Krmné boilie - dává někdy smysl?

Ahoj, chtěl jsem se zeptat zkušenějších jestli podle Vás někdy dává smysl používat "krmné boilie" - tj. vědomé použití méně "nabitých" kuliček. V jakých případech to může být racionální? Jestli to správně chápu, dřív na trhu taková kategorie prakticky nebyla a roztrhl se s tim pytel až po úspěchu decathlonu a tak zavedení výrobci reagovali novými levnými krmnými řadami, aby jim neutíkal business. I když to pak podle mě moc nedává smysl, kdy na jednu stranu u top drahých řad tvrdí, jak jsou super nabušené a že právě to je potřeba na supr ryby. Na druhé straně u krmných teď píší, že jsou tam taky kvalitní suroviny a stáhnou a udrží ryby. Což ale nejde podle mě dohromady s tím, že jsou pak potřeba ty nejnabušenější, nejdražší koule, když dokáží ryby stáhnout a udržet (tzn. ryby to žerou) i ty "levné krmné".

Osobně by mi dávaly smysl třeba krmné koule teoreticky k tomu:

1) na rychlejší chytání: výživová hodnota by byla sice menší, ale koule by byly silně aromatické - velký objem levnějších koulí přitáhne do širší oblasti lovu díky vůni ryby, s tím, že v užší oblasti lovu tam bude i menší množství "kvalitnější" návnady, která by jim asi měla víc chutnat a být výživnější, která je tam pak udrží. Levné koule by tedy fungovaly spíš jako "lákací" něco jako zákrm směsí při plavačcce/feederu, s tím, že na místě je ale udrží a odloví živá nástraha jako červi (u kkaprařiny tedy analogicky "kvalitnější" koule).

2) na pomalejší chytání: krmné koule naopak dostateně výživné, ale bez dražších aromat (díky tomu levnější) - sice bude rybám trvat déle, než je najdou, ale pak je udrží na místě, když jej budou ryby spolehlivě žrát - nástraha v podobě kvalitnější kuličky bude pak takový vonavější "bonbónek" v rozkrmenné oblasti, který bude třeba trochu atraktivnější z hlediska vůně, lákacích složek..

Nevím, třeba jsem úplně mimo, ale přemýšlím nad tím a hodil by se pohled zkušenějších kolegů. Díky za názory.
86 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NV.P.S. - Profil | So 17.2.2024 18:23:45

Beerotzutz >> No to ale musíš občas místo koule napíchnout pod háček telefon,aby si to kapr mohl prečist☝️😏

NSlavíček - Profil | So 17.2.2024 15:12:56

Danda05 >> Že některé složky pozná je pravda ale rozhodně ne jestli to má nějakou velkou nutriční hodnotu .

NBeerotzutz - Profil | So 17.2.2024 14:25:27

Danda05 >> No za tu dobu,co je MRK,,by už ten kapr mohl mít povědomi,co žrát a co ne.A že v tom musí mít teda kuwa zmatek😅

NDanda05 - Profil | So 17.2.2024 13:45:16

Slavíček >> je to tak, ale neříkej to před svědky Niklovovi, Lk, Mik..atd 😂 snad se zas nerozhori diskuze že kapr spolehlivě pozná drahé a tím podle některých, kvalitní koule 😂

NSlavíček - Profil | So 17.2.2024 11:20:46

Johny_bream - >> Musíme si položit otázku co chceme ryby chytit nebo nakrmit ? Drahé výživné by dávalo smysl ve vodě kde není nic jako jezírka akvárium kde nic není ryba potřebuje nasypat žrádlo co dodá živiny. V podstatě když může kapr žrát roky partikl jako kukuřici pšenici řepku proč by nemohl žrát koule vyrobený s těchto složek !Navíc čím asi krmí ryby na sádkách kdyby tím co vypem do vody tak kapr bude nejdražší ryba na trhu

