Plavaná | MRK.cz

Plavaná

hraji - Profil | So 9.10.2021 16:36:28

Je dobojováno. Dnes jsme děli umístění od A do D, 8, 8, 4 a 2, součet 22 nám stačil na udržení třetího místa v družstvech. Takže kamarádi, přátelé, my vám tu medaili zase přivezeme. Od rána foukal silný nárazový vítr, který navíc měnil směr. Začátek na ouklejích nepřinesl ani jediný záběr. Takže dozadu na dlouhou děličku a chytat spodovky. Rozjezd byl pomalý, i vinou dalšího zmasakrovaného dílu děličky, ale pak se to rozjelo a začal jsem chytat větší ryby. Pravidelně jsem vozil kalíšky s koulemi. Ryby braly přímo na krmení. Nakonec jich bylo 64 a bez pár gramů devět kilo. Krásná dvojka. Jsem prý nejpomalejší závodník na celé trati, říká Pepa Konopásek, který mi dnes hodně pomohl. A samozřejmě také můj parťák a břehař Petr Kazatel.

hraji - Profil | Po 29.5.2023 8:18:38

Dobré ráno, po velmi nepravděpodobném průběhu šampionátu kategorie MASTERS ve francouzském městě Toul na kanálu řeky Mosely náš tým získal stříbrné medaile v družstvech a Mira Melcher vyhrál jednotlivce. Na součet 5. My jsme v pátek nezačali nejlépe, v mém případě naopak zcela tragicky, a po prvném dnu jsme byli s 33 body na osmém místě. Pokud si někdo z kolegů zachoval naději na zisk medaile, zaslouží si obdiv. Já byl po pátku zralý na cestu domů. Nicméně jsme si na poradě řekli, že do toho půjdeme naplno, že nemáme co ztratit. Los mi dal šanci na reparát, protože místo pátečního D16 jsem v sobotu seděl na D15. Ale sobota byla jiný den. Chytali jsme všichni co to šlo. A jak začaly chodit výsledky, cítili jsme, že jsme to kousek napravili. Po sečtení jsme se nestačili divit, v sobotu jsme měli součet 12, zatímco favorizované týmy Anglie, Francie (domácí), Itálie se propadaly se součty nad 30 bodů. A nakonec z toho bylo druhé místo za Maďarskem v týmech a naprosto překvapivé první místo pro Mirka. S tím jsme nepočítali vůbec, protože víme, že ani součet 4 nestačil v minulosti na bednu. A tady se díky rošádám stalo, že na vítězství stačilo 3+2.

Piskoutek - Profil | Ne 7.4.2024 15:24:26

Jihlava 9 (nad Vladislaví) dneska krásnej den s novou deličkou. Kapr 57 a 55, lin 48

draveček - Profil | So 15.1.2022 17:55:15

Zahajeno,sedmička bolo a 3 gramovy Cralusso Bolo, fajn pochytaničko👍Celkem 8 rybek, kolega na de mnou proplavaval s rohlikem a nachytal toho mraky, ja cilil na dno a par větších se povedlo, krasny lov👍😉diky Tome

Filla - Profil | Po 18.9.2023 23:17:31

Roman tyčka a kluzáky od @Šleza, které si přes zimu vyrábí z rákosu.
Zn. pacienti sobě, dík kamaráde 😁

Filla - Profil | Čt 30.3.2023 16:47:55

Rád bych touto formou poděkoval panu Žáčkovi (nick amurak) za přístup, rychlost a ochotu. Hlavně ale za krásnou práci na téma retro splávky.
Nemůžu se dočkat, až je protáhnu proudem, nebo zhoupnu ke stulíkovým polím.

Komu nevadí, že je každý splávek origoš bez uvedené gramáže, vřele doporučuju 💪

joch - Profil | So 26.3.2022 19:11:16

byla tu řeč o propadu tak dneska na propad😉

hraji - Profil | Pá 26.11.2021 7:54:28

V sobotu jsme byli u řeky s dětmi z kroužku. Chytali jsme krmení Wonder Black (1 kg) s hlínou v poměru 1:1, do toho jsme dali 3 decilitry mrtvých červů a na chytání jsme měli dvě deci živých, které jsme ještě stříleli prakem ke splávku. Chytali jsme v hloubce 1,6 metru ve vzdálenosti 8 metrů od břehu. Pochytali jsme hodně ryb, od malinkých až po hezké ostroretky. Druhová skladby byla velmi pestrá. Děti si to moc užily, protože na plavanou je teď moc hezké chytání.

hraji - Profil | Ne 14.11.2021 13:33:19

Půlka listopadu je stále skvělá doba na lov ryb na plavanou. Včera jsem s kamarády a jedním chlapcem z kroužku strávil sice pošmourné, studené a dokonce i poměrně vlhké dopoledne a odpoledne u řeky. Chytal jsem na šesti metrovou bolo, se splávkem 1,5 a 2 gramy, háček 14 ale i 20 na návazci 0,1, a bylo to krásné chytání. Vnadil jsem Wonder Black s hlínou, mrtvými červy a troškou živých, chytal jsem jen na dva červy. Všichni přítomní si moc hezky zachytali.

hraji - Profil | Pá 8.10.2021 16:39:15

Ahoj, takže nalosovali jsme Vojta A6, Mirek B6, Luca C12 a já D15. Zahájili jsme na ouklejích, po dvou hodinách jsme šli na spodové ryby. Výsledek je dobrý, Vojta vybojoval dvojku, Mirek čtyřku, Luca taky čtyřku a já pětku. Součet máme 15, což je třetí místo. Maďaři dělali součet 8 a vedou, Italové se součtem 11 jsou druzí. Všechno je otevřené. Po poledni přestalo pršet, tak snad zítra usušíme všechny věci.

draveček - Profil | St 21.7.2021 17:31:13

Po 14 dnech opět s bolem u řeky Odry, podařilo se 10 tloušťaků do 40 cm, plotka, okoun a dvě kralovny proudů.

