- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Co vám chybí v rybářských časopisech?
Zkuste každý zcela vážně (vím, že to tak nebude...) uvézt, co byste vylepšili,změnili... předem děkuji za rozumné odpovědi
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
- Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
NPetrson - Profil | Út 12.7.2005 4:14:48
1) V ryb.časopisech mi především chybí tzv."investigativní žurnalistika" - zejména články ohledně činnosti vedení svazů a nakládání se svazovými prostředky - rozhovory s někým z vedení, hospodářské statistiky apod.( jak už níže zmínili Crazycarper a ZN), dosud jsem se nesetkal (mimo i-portály) s uspokojivým pojetím a komentáři k tak podstatnému tématu, jako je nový ryb.zákon, ale taky třeba reportážemi ve stylu "s ryb. stráží na kontrole", rozbory pytláctví atd. V tomto smyslu NELZE jako příklad uvádět Rybářství, které sice něco s touto problematikou občas otiskne, ale každý ví, že je to jen oficiální hlásná trouba vedení svazů a kritiku do těchto řad předem odmítá. Což je donebe volající, když uvážíme, že polykají svazové peníze a měli by především zohledňovat zájmy členské základny (ať si tvrdí, že nejsou dotovaní, stejně tomu nevěřím. S.r.o. Rybář a vedení ČRS jsou spojité nádoby, a pokud je pravda, že odmítli zveřejnit účetnictví, což je mimochodem porušení zákona, o něčem to vypovídá). Na druhou stranu vítám, že uveřejňují i odborné články o životě kolem vody, ale zase: koho zájmy hájí tato suita odborníků v řadách redakce, když k petici K 70 napíšou "nedoporučeno"? Pak člověka napadne: jací odborníci, když hájí zase jen zájmy masařů, starých svazových koryfejů a socialistické pořádky a buzeraci? Dal jsem si tu práci a spočítal podíl reklamy ve výtiscích Rybářství pod novým vedením a srovnal se S. Rybářem. Výsledek mě překvapil - některá čísla mají v % více reklamy, než tržní SR! Podle mě je tento časopis zcela vážně zralý na nazávislý ekonomický audit a principielně se s ním již nemohu ztotožnit, což je koneckonců jeden z důvodů, proč jsem jej přestal odebírat. A myslím, že angažovat odborníky, kteří zvládnou i jiná témata, než ryze rybářská, pro spolupráci s jinými periodiky, by zase tak velký probém nebyl, je to především jen otázka marketingové vyspělosti jednotlivých redakcí.
2) Taky se mi nelíbí "duplicitní" články některých dopisovatelů, bez skrupulí fluktujících celým spektrem ryb. časopisů a omílajících tytéž zážitky či recepty, pouze s alibistickým užitím jiné stylistiky. Myslím, že tady by bylo řešením zaměřit se na zveřejňování silných, povídkovým stylem tvořených příběhů s lidským přesahem rybářské tematiky, a taky silnou poučnou hodnotou (kombinace lákavého, vypointovaného příběhu, s charakteristikami méně známých, např. již vymírajících druhů ryb a popisem dosud neobvyklé metody lovu). V této souvislosti je užitečný Lumírův nápad spolupráce dvou osobností - dobrého rybáře a dobrého stylisty, ale v praxi asi může být problém sehnat lidi ochotné k této spolupráci. Sám jsem dříve tuto možnost nabízel, samozřejmě za podíl honoráře, přesto byla odezva nulová.
3) Postrádám komplexnější informace o soukromých revírech. Teď nemyslím články typu "přijeli jsme k panu XY na jeho revír ZŽ a bylo to tam super" (že se chytalo grátis už tam tvůrce většinou "opomene" sdělit), ale objektivní a informačně vyčerpávající, systematický průvodce (nutno dodat, že s obdobnou sérií přišel Kajman).
4) Myšlenku specializovanosti vítám, velmi se mi třeba zamlouvalo přehledné dělení rubrik dle rybolovných stylů ve starším S. Rybáři. Myslím, že zmiňovaný feeder - speciál by se mohl uživit. Těžko jako příklad uvádět Kapří svět, ale myslím že argumentující proti - Karči , ZN - zapoměli na Kajmana, specializovaného na dravce. Vláčkařů rozhodně není tolik co kaprařů, přesto se uživí. Možná by také šla kombinace Feeder/Plavaná. I když feeder vychází technicky z položené, troufám si tvrdit, že užívanými jemnými prostředky, nástrahami i návnadami, dynamikou a intenzitou lovu má velmi blízko právě k plavané, tady vidím prostor pro společný půdorys. Navíc mám dojem, že plavaná začíná prožívat svůj boom, i když samozřejmě ne tak silný jako feeder.
