Jaké ryby do zahradního jezírka?

Mám 1,5 m hluboké a 3 m široké jezírko.Chci si dát do něj nějaké ryby.Nejraději bych kapry koi ale slyšel jsem, že brzy uhynou.Jaké ryby by jste mi doporučuli vy ???
Autor diskuse: Vašek - Profil , 8.2.2005 všeobecné - ostatní
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Naddo - Profil | Út 27.1.2009 18:11:16

zaujimava diskusia dobre nazori vela zaujimavosti dik za nove inšpiracie aj čo sa mačiek tyka.foto mojho fešaka

NKsk - Profil | Pá 23.1.2009 16:43:33

Můžete mi prosím někdo poradit dávkování vápence na desinfekci jezírka o rozmerech 6x6m (asi35m3).Mám tam nějaké koiáky tak mám strach abych aby mi na jaře neplavali břichem nahoru. Díky.

NMartin D. - Profil | Po 9.1.2006 16:02:03

Správná otázka :o) Setkal jsem se i se zimovištěm, kde byla vlhkost cítit jako v prádelně. Tomu jsme se v našem zimovišti snažili zabránit a velmi dobře funguje malé cirkulační 2kW topení, které nasává studený vzduch u stropu a vypouští teplý u vody (viz. fotografie). Trvale je také pootevřené okno. Tímto způsobem se nám daří udržovat téměř stejnou vlhkost jako v běžném obytném pokoji.

NFrk - Profil | St 4.1.2006 11:04:35

Marin D./ Jak máte vyřešenou vlhkost? Tedy vliv změny teplot?
Pokud by ses chtěl rozepsat obšírněji, tak raději na mejl.

NMartin D. - Profil | So 10.12.2005 15:42:59

A tady ještě jedna fotka, jak to vypadá uvnitř. Není to sice typický japonský skleník na přezimování koi, ale my chováme koi pro radost a tak jsme zimoviště přizpůsobily i celoročnímu pobytu lidí - vytápění, klimatizace, květiny apod. Pro odpočinek a pohodu ideální :o)

NMartin D. - Profil | So 10.12.2005 15:39:11

Našel jsem váš web až dnes a tak jsem pročítal celou tuhle diskuzi. Musím říci, že některé příspěvky byly velmi zajímavé a poučné, díky.

Někdo se zmínil o přezimování koi a o stavbě skleníku. Máme s tímto bohaté zkušenosti, neboť jsme si nepostavili skleník, ale rovnou "obytné zimoviště". Je to v podstatě malá chatka, kde jsou jak ryby, tak prostor pro posezení v teplíčku u kávy. Ryby rostou celou zimu a my se jim můžeme plně věnovat.

Pokud by měl někdo zájem, mohu zmínit veškeré naše zkušenosti.

NMartin D. - Profil | So 10.12.2005 15:24:52

Díky za rychlou odpověď, jdu hned na to :o)

NPvl - Profil | So 10.12.2005 15:12:33

MartinD. www MRK.cz přihlásit se může každý

NMartin D. - Profil | So 10.12.2005 14:56:18

Také by mě zajímalo, co je to za klub a kdo se může přihlásit. Mohli byste mi prosím někdo zaslat informace na info@zimoviste.cz? Děkuji moc, Martin

NFrk - Profil | Po 10.10.2005 13:33:13

Už ti věřím. Něco podobného jsem zažil letos u výlovu. No toto............??!!

Npajda - Profil | Čt 29.9.2005 20:08:25

Frk - ® Jo TEĎ !!!
Já na to také čuměl, jak tele na nové vrata. Je to záhada i pro mě. Rybkám se daří dobře, jenže tím, že jsem tam nalil ten Arpalit, jsem zničil plankton.
Voda je křišťálová, bez jakékoliv filtrace. Asi tím, že se ochladilo. Ale co budou žrát?
Možná je to tím, že jsem jim dokoupil krásného velkého bílého karase. Je to asi samec a jeho přítomnost stačila, aby nasadili na jikry a vytřeli se.

NFrk - Profil | Čt 29.9.2005 19:32:32

pajda/ Teď?

Npajda - Profil | So 24.9.2005 18:56:48

Pánové, trochu mazec. V malém rybníčku se mi právě vytřeli barevní karasi. Jsou vykuleni tak týden, právě jim zmizel váček a začínají se rozjíždět. Hloubka vody max. 100cm. Obsah 6m3. V loni tam přežili zimu i plotice a hrouzci. Mám však strach o ty malé, zda budou mít dostatek času možností nabrat sílu na přezimování.
Neznáte náhodou nějaký fígl?

Npajda - Profil | Út 26.7.2005 12:49:14

Další zprávy. Včera jsem tam nalil ten Arpalit. Dnes kontrolní odlov. Na těle jsou malé červené ranky, ale žádný parazit.
Děkuji všem za pomoc.
Ondra: máš to u mě.

Npajda - Profil | Ne 24.7.2005 22:18:32

Dnešní kontrola proběhla v pořádku. Žádný kapřivec na těle barevných karasů. Desinfekce je speciální, z nemocnice, používá se při operaci. Zatím s ní mám dobré zkušenosti i na drobné ranky po háčku u kaprů. Vyměnil jsem všechnu vodu v menším rybníčku. V tom větším to bude trochu problém. Je v něm skoro 30 kubíků vody.
Nemohu dát jen ponořovací koupele. Nevím kolik těch prevítů je ve volné vodě. Po návratu ryb z5 by se ihned zase nějací našli a přisáli. Musím to dát bohužel asi do celého obsahu vody. Zkusím vyměnit jen část vody. Upustím, desinfikuji a znovu dopustím. Tím to následně zředím a nemělo by to mít větší následky ani na koi kapry.
O dalším průběhu budu průběžně informovat.

NFrk - Profil | Ne 24.7.2005 22:10:40

pajda/ Ta sůl je osvědčená. V ponořovací koupeli (stanovené množství vody a soli) se jedinec nechává max. půl hodiny. Pak se ještě musí nechat chvíli na pozorování v čerstvé vodě kvůli regeneraci sil organismu.
Ten Arpalit je proti bezobratlím. Takže, taktéž ponořovací koupele, jinak je utrum.;))
Pajdo, co máš za desinfekci?

Npajda - Profil | Ne 24.7.2005 8:39:29

Ondra a spol: Jen mě tak napadlo, zda ten Arpalit nezničí i všechen drobný život ve vodě. Perloočky, buchanky, nitěnky, šneky .....

Npajda - Profil | So 23.7.2005 14:00:32

Frk a spol: Tak ta sůl nepomohla. Naopak, