Diskuse k článku: Noční feeder

Diskuse k článku Noční feeder

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 2.1.2018
94 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NKreja - Profil | So 27.1.2018 17:38:02

Já už to mám vyřešené.Na dva roky máme na přehradě povolený non-stop a jednou z podmínek je mít rozsvícené neoslňující světlo.Tak jsem si koupil rozdělávací lampu do ní dám nabíjecí baterie a je to.
Nevýhodou tohodle nařízení je že o nás bude vědět kdejaký lump.

Ntolstolobik - Profil | So 27.1.2018 15:28:45

hechtmrk >> Ja to resim porad tema svetylkama,kupuju ty velky,tusim 4/39 mm,mam trosku problem,jeden feeder mam 3,6 druhej 3 m,tak na ten delsi davam dve svetylka,tak asi 10cm od sebe a spicky co nejbliz k sobe. Jenom nesmis koukat primo do svetylek,ale jakoby kousek mimo,jinak bys mel mzitky,jak psal RK,bepecne poznas i potah par cm.Ty tri,ctyri hodinky se to zvladne bez problemu.Jinak se teda spotrebuje vic svetylek,ale prijdu domu a dam je do mrazaku a pouziju i druhej den.

Nhechtmrk - Profil | So 27.1.2018 14:57:12

Vash >> hale laboroval jsem s tím dlouho, chem. světla jsem neměl rád, fakt jsou z toho potmě hrozný mžitky. Takže k čemu jsem dospěl já ? Vzhledem k tomu, že máme dobu hi-tech vynálezů, tak jedu přesně na této vlně :-). Pruty na noc přendám do polohy, kdy směřují souběžně se břehem, pod špičky dám kbelíček, nebo misku, do ní baterku (mám za pár kaček z Decatlonu s dob. bateriema.) Pokud prosvítá nádoba, směrem k vodě to něčím odcloním. Našteluju si polohu sezení abych viděl osvětlené špičky a při tom to neoslňovalo oči. Na špičky vidím jako ve dne, rybu to neplaší, teda pokud nechci chytat 1m od špičky, to nemám za potřebí.

NRK - Profil | Čt 11.1.2018 7:13:11

tolstolobik >> takže 10-20cm a pak to rozjede, nebo pustí.Tak když budeš nepozornej, uvidíš jízdu.Když budeš pozornej, tak mu ji nahuliš hned. U feederu, když budeš nepozornej, tak se stane, co? Tohle jsou vždycky tak subjektivní pocity, kterejma si jenom obhajujem to své, nic víc v tom není. Jedna věc je jasná. Když budu čekat celej den na dva záběry, tak není možné sledovat špičku nepřetržitě a reagovat na lehké centimetrové potažení.Protoze předpokládám, že alternativní jízda se pak nekoná.
Jinak chápu, že někdo chce chytat na feeder i dravce, za cenu mzitek před očima.

NRybar - Profil | St 10.1.2018 22:25:58

tolstolobik >> Feeder candat hm.. Mam na privlac, na gumu 6.5 kg, ale co bolo vacsie, feeder... Aj stojete jazero, jedna palica ziva rybka, druha palica szelet.. Vzdy bol zaber na szelet....

Ntolstolobik - Profil | St 10.1.2018 21:52:13

lovecdravec >> Nejni zac,asi je to v tom,ze kazdyho bavi neco jinyho,pokud chce nekdo obcas chytnout candata at chyta na polozenou,jestli chce chytat candaty,tak na feeder,asi v tomto je aspon pro mne rozdil.

Nlovecdravec - Profil | St 10.1.2018 21:34:59

tolstolobik >> Dobře, děkuji za reakci. To si ale popsal způsob záběru.

Ale pořád nikdo nevysvětlil, v čem je feeder na candoše lepší jak klasika položená.

Ntolstolobik - Profil | St 10.1.2018 19:50:10

lovecdravec >> S dovolenim zkusim odpovedet misto MEĎA,mas pravdu,ze v obou pripadech lezi rybka na dne,v tom se shodnem,dle mych odchytanych tisicirybohodin je rozdil tento:klasika-v drtive vetsine ti cados popojede 10-20cm a pak bud se rozjede,nebo to timto skoncilo,to je ve vetsine pripadu,a to nemluvim o zazrani,u malejch je to skoro pravidlo.
Feeder-nevyhoda je,ze na to musis hledet jako tele,ale da se to vydrzet:),vetsinou uz poznam pri zaberu,jestli je malej,nebo vetsi,taky ne vzdycky.Malej klepe spickou,vetsi to ohybaji pekne pomalu a je to fakt par centimetru.No neni to chytani pro kazdyho,musi to bavit:).
A procento promenenejch je hodne hodne vysoky.