4) Novinky. Myšleno nejen propagaci nových výrobků, což je víceméně o reklamě, ale hlavně neustále se pídit po nových způsobech, montážích, nástrahách, materiálech. Samozřejmě, tady by se mi mohl někdo vysmát - ano, zdá se, že vše již bylo objeveno a vyzkoušeno. Ale už když jen každý zapátráme ve své mysli, narazíme na něco, co si trošku schováváme pro sebe, není to dosud veřejně známé a přitom je to účinné. Zveřejnění těchto elementů naráží především na neochotu dopisovatelů "nemlčeti zlato". Je tudíž nejen na dopisovatelích, aby si rozvážili, zda je pro ně důležitější vlastní bábovička nebo kvalita článků, které píšou, ale taky na vydavatelích, aby je uměli vhodně motivovat ke zveřejnění "tajemství".
Omlouvám se Lumírovi a všem za hrubou nestručnost, myslím ale, že to jsou návrhy, které aspoň trošku mohou být věci přínosné. A taky za ten výpad proti Rybářství, to jsem si ale nemohl odpustit.
NLubo | St 6.7.2005 18:43:52
NLumír - Profil | St 6.7.2005 12:32:31
Npajda - Profil | St 6.7.2005 12:29:15
Nemám na mysli teď tebe. Tvoje články jsou fér. A doufám, že v tom budeš pokračovat. Až budeš lovit tady někde poblíž, tak dej vědět. Přijedu se podívat jak loví mistr.
A také mi vadí, když se stejný článek objeví hned v několika časopisech. A pomalu se stejnými fotkami.
No a možná se stane zázrak a já vyřeším záhadu braní kaprů. Snad už v příštím životě :-)
NLumír - Profil | St 6.7.2005 12:16:50
Prosadit nový trend? Pokud máš všchno podložené fakty a výsledky u vody, není na tom přece vůbec nic špatného. Je na každém, jestli ten trend příjme nebo ne.
Npajda - Profil | St 6.7.2005 11:58:41
Prostě mi vadí, že shodou okolností někdo nachytá metráky ryb ve chvíli, kdy na český trh vztoupila nová firma s výrobky XYZ. A že se na to neopomene výrazně UPOZORNIT o kousek dále.
Trochu znám tvůj styl a také se někdy snažím věci od tebe odkoukané uplatnit v praxi. Ale to je něco úplně jiného, než se snažit okatě prosadit nový trend.
Abych se vrátil k tématu: Je dobré seznamovat čtenáře s novými postupy a nápady, ale nepřehánět to s reklamou ! Sám víš, že když jsem psal já, také mi bylo doporučeno, abych tam prosadil jednu firmu :-)))
Když to udělám, tak jen jemný náznak a ne esej na půl stránky.
S pozdarvem " Zlom prut"
NLumír - Profil | St 6.7.2005 11:40:12
Na druhou stranu - když fotbalista přestupuje za lepším "angažmá" do jinýho klubu, tak je odsouzeníhodný? Když pilot formule 1 změní stáj, je to něco nenormálního?
Já nevím, ale mě to připadá přinejmenším velmi podobná situace.
Npajda - Profil | St 6.7.2005 11:26:38
Ruku na srdce, Lumíre, kdyby ti teď někdo jiný ze špičky české kaprařiny ( i zahraniční) nabídl lepší podmínky a zásobování bobulema po dobu řekněme 5 let, přijal bys to?
Jako podmínku by si dal, že ode dneška píšeš jen o tom, jak ta nová směs XYZ dobře funguje. No a o 3 listy dále je reklama na celý list s výrobky z nové řady XYZ.
Vůbec teď nemluvím o tobě, je to z jiného časáku, ale k takovým levným reklamním trikům jsem dost nedůvěřivý.
Možná dám více na radu kámošů od vody. Díky.
NLumír - Profil | St 6.7.2005 11:09:44
ad "neumětelové" - souhlasím, tohle taky nemám rád. takový článek je důkazem "zaplácávání mezery v obsahu".
