout téměř žádného slušného rybáře! ba naopak je potřeba eliminovat 1-2% lidi co mají oprávnění k lovu ale s rybarinu nemají moc společného!"

By mě zajímalo, kde jsi vzal 1-2% ? Dále by mě zajímala definice slušného rybáře:-D
To ale neznamená, že s tvým příspěvkem nesouhlasím.

NBachy - Profil | Út 24.4.2018 21:20:25

Našel jsem nějaké starší statistiky od nás, tak to tu hodím pro info. Ty čísla na první fotce nevím co jsou. :-)

NVINCENZO - Profil | Út 24.4.2018 20:10:00

Jak tu dával blackfish... Tohle je opravdu moc, nevěřím, že se to dá sežrat... Panebože těch pstruhů je taky raketa, ale zas... Umožňuje jim to rybářský zákon a oni toho využívají... Já nejsem proti tomu si odnést domu rybu, ale vše s mírou, tohle je opravdu moc...změna musí nastat a to co nejdříve

NMíraš - Profil | Út 24.4.2018 19:58:30

...To jsme celí my,kormorání jsou svině a Kaněra je "machr"... a také si všimněte, že se všechno svádí na nenažraný dědky....a jemu tolik není. I když ono je takových víc a nepíšou zdaleka všechno...

Njpavlicekmrk - Profil | Út 24.4.2018 19:27:04

ExPr3v1t >> tak to jo, uz jsem se bal, ze jsem rekl neco spatne :)

Nhydrolog - Profil | Út 24.4.2018 18:38:36

Zdravím,
Prispeji sem také svou myšlenkou!
Některá omezení jsou určitě na místě! jenže nikdy se nezalibi všem a navíc si myslim že pokud bude vymahatelnost rybářského práva jaká je v současné době tak se tato omezení dotknou pouze slušných rybářů kvůli kterým by se tato omezení nemusela zavádět.
Mám zato že nelze vytvořit pravidla stejná pro všechny organizace protože každá má specifika ať už místní vydry či různorodost vodních ploch, rybí obsádky.. O5 zopakuji ze by si organizace měly spravovat svůj majetek sami od toho je přeci výbor a funkce. Ne že by jim říkal někdo cizí (člověk z druhého konce cr který nemá ani kolikrát povědomí o místních poměrech co a jak dělat)
Nejsem si jistý zda je moudré aby někdo vyvolený stanovil.. od pondělí se bude vláčet oranžová barva a víkendy zelená či naopak.
Myslím si že situace na českých vodách je velice zalostna především díky české mentalite a cilenemu byznysu kde se vlastně prodává produkt umožňující vydrancovani svazovych vod! Přesně návody jak kde a na co ryby nachytat tomu také moc nepridaji hlavně že si prodejci a různí GURU plní kapsy na úkor rybí obsádky, přijde mi jako by byli všichni spokojeni jen RYBY MOC NEJSOU!!!!!
Je až neuvěřitelné jak jednoduché je získat povolenku( pak se divte třeba zacházení s rybami mnohých jakoby kolegu, já osobně jsem se setkal i s rybari kteří se báli sáhnout na rybu!)
Směšné tresty jsou vysmechem všemu dosud vybudovanemu navíc bez centrálního registru provinilcu a trestu mi přijde že provinilci co by sem patřili zaznamenat a nevydat povolenku v žádné jiné organizaci se tomuto systému vysmivaji( ba naopak musí způsobit větší škody aby se jim vrátily náklady spojené s rybarinu)

Bohužel při mentalite českého lidu a rozjetem byznysu si myslím že situace nelze vyřešit že dne na den, natož dostat se na úroveň dob minulých pac je doba která ještě nebyla a s tím přicházejí problémy kterým jen těžko předpokladat, při vynalezavosti některých bezpaternich jedinců. Bude muset jít RŘ s dobou..
Zaletavani nástrah dronami, podvodní kamery kvalitní vybavení vše je tak dostupné + stačí vygooglovat návody na úspěšné uloveni ryby (znáte to přísloví s těmi sedlaky).
Když se podívám do jiných *vyspělých* zemi tak to tam funguje mnohem lepe než v cr!

