Všeobecný zákaz rybařiny ? | MRK.cz

Všeobecný zákaz rybařiny ?

V poslední době zde čím dál více čtu, jak se různí rybáři specialisté navážejí do druhých a melou stále dokola co kteří dělají špatně. Nemohu se ubránit pocitu, že by se rybařina obecně měla zakázat. Při každém způsobu lovu dochází k poranění ryb a mnohdy i k jejich úmrtí, některé druhy jsou zvláště choulostivé na zaplísnění a tak, je jejich chytání vlastně jejich zabíjením a to i přestože si někteří myslí, že rybu šetrně pustí. Prostě ať je to jak chce, je rybařina týráním zvířat pro zábavu. Nebylo by krásnější se chodit dívat k našim vodám na spokojené ryby, žijící bez stresu, že budou chyceny mučeny a po vrácení vodě odsouzeny k dlouhému bolestnému umírání. Naše vody by byly plné ryb všech druhů, postupem času by se vytvořila rovnováha a harmonie mezi všemi druhy. Rybářský svaz by mohl prodávat povolenky na koukání se na ryby, koukání by samozřejmě muselo mít svoje pravidla a řád, který by musel koukající dodržovat a jehož dodržování by i nadále bylo kontrolováno orgánem, jakým je dnes rybářská stráž, takže by struktůra rybářského svazu mohla být zachována. Mohli by se vytvořit skupiny rybářů, kteří by se koukaly speciálně jenom na určité druhy ryb, takže by se zachovala i tato rozlišení a koukači specialisté by se zde mohli v dobrém hašteřit. Nebylo by to krásné, co vy na to?
Autor diskuse: Petr.J - Profil , 30.3.2010 všeobecné - ostatní

Líbilo by se vám, kdyby naše vody byly plné zdravých ryb ve všech původních druzích i s tou podmínkou, že by se nemohly chytat ?

A) Ano12%

B) Ne 74%

C) Zakázat chytat jenom určité druhy.6%

D) Nedovolit způsob chyť a pusť u vybraných druhů.8%

Od 30.3.2010 hlasovalo 174 čtenářů.

96 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NPetr.J - Profil | St 31.3.2010 8:41:43

Všem děkuji za příspěvky, skvěle jsem se pobavil. Samozřejmě jsem to myslel z určitou nadsázkou a většina to pochopila. Řada opravdu vtipných příspěvků by stála za to někde zvěčnit. Je vidět, že se dá krásně pobavit se spoustou rybářů, že ironie a nadsázka sem patří. Pro ty kteří to nepochopili, neberte všechno tak vážně. Ale stejně ta představa, že někde na břehu čumím do vody a když vidím rybu, hned jí zapisuju do koukacího lístku... není to krásné. Takže ještě jednou děkuji a diskusi zamykám. Mějte se všichni fajn a přeji vám ty nejlepší úlovky jaké si přejete a hlavně napořád.

NPetr.J - Profil | St 31.3.2010 8:15:54

malamut >> Jsem rád, že jsi mi otevřel oči, tvoje odpověď byla prostě dokonalá, nezklamal si.

NTurňa - Profil | St 31.3.2010 8:07:07

Petr.J - >> Hezkýýýýýýý, ještě že to nemyslíš vážně.

NMiraryb - Profil | St 31.3.2010 8:03:23

Nech brouka žít!

NMiraryb - Profil | St 31.3.2010 8:01:18

Vase zprava

NRashid 28.93 - Profil | St 31.3.2010 1:38:22

Jarmil Koloušek >> dobrou noc;0)...

Nkranex - Profil | St 31.3.2010 1:25:07

jak len tak pozeram,najsprostejsi zo vsetkych psov dostal hadam uz siedmu cervenu,to nemoze byt z nahoda,to musi byt povaha...ten si tu robi na MRKu maturitu ocasa...

