Rybářské nápady 5. část

Diskuse k mini článku Rybářské nápady 5. část

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 29.5.2017
54 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nbenac - Profil | Čt 15.6.2017 10:48:54

Zdravím.
Taky jsem zkoušel molitan, bylo to už loni a musím říct, že nehrozí aby ryba molitan stáhla z háčku a sežrala. Je už problém samotný molitan napíchnout. Zkoušel jsem to hlavně kvůli opatrnému braní kaprů a amurů z hladiny, protože mi vždy rohlík rozbili a prázdný háček dopadnoul ke dnu. Na molitan vylepšený kouskem pečiva to s úlovky o moc lepší nebylo, ale s dipem věřím by to mohlo jít. :-)

Nsidla - Profil | Čt 15.6.2017 7:17:37

tym >> ano chyběla mi tu reakce autora, tím jsem ale nemyslel že po vaší návštěvě rybníka plavou padlí kapři na hladině skrze houbičku :-) ,... myslím že kapří střeva vydrží hodně, např pecky z mirabelek nebo třešní, kolikrát kapr nebo amur je plný pecek a problém jim to nedělá. jen mě napadlo že houbička jak je lehká by se mohla někde v útrobách šprajcnout, nic víc. a jestli je to nesmysl nebo ne, reagovat jste mohl

NRK - Profil | Po 12.6.2017 17:16:50

Button >> nemusí to být nutně kritika.Pouze se tu polemizuje.Mělo by to být slušně, ne příliš konfrontačně a pak je to OK.Od toho se to píše.Urcite ne proto,aby se pak mlčelo,nebo jenom chválilo. Oba dva jsou ti, kteří vědí, co píšou, ale na tuty se na ně nevztahuje ,,imunita" a rybařina je natolik pestrá, že náhled na to, co se pod vodou děje a proč, si můžeme vysvětlovat každý trochu jinak. A tím,že to tady hodíme do pléna, tak se pak něco můžeme dozvědět.

NMIŇAS - Profil | Po 12.6.2017 17:15:01

já jsem úspěšně používal upravené -ostřihané do tvaru kuku,třeš, atd. a nadipované špunty do uší .
HUSTŠÍ MATERIÁL A VYDRŽÍ DÉLE !

NButton - Profil | Ne 11.6.2017 22:01:42

Milan Tychler a Martin Matak naučili, přivedli 80% VÁS dnešních specialistů k feederu ani o tom nevíte. Když něco napíšou a pošlou to dál buďte za to rádi a nekritizujte !!!. Až budete mít odchytano to co MT pak pište. 12 let držím feeder v ruce a to díky MT tak pro mě je někdo ,koho názory, rady, typy a triky beru vážně a věřím jim !!!

Nrikox - Profil | Ne 11.6.2017 19:42:06

sliver >> Teď nějak nevím jak mám Váš komentář brát, ale není-li to legrace, tak rozhodně nesouhlasím :)

Nsliver - Profil | Ne 11.6.2017 17:06:06

rikox >> o důvod víc každého kapra jebnout po palici. Co kdyby měl zrovna ve střevech molitan.

Nrikox - Profil | Ne 11.6.2017 17:00:06

sliver >> Kaprovité ryby nemají žaludek jako takový, ale mají rozšířenou první podpožerákovou část střev pod jícnem nazývanou jako "kaprovitý žaludek", nemá uplně takovou funkci žaludečního svalu a stěn jako u losovitých nebo jiných dravých ryb, ale funkci to má velice obdobnou, protože v těch místech se potrava rozdrcená požaráky nejvíce rozmělňuje díky trávícím enzymů které zde pracují nejaktivněji protože přímo do té části vyúsťují z žlučového váčku zlučovody které jsou hned nad tímto zesíleným střevem. To je ale jedno, prostě polyuretanový izokyanát ryby nezpracují ! :)