Nkluciuvody - Profil | So 10.2.2024 11:55:26

Petrův,
Podle mě dává smysl použít krmné boilie na delší vyýpravy při masivnějším krmení. V tomto případě by ti klasické "chytací" kuličky zničily rozpočet.
Ale není nutně pravda, že krmné koule jsou nekvalitní, můžeš je například zalít tekutou potravou, nebo smíchat v rozumném poměru s vyššími řadami boilie a vytvoříš zajímavou kombinaci.
Moje zkušenost: při týdenní výpravě na Seč jsem krmil hlavně boilie TB baits ( 79kč/kg) a kukuřicí... Vtip byl v tom, že jsem kukuřici namočil do CSl a TB zalil pořádnou dávkou belachanu. Ryby mi to spolehlivě drželo 7 dní a kluci co šli po mě si ještě 4 dny perfektně zachytali :)
Snad to trochu pomohlo
Ať berou !!!

Ndyckyryby - Profil | Pá 11.8.2023 14:06:37

Robur >> Ořezávám pravidelně do tvaru kostky. Je to tvar, na který není ryba tolik zvyklá a obelstí i ty největší matadory ( tak si to nějak představuju v hlavě) :)))))
Samozřejmě to beru s nadsázkou...Duležité je, dělat to tak, aby jsem tomu věřil a je to :D

Nbart.bm - Profil | Čt 10.8.2023 23:32:17

Robur >> daleko lepší je dělat boilie ve tvaru tablet a jak to není na dně položené na hraně tak obluda nepřijde 😁

NRobur - Profil | Čt 10.8.2023 15:00:13

Martin M. >> jasně že 6 :-D, jinak jsem někde četl, že někdo zase kuličku ořezává, aby ji odlišil od ostatních a přišla rybě zajímavá.

NMartin M. - Profil | Čt 10.8.2023 13:40:49

Robur >> 6, ale kosticky podle mne vubec nefunguji, chteji to kulate. Nebo s nimi nefunguji montaze tak jak si predstavujeme.

NRobur - Profil | Čt 10.8.2023 13:04:35

vidím určitou mezeru v tom, že kdyby se místo koulí vyráběly krychlíky, tak položení nástrahy na konkrétní hranu krychle či kvádru dá rybařině dalších 9 netušených rozměrů :-)

Npeterb - Profil | Čt 10.8.2023 12:43:21

Slavíček >> Ja ti neviem povazujem sa za obyc rybara ale tieto marketingove videa pozeram. Keby boli na vyber v obchodoch styri druhy prutov tak asi by to bolo jedno. Problem je ze v kamennych ochodoch skratka nemas taky vyber. Tak aspon mas moznost si pozriet produkty na videu. Je ina doba.

Ngalilea - Profil | Čt 10.8.2023 11:51:41

Myslím si, že vše je především "byznys". Pokud výrobce a prodejce sežene kupce na koule za 9 kilo, proč by to měnil? Rád vám bude tvrdit, že kapr má k dispozici pojízdnou výživovou laboratoř, a sežere jen to, co má nelepší a nejvyváženější výživové hodnoty...:-) Tedy ten největší určitě...A jelikož zákazník chce být klamán a doufat, že tentokrát to klapne a i on si nakonec pochová to své vysněné prasátko, dál a dál na tyhle reklamní triky naskakuje...Tedy alespoň do doby, než přijde "nějakej Dekáč", vyrobí koule v ceně stovku za kilo a světe div se, ono to chytá...A pak ti, co nám léta tvrdili že navoněná sója velké ryby nenachytá tak, jako jejich mega super top excelent nabušené koule, vyvalí prakticky to samé boilies jako onen dekáč a vybaví to legendou prakticky totožnou, jako byla ta u koulí za těch 9 kilo...Jak už tu někdo psal, kapr je zvědavé vodní prase a sežere co mu voní a zachutná, bez ohledu na to, jakou to má reklamu. Navíc koule je až to poslední, co ovlivňuje úspěšný lov. Mnohem důležitější je správná lokace, doba lovu a montáž...A pak samozřejmě trocha toho štěstí...Tak asi tak

NKastelák - Profil | St 9.8.2023 11:11:58

To je jak když odpovídá CHat...