Nžbluňk 13 - Profil | St 31.3.2010 0:39:30

Jarmil Koloušek >> Moji rodičové mě vychovali "ve staré škole". tehdy byla úcta k člověku samém.Dneska ? Vynadat, potupit a pak se zeptat, "nechtěl jste náhodou něco ?" Už jsem to psal jednou - mít dobrého kamaráda, to je, co člověk může potkat jednou. A s tím se nedá šmelit.

Nžbluňk 13 - Profil | St 31.3.2010 0:30:13

Jarmil Koloušek >> MÁŠ MŮJ ABSOLUTNÍ SOUHLAS, TAKHLE PĚKNĚ MĚ TO UŽ DLOUHO NIKDO NEVYSVĚTLIL . A teď si to přečtou i ostatní.....

NJarmil Koloušek - Profil | St 31.3.2010 0:24:59

žbluňk 13 >> Ba ne kolego. To není v samotných větách, nýbrž v obsahu v nich zakotven

NJarmil Koloušek - Profil | St 31.3.2010 0:24:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Rashid 28.93 >> Dobrý večer vážený kolego,

víte lidé jsou pesimisté a optimisté. Já se přiznám, že jsem zatvrzelý optimista. Život je krátký, tak proč bychom ho měli zatěžovat chmury a strachovat se z toho, že přijde to nejhorší? Co myslíte, že je lepší. Být ve svých textech plný ideálů, radosti a těšit se z každého hezkého rozhovoru a nebo být zasmušilý, nevrlý a podrážděný? Za sebe říkám, že si vybírám první možnost. Na světě se sice dějí nehezké věci, ale mi si můžeme to své okolí alespoň přetvořit na něco příjemnějšího. Jak jinak se obklopit příjemnem, než být příjemný? Věřte, že i já jsem si zažil nehezké chvilky (dokonce jsem ztrávil nějaký čas za minulého režimu ve vězení) avšak naučil jsem se brát věci pozitivně. Pozitivní člověk rovná se šťastný člověk.
Téma ohledně zakořeněných loveckých pudů je na delší debatu a já jsem již dnes značně unaven. Já vám děkuji za rozhovor i za váš názor a přeji dobrou noc

Jarmil Koloušek

NSven - Profil | St 31.3.2010 0:13:17

Káceč >> Tak dobrou :-)))

NKáceč - Profil | St 31.3.2010 0:12:26

Sven >> Koloušek je klasa a já jsi jdu hodit postel na záda.....

NSven - Profil | St 31.3.2010 0:07:03

Káceč >> Také tomu nevěřím. Takovou blbost může tvrdit snad jen profesor Koloušek. :-)))

NKáceč - Profil | St 31.3.2010 0:04:59

Sven >> A pak že se každá otázka zvrtne.To jsou jen kecy :-)))

NSven - Profil | St 31.3.2010 0:01:50

Káceč >> rohy nejsou všechno :-)))

NKáceč - Profil | St 31.3.2010 0:01:00

Sven >> Já vím.A teď jedno foto pro autora otázky.Bez komentáře :-)))

Nžbluňk 13 - Profil | Út 30.3.2010 23:55:50

Heč, moje dcera má 3kamerunské kozy a jednoho capa -tedy myslím tu kozu !

NSven - Profil | Út 30.3.2010 23:54:24

Káceč >> teď už vidím podvozek a je všechno jasné :-))) Face to face za denního světla nebo po čichu za zhoršené viditelnosti bych se také snad nemýlil. :-)))

Nvavra26 - Profil | Út 30.3.2010 23:53:21

Vase zprava

NKáceč - Profil | Út 30.3.2010 23:48:39

Sven >> Je to sice koza,ale mladýmu klukovi jako jseš ty to lze odpustit :-)))

Nvavra26 - Profil | Út 30.3.2010 23:44:57

Co to jé za rybáře kteří řikájí nechytejte ryby?