Já osobně si myslím že změny které by měly proběhnout by se neměli nějakým způsobem dotknout téměř žádného slušného rybáře! ba naopak je potřeba eliminovat 1-2% lidi co mají oprávnění k lovu ale s rybarinu nemají moc společného! rozšíření pravomoci rybářské stráže by tomu určitě pomohlo a lhostejnost není určitě na místě ! Kolikrát stačí člověka upozornit že nekoná dle stanov a pokud to nestačí tak má přeci každý v mobilu foťák a číslo na policii je také veřejné!

NTibiik - Profil | Út 24.4.2018 16:59:34

ExPr3v1t >> A ještě připočítej nějaké tresky,bo jezdí dle karty do Norska..

NKnapík - Profil | Út 24.4.2018 14:11:36

blackfish >> míra Kaněra tu má i profil ... kani

NExPr3v1t - Profil | Út 24.4.2018 13:49:04

blackfish >> tyjo kilo denne...pekny...to uz nemuzou zrat ani ty slepice...

Nblackfish - Profil | Út 24.4.2018 13:41:04

Nečetl jsem všechny vaše příspěvky v diskusi, ale pobavil mě dnes žebříček masařů na stránkách MO Humpolec. Nejúspěšnější masaři 2017 :) je smutné, že se temito cisly prezentuje a podporuje to

NExPr3v1t - Profil | Út 24.4.2018 12:50:51

jpavmrk >> jpavlicekmrk - 24.4.2018 11:31:04 >> predbezna reakce na tvou reakci, kterou mistni reagujici budou drive nebo pozdeji povazovat za reakci provokativni...proste for...

NMrKos - Profil | Út 24.4.2018 11:52:51

Knapík >> zeptej se ho :-)

Uz jsme se odklonili od tématu diskuze.

Njpavlicekmrk - Profil | Út 24.4.2018 11:31:04

ExPr3v1t >> muzes me poucit, z jakeho duvodu?

NExPr3v1t - Profil | Út 24.4.2018 11:07:12

Knapík >>

NKnapík - Profil | Út 24.4.2018 11:01:20

MrKos >> a jak komunikuje v reálu ?

NKnapík - Profil | Út 24.4.2018 11:00:42

ExPr3v1t >> "To je koloběh života," prohlásil opět filozof. Ale lidé už neměli náladu na filosofii a ušlapali ho ...
(Š+G, Moje první jízda tramvají)

NMrKos - Profil | Út 24.4.2018 11:00:23

Knapík >> ano, znám většinu lidí z PS Brno 3

NExPr3v1t - Profil | Út 24.4.2018 10:55:47

Knapík >> vzhledem k tomu, že určití jedinci žijí v teorii a pocitech, je možné, že pravdu má nevysazená ryba a my všichni jsme jenom budoucí hnojivo...

Své filosofické myšlenky zformuloval Cimrman za útoku na baštu extrémního idealismu - filosofii solipsismu. Solipsista, jak známo, tvrdí: Existuji já, neexistuje okolní svět, ten je toliko mou představou.

Proti této tezi postavil Jára Cimrman tezi svoji: Opak jest pravdou, řekl. Existuje okolní svět, a neexistuji já. A z této teze pak rozvinul filosofický systém, který nazval velice přiléhavě externismem.

Tato smělá myšlenka vzbudila ve světě takový odpor, že bylo narychlo rozhodnuto svolat do Basileje filosofickou disputaci, na které měl Jára Cimrman své filosofické učení obhájit.