Petr64 - Profil | So 29.8.2020 16:15:41

Tak už vím,k čemu lze využít rolnu,když se zrovna nedostanu k vodě.👍😂

hraji - Profil | So 2.10.2021 18:11:21

Takže s dovolením základní údaje. Mistrovství světa veteránů, Masters a hendikepovaných se koná letos ve Slovinsku, ve městě Radeče, na řece Sáva. V pondělí 4. 10. začínají tréninky, ve čtvrtek je povinný oficiální trénink a v pátek 8. 10. je první závod, v sobotu je druhý závod. V kategorii veteráni nemáme tým, v kategorii Masters jedou Mirek Melcher, Luca Pergreffi, Vojta Maštera a já. Doprovod je Radek Chromý, Pepa Konopásek, Láďa Polovic a Petr Kazatel. Státním trenérem je Roman Foret.
Zítra odjíždíme, protože v pondělí v osm ráno je nástup ve vylosovaném tréninkovém sektoru.
Řeka Sáva je na naše poměry velká řeka, srovnatelná s Labem v Mělníku, jen hloubka je větší. Na dvou sektorech (podle neoficiálních zpráv bohužel tam, kde bude chytat naše kategorie), je hloubka až 7,5 metru. Na ostatních sektorech je hloubka cca 4,5 metru. Ve vodě jsou vodní rostliny. Dno je kamenité a největším problémem bývá najít místo, kde je aspoň metr rovného dna a tam chytat. Ryby jsou tam podobně jako u nás, hrouzci, podoustve, parmy (velké), plotice, tloušti (velcí), oukleje a sem tam kapr.
Loví se převážně dělička na 11,5 metru (hranice pro naši kategorii), někdy boloňka a nebo odhoz, dost často se loví i oukleje, to zejména když ostatní ryby neberou. Hlavní nástrahou jsou bílí červi.

dantex - Profil | Po 26.3.2012 16:06:45

Taky jsem byl v sobotu na rybách, ale dělal jsem spíš školitele :-). Ryby byly úměrné rybářům - malé.

Hora - Profil | Ne 2.4.2023 21:48:20

Potápnik >> jak napsal hraji, výroba splávků se nerentuje, splávky teď dělají rybáři nespokojení ze současnou nabídkou, nebo chtějí specializované splávky, které u nás nekoupíš, nebo jenom tak pro radost z vlastního výrobku. Tady se podívej do téhle diskuse a pročti si něco o výrobě - https://www.mrk.cz/diskuse.php?id=654266 tam získáš informace které se Ti budou hodit. Tady jsou splávky, které jsem si dělal letos přes zimu.

MrKos - Profil | Út 25.1.2022 20:32:18

vlaboc >> takové revíry u nás máme jako studijní materiál k dipozici a není jich zrovna málo. Znám minimálně 4 jen v okolí. Stačí například hromadný úhyn díky přerybnění, deficitu kyslíku a přemnožení cejna nebo stačí vyjmutí ze svazu. Do dvou let se do těchto revírů vrací rostliny a obojživelníci, voda se opticky i chemicky pročistí, vrací se obvyklé druhy hmyzu, planktonu i bentosu, začíná se vytírat například slunka, perlín, plotice a další druhy. Voda žije potírkem a vodními ptáky. Bohužel se tam sám od sebe nevrací dravá ryba a tato je svazokaprem zničena dokonale. Tady by to chtělo trochu pomoci a šlo by to také.
A do dvou let se mění i břehy, vydupaná místa zarůstají vegetací, mizí odpadky a také rychle mizí vyježděné koleje od aut sportovních svazočlenů. Příroda se pere statečně.

vlaboc - Profil | St 21.7.2021 20:51:40

Zdravím Vás pánové,
Jsme s šéfem na Labi. Hlavní směr je chytat sumce, já tu jsem na nástražky.
Fotku přikládám.
Bolo Colmic 5m, kmen 20, fous 14, háček 16.
Délka 95cm.

Ciffik - Profil | Čt 9.4.2020 22:07:02

Dneska chytačka na Moravě. S ohledem na aktuální hájení říčních druhů jsem vybral úsek v nadjezí. Hloubka 4,5 m, mírný proud, bolo se splávkem cralusso 10 gr. Chytáno na červíky. Dokud bylo krmení, ryby spolupracovaly velmi hezky.

Za něco málo přes 4 hodinky jistě přes 30 cejnků od dlaňové po trofejní velikost. Nějaký cejn, sem tam i slušná plotice, jeden karas a dva menší kapříci. Větší ryba se mi dneska vyhýbala obloukem =/. Jsem neskutečně utahanej (existuje něco jako boloňkové zápěstí?), ale absťák po zimě jsem zahnal tak dokonale, že přemýšlím, co udělat se zbývajícím litrem červíků, protože zítra bych už stejný zápřah asi nedal.

Petr64 - Profil | Út 31.12.2019 22:14:22

Já ll >> Máš tu bednu zbytečně moc eko.😋

Avar - Profil | So 27.1.2024 16:31:16

Pořád vody plno. A tak.....Bude se tunit.