NRybar - Profil | St 10.1.2018 18:51:51

venybit >> Mam ich asi 8-10 ks, 2 na szelet, ostatne guma, od 3 do cca 5 kg. Za posledne tri roky. Keby som chodil, kedy treba, mrte....

Nlovecdravec - Profil | St 10.1.2018 7:03:08

meďo1 >> To mi dej vědět, klidně do zprávy.
jaký v tom může být rozdíl? Leží to tam stejně na dně jako při klasické položené.

Mne jde jen o to, že styl záběru není vyloženě vhodný pro lov candáta a uhore. A samo že i měkkost prutu, resp. špičky.
Jinak na dně to leží stejně. No dej určitě vědět.

Nvenybit - Profil | Út 9.1.2018 14:13:54

Rybar >> Dunaj ti závidím. Chytil jsi už nějakého Jesetara ? Máte to tam zarybněné?

Nmeďo1 - Profil | Út 9.1.2018 12:34:03

lovecdravec >> Ale niečo na tom bude v počte záberov metodou feeder na lov zubáčov a úhorov. Až teraz mi dochádza, že keď chodievame na zubace a úhre s kamarátom, tak kamarát ma vždy viac záberov ako ja. On chytá na feeder a ja na klasiku, ešte aj minulý rok 1m sumca zapriahol na feeder, čo je u nás na priehrade ojedinelé. Verím pánovi Tolstolobik, že bude niečo na tom pravdy. Tento rok otestujem a dám vedieť :-).

NRybar - Profil | Po 8.1.2018 21:57:05

já 2 >> Ku mne dosiel jelen , diviak, liska na dunaji v hmle na meter - dva , ta nocna romantika, stoji za to, chrupe strk zozadu, a hadas, co to ide...

Njá 2 - Profil | Po 8.1.2018 21:53:30

Rybar >> No jak na Tebe přijde hmla, tak jsi v kopru... to je jasný

NRybar - Profil | Po 8.1.2018 20:07:12

Vyjdem v novembri, dunaj, strkova plaz.TICHO, Sada hmla, o 8-mej nevidis spicku prutu od hmly. zacvaka pipac, patron pomaly nevidis,A .Mrena, mrena... a do 22.00 zabava. NAJKrajsia rybacka..

NHolatko2 - Profil | Ne 7.1.2018 18:03:00

Zdar chlapci,v noci chytám jedině když mám pruty dané ve fenclovce a dostatečně povolenou brzdou a ještě se mi nestalo,že bych honil fídra po hladině a nepotřebuji ani světlo na špici.Chytám jen pod háčkem peletky.kuku a pod.Chytám jen na řece a to je jiný rachot jak na stojáku.

NVash - Profil | Ne 7.1.2018 16:37:44

venybit >> Jo tak to máš pravdu :o)))))

Nvenybit - Profil | Ne 7.1.2018 16:05:34

Vash >> Nemusíš chytat na rybyčku. A divil by jsi se jak jemně se dá to co jsem napsal vyladit. Občas na rousnici vytáhnu v noci i řízáka 10cm + A dnes stejně většina sumců co se vytáhne , tak je na halibut peletu. Už jsem slyšel , že na ní chytil i uhoře. Lidi to cpou do vody v takovém množství, že to ryby začínají považovat za přirozenou potravu. Chytíš na to prakticky všechno.

NVash - Profil | Ne 7.1.2018 15:59:26

venybit >> No jenže já na rybyčku nechytam. Baví mi fídr se svojí jemností a o tu v noci díky vychytávkám přicházim. Resp. bych přišel, páč za tmy nechytam, bojim se.... :o))) A čučet na chem světýlko je voser.

