Jak dál v Můj lov?

Poslední dobou se v tomto pokecu objevuje stále více nesmyslů a nebo přinejlepším neaktuálních záznamů... Co si o tom myslíte? dalo by se udělat nějaké opatření popř. stanovit přímo pravidlo k vkládání záznamů do tohoto specifického pokecu? Já bych si to třeba představoval takto: jednou z povinností by mělo být uvedení revíru a když ne konkrétně tak alespoň názvu bez čísla, u soukromáků dejme tomu stačí, když už si to nepřeje autor zveřejnit, třeba jen " soukromák ", ale co se týče aktuálnosti zápisů tak bych se přiklonil povolenému " stáří " zápisu do ML dejme tomu max. týden popř. 14dní... ať i kapřaři mají dostatek času se pochlubit po delší výpravě... myslím že by nemuselo nikomu dělat problém do týdne tam svoje ůlovky vložit ... stejně to tak většina soudných a služebně starších MRKmenů dělá... je přinejmenším podivné když v ůnoru, březnu se tam objevují jakési ryby ulovené skoro před rokem... tím ten pokec ztrácí jeden z významů který má... a stává se z toho kabaret...
Autor diskuse: MrKos - Profil , 7.3.2006 všeobecné - ostatní
57 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nmirmen - Profil | Út 7.3.2006 20:25:56

MRKos, nevím, co je psáno níž, ale mám pocit, že rubrika MŮJ LOV je často zneužívána paky, která propagují soukromák ( z jakých důvodů, hm, nevím, třeba mají v maloprodejně výbavu o nějaké to procento levnější)

NV.K. - Profil | Út 7.3.2006 14:48:22

Maty:Bingo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NMaty - Profil | Út 7.3.2006 14:45:42

Jak praví klasik " Někteří lidé jsou jako zažívací trakt, ze všeho udělají hovno"

NMonsieur de Privatizieur d'Méandre avec Poissons plus d'quarante - Profil | Út 7.3.2006 14:28:40

co to tu furt resite? open muj lov je OK :-)

NZN - Profil | Út 7.3.2006 13:35:15

drda :
domluveno:-))
Nebo zase oživím Moravu 4F. To si nedovedeš představit, kolik mi tehdy přišlo mailů, kde se dají chytit takoví siveni:-)))

Nsilvan - Profil | Út 7.3.2006 13:34:01

ZN: zlatá slova:-)

NZN - Profil | Út 7.3.2006 13:33:00

silvan :
vidíš, přesně tak to je, naprostý souhlas. Každý by si měl najít to své. Ve své podstatě se jistě domluvíme na tom, že by tam neměly být krávoviny. A to je zase na Martinovi, jak se s tím popere.

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 13:29:43

ZN: cákriš. A to jsem si myslel, kdovíjak si my dva nejsme názorově blízko. A teď... tumáš, čerte, kropáč :-)))
Dobrá, částečně ti tedy ustupuji. Může to být v ML, ale ty mi tam necháš ty údaje a já tobě to povídání, jo? :o)))

Nsilvan - Profil | Út 7.3.2006 13:28:04

ZN: nevím z čeho usuzuješ, že "relevantní info" (dosti obsažný pojem akceptující představy každého oného) je bezcenná informace či ptákovina:-). Chápu, že třeba pro tebe je cennější info o dobrém guláši (význam této informace vůbec nezpochybňuji), nicméně mne zajíma v ML jak to kde rámcově jde. Nepotřebuji info, že dle zaměření GPS to jde v této zatáčce na červa:-) Je zřejmé, že ty rubriku ML dle mých představ nepotřebuješ, já zase nepotřebuji (až tak) ML dle tvých představ. A vo tom to je:-) Moje či naopak tvoje představa může být většinová a to asi MrKose zajímá:-)

NZN - Profil | Út 7.3.2006 13:22:26

drda:
a proč ne? Proč v plkárně, když je to z lovu? Zodpovědně mohu prohlásit, že jsem se ještě nikdy v ML nic konkrétního nedozvěděl a ani to od této rubriky neočekávám. Zato pěkných povídání z konkrétního lovu už tam pár bylo. Je fakt, že do ML už moc nechodím, je to čím dál víc nudné a někdy nechutné.

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 13:18:58

ZN: myslím, že nejde o to zda to psát, ale kam to psát. Proč chceš mít tyhle výpravné příběhy v ML a ne v Plkárně?

NZN - Profil | Út 7.3.2006 13:16:38

drda:
no vidíš, já ne. Každý máme jiný úhel pohledu na to, co vlastně od rybařiny čekáme, pro každého jsou důležité jiné informace. Daleko radši si přečtu dlouhou stať od MrKose, i když chytal 15-ti m okounky, než ptákoviny od já nevím koho. Nevidím důvod, proč by to v ML nemělo být. Ale jak říkám, je to věc názoru. Já si obstarávám potřebné informace úplně jinou cestou a nečekám, že na ně kápnu v ML.

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 13:11:55

ZN: já bych byl raději, kdyby příspěvky, o kterých píšeš, byly jinde. Třeba v Plkárně.

NLubo - Profil | Út 7.3.2006 13:01:18

Všiml jsem si, že diskuse o informační hodnotě rubriky "Můj lov" dřív nebo později většinou skončí u tajení či netajení místa lovu. Myslím si ale, že přesné místo lovu není až tak důležité. Stačí fakt třeba název revíru, doba lovu, jaké bylo přibližně počasí, jaká technika byla použita, kolik druhů nástrahy lovící použil a která v tu chvíli byla nejúčinnější, jaká byla třeba hlobka ve které pisatel lovil, když mu napřed ryby nešly, jakou udělal změnu atd. Prostě informace, které se vyskytují v kdejakém článku, ale v praxi je možná spoustu lidí neumí použít. Přesná místa lovu v tomto případě nemusí být vůbec zmíněna, když pisatel nechce.

NZN - Profil | Út 7.3.2006 12:57:11

silvan:
mám úplně opačný názor. Pokud by to mělo být podle tvého, tak je v ML jen pár bezcených informací nebo snůška lží. Proč by tam nemohlo být popsán pěkný den u vody s lovem ryb bez konkrétních informací o konkrétním místě a množství ryb. Pro mě má třeba daleko větší hodnotu, když tam někdo napíše, že tam a tam mají dobrý guláš a pivo, než kdyby tam psal o svých zážitcích z tahání ryb:-)

Nsilvan - Profil | Út 7.3.2006 12:45:19

ZN: pokud chce někdo hodit relevantní info, které ostatní může zajímat nechť to tam lupne, pokud chce být tajemný jako hrad v Karpatech má dvě možnosti: buď to tam napsat s tím, že to zjevně nikoho zajímat nebude a nebo si to skutečně nechá pro sebe, a to tak že zcela :-)

NMrKos - Profil | Út 7.3.2006 12:44:47

ZN: já ani jiný ryby neumím chytat... :-) a právě toho okouna +-15 klidně profláknu i s místem a nástrahou... stejně není co tajit a masaře to nezajímá...

Nstrejka - Profil | Út 7.3.2006 12:25:45

ZN: nejlepsi revir - Moravu 4F uz jsi provaril, kde to jen slo, tak ted nezacinej delat tajnustkare :-))

NZN - Profil | Út 7.3.2006 12:12:07

drda:
a nejsi? :-)

přece nemůže nikdo chtít, abych do ML napsal kde jsem chytal i se souřadnicema GPS, kdy jsem chytal, na co jsem chytal a ještě tam dal fotku s pěknou rybou. Musíte uznat, že to bych byl na palici. To můžu zrovna vyhlásit v rádiu, kde ještě něco zůstalo. Jasně, pokud tam budu dávat MrKosovský fotky s 15-ti cm okounkama, nic nehrozí ( MrKos, nic ve zlém), ale pěkný místa tam s konkrétními údaji nedám. Nejsem v žádném případě zastáncem přílišného utajování ( ostatně, u nás už ani není moc co utajovat), kamarádům rád řeknu kde, co a jak, ale veřejně je to blbost.

