Feeder nebo kaprařina?

Diskuse k rybářskému videu Feeder nebo kaprařina?

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 4.5.2016
241 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NMartin M. - Profil | Po 20.6.2016 15:56:59

LacoK74 >> Korum accessory chair a vlasce ruzne, napr. browning cenex, cralusso hooklenght, ...

NLacoK74 - Profil | Ne 19.6.2016 22:41:26

Martin M. - >> Ospravedlňujem sa ak to tu už niekde je, asi áno ale nenašiel som.
Čo je to za kreslo ktoré používate ?
Akú značku silónov používate na nadvezce ?

Njá 2 - Profil | Ne 19.6.2016 10:46:55

LacoK74 >> Tajemství boilies nebude nikdy odhaleno... Nejspíš jde hlavně o barvu, ale trefit se jim do chuti také není k zahození! Asi je důležitější rozhodnout maso/ovoce, než třešeň nebo višeň.

NLacoK74 - Profil | Ne 19.6.2016 3:17:44

To plávajúce boilis záleží aj na príchuti alebo tam ide hlavne o tu reflexnú farbu ?

NVašek 1 - Profil | So 18.6.2016 20:33:46

Uz by to chtelo dalsi video, neni na co koukat

NFánax - Profil | Po 13.6.2016 21:32:42

Na co se kouknem teť a kdy?už mám apsťák

Nfheavy - Profil | So 4.6.2016 11:41:19

Martin M. >> ale i tak to delas dobre,je tam hodne poucnejch veci ,a kazdej z nas co se venuje feederu tam najde neco konstruktivniho.a jestli ses herec nebo jak se u toho tvaris to mne je celkem šumák:-)
Na par fotkach jsem videl sebe jak se tvarim pri zdolavani apod. a muzu rict ze ty ses proti tomu
jak filmovej herec/hrozny teda jako ja/:-)

NMartin M. - Profil | So 4.6.2016 10:28:19

jaroslavstehlikst >> mas pravdu, nejsem herec, mel bych na tom zapracovat ;-)

Nfheavy - Profil | So 4.6.2016 10:07:20

jaroslavstehlikst >> ono kdyz chytas zavody a furt pidi tyby tak potrbujes chytat taky neco vetsiho,to co ma MM na videu tak to jeste neni ani zadnej extremni kaprofeeder.
Nejakej patek to delam,akorat trochu v jinejch velikostech a taky ne porad,jelikoz ty jiny velikosti 70+
Na svazove rece nechytnu pri parhodinove dochazce/az na nejaky vyjimky napr. kdy kapri vytahuji do treni/jinak je to vzdy spis par dni a ne hodin a taky zadny sypky krmeni kdyz ti jde o vetsi rybu.
Jenom pelety a boili,max. Kuku:-)
Edit: videa sice netocim ,ale neco malo za pislednich 10 let o kaprofeederu gómu:-)

Naguirre - Profil | Pá 3.6.2016 22:28:02

jaroslavstehlikst >>
Suhlasim. Ale ono to nejde robit v kuse s rovnakou energiou. Inak, vidno to aj na Martinovych reakciach v poradne, ci diskusiach. Mozno je aj dobre, ze video tu nedal cely mesiac.

Nmarmyš - Profil | Pá 3.6.2016 18:51:35

jaroslavstehlikst >> Kdo umí,ten to tak neprožívá. Znám to podle sebe:-)

Njaroslavstehlikst - Profil | Pá 3.6.2016 18:45:41

marmyš >> to určitě je , ale jde spíš o to , že mě video od videa , víc a víc přijde , že to M.M. moc nebaví ( před kamerou ) .
Příjde mi to spíš takový "z donucení " téměř až nudné :/
Navíc už tuším 6. video za sebou , zaměřený na kapř :|
Ale věřím že příště to už bude zase to pravý wořechový

Nmarmyš - Profil | Pá 3.6.2016 18:19:39

jaroslavstehlikst >> Pročpak? Já bych řekl,že je dobře natočeno a hodně rybářů se může něčemu přiučit.

Njaroslavstehlikst - Profil | Pá 3.6.2016 17:17:25

první video , ktré jsem nedokoukal do konce :(

Nfheavy - Profil | Ne 29.5.2016 16:59:22

babáč >> no jak chces,ja snad nejaky znalosti mam,neco i chytnu a rad k tomu pouzivam i kvalitni vybavu bez ohledu na to kolik stoji,a obcas neco nechytit to se stane kazdymu vcetne tebe ,hlavu si z toho nedelam.jak jsem psal driv nevenuju se pouze kaprofeederu ale obcas i jinym odvetvim rybareni,u nas v okoli je i slusne zarybnena pstruhova ricka,nejaky rybnicky a kdyz mne prestanou bavit bezny ryby tak se vydavam jizneji a obcas prijde i neco trochu jine kategorie/velikosti/
Edit:tem v tech monterkach rikaval muj neboztik otec/mimochodem skvelej rybar/ kralikari,sedi 2 hod. u vody a kdyz nic nebere tak jdou nakrmit kraliky,anebo o vikendu sledujou kde se krmi,a od pondelka tam sedi,mluvim o prehrade u nas-doopravdy skveli rybari a znalci mista:-)

Nbabáč - Profil | Ne 29.5.2016 16:44:24

marmyš - ® Poslat soukromou zprávu.Pá 27.5.2016 22:17:49
fheavy >> My a nechytit? Kdybych si měl něco vymyslet,tak od vody s prázdnou nejdu.:-) Hodně rybářů si myslí,že když vezme pár tisícovek do hrsti a vleze do krámu,tak mu to zajistí úlovek. Přitom výběr místa má daleko větší vliv na úspěch,jak poslední novinky v cajku.

Marmyš, víš jak poznáš ty nejortodoxnější masaře?V monterkách sedí na polystyrenu,ale na tom správnym místě.

Nfheavy - Profil | So 28.5.2016 17:13:13

marmyš >> to je v poradku ,idealni stav je mit znalosti i pekny veci:-)

NxDanielS - Profil | So 28.5.2016 7:17:15

marmyš >> Když to píšeš takhle slušně, hádat se teda nebudu :-D

Nmarmyš - Profil | So 28.5.2016 3:52:17

fheavy >> Mám rád pěkné věci , jestli vlastním i znalosti,to už je jiná:-)

Nmarmyš - Profil | So 28.5.2016 3:48:23

já 2 >> Přitom je to ale úúúplně jedno,akorát že té blbé rybě to nevysvětlíš.:-)

Njá 2 - Profil | So 28.5.2016 2:06:08

marmyš >> Ale uznej, že pokud koupíš značkovou žížalu tak s tou naší z kompostu to srovnat nejde!!

Nfheavy - Profil | So 28.5.2016 1:48:46

marmyš >> toje taky pravda,ale mit oboji je taky pekny:-) :-)

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 22:17:49

fheavy >> My a nechytit? Kdybych si měl něco vymyslet,tak od vody s prázdnou nejdu.:-) Hodně rybářů si myslí,že když vezme pár tisícovek do hrsti a vleze do krámu,tak mu to zajistí úlovek. Přitom výběr místa má daleko větší vliv na úspěch,jak poslední novinky v cajku.

Nfheavy - Profil | Pá 27.5.2016 22:09:58

marmyš >> jasny vpoho kazdej po svym ,hlavne abysme neco vubec chytly :-)

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 22:06:38

fheavy >> Já to nebral jako něco proti mě. Jen sem chtěl naznačit,že je lovím jinak.

Nfheavy - Profil | Pá 27.5.2016 21:05:44

marmyš >> tak nejak,nic ve zlym na tebe to mysleno nebylo cau karel

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 20:49:00

fheavy >> Raději to nebudu komentovat,nebo by to byla diskuze do půlnoci. Každý ať si loví jak pokládá za nejlepší.

Nfheavy - Profil | Pá 27.5.2016 20:41:59

marmyš >> neznam lov uhoru na pletenku,ale pred 14 dny jsem si vyzkousel lov uhore na heavy feeder,krasnej zaber do hokejky a byl pichlej krasne v hube,takze nebylo potreba zadny pruvesy ani povolovani,silon 28,prehrada. Na rece bych dal min.30ku,pletenku tak na pleteni:-) :-)

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 20:27:50

fheavy >> Dnes jsem byl v obchodě svědkem,jak si rybář kupoval 20 metrů pletenky-na úhoře. :-) Postaru se lovit nedá. Nová doba žádá nové trendy.

Nfheavy - Profil | Pá 27.5.2016 20:26:39

marmyš >> privlacovy pruty jsem par let taky pouzival ,ale myslim ze heavycka jsou pro mne vhodnejsi,i kdyz je to prut od prutu ,na ty moje muzes chytat od 18ky po 30ku kmen,a zateze od 40g do 150g,coz s kazdym heavy pri zachovani citlivosti a indikace zaberu nejde.

Nfheavy - Profil | Pá 27.5.2016 20:23:09

Knedla12 >> kdyz ti na pletenku zabere 15 kg ryba kousek od brehu cca 10-15 m tak teprve poznas co to dela,na tuzsim prutu je to jak vibrator :-) chytam nad i pod breclavi a par takovejch jsem tam odchytal a ver me ze i pketenku jsem zkousel,po druhy uz jsem ju tam nepouzil.

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 20:21:13

Knedla12 >> Taky se pletenky nebojím,ale nebudu na ni lovit jen proto,abych si dokazoval,že to jde. Bydlet jinde,kde by to voda vyžadovala,tak bych po ní sáhl,ale zatím není potřeba.

NKnedla12 - Profil | Pá 27.5.2016 20:00:26

marmyš >> Tohle mi dělali hodně líni v Brně, kapři mi to zase dělali v brzkém jaru ještě níž směrem k Břeclavi.Neříkám že je to pravidelně, ale občas jsou dny kdy pletenka jede :) Osobně s tím ale zase nemám zkušenosti na řece, ale ani tam se pletenky nebojím a jde to.

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 19:05:51

fheavy >> Já mám medium do 90 gr. nerad tahám ryby z velké dálky:-) Často taky lovím s fídrovou montáží,kaprářská signalizace záběru na přívlačových prutech. Je to výborná kombinace.

Nfheavy - Profil | Pá 27.5.2016 18:57:24

marmyš >> no na prutu taky samozrejmne zalezi,jelikoz je v nazvu diskuze porovnani s kaprarinou tak myslim pruty trochu tuzsi konstrukce jako treba heavy nebo xheavy,
U mne tak od 150 g nahoru/odhozovka/

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 18:51:15

fheavy >> Teoreticky máš pravdu,ale má citlivá ruka a pružný proutek nějaké výpady eliminují. Po pravdě řečeno,ani nevím jestli lovím na tvrdé nebo měkké vlasce. Co mi na to skočí,to vytáhnu. :-)

Npectak - Profil | Pá 27.5.2016 18:48:06

BigBear >> A používám ho právě proto, že je tvrdý, odolný a neprůtažný ... :)

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 18:46:37

Knedla12 >> Máte tam nějak moc vyčůrané kapry,tady u nás berou razantně:-)
V některých případech je taky problém vytřídit přejezdy od záběrů.

Npectak - Profil | Pá 27.5.2016 18:38:29

BigBear >> Pro Vás, milý pane ... toho vlasce protočím za rok 20 špulek , takže si vyprošuju ten tón! Používám ho už pátý rok na všech svých navijácích ...

Nfheavy - Profil | Pá 27.5.2016 18:38:02

marmyš >> neni to tak jednoznacny,mnohdy ty zabery jsou dooprabdy jemne i od kapru a dokonce i na rece,k tomu vlasci na kratsi vzdalenost napr.na mensi ricce nebo rybnicku kde se nahazuje do max.20 m tak radeji volim prutaznejsi vlasecz duvodu zdolavani ryby na malym prostoru kdy zabery jsou videt dostatecne a tvrdy silon je na par metrech spis na skodu,na vetsi vode a vzdalenosti volim opak ,kdyz zdolavam vetsi rybu z dalky tak uz u brehu neradi tolik jako kdyz ju zaseknu 10 m od brehu,takze volim podle vody,vzdalenosti a podminek.

NKnedla12 - Profil | Pá 27.5.2016 18:28:01

marmyš >> Já bych zase řekl, že často záběry kaprů jsou velmi jemné a s průtažným vlascem a na vzdálenost 40m tohle člověk nepozná. Na zdolávání jsou určitě lepší, ale ne na identifikaci záběru.

Nmarmyš - Profil | Pá 27.5.2016 18:14:27

xDanielS >> Slušně psáno,nesouhlasím s tebou. Na to běžné chytání došponuji špičku a záběr vidím stejně jak u pletenky. Pokud jde o lov kaprů,tak ti berou většinou takovým způsobem,že o nějaké jemnosti nemůže být řeč.

NBigBear - Profil | Pá 27.5.2016 18:07:55

xDanielS - to máš pravdu ,ale mě zatím nezklamal,co záběr to ryby,když neupadla :-)
A pro uživatele pectak prvně kup,zkus,otestuj a pak suď ! -recenze a zkušenosti rybářů na tento vlasec jsou pozitivní ;-)

Npectak - Profil | Pá 27.5.2016 9:14:13

xDanielS >> No on Zander-pike je jeden z nejmene prutaznych vlascu ma trhu ... To se BigBear trochu zmylil :-)

NxDanielS - Profil | Pá 27.5.2016 7:17:07

BigBear >> Pružný vlasec se na feeder zrovna moc nehodí. Hůře ukazuje záběry :-)

