Diskuse k článku: Pomáháme pstruhům

Diskuse k článku Pomáháme pstruhům

Autor diskuse: potočák 62 - Profil , 30.9.2014
201 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NMrknato - Profil | Ne 22.12.2019 16:55:23

Scorpio-75 >> Tak už i tebe sekta Potočáka dostala? Hlavně jim neposílej peníze a nepřeváděj na ně nemovitosti.....))))))))))))))))))))) vela blatníkov.

NScorpio-75 - Profil | Ne 22.12.2019 13:03:42

Moc pěkné a záslužné. Jak řešíte úpravy na břehu a v korytě se správcem toku? Rád bych ukecal našeho hospodáře k něčemu podobnému, ale předpokládám, že k úpravám v korytě bude asi potřeba souhlas správce toku.

NBudivoj V. Wokoun - Profil | Po 29.12.2014 13:37:57

computerfish >> není to Litavka u Hodějic?

Nkakr - Profil | Ne 12.10.2014 9:21:52

computerfish >>
Jistě jako přímý účastník konference napíšeš kdo diskutoval. Ze zápisu:
...................................................​...................................................​..................................................

V rámci živé diskuze k tématu byla hodnocena především míra vlivu rybožravých predátorů na populaci pstruha a lipana, míra současné přirozené reprodukce, vhodnost vysazování jednotlivých věkových kategorií násad a vliv genetické eroze na celkový stav populací lososovitých ryb.
...................................................​...................................................​..................................................

Že jsi byl přítomen je zcela zřejmé, neb zasvěcená informace o sežrání řízků může pocházet jen od přímého účastníka. Ze zápisu nevychází, neb tam o řízku není slůvka......
Nebo, jak je pro tebe typické se jedná jen o další jedovatou slinu??

Ncomputerfish - Profil | So 11.10.2014 23:26:31

kakr >> Pokud je mi známo, tak na konferenci neříkali vůbec nic. Alespoň v zápisu o nich není ani slovo. Takže tam sežrali řízek, přijeli domů a začali hlásat svá moudra až doma?

Npotočák 62 - Profil | So 11.10.2014 22:39:00

Doporučuju zadat mo črs police nad metují prezentace jejich hospodáře na konferenci,sice s některými věcmi nesouhlasím ale s podstatnou částí ano. Petrův Zdar

Nkakr - Profil | So 11.10.2014 13:18:34

potočák 62 >>
Božena Němcová by napsala - šťastný to člověk.......:-))
Děláte to dobře a nenech se nějakými žvásty odradit, když budeš poblíž tak se ozvi, dáme řeč.

Na potočákové konferenci byli naši zástupci a ani sem nemohu napsat co říkali:-))

Npotočák 62 - Profil | So 11.10.2014 13:14:02

kakr >> V loni jsem dělal půl roku na kraji Brna v Omicích.Asi na jaře tam pojedu něco dodělávat tak pokud bude zájem tak se můžem setkat a pokecat.Petrův Zdar

Npotočák 62 - Profil | So 11.10.2014 13:01:46

kakr >> Nejvíce pstruhových líhní včetně regionálních a nejvíce pstruhových revírů a chovných potoků se nacházelo a nachází ve východních čechách a na severní moravě a proto by tady měli být populace nejzachovanější.Pokud jde o mimopstruhové revíry tak tam už je to jedno zejména pokud jsou od pstruhovek odděleny splavy ale mě jde o pstruhovky.My máme pstruhovou líhen,tři pstruhové revíry,tři chráněné oblasti,tři genetické rezervace,150 km chovných potoků nepočítaje vlásečnice,máme lipana,vranky,mihule,střevle,raky říční.Od okolí jsme odříznuti splavy.Daří se nám vracet potočáka tam kde dlouhý roky nebyl,daří se nám obnovovat tahy na trdliště do malých potoků a kapilár,naši populaci přírodního potočáka tvoří v součastnosti nejméně 200 000 jedinců všech věkových kategorií.A proto se děsím okamžiku že přijede auto,vysype několik stovek PoP a za několik let budeme mít Ho.....,že příjde vědátor že vyzkoumal v laboratoři že to děláme špatně a musíme to dělat podle něj a za pár let budeme mít Ho.....,že někdo od stolu rozhodne a za pár let budeme mít Ho......Petrův Zdar

Nkakr - Profil | So 11.10.2014 9:18:38

potočák 62 >>
Potočáci se uměle vytírají a nasazují více jak sto let. Za tu dobu a zvláště v letech 1960- 90 došlo vlivem převážení jiker z Polska či Slovenska k takovému mišmašu, že skutečně "původní linie"
mohou existovat na pár potocích, hlavně na Šumavě kde byla hraniční pásma.
Provozovali jsme dva odchovné potoky a tak o potočácích něco málo vím.

K PoP - na MP revíru v žádném případě neškodí a jedinci kteří přežijí po vysazení se adaptují na přírodní podmínky, sice si zobnou rohlíček, ale postupně přejdou na potravu přírodní a daří se jim velmi dobře.
Rád se budu mýlit, ale žádné konference potočáka nezachrání.
Jsem rád, že se najde pár podobných nadšenců jako Ty a držím vám pěsti.
Bohužel Sysifos valící do kopce balvan na tom byl možná lépe..........

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 23:45:28

Mrknato >> Na vodě ( nad vodou ) nebydlím, ...a respekt si udělat není zase až tak složité. A kdyby se náhodou objevili Pat a Mat z Brna, tak jednoduše vypustím psi, ...oni si stěmi "přesplotními" lehce poradí. Jak říkám, soukromé vlastnictví je nedotknutelné, jeho narušení je na Brusel !

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 23:23:02

rover >> Nerozumím. Je soukromé vlastnictví nedotknutelné a nebo se budeš tomu nějak všemožně bránit? Tady nejde ani tak o soukromé vlastnictví, v němž jsou i lesy, ale o ochranu obydlí, což zákon o rybářství prolamuje....

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 23:15:42

Mrknato >> Ano, tady vidím opravdu problém, ...soukromé vlastnictví je nedotknutelné ! A zdaleka né každý je tomu pseudopovolenkovému právu nakloněný, resp. udělá "všemožné", aby tomu tak nebylo, ...včetně mě !

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 23:11:20

potočák 62 >> Hrubě nesouhlasím. Potočák i lipan odcházeli všude a ve stejnou dobu. Pokud by se tyto ryby infikovaly "průmyslovou rybou" tak ale ne všude. Bylo dost MO, které vzdorovaly, ale i tam tyto ryby vymizely.

Pokud by se sivem udržoval samovýtěrem, stejně jako duhák na Loučné, proč tyto druhy jsou stále svazoexorcisty považovány za nepůvodní???

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 22:50:10

rover >> Tak to pozor! Povolenka k lovu dává jakémukoliv lůzrovi právo, šmatlat se po mém pozemku! Takové právo dávalo něco podobného před rokem 89 pouze estébákovi.....

Npotočák 62 - Profil | Pá 10.10.2014 22:37:03

kakr >> Pokud narazím na nějaký problém tak se nejdříve snažím získat informace z literatury,díky tomu že od mládí rád čtu tak mám docela slušnou knihovnu .Potom se snažím získat bližší informace tak řikajíc na vlastní oči.V tomto případě jsem se kromě jiného vydal k soukromému chovateli který chová kolowraty,itali a pro okolní organizace vytírá přírodního potočáka. Kolowrata a itala dělá protože si to trh žádá.A i když by u něho člověk předpokládal že je bude propagovat na zarybnování(kšeft je kšeft) tak je odpůrce vysazování těchto linii do tekoucích vod a místo aby okolním organizacím nabízel tržního potočáka na vysazení tak se společně snaží zachovat přírodního potočáka.Protože zkoušel co udělá křížení těchto línii s přírodním potočákem(úmrtnost jiker a plůdku,náchylnost k chorobám a pod.)tak považuje toto křížení za větší hrozbu pro potočáka než predátoři,změny průtoků.regulace a rybářský tlak dohromady.Jinak kolowrata měl tolik že nám ukazoval jak z jeho jiker udělat kaviár.Další zkušenosti mám díky tomu že od mládí chytám hlavně na tekoucích vodách a pamatuji dobu kdy na menších mimopstruhových vodách se potočák vyskytoval a i přes to že byl chytán na žížalu vyskytovali se tam štiky,okouni tloušti a podobně tak část populace přežila a udržovala se samovýtěrem.Potom se tam pro uspokojení rybářů začali vysazovat potočáci uměle vychovaní na sádkách a potočáků začalo ubývat.V součastnosti tam chytíš potočáka sice v lovné velikosti ale všichni jsou plus minus centimetr stejně velcí,o malého nezavadíš a celková populace je mnohem nižší.A další zkušenosti mám s dobou kdy si organizace drželi vlastní jarní duháky pro zarybněni a né na kšeft,kdy se duháci byli v omezené míře schopni udržet na tekoucích vodách a i se úspěšně vytřít.Kdy na řadě potoků se siven udržoval samovýtěrem bez pomoci člověka a jaké byli stráty na jikře a plůdku(svého prvního výtěru jsem se zůčastnil v roce 1983)Potom se u sivena začala zavádět S 64 u duháka kamloops,švéd,maročan,podzimní duhák, zimní duhák, jarní duhák,duhák co se vytírá v létě a pokud se to po vysazení hned nevychytá tak většina zmizí.Oni chudáci i volavky a vydry považují za někoho kdo je jde nakrmit.Petrův Zdar