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 11:22:13

boyscout: to nejsem. Škoda. To by to tady jinak vypadalo. Ne nadarmo mi tady někteří říkají inkvizitore :o)))

Nboyscout - Profil | Út 7.3.2006 11:19:49

drda>ale ty nejsi majitel MRK-u.
P.S: Klidně ti je budu posílat zvlášť na e-mail takže o ně nepříjdeš :-)

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 10:57:32

boyscout: tak to zase prr. Tvé zápisy jsou nenapodobitelné. O ně bych fakt nerad přišel :-)

NMrKos - Profil | Út 7.3.2006 10:54:57

Martin M: jasně... to je v pořádku... chápu že některé revíry někdo nechce prozradit a některé soukromáky také ne... v tomto případě platí to co jsi uvedl že kdokoliv se může zeptat třeba formou maila a je už na zvážení každého soudruha jestli odpoví či ne...

Nboyscout - Profil | Út 7.3.2006 10:53:21

MM>tak jsem si kliknul na to R u jména a pak na rubriku můj lov......nevidím tam nic co by mělo někoho dráždit, který příspěvek ti konkrétně vadí? ...ale pokud ti to vadí a máš pocit že moje fotky a příspěvky v této rubrice nějak poškozují MRK nebo vadí čtenářům...já přece nemusím do můj lov psát vůbec, stačí říct...:-)

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 10:52:51

Martin M.: omluva se přijímá.
Myslím, že vůbec není dogma, aby každý příspěvek uváděl všechny mnou uvedené údaje. To bych nechal na každém přispěvateli. Ale určitě by měly mít všechny příspěveyk charakter zápisu z lovu a měly by být aktuální.

NMartin M. - Profil | Út 7.3.2006 10:51:39

boyscout> jsi mym dukazem toho, ze i kdyz napises do reviru jen "JM", i presto lze napsat hodnotny zapis, tak se nerozciluj.

Nboyscout - Profil | Út 7.3.2006 10:48:24

MM>hele neotírej se o mě , jo? Nebo ti příště namíchám do krmení naftalín......neser spícího tygra :-)

NMartin M. - Profil | Út 7.3.2006 10:42:06

MrKos> ano, to jsem prestrelil, myslel jsem spise boyscouta. Sam vim, ze nekdy tam ten revir proste napsat nemohu nebo nesmim, napr. protoze jsem to nekomu slibit (nekdo mne tam pozval). Proto i jak jsem nekolikrat psal "Morava" apod. Podle mne je lepsi to tam napsat takto, nez vubec.
drda> omlouvam se ti.
Rozhodne souhlasim, ze 2 fotky jsou extrem, ke kteremu by se melo pristupovat ve vyjimecnych pripadech.

NMaty - Profil | Út 7.3.2006 10:29:10

medvěd: Nevím jak to šlape dnes, ale v době kdy jsem měl vytáčené připojení mě to dosti vadilo. Určitě i dnes má ještě pár lidí připojení vytáčené a za tu chvilku na netu, chtějí získat asi co nejvíce informací a třeba si i vybírají rádoby seriozní rubriky.

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 10:28:18

Martin M.: nerozumím s čím nesouhlasíš.
Nepsal jsem přece o Ykrid Groupu.

Nmedvěd - Profil | Út 7.3.2006 10:25:46

MM:Martine, myslím, že Tvá idea o jmenované rubrice byla ze začátku spíše podobná tomu co popisuje Drda a já.Vím, že se časy mění, ale jak jsem psal fotoexibice by měly směřovat spíše do fotogalerie.Pravdou je, že odklikat to nezabere zase tolik času

NMrKos - Profil | Út 7.3.2006 10:24:26

Martin M: pokud si dobře pamatuju tak poslední záznamy Ykridu jsou většinou od Boyscouta popř. Hrajiho a pokaždé jsou tam kromě konkrétního přesně uvedého revíru i další informace jako nástraha, aktivita ryb atd... to jsi trochu střelil kozla....

NMartin M. - Profil | Út 7.3.2006 10:18:23

drda> s dovolenim s tebou nesouhlasim. I zapisy igryd grupu jsou toho casto dukazem - "revir varianta A, chytlo se 20 duhaku a meli jsme se dobre". Takovy zapis me ani tobe v mujlov nevadi, pritom nesponuje to, co pises.

Nmot - Profil | Út 7.3.2006 10:17:13

Pro mě osobně má větší informační hodnotu zpráva, že v Labi u Brandýsa byli vidět ryby, než co bylo chyceno vloni. Ale nijak bych to neřešil, ostatně v týhle hrozný zimě mě ty prosluněný břehy docela potěší.

