Diskuse k článku: Jak jsem začal muškařit a jak to vidím teď

Autor diskuse: m.b. - , 16.3.2012
54 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nhawkey - Profil | Út 7.2.2017 10:18:52

Pod "první díl" jsem reagovat nechtěl, není nutné mluvit jen proto, že má člověk pod nosem díru. Líbil se mi, navnadil mě dál se o tuto techniku zajímat a to stačí. Protože mám svůj první lístek pár týdnů a chci se věnovat muškařině, čtu články, sbírám rady. Možná proto, že jsem byl vychovaný v myslivecké rodině, mám ke zvěři i rybám nějakou úctu. Nevidím důvod ryby obtěžovat víc, než je nutné. Nechci jim zbytečně ubližovat. Chci rybu domů, ale ne za každou cenu a určitě bojující rybu ocením a rád ji vrátím do vody.

A právě proto hledám rady na Netu. Nechci vyrazit k vodě a chybami se učit. Proč má ryba trpět za to, že jsem si nepřečetl jeden článek navíc? Jenže podle článku na jednu stranu zkušení muškaři mají předat vědomosti jen těm, kteří už sami něco za sebou mají. Ale ti, kteří jsou na začátku, jsou označeni za dobytek, protože zkouší, co se jen dočetli.

No nic, doufám, že až přijde čas vyrazit poprvé s prutem, najde se někdo, kdo mi pomůže získat právě ty základy, abych nemusel být za dobytek.

NHuňáček - Profil | St 28.3.2012 9:07:09

Flip >> drahý Flipe, článek chápete jinak, než byl myšlený. Nezapomeňte, že se jedná o osobní pohled. Jednou z dobrých reakcí v této diskusi bylo, že se za muškařinu dá nahradit cokoliv a kritika v článku bude stále pravdivá. Můj pohled je popsaný v článku a je zřejmé, že s ním lidé nemusí souhlasit.

NFlip - Profil | Út 27.3.2012 22:35:04

@hunackovo >> Huňáček - 27.3.2012 22:06:46 >> Abyste neřekl že nedám konstruktivní kritiku,tak pokud napíše někdo toto -cituji-.
Když k tomu přidám, že nástrahou je napodobenina něčeho, co ryba obvykle žere, co nevydává zápach, neblýská se a nechřestí, mám o královské technice zcela jasno. -konec citátu.
Občas také muškařím- dokonce na goldkopy na mouchy se zlatou lametkou na lury z andělských vlasů ale ta zlatá určitě není blýskavá když je na umělé mušce,že?

A když si k tomu navíc přečtu Váš článek napsaný před dvěma roky,tak mám zase ,,jasno" já .
Jasno v tom ,že to napsal někdo,kdo převlékl kabát a snaží se lobovat za něco, o čem je momentálně přesvědčen že je královskou disciplínou rybaření.
Vůbec bych se nedivil,že časem až nebude Vaše fyzička na dnešní úrovni podobný článejk napíšete třeba o feederu.

NFlip - Profil | Út 27.3.2012 22:16:08

@hunackovo >> Huňáček - 27.3.2012 22:06:46 >> díky za radu -a už se zase těším na Váš další článek,kde se třeba možná dovím, že to oblečení co nosím k vodě není to správné ,,rybářské" a že si v něm nemohu naplnit vzduch tou správnou vůní šupiny.

NHuňáček - Profil | Út 27.3.2012 22:06:46

Flip >> vážený Flipe, dejte nějakou kritiku a já se rád nechám poučit. To co jste napsal je fňukání. Jestli se mrskáte tím, že jste si špatně vybral, holt je to vaše volba a plán na příští život můžu jedině pochválit.

NFlip - Profil | Út 27.3.2012 19:57:50

@hunackovo >> Huňáček - 27.3.2012 16:17:29 >> copak copak? Pane pisateli pokud napíšete, něco co veřejně prezentujete, musíte očekávat i kritické reakce svojí tvorby.Takový je život.
Bývá zpravidla zvykem že i film posuzují diváci ale ještě jsem neviděl režisera,který by nespokojené diváky kritizoval za to že nesouhlasí s jeho filmem a že nedošli bezmezného souhlasu s jeho vizí světa.
Vaše zrnko rybářského osvícení u mne prostě nenarazilo prostě na úrodnou půdu ,takže veškerá invektiva z vaší strany vůči mojí osobě jsou jaksi nadbytečná.