NSven - Profil | Út 30.3.2010 23:44:45

Káceč >> :-))) pěknej cap. Tomu kouká z každého oka deset čertů :-)))

NRashid 28.93 - Profil | Út 30.3.2010 23:44:17

Jarmil Koloušek >> pěkný večer vám vinšuji. Již nějakou dobu se Vas chci optati, kde berete v sobě tolik optimismu, aby jste byl schopen psát tak krásné, až plné ideálů ve svých textech v různých diskuzích?
Jsem silně přesvědčen, že Vaším za Vaším loveckým pudem muže se skrývá obyčejná touha po zabezpečení rodu potravou, pokud možno na několik generací dopředu, prováděnou jakýmkoliv způsobem (od průmyslové revoluce, vynalezením páry, prováděné brutálním vytěžením všeho využitelného ze životního prostředí člověka), dnes samozřejmě představující podobu majetku, ale kdykoliv směnitelnou za potravu v období krize. To samozřejmě za účelem zachování druhu v plné síle, zdraví a vitalitě, tedy nic jiného, co je vlastní komplexně celé přírodě, rostlinám a živočichům....
Člověk má rozum? Přemýšlí? Čte? Kochá se krajinou, obrazy? Poslouchá hudbu? Špekuluje nad smyslem života? Nemá potřebu už lovit? Vyvíjí se? Združuje se? Soudím, že to je jen omáčka, která nemá vcelku primárně nic společného se základními instinkty živočišného druhu homo sapiens....

Nžbluňk 13 - Profil | Út 30.3.2010 23:43:52

Káceč >> ŠUPA !

Nžbluňk 13 - Profil | Út 30.3.2010 23:41:19

Jarmil Koloušek >> Myslím si, že kdyby jsme používali k rozhovoru věty, které nás tak těžce učili ve škole, tak tento rozhovor mohl mít správný směr. Že by nás ty zatracený ryby poštvávali proti nám ( i rybářům) ??

NKáceč - Profil | Út 30.3.2010 23:38:42

Sven >> Čert tě vem,kolego :-)))

NSven - Profil | Út 30.3.2010 23:37:45

jarda 2004 >> :-)))))

Njarda 2004 - Profil | Út 30.3.2010 23:36:33

Sven >> Ano to je správný postup práce je odradí od násilí na jedinci co je voda jeho domovem. A né je chudáky rvát z vody z háčkem v hubě.

NSven - Profil | Út 30.3.2010 23:33:37

jarda 2004 >> tož tak jak říkáš. Aby přišli na jiné myšlenky :-)))

Njarda 2004 - Profil | Út 30.3.2010 23:29:39

Sven >> Gulak kolego Gulak tam a né lom.

NSven - Profil | Út 30.3.2010 23:25:36

Tak, správně !!!
Vercajk zabavit, ekologicky zlikvidovat a tu bandu pobřežních povalečů, kteří si své zvrácené choutky, vybíjejí na němé tváři rozpustit a nahnat do kamenolomu.

Nvavra26 - Profil | Út 30.3.2010 23:25:15

Všichni vidějí jen to že rybář chytá ryby,ale nikdo nevidí co rybář dělá práce kolém toho aby mohl chytat (úklid á čištění vody,umělí odchov ryb ATD).

NJarmil Koloušek - Profil | Út 30.3.2010 23:19:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Petr.J - >> Dobrého večera vážený kolego vynčuji,