Ndrda - Profil | Út 7.3.2006 10:14:35

fikus: no to, co říkáš, asi nebude tak docela pravda. Jak už sám název rubriky napovídá, jde o zápis z uskutečněného lovu. Tedy KDE, KDY, CO, JAK, NA CO, ZA JAKÝCH PODMÍNAK a případně S KÝM. Když se podíváš na příspěvky v této rubrice za poslední měsíc jich je opravdu málo, které uvádí alespoň některé z těchto údajů.
A jak už tady bylo řečeno, na chlubení je tady také vymezen prostor, ale rozhodně tím prostorem není Můj lov.
Ale pokud budu mluvit za sebe, tak mi to ani tak moc nevadí. Klidně se tím "marastem" budu proklikávat dál :-)

Nfikus | Út 7.3.2006 9:54:00

Martin M.> byl jsi rychlejší :-) souhlasím s Tvým názorem. Má reakce byla na předchozí přispěvatele

NMaty - Profil | Út 7.3.2006 9:51:15

MrKos: souhlas, co nejaktuálnější a hlavně si uvědomit, že méně někdy znamená více, takže fotka, když už, tak jedna, ve vyjímečných případech dvě.

Nfikus | Út 7.3.2006 9:50:01

Zcela a naprosto nesouhlasím. Promiňte, ale tato rubrika má sloužit pochlubením se úlovku, jakéhokoliv úlovku. Každý máme hranice vyjadřování nastaveny jinak. Na MRKu existuje "síto" které případného "přispěvatele" buď naučí zadávat příspěvky nebo ho odradí od dalšího se "chlubení". Jedním z faktorů k zadávání starších příspěvku je, že každý nemá net, digitál nebo potřebu se jít hned chlubit na MRK. Tento web navštěvuje i plno nových a nových lidí, kteří mají své úlovky vyfoceny a chtějí se pochlubit tím co ulovili i v minulosti. Osobně se mi v těchto dnech líbí příspěvky z léta, kde si člověk připomene jaké to zase bude.To jestli lovec uvede datum, místo, nástrahu apod. je jen jeho osobní věc. Obavu z masařiny chápu a nenutil bych lovce aby tyto údaje zveřejňoval.

NMartin M. - Profil | Út 7.3.2006 9:46:04

A ted ja: chteji autori zapisu v mujlov davat ostatnim informace, nebo se chteji podelit o radost z lovu ci ulovku, pripadne chteji byt pochvaleni? Rubrika Mujlov nebude nikdy poskytovat u vsech zapisu vsechny informace, ktere byste chteli znat, at uz jsou duvody jakekoliv. Mate ale prostor zeptat se autora zapisu (bud na MRKu nebo napr. mailem) na detaily a on se rozhodne, jestli vam je sdeli. Tento pokec ma velmi motivacni charakter, urcite nepotrebujete znat revir a podrobnosti, abyste dostali chut jit na ryby pri pohledu na peknou fotku. Taktez si troufam tvrdit, ze diky MujLov se zde seznamilo nejvice kamaradu a nemuselo u toho byt zrovna napsano odborne dilo na tema lov kapra na Morave 4F.

NMrKos - Profil | Út 7.3.2006 9:33:39

karelc: Hlučela teče do Valové a ta do Moravy, ne? tak napíšeš přítok Moravy a je to :-)) ale to je docela fuk... takové případy rozhodně jsou a nelze očekávat že každý prozradí konkrétní lokalitu... spíše jde o celkovou ůroveň pokecu....

Nkarelc - Profil | Út 7.3.2006 9:26:41

Novis: no jo, ale když uvedu Hloučela, tak je to nad slunce jasnější :-)))

NNOVIS - Profil | Út 7.3.2006 9:18:47

Standas: Proto bych volil označení revíru bez udání čísla (pokud je nechceš uvést). Pak když napíšeš jen DYJE nikdo neví, zda to bylo na Mušově, na řece, nebo na rybníce u Rakvic ... :o)

NStandas | Út 7.3.2006 9:06:21

Teď se asi nedá čekat mnoho aktuálních fotek, kromě živých konzerv z dírek. Ještě tak měsíc a bude to veselejší:-)
S tím uváděním revíru bych byl opatrnější.myslím že k rybařině patří i to že si každý musí to své místo najít a taky chránit. Uvést sem že jsem chytil na nějakým rybníčku do 10 ha kapra nad 10kg, nebo vbelkýho candáta, tak to má ten rybník spočítaný. Uvědomte si že si to může přečíst každý kdo má přístup na net. Včetně zde neustále probíraných masařů.