Dědek - Profil | Po 27.7.2020 22:11:12

Dnes jsme si s rodinkou udělali pěkný den a já si navíc udělal radost s plavajdou. Ani si nepamatuji, kdy jsem jí vytáhl, byla to prostě paráda :-)).
Domácí klouzáky od Jeníka - Hory. Jeníku, díky ti za ně a jsem rád, že mám od tebe i ty poslední :-).
Doufám, že v tomhle pexesu, nejsou omylem dáni dva stejní kapři, nerad bych byl podruhé nařčen, že si dvěma kapry dělám tři výpravy :-).
Fakt parádní chytání. Dva dny s plavajdou a chyceno pětkrát víc ryb, než s feederem. Kolik jich za ty dva dny bylo, to nespočítám. Prostě malé nadšení :-))
Po mnoha létech vyvětraná Symča a pořádně poprvé Daiwa. Oba luxus proutky. Symča má pravda už Kolem 25 let, ale zvládá to jako mladice. I po tak dlouhé době, jí mám jako novou. Nikdy jí nedám.

hoxik - Profil | Út 28.4.2020 9:22:10

I když to se sezónou vypadá všelijak, tak je potřeba se připravit a dozásobit :)

hraji - Profil | Ne 10.11.2019 21:14:55

Dnes jsme se chvíli věnovali teorii u stolu a potom praxi u řeky. Kluci jsou šikovní a šlo jim to chytání skvěle, až tak, že vydrželi do soumraku.

Louda - Profil | Út 29.1.2019 21:22:30

Něco z posledních kutilských prací

hraji - Profil | So 12.12.2015 18:17:57

Dnes přijely děti z rybářského kroužku v Kojetíně, s vedoucím Slávkem, již tradičně ukončit letošní sezónu na zimní Svitavu do Brna. Nízký průtok, velmi čistá voda, teplota vody kolem 4 stupňů Celsia a bohužel dnes i velice nevlídné počasí nám to trošku zkomplikovalo, ale cíl by nakonec splněn a každý si alespoň jednu rybku chytil. Druhová skladby byla pestrá, jak už je na Svitavě zvykem. Ráno to na břehu vypadalo jak u sedmi trpaslíků. Než jsem do sedmi kyblíků namíchali se Slávkem krmení, ruce docela zábly. Ale správně namíchané krmení je základ.
Děti chytaly na plavanou, odhoz s pevným splávkem. Docela složité bylo pro děti naměřit správnou hloubku a lovit na stále stejném místě, tam kde bylo zakrmeno. Skoro hodinu trvalo, než ryby na krmení přijely, ale pak už to bylo docela fajn. Problém dělaly jen lehké záběry, těch skutečně výrazných potopení splávků bylo pomálu. Zejména jeseni dnes brali jen tak, že popotáhli splávek po hladině. Překvapením byli dva ulovení ježdíci. Čaj z termosek chutnal, svačinka od maminky taky. Sezónu jsme krásně ukončili a těšíme se tentokrát v létě na shledanou.

Hora - Profil | Čt 17.8.2023 19:29:16

vladěna >> ty dýnka jsem dělal z malých polystyrenových kuliček ( viz foto ) ty malé mají průměr 4.5 až 6mm, sehnal jsem je před lety u nás v bazaru, prý to bylo jako výplň polštářů, nebo vaků, už nevím přesně, ty větší průměr kolem 9mm, jsem kdysi kupoval v květinářství jako dekoraci. Ale je tomu už delší čas. Mezi prsty jdou dobře trochu zmenšit, zasunout do trubiček a potom zakápnout epoxydovým lepidlem. Dá se použít i Herkules. Vteřinové lepidlo nedoporučuji, Polystyren žere.
Ty trubičky - zkuste se podívat na trubičky pro nafukovací balónky. Já je kdysi koupil cca 200 ks. Ale je to už dávno. Naposled jsem je viděl v papírnictví kde je prodávali za cca 2 Kč, ale jak jde cena teď, nevím. Mám ještě nějaké zbytky.
Já si kdysi koupil u nás v bazaru staré brčka na pití - délka 24cm, průměr 3.5mm a stěna 0,25mm, používám je dodnes na anténky pevných splávků.

vicx - Profil | Pá 11.8.2023 16:44:47

V domácich potrebách Orion majú hrubostenné slamky 50ks/3.5€. Super na výrobu plavákov.

Daty - Profil | Pá 4.2.2022 18:33:55

Mrko kolega mne dnes dotazem na doporučení prutu na plavanou nakonec vyprovokoval k zahájení sezóny. Stihl jsem hodinku před západem slunka, bylo to o jednom druhu, velikosti slušné. Stát a strkat ruce do té ledovky je ale za trest...takže jsem nakonec byl rád, že začalo pršet a mohl jsem domů do tepla.

vlaboc - Profil | Po 24.1.2022 21:02:22

Petr64 >> docela by mě zajímalo jak by se vyvíjela druhová skladba kdyby svaz na některé revíry třeba 3 roky nedal žádné kapry. A asi by se změnila i skladba na břehu :)

Dědek - Profil | Čt 22.7.2021 21:28:21

Dnes jsme si s Karčou dali odpočinkovou plavačku, každý s jedním prutem. Chytili jsme 5 druhů ryb a hlavně se tam poprvé podařili líni. I když malí, ale byli. :-).
Oba jsme měli po jedné Daiwa Aqualite Power Float 420 cm/15 - 50 g , vlasec 0.20 Technium, háček č. 10, klouzák 6+2g, kuku Bonduel na háčku.
Podařilo se něco k třiceti rybám, přes dvacet kapříků.