Nvenybit - Profil | Ne 7.1.2018 15:43:23

Vash >> Jinak tím pevné grafitové, jsem myslel prostě nějaké levné uplně obyčejné pruty. V noci ti udělají víc práce než ten feeder. Dnes už není na trhu prut co by při troše šikovnosti nezvládnul 2m sumce. Ještě donedávna jsem měl dětský teleskop za 400kč ,a dnes na něj chytá kamarád na našem obecním rybníku, protože jsem mu ho dal. Tahal kapry kolem 70 jak nic, házel 100G krmítka. Prostě ty materiály jsou už dnes na takové urovni, že drahé věci kupují jen hlupáci. To se prostě s těmi sklolamináty v dřívější době, nedá vůbec srovnávat. Dnes prut za 400Kč má vetší pevnost a lepší vlastnosti než dřív Fialový sklolaminát, to byl ten nejtvrdší "na sumce" .Ale praskal ve spojce.

Nvenybit - Profil | Ne 7.1.2018 15:31:09

Vash >>" Chci si zachytat " No a já ti radím jak si pořádně zachytat , tak v čem je problém? Až budeš 15 min bojovat s prvním sumcem přes metr, tak tomu přijdeš na chuť.

Nvenybit - Profil | Ne 7.1.2018 15:29:32

Vash >> Jinak na feeder se to nehodí protože je to poměrně velké a plynulé tahy to nepozná. Potřebuje se to rozkmitat .Ideální je to na sumcové pruty místo rolničky, sumec když urve trhačku tak to rozkmitá na sto procent ,a pak to pěkně svítí a signalizuje. Je to poměrně velké na sumcákách se to ztratí, ale na feedru to překáží na té špíčce a chytá se o to vlasec, často se to přetáčí a prostě je to humpolácké.

NVash - Profil | Ne 7.1.2018 15:27:50

venybit >> Hm tak to nejni pro mě. Grafit se používá do tužek :o) To můžu rovnou natáhnou šňůry a ráno si sebrat ryby. :o))
Já zas říkam, že slušný lidi v noci spí :o)))))
O ryby mi nejde u nás to nikdo nežere. Nad candátem ohrnujou nos a kapr je sprostý slovo. Chci si zachytat, být venku. Vo to přeci de, či nee??

Nvenybit - Profil | Ne 7.1.2018 15:20:16

Vash >> Pokud chceš lovit v noci uspěšně bez dřiny a velké ryby. Tak se na feeder vykašli, kup si nějaké pěkné grafitové pruty,navijáky s volnoběžkou a pípáky . Máš klid, chytíš všechno , od uhoře přes kapra po sumce. Já jsem si teď také pořídil nové, 370Kč jeden. Dvoudílné děličky DAM, zlevněné na tropicu ze 700Kč na 370kč . Bohatě stačí, celografitové pruty s eva rukojetí. Šimano by za ně chtělo 3000Kč. Tohle je uplně stejné a stojí 370Kč. Není v tom rozdíl sjelo to ze stejné linky, jen šimano na to hodí zbytečný křížový oplet , tyhle jsou čisté. A budeš uplně v pohodě v noci za každého počasí , schováš se , pípáky udělají svou práci . Prut absolutně stačí na cokoli co ti může zabrat. Volnoběžky si také poradí . A uvidíš , že není nic krásnějšího než lovit v noci. Kdy ,jak já říkám "chcípáci jdou spát" . Od Dubna si už zachytáme nejspíš 20h deně, takže se chytat v noci už vyplatí naučit. Mne to už přes den ani nebaví, v noci berou uplně jiné ryby a uplně jinak. Je to nádhera.

NVash - Profil | Ne 7.1.2018 14:59:41

venybit >> Hmm tvrdí, že na feeder... Noční lov mi láká, ale..... :o)))

Nvenybit - Profil | Ne 7.1.2018 9:29:45

Vash >> Mám to funguje to dobře ,na feeder se to nehodí ,ale na kaprákách to v noci super ukazuje kam ryba jede a na sumcové pruty je to dobré. Akorát pozor při upevňování, tlačítko na spínání se musí nejdřív oříznout podle prutu .Kamarád to tam cpal neořízlé a po dotáhnutí mu to zlomilo špičku.

NxDanielS - Profil | Ne 7.1.2018 9:02:55

Vash >> Na plynulé záběry to nereaguje, spíš na ťukance, trhnutí. Mám takové, které svítí zeleně a při záběru se červeně rozbliká. Plynulý ohyb je díky stále svítící zelené vidět.