z prvu musím říci, že vaše myšlenka je velice krásná. Až se mé srdce milovníka přírody zatetelilo blahem. Bohužel v nás odjakživa přetrvává pud lovce a to se nezmění ať chcete, či nikoliv. I já se musím přiznat, že rád poměřím síly s nějakou větší rybou, popřípadě potrápím více menších bílých ryb. Je to ono vzrušení z lovu, které jde ruku v ruce s mou úctou k přírodě. Je vždy špatně, když se u jedince lovecká vášeň vyskytuje strohá o onu lásku, či chcete-li, úctě k přírodě. To potom je vždy zle a z lovených ryb se stává pouze jakási kořist, která si nemůže být jistá šetrným zacházením.
Já se nemohu ubránit pocitu, že v zadání otázky je chytře schován satirycký podtext. Ano jsou zde rybáři, kteří se navzájem mezi sebou hašteří a snaží se jeden druhého nachytat na švestkách. Mnohdy je toto počínání v přátelské rovině a toto slouží k pobavení. Ovšem se můžeme setkat i s osobami zaslepenými, kteří prosazují stále jen tu svou, aniž by vyslechli rozumné argumenty. S takovými jedinci neradno diskutovat, neb je to ztráta času a mnohdy svým vulgárním vystupováním vyprovokují jindy klidného a milého člověka k nepřístojnému chování.
Nicméně abych se držel tématu. Myšlenka je velice utopická. I kdyby se vám podařilo zosnovovat jakési hnutí, které by toto prosazovalo, tak nehledě na zakořeněný lovecký pud v nás mužích zde budou jistě i silné lobby rybářských prodejců, které, přiznejme si to na rovinu, v dnešní dobu nebudou zanedbatelné (viz K70 a lov nonstop na některých vybraných revírech). Zde nebudu tvrdit, že s tímto zmíněným nesouhlasím, pouze poukazuji, jaké síly zde působí a čeho jsou schopny dosáhnout.

s pozdravem Jarmil Koloušek

Nvavra26 - Profil | Út 30.3.2010 23:12:13

Petr.J >>co to je za blbost že se nesměj kupírovat uši psum??

Nžbluňk 13 - Profil | Út 30.3.2010 23:10:06

zatím, a to je dobře, jsou všude lidi normální a jiní. bo by nebylo o čem plkat.

NFery - Profil | Út 30.3.2010 23:06:42

malamut >> ..netrpíš nějakou nemocí?..neni ti špatně?..nemáš pocit jako by tě někdo neustále sledoval?..hlavně si dej pozor na trpaslíky

Nžbluňk 13 - Profil | Út 30.3.2010 23:06:16

malamut >> Já jsem reagoval na Marokánce. Taky nevím, a zatím se v tom neorientuju, jak to vlastně myslí ?

NWhatWouldGeezesCatch - Profil | Út 30.3.2010 23:06:01

malamut >> pokial viem tak cigani a k***** su vsade a madari maju aspon dobry gulas ;-)

NJaroch - Profil | Út 30.3.2010 23:05:28

malamut >> No já už bych to RTW nenazval.
Tímhle ztratil něco ze své impozantnosti.
Za chvíli přijde nějaký kokot s tím že je nutné stříhat bernardýny nakrátko protože jim je u nás teplo anebo jim bude muset chovatel instalovat klimatizaci do kotce.
Nikdo mi to nevymluví : Svět se staví pičou ke zdi a ČR tam už stojí s EU v závěsu.

Nvavra26 - Profil | Út 30.3.2010 23:04:39

Sám jé rybář a kecá tu blbostí!!!

Nkranex - Profil | Út 30.3.2010 23:03:30

otazka neni zla..len nekery ludia ju nevedia emotivne a nadhladom spracovat..a to maroko je dobre,to budem pouzivat...

NNetipa - Profil | Út 30.3.2010 23:02:33

Až mne překvapuje, jak málo lidí zde vidí nadčasovost a prozřetelnost této otázky. Jakoby každý žil ze dne na den a nedokázal vidět důsledky lidského počínání v budoucnu. Jak krátkozraké

NJaroch - Profil | Út 30.3.2010 22:55:03

Petr.J >> V tomhle s tebou nejde souhlasit !
Psi kterým se kupírovaly ocasy a uši byli takto vyšlechtěni .
Ocasy se začaly kupírovat protože byly u těchto plemen slabé a lámaly se a psi si je okusovali.
Uši se kupírovaly kvůli zánětům.
Bohužel dnes je třeba zákony obcházet a vystavovat falešné potvrzení že se kupírování provedlo kvůli opakujícím se zánětům ucha a oháňce poraněné při rvačce psů.
Rozhodně bych si do baráku nepustil nekupírovaného dobrmana , je to hnus a nekupírovaný pinč taky .
To jsi si měl pořídit potkana když se ti to líbí s ocasem :-)