NHuňáček - Profil | Út 27.3.2012 16:17:29

Flip >> další potrefená husa...

NFlip - Profil | Út 27.3.2012 15:04:13

Navrhoval bych zrušit všechny rybolovné techniky a ponechat pouze muškaření.Jenom tak člověk dosáhne na tomto bolavém světě svého vykoupení.Po 45 letech co se poflakuju okolo vody a vyzkoušel snad všechny rybářské styly jsem zjistil ,že kýžené nirvány jsem nikdy nedosáhnul.Slibuji si že v příštím životě si jiný naviják než klasické kolečko nekoupím.

NMr.Dejis - Profil | Čt 22.3.2012 14:13:40

V prvé řadě, chci poděkovat za článek. Jakmile jsem uviděl název, tak jsem se těšil, že se dozvím, co jsi očekával, co tě překvapilo, co umíš, co ti nešlo, co bylo nejtěžší, jak sis koupil mouchy a zjistil, že se rozvazují a začal vázat sám a třeba.....Prostě sebereflexe i formou legrace. To bych vážně ocenil. Nechci se Tě však dotknout, ale rád bych vyslovil také názor a co si o tom článku myslím. Nevím, jak ostatní kolegové, ale já jsem z toho vyčetl tvojí vlastní úvahu a 90% formulací, co se běžně užívají v diskusích a časopisech. Kaprař, se už dávno nerovná tripod a pivo. Protekční golfista s kartou...prostě jí má. A že lidi mají vyšší standard a zadlužují se....Proč mi to říkáš? A už vůbec nechápu zamyšlení nad tím...přijít k vodě, nachytat a jít domů v co možná nejkratším sledu. Vždyť my sami rybáři jsme nastavili ucho a oči k tomu, jak co nejefektivněji chytat, tak proč se nad tím pozastavujem? A co se rad začátečníkům týče, přece nepošlu nějaké kluky chytat někde na nymfičku, když vím, že tam zrovna jde red tag s kroužkováním. Úvaha z počátku slušná, nicméně obsah, který mě nepřekvapil. Hezký den všem

NLudaT - Profil | Út 20.3.2012 11:13:55

No mě se článek docela líbil, ale jak už psal Azbest, Fishky a spol. některý věci jsou mimo, mimochodem v kaprařině a ostatních rybolovných způsobech bude úplně stejný "problém" s přístupem typu "teď hned, co nejsnadněji a co nejvíc", to jde s dobou a ne s technikou rybolovu....

NRoyale with Cheese 31,95 - Profil | Út 20.3.2012 10:43:26

XAXAP >> všechno ještě ne, bohužel :-(

Npav.ka - Profil | Út 20.3.2012 1:26:53

není od věci se jen tak po přírodněmilovnicku procházet kolem řeky nebo se svalit na trávu u rybníka aniž bych něco lesklého a ostrého nabízel rybkám narvat do tlamy

NHuňáček - Profil | Po 19.3.2012 16:13:21

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 19.3.2012 11:44:39 >> děkuji, skvělý zápis!

NXAXAP - Profil | Po 19.3.2012 14:33:50

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 19.3.2012 11:44:39 >> ty umíš žít, Vráťo! :-) A tohle všecko teď po akci "dankešén, aufvídrzén" dáváš?

NRoyale with Cheese 31,95 - Profil | Po 19.3.2012 11:44:39

Docela pěkná reflexe. Ale musím Tě zklamat : bude hůř. Po fázi vystřízlivění následuje u muškaření, podobně jako u ženských nebo u Škody 120, fáze znudění. Co s tím ? To Ti můžu prozradit už teď. Vyměnit cílový objekt. Třicítku pstruha za permita, nebožku za šťavnatou dvacítku na jednu noc a Škodu 120 za Porsche 911. JInak se ufrustruješ k smrti.

Naleš vavřina - Profil | Po 19.3.2012 10:54:22

Kocháč >> Královský level není v rybolovné technice - muškaření, ale v přístupu k rybolovu a jeho pojetí, jakož i k přírodě samotné. I král si může dát lahváč na kaprech, pokud ho pak nehodí do kopřiv.