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 22:32:57

Mrknato >> "Nevím", ...to slovo k tobě nepasuje. Plnohodnotný život lze prožít kdekoliv, to je třeba mít na pamněti. Navíc, povolenka k lovu je pouze papír, který nedává nikomu žádné právo vůči přírodě, ...zase pouze lidský, egoistický výmysl. Vracel bych je šmahem, a tou samou rychlostí i udílel. Konec bude o to rychlejší !

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 22:22:12

rover >> Nevím, nerozumím.... Kmeti tvého "typu" jsou zavíráni, nebo se o to establišment snaží.... Jestli opravdu, či na oko, je k posouzení, stejně jako je vydávání zadržených povolenek obratem členi v jejich MO.....

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 22:09:58

Mrknato >> Mýlíš se, nebo žiješ v jiné myšlenkové "dimenzi ", ...pravidla jsou dávno daná vědomostmi kmetů, o nic víc není třeba se starat. Jen je třeba žít na správném místě, což paneláková zástavba kasárenského typu rozhodně není.

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 21:53:21

rover >> Když zlomíme hůl nad "legislativou" tak to "TVÉ" dlouho tvé býti nemusí....... Já jsem si myslel, že toto je lidem s mozkem o hmotosti nad cca 0,7 kg, jako je násadový kapř, jasné.....

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 21:48:12

Mrknato >> Legislativa nic praktického neřeší, resp. z určitého pohledu ano, ale praxe je vždy tomuto na míle vzdálena, bohužel. Proto mám "své", a tyto žabomyší války neřeším, aniž bych si dlouhodobě myslel, že to je správně.

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 21:35:57

rover >> Je to legislativně jasný. Kdo nebude dodržovat zákon (99/2004) přijde o povolenku, nebo dekret, podle toho co má...... Ale v praxi to je jiné i s těmi dekrety a s tím dodržováním RŘ..... Říká se mi to těžce, ale kdo dodržuje RŘ okrádá rodinu.... Až tam jsme to dopracovali... 25 let po zvonění klíčema...((((

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 21:17:40

Mrknato >> To slovíčko "musí" malinko koliduje s dobou, ...dost lidí, i relativně chytrých, s ním má problém. Ano, BP nejsou vyjímkou ..., na čáře jsem ( se kdysi ) střílelo ostrými, ale to bych sem raději nezatahoval.

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 21:06:43

rover >> Jako úvaha dobrý, ale máme tu uživatele, kteří musí respektovat zákon i stanovy a to je problém, nikoliv čistota linií.
Když nemáme z postaty věcí čisté WC, tak jen těžko můžeme požadovat restriktivně udržování čistoty na nich.... Ale v BP zcela jistě. Lžeme si do kapsy a někomu to možná vyhovuje..... Na vojně se říkalo, jen se zobáci jebejte, ať nám ta vojna utíká.....

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 20:56:35

Mrknato >> Společnost si pravidla tvoří dle síly "sama sebe", a ta zmíněná "fikce" trvá, resp.přetrvává již delší dobu. Žít, potažmo něco tvořit na dluh se vymyká všem pravidlům zdravého, selského myšlení. Co naplat, dnes už ani rachot klíčů neuspěje ...