NVash - Profil | Ne 7.1.2018 8:47:24

NSuicide - Profil | So 6.1.2018 22:09:18

Ahojte , noční feeder chytám rád ale většinou je to na noční závody a hledal jsem na netu nějaký terč ale žádný mě nevyhovoval tak jsem si musel pro svou potřebu udělat svůj ;-) lidi co to vidí poprvé tak tomu říkají televize ;-) je to klasická ledka která svítí přes červenou folii, a jak jsem se dočetl někde na netu tak "červená" neodpuzuje ryby. Musím říct i podle zkušeností co chytám noční gulášovky s "telkou" jim to nevadí a hlavně to neosvětluje rybáře vedle mě což jsem se taky snažil tímto udělat.

Nrboleloucky - Profil | So 6.1.2018 10:51:23

Já používám na noční feeder chemické světýlka. Nepoužívám ten typ co tam dal do článku Milan ale ten co tam dal do diskuze Sharry a když do toho nechci v kuse čumět tak tam ještě přihodím k chem. světýlku rolničku ale já noční feeder prostě miluji a vůbec mi nevadí čumět na světýlko i několik hodin :D

NKnapík - Profil | Pá 5.1.2018 8:29:50

Sharry >> s chytáním pod nohama nemám problém, na tom jsem vyrostl.

NSharry - Profil | Pá 5.1.2018 8:21:50

Knapík >> treba nekdy prubnout..., mozna budes prekvapeny co jde vsechno lapnout v noci 2-3 m od brehu ;-) , treba i na ten feedrik s zizalou na haku ...

NKnapík - Profil | Pá 5.1.2018 8:16:19

Sharry >> v poho, prostě nemám lov hadů ani v nejmenším spojený s lovem na "bidlo" .-)

NSharry - Profil | Pá 5.1.2018 8:13:50

Knapík >> nebudem tu zasirat diskuzi nepodstatnym. Ale pouzivam 3,9 i 4,5 m bez problemu... , myslim ze to je snad fuk ne? ;-), delku prutu volim jen podle toho, zda pujdu do mist, kde jsou nademnou stromy. Vlasec 0,22-0,24. V pripade , ze jdu do zarostleho mista, tak 0,26. Jinak pokud ti ve stromech zabere kus 90+ tak ti ani kaprak s 0,35 nepomuze, kdyz ti tam hrkne a ve vterine se zamota do " vseho" ...

NKnapík - Profil | Pá 5.1.2018 7:38:51

Sharry >> btw, jaký typ a délku prutu ? Já si to třeba s matchkou 4,20m neumím vůbec představit, silný ryby jsem na ni vytahal, ale zrovna na toho hada bych měl v ruce radši něco jinýho.

Nstandas - Profil | Čt 4.1.2018 20:51:49

RK >> tak já zůstanu u toho feedru:-)

NSharry - Profil | Čt 4.1.2018 15:14:31

Knapík >> neboj se nic, pokud jdu na hady, tak se snazim brat plavacku a urcite tam nemam 0,16vlas ( to asi nikdo) - libi se mi nocni zabery na splacecek. Na velkych sterkovnach a rybnicich je nejpohodlnejsi poradny kaprak s poradnym vlascem ( to asi aji bude pro vetsinu klasika) .., ale ta podstata je furt stejna - okolnosti + to co ti vyhovuje a chces. ;-) a chytit to muzes i na " liskovy proutek" .

NSharry - Profil | Čt 4.1.2018 15:09:56

Rybář_na _baterky >> kazda rybka je krasna ..., ne kazda je u vsech stejne oblibena.;-)

NRybář_na _baterky - Profil | Čt 4.1.2018 14:58:54

Nechte ty úhoři na pokoji... Už teď jsou na tom hodně blbě a když se nic nezmění, tak do pár let už tu nebudou vůbec... :((( Přitom jsou to podle mě nejkrásnější ryby...