Martin M. - Profil | Út 10.12.2019 23:27:13

wanman >> tady to mas cesky

Tibiik - Profil | So 19.5.2018 21:31:36

Dnes dostala boloňka prověrku, na 3 červíky 80cm..

hraji - Profil | Pá 28.10.2016 19:28:45

Dnes jsem si společně trochu zaplavali na Svitavě, ryby nám braly, počasí přes ranní pokles teploty přálo, byl to krásný den. Den je nejlepší začít rautem, když je ten svátek.

hraji - Profil | St 30.12.2015 9:45:38

V neděli 27. 12. 2015 jsme se sešli, abychom trochu spotřebovali načerpané kalorie a strávili příjemný den u vody. Prvního kola letošní Zimní ligy se zúčastnilo 11 kamarádů.
Malý průtok a hodně čistá voda byla velkou výzvou, nebylo to vůbec snadné, ale ryby se nachytaly.
Nejvíc nakonec nachytal Martin Valda ze sektoru B, na sektoru A byl nejlepší Martin Pavka a na sektoru C vyhrál Michal Danác.

vokounek - Profil | Čt 12.4.2012 18:40:13

zajac: drž tlamu ty hopsanda a radšej mu poraď určo dizponuješ veľkými skúsenosťami ;) mám dojem že ty vieš mať len sprosté poznámky ale že by z teba vypadlo niečo zmysluplné na to ťa človek neužije..

hraji - Profil | Po 4.10.2021 18:03:45

První tréning, nalosovali jsme box 7, velká hloubka, když píšu velká hloubka, myslím 9 metrů. Masakr. Lovili jsme hrouzky, oukleje, plotice, proudníky a podoustve. Většinou malé, občas se povedla bonusovka 300 gramů. Výsledky všech jsou víceméně stejné. Voda mírně proudí, chytali jsme splávky od 5 do 8 gramů. Nástraha červ, pinka, patentka. Zejména pinky byly dobré a seděly záseky. Zítra jdeme na box 11, kde je běžná hloubka, tedy pětidílný topset.

draveček - Profil | Čt 21.1.2021 16:54:46

Jedenkrat se splaveček potopil, nic vic😕

Dimmu - Profil | Út 6.8.2019 20:01:12

Daty >> No nevím jestli ujímaný, ale mě to vyhovuje :-) Přidám slíbený obrázek.

hraji - Profil | Po 18.6.2018 20:19:56

splávkař >> možná bys měl vědět, že CRS nedal na naši účast na MS ani korunu. Startovné, dopravu, ubytování, jídlo, živou a hlínu jsme si platili ze svých peněz. Včetně nákladů na účast břehaře. Sponzor nám dal krmení a čepice. A jsem členen MRS. Já nikoho nezradil, já za své peníze reprezentoval svou vlast.

Plav - Profil | Ne 25.2.2024 19:05:19

Filla >> Njn... Mne by třeba plavaná, když budu mít špionáž dna, ryb, teploty a rosného bodu, vůbec nebavila. Chytání s echolotem mi připadá jako rabování bez kouzla... Vodu se snažím cítit, dno si osahám, proplavu, probrodím, propotápím... vše jen vlastními silami a smysly. Ale určitě chytám míň, to jo.

hraji - Profil | Po 29.5.2023 8:24:34

A ještě dám pár fotek

hraji - Profil | So 5.3.2022 19:42:38

Tadas M >> když si neumíš vyvážit splávek, tak ani agresivní braní tloušťů to nezachrání. Což tvoje videa mimochodem nádherně dokumentují. Já bych je pojmenoval - jak nechytat v zimě plavanou.

Martin M. - Profil | Ne 12.9.2021 19:15:47

Tak to je drsnyyyy :-) moc klukum gratuluji!

Ciffik - Profil | St 15.7.2020 20:37:44

Dneska s přítelkyní v podvečer na chvilku u vody - jedna matchka, trocha kuku a asi 0,25 l krmení. Zachytali jsme nějaké cejny. Bylo fajn. Splávek byl neustále pod dozorem místního dorostu =)

Michal1 - Profil | Po 17.9.2018 13:42:15

Včera proběhlo poslední kolo 1.ligy Lru plavaná v Mělníku.Vítězem 1. ligy pro rok 2018 se stalo družstvo Crazy boys Hustopeče Maver,a příští rok náš čeká MS klubů V Chorvatsku.

hraji - Profil | Pá 14.6.2013 21:38:34

Jak tu někdo správně podotkl, je jedno, kdo je výrobcem. Vždy jde o to, jak ten prut (obecně jakýkoliv produkt) uspokojuje naše tužby, představy, přání a potřeby.
Jako šesti letý kluk jsem dostal od strejdy rybářský prut, bylo to v roce 1965. Dalších několik let tem prut stál v komoře v obalu a já se na nějchodil dívat. Byl to prut dětských snů, krásně modře lakovaný, s černým vyvázáním oček z podřadného ocelového drátu, s korkem a dvěma hliníkovými kroužky pro upevnění navijáku. Když jsem potom začal sám oficiálně rybařit s povolenkou, byl to pořád skvělý prut, mí kamarádi "ve zbrani" měli pruty po svých dědečcích a tatíncích a můj laminát byl hvězda. Chytal jsem na něj přívlačí pstruhy, na položeou kapry, na káču štiky a na rybku candáty. Dokonce jsem jej jedno léto angažoval jako muškařský prut. A všechno to zvládl. Dnes ho pořád mám. A zpětně si říkám, jak to všechno zvládl. A vím jednu věc, je úplně jedno, co na něm bylo napsáno a kdo ho vyrobil.
A tak neřešme, co je na prutu napsáno, ale co s ním umíme. Ten prut je jen malinkou součástí lovu ryb. Tak proč mu věnovat tak velkou pozornost?