NNOVIS - Profil | Út 7.3.2006 8:33:40

MrKos and all: Naprostý souhlas! Aktualizace do čtrnácti dnů je dostačující, lov stačí popsat i bez fotky (pokud není k dispozici), označení revíru bez čísla taky nikomu neporadí, na kterém fleku berou. Navíc jeden lov = jeden zápis + 1-2 fotky, proč "psát" tři zápisy, z nichž první je kratičký text s fotkou, druhý druhá fotka a třetí třetí fotka?

Nmedvěd - Profil | Út 7.3.2006 8:25:49

Kdysi jsem se k tomuto tématu vyjadřoval.Pro foto exibice jsou tady galerie.Vím, že tato rubrika nikdy nebude splňovat to co má, ale základní věci jako kdy, kde , jak a na co, by měli být hlavním obsahem příspěvků této rubriky.Opravdu nevím jakou informaci mi teď poskytne seriál fotek z června minulého roku.Smyslem této rubriky byly přeci od začátku informace. Pokud má dotyčný touhu ukázat jaké že chytil před rokem či deseti léty kusy, může dát foto do galerie a třeba v plkárně hodit odkaz.Koho to bude zajímat, ten si to najde

NLubo - Profil | Út 7.3.2006 8:23:33

Rubriku "Můj lov" jsem prakticky přestal sledovat z důvodů, které uvádíš. Měl jsem dojem, že původně byla vytvořena k jinému účelu. Dnes je to spíše ale rubrika trošku na pochlubení. To sice neodsuzuji (každý rybář včetně mne se chce někdy trošku pochlubit), ale pro mne osobně většina sdělení už nemá takovou informační hodnotu, jako dříve.

NMrKos - Profil | Út 7.3.2006 8:19:48

domimino: no jo, ale v takovém případě by nemusela být stanovena pravidla žádná a ať si každý hledá všude ... když si uvědomím kolik lidí tu již bylo otrávených přelouskáváním pokeců a hledáním si právě toho to chtěl dotyčný najít.... ono ani nejde o to jestli tam příspěvky skáčou po desítkách nebo ne... ale o to aby to mělo nějaký řád a nějakou ůroveň... je docela jasné že v zimě to asi nebude žádnej nářez... ale když už tedy se tam něco objeví tak bych byl pro to aby to mělo určitou hodnotu...

NPetrson - Profil | Út 7.3.2006 8:18:34

>> domimino > mě dírky pořád baví! :-))) Dokonce se asi na ně ještě vypravím, i když teď se u nás mírně oteplilo, tak možná spíš na řeku.
Mrkos > Je to mimo mísu, jestli chceš to smázni.

Nsilvan - Profil | Út 7.3.2006 8:18:13

MrKos and all: souhlas, mělo by to být aktuální - max 14 dnů. Pokud chce někdo informovat o stavu lovu, může i bez fotky. Aspoň pro mne je to stejně cenné. Pozdější fotky šoupnout do fotogalerie případně trofejí. Revír nějak rozumně uvádět. Pokud to autor považuje za tajné, tak neuvádět vůbec nic - nemá to pak žádnou vypovídací hodnotu (nechť to pak šupne do fotogalerie).