NSoberik - Profil | Út 30.3.2010 22:47:21

Jestli si myslí že by ve vodách byla rovnováha druhů ryb tak asi sám přiletel z jiné planety.Nebo je úplnej analfabet.Co ktomu víc říct NO COMMENT.

Nwašek - Profil | Út 30.3.2010 22:46:44

Tím sem chtěl říct, že je to strašně absurdní a nikdy se na to nemůže přistoupit, rybaření je požitek,cítit odpor ryby na prutu, nebo mít před sebou v podběráku unaveného kapra po boji o kterém sme strašně dlouho snili je nepopsatelný zážitek, žádný rybář by tento prožitek nevyměnil za polarizačky a pohled na vodu. Asi budeš osamoceným průkopníkem. ( Pokud jsi tuhle diskuzi tedy myslel vážně ).

Nžbluňk 13 - Profil | Út 30.3.2010 22:43:29

Když se mluvilo o těch psech- mám 12letého kokra , jemu by se to asi taky líbilo koukat na rybky, ale proč zrovna já a celý rok(rok) RYBÁŘ přece byl a je člověk, který chytal ryby, jinak by se tak najmenoval.

Nkranex - Profil | Út 30.3.2010 22:41:25

malamut >> ty sa len nahraj jak trhas plagaty Hanny Montany,zaves to na internet a dostane sa ti tolko negativnych empatii kolko len tuzis....ty samozvany charitativny advokat masajov

Nwašek - Profil | Út 30.3.2010 22:39:10

Jasný, a mezi těma co by se koukali by seděla žirafa a pletla by si z igelitu svetr, pak by přiletělo prase na koloběžce z vesmíru 8 a koukalo by se taky.

Nkranex - Profil | Út 30.3.2010 22:33:12

vseobecny zakaz rybariny je hovadina...kapre by sa premnozili,dorastly do trofejnych rozmerov,zozrali by vsetok vodny hmyz, ikry a poter bielych ryb,kacatka,bielu rybu,dravce,rakosie kamene z hradze rybnika a nakoniec samy seba...

Nvave - Profil | Út 30.3.2010 22:32:58

Souhlas, sežeň si rybník a tam to můžeš provozovat. A ChaP jsou vlastně největší tyrani. Nejlépe nakonec dopadne ulovená ryba, způsobně zbavená života. A na co budeš koukat po letošní zimě, při takovém úhynu, ty ryby trpěly více, než v ruce rybáře. Lov je lov a mnozí chlapi to mají v krvi, tak nám to neber. Jinak většinu pouštím, tak nevím, zda dělám dobře.

Nmalamut - Profil | Út 30.3.2010 22:32:51

Petr.J >> z tvého příspěvku je zjevné, že jsi přiblblý egohonič, který k uspokojení svého zbytnělého ega je schopný zlikvidovat živou bytost, podotýkám "K USPOKOJENÍ TVÉHO EGA", ne k uspokojení chuťových buněk, či k nasycení. Ty jsi schopný ke svému zvrhlému uspokojení opakovaně lovit na revíru komplet celou rybí osádku, dokud ji opakovaným ulovením a poškozením nevyvraždíš. Řekni mi, oč ty jsi morálně výš se svým idiotským C&R, než děda, co si ponechá rybu k obědu? Odpovím ti sám, jsi hluboko pod ním, jsi obyčejné prase které našlo uspokojení v bezúčelném týrání živých tvorů, vydávaje se za jejich kamaráda, jsi odpad společnosti a jako takový by jsi měl skončit. Jen pro tvoji informaci debile, ryba, a to jakákoliv, nechcípne, ryba lekne, nebo uhyne. Tebe potkat u vody, rád zbytek života odsedím, kryple!!!!!!!!!