NPike - Profil | Po 19.3.2012 8:06:26

Já bych z toho nedělal takovou tragédii. Pokud je mi známo, žádná komise určující eleganci, zajímavost či žebříček rybolovných technik neexistuje, ikdyž třeba Monty Pythoni by tohle téma mohli zpracovat do velmi zajímavé taškařice.
Kolega M.B. si myslím, že muškařina je top, tak je pro něj top a jak vidno, hodně lidí s ním nesouhlasí, bo zjevně platí, co soudruh, to jiný vkus.
V každém případě bych to nebral nijak vážně a nerozčiloval bych se, protože přeci jen, je to jen koníček a jediným, komu v něm jde o život, tak jsou ryby.

Nwitti - Profil | Po 19.3.2012 7:59:06

Muškařím 40 let,muškařinu miluju ale že bych byl elita to si nemyslím.Rád totiž sednu k rybníku otevřu si to pivko a v klidu posloucám přírodu i to má své kouzlo a bez toho bych nevydržel přezto že muškařina je pro mě číslo 1.Naopak si myslím že doby kdy jsem procházel řeku s 10 ti mouchama v krabičce od sirek je pryč dnes se řeka bagruje nymfama a to kouzlo muškařiny malinko ustupuje.

Nwop - Profil | Ne 18.3.2012 21:12:20

Ach jo, pivko k rybám patří stejně jako pro někoho cigárko. Každá technika má něco do sebe a něco co štve ty ostaní. Já v naší malé kotlině vyzkoušel skoro všechno od pytlačky, chytání mřenek pod pražcem na imitaci uvázanou okolo prstu až po souboj s fousáčem o dost větším než já na cajk o dost starší než já. Skončil jsem u muškařiny. Vážu jako prase, házim ještě hůř, ale zlepšuju se a vím že tohle je vrchol rybařiny. Absolutní kontatkt s rybou v jejím prostředí a požitek i s každou čudlou. Žádná jiná technika mě neoslovila tolik, ani 15 let poctivé přívlače. Ona totiž muškařina není disciplína, ale umění, krása a naprostá přirozenost (když to teda někdo umí). Proto to je královská disciplína ať se třeba ostatní rybáři staví na hlavu a dělají kotrmelce. To není žádné vychloubání nějaké elity. Muškaři jsou lidi jako všichni ostatní, možná jen víc pošahaní :-).
PS: a nemám rád krmení, kapr by se měl u vody vysedět na brambůrek nebo na dešťovku :-)

Njelen10 - Profil | Ne 18.3.2012 20:50:06

Uf. Počkám si na třetí díl. Někdy kolem roku 2015? Dvojka se nepovedla. Můj dojem z článku je, že se ze sympaticky nadšeného golfového začátečníka se stal mírně pokročilý snob, který se chce pochlubil všem ostatním elitářům, že byl osvícen, prozřel a chtěl by v klubu plnohodnotné členství. Nic proti golfistům ani muškařům.

NXAXAP - Profil | Ne 18.3.2012 17:08:37

ten článek je nudnej jak projevy Miloše Jakeše a prvoplánovej jak epika Avataru

kdyby byly v Čechách ryby, muškaření by nebylo řeholním sebemrskačstvím s pózováním rozličných sukcésbublinářů a pokrytců

NSalmo1 - Profil | Ne 18.3.2012 9:48:37

Čím více rybolovných technik člověk zvládne tím víc je rybářem, dokonce to dává i větší možnosti být dobrým rybářem.Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat:-)

NKocháč - Profil | Ne 18.3.2012 9:26:14

Můžeme s tím souhlasit, můžeme i nesouhlasit, ale pravdou je, že muškařina je královský styl. Ale to, že člověk chytá v broďákách s kozama a lajnou ještě neznamená, že je muškař.
Článek jsem jen proletěl, nehodnotím.

NHuňáček - Profil | Ne 18.3.2012 8:47:14

Clanek je osobni pohled, pokud nekoho urazi porovnavani a pohled jednotlivce, necht si za rybolovnou techniku doplni treba pleteni a bude mit klid. Tahat si triko a pohorsovat se kvuli tripod/pivo vs. jamy/lipan lze komentovat rcenim "potrefena husa gagne". Clanku bych vycetl jenom zbytecne mentorujici zaver, prestoze je podle meho nazoru vecny a pravdivy. (m.b.)

NDalas - Profil | Ne 18.3.2012 8:14:04

Ahoj, jsem si početl- óó velký rybáři. Pocity mám stejný jako Fišky a moc hezky ti to řekl Azbest. Ach jo..