Ntym - Profil | So 10.6.2017 15:06:34

Chybí reakce autora? Tak já ji tedy přidám a vážně je to tak, že nemám čas a ani nechci reagovat na každý nesmysl.
- ryba houbičku sežere ? Těžko, leda by ji někdo nechal polknout i s háčkem až do střev. Záběr, zásek, ryba je zaseknuta v tlamě. Sežrat ji prostě nemůže. Že by během zdolávání houbička spadla se nestává. Je problém ji napíchnout, natož dostat ji přes protihrot z háčku dolů. Upozorňuji, že není houba jako houba.
Když zkouším různou účinnost dipů, je houbička ideální "nástraha". Podobné vzplývavé hmoty jako houbička se běžně používají k vyvažování jiných nástrah. Skutečně si někdo myslí, že je ryba spolu třeba s peletou nebo boilie pěnu sežere? Poučujete, teoretizujete a nevíte o tom nic.
Bylo by fajn, kdyby někteří teoretici a znalci raději nejdříve vyzkoušeli, než napíšou nějaký blábol. Na takové příspěvky, jako jak se tím krmí a zda je lepší houbička použitá, reaguji radou - kupte si kilo třpytek pro zakrmení a na jednu pak chytejte. Je to bezva :-) :-) Ale teď váženě. Kdybych to neměl vyzkoušené a myslel si, že je houbička problém, jen těžko bych to pustil do světa ...

NPvl - Profil | Pá 9.6.2017 19:31:45

Stejné jako kdyby někdo tvrdil (psal) , že dravec slupne rybku z umělé hmoty .. EDIT : nebo alespoň já to tak vidím .

NCloud - Profil | Pá 9.6.2017 19:24:40

tym >> Milan Tychler - >> Ahoj.
Tebe jako rybáře si moc vážím!!!
Ale tohle mi přijde,jako,že už nemáš očem psát!

Myslím že,knihu 10000 plus 1 Rada pro Rybáře ,tam je toho hodně podobného,známe,je to taková rybářská Bible,co se dědí,i Informace zní,kdo neodzkoušel všechny Rady, atd....Tak není...Lovec ryb!

Sám,zkouším chytat,na nástrahy,který by asi tady 99% rybářů nedalo nikdy na háček!!!!!

Chápu, že, v jednoduchosti je síla!
!A, připomínání starších věcí,do moderní rybařiny asi fajn,ale toho je plnej internet,a málo lidí asi tady chce nějakej ,,Retro styl,,

Já sám bych raději tady pročetl,článek o něčem novém a ozkušeností!

MK.

NRK - Profil | Pá 9.6.2017 18:19:49

sidla >> na takový nesmysly nemusí reagovat. Za prvé, nikdo takhle chytat nikdy nebude a když jo,tak je to zoufalec.Dneska má každej takovýho žrádla s sebou, že na houbičku nikdy nedojde.A kdyby zrovna žrádlo pro ryby nějakým zázrakem zapomel doma, tak zase nebude mít houbičku.Takze klídek☺

NDaveX - Profil | Pá 9.6.2017 12:45:55

sidla >> No snad to pojídání nezkoušel na sobě :(

Nsidla - Profil | Pá 9.6.2017 12:26:57

tak, někdo upozornil na problém s houbičkou, dává to smysl,..ale chybí mi tu reakce autora, který většinou reaguje hned

NDanda05 - Profil | Út 6.6.2017 10:24:40

Serjoža
s- 6.6.2017 9:44:59 >> Ale prý je ještě lepší drátěnka :-) :-) a nejlépe po umytí natočené pánve :-) :-)

NSerjoža - Profil | Út 6.6.2017 9:44:59

Chci se zeptat a jak těma houbičkama krmíte,velkéma, maléma nebo nastříhanéma na kostičky nebo kuličky a na jaký rozměr a barva je najlepší???Musí být hobička nová nebo použitá(já bych řekl použitá protože tam můžou zůstat kousky toho co se houbou umeje).A berou ryby i na tu drsnou stranu.

Nzdevac - Profil | Po 5.6.2017 15:53:44

Colasrumem >> Vzhledem k tomu, kolik méně inteligentních až slaboduchých lidí sem chodí řešit nesmysly a píše o blbostech a ještě to berou vážně, ti věřím.