NZN - Profil | St 6.7.2005 10:49:00
takových příkladů by bylo hodně. Namátkou, Juraštíci, Zelenka, Klofovi, CarpFanatic, Těšínský a spol., nakonec Jarda Vítek to začal Ten ovšem zpočátku v dobré víře), atd,atd. Nejhorší bylo, že někdo si myslel, že dopisuje do časopisu tak je frajer. Kolikrát to byly takové bláboly, že se to nedalo číst. Spoustu lidí si přestalo kupovat časopisy právě kvůli blábolům dopisovatelů, aspoň z mých známých. Když parta kluků v každém časopise popisovala na třech stranách rybolov, který byl deset let překonaný, jak staví přístřešky, vaří kukuřici a za týden chytnou kapříka 60cm na místě, kde se chytají devadesátky, tak "načo taký časák?". Ne reklama, ale právě takovíto neumětelové hrající si na mistry znechutili spoustu lidí. Jak jsem uvedl níže, nedostatek kvalitních informací nutí brát kdejaký brak.
NPike | St 6.7.2005 10:24:44
NZN - Profil | St 6.7.2005 7:58:47
NLumír - Profil | St 6.7.2005 0:44:45
NKlikař - Profil | St 6.7.2005 0:39:09
NLumír - Profil | St 6.7.2005 0:32:58
V časopise starým 20let jsem nenašel nic zajímavýho. Bylo to Rybářství dotovaný Svazem...:) Tohle přece nemůžeš srovnávat. Dneska je jiná doba a bussiness hýbe světem. Ukaž mi časopis, který není přecpaný více či méně skrytou reklamou. A přesto se prodává. Reklamu prostě buď příjmeš nebo ne. Když se nad ni povzneseš, dájí se některý články číst.
NKlikař - Profil | St 6.7.2005 0:25:17
Ne fakt je ten že si to opravdu nepochopil.Chtěl jsem níže jen říct že dnešní ryb.čas.jsou nacpané převážně reklamou ale že se jim nedivím,nějak se živit musí.Vem si do ruky časák tak 20 let starej a přečti si ho.
A nečerti se tak na mně nemyslel jsem to špatně
NLumír - Profil | St 6.7.2005 0:21:48
Ale jak říkáš, nechápu vůbec nic.
NKlikař - Profil | St 6.7.2005 0:17:55
Jak ty můžeš vědět že rohlík stál 50 haléřů ( joo z doslechu vlastně ) promiň
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 23:48:29
Se Sportovním Rybolovem a Kajmanem s Tebou rovněž souhlasím. Ani jeden z těchto časopisů si nekupuji. A když ano,tak mě to od jeho příští koupi odradí na pěkně dlouho.
To Klikař: nepochopil jsem tvůj příspěvek - s rozumnou mírou reklamy musíš počítat, díky ní můžou časopisy vycházet. Na všech, kteří tu diskutují si vážím toho,že dokážou psát tak, že to má hlavu a patu, jejich příspěvky mají nějaký formát a úroveň. Promiň, ale o Tobě to v této chvíli říct nemůžu.
To Grafi: cítím to podobně. Aby testy rybářského náčiní mohly být provedeny regulérně, potřebuješ k tomu mít jednak podmínky a hlavně to náčiní. U menších věcí (montáže, PVA výrobky...) to není problém. Pokud bych chtěl provést srovnání třeba prutů nebo navijáků, nevím, jestli je reálné, že dám dohromady reprezentativní vzorek sortimentu našeho trhu. Já připravuji článek o prutech, ale nebude to srovnání spousty značek. Spolupracuji se Sportexem, proto mám možnost důkladně v praxi porovnat jednotlivé modely, vyzkoušet je při různých druzích zatížení a zjistit něco bližšího o jeho výrobních technologiích. Upřímně doufám, že i to může být přínosem. I když je to samozřejmě taky reklama.
ZN: Stejně jako ty odsuzuji duplicitu článků. Souhlasím s tebou, že 5 časopisů je opravdu dost. Pokud bych měl za sebe říct, který časopis je v současné době nejméně "životaschopný", rozhodoval bych se mezi Kajmanem a Sportovním Rybolovem. Nechci tyhle časopisy urážet, ale už delší dobu u nich posiťuji obsahovou stagnaci. Mimochodem "na dno si sáhnul" v minulém roce i Sportovní Rybář (jehož jsem dopisovatel). Poslední dobou se ale číslo od čísla zlepšuje a do budoucna se dá očekávat další vzestup.
