Mutislav >> Dosť záleží od spôsobu lovu a nástrahe.
Ak by prevažoval lov proti prúdu na voblery s agresívnym chodom, rotačky ap., tak si myslím, že ten navi na to nie je vhodný.
Na lov po prúde(osobne ho preferujem), tak tam je vyssí prevod, potažmo 81cm návin na otočku priam výtaný.
Ahoj. Trochu obnovím starou diskuzi. Chci koupit nový navi na pstruhy a naskytla se mi možnost dobré koupě Navijáku Daiwa Exceler 23 LT 2000 SXH. Hmotnost: 180 g.
Má ale dost rychlý převodový poměr 1 navinutí: 81 cm. Převodový poměr: 6,2/1.
Ložiska: 5 + 1.
Neudělám chybu když ho koupím?
NRasto. - Profil | Po 14.12.2015 22:42:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
A ked skusite potiahnut tam kde su zubace bolenovym tempom tak zacnete kupovat navijaky s prevodom 6 a viac..s rychlim navijakom sa lahsie toci pomalsie ako s pomalym rychlo...da sa ale oboje...kvalitny navijak s rychlejsim prevodom toho tiez zvladne dost...
NKnedla12 - Profil | Po 14.12.2015 22:06:45 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
u.x.a. >> Asi v druhé odpovědi jsem Vám řekl, že záleží na cílové rybě. Ty řeči okolo nebyly až tak z cesty, ale většinou jeden se bavil o koze, druhý o trakaři a třetí si stál tvrdě za svým "pravdivým" tvrzením.
Za mě na větší ryby pomalejší převod, hlavně u levnějších navijáků. Dobrou ;)
fheavy >> dostal jsi červenou protože si mluvil z cesty,diskuse měla za úkol vybrat vhodný naviják na vláčku na naše vody,pak se to celé zvrtlo v diskusi o tom že více záleží na průměru cívky a druhá skupina tvrdila že více záleží na otáčkach nikdo nedokázal napsat kloudnou odpověď....a anketa mluví jasně...
fheavy >> jo te jasny ale to uz mas dva stejny navijaky a vis o nich ze krome prevodu sou fakt stejny. Ale kdyz nakupujes treba pres net navi kterejs nikdy nedrzel v ruce tak ti prevod rekne celkem houno a muzes se jenom domnivat kterej ci onej je lepsi na to nebo na to. Pro me je rozhodzjici delka navinu coz kazdej neudava a stejne ani to neni definitivne rozhodujici a az u vody zjistim jak se stim tahaji tezky nastrahy a olova.
Navic uxa z toho ma stejnak akorat prdel :)))
u.x.a. >> to je snad logicky kdyz budu mit navihaky se stejne velkou civkou a rozdilnym prevodem tak ten co ma 6:1 tak mne navine o jedno otoceni rotoru vic nez 5:1,pokud mas rozdilny navihaky a civky tak si to holt musis zmerit fyzicky,presne z hlavy to spocitat nejde,jelikoz se to meni taky podle mnozstvi navinu na civce
kaprus >> o reknu to zjednodusene kdyz budu mit dva stejny navijaky stejny model akorat z rozdilnym prevodem tak to pri stahovani tezsich zatezi 100% poznas co je 5 nebo 6:1,u tak male prevodovky ten rozdil citelny proste je,a potvrdi ti to kazdej kdo to zkousel pri 100g a vice.a u stredniho vlaceni je to taky znat hlavne proti proudu
xDanielS >> Dobře. V podstatě sem chtěl napsat, že převodovej poměr je jenom číslo, který ti toho o navijáku moc neřekne a už vůbec ne jestli je lepší na vláčku nebo horší.
koor když je to 5 nebo 6:1.
u.x.a. >> vysvetleni o prevodech nelze rict jednou vetou stejne tak nelze jednoznacne odpovedet na tvou otazku,nechytame vsichni podle jedne sablony,to bys mel hrozne zjednoduseny
obrisek >> japonec te neojebal,tech aspektu je vic to by tady clovek musel napsat roman,zalezi taky na tom s jakyma zatezama chces vlacet,jaka je vel. Civky a dalsi malickosti.jestli tahas 5 g smacka anebo 40g kopyto adalsich 100 veci,sice se vlacce posledni roky nevenuju jako v drivejsich letech tak neco jeste doma mam treba Quantum cabo 4000 prev. Pomer uz si nepamatuju,ale prezil vsechny shima v podobne cen. Kategorii do tech asi 5000 kc, novej se tehdy tak pohyboval.je to jen jeden priklad z mnoha,ostatni co se tomu venuji maji urcite sve favority,kolega bydlici v N.Mlynech kupuje napr. Navijak typu sahara kazdy 2 -3 roky novej,taky reseni.
fheavy >> fu.x.a.13.12.2015 15:48:05 >> takze odpoved na otazku v zadani diskuze pokud bude prevod kvalitni tak na vlacku 6:1,ale to uz musi byt navijak v jine cenove kategorii tak cca od 5 litru nahoru,aby ten prevod byl dobrej a vydrzel,v opacnem pripade ,lacinejsich modelu bych volil 5:1.