Nsidneyv - Profil | St 9.8.2023 10:07:06

Andy’s Prime >> treba mat lepsie gule ako oni.

NAndy’s Prime - Profil | So 5.8.2023 9:37:44

Danda05 >>
Vůbec tebe neshazují,
Ja rybář jak všechny ostatní.
O výbavu vůbec nejde, osobně nemam žádné
Vybavení od Foxe,
Pro kaprařinu
Používám hodně pro camping a taškovíny Decathlon, Mivardi, NGT

Nešetřím na háčcích, vlasce, a bižuterie-Korda, Nash, Trabucco

Ja závodil v plavačce 5 let.
Tady jsem vyzkoušel všechny značky prutu Bolo, Match, děličku italské a francouzské výroby, háčky, bižu…. atd.
Tunu krmení namíchal za život, pokud máš nekvalitní krmeni, levné atd…. (staré, špatně uskladněné), špatně navlhčené, kombinace druhu a frakce tekuté složky, o proti konkurentu, tak rybky nebudou jist tvojí návnadu a půjdou vedle, kde má rybař čerstvé a voňavé.
Lovné místo-vždy musíš najít perspektivní místo, hranu atd…, pokud v pressingu rybaří koriguji strategii podle podmínek, krmí o kousek dál než konkurent(zaleží stoják, řeka),

V kaprařině bude to podobné

Nbooster - Profil | So 5.8.2023 8:34:47

Klucí, napsal sice hloupost, ale už toho rytí do Andy'se nechte. Dík.

NPvl - Profil | So 5.8.2023 1:24:17

Martin M. >> Psal jsem o zboží vers reklama ne o rybařině Otočil jsem to úmyslně jiným směrem pro pochopení Jinak souhlas EDIT : co že nechrápeš :o§))

NMartin M. - Profil | So 5.8.2023 0:53:01

Pvl >> "dobrý výrobek se chválí sám " - tohle v rybarine snad nikdy nefungovalo, spise rybari budou uspesne veci tajit, nebo jejich kvalitu ani nedokazou rozpoznat. Rybarina je do znacne miry zalozena na subjektivnich dojmech, ktere se nedaji zmerit nebo spocitat, spolehame na svoje pocity a vetsi jistota prijde az po dlouhe dobe a mozna teprve az kdyz nam tento pocit potvrdi vice ostatnich rybaru. To uz je dnes snazsi pro bezne rybare po 10 letech sledovani rybarskych videi rozklicovat, co je jen reklama, a co ma smysl zkusit, nez po 10 letech u vody poznat, jestli je nejaka kulicka lepsi nez jina.

NPvl - Profil | Pá 4.8.2023 23:44:12

Andy’s Prime >>Pá 4.8.2023 8:41:02 Jak psali chlapi níže . To jsi teda "nevychytal " Princip je stejný jako u všech reklam co se objevují v bedně atd. Myslíš ,že reklama která je např v televizi je zadarmo (prezentace ) a že to dělají jen proto aby zákazníka upozornili ,že je něco nového ? Všechno je jen kšeft nic víc nic méně . Nehledě k tomu ,že velká část výrobků ať už potravinářského rázu a nebo těch ostatních je ve většině případech "ojebaná" Vždy se prezentovalo "dobrý výrobek se chválí sám " nepotřeboval by reklamu (a nebo ne tak masivní) jako v dnešní době . Myslím si ,že uznáš sám ,že na tom něco bude :o§)