NColasrumem - Profil | Po 5.6.2017 15:46:20

zdevac >> vtipne bylo to co jsi napsal ty...par lidi to pobavilo

Nzdevac - Profil | Po 5.6.2017 15:43:39

Colasrumem >> Vtipné :-) Tedy myslím tvůj pokus o inteligetní příspěvek. K možnostem sežrání molitanu a případným následkům se dále nebudu vyjadřovat, máš-li pochybnosti, zeptej se na nějaké lepší veterině. Ostatně z hlediska případých komplikací je úplně jedno, zda mi věříš, nebo ne :-)

Nvaereckoff - Profil | Ne 4.6.2017 17:42:06

zdevac >> tvl dej si do pusy kus molitanu a sezvejkej mi z něho kulicku :D

NColasrumem - Profil | Ne 4.6.2017 15:38:13

zdevac >> Ty jsi uválená kulička, pokud z té houbičky tak jak to Milan popisuje dokážeš uválet kuličku, tak budeš frajer. Pokud tu houbičku ryba spolkne, tak pouze v takovém stavu v jakém ji do huby vzala. Chápu, že po té mediální masáži máš pocit, že je kapr nadryba a kouzelník, který dokáže u kuliček rozeznat přesnou výživnou hodnotu a s naprostou přesností určit procento obsaženého proteinu, ale musím tě vyvést z omylu, nedokáže to stejně jako nedokáže z houbičky vyšoulat požeráky kuličku:o))) Pouze to nasaje a pokud se mu nezasekne háček, tak to zase vyplivne. Nevím zda jsi měl někdy akvárium nebo jezírko, ale někdy si to vyzkoušej a uvidíš jak jsou tvé teorie zmatené:o)) Tady na mrku reaguješ skoro na všechno s pocitem své vyjímečnosti a dokonalých znalostí, leč opak je pravdou. Tak zapřemýšlej než něco napíšeš, nebo si před tím zajdi dát za roh facku:o))))

Nsliver - Profil | Pá 2.6.2017 23:34:29

Ano, a zde vidím obrovskou díru na trhu sportovního rybolovu. Veterinární ambulance s pohotovostní službou pro nenazrane kapriska a jejich potroooble chytpolibapust blbečky. Cena jednoho výjezdu za anglickym radkacem snů, co do sebe narval zigrig hubku namocenou v sajrajtu začne na 15000 Kč.

Nzdevac - Profil | Pá 2.6.2017 21:59:16

já 2 >> To je právě ten vtip. Požerákové zuby uválí malou kuličku, která se spolkne v pohodě, ale následně opět roztáhne. Ale už tam není nic, co by ji opětovně stlačilo zpět.

To je právě ten rozdíl mezi houbičkou a tvrdými věcmi. Klacek nevadí, kamínky nevadí, kus plastu nevadí, je to tvrdé. Ale houbička ne. Už jsem na veterině pár podobných případů viděl. Pravda - pes, kočka, fretka, ale princip je stejný i u ryby.

Je to zhruba stejně vtipné, jako těžké zdravotní komplikace po spolknutí kuliček z hraček NeoCube, kdy jsou dvě 5mm kuličky nebezpečnější, než střep.

Nsliver - Profil | Pá 2.6.2017 19:25:58

RK >> a kaprovite ryby maju žaludek? To asi ne, co vím tak jen dravci.

NRK - Profil | Pá 2.6.2017 19:24:24

sliver >> nimaju lososovité a proto maju pylorické přívěsky.....

Nsliver - Profil | Pá 2.6.2017 18:31:21

zdevac >> to si děláš prdel?

Nsliver - Profil | Pá 2.6.2017 18:30:54

já 2 >> kaprovite ryby žaludek nimaju.

Njá 2 - Profil | Pá 2.6.2017 15:58:24

zdevac >> A má vůbec houbička šanci projít žaludkem v takové velikosti, aby mohla dělat neplechu ve střevech?