NHuňáček - Profil | So 17.3.2012 19:55:59

Ulcek >> To je nahodou prima parta - vlackar, feedrar a semtam jede na ryby i blondyna

NUlcek - Profil | So 17.3.2012 19:43:40

Vkarel >> nevšímej si ho.Stejně je to jeden z tý Huňáčkovy partičky.

NLudvaBrno - Profil | So 17.3.2012 15:20:29

svfrantisek >> Souhlas, jen ten dům za 30 let... Tady je realita, že panelákový byt máš za 30 let... Když to dobře půjde. A pod mostem se dlouho bydlet nedá.

NLudvaBrno - Profil | So 17.3.2012 15:18:36

K tomu všemu jen tolik, že když ještě žil můj otec a měl na to v invalidním důchodu čas, používal všechny techniky lovu. Na jaře sedával na kaprech, jak se oteplilo přešel na pstruhy a na podzim uvláčel pár dravců. Žádnou techniku neuměl dokonale, ale každou uměl použít. To je i moje krédo. Umět si zachytat na každé vodě. Všechno má svoje. I ty lahváče na kaprech.

NStanďour - Profil | So 17.3.2012 14:00:30

Vkarel >> Ale no tak... Venku je krásně. :o)

NAzbest - Profil | So 17.3.2012 13:20:32

Myslels to dobře, chtěl ses podělit o svou radost a taky trochu pochlubit tím, jak jsi zmoudřel a "vyrostl" ve skutečného gurmána života a rybařiny.
Ke své škodě ses nakonec poplácal po rameni příliš hlasitě a neopoměls zarýt (naprosto zbytečně, nekonstruktivně a kontraproduktivně) do jiných technik i když to okamžitě verbálně vyvracíš-pozdě a taky zbytečně.
Takže nakonec je z pěknýho článku trochu tendenční samožernej i když hezky napsanej canc.
Je to škoda, protožes to chtěl původně myslet dobře.

NLadinek - Profil | So 17.3.2012 12:14:02

Ona je skoda, ze ten clanek je takovej "muskarskej" v tom ma plno lidi pravdu. Asi mel bejt napsanej vic vseobecne, ale to uz je ted asi jedno...

Mam rad muskarinu, ale takovou tu cistou v opravdovy prirode a klidne i bez jediny chyceny ryby, proto je u me muskar na duhakodromu uplne to same co kaprar na kaprodromu.

NBerRiver - Profil | So 17.3.2012 11:50:29

CtrlC: Vasemu clanku "Jak jsem začal muškařit a jak to vidím teď" jsem dal znamku 5, protoze kastuje rybáře, dělá z jedné rybolovné techniky něco víc, uráží rybáře chytající jiným způsobem, přičemž je háže do jednoho pytle na základě předsudků. Na výše uvedené autor nemá žádné právo. Pokud by se tomuto autor vyvaroval, zaměřil se na svoji oblíbenou techniku a svůj postup a postoj v tom, jak on tuto techniku vnímá, aniž by měl potřebu rýpat do ostatních, jistě by byl článek lepší a i ode mě by dostal lepší známku.

NVkarel - Profil | So 17.3.2012 10:47:25

Stanďour >> Jaký jsme nuly proti muškařům, kvůli tomu přece plakat nebudeme. To už tak na světě přece chodí, že jeden si myslí že je něco víc než druhý, že zrovna on je ten výjimečný.

NStanďour - Profil | So 17.3.2012 10:22:29

Hlavně se tu nerozplakejte, hoši.

NZweizug - Profil | So 17.3.2012 10:00:18

My si otevřeme lahváče, ale tobě bych doporučoval Chateau Medoc Grand Cru 1996. Skvělý ročník pro vytříbené jazyky muškařských elitářů...

Nkosour - Profil | So 17.3.2012 8:35:25

Vůbec nechápu tohle přemýšlení, tu potřebu kastovat, rozlišovat, rozdělovat. Pokud je rybář slušný, respektuje pravidla a nějakou etiku lovu, tak je mi u brhele jestli chytá na umělou mušku nebo s pivem u tripodu.