fheavy - ano i já sem to tak myslel, jinak ta gula byla vyvinuta ze dvou důvodu, o kterých sem byl kamarády na mrku poučen. A to eliminace syndromu karpálního tunelu+silové zdolávání.Jedná se o mořský šhimáno, což CATANA není ani náhodou:)
u.x.a. >> ten prispevek nebyl miren proti tobe,ale u turbiny pusobi navic jeste hydrauliciy tah vody zavisejici na spadu a hydraulickem profilu vodnich cest dal nebudu pokracovat jelikoz to do tehle diskuze ani nepatri cau
obrisek >> ja si tady z te diskuze dekam akorat prd..l,nic proti uxovi ale chvilema jou tady ohromny moudra su totiz strojar a delam vodni turbiny vcetne ruznych prevodu,samozrejmne ve vetsich velikostech ale ty principy jaksi zustavaji stejny i v mensim meritku
doktor multiplikator >> j.sladkay - 13.12.2015 13:46:34 >> Ty o poldeci a už píše :-D To mě bohužel nefunguje, ale večer to pro jistotu ještě jednou prubnu :-D
xDanielS >> hrozná situace, sice máš pravdu (i s obvodem), ale nikdo to nechápe:-)
ACC je na suchej kašel, je to mukolytikum, rozpouští hleny. Jestli nevykašláváš, tak si přidej něco na tlumení kašle (Stoptusin ap)
doktor multiplikator >> j.sladkay - 13.12.2015 13:31:05 >> Tak to víš, že bych byl radši na rybách, ale jsem tak nachcípanej, že jsem si musel pod nos přinýtovat okap a ještě ke všemu mi má drahá polovička naordinovala ACC long a to i přes dotaz, jestli to opravdu na suchý kašel, takže jsem měl pocit, že mi někdo sjel krk rašplí a neustále to ještě jemnějším pilníkem tuní k dokonalosti.
doktor multiplikator >> j.sladkay - 13.12.2015 13:19:27 >> Néééé, zrovna mě tohle fórum děsně baví! Jo a měl jsem asi k obědu kuře šlapku, páč bylo děsně lehký. :-P
kaprus >> No, nemyslím si, že bych byl úplnej gogol, ale to co píšeš, si dycky musím číst několikrát, abych se v tom alespoň trošku zorientoval.
Opravil bych větu: "Převod na délku návinu, která je rozhodující a konečná( ktreá mě zajímá) má vliv jen z části s ostatníma faktorama níže." Na: "Převod má vliv."
OK, rotor máme .
S převodovkou to byl dotaz na tebe. Nejmenší zátěž není na zpátečku, /mohou existovat výjimky/, ale první rychlostní stupeň, alespoň u osobních aut. /nalezený příklad fabka 1.4TDI 3,7 u zpátečky, 3,78 u jedničky/ Zpřevodování poloos u náklaďáku je opravdu blbej příklad. Nejsem mechanik ani řidič náklaďáku.
Délka kličky je jen pocitová věc, u vyššího převodu bude delší klička "pohodlější" /větší páka/. Na délku návinu vliv nemá. Věci ovlivňující délku návinu jsou velikost cívky a převod. V jakém poměru, tím se zabývalo hodně lidí v této debatě :-D
V podstate délka klicky ovlivnuje i převod pokud bereš jako převod změnu sil v poměru k otáčkám na vstupu(klička) a výstupu(délka návinu), neovlivní převod v převodovce ktrá je jenom mezičlánek..
xDanielS >> Rozebírám.
Převod na délku návinu, která je rozhodující a konečná( ktreá mě zajímá) má vliv jen z části s ostatníma faktorama níže.
píšu že různá délka kličky u navi se stejným návinem ovlivní pocit jakou silou navíjím, logicky. na delší návin ocením delší kličku. nepíšu že má vliv na výstup.
Navi smekací má rotor(jestli mám všech 5 pohromadě) čím bude rolna dál od osy bude větší páka. logicky. Smekací navi ma statickou cívku, je to rotor??? .:)
Stou převodovkou máš pravdu, ale je to naopak, nejmenší zátěž je na zpátečku( nejvyšší otáčky), jako příklad možu uvíst třeba poloosy na náklaďáku, jsou zpřevodovaný dodatečně do rychla aby se neukroutily. blbej příklad ale je to v podstatě to samý:)))
kaprus >> Hustý :-D
Zkusím to rozebrat, ač se mě u.x.a. trošku dotkl, že mi smázl nějaký komenty.
Převod nehraje roli v čem? Co má společnýho délka kličky s převodem, tedy kromě pocitu při motání? Na výstupu délka kličky nemá vliv na nic. Navi má rotor? A když už, není "rotorem" právě ona cívka? Ano, průměr cívky je dalším z faktorů, který ovlivňují rychlost návinu.
"Delka klicky ovlivnuje jak se mi pocitove mota u stejne delky navinu." ???? E? Vysvětli prosím.
"Jde o to ze cim vyssi otacky v prevodovce tim mensi kroutici momenty. Tedy mensi tlaky opotrebeni a pozadovana tuhost soucasti. " Tohle je hodně hustý na rozklíčování. Asi to zkusím takhle: Takže převodovka se méně namáhá, při zátěži, při zařazené "šestce", než když tam máš "jedničku"?
Prevod nehraje roli. Na vystupu se stejne meni v zavislosti na delce klicky , prumeru rotoru, peumeru civky a ve finale delkou navinu. Ta je rozhodujici s tim souvisi i mnozstvi navinu. Delka klicky ovlivnuje jak se mi pocitove mota u stejne delky navinu. Treba dvojite klicky mivaji kratsi rameno a mensi paku nez jednoduche. :)
Jde o to ze cim vyssi otacky v prevodovce tim mensi kroutici momenty. Tedy mensi tlaky opotrebeni a pozadovana tuhost soucasti. Mensi ozubeni jemnejsi chod. Treba...