Ohledně Rybářství s tebou souhlasím - časopis pod nahnilou taktovkou "svazáků" mi nikdy nic neříkal...
to Korda: časopis dříve 30Kč - dnes cca60Kč
Anatomický atlas R.Čihák 1.díl dříve 85Kč - dnes 1300Kč
rohlík dříve 5Ohal - dnes 2Kč
..............
NKorda | Út 5.7.2005 22:16:39
NZN - Profil | Út 5.7.2005 21:54:46
Ngrafi - Profil | Út 5.7.2005 21:34:59
osobne v rybárskych periodikách postrádam testy náčinia (Nádobíčko), ktoré by značne usmernili nerozhodných rybárov, avšak počitam, že by to do značnej miery malo, resp. mohlo mať reklamný účinok...
NKlikař - Profil | Út 5.7.2005 21:04:26
NBosanac - Profil | Út 5.7.2005 21:02:34
Jako dopisovateli casopisu ti doporucuji precist clanky na MRKu od Ospreyho nebo MM ,naslednou diskuzi na clanek a doufam ze pochopis o co ctenarovi jde . Mne jako nekomu komu neni matersky jazyk cestina lahodi sloh a cestina Ospryho.
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 19:52:52
1,většina z návštěvníků MRku časopisy nečte a upřednostňuje internetové stránky
2,zajímavé by bylo udělat reportáž - něco ve smyslu "Sonda do fungování mechanismu Svazu", předložení několika ožehavých otázek někomu vysoce postavenému v MRS.
3,dvakrát tu padla zmínka o absenci příspěvků týkajících se raků (chápu to jako absenci článků o fauně kolem vody)
--------------------------------------------------
kromě toho jsem zjistil, že je strašně těžké se k těmto třem bodům dopracovat:))))
Přesto děkuji
Nstefan58 | Út 5.7.2005 18:32:22
NZN - Profil | Út 5.7.2005 18:16:37
je to možný, ale nebylo tomu tak. A účetnictví zveřejnit nechtěli. Je mi to fuck.
NBosanac - Profil | Út 5.7.2005 18:10:34
NZN - Profil | Út 5.7.2005 18:05:43
nevím jak teď, nekupuji to a v podstatě mě to nezajímá, ale na 100% to tak bylo.
NMartin M. - Profil | Út 5.7.2005 17:58:49
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 17:55:30
Články o racích? Ano, to není špatný nápad.
Roztáčení kolotoče kolem feederu? Hodně lidí ho chytá, hodně lidí si o tom rádo počte. Jestli v tom chceš hledat něco víc, hledej.
Původní otázka byla položena se záměrem zjistit, o čem by se mělo v časopisech psát.
Moc daleko jsme se nedostali.
NZN - Profil | Út 5.7.2005 17:50:30
S tím rybářstvím a svazem jsi trefil hřebík na hlavičku. Je to akorád podvod na nás všech. Jestli se nepletu, tak Rybářství je soukromá organizace dotovaná společným svazem. Tak bych chtěl taky někdy podnikat.
NKutil | Út 5.7.2005 17:41:43
Lumír - myslím že další roztáční kol trhu - feeder, feeder a zase feedr ku prospěchu prodejců - děkuji nechci.Feeder je jenom další odbočka položené a rozhodně se za touto vlajkou nesešikují další očekávané zdroje peněz.Pokud ano, tak je to na sociologickomarketingověpsycholgickou studii.A to se na rozdíl od tebe feederu celkem věnuji.
NZN - Profil | Út 5.7.2005 17:39:24
nezlob se, ale ty jsi nějak mimo. Těšíňák to udělal jako svůj propagační a reklamní časák. Vem si kalkulačku a počítej. Není to tak složitý. Lojza má pravdu. Ukaž mi někoho, kdo je schopen a ochoten vložit prachy do takového guláše.
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 17:34:52
Jestli máš lepší nápad, rád si ho přečtu.
NOBr - Profil | Út 5.7.2005 17:32:20
NBosanac - Profil | Út 5.7.2005 17:23:40
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 17:04:02
Feeder je u nás nejdynamičtěji se rozvíjející technika rybolovu. Přestože je dnes předčasné vydávat časopis čistě pro feederaře, po kaprařině je to nejmasovější metoda. Proto tvrdím, že pro časopis, který chce oslovovovat široké spektrum čtenářů (a přitom neupadnout do stavu "od všeho trochu, ale v podstatě nikoho nezajímá celý obsah") je v dnešní době nejlepší zaměřit se na kombinaci kaprařiny a feederu.