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 20:45:54

rover >> Nic se neděje bezdůvodně, ani ta "šakalí" konference...... Pro mě jsou důležité jednotlivé reakce, které tvoří mozaiku, kde PO je jen fikcí, stejně jako levná půjčka v nejmenované reklamě....))))

Nrover - Profil | Pá 10.10.2014 20:31:19

Mrknato >> Není problém, jako problém, a ta "výška" je vždy diskutabilní, hlavně z názorové strany těch, co se zrovna učí ty "šakali". Pravda, nemá smysl propadat zbytečné panice.

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 14:49:22

potočák 62 >> Pro mě jako "poučeného laika" je existence linií, něco, jako pro žida košer jídlo, zaleží na stupni ortodoxnosti....... PO je velmi variabilní svojí stavbou těla, zbarvením i na jednom revíru a zajímalo by mě, kdo a podle čeho by poznal všechny linie pstruhů, jak se o nich tady bavíme, když budou ležet vedle sebe..... Podle mě by je nikdo 100% nerozeznal...... Zajímalo by ně, proč nejsou rybáři tak přísní např. na linie kapra a jiné ryby nemají své linie?

Když se nakupuje násada, tak hospodář chce vidět násadové listy a původ generačních ryb. Kdo takovéto dokumenty vystaví pro umělý odchov Po v MO? Za těch cca 50 let svazochovu byl do každého revíru, pokud se na nějaký nezapomělo, vysazen PO z jiné linie několikráte. Proto má PO na většině vod problény se sám dostatečně rozmnožovat.

Myslím si, že "hry na původnost PO" jsou vedeny z MO, různých muškařských fór, z úplně jiných důvodů, kterými jsou větší nezávislost na svazu a snaha o návrat dekretů do MO. Jsou MO schopny zabezpečit dostatek násady, která doroste pro územní rybolov? Já jsem přesvědčen, že nikoliv. Pro členy úzkého spolku, fóra, možná..... a o to tady podle mě mnohým "zastáncům linií" jde.

Nkakr - Profil | Pá 10.10.2014 12:19:14

potočák 62 >>
O "průmyslových liniích PO" to máš z literatury, či praxe?
Přál bych ti vidět v jaké kondici a jak vypadá PoP (pstruh obecný průmyslový) po půl či po roce v revíru. Tedy pokud má lauf a není brzy po vysazení polapen vyfocen, dán do ML a následně sežrán.
Podotýkám, že proti sežrání nic nemám protože stejný slogan jako kapr je žrádlo platí i o PoP.
Životu kde nedostává několikrát denně svou dávku granulí si přizpůsobí velmi rychle, neb hlad je sfiňa.
Zvláště když mu před hubou plave žrádla dostatek....

Zkratku PoP ber jako pokus o šibeniční humor:-))

V žádném případě nechci shazovat vaši sysifovskou ,nikdy nekončící práci, právě naopak. Jen si myslím, že bod zlomu byl překročen a cesta zpět je zavátá.......

Npotočák 62 - Profil | Pá 10.10.2014 10:43:19

Mrknato >> A ještě ti uvedu dva příklady-Ve Velké Británii vyšlechtili průmyslového lososa v laboratorních podmínkách v počtu 300 kusů,který rychle rostl ale měl slabou kostru a podobně.Když si projeli co by se stalo pokud by jim utekl tak zjistili, že během 20let by došlo k takovému promísení že by neexistovala přírodní populace atlanského lososa a přenesením negativních vlastností by během dalších 15-20 let mohlo dojít k jeho vyhubení.Proto i když to vyšlechtění stálo hodně peněz tak toho laboratorního zlikvidovali.Příklad druhý z Francie-když v jednom pohoří došlo ke snížení počtu jednoho druhu plaza, tak pro posílení populace odchytili jedince z nížiny kde se vyskytoval ve vysokém počtu a vypustili je do pohoří.Přenesením odlišných genetických informací do horské populace jako je dřívější doba rozmnožování,pozdější doba zazimování,odlišné chování populace z nížiny, nedošlo k posílení horské populace ale naopak došlo k jejímu zhroucení a ocitla se na pokraji vyhubení.Petrův Zdar