michec - Profil | Pá 11.11.2011 20:50:43

Nezúčastnili jste se někdo? :))

dědek Pce - Profil | So 3.2.2024 9:00:12

Také jsem si dělal splávky před 30 lety.

brach - Profil | Čt 1.2.2024 9:02:15

karlak >> Tvoje slova bych mohl okopírovat skoro doslova, včetně roku 1960. Splávky jsme dělali z husích brk, později z polystyrénu. Olova byl dostatek, třpytky jsme dělali ze lžiček, nebo vyklepávali z měděného, mosazného či hliníkového plechu.. Později jsme vyráběli i rotačky - hrůza...
Byla to krásná doba. Dnešní doba tolik radosti nepřináší...

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | St 14.6.2023 9:39:39

Ahoj parto, dneska vychází přelomová kniha Rybář Jarmil Koloušek plná dechberoucích povídek od vody, které chytnou za srdíčko.

Jako první samozřejmě s touto informací přicházím k vám. Mezi mé milované plavačkáře. Odjakživa totiž považuju plavačkáře za rybářskou šlechtu s vybraným vkusem nejen na literaturu ale i na vše ostatní.
Celý život obdivuju tu vaší ladnost při nahazování lehounkého sotva zatíženého splávku do předem precizně zakrmeného místa. Se zatajeným dechem sleduji ten váš životní zápas s dvaceti centimetrovým cejnem, při kterém strojově, leč elegantně sunete své třiceti metrové potrubí kamsi za sebe do dálky, kde zastaví dopravu na třech silnicích zároveň, abyste nakonec vyňali poslední článek potrubí a cejna zkušeně navedli do podběráku. Být byť jen v přítomnosti plavačkáře je zážitek na celý život.

Ačkoliv vím, že nejsem hoden vaší velikosti, pokorně oslovuju výhradně vás, mé milované plavačkáře a nabízím vám čtení, abyste vyplnili čas mezi mícháním krmení a rozchození zatuhlých červů. Knihu lze sehnat na všech internetech nebo u vašeho knihkupce. Mějte se plavačkově a ouklejím zdar. Váš vždycky přítel Netipa

draveček - Profil | So 30.10.2021 11:44:33

Dnes se podařilo par zelenačů, na wagler napevno v tečku😉

Martin M. - Profil | Ne 14.3.2021 14:38:41

tohle video bych potreboval videt tak pred 25 lety, kdy mne to jeste bavilo, dnes uz se na to jen rad podivam.... nektere "technologicke kroky" by mi tehdy dost pomohly, treba to brouseni spejli nebo smirkovani telicka rovnou na spejli.

já 2 - Profil | Po 21.12.2020 17:34:15

Ciffik >> Dokud jsem se nedozvěděl, že se návazec může kroutit, nikdy se mi nezkroutil

Petr64 - Profil | Pá 13.11.2020 17:41:59

joch >> To nehrozí. Málokdy mám při plavce místo na bivak.:o)

RK - Profil | Po 27.7.2020 18:03:39

vlaboc >> kmen 0,18mm, návazec 0,16mm. Délka ryby cca 80cm.
Svazovka a za pět minut byl zas zpátky😃

Ciffik - Profil | Po 11.5.2020 16:47:44

Letošní narozeniny se vyvedly, přestože dárky došly s mírným zpožděním. Člověk si musí udělat radost...

sven - Profil | Út 10.12.2019 15:36:05

PanTloušť >> bylo ale nevadí :-)
Plavačkářské závody, jaké stojí za shlédnutí :

Petr64 - Profil | So 22.6.2019 14:59:48

Feederman@ >> Kdyby jen angláni.;-)

brčkař - Profil | Ne 28.10.2018 0:21:06

Lov s boloňkou na řece, cca po sedmé minutě videa začíná souboj s amurem...:

Louda - Profil | Út 10.4.2018 20:41:30

můj první letošní závod a vypadá to že se bude letos dařit :-)

karel.datel - Profil | So 23.9.2017 15:25:07

Teď lovím po lesích :-)

Louda - Profil | Pá 10.4.2015 21:47:06

krásně tahal na anglána a desítka forpas dole

Willow - Profil | St 5.4.2023 18:28:18

Tompraz >> Nezkusíš -nevíš....Lovu zdar.