Npohodak - Profil | Čt 4.1.2018 13:58:43

Na stojatú keď sa dá položiť fedrovacke špička dole tak najúčinnejšie je pred fedrove špičky položiť vedro a do vedra svetlo
Svetlo neoslepuje a špičky bez problémov vidno a záber je ľahko rozpoznatelny

NKnapík - Profil | Čt 4.1.2018 13:53:25

Sharry >> s proudem potíž nebyla nikdy, už dávno se chytalo bez čihátek jen na špičku prutu, akorát to nebyl feeder, ale běžná dělička nebo teleskop.
A zásadně se vždycky chytalo až u druhé strany pod nohama, jelikož tam to šlo vždycky nejlíp. A když náhodou nešli, vytasill starej Kraus mosaznou zátěž a toho hada dostal snad pokaždý, i když ostatní byli bez ryby. Pokud to shrnu, rybě je u zadku, jaký prut má rybář na břehu.

NSharry - Profil | Čt 4.1.2018 13:40:43

Knapík >> takze jsme narazili na to podstatne - pouzit feeder jde a nekdy i muze byt vhodnejsi volbou. FYI:ja jsem psal, se zrovna na rece je to pohodlnejsi, protoze se nemusis trapit s proudem pri chytani se splavkem ci na klasickou polozenou s policajtem ( v proudnejsich usecich) . ...

NJura L. - Profil | Čt 4.1.2018 13:11:40

Fishky >> Nebo spíš kde jsou břehy strmé a s velkýma balvanama tak sumčák a 35-ka. Ono kilovej úhoř není zrovna moc přátelskej a podběrák by musel být z plechu :-)

NFishky - Profil | Čt 4.1.2018 12:51:17

Nej feeder na uhore je trojka kaprak :)

NKnapík - Profil | Čt 4.1.2018 12:49:41

ExPr3v1t >> na tom taky něco bude .-)

NKnapík - Profil | Čt 4.1.2018 12:49:21

standas >> většina medium feedrů (což jsou nejrozšířenější pruty) je určena primárně na lov jiných ryb. Neříkám, že vytáhnout nejde, ale pro mě za mě, ať si chytá každý jak chce, já už bych se jen opakoval.
Taky jsem vyndal sumce +100cm v noci na picker, ale rozhodně bych ho tak chytat nešel.

NRK - Profil | Čt 4.1.2018 12:43:56

standas >> hele, všechno jde, to už víme. Milan napsal, jak s feederem chytat v noci. A jde to.
Nicméně dá se chytat mnohem pohodlněji(to je v noci hodně důležité) a při lovu úhořů, když bude ta možnost, tak to co píše Knapík dává smysl.
Já chodil na hady pravidelně 10let. A nejjednodušší to bylo s prutem s pevnou špičkou, tužší páteří, kdy mezi očka dáš odpadávajícího poldu. Stačila malá hřbitovní svíčka, která se nějakým předmětem odstínila od vody. Její jemné světlo krásně nasvítilo poldíky, které máš blízko sebe a dobře na ně vidíš.
Hada pak rozumnou silou zvedneš ode dna a zhoupneš pak na břeh.
Tohle všechno je ozkoušené, nic to nestojí. Ale dají se vymýšlet jiné způsoby, proč ne.
Ale tomu se pak říká alternativy.....-:)

Nstandas - Profil | Čt 4.1.2018 12:16:05

Knapík >> absolutně??? asi blbost ne? Zrovna mého největšího úhoře mám na feeder a nebyl problém. Pokud je čisté dno tak v tom nevidím problém.

NExPr3v1t - Profil | Čt 4.1.2018 12:11:04

Knapík >> Volové, to by tu nějaký pořádný úhoři museli zvostat a mít možnost doputovat. Řešit jakym klacíkem chytat rybu která mizí, je jako řešit velikost přirození a nemít co šukat...

NKnapík - Profil | Čt 4.1.2018 12:06:33

Sharry >> určitě, leč jsou situace, kdy zrovna po feedru nesahám a jednou z nich je zrovna hadolov, stejně jako bych na sumce nešel s mušákem Aftma 3, byť netvrdím, že se při troše štěstí a souhře okolností nedá na ten prut vytáhnout.