Npotočák 62 - Profil | Pá 10.10.2014 10:17:31

Mrknato >> U nás existuje labská linie potočáka a dunajská linie potočáka-šumavská,krkonošská a podobně jsou populace které se dlouhodobým vývojem přispůsobily místním specifickým podmínkám.Kolowrat byl šlechtěn jako rychle rostoucí ryba která na uzavřených soukromých vodách poskytne možnost ulovení trofejního potočáka aniž by se museli nějak lovci namáhat(obdoba kaprodromů,odstřel zvěře v oborách a pod.)Italská linie byla šlechtěna pro intenzivní výkrm na farmách.Obě tyto linie patří do dunajské populace a proto by se s genetických důvodů neměli v žádném případě vysazovat do povodí labe.Za druhé-obě tyto linie patří mezi takzvané průmyslové.Každé takové šlechtění kromě pozitivních vlastností jako je příjem granulí,rychlý růst,vysoká plodnost a pod.sebou nese i řadu negativních věcí jako je vysoká úmrtnost jiker a plůdku pokud nejsou v ideálních podmínkách na líhních,vysokou náchylnost k chorobám,nízkou schopnost přispůsobit se životu v přírodě,odlišné chování a pod.Petrův Zdar

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 8:39:39

kakr >> Redukujó do vaničke.....))) Ty se mi líbí, ty chci......Těma instantníma mě Karle vždycky dostaneš.....

Nairfish - Profil | Pá 10.10.2014 8:37:58

Následující zahájení jsem je už běžně chytal na mouchu.

Nairfish - Profil | Pá 10.10.2014 8:36:03

Rok po prvním vysazení mi to nedalo a prošel jsem asi padesátimetrový úsek s podběrákem. Kupodivu jsem chytil asi dvacet pstroužků a to mi jich hromada utekla. Netroufám si odhadnout kolik jich přežilo, ale podle počtu co jsem chytil na tak krátkém úseku bych to tipoval na víc jak polovinu.

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 8:34:53

potočák 62 >> Takové, co ukazuješ se loví všude, když se vysadí...... ale míry 27cm (ve Vč.) nedorůstají. Dáme tedy 30cm??? Tohle je naprosto většinový úlovek PO z Vč. pstruhovek. Při vší bídě to je ale relativní úspěch, protože vysazení Li 1-2, se po vysazení neloví vůbec.

Nkakr - Profil | Pá 10.10.2014 8:31:39

Mrknato >>
My vysazujeme podle vaničky, když se do ní na délku vleze je akorát.......

Nairfish - Profil | Pá 10.10.2014 8:28:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

U nás celkem slušně funguje samovýtěr lipana, ale potočáka ne. Ale bude to nejspíš jen malým množstvím pstruhů ( na dvacet lipanů je tak jeden PO ) A tak nás napadlo, že mu trochu pomůžeme:) Vytipovali jsme si úseky s hloubkou do 25 cm a již pár let tam vysazujeme v květnu plůdek potočáka.

NMrknato - Profil | Pá 10.10.2014 8:20:39

potočák 62 >> Ten heringův má určitě přes 30 a takových je v revírech ukrutně málo. Proto jsem to "zlehčil" tím Fotošopem. Takové co na fotce ukazuješ se vysazují i "u nás" na Orlici, ale možná že i tam zasahuje Bermudský trojúhelník, kde vše mizí beze stopy....))))

Ale když o tom tak přemýšlím, tak se mi na tom pstruhu 30+ něco furt nezdá....... Mohl by jsi mně říci, čím tak zásadním se liší jednotlivé linie PO? Šumavská, Krkonošská, Italská, Kolowrat? Vždyť tyto všechny linie rozmnožuje už nějakých 100 let člověk a podle mě tylo linie závisí na výběru "generačního materiálu", který si vybírá člověk a ne ryba sama .......

Nhering - Profil | Čt 9.10.2014 22:31:33

potočák 62 >> Ahoj,je to tu podobné. Prvních 10 listopadových dní je vrcholící třecí sezona. Ve vlásečnicích spíše konec října.Větší potoky a říčky ta první listopadová dekáda.

Npotočák 62 - Profil | Čt 9.10.2014 22:07:16

hering >> U nás se taky pomalu chystaj,ale první hromadný výtěr na potocích u nás bývá 5-6 listopadu.Petrův Zdar

Npotočák 62 - Profil | Čt 9.10.2014 22:02:47

Mrknato >>myslíš že tyhle tečky jsem dělal ve Photošopu? Petrův Zdar

NMrknato - Profil | Čt 9.10.2014 21:41:34

hering >> To "pádlo" a ty tečky jsi ve Photošopu fakt přehnal....)))))

