Vysazování vrb svépomocí.

Zdravím všecky ekoteroristy :).
Asi je to blbost nebo utopie, ale chtěl bych slyšet názory zasvědcených.
Myslíte že by šel změnit ráz příbřežní a jiné krajiny "černým" vysazováním vrbového proutí?? Do podmočeného břehu jenom tak seříznuté a dál od vody už zakořeněné.
Napáchalo by to víc škody nebo užitku( přírodě).
Díky.
Autor diskuse: kaprus - Profil , 28.8.2018 všeobecné - ostatní
57 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NHonza7 - Profil | Ne 9.9.2018 20:34:57

Ono je pravdou, že na cizím pozemku člověk bez souhlasu majitele by neměl žádnou činnost vykonávat. Na druhou stranu ani majitel pozemku si na svém pozemku nemůže dělat co chce. Bohužel v naší společnosti je to dosti tolerováno u majitele pozemku že se v mnoha případech chová jako neřízená střela. Stačí se podívat jak spousta našich chatařů staví své chatičky v lese a pak pro nedostatek slunečního svitu, který chybí jeho drahé polovičce začne v nejbližším okolí chaty likvidovat dřeviny.
Nevím tedy kdo je větší ekoterorista, zda-li ten který bude vysazovat vrby na cizím pozemku za účelem udržení vody v krajině vhodnějšího místního klimatu a nebo ten který dokáže pouze ničit za účelem osobního blaha?

NKáceč - Profil | St 5.9.2018 20:27:45

eskymak Mrakomor >> petrikveprik - 5.9.2018 19:29:37 >> ty doby, kdy bylo všechno všech jsou už dávno pryč. Akorát tu zodpovědnost pořád nikdo nemá....

NKáceč - Profil | St 5.9.2018 20:26:33

madeintomik >> nejde o bonzáctví, ale o to, že na cizím pozemku si nemůžeš dělat co chceš. Bobři můžou, ti jsou chránění :-)

Npetrikveprik - Profil | St 5.9.2018 19:29:37

Káceč >> a státním? Však to je všech, takže trochu i vlastní ne?:-))

Nmadeintomik - Profil | St 5.9.2018 19:16:39

Káceč >> Jo bonzáci jsou všude ...
Jinak já jsem v klidu , dnes už tu práci přenechávám všudepřítomným bobrům . Je zvláštní , jak dovedou regulovat hladinu při různém průtoku . Dříve jsem je moc rád neměl , protože jsem si myslel že pokácí snad všechny velké stromy kolem vody a zničí veškeré zastímění . Po pár letech vidím , jak vrba či olše dovede využít uvolněný prostor . Myslím ,že bobr je nejlepší v zadržování vody v krajině a o zbytek se postará sama příroda . Tedy do té doby , až někomu při větší vodě nateče do chatičky a nahlásí to ...

Nsven - Profil | St 5.9.2018 12:58:12

kaprus >> částečně ochranné pásmo VN ze strany distributora
a částečně "vyčistění" břehů od "náletu" a tím zvýšení počtu startovních míst pro "závody" ....
Foto opačného břehu by vyšlo cca dtto....

Nkaprus - Profil | St 5.9.2018 12:47:19

sven >> co bylo cilem takovehoto ekoterorismu.?

Nkaprus - Profil | St 5.9.2018 12:45:08

rover >> prozo se zde ptam. Uvedomuju si to.
Napad vzesel ze zoufalosti.

Nkaprus - Profil | St 5.9.2018 12:43:51

splávkař >> toz mam. Ale myslim ze produktivitu by to nezvisilo uz kvuli pracnosti. Ono se to lip sazi bez korenu. A u vody se toho chytne fakt hodne. Kor z jara. Me se prave liby ta jednoduchost. Malo prace a viditelny vysledek😀

Nsven - Profil | Út 4.9.2018 23:56:42

kaprus - >> Že ekoterorista, jak píšeš, dokáže změnit ráz krajiny, o tom žádná...
A je celkem lhostejno, jestli do ní svévolně dává nebo z ní svévolně bere....