Bulda 64 - Profil | Út 14.3.2023 17:45:45

karlak >> Ty žabky a různé skřipce i koupené jsem kdysi vyřadil z repertoáru... jednak poškozuje ostří háčku a taky to kolikrát uvázlo na dně nebo odpadlo.
Už hodně let na určení hloubky používám malé olůvko protažené gumičkou. Nemá to žádná negativa a hodně rybářů, když to viděli, tak si to také vyrobili...
Před sezonou doplním do počtu tak 10 ks, případně vyměním zpukřelé gumičky a po sezoně prohledám kapsy svých kalhot, protože je to všude, i v pračce ;:-)))
A nestojí to nic...;)

karlak - Profil | St 26.10.2022 20:03:57

neco z prahy uzeny aidam porad funguje krasny 2kusy 51cm a 54cm

draveček - Profil | St 7.7.2021 18:04:26

S bolem po kolena v řece, tak to mam nejraději 👍kromě ostrych, zoblo ještě 7 tloušťů a 2 karasi. Vše na červiky z proudu. Parmy na které jsem cilil, bohužel bez aktivity. Pujdu zase 😉

Rybkin - Profil | Pá 15.1.2021 11:02:27

To video mě včera naladil tak jsem vzal ráno mazlika taky vyvenčit

Dědek - Profil | Út 8.9.2020 21:52:50

splávkař >> Kamile, mě hrozně mrzí, že staří MRKmeni, co jsou tady od počátku věků :-), mezi sebou zbytečně bojují a hádají se. Jasně, že za ty roky, vzniknou různé spory i averze, ale je tady mezi námi spousta špičkových rybářů a je jedno, jestli je to kaprař, plavačkář, feederař, nebo muškař. Každý jste tady osobnost a sváry a hlavně hádky co se tady vedou (nechápu proč, když jsou zbytečné) tu rybařinu tady zcela degradují.
Je mi to líto, nic víc...
Mnoho lidí tady má co říct, co ze své zkušenosti nabídnout, ale v těch hádkách se to všechno ztratí. Je to myslím velká škoda....

Martin M. - Profil | Út 9.6.2020 20:40:16

Jurek >> no reknu to uprimne - ten stojan vypada uplne stejne hrozne, jako ty splavky, co jsi sem daval posledne, o prutech ani nemluve. Pokud s plavanou zacinas, tak bych zacal nejak "normalne" se splavkem za 15kc a obycejnou vidlickou a jakymkoliv prutem, ktery jsi pred tim mel treba na polozenou.

Murmandam - Profil | Pá 29.3.2019 12:26:26

JJanekk >> Já už to chápu, jde o to, že když použiju 4kg navi na 100g boloňce, tak vlastně docílím toho, že už ruka nepozná, že není bolo vyvážená, neb její hmotnost bude "relativně" malá vůči celkové hmotnosti sestavy, tj. posune se mi vektor výslednice sil více směrem proti gravitační síle působící na naviják. Takže sice budu mnohem více sedřenej z toho, že musím držet tu těžkou věc, na kterou motám vlasec, ale už nebudu vnímat námahu nutnou k tomu, abych udržel bolo v požadovaném úhlu vůči vodě :-). A samozřejmě s ohledem na to, že proti působení klopné síly pracují prsty "před" navijákem, tak jsem zřejmě schopen docílit dostatečným hovadem posun těžiště do bodu přední patky u navijáku ... :-D

Pedro1 - Profil | Pá 15.6.2018 12:29:15

fotojakes >> Nesmírná krása ty ryby v suchém kbelíku a všude hromada šupin,je třeba jít mládeži příkladem.
Bych blil z celého závodění,doufám že to brzo někdo zakáže.

hraji - Profil | Ne 11.12.2016 16:02:49

Dnes jsem šel vyházet rybám krmení, co mi zbylo ze včerejšího ukončení sezóny rybářského kroužku DDM Kojetín. A když už krmení, tak i asi půl litru červů. Stejně se v dohledné době k vodě nedostanu. Ryby jsem nakrmil a potom popošel asi padesát metrů, kde jsem chytal. Bylo to fajn chytání, než mě vyhnal silný vítr. Řada druhů ryb v různých velikostech.

hraji - Profil | Po 21.11.2016 18:59:26

O víkendu jsme s Michalem Danácem uspořádali v Uherském Hradišti v zázemí pobočného spolku Uherské Hradiště soustředění juniorů LRU plavaná z Moravy a blízkého okolí. Počasí nám moc nepřálo, průtok v řece Moravě nám moc nepřál, ale přesto se akce vydařila. Zkušení ligoví závodníci Petr Kazatel a Radek Pospíšil přijeli a předali juniorům cenné zkušenosti v teoretické přípravě i při praktickém lovu. Přejel se za námi podívat i Míla Dvořák z Tubertini Česko a dovezl nám materiál.

numen - Profil | So 3.3.2012 4:09:39

vicx - Profil | So 11.3.2023 15:05:57

Filla >> na jemné pevné plaváky aj wagglery sa dá krásne spraviť hrubá anténa bez straty citlivosti, respektíve citlivosť ešte zvýšiť. Stačí slamka, sekunďák a ak potrebuješ aj farba. Lepšie riešenie som nenašiel. Viď foto, slamka má skoro centimeter hrúbku. Buď ako systém výmenných anténok, alebo na tvrdo na pevné plaváky.