NDanda05 - Profil | Pá 4.8.2023 23:34:52

Andy’s Prime >> ještě napíšu jedno, píšeš ze jsem zaostaly a nezkušený a neumím chytat ryby, pritom me vubec neznáš.
Ale na rozdíl od tebe jsem rybář co chodí k vodě od mala s tátou a mám rád přírodu. Nemám problém zachytat cejny, nebo tlouště a zrovna tak si rád odpocinu u lovu většího kapra. Jsem rád i za kapra 50cm co borci jako ty považují za plevelnou rybu, a hlavně jsem rád sam u vody. Ono totiz tahle priblblá domba dostala k vodě i individua jako si ty, ze si myslí že když ma drahé koule a bivak Fox ze je rybář.. Ne neni.
Je to jak s vodákama, to ze si pujcis loď vožereš se a sjedeš řeku tak nejsi vodak. Ale to nemůžeš pochopit. Opravdu to ze jdeš a umíš chytis většího kapra z tebe nedělá rybáře.

NDanda05 - Profil | Pá 4.8.2023 23:19:58

kubah >> no to říká i manželka 😂

Nmuna - Profil | Pá 4.8.2023 16:10:19

Slavíček >> Máš svatou pravdu.

Nbart.bm - Profil | Pá 4.8.2023 13:23:11

Pindˇa >> twl kam ty na to chodíš 😁👍

NPindˇa - Profil | Pá 4.8.2023 12:23:31

😆

Nhaas - Profil | Pá 4.8.2023 11:38:13

Jejda koukam ze zde jeden tvor krapet schyzuje 😂😂 ale zabavne to tedy je jen co je pravda 😂😂 ......

NKordis - Profil | Pá 4.8.2023 11:29:35

Slavíček >> naprostý souhlas. Je mi z toho hodně smutno.

Nkubah - Profil | Pá 4.8.2023 11:20:55

Danda05 >> jsi "Jsi zaostalý, a nezkušený" :-)))

Musíš myslet politicky, teda moderně a nově :-)))))))

NSlavíček - Profil | Pá 4.8.2023 11:14:22

Andy’s Prime >> Trochu přemýšlej než napíšeš takový bludy .Proč asi firmy točí videa aby měli větší prodejnost zisk .A jediný co tím dokázali že tuhle zábavu celou zkurvili všude lidi jako sraček .Tak že pro obyčejného rybáře přínos nula .Ještě pamutuju dobu kdy nebyl internet jel jsem k vodě pár lidí mohl sis vybrat flek dnes každý ocas všude dává fotky propaguje firmy na některé vody už je pomalu pořadník .Zkrátka pěkný hnus

Njarda85 - Profil | Pá 4.8.2023 9:58:30

Andy’s Prime >> Tož ty jsi teda úplně vedle 😂😂 asi jiném oddíl co. 😅

NDanda05 - Profil | Pá 4.8.2023 9:53:15

Andy’s Prime >> jak to myslíš, jako že na rozdíl ode mne se snaží neco dělat? Podle me reklamní videa nejsou nějaká zásluha. Navíc ja naopak chci aby se to cpalodo veřejnosti co nejméně. A sport to opravdu není 😂

NAndy’s Prime - Profil | Pá 4.8.2023 9:51:35

booster >> ano, jsem.
V pohoďe.

Nkubah - Profil | Pá 4.8.2023 9:47:17

E-FOX >> asi tak... dělají to pro sebe ...

NE-FOX - Profil | Pá 4.8.2023 9:45:04

Nema cenu resit, vsichni vime proc toci videa vyrobci kouli jako treba zminovany Nikl. Z 99 procent neinvestuji penize do videi z duvodu osvety " sportu", ale z duvodu navyseni prodeje svych produktu a znacek ktere zastupuji, samozrejme aby vyvarili vic penez ...ale neberme mu jeho iluzi....

Nbooster - Profil | Pá 4.8.2023 9:40:58

Andy’s Prime >> Tak si ještě jednou přečti své příspěvky, co to je za češtinu? Pokud jsi cizinec (ne Slovák, ani ten by to tak blbě nenapsal), tak sorry.