Nevím, když budeme na určitý rybí druh, bez vyjímek, stanovovat jiná pravidla, než na jiné, tak se dočkáme nemilých konců......Jako například důchodů příslušníků "RÓmského" etnika....... nevím že by jich ubývalo.....

Npotočák 62 - Profil | Čt 9.10.2014 21:39:02

Mrknato >> Právě jde o to že přírodního potočáka jde mít všude, tak jako tomu bylo dříve a k tomu by měla směřovat tahle serie článků.Myslím, že je u nás řada organizací které hospodaří lépe než já a cílem je dosáhnout výměny zkušeností mezi těmi, kteří se potočákem zabývají u vody a né u stolu.Pokud mě to otisknou tak v druhé části je popsaný protipredátorový chov potočáka,dojde na různé spůsoby chovu,k tomu jak obnovit tahy potočáka na trdliště do menších potoků a kapilár,jak mít na chovných potocích populaci složenou ze všech ročníků,jak si vypěstovat tříletého přírodního potočáka ve velikosti 30-35 cm na zarybněni a nejsou k tomu potřeba ani granule ani kolowrati a podobný paskvil,jak se v pěti-šesti lidech starat o několik desítek kilometrů potoků a td.Tenhle první článek měl pouze ukázat řadovím členům že i oni sami o sobě můžou něco udělat pokud budou chtít.Petrův Zdar

Nhering - Profil | Čt 9.10.2014 21:24:58

Mrknato >> Takových 30+ jsem letos chytil,nebudu přehánět když řeknu přes 200 kousků. Jistě se mi do toho čísla připletla nějaká ryba dvakrát. Tohle si prostě nedokážu vzít k jídlu a pouštím to.Jak říkáš Ty na konzum tu mám rybu průmyslovou.
Podívej na to ocasní pádlo :-))

NMrknato - Profil | Čt 9.10.2014 21:09:14

hering >> Kdyby to tak fungovalo a byl bych rád, tak nebudou potřebné konferece, jako byla třeba ta v Rychnově........ a domýšlet si, jaké měla, nebo mohla mít kompetence.......

Nhering - Profil | Čt 9.10.2014 21:02:18

Mrknato >> Ale jo. Každý má nějaký názor. Agitka? Tak to ani náhodou :-) Nikomu můj pohled na věc nenutím :-)

Nákup "hotové ryby" aby se členi nakrmili na vybraných např, urbanrevírech proč né? Nemám s tím problém a něco takového i praktikujeme.Ale jako cesta, kudy by se měla do budoucna ubírat rybařina, tak to já nevidím.

Tam kde má revír ještě punc nedotčenosti a přírodního charakteru tak tam kategoricky za mě né! On mi na těchto nedotčených částech ještě pořád funguje samovýtěr. A třeba letos jsem v těchto úsecích nalovil,myslím udicí ,né elektřinou,dost ryb nad 30 a pár nad 40+ Jsou to ryby,které mi tam dorostly z těch divokých Po2 No a třeba včera jsem okolo trdlišť která jsou každoročně stejná pozoroval najeté Po čekající až to na ně přijde. Už se to blíží a tak za 14 dní do toho půjdou první :-) Takto to má na tocích fungovat.

NMrknato - Profil | Čt 9.10.2014 20:39:50

hering >> Na bod 1) a 2) mám svůj názor, který ale můžu změnit. Jen hlupák nemění ze zásady své názory..... Ale změním je na základě vlastního poznání, nikoliv "agitky".

Nákupem průmyslové ryby, což vidím jako jediné průchodné řešení rybařiny do budoucna, nevidím krmení turbožroutů, ale možnost kohokoliv si kdekoliv ulovit relativně zdravou a chutnou rybu. I proto je mi bližší, když vysazuje ÚS, než MO. Jaký je v tom rozdíl? No přece počet aktivních "turbožroutů" po vysazení......

Nhering - Profil | Čt 9.10.2014 20:27:54

Mrknato >> Jen v bodech.

1) Revíry budou mít schopnost, aby se tyto ryby množily přirozeně.