Nrover - Profil | Út 4.9.2018 22:41:56

Káceč >> OK :-)

NKáceč - Profil | Út 4.9.2018 22:31:43

rover >> já taky né, ale toto beru jako, že už není co dodat :-)

Nrover - Profil | Út 4.9.2018 22:30:40

Káceč >> Nejsem pokřtěný v kostele, díky bohu, nicméně reakci chápu, ...a hezký večer přeju :-)

NKáceč - Profil | Út 4.9.2018 22:25:42

rover >> ámen :-)

Nrover - Profil | Út 4.9.2018 22:07:12

Káceč >> To už je věc každého soudruha, jak hodně se tady bude chtít angažovaně znemožnit :-)
Souhlas s tebou.

NKáceč - Profil | Út 4.9.2018 22:02:30

rover >> pro nás dva jistě, ale některým jedincům to bude ještě trvat...

Nrover - Profil | Út 4.9.2018 21:58:01

Káceč >> Bylo řečeno naprosto vše, tato diskuse se stává již zcela zbytečnou :-)

NKáceč - Profil | Út 4.9.2018 21:52:13

rover >> tohle nepochopí jenom naprostej debil :-)

NKáceč - Profil | Út 4.9.2018 21:50:56

madeintomik >> je ti jasný, že kdyby tě někdo viděl a nahlásil, tak budeš chodit půl roku bos, jakou dostaneš pokutu?

Nrover - Profil | Út 4.9.2018 21:39:03

Káceč >> Aspoň někdo, kdo pochopil meritum věci. :-)

NDarďas - Profil | Út 4.9.2018 20:22:55

Káceč >> Naprostý souhlas.

NBacha - Profil | Út 4.9.2018 20:06:22

kaprus - >> Dříve se zakládaly tzv vrbovny alias prutníky. Na košíkařinu. Vezme se větev cca 5cm v průměru a jak chceš dlouhá a zahrabe se vodorovně na břehu či do mokřiny. Z oček vyrostou stěny prutů. Dal by se z toho i přírodní bivak udělat:-)

NKáceč - Profil | Út 4.9.2018 19:47:25

Asi není dobrej nápad vysazovat cokoli na jiném, než vlastním pozemku....

Nsplávkař - Profil | Út 4.9.2018 16:02:54

kaprus - >> Máš ty sám nějakou zahrádku, pole či les kde bys mohl vrby předpěstovat?

NPřemas - Profil | Út 4.9.2018 15:38:44

Vrba se na těch březích dokáže rozmnožit sama. Vždy jen do chvíle, než přijde "správce", který mladé vrby vyřeže a zahojí "roundupem" :(

Ndun - Profil | Út 4.9.2018 11:41:05

Zkusil jsem zjara napíchat do země co měl někdo potřebu ostříhat a chytilo se toho překvapivě dost.Nebude mě mrzet když to spořádá bobr.Bohužel na exponovanějších místech se povodí zodpovědně stará aby si ledňáček neměl kam sednout.

Nrover - Profil | Ne 2.9.2018 23:50:15

kaprus >> Ptáš se správně, usuzuješ správně, ale to je bohužel celé. Jestli "nálet", nebo lidská ruka, je už u předem zmršeného místa celkem jedno, ona paradoxně ta lidská ruka laika, to "zmršené" zmrší ještě víc, viz foto tezara. Místo aby upozornil na negativum, sám k němu ještě svou pitomostí přispěje. Okamžitě upozornit ( kamkoliv ) na "blbost" jednotlivce, je určitě na místě.

NPetr64 - Profil | So 1.9.2018 17:17:34

fotojakes >> Hmm Nechci ti do toho kecat,ale na vrbu (řízek z větve)dej stimulátor práškovej. Tekutejje dobrej leda na to,když dáš větve do nádoby s vodou a pak na výsadbu použiješ jedince,kde se začne tvořit kalus. I tak se ti chytne jen cca 40%.

Nkaprus - Profil | So 1.9.2018 17:09:46

rover >> Dá se sázet aj tam kde to nebude vůbec nikomu vadit. ale to už neni teror
Když budu dávat stromy tam kde to chodí co dva roky čistit, není to ono pro obě strany. ale co jiného dělat.