NAndy’s Prime - Profil | Pá 4.8.2023 9:35:16

booster >> jaký to má vyznám pro tebe?

Nbooster - Profil | Pá 4.8.2023 9:21:22

Andy’s Prime >> Ty jsi cizinec? V tom případě ano.

NRastislaf - Profil | Pá 4.8.2023 9:03:17

Andy’s Prime >> Sport je maximálně to doma naházet do auta a pak tu hromadu věcí dovézt trákařem na místo =D Já asi vím co si tím prvním zápisem chtěl říct, ale věř tomu, že když vedle tebe bude sedět Ešpi, tak tě přichytá s Dekáčem i kdybys měl legendární Jablonecký rychlík.

NAndy’s Prime - Profil | Pá 4.8.2023 9:00:36

Dulf >> zrovna tobě, nemá cenu osvětlovat

NDulf - Profil | Pá 4.8.2023 8:57:43

Andy’s Prime >> cus,😀Proc myslis,ze to točí?Muzes mi to prosim osvetlit.dik

NAndy’s Prime - Profil | Pá 4.8.2023 8:57:36

bart.bm >> to byl příklad. Jak může být na revíru, že potřeba dělat v teto situace úplně vše jinak než byl původní plan.

Nbart.bm - Profil | Pá 4.8.2023 8:53:43

Andy’s Prime >> ty nevíš o čem píšeš. Horší je že tomu věříš.

Nbart.bm - Profil | Pá 4.8.2023 8:52:50

Andy’s Prime >> kolikrát se ti stalo že jsi přijel na revír kde z jedné strany sedí Trenér a z druhé třeba Scopex? Myslím že ani jednou ikdyž by sis to asi přál.

NAndy’s Prime - Profil | Pá 4.8.2023 8:52:40

kubah >> ano, je to sport

Nkubah - Profil | Pá 4.8.2023 8:48:56

Andy’s Prime >> sport ?

Ahá...

NAndy’s Prime - Profil | Pá 4.8.2023 8:41:02

Danda05 >> na rozdíl od tebe, chlapy se snaží něco dělat a tenhle sport dostat do veřejností. Stojí jím to velký rozpočet, který vytáhnou z kapsy a platí, marketing, kameru atd., aby tokové osoby jako jsi ty, mohl veřejně naškrabat, a dělat ze sebe chytráka.

NDanda05 - Profil | Pá 4.8.2023 8:13:24

Andy’s Prime >> nesmíš tolik čumět na ty jejich reklamní videa 😂

NRora9 - Profil | Pá 4.8.2023 7:57:38

Andy’s Prime >> Drogy jsou zákonem zakázané, neber je!!!

NAndy’s Prime - Profil | Pá 4.8.2023 7:26:00

Danda05 >>
Tvl, je vidět že neumíš chytat ryby, a nevíš vůbec nic o zakladu rybaření, a nemáš ponětí o ničem. Jsi zaostalý, a nezkušený, hlavně přemýšlí

NDanda05 - Profil | Čt 3.8.2023 23:19:33

Andy’s Prime >> tvl co to meleš, proc bych jezdil někam kde Ešpandr.. 😂 Jedu nekam kde jsem sám aspoň trochu a ne nějaký troubove z nikl teamu.. Taky kdo normální jede na ryby v teamu 😂😂😂 a když už to bude někdo vedle mě házet 130m, tak to hodím pod nohy.. A kluci od Nikla maji produkty unlimited.. Tak to si zabil 😂 normální koule jako dalších dvě stě koulečů u nas 😂 tvl kak dlouho chytas ryby?

NAndy’s Prime - Profil | Čt 3.8.2023 22:02:51

Ted´ vem to ještě vice do hloubky,
Přijedeš na revír po pravé straně sedí Mira Ešpandr který krmí 140 m, nahazuje 1 prut na 150 m a 2. 135 m, a krmí čerstvým krmením, po leví straně kluci od Nikl teamu taky nahazují 130 m, a produkty mají unlimited to nejlepší ci mají.