sven - Profil | Ne 9.10.2022 9:25:52

Calex >> jj. to je ono.
Navíc stojí za pozornost názorná ukázka pro naše sumcobijce, že všichni sumci jsou chycení na psí granule a netřeba napichovat živou rybku, že i sumce lze chytat akčně a netřeba ho vyležet týden v bivaku trhačkou, nebo vysírat na hnízdě poté, co jsem ho sportovně vyčmuchal sonarem a že i sumce 173cm, lze zaparkovat do podběráku.. .-))
To zase bude keců... :-)

hraji - Profil | Pá 11.3.2022 19:24:16

RK >> já letos vedu kroužek pokročilých, tedy rozuměj, absolventů základního kroužku, kteří se rozhodli pokračovat. A ti před sebou mají tolik objevování, že s tím nebudou hotovi ani do penze. V tom základním kroužku se dá těžko naučit víc, než kde je břeh a kde je voda. ;-)

karel.datel - Profil | Pá 25.2.2022 22:29:55

hubert713 >> Kapř 52, guma 0,7, návazec 12, háček 12, 5 červů. Ta, která to fotila pospíchala na odpolední, ale chtěla rybu vidět na břehu, tak jsem jí dal poslední tři díly. Na to, že nikdy nechytala, tak pěkně zkušeně couvala hore brehom, když se kapr ztopořil, tak se zastavila a nechala ho vyblbnout a pak mi ho natáhla do podběráku. Vyjel z vody, až měl opálené ploutve. Pak se poptala, jestli by ho mohla obdržet, venkoncem si ho vytáhla, proč ne. Troch historie: Došlo k tomu tak, že jsme se v místním kulturním podniku, kde pracovala, bavili o tom co je to plavačková dělička. Protože nechápala, navrhla, že až s tím budu chytat, tak se přijde podívat.

vlaboc - Profil | So 18.12.2021 14:54:56

Tak jsme pořídili nový bivak. 3 dny uklízení a mytí, výměna vodní instalace, vyhnat pavouka z topení. Teď dodelavam kabát, ještě mě čeká zdvojení podlahy.

hraji - Profil | Čt 2.12.2021 9:21:37

vlaboc >> chytám ryby téměř 50 let, a učím se stále. Nejsou dvě stejné vycházky k vodě. Prostě je stále třeba zkoušet, protože neexistuje žádný jeden správný a zaručený způsob lovu, existuje pouze přístup, který v tom daném místě a okamžiku chtějí ryby. Pokud jej najdu, OK. Pokud jej nenajdu, nechytím.

RK - Profil | Po 18.10.2021 18:46:00

Dědek >> ahoj Jardo. Byl jsem teď týden na Trnávce. Speed 4,2m. Chytáno cca 25m od břehu, hloubka 8m. Na průběžno, anglán 18g, , torpila 4g, broky, 2,75g. Úplná paráda. Prakem kukuřice a šišky futra. Kapři, cejni, ploťky.....

hraji - Profil | Po 11.10.2021 21:28:27

Dědek >> zkoušeli jsme různé věci. Dokounce i klouzavý splávek na match prutu a klouzavý splávek na boloňce. Ale nejvíc jsme chytali děličku. Na té devítimetrové hloubce jsem měl navázány klasické kuláčky, tedy baculaté splávky, nosnost 8 a 10 gramů, pro menší proud nebo menší hloubku potom 6ku, 4ku a dokonce jsem v sobotu chytal úspěšně i na 3ku splávek Menta od Colmic. Sestava byla opravdu klasická, tedy splávek, hlavní zátěž tvořená torpilou, kterou doplnily pro přesné vyvážení broky. Návazce jsem chytal 25 cm dlouhé, průměr 0,104 mm, 0,12 a nebo 0,13 mm z flourocarbonu, háčky tvaru Catana, velikost 14 a 12. Kolegové zkoušeli a úspěšně chytali i na lízátka, já ho sice na topsetu měl, ale do vody jsem ho nedal, používal jsem ty kuláčky.

hraji - Profil | St 6.10.2021 16:46:41

Ahoj, omluva, že včera nebyl report, ale nebyli jsme na hotelu schopní rozchodit na wifi internet. V krátkosti, včera jsme chytali na hloubce na čtyřdílný topset. Na odhozu bylo ve vzdálenosti cca 22 metrů kolem sedmi metrů hloubky. Chytali jsme vic než v pondělí, ale pořád nás zlobí malé ryby, hlavně hrouzci. Zkoušeli jsme i cíleně chytat oukleje. Dnes box 16, podobná hloubka jako včera. Dnes už na děličku brala i spodová ryba. Hodně se na hladině ukazovali sumci. Ale od rána prší a má se to zhoršovat. Zítra jdeme na box 3, tedy zase na hloubku. Tak se uvidí. Dnes večer je slavnostní zahájení.

Martin M. - Profil | Po 31.5.2021 10:13:49

Pridej si cvicne na navijak 60g oluvko a uvidis asi sam, ze ti to s tezistem moc nepomuze. Tezsi navijak bych nehledal, podle mne to je krok zpet. Mozna viz hraji, ale nejsem si jisty, ze tezsi vyvazeny prut je lepsi nez lehky nevyvazeny.

splavek - Profil | Po 20.7.2020 20:20:40

mreichel - 20.7.2020 19:39:44 >> Ahoj Martine. V tomhle s tebou musím souhlasit, tyhle křížence divoké lásky plotice-cejn , chytám na Bagru poměrně často a taky mi přijde, že jsou bojovnější než jejich rodiče.
Možná je to tím, že třeba trpí syndromem bastarda:-):-):-))))