NTEZAR - Profil | Pá 31.8.2018 0:04:46

Pedro1 >> Ten už lepší nebude...-)

NTEZAR - Profil | Čt 30.8.2018 23:50:19

fotojakes >> Mě rybníky nezajímaj-tohle je řeka.

NHonza7 - Profil | Čt 30.8.2018 23:39:57

fotojakes >> Masochisto. Břehy vodních toků bez dřevin jsou lepší variantou?

Nfotojakes - Profil | Čt 30.8.2018 23:25:01

TEZAR >> tak za tohle bych ti dal u mě na rybníce tím proutkem po hřbetě :-D

NPedro1 - Profil | Čt 30.8.2018 21:54:56

rover >> Ty jsi blazen,hotové.

Nrover - Profil | Čt 30.8.2018 0:15:47

Ona příroda si bez nás "chytrých" poradí velmi lehce sama. Člověk svou nezměrnou, a rádoby "nápravnou" aktivitou, hnán svým černým svědomím ze špatně vykonané práce, nakonec situaci spíše pouze zhorší. A hlavně tam, kde už jeho ruka kdysi x krát, bez jakého koliv pozitivního výsledku zasáhla.

Nrover - Profil | St 29.8.2018 23:47:36

Extrémní varianta od tezara, v tom nepřirozeném prostředí, které navíc není schopen v žádném případě uhlídat, celkem kontraverzní přístup. Nejsem si si tudíž jistý, zda se umí k přírodě správně chovat.
Pokud se jedná pouze o vzdor, pak držím všechny palce !

NTEZAR - Profil | St 29.8.2018 23:40:44

Sázím každé jaro s docela dobrými výsledky-jen si hlídám,aby spodní část proutku byla v úrovni vodní hladiny.

Nmadeintomik - Profil | St 29.8.2018 20:34:04

Taky jsem sázel . Něco se chytlo ale velká voda si to udělala po svém . Podle mně je pro ryby lepší když naseknu vrbu na břehu a ta padne korunou do vody a kmen zůstane částečně viset na pařezu . Tak vrba dál roste a větší voda ji neodnese . Listí pod vodou sice shnije , ale na větve se nachytá kdejaký binec a to je ideální skrýš pro ryby .

Nmastrof - Profil | St 29.8.2018 19:53:50

taky sázim, a mám radost že nejsem sám;)

Nretrívr - Profil | St 29.8.2018 15:16:28

kaprus - >> Pokud na to vysazování máš sílu a chuť, nic nezkazíš. Oni na to přijdou i ekosadaři. Mě se podařilo vždy zasadit vše, úhyn zanedbatelný, bylo lepší namočené a jaro. A´t se Ti daří, věřím, že to v budoucnu vybojujem.

Nkaprus - Profil | St 29.8.2018 12:13:53

hraji >> to je prave to. Nechcu zas nekomu pridelavat praci. Berou to fakt dukladne. Radsi odpali dve pily nez by nechaly parez.

Nkaprus - Profil | St 29.8.2018 12:09:44

jijin >> asi to tak bude. Vrba je fakt nezmar. Asi by se meli u rezani a sazeni dodrzet nejaky zasady ale to jenom zvisi uspesnost, ktera tam dicky nejaka bude.

Nhraji - Profil | St 29.8.2018 12:09:34

kaprus >> povím ti přesně, jak to dopadne u nás ve městě. Jakýkoliv nový stromek na břehu, mimo Povodím schválené výsadby, je okamžitě zlikvidován.
Ale nápad je to dobrý. Někde ve volné přírodě takto pomoct nechat zarůst břehy.

Nkaprus - Profil | St 29.8.2018 12:05:44

Hoja. Dik za reakce. Co sem zkousel smutecni vrbu doma tak se chytlo cca 40%. U vody byl problem spis stim ze to ze zeme vytahali bobri :)
Dalsi problem bych videl v tom ze by melo povodi vic prace,tudis vetsi eko zatez. Jenze mi pripadne ze na to v posledni dobe serou nebo nemaji penize. Navic je doba spis takova ze by se mely toky spis nechat zarustat.
Ale ta setrvacnost v regulacich porad je. Za penize z unie cokoliv.
Sranda by byla, kdyby se zapojilo dost lidi na to, ze kdyz pak prijdes k vode, bylo by to opravdu videt.