NWhatWouldGeezesCatch - Profil | Út 30.3.2010 22:28:53

Petr.J - >> v ludoch existuje lovecky gen, uz sa neda len tak vysekat

Nžbluňk 13 - Profil | Út 30.3.2010 22:24:15

Pokuď bych měl svůj rybníček, tak by to byla paráda. Ale v současném světě si to neumí představit určitě hodně rybářů, včetně mě.

Nroce - Profil | Út 30.3.2010 22:23:04

Petr.J - >> v PLZNI už to máš tak můžeš třeba vyrazit na výlet. Je to v zoo a jmenuje se to Česká řeka. Nemusíš mít ani RL.

NPetr.J - Profil | Út 30.3.2010 22:17:58

PETAR >> No to kupítrování uší a ocásků psů mi připadá jako zvrhlost, ale teď si opravdu na rozdíl od předešlých příspěvků nedělám srandu. Proč zbavovat psa něčeho co je jeho přirozenou součástí, jenom proto, že si hloupě myslíme že je to tak hezčí nebo lepší. Sám mám psa pinče, kterého jsem koupil už s kupírovaným ocasem, naštěstí uši už se kupírovat nesmějí, koupil jsem ho s kupírovaným ocasem proto, že takový pes se neporušený prostě sehnat nedá, pokud by se sehnat dal, chtěl bych ho mnohem raději z celým ocasem.

NPetr.J - Profil | Út 30.3.2010 22:08:21

Ládin >> Tak jak to píšeš ty by to možná bylo lepší, chytit 3 a ty pustit, 1-2 z toho chcípnou,no pořád lepší, než když jich chcípne 25, ale na druhou stranu,neni těch ryb škoda? Kdo to má ale vydržet, ryby krásně berou, já si jedu zachytat na celý den, často velkou dálku, tak si chci to chytání užít, přece za hodinu nechytím 3 ryby, které pustím a pojedu zase domu, to nikdo neudělá, každý bude chytat dokud to půjde. Kdežto když se pojedu na ty ryby koukat, tak nic nepoškodím, mohu se na ně koukat celý den, zapíšu si to do povolenky ke koukání a s pocitem uspokojení mohu jet večer domu :-))

NPETAR - Profil | Út 30.3.2010 22:00:37

Po přečtení příspěvku jsem zůstal zděšen. Takhle nějak začali ochránci v SRN štourat do voliérových chovu holubů ,kupírování uší a ocásku u psů ,šlechtění nových plemen a variet až z toho byly zákazy. Různé obvinění z týrání a problém byl na světě.Mám proto obavu,aby se nerozpoutala nějaká štvavá kampan proti rybářům. Z důvodu nějakého týrání. Na takové lidi pozor - to je můj názor.

NLucke - Profil | Út 30.3.2010 21:22:35

Tohle napsal inteligent. Takže od teď budem chodit jak dementi kolem vody ale stejně nic nevyčučíme. Jo a je to to stejný jako, nebudeme jezdit autem, protože to má vypary a ničí to přírodu. Takže to mame taky chodit pěšky a čučet?

NLádin - Profil | Út 30.3.2010 21:21:58

Petr.J >>
Petr.J - ® Út 30.3.2010 16:33:44
Pochopitelně jsem to myslel z nadsázkou. Nebylo by ale ohleduplnější vzít si 3 povolené pstruhy a ukončit lov, než jich poranit 50, když jich polovina chcípne?

A nebylo by lepší ty 3 pstruhy pustit a ukončit lov, když by jich polovina přežila???
Porovnáváš neporovnatelné, ať jich chytí oba stejně a pak se tu hádejte jestli je lepší masař nebo pouštěč.

NAnýzový dědek - Profil | Út 30.3.2010 21:13:20

Tohle snad autor nemysli vazne.