Jsou revíry kde se ryby množí přirozeně a jen napomáhám populaci. Funguje to. Jen o nich nevíš :-)

2) MO zajistí, aby se populace PO a Li zvyšovala. Funguje to.Ale nesmí to dělat diletanti :-)

3) Nakoupí se Po a Li v tržní velikosti, pokud MO nenavrhne nesmyslné lovné míry.

Nevím kde se koupí Po a Li v tržní velikosti a ani to nepotřebuji vědět. Umím si tu rybu udělat v MO. Nákupy turbožroutů a sazení do revíru je ta nejhorší cesta pokud Ti nejde tedy o měsíční odtěžení a pak prázdnou vodu.

NMrknato - Profil | Čt 9.10.2014 20:18:01

kakr >> Karle, nedělej zas "Zagorku" a když fakt nevíš, neřeš to na MRKu, zeptej se předsedy, nebo na půdě......

Eště abych tady zachraňoval MOMRS......))) To po mě nechtěj.....

Edit: abych nebyl za nekonstruktivního diskutéra, tak ti odpovím otázkou. Kde jsi před rokem 89 koupil celoročně banány, mandarinky, jahody, pomeranče? Kde je koupíš dnes??????? Ve svazu určitě ne.......

Nkakr - Profil | Čt 9.10.2014 20:04:00

Mrknato >>
Copak je tržní velikost Po a Li a kde se dá koupit ??

NMrknato - Profil | Čt 9.10.2014 20:00:22

hering >> Aby nedošlo k zásadnímu nedorozumění, tak já jsem zastáncem původního PO a původního Li.
Existují asi tři možnosti, jak tyto ryby i nadále lovit :
1) Revíry budou mít schopnost, aby se tyto ryby množily přirozeně. To nefunguje
2) MO zajistí, aby se populace PO a Li zvyšovala. To nefunguje
3) Nakoupí se PO a Li v tržní velikosti, pokud MO nenavrhne nesmyslné lovné míry. To funguje...

Co já ze zkušeností vím, tak i když se odchová násada PO, ale i Li ve věku 2-3 let, tak se po vysazení do revíru "ztratí". Tedy "záslužná práce MO", která není zadarmo, přijde vniveč a chybí peníze na nákupy, což ze "zeleného hlediska" není ideální, ale pro lov nezbytné...... Pokusy o oživení Po a Li "za každou cenu", vede k obrovskému plýtvání a i odlivu lovců. Když by se dnes nevysazoval tržní kapr, tak svaz zkrachuje do roka. To samé bude BOHUŽEL i s původními lososovitými rybami.

Nhering - Profil | Čt 9.10.2014 19:32:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mrknato >> Dělám věci skoro stejně jako on. Jestli je to aplikovatelné plošně nedokážu posoudit. Mě to taky nese ovoce.

Vědátoři? No to je kapitola sama o sobě. O tom by jsme mohli vést zajímavé diskuze :-)) Mnohdy má o zákonitostech věcí větší zkušenost obyčejný sedlák :-))

Vždyť,ale to vysazování váčkového plůdku je stejné jestli ho vysadím do revíru anebo do vlásečnice,to zase objevili ameriku! Takto si ryba buduje návyky.

Jestli jsem tě dobře pochopil,tak ty by si preferoval vyrobeného,vykrmeného blbouna ze žlabu? Hlavně aby měl žratelnou velikost?

Pro mě má větší cenu ryba a klidně i menší,která dokáže po vysazení přežít v revíru alespoň minimálně celý rok a případně se i rozmnožit. U těch vykrmených tupounů si to nedovedu představit.

NMrknato - Profil | Čt 9.10.2014 18:15:46

rover >> To už mám naštěstí za sebou, dnes se dívám na problémy s trochu větší výšky a s většího odstupu. Zavilí šakali mám za sebou, více méně úspěšně......

NMrknato - Profil | Čt 9.10.2014 18:12:38

hering >> Víš, já potočákovi 62 věřím dost věcí, nevím přesně proč, neznáme se, ale věřím. Čemu ale nevěřím, je to, že co dělá u "něj doma" je recept na zbytek P revírů......

Ono to, co doporučují vědátoři, tedy vysazovat váčkový plůdek, je prubířský kámen jakosti genofondu PO..... a o tom to je, ne o práci v MO, který nějaký Mrknaco, de názoru hraje, dehonestuje ....... Podle mě masová práce členi zadarmo v MO dehonestovala potočáka..... až ho vyhonestovala.......