NBigBear - Profil | Čt 26.5.2016 21:31:45

Ahoj všem rybářům
Chytání na feeder je mnohem lepší a záživnější jak na kaproví prut . To mohu posoudit ,jen ze své zkušenosti . Po té, co jsem si na soukromém revíru, mohl vytáhnout na Feeder největšího kapra a to o míře 96cm a hmotnosti 15kg na vlasec silný 0,19mm .Bojoval dlouze, ale nakonec po půl hodině to vzdal, parádní boj i akce .Na kaprové pruty chytám taky často,ale feeder je prostě feeder .Nikdy bych nevěřil ,že něco takového, vytáhnu na tak tenký proutek . Vlasec sice používám na dravce AWA-SHIMA Ion Power Zander Pike ,ale na feeder se hodí, je pružný ,nekroutí se a lehce se nepřetrhne ,jako ostatní feeder vlasce, co jsem vyzkoušel .Prut Shimano Alivio CX Medium Feeder 3,66m

NRK - Profil | Čt 26.5.2016 18:39:50

str66 >> kaprovi nepřipadá divné nic Je to všechno fyzika.Musi hlavně v tu danou chvíli brát.Na tobě je,abys viděl co nejdříve to jde,ze má háček v hube-treba u plávačky.Nebo,aby si ji úplně,nebo částečně picnul sám.Nic víc v tom není.

NHervit - Profil | St 25.5.2016 13:38:10

radoslav.d >> Signalizátor píchnutej před feedrovým prutem a vlasec jde od špičky prutu přes něj.

Nstr66 - Profil | St 25.5.2016 13:18:23

Když to má v hubě, háček se už musí zaseknout ;)

tak to jsi zřejmě neviděl jedinej podvodní záběr co se děje při tom jak kapr nasává nástrahu, klidne ji nasaje 50x aniž by jsi to viděl na signalizatoru zaměru sebemenší pohyb. a to je právě to o čem jsem mluvil. Většina záběru kdy se sekne kapr ani nemusí být tím že by chtěl nástrahu sežrat ale jen jí testuje. Čím víc mu chutná a zda se mu " bezpečnější" tím jí nasává hlouběji do svých utrob :)

Fishky :

no nepozná to.

ani nevíš jak obrovský ryby jsi mel okolo nástrahy a jak velký ryby ji nasávaly a vyplivovaly






podle mě je rybařina o tom co nejpřirozeněji předložit rybě nástahu, aby neměla ten divnej pocit že je něco špatně :))


proto pokud mi to podmínky dovolují volím tu nejednoduší montáž, háček a vyvázat nástrahu mimo něj, pro delší nahazování kombinace PVA snurky s kamenem, po nahození překlopím preklapec a signalizator záběru je odmotávající se vlasec stejně jako jízda na cándata...aby vše pusobylo co nejduveryhodněji. Ne to že se mi kapr z leknutí sekne o 120g olovo na předpruženým vlasci.

Nfheavy - Profil | Út 24.5.2016 22:49:01

radoslav.d >> to je prave to volajake "čudo":-) :-)

Nradoslav.d - Profil | Út 24.5.2016 19:40:17

Hervit >> Čo je to pípák pred špičku? Poznám iba policajta na silón pred špičkou.

NHervit - Profil | Út 24.5.2016 19:36:21

Odpověď na otázku ,,Feedr nebo kaprařina?"zní Kaprařina na feedrový prut.Ještě bych tam šoupnul 30mm bojlíz a pípák před špičku.

NFishky - Profil | Út 24.5.2016 16:31:46

str66 >> myslíš, že mazaný kapr pozná že to není přírodní ale umělotina a tak se tomu vyhne... dobrá myšlenka, no nepozná to. Ostatně kapři se chytají na pěnu, na umělou hnotu zcela normálně a úmyslně. Kapr je zvědavý tvor a okusí kde co...

NKnedla12 - Profil | Út 24.5.2016 16:27:21

str66 >> Když to má v hubě, háček se už musí zaseknout ;)

Nstr66 - Profil | Út 24.5.2016 16:14:37


video čas 6:51

docela brutální zarážka na boilie, nepřemýšlel někdo na tím že tohle muže odradit "mazanějšího" kapra před pozřením nástrahy ? Jasně kapr nasává vyplivuje kilogramy, písku blata škeblí kamínku ale stejně pokud se mu něco v papuli nezdá, nejde do toho :)

NFishky - Profil | Út 24.5.2016 11:45:09

xLonghandx >> Ahoj, prosím Tě, kdo je J.K.? dík.