NTom - Tuk - Profil | Út 28.8.2018 23:23:38

Ani to nebudu pročítat - jstli to máš vefplánu sázej sázej sázej!!!! Jestli tohle nějakej vopičí hlava nazve špatností jakoukoli formou... Nejlépe sázet (zrobit špicholákem ďouru) těsně vedle betonových čehokoli - zeleň ráda rozmrví cementové blbosti nejen na březích našich krásných řek =)

T.

Ndrvoštěp - Profil | Út 28.8.2018 22:59:28

kaprus - >> Pokud nepůjde vrba tak zkus olši a nebo jasan.

Npetrikveprik - Profil | Út 28.8.2018 18:10:35

kaprus - >> Ahoj, mi by to připadlo i smysluplné a ku prospěchu věci - hlavně u menších pstruhových potůčků, k tomu mi ta vrba nějak patří....před 12ti lety tam ještě běžně rostly. Ale pak bych asi nedal a nemoh se dívat nato, jak na základě projektu Povodí přijede bagr a vylepší břeh a koryto betonem (což se u nás děje v pravidelných intervalech). To nevím jeslli bych tak hořkou slinu dokázal polknout.

Njijin - Profil | Út 28.8.2018 18:08:53

ještě mám jednu poznámku k vysazování vrbiček. Chutnají srnkám. Kdy je neokoušou, tak je alespoň omlátí.

Njijin - Profil | Út 28.8.2018 17:46:09

jelikož pomlázek upletu každý rok víc jak 100, tak si myslím, že problém je v tom,jak se proutky- lýko v nich ohýbáním zpřetrhají. Když chce někdo pomlázku na zasazení, tak jí motám více méně symbolicky. Každý rok si zasadím pár nových vrbiček. Na některý zapomenu, ty si začnou žít svým vlastním životem. A taky záleží na druhu. Z některých vrb neupleteš ani ň, proto že má velkou ,,duši".

NFishky - Profil | Út 28.8.2018 12:49:45

fotojakes >> to je divný, kura vrby je sáma o sobě kořenový stimulátor, pak stačí už jen voda :)

NPvl - Profil | Út 28.8.2018 12:20:33

fotojakes >> ...nojoooooo a pak se diví --všechno chce své :o§))

NBulk - Profil | Út 28.8.2018 12:17:24

fotojakes >> Mam podobnou zkusenost. Z proutku smutecni vrby se jich na jilu chytlo minimum

Nfotojakes - Profil | Út 28.8.2018 11:58:26

Pedro1 >> jj, nechal jsem je v potoce pár dní a pak píchal do břehu. Vše byla smuteční, ale dodnes to nechápu. Snad to bylo kvůli tomu, že tam je všude jíl, ale nevím

NPedro1 - Profil | Út 28.8.2018 11:56:28

fotojakes >> To je divný.Co to bylo za vrbu?Kolem chaty kam píchnu u potoka proutek,tam se chytne.Jak košíkářská,tak smuteční (bílá).
Zkoušel jsi nejdřív nechat v kbelíku s vodou aby pustila kořeny a až pak nasadit.

Nfotojakes - Profil | Út 28.8.2018 11:53:04

Pvl >> ten co jsem používal na chilli a konopí :-D

NPvl - Profil | Út 28.8.2018 11:51:31

fotojakes >> Měl jsi to vrbovej kořenovej stimulátor ? :o§)

Nfotojakes - Profil | Út 28.8.2018 11:49:28

kaprus - >> když někde nechám špalek, nebo kus vrby, tak se chytne. Když jsem sázel vrby u sebe na rybníce, tak z šesti pomlázek se nechytil ani proutek a z cca 100 samotných prutů se chytl jeden jediný. A to jsem to při druhém pokusu chodil zalévat vodou s kořenovým stimulátorem :-D