Jako oponent byl vybrán prof. F. C. Bohlen, který tehdy platil za eso světové filosofie, i když to byl v podstatě jen mazaný obchodník - což bylo jeho původní povolání. Položil Cimrmanovi rafinovanou otázku: Jak mohlo, řekl, neexistující vědomí vyprodukovat svou filosofii?

Tato otázka zapůsobila. Všichni se domnívali, že Cimrman nebude umět odpovědět.

Ale Cimrman odpověděl. A odpověděl tak, že filosofu Bohlenovi nezbylo, než aby za posměchu všech přítomných se spuštěnými kalhotami vyběhl ze sálu. Snad abych vysvětlil, proč se spuštěnými kalhotami. .. F. C. Bohlen si totiž uřízl kšandu. Vy to asi chápete jako rčení, ale tehdy býval při filosofických disputacích takový zvyk, že každý, kdo svůj filosofický spor prohrál, si na znamení porážky ulízl šli. Brilantní odpověď Járy Cimrmana vešla takříkajíc do dějin filosofie a najdete ji v každé větší encyklopedii pod heslem “Basilejská Odpověď ”. Cituji z Čepelkova slovníku naučného. Kolega Čepelka byl tak laskav a zapůjčil mi svůj slovník.

"Pravím-li," řekl Jára Cimrman, "že existuje toliko okolní svět a neexistuji já, neznamená to, že nejsem ve vnějším světě vůbec patrný. Existence a patrnost jsou totiž dvě naprosto různé věci." A dále Jára Cimrman přirovnal okolní svět k jakési ploše. uprostřed níž je místo, kde chybí Jára Cimrman. Jestli dovolíte, vysvětlil bych to názorně. (Papír s dírou.) Tato plocha představuje svět. Vidíte, že Cimrman tu vytváří takovou - řekli bychom - díru, jejíž reliéf je jasně ohraničen, tedy patrný.

Proces myšlení ve vnějším světě si můžete představit jako napínání a smršťování plochy. Tímto napínáním a smršťováním se zároveň mění reliéf díry, a tato změna nám zase představuje proces myšlení neexistujícího Járy Cimrmana. Už z pouhého názoru je zřejmé, že oba procesy jsou zrcadlově obrácené: rozpínání plochy má za následek zmenšování díry a naopak - smršťování, stahování plochy způsobuje zvětšování otvoru.

A v tomto místě upozornil Jára Cimrman na zajímavý důsledek své filosofie. Dochází tu k logickému sporu. Tvrdí-li totiž Jára Cimrman, že existuje pouze okolní svět a neexistuje on, platí ve vnějším světě - a tedy objektivně - myšlenka zrcadlově obrácená: existuje pouze on a neexistuje okolní svět. Tedy - filosofie solipsismu. Autor vlastně zastává stanovisko, které zároveň vyvrací. To ještě tenkrát vzbudilo rozpaky. V kongresové hale to vřelo jako v kotli. "Jak se s tím máme vyrovnat?" volali ze zadních lavic představitelé filosofického středu.

A Jára Cimrman odpověděl: "Vyrovnat se s tím, toť věčný úkol filosofie."

NKnapík - Profil | Út 24.4.2018 10:54:38

MrKos >> mj. znáte se osobně ?

NMrKos - Profil | Út 24.4.2018 10:46:31

Knapík >> když to říkal hraji, tak je to určitě pravda. Na moji adresu uz několikrát napsal ve veřejné diskuzi polopravdu a nebo přímo lež, takže to beru s rezervou. Každý se mění.

NExPr3v1t - Profil | Út 24.4.2018 8:36:44

Bacha >> To musíš začít mnohem vejš...

NKnapík - Profil | Út 24.4.2018 7:27:13

MrKos >> nepovažuji se za příznivce UL přívlače ani omatlávače desítek ryb. Hraji říkal, že to tam máte zarybněné naprosto perfektně, málokde se o vodu starají tak pečlivě. Že by bylo něco špatně ?