Nrover - Profil | St 8.10.2014 22:33:38

Mrknato >> Musíš sám sebe přesvědčit, že to lepší bude ! Víš jak to je s těmi "sveřepími šakali " ...co zavile vyjí na bílý měsíc, ...přeci !

Nhering - Profil | St 8.10.2014 22:24:08

potočák 62 >> Přesně tak. Nemá cenu tu některé přesvědčovat.

NMrknato - Profil | St 8.10.2014 21:11:59

potočák 62 >> Zažil jsem v 80tých letech revíry plné PO a lipana. Dnes zažívám revíry téměř prázdné, když nepočítám průmyslovou rybu a pidi PO po desetikačce...... které ani tuto hodnotu nemají.....

Co tak blbého dělá svaz, ÚS a MO, že to dřív šlo a dnes ne? Nebudeme brát vnější vlivy, ty jsou nám "odborníkům" jasné, ale co dělá svaz jinak než dělal dřív? To tady napiš....... Podle mě se dělá to samé, co se dělalo v 80tých letech, ale i kdyby si všichni člení ušoupali nožičky tak to lepší nebude. Můžeme iniciativně vytřít i podlahy v klubovnách, vyždímat závěsy na oknech, chodit s transparenty, líčit pasti na vydry, střílet po kormoránech, chladit řeky ledem z mražáků, čeřit vodu mixery, ale jsem přesvědčen, že to lepší nebude.

Štětečkem se dá míchat mlíčí s jikrami, stejně jako namalovat obraz. Ale hodnota se stanovuje jinde a jinak...... Za letošní rok jsem pobil 2156 komárů, 256 much zelených, 326 masařek a 12 hovad kravských. Ocenil mě někdo? .....)))))) Musím se tady sám pochválit, stejně jako to tu činí i jiní, protože z návštěv revírů se to fakt nepozná....

Npotočák 62 - Profil | St 8.10.2014 21:06:36

Mrknato >> Myslím že Stilet vyděl za rok víc potočáků než ty uvidíš za celý život.Petrův Zdar

NMrknato - Profil | St 8.10.2014 20:54:33

Stilet >> Podhorské MO mají nahusto P rybníky, ve kterých se kapř nerozmnoží přirozeně ani náhodou....... No a že tam jsou, je ze stejného důvodu, jako že jsou v P říčkách Kolowrati, duháci a siveni........ Jestli jsi všímavý, tak žádný předpis neřeší, co je druh původní. Je řešeno co je nepůvodní a jak se má stát původním. A to se děje, ba co, už se stalo a duhák a siven nejsou druhy nepůvodní, dle zákona 99/2004........

Člověče, ty se oháníš zákony, ale vůbec je neznáš! Vyhláška vymezuje ze zmocnění zákonem BP řešit technické prostředky k lovu. Změny v lovných mírách, hajení, rybolovných způsobech, ukládá zákon 99/2004Sb. vyjímkám RO, nikoliv BP, které to v reálu ale činí....... 90% návrhů BP vnášejí na konference právě MO, to také nevíš? A ÚS to má pískat? Jdi mi k šípku, jestli ty jsi vůbec nějakého PO viděl, když vedeš takové to polemiky......))))

Npotočák 62 - Profil | St 8.10.2014 20:53:42

Je zbytečný se hádat,Mrknato a jemu podobní mají svoji pravdu.My kteří se snažíme aby byl potočák v naších potocích a řekách i za dvacet ,třicet let víme kde je pravda.Petrův Zdar

NStilet - Profil | St 8.10.2014 20:36:39

Mrknato >> Co máš pořád s BP - tato pravidla zákon i vyhláška umožňuje, dokonce podněcuje (jestli je to správné slovo) a mají přesně tu podobu, kterou zákonodárství umožňuje - a MO je nevydává, i když se nás o tom snažíš přesvědčit, navrhuje je Úz. výbor a schvaluje dobře napapaná konference.
A generační populace v revíru, ne, že co tři roky někdo něco doveze a vysadí :-).
Pokud je P vodou např. voda stojatá o výměře třeba 20 Ha a je v ní kapr, lín - nevidím žádné porušení, pokud ryb. orgán v ZP kapra a lína uvede- to tady teď fakt pleteš melouny se švestkama.