Snad jsem ti to Bosanac vysvětlil dokonale polopatisticky.
Kdo má vůli tuhle myšlenku pochopit ji v této chvíli chápe. Kdo tuhle anabázi nechápe, ten ji chápat nechce a jakákoli další diskuze je s ním zbytečná, protože nepřinese žádný výsledek.
NBosanac - Profil | Út 5.7.2005 15:41:05
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 15:16:30
Feeder je přece tak rozmanitý, že pan Tychler nemohl všechno, co se dá napsat vyčerpat! Je možné, že vyčerpal všechno, co je schopný napsat on. Ale spousta lidí u nás by byla jistě schopná psát o feederu jinak, z jiného pohledu, jiným stylem o svých odlišných metodách... Prostě není možné posuzovat potenciál feederu podle toho, že Tychler píše pořád to samý dokola. (pozn. já se ve feederu moc neorientuju, ale tohle mě po 5 sekundách přemýšlení napadlo). Dalším pohledem může být nově vzniklé sportovní odvětví LRU - feeder. To je přece pro časopis taky obrovský prostor.
Znova opakuji: myslím si, že myšlenka specializovaného feederového časopisu je reálná, ale v současné době je mnohem jednodušší a praktičtější řešení, aby se jeden časopis zaměřil na dvě odvětví (kapr, feeder).
NBosanac - Profil | Út 5.7.2005 14:14:35
NZN - Profil | Út 5.7.2005 13:09:28
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 13:09:06
NMartin M. - Profil | Út 5.7.2005 12:48:09
Nkarči - Profil | Út 5.7.2005 12:32:59
Nevím zda by např. odborný časopis o feedru, který prožívá boom a je to v Čechách poměrně nová disciplína,dost rybářů na ni přechází zbankrotoval, ale myslel jsem, že když to jde v zahraničí, kde jsou sice jiné podmínky, mohlo by to jít i u nás. Napsal jsem názor a nápad člověka neznalého praxe ve vydávání časopisů a problémů s tím spojených (shánění článků, honorářů atd.). Ty máš jistě z Mrku se sháněním článků zkušenosti a proto jsem se chtěl zeptat, zda si myslíš, že např. časopis o feedru by se neuživil.
NMartin M. - Profil | Út 5.7.2005 12:02:22
Nkarči - Profil | Út 5.7.2005 11:51:08
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 9:02:17
NLumír - Profil | Út 5.7.2005 8:54:03
Nstefan58 | Út 5.7.2005 5:23:30
Nzdepa - Profil | Po 4.7.2005 23:25:23
Vedu ryb. kroužek v Pelhřimově, děláme závody pro děti. Ceny do závodů nám letos také poskytl p. Těšínský (za což mu patří velký dík!!). No a mezi těmi cenami byly celé balíky jednotlivých čísel KS. Tak nevím. EDIT: kaprařině neholduji a proto časopis KS beru jako velmi pěkný propagační materiál JT.
NLumír - Profil | Po 4.7.2005 23:08:31
NLumír - Profil | Po 4.7.2005 23:00:18
KS mám rád, možná je to tím, že jsem do kaprů opravdu blázen. Vychází v poměrně nízkém nákladu (přesné číslo nevím) a každé číslo se vyprodává během pár dní.
NZN - Profil | Po 4.7.2005 21:11:17
ty budeš jeden z těch ignorantů. Ty jsi schopný se s Těšínským brežněvovsky obejmout a políbit.
NPike | Po 4.7.2005 20:47:07
Abych se vratil ale k otazce, tak rad odpovim. Casopisy kupuji malo, moc se mi nelibi jejich obsah. Vsude kam se podivam je Tychler a feeder, clanky jsou psany jakoby dle sablony, mnohe jsou jakoby zastarale. Pekny a prinosny clanek o kaprovi a jeho lovu se hleda dnes tezko. V tom byla Kapromanie fajn
NMilda | Po 4.7.2005 19:25:05
NMartin M. - Profil | Po 4.7.2005 18:34:26
NLumír - Profil | Po 4.7.2005 18:12:01
Já když si kupuju časopis, tak si ho napřed prolistuju. Že bych přišel ke stánku a řekl "jeden Sportovní rybolov" to ne. Když mě tam něcu zaujme, koupím ho. I když 80% kolem toho je pro mě neužitečné. Je to prostě způsob vydavatele, jak zaujmout širší spektrum rybářů.Já to respektuju, chápu a časopis si i přesto koupím. Protože 1 nebo 2 články které mě zajímají si jinde nepřečtu.