Ty musíš k sobe nalákat toho pravého kapra, který bude tvoje krmení jist lepe než od kluku.

A to je pravě největší umění pracovat z krmenim, znalost montáže nástrahy a volba háčků, taktika rybolovu

Je to věda, voda od vody

Nabídka je velká na trhu, člověk musí vyzkoušet co bere na danem revíru…

Nagig - Profil | Ne 30.7.2023 21:33:05

Johny_bream - >> Ahoj z hlediska financí to má cenu určitě pro masivní krmení by se dalo říct že to je nutnost. Pokud se chystáš na týdenní rybičku tak na stažení a udržení supr plus pelety kukuřice pšenice Řepka a výsledky se dostaví pokud tam jsou ryby a mají chuť spolupracovat. No a na háček něco lepšího pěkně nabostrovaný kulky a výsledky by se měli dostavit. 😜👍

NPindˇa - Profil | So 29.7.2023 22:12:44

kubah >> Může být neznám 😁

Nkubah - Profil | So 29.7.2023 22:08:01

Pindˇa >> 11 Medium - hnus

NPindˇa - Profil | So 29.7.2023 22:06:30

kubah >> No jo ty sis dal desítku za cara klacka 😁 to ještě určitě nebylo STAROBRNO BITR😄

Nkubah - Profil | So 29.7.2023 21:51:04

Pindˇa >> Starobrno - byl jsem v Brně na školení, mohlo pak večer být Starobrno z tanku - po jednom tom hnusu jsem si raději dával víno.

Nlubic - Profil | So 29.7.2023 19:37:51

Martin M. >> jo je to hodně o pocitu, ale když si dám řekněme 8 Plzní, tak pak je mi už jedno co piju :D

Nlubic - Profil | So 29.7.2023 19:37:20

pier >> není to 100% pravidlo, ale přijde mi to takhle lepší, rád chytám třeba krill řadu od Nikla, tak tam hodím kilo ostrých, zaleju boostrem a chytám, mám z toho pak dobrej pocit, je to situace od situace, hodně zkouším a experimentuju, taky mi přijde, že když dostatečně dopředu naboostruju to krmné boilie, tak do sebe natáhne esenci a pak voněj všechny koule stejně

NA_dam - Profil | So 29.7.2023 18:35:06

Pindˇa >> A keby to Starobrno stálo 5kč 0,5l ako dekáč či TB?
Rybník by bol naliaty mesiac vkuse😂🤣

NPindˇa - Profil | So 29.7.2023 18:28:12

Rybkin >> To já taky někde v minulosti, ale doba se změnila, nakonec i u tý Plzně plechovka nic moc lahváče Starobrna neznám.

NRybkin - Profil | So 29.7.2023 17:22:10

Pindˇa >> Na desítku Starobrno mám strašný vzpomínky. Dvanáctka jde tu si občas koupím v Lidlu ale ta desítka to je peklo :-)

Nhaas - Profil | So 29.7.2023 17:04:11

Pindˇa >> odkad mas mou fotku ?

NPindˇa - Profil | So 29.7.2023 17:01:57

haas >> Ale fuj😁

Nhaas - Profil | So 29.7.2023 16:56:44

Pindˇa >> ja bych dal kofolu

NPindˇa - Profil | So 29.7.2023 16:46:44

Martin M. >> Když budeš mít u stolu zdarma naražené dvě bečky Plzeň a Starobrno, který si natočiš?😁 já Starobrno jde o zvyk. 😁

Npier - Profil | So 29.7.2023 15:18:17

Když jsme u toho piva, včera jsem s kolegou trochu poseděl a lupnul asi 8 ksZubr grant, načeš jsme pak přešli do jiné knajpy a tam dali dvě Plzně které ovšem po tom zubru, čert ví proč, chutnaly vysloveně odporně...
...taky je to určitá analogie 😉