Ciffik - Profil | Po 6.7.2020 12:10:10

Dneska návrat do klukovských let - jen matchka a plechovka kukuřice. Bylo to super a strašně jsem si to užil. Byl jsem na daném revíru za poslední týden již potřetí - předtím 2x s method feedrem. Na method jsem nachytal podstatně více ryb, ale převažoval cejn. Dneska ryb oproti methodu polovina, ale až na dvě výjimky, vše kapříci cca 45-55 cm. Na to jemné náčiní je to paráda. A absence krmení asi taky občas nebude na škodu =)

hraji - Profil | Út 5.5.2020 18:38:44

Sharry >> základem všeho je používat věci k tomu, k čemu jsou určené. Když si koupíš prak, určený na vnadění při plavané, do vzdálenosti těch cca 40 metrů, což je u něj zřetelně uvedeno, a používáš ho na kaprařinu, tedy na větší vzdálenosti, s větší zátěží, je logické, že brzy něco praskne. A za to nemohu ani já, ani firma Drennan, to jde prostě jen a jen za tebou. Řada mých kamarádů ty praky používá roky, jsme zvyklí vyměňovat gumy, jsme zvyklí vyměňovat občas i košíčky, ale nevím o nikom, kdo by ten prak běžným správným používáním rozlomil. Ale to je součástí procesu učení. Někdo se holt musí učit na chybách vlastních. Teď, když si zakoupíš prak odpovídající síly a dostřelu, bude to už jen lepší a lepší. Hodně rybářských úspěchů ti přeji.

Petr64 - Profil | Čt 19.3.2020 5:54:33

joch >> Na domácí vodě bych to taky nedal,ale když jsem někde mimo revíry MRS,mám osvědčenou metodu,jak se u vody donutit vydržet.;-)
Po příchodu mlasknu půlku, nebo celýho lahváče a je jasný,že nemůżu nějakou dobu sednout za volant. Čudle pak už nějak donutím aby se rozežraly.😂

hraji - Profil | Út 31.12.2019 17:06:52

Všem kolegům přeji příjemný Silvestr a v novém roce jen to nejlepší. Ať se vám daří podle vašich představ a očekávání.

MarNus - Profil | Čt 7.11.2019 15:33:10

Vyrazil jsem dnes s ráhnem na rybník potrápit násaďáky. 😋😉😋 Hájení už skončilo, břehy byly plné jak na závodech, většina čekala na toho druhého, aby už mohla jít domů k mámě. 😂
Za 3 hodiny u vody jsem kalíškem zkrmil přesně 1kg krmení. K tomu pár červů a plechovku kuku z Albertu. Zachytal jsem si parádně, kdybych to nosil domů, tak jsem mohl už po půl hodině balit. Vytáhnul jsem krásnou 47-ku a hned na to 43-ku. Pak se to začalo různě střídat, cejni a karasi, mini kapři a dokonce i podoustev ( zřejmě pozůstatek po povodních) a do toho všeho sem tam další mírák. Chytal jsem na propad i na dno, jeden topset s 8-čkou plnou gumou, druhý s 9-kou dutou. Háček vel. 18 ( Preston N-30) na 0,129 fousu. Kmen jsem měl 0,15.
Nic mi neprasklo, háčky byly ostré po celou dobu lovu a zachytal jsem si, jak Pánbůch. 😋😋😂😉👍
Ať vám koušou.

h.ron - Profil | So 15.6.2019 15:48:56

Dnes skončilo v Itálii mistrovství světa v plavané handicapovaných. Češi skončili na čtvrtém místě , když na pódium chyběl jeden bod! Medaili přesto naši borci vezou! Mistrem světa je totiž RADIM KOZLOVSKÝ!!!

Daty - Profil | Čt 21.2.2019 12:46:05

Matchka konečně pokřtěná i na řece.
Ale nahledal jsem se jich…

hraji - Profil | Ne 21.10.2018 10:33:48

Včera se zadařilo nebývale. Poslední závod sezóny a zacinkalo to. Plavaná prostě včera fungovala, i když chytat kapry na 16 háček je trošku hardcore. Ale větší jim nechutnal.

sven - Profil | St 5.9.2018 13:31:05

Dědek >> :-)

sven - Profil | Pá 6.4.2018 14:18:27

splávkař >> Kamile, Kamile, ty jsi ale veselá kopa :))
Během posledních 10 let, jsem minimálně 2x, své jméno i příjmení zveřejnil v některé z diskusí, bajvoko 60-70 lidí mě zná osobně, dalších nejméně 150 lidí zná nejen mé jméno ale má i můj telefon nebo email. Že ty mezi nimi nejsi, je tvůj problém, musel by ses nejprve hooodně polepšit...
Mých osobních fotek je tady cca 6 - 7....musíš příště pořádně hledat :-)
Dobří lidé mi dali dobrou radu abych s trollem neztrácel čas. Poslechnu je, mají pravdu.
Tedy opravdu a na mou duši, poslední vstup na toto téma a aby se ti dobře spalo a dal mi pro příště pokoj, tak jsem dvě ze zdejšího archivu vydoloval... tedy hledej šmudlo, třeba se trefíš :)
Se svou zkrachovalou diskusí, si nalož dle své úvahy :)

marasOV - Profil | Ne 6.8.2017 20:20:52

Tento víkend jsem taky pokoušel parmy na plavačku, nemá to chybu. Povedlo se jich pár pochytat. Tahle je z dneška, chlup do 7ky chybělo, ale bolo mi prověřila dokonale. O takových co jsou v tom videu si můžu tady u nás nechat zdát.

brčkař - Profil | So 24.6.2017 22:28:52

Sven dodal tip na jedno starší video... Tohle je taktéž "úplně jiný svět" a hlavně balzám na duši...

sven - Profil | Ne 11.6.2017 12:11:03

marmyš >> Ahoj. Tak pak dej vědět, rád se přidám :-)

lobotomie (fanik) - Profil | Pá 9.10.2015 11:43:43

a taky to šlo :)

Červené karty: Fish man, dukadam, khykhgca14687s4f654a, tree34455t, 46547513248512348941, nornik-l