NDeawon - Profil | Čt 4.1.2018 11:55:32

Po delším čučení na chemické světílko mi občas šibe v hlavě a vidím pohyby, které neexistují. Prý na to pomáhá dát na špičku vě světla a prý se pak lépe vidí pohyb mezi těmito dvěma body. Až budu mít novou povolenku, tak otestuji :)

Namundsen - Profil | Čt 4.1.2018 11:27:50

pohodak >> presne tak. A pri takej kratkej vzdialenosti su tie zabery celkom dobry adrenalin :-)

NSharry - Profil | Čt 4.1.2018 11:17:52

Knapík >> ano, tady narazime na to podstatne. V podstate se da pouzit temer cokoliv, ale zalezi na okolnostech, typu vody, prekazek ve vode, vzdalenost rovnez a take na tom, ktera technika a vybava ti sedi ;-))...

NKnapík - Profil | Čt 4.1.2018 10:52:33

Sharry >> víceméně jakýkoli prut s pevnou špičkou a tužší páteří bude na lov úhořů vhodnější než relativně měkký feeder - kaprák, tužší vlačák, i ta tvoje matchka by mi byla milejší než feeder, i když při vyhazování ryby z může narazit na své limity (hady zásadně nepodebírám), tady není prostor ani pro plavačkářskou děličku nebo ani mušák.

Na lína ti s klidným srdcem doporučím stejně tak téměř jakýkoli prut - vlačák od UL až po vyšší gramáže, feeder, bolo, bič, match. Nicméně bude záležet na technice lovu, vzdálenosti od břehu, porostu atd.
Co bych vynechal, je v tomto případě : tuhý kaprák, surf pruty, pruty na krmné rakety, ouklejové speciály, pruty sumcové, dírkařské a speciály na mořský rybolov.

NSharry - Profil | Čt 4.1.2018 10:33:40

Knapík >> zdar
Jak se pozna vhodny prut na uhore? Ja je bezne chytam na matchku, ale i na klasicke kapraky a i na feeder. A jestli muzes, rad bych vlastnil i vhodny prut na liny. Diky za radu a typ ;-)

NKnapík - Profil | Čt 4.1.2018 10:03:11

lovecdravec >> většina běžně používaných a nejrozšířenejších feedrů typu medium není na lov úhořů absolutně vhodná.

Njá 2 - Profil | Čt 4.1.2018 0:00:31

Chytám na dva feedery, špičky si dám k sobě a přilepím na špičky to obyčejné lidl světýlko černou elektrikářskou izolepou na obou koncích. Nemotá se to a ještě nikdy mi nespadlo a jak jsou dvě vedle sebe hezky je vidět i záběr

N1N2A6H1 - Profil | St 3.1.2018 23:49:33

standas >> Presne tak to resim taky, obcas dam i rolnicku

Nel.ou - Profil | St 3.1.2018 22:19:33

Martin M. >> Pěkně ty :) Právě rolničky jsem měl letos v plánu vyzkoušet s tím, že jsem uvažoval připevnit je na brýle dolů, těsně pod prut.

Nstandas - Profil | St 3.1.2018 21:32:38

Howning plaším, světlo jde do vody naprosto minimálně a ryby to rzhodně neplaší. Nejdřív to vyzkoušejte a pak mumlejte. Moje praxe a vaše teorie. 😎

Npohodak - Profil | St 3.1.2018 21:32:22

amundsen >>
Uz som chytal aj 1.5 metra od brehu a isli kapre ako na pase a to som chcel chytit nastrahovu rybku na zubaca a kapor za kaprom vsetko ako cez kopirak 35cm

V noci chytam na chemicke a bez problemov aj tak pri tom podriemkavam alebo sa napchvam s tym co vak da a za kosikom mam maly stoper takze zaber sa prejavi razantne

Nsplavek - Profil | St 3.1.2018 21:28:12

ToM1977 >> Já napřed dostal nějaký od ježíška a už nevím kdo to dělal,kupované z nějakého našeho e-shopu, ale ty šly brzy do kopru a pak jsem si z hecu objednal podobné z Číny asi za 23kč kus a kupodivu fungovali celou sezonu OK. Bohužel jsem si na jednu nechtěně šlápl. Ty čínské byly poměrně citlivé, daleko citlivější než ty kupované u nás.

NMartin M. - Profil | St 3.1.2018 21:00:36

P!F >> vim co myslis, pouzival jsem i klasickou rolnicku pripnutou ne k prutu, ale k predni dlouhe vidlicce (pri chytani spickou vzhuru). Kupodivu to ochotne cinkalo.