NRaďa99 - Profil | So 17.3.2012 8:31:32

ahoj v něčem máš určitě pravdu ale v něčem si myslím že ne nevidím důvod proč by měla muškařina být povíšena nad všechny rybolovné způsoby !!. Ano asi nebude jednoduchá ale to není ani Kaprařina, feeder ani plavačka všechno má své ..... jak píšeš o tom že radit se na fórech je zbytečné ( tak jsem to pochopil) si myslím že není tak docela pravda . Na fóru se nenaučíš chytal ale získáš alespoň nějakou mizivou pomoc jak začít, na co chytat atd. pak už je jenom na tobě to zkusit v praxi

NVkarel - Profil | So 17.3.2012 5:45:13

AntonM >> Životní styl? To může říct vyznavač každé techniky. Ovšem jen u té muškařské se objevují podobné bláboly o vyšším levelu, větším srdci apod. Někdo to rybaření a sebe bere prostě až moc vážně.

NAntonM - Profil | So 17.3.2012 0:07:10

Pěkné.

Ano muškařina není "jen nějaká zábava" u vody s lahváčem v ruce .

Muškaření je životni styl.

Nad nikoho jsem se nikdy nepovyšoval ani nepovyšuji a přesto vím že muškařina není stejná jako ostatní techniky rybolovu.

Pokud tento článek někoho uráží , nechť si otevře "lahváče"

Nberlinan - Profil | Pá 16.3.2012 22:19:41

u.x.a. >> co jako ?

Nu.x.a. - Profil | Pá 16.3.2012 21:18:55

hrůza

Nvagusoid - Profil | Pá 16.3.2012 21:00:12

To je hroznej článek ten člověk si evidentně myslí jak je moudrej a chytrej.Jsem pohoršenej

NZweizug - Profil | Pá 16.3.2012 19:58:15

Naprosto souhlasím s názorem Fishkyho - smrdělo z toho "elitářství". Musím dodat, že mouchu taky chytám... Musíš si odchytat o pár dalších let navíc, aby jsi ze sebe "smyl" pocit vlastní velikosti...

Nkura11 - Profil | Pá 16.3.2012 19:13:43

dobry clanok, vidim to podobne kedze muskarim cca 4 roky.. a sledujem ten vyvoj ako mna samotneho tak aj okolia, ludi, rybarov ryb... je to cele o pristupe k tomu celemu k vode a rybam... muskarina je predovsetkym radost...

NJuraj - Profil | Pá 16.3.2012 19:08:08

m.b. - >> Skvělý článek. Chtěl jsem k tomu napsat víc, ale výborně to vyjádřil Fishky a už bych se jen opakoval. Akorát nejsem kaprař, zato si rád dám po ránu hlt rumu pro zahřátí. :-))

NMjaška - Profil | Pá 16.3.2012 18:44:07

Pěkný článek hlavně k zamyšlení, každý by měl o sobě a tom co dělá trochu pochybovat a nebýt všeznalý suverén. Pod pojmem muškaření si představím proudnou řeku, kde je nejbližší rybář hodně daleko, nemá puštěný rádio, neřve jako na pouti, "nepoučuje" vtipně druhé méně nebo více ožralé, nejezdí pořád dokola s echolotem na člunu sem a tam, nešpehuje dalekohledem na co chytáš - prostě klid a ticho, jen šumí voda.
Ale fakt je ten, že podobnou vědeckost a přístup můžeš realizovat na plavačce nebo feedru taky, jen to asi nebude chytání ve stádu.

Jinak dík za článek, byť krátký, tak má svoji sílu.

NMilaček - Profil | Pá 16.3.2012 18:38:20

jak jsem začal muškařit to bylo to nejkresněši z rybařeni bohužel nebylo takove vybaveni dovody tak jsem rad že si jdu sednout na kapra vaš milaček krasneho rybeřeni

NLadinek - Profil | Pá 16.3.2012 16:45:39

m.b. - >> ja uz posledni dva roky taham k vode vic fotak nez prut :)) Mas naprostou pravdu, rybarina je o prirode, o kontaktu s ni a snaze ji trochu porozumet.

Nejsem zadnej zelenej ekoterorista, ale cim dal vic pozoruju, ze dnesnim rybarum o prirodu vlastne vubec nejde. Dulezitej je usepch, fotka, mrazak to je fuk, proste cokoliv jinyho nez ten pocit, ze se clovek stava jeji (prirody) soucasti...