NBacha - Profil | Po 23.4.2018 22:19:10

MrKos >> Problém je trochu jinde. A to v tom, že papíry obdrží kdejaký oot...Proč jsou zákazy? Že si ooti dělají, co chtějí. Vyházel bych i ty, co jim ty papíry dávají.

NExPr3v1t - Profil | Po 23.4.2018 19:49:41

jpavmrk >> jpavlicekmrk - 23.4.2018 19:45:46 >> provokatere...

Njpavlicekmrk - Profil | Po 23.4.2018 19:45:46

Muj kluk si v rybarske organizaci v Praze delal v breznu svuj prvni rybarsky listek, tak jsem sel s nim a vyuzil chvile a zeptal se mistniho predsedy, proc se nenasazuje vice dravych ryb, kdyz je ocividne vsude nedostatek. Jeho odpoved byla, ze by se vysazovalo vic dravcu (stika, candat), ale neni kde brat nasadu. Nejsem to schopny posoudit, protoze se v tomto prostredi moc nepohybuji, ale docela by me na toto zajimal nazor mistni komunity. Predem dekuji :-)

Nsliver - Profil | Po 23.4.2018 19:41:35

MrKos >> živá je tradice neodmyslitelně patřící k lovu dravců,ale dá se různě omezit. Já bych hlavně na lov dravců na MP aplikoval režim z P včetně jednoho prutu a oddělení od ostat. lovu. Bylo by to i dobře kontrolovatelné. Jenže sci-fi.

NExPr3v1t - Profil | Po 23.4.2018 19:31:02

Panove. Je to jako odborne se pitvat v exkrementu v detailnim zaberu. Kdyz zvednete hlavu, zjistite ze problem je v te prdeli co to hovno vytvorila a v tom ukrutnem mnozstvi dalsich hoven valejicich se kolem...staci jakykoliv mestsky travnik aby mozku doslo, ze jinak nez nadhledem a rozhledem to nepujde...
Pitvanim jednoho hovna serouci prdel nenapravite...

NMrKos - Profil | Po 23.4.2018 19:26:42

sliver >> se obávám, že společnost míří tam kam míří a podle toho to vypadá i v rybařině. Svaz prodává povolenku za reálně už poloviční cenu, než ji nabízel před dvaceti lety a už i to přitahuje všelisjakou svoloč. Kromě toho se vysazuje dvojnásobek kapra oproti zarybňovacímu plánu, navíc na úkor ostatních druhů a všichni se tváří, že tak je to v pořádku. Dále svaz dává více a více prostoru k drancování, minimální kontrola, povolení zavážky a lodí na kdejaké kaluži, echoloty, gps pičičandičky, prodloužení doby lovu a další... Nejvyšší čilimníci v diskuzích otevřeně připouštějí pouze taková omezení, která v reále nikoho neomezí (přece si nebudou podřezávat větev) a když si to dáme všechno dohromady, tak kolečko se uzavírá.
V případě dravců by pomohl plošný zákaz lovu na živou, jeden dravec na osobu ročně a po ponechání tohoto jednoho kusu zákaz dalšího lovu dravců všemi prostředky do konce roku. Efektivní kontrola atd. A samosebou vysazovat dravce, patřičně je hájit apod. Myslím, že do pěti let bychom viděli patrné zlepšení a možná bychom se až divili.

Pořád by to bylo hodně benevolentní vzhledem k ceně roční povolenky.

Máš pravdu, míra a limit je k ničemu.

Nsliver - Profil | Po 23.4.2018 19:00:56

MrKos >> vím, že to nevyhraju. Bohužel,lempli sou všude. Bude jich nejspíš většina,ale je to taky revír od revíru. Ovšem od toho nám právě nějaké míry a limity nepomůžou.

NMrKos - Profil | Po 23.4.2018 18:47:24

FRANK71 >> nemyslím Brno3, tam totiž chytat nechodim. Chodim na 30 různých revírů ročně do 100km od Brna a situace je vesměs všude podobná.