Ntolstolobik - Profil | St 3.1.2018 20:43:54

lovecdravec >> jasne,ze se nebudem prit,kazdej ma jinej nazor,kdyz jsem s tim u nas pred lety zacinal,candatobijci se chidili divat,jak a na co chytam,taky tomu neverili,ale zasadni duvod je,ze se nemrsi mali candosi,nez na klasiku vytahne metrovej pruves,na feeder je venku a bez poraneni.Nerikam,ze to obcas nejakej samsula nezhltne,ale j e to vyjimka.Asi tak.

NToM1977 - Profil | St 3.1.2018 20:24:35

splavek >> ja si taky pořídil ty blikacky, ale me to reaguje, až mi to skáče z vidlicek. Spicka lítá tam a zpět 15cm a furt to bliká zeleně.:-) Jak to máš ty?

Namundsen - Profil | St 3.1.2018 20:21:04

Zdravim. Vzdy si rad precitam clanky pana Tychlera. Ja chytam prevazne v noci a na feeder. Zaujimal by ma Vas nazor (aj ostatnych diskutujucich)) ako blizko pri brehu je este rozumne lovit v noci kapre, ked sa hovori o kratkej vzdialenosti. Samozrejme s ohladom na relief dna. vdaka.

Nlovecdravec - Profil | St 3.1.2018 20:20:03

tolstolobik >> Já se nechci přít, ale ani omylem nevěřím že by byl někdo při feederu úspěšnější při lovu candátu a únořů, než při klasické položené, asi každý ví co tím myslím.

Opakuji, platí jen u těchto 2 druhů ryb. Nebavím se o kaprech atd.

NxDanielS - Profil | St 3.1.2018 20:18:11

lovecdravec >> Nevím. Za mě to klidně může být úplně to stejné, jen s výhodami lepší detekce.

Nsplavek - Profil | St 3.1.2018 20:17:53

Chytám feedry i v noci, používám jak chemická světýlka, tak jsem si koupil taková ta blikací světla, co se přidělají ke špičce a při záběru se rozblikají červeně(v klidu svítí zeleně a neblikají). Musím se přiznat, že s tím nemám žádný problém, jak technický, tak morální.

Nlovecdravec - Profil | St 3.1.2018 20:16:38

xDanielS >> Tak samo že je to položena, jen řekněme trochu jinak. Proto píšu klasická položená.
Asi víš jak to myslím.

Nfheavy - Profil | St 3.1.2018 19:49:53

standas >> promin,ale tohle bych na rece nepouzil ani po 3 promile)))
chytam potme casto,davm svetylka a jeste pipak bez zvuku a bez pozicniho svetla,a pokud nemusim tak smerem k vode nesvitim nicim,na vetsim stojaku nekdy vyjimecne,ale na rece nikdy krom snad cerveneho svetla pri zaveru zdolavani a podebirani,tohle osvetleni tam kam chodim pusobi hodne blbe a na domorodce jak cervenej hadr na byka)))

Ntolstolobik - Profil | St 3.1.2018 19:39:17

lovecdravec >> Cau,tady bych si dovolil trochu Ti oponovat,chytam na feedery hodne dlouho,tak muzu trochu porovnat.Pokud chodim po praci na par hodinek,tak jenom na feedery,jak kapry,tak candaty.Co setyka kapru,bud to hlidas,nebo prijdes lehce o prut,taky uz jsem skakal do vody(::,ale cadosi,to je jina liga.Mam hodne dlouhodobe vyzkouseno feeder+ klasika a muzu Te ubezpecit,ze pocet zaberu a hlavne chycenych ryb je asi v pomeru 90:10 a vazne to neni legrace.Pokud je to nekdy obracene,maji candosi hodne blbej den,kdy nevidi a neslysi,ale to je fakt vyjimka.Mozna ma nekdo jinou zkusenost,nevim.Ale od to ho tu jsme(:

NP!F - Profil | St 3.1.2018 19:13:56

Martin M. >> jedno im musím uznať, keď človek cumi v kuse na tie svetielka tak mu hrabe. Mám z posledného víkendu veľmi príjemnú skúsenosť z takej kravinky na baterky s otrasovym cidlom, samozrejme to nie je tak presné ako klasické chemické svetlo, ale po tme bývajú tie zábery razantnejšie.

NxDanielS - Profil | St 3.1.2018 19:07:16

lovecdravec >> A feeder není položená?