NPedro1 - Profil | Pá 2.6.2017 15:34:53

zdevac >> Hele netuším,ale když můžou žrát duháci kamení,vajgly,klacky,..... a nic jim není,tak ten kousek molitanu asi taky nebude takový problém.

Nzdevac - Profil | Pá 2.6.2017 15:14:56

sliver >> Za den se nerozpadne. A neprůchozí střeva déle nevydrží.

Nsliver - Profil | Pá 2.6.2017 13:45:42

zdevac >> kapr nezvyka, kapr zuzle. myslím, že s tím zánětem to nebude tak horke, molitan z houbicek je nizke kvality, nestabilni, ten se dřív rozpadne než by způsobil zánět. a myslím, že by se ve střevech kaprovitych ani nemohl nikde zastavit, kuku ho potlačí.

Nzdevac - Profil | Pá 2.6.2017 13:21:16

KUBULE >> Je to velmi jednoduché - po sežrání molitanu prakticky každé zvíře pojde na zánět a následné prasknutí střev. Molitan se v tlamě sežvejká na kuličku, spolkne se a pak se opět roztáhne. Střevo tak vyplní a neprojde dál. Následky jsou pak jasné. Mám to ověřeno u domácích zvířat, nemyslím si, že by ryba fungovala jinak.

NKUBULE - Profil | Čt 1.6.2017 6:14:31

Před 30 lety,když jsem dělal rybářské zkoušky tak jedna z hlavních otázek byla:zakázané nástrahy.A správná odpověd byla: všechny nepoživatelné nástrahy pro ryby jsou zakázány.A dnes?Dnes to nikdo neřeší co se stane s rybou po nasátí třeba kusu molitanu,nebo něčeho podobného.

Njurasoft - Profil | Út 30.5.2017 15:59:48

páč jsem začínal rybařit v 1/2 7 let a v krámech nic nebylo a taky jsem neměl žádné peníze tak jsem chytali s kdečím a kdovíjak...ale protože můžu tak jsem toho nechal a chytám dnes s tím moderním a v žádným případě bych se do začátků a do stavu homemade nikdy nevracel..a to ani kdyby se to tady poondilo...dokud by to šlo jít ze zásob moderního...

NSvacimir - Profil | Út 30.5.2017 15:14:26

Pamatujete si na husitská práčata? Ta měla kus látky a dva provázky. To je panečku prak. Vyrobený za 5 minut a dohodí s přehledem 50 metrů. Lepší než uříznutá petka. A místo rakety se dá používat třeba síťka na mýdlo, která je mimochodem skvělá i do čeřínku, kam jí přiděláte spínacím špendlíkem a vnadíte drobné rybky !!!

Člověk si musí umět u vody poradit. Jako zarážku na boilies lze použít kus stébla trávy, dipovat lze molitanové válečky a místo kobry lze použít přihnutou novodurovou trubku.

A to už vůbec nemluvím o svítících policajtech ze staré LED diody a knoflíkové baterie z vyřazeného PC, kusem izolepy přilepené na klasického policajta. Jedna baterie vydrží na celou sezonu.

NJarda Š. - Profil | Po 29.5.2017 20:20:04

zdevac >> Třpytky ze lžic nejsou žádní novinka, ty se používají snad už přes 100 let.

Nsplavek - Profil | Po 29.5.2017 20:08:53

RK >> No nezapadá, je to za pár korun a žádný výrobce a prodejce na tom skoro nic netrhne. Jinak houbička,molitan je to navoněný a láká to kapra a ten ze zvědavosti sežere vše. ještě mně napadlo s těmi nutričně vyváženými koulemi, jestli ti kapřové už nepokročili k vyššímu levelu a nemají náhodou nutričního poradce :-):-))))))

Nsven - Profil | Po 29.5.2017 19:35:04

Martin02 >> :-)))

NMartin02 - Profil | Po 29.5.2017 17:32:53

sven >> Souhlasím s tebou. Ale je blbý, že ta houbička a možná i ta petka jsou asi taky z číny :-)

Nmolca - Profil | Po 29.5.2017 15:09:02

Mam dotaz, jak dlouho vydrží ta houbička nadipovaná než se dip smyje?