NBacha - Profil | Po 23.4.2018 17:31:48

Fishky >> On totiž ten děda většinou věděl, kde v tom jeho revíru ta osmdesátka je, zatímco mikromrdkaři pročesávají co se dá a je jim jedno, co kečujou a rylísujou.

NFRANK71 - Profil | Po 23.4.2018 17:29:32

MrKos >> když Brno 3 dravce nesadí, tak jich moc být nemůže.

NMrKos - Profil | Po 23.4.2018 17:27:04

Knapík >> pokud jako milovník UL přijdeš na reviry v okoli Brna a to v poměrně velkém okruhu, tak velice rychle zjistis, jak daleko jsi od pravdy. Okouni uz zde nejsou, jine drave ryby jsem léta neviděl a jediné, co se dá jeste elegantně vyvláčet, je osamělý tloušť nebo malý bolen.
O nějakém matlani desitek malých ryb denně nemůže být řeč a každý takový lovec je rad za jeden záběr.

Asi máte ty vaše revíry lépe zarybnene a cest praci tamního hospodáře.

NMrKos - Profil | Po 23.4.2018 17:22:15

sliver >> u nas na revirech jsem za posledních dvacet let neviděl žádného lovce na rybku, ktery by nenechal dravce pořádně zažrat. V tomto ohledu jsou svazomasaji velmi dobre informovani a je třeba udělat maximum pro to, aby dravec náhodou neupadnul. A nevadí ani to, ze má pouhých 30cm.
Pravděpodobně ste tam u vás holt lepší oddíl.

Nmilis1 - Profil | Po 23.4.2018 16:42:28

u nás to máme takto:

6. Na vodách stojatých (Roudný, Modřišické rameno, Vražda) je povoleno ulovit 20 kusů kaprů a zbytek do 60ti kusů (=40kusů) na MP Jizeře a MP Libuňce. Na všech revírech MO je možno ulovit pouze 5 kusů dravých ryb (štika, candát) na jednu povolenku. Při ponechání si dravé ryby lov v tomto dni končí.

7. Změny ve stanovených délkách ryb – kapr 45 cm, štika 65 cm, candát 55 cm, okoun 25 cm, amur 60 cm, lín 25 cm, úhoř 50cm.

8. Na vodách MP je možno si ponechat 1 kus ušlechtilé ryby za den (za ušlechtilou rybu se považuje i amur).

9. Na vodách MP je možno si ponechat 2 kusy lína za den.

10. Na vodách MP je celoročně zakázáno lovit na mrtvou a živou rybku. Lov dravých ryb je povolen pouze vláčením na umělé nástrahy.

11. Na rybníku Roudný je celoročně hájen kapr od 60 cm včetně, Vražda od 70cm včetně.

12. Na všech revírech je celoročně hájena parma. Na Jizeře P a MP je celoročně hájen lipan podhorní.

13. Na turnovských revírech je jeseter považován za sportovní rybu a všechny úlovky této ryby musí být šetrným způsobem vráceny do vody.

14. Na vodě pstruhové je možno lovit pouze 3 dny v týdnu 3 kusy lososovitých ryb.

NExPr3v1t - Profil | Po 23.4.2018 16:22:05

Jasne. Takze princip je ublizit, ale spravnym stylem...panove, jste idioti....

Njá 2 - Profil | Po 23.4.2018 16:12:18

sliver >> Vím, proto raději protihrot zamáčknu a zabrousím

Nsliver - Profil | Po 23.4.2018 16:10:17

já 2 >> to vysvětlení je mimo. On nepochopil, že ten bl hák prošel do oka zevnitř tlamy, což je důsledek prehnane dlouhého hrotu a taky šňůry místo silonu. Některé bl háky se dělají s dlouhým hrotem, což bývá spíš na škodu. Třeba pstruhovi se dostaneš do mozku přes tlamu.