Sám víš, že je hodně opravdu dobrých rybářů, kteří se dění na MRKu nezúčastňují. A všichni ze stejných důvodů - popsal jsem je níže...
Třeba se to v budoucnu změní - to by teprve dostal MRK šťávu a dozvěděl by ses tady věci, které tu v dnešní době nenajdeš.
Ale třeba se to jednou změní.
NMartin M. - Profil | Po 4.7.2005 17:54:38
K otazce - na casopisech mi nejvice vadi, ze musim platit, ikdyz jeste nevim, jestli se mi to vubec bude libit a platim za cely casopis a ne jen ty veci, ktere jsem si opravdu precetl. Dale mi vadi, ze casopisy nemaji nejake vyhledavani :-) Mam doma asi 1m vysoky stoh casopisu a myslenka neco v nich najit je predem zamitnuta.
NLumír - Profil | Po 4.7.2005 17:48:22
V zahraničí stále vycházejí časopisy. A lidi je čtou. Proč? Protože si prostě dovedou říct, co je zajímá a je na šéfredaktorovi, aby se podle toho zařídil.
Mimoto si myslím, že časopis je v rybařině tak trochu i kultem. Odkud se většina z nás dozvěděla o chyť a pusť, o boilies o woblerech...
Proti mrku nic nemám, naopak si myslím, že je to nejlepší ryb. server u nás.
Nstefan58 | Po 4.7.2005 17:28:20
Kde to žije - všechna témata
7:03NSolar titanium swinger 716
6:53NJakou návazcovou šňůrku 2
6:28NČluny Caperlan Ventus 41
5:28NSatira pro všechny 82
1:15NPonechani kapru, ale nezapsani!!!!! 31
1:01NTlak na výstavbu v záplavových zónach. (Bleskovka) 8
PoNStředočeši konkurují soukromým revírům, poskytují nadstandardní servis. (Bleskovka) 9
PoNPlavaná v proudu. Lov ryb na splávek s boloňkou. (Video) 2
PoNMá smysl zachraňovat i krase stříbřité? (Bleskovka) 58
PoNGalerie muškařských navijáků 544
PoNCo říkáte na projekt FISHING LEAGUE & CUP? 162
PoNNash Titan Bivvy 397
NeNAntares Fan Club 265
NeNJak to bere na Štíte? 84
NeNTěžší přívlač výbava (prut, naviják, šňůra) 57
Co je nového - všeobecné
PoNBleskovka: Středočeši konkurují soukromým revírům, poskytují nadstandardní servis.
PoNBleskovka: Tlak na výstavbu v záplavových zónach.
SoNBleskovka: Zásadní průlom v české legislativě na ochranu vod. Novelu, která by měla zabránit možnému vzniku havárií, podepsal prezident
. . . NVideo: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . NČlánek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . NČlánek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . NMiničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . NRecenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . NMiničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 1.149 Kč
Podběrák Optimus je optimální volbou pro zákazníky, kteří hledají maximální výkon a kvalitu za rozumnou cenu.
Za 99 Kč
Využijte skvělé akce na produkty Citruz od značky Nash. Plovoucí boilie v několika barvách s 50% slevou pouze do vyprodání současných zásob.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
14.6.Jimramovský kapr dvojic...
15.6.O dešanské sele
15.6.Lanškroun - tradiční rybářské...
15.6.Rybník Cortina Ivančice...
20.6.Zemník Bodovka Dr Baits Carp Cup...
21.6.2×20hodin Rybník Talian
29.6.Dětské rybářské závody Talian
29.6.XXII. ročník rybářských závodů...
29.6.závody dvojic na kocandě
5.7.Skutečská noční šestnáctka
Doporučujeme e-shop
Saccon Carp
Rybářský e-shop se zaměřením na moderní kaprařinu. Máme dlouholeté zkušenosti, na trhu úspěšně působíme přes 10 let....