NMrKos - Profil | Út 7.3.2006 8:10:29

ZN and all: ono se občas stane že opravdu se tam objeví nějaký nováček který se chce pochlubit něčím uloveným před půl rokem... tomu se asi neubráníme... ale otázkou zůstává jestli to považovat za nutné zlo a nebo prostě stanovit že to touto cestou nelze... na druhé straně proč by to nemohl být pokec jen o aktuálních záznamech od vody? na všechno ostatní je tady prostoru dost v jiných rubrikách a každý zájemce se může vykecat až až :-)

Ndomimino - Profil | Út 7.3.2006 8:10:28

Borci zdá se mi, že tato otázka je tak trochu rána do prázdna. Já osobně bych nic neměnil. Každý si v tom najde to svoje co hledá. Je to stejný jako s televizí. Pokud nemáš náladu na nějaký program, prostě přepni jinam a máš klid. Já si myslím že rubrika Můj lov má svoje místo a její návštěvnost je určitě vysoká(můj názor). Je naprosto jasné, že ted v zimě, notabene na konci zimy kdy ještě nerozmrzlo a dírky už nikoho nebaví, příspěvky nebudou přibývat jako v létě. Proto se oběvují ukázky z letních lovů pro zvednutí nálady - aspon tak to vidím já :-)

NPetrson - Profil | Út 7.3.2006 8:06:29

>> Mrkos > různé vtípky (jako že někdo ulovil pěknou roštěnku a tak) mi nevadí, stejně jako vycházky bez úlovku, které ovšem o revíru přinášejí nějaké info, takže svůj účel plní. Vadí mi pouze brutální a masařské fotky, které ale jak jsem si všiml Martin promptně odstraňuje, což je dobře. Jinak souhlasím s
uvedením názvu revíru bez čísla, protože podle mě masaři nejvíc monitorují právě zde a tudíž jistá ochrana zvláště menších revírů je na místě (mám stejně dojem, že uvést revír je v pravidlech stanoveno). Ohledně doby zveřejnění se ztotožňuji s atc24 - měsíc by měl stačit, max. bych toleroval 2 měsíce staré příspěvky. Taky mám pocit, že fotky třeba rok staré jaksi ztrácejí důvěryhodnost.

Nskipi | Út 7.3.2006 8:02:25

MrKos,Bulk: naprostej souhlas......někdy se sem dostanu po delším čase a koukám na Můj lov tam je 20 novejch příspěvků a já si říkám ááááááá paráda rybyčky už začínaj kousat a vono kulo hulo ......starý fotky a ještě né vod nás nebo X zabitejch pstruhů na ledu....(((((((((((( konec konců dírky maj snad svůj pokec!

NZN - Profil | Út 7.3.2006 7:58:35

Bulk:
k tomu nikdy tato rubrika sloužit nebude, tomu nevěřím.

NBulk - Profil | Út 7.3.2006 7:53:14

Je to wopruz, když se tam teď objeví nějaký týpek v kraťáskách a tričánku a drží tam kapra, kterýho chytil před půl rokem a ještě z něj dělá 2x většího než ve skutečnosti je. K tomu stáří bych volil stejně jako Mrkos 14 dní, pak už mi příjde mimo mísu strkat do Můj lov fotky po měsíci. Když se někdo chce pochlubit, ať je dá do galerie, ale rubrika Můj lov by měla sloužit k aktuálním informacím, kde se co chytá.

NZN - Profil | Út 7.3.2006 7:51:39

MrKos:
že ty to s tím Můj lov myslíš doslova? :-)
Ne, k tématu. Hlavně by tam neměly být prasácký fotky z koupelny nebo myslivecké výřady. Ale jak toho dosáhnout, to nevím. Ne každý chce prozradit revír, kde chytal, to bych až tak moc nekonkretizoval. Myslím, že jinak stačí dodržovat pravidla, které jsou dané. Není třeba nějakých dalších restrikcí, spíše více kontroly a na druhé straně sebereflexe.

Natc24 - Profil | Út 7.3.2006 7:38:38

Plně souhlasím s MrKosem. Už je březen a tak mě zajímá jak se lovilo třeba včera popř před týdnem ale fotky z loňského roku z Ebra jsou skutečně out.
Co se týče "stáří" zápisu, tak to je velice subjektivni, ne kazdy ma digitalni fotak a vyvolani filmu preci nejaky ten cas trva. Na druhou stranu 14 dní staré zprávy jsou akorát, takže by to chtělo najít nějaký kompromis. Ja bych dal omezení na max měsíc. To ale nemusi zabránit vkládání out fotek, protože kdo ji skutečně bude chtít vložit tak napíše že na Ebru byl před týdnem a že chytil to a to. Takže asi opravdu zaleží na každém z nás jak se k tomu postavíme