NBušák - Profil | Út 24.5.2016 11:27:21

MilanVik >> na fídr parádní kapřík

NMilanVik - Profil | Út 24.5.2016 11:23:10

Ahoj Martine a ostatní přispěvovatelé do diskuze. Chytat velké kapry na feeder není jednoduchá disciplína už pro to, že na feeder (krmení) se chytá tak, že po časovém limitu přehazuješ, dokrmuješ, tím se na krmné místo stáhnou menší kapříci a jiné rybky. Větší kapři jsou opodál a začínají jezdit až tak třetí den, když tlak malých ryb opadne asi přežráním ;-) Teď o víkendu jsem chytil kapříka 67 cm na 0,22 kmen. vlasec a 8 háček s kukuřicí na vlasu a třemi červíky v barvě trikolory (koupil jsem i modrý ;-). Dva dny jezdily kapříci 30 - 52 cm jak se říká na hod. Třetí den odpoledne přišel již zmíněný kapřík, po dvouhodinové odmlce bez záběru na můj poslední nához (když se dvě hod nic nedělo, tak jsem chtěl balit). Na feeder super zážitek, celou dobu jsem se strachoval že mi to upálí, neupálil, pár foteček jsme udělali a dá-li sv. Petr, tak snad ho chytnu ještě jednou, třeba i za rok by se mohl zase splíst.

NxDanielS - Profil | Út 24.5.2016 7:07:59

xLonghandx >> Pěkný elaborát. Trošku zapomínáš na to, že feeder neznamená nutně jemný.

Nfheavy - Profil | Út 24.5.2016 5:10:27

xLonghandx >> no k te kaprarine,pouzivam to hlavne na rece a chytam cilene
S nastrahami velikosti min.16mm a vic a feeder pruty ktere si dovolim rict maji vetsi silu nez bezny 3 lb kaprak,a kdyz uz pipak tak ho mam na delsi zavrtavaci vidlicce vysunuty mezi ocka/ne pred spicku/a urcite pritom nechytam plavacku,podotykam ze se to tyka pouze vyprav min.3 dny a vic,jinak to nepouzivam.Z me strany je to kaprarina z pouzitim jinych prutu,a hlavne vhodnych k tomuhle zpusobu,MM natocil pekne video a hlavne poucne pro ty kteri chcou chytat s feederem ryby
Trochu jine velikosti,volba prutu a ostatni vybavy jiz musi zvazovat kazdy sam svym rozumem,podle vody a ryb kde chyta,od Martina je to jen navod jak se to da delat!!!

NxLonghandx - Profil | Po 23.5.2016 23:59:39

Chalani, kludne mozete hrat bangbington s tenosovymi raketami. Ladovy hokej s floorballovymi hokejkami, v treskucich mrazoch jazdit na motorke a v najhorucejsom lete v neklimatizovanej mhd :). Mne osobne je to jedno, proti chuti ziaden disputat, ale...

Aj ked ma video poeticky nazov so snahou zaujat. To co bolo predvedene je selekcia ryb pomocou velkosti nastrahy a nie je nahoda, ze tie vacsie padli (ak boli vacsie). Je to nieco o co sa pokusa asi takmer kazdy na dobre rozkrmenom mieste, ked ho uz po hodinach zacnu otravovat nespocentne zaberi mensich ryb. A ak by aj zabral kapor o velkosti beznej az podpriemernej pre klasickeho kaprara - napr. o vahe desat kil... radsej ani nepokracujem sudny clovek si tu situaciu vie predstavit aj sam... chudak ryba :).

Z kaprarskych videi na tomto webe mam celkom oblubene tie od J.K. Da sa asi povedat ze je to majster v tom co robi. Divim sa, ze este neprisiel na to ake super je to tahat 15kg kapra na 16-tku nadvazec, feedrovy prut. S tym ze pouzije pipak pred spicku samozrejme :D. Mali by ste ho a jemu podobnych KAPRAROV poucit ako sa to robi.
Pokial ma niekto nahodeny feedrovy prut a popri tom plavackuje tak bud robi nieco spatne, alebo to co robi nespravne vola feeder a plavana. Pokial je na brehu udica(akakolvek) a vo vode hacik moze sa chytit ryba. Ale to ze chytim kapra zo mna nerobi kaprara a z uloveneho sumca sa zo mna automaticky nestava sumciar :) rovnako ako zdolany preskac zo mna nerobi majstra feedru. Nic v zlom, experimentovanie je super. Super je video aj vase prispevky(najma inspirativne), ale na prekopanie rybarskych "definicii" to ne je ;P.