Njá 2 - Profil | Po 29.5.2017 15:06:10

eskymak Mrakomor >> petrikveprik - 29.5.2017 13:57:20 >> Mnohem lepší ji po umytí nádobí nevyprat a rovnou nastříhat...

Npetrikveprik - Profil | Po 29.5.2017 13:57:20

algec >> stačí nadipovat jarem, parádní pěnu to dělá..

Nalgec - Profil | Po 29.5.2017 13:52:03

Já to dnes pro prču zkusím. Tu houbičku.

NRK - Profil | Po 29.5.2017 13:51:49

sven >> já na ní věřím taky a proto jsem to psal-:)

Nsven - Profil | Po 29.5.2017 13:50:48

RK >> Ahoj. Já na tu houbičku věřím :-) Sám to mám dávno vyzkoušeno, stejně jako polystyren, obalený korek, umělé červy, umělou kukuřici... když je hlad, žere kapr i šutry...:-)

NRK - Profil | Po 29.5.2017 13:49:33

sven >> Jasně, já souhlasím. Ale myslel jsem to tak, že se tu řeší nesmysly, jaké koule dát, jaké pelety, zda banánek, rybí moučku, vojtěšku do vegetariánských pelet( nikdy nevíš-:) a mraky dalšího a potom se lape na houbičku na kterou flusneš po dojedení gulášku.
To jsou paradoxy-:)

Nsven - Profil | Po 29.5.2017 13:44:33

zdevac >> Poslední dobou jsou tendence, nahradit "zlaté české, moravské, slezské. slovenské a nejen ručičky, ručičkami čínskými.
Zaplať pánbůh za každého, kdo dokáže vyrobit, vylepšit, improvizovat nebo něco vymyslet sám. To je jedno, co..
Třeba to není dokonalé ale udělá to větší radost.

NRK - Profil | Po 29.5.2017 13:38:58

sven >> jak píše Zdevac-:) Jenom bych měl takovou otázku, jak zapadá dipovaná houbička do koncepce nutričně vyvážených koulí a různě dipovaných nástrah viz. třeba cukk kukuřice, která se ,,chová" uplně jinak, než stejně dipovaná klasicky vařená naše česká klasa kuku?-:)

Nzdevac - Profil | Po 29.5.2017 13:33:15

sven >> Jasně, také byl Přemek Podlaha neuvěřitelně populární. A očividně je dodnes. Českého kutila nic nahradí :-)

Nsven - Profil | Po 29.5.2017 13:22:07

zdevac >> Já jsem rád, jak za Přemka Podlahu, tak i za Milana Tychlera.
Vážím si lidí kteří jsou invenční, nemají hlavu jen na čepici a dokáží tvořit rukama..
Koupit si v obchodě unifikovanou hotovku, umí každé vemeno...

NRoman88 - Profil | Po 29.5.2017 13:04:28

Jako nouzovky se podle mě jedna o dobře nápady. Pro mě však ani jedna z vychytávek není. Nejraději chytam prakticky pod nohama, a nástrah s sebou taham až moc. Nakonec jde temer vždy dloubnout do země a vydobýt pár žížal, anebo u řeky nasbírat chrostíky/řasy...

NHeršvec - Profil | Po 29.5.2017 12:40:33

Majloo >> A nástrahy na vláčku, zig rig, imitace kukuřice, pelet, apod. jsou z čeho? Z masa?

NMajloo - Profil | Po 29.5.2017 12:16:49

Houbička na nádobí je hnusnej kus plastu a to do řeky, ani do žaludku ryb rozhodně nepatří 👎

Nzdevac - Profil | Po 29.5.2017 11:48:39

Zahrádkáři měli Přemka Podlahu, rybáři mají Milana Tychlera. Teď už zbývá jen místo třpytky poradit lžičku a místo smáčka použít vajgl a nebude to mít chybu ani jednu.