Taky jsem rad chodil na "tezko", ale bylo v tom neco vic, prosekavani si cesty nekde v koprivach, svadet marnej boj s komarama, propoceny tricka a to vse kvuly tomu, ze me lakalo objevit neco novyho. To mi tady dneska chybi.
Lidi si jdou radsi sednout k nejaky hnusny louzi bez zivota jen proto, ze tam urcite chytnou vysnenou rybu. Jdou si sednout do prahy na libenak, kde je rybar vedle rybare, sprcky a vlozky ve vode, bordel. Nikoho z nich ani nenapadne vzit s sebou pytel a trochu to okolo sebe uklidit. Jezdi se na duhakodromy, kaprodromy a vsechny jiny mozny dromy, ale to, ze by nekdo sel k vode a treba ani nevytahnul prut pac mu ke spokojenosti staci jen to "bejt tam" se uz moc nenosi...

Otazkou je, jestli to neni vlastne dobre. Mozna je to dobrej mechanismus k tomu, tyhle rychlokvasky, plnice mrazaku a honice ega dostat na urcity mista kde to sice bylo kdysi i krasny, ale ted je to hnusny, ale s rybama...
V ty "opravdovy" prirode alespon bude vic klidu pro ty, kterym vlastne o nejaky ryby zase az tak nejde.... :)))

NFishky - Profil | Pá 16.3.2012 15:39:05

m.b. - >> každá rybolovná technika je přesně tak složitá, jak ji chce kdo mít. I kaprařem můžeš být ze dne na den, stejně jako muškařem - otázkou je jen, jakým? Odpověď je jednoduchá - hodně špatným. Dokola tu někdo vyzdvihuje muškaře, plavačkáře či feedraře a šlape po kaprařích, božínku proč? Ať si každý chytá jak chce a dá tomu druhýmu pokoj. Jestli si myslíš, že jsi něco víc, když jsi muškař, tak nejsi.
PS: titulní foto článku moc pěkný, samotný článek jsem ani nedočet, aby ze mě někdo dělal ožralu, na to v pátek nemám náladu ;-)

NMojo - Profil | Pá 16.3.2012 15:14:49

Ahoj, sice jsem na mušku chytal jen dva roky, ale souhlasím. Asi se to dá použít i na ostatní techniky, včetně mého oblíbeného feederu...A závěr článku je skvělý.

Nsvfrantisek - Profil | Pá 16.3.2012 15:11:18

Pěkný článek. Ač na mušku nechytám, přesně chápu o čem mluvíš. Myslím, že trend mít vše hned je dnes vidět všude. Lidi chcou mít super auto, ikdyž na něho nemají, mít velký dům ikdyž ho budou platit 30 let a mít kopu kravin, jen proto, že to mají známí. Lidi se ženou za nějakým cílem a nedívají se kolem sebe. Každé rybářská technika je věda, a všechno chce svůj čas a nesmí se z toho stát konzum. Už jenom soukromé revíry plné trofejních ryb vzbuzují falešný pocit, přiď na ryby, chytneš si 80ku kapra, je to snadné a při chytání se můžeš nalít, dělat bordel a odpadky naházet někde do lesa. Jenže o tom to není. Bohužel tohle je jenom o osvětě a mladých, protože ti jediní to mohou změnit. Staré pupkaté rybáře, kteří rybu vytáhnou na břeh po zemi a pak ji hned hodí k ledu nezměníme. Mrzí mě, že i lidi jako Jakub Vágner se nechali zlákat a začali nabízet VIP chytání někde v Amazonii. Přesně o tom to je, boháči si ho najmou, aby si mohli chytiti rybu, kterou by sami nikdy nechytili. Ikdyž Jakuba obdivuji, přesně tímhle chováním se přidává ke skupině lidí, kteří rybařinu pěkně ničí.

NLeho - Profil | Pá 16.3.2012 14:29:15

až desivo trefne napísané,bohužial je to tak,je to smutná realita

NButchi - Profil | Pá 16.3.2012 14:15:32

To je bohužel celkový problém.

Dělá se z toho instantní záležitost, kterou se lze naučit přes internet. Úspěchů musí být dosaženo ihned a s co nejmenší námahou.

U mnohých došlo k totální ztrátě sebereflexe a kontaktu s realitou, chyba se hledá všude, jen ne u sebe.
Je spousta lidí, kteří rozumí přirozenému vývoji rybáře a chovají se podle toho, ale tito jsou bohužel čím dál více překřikováni lůzou, která z koníčka dělá povrchní a konzumní záležitost na úrovni sobotního nákupu někde v Globusu. Přijet, nachytat a zase odjet. Všechno hned.
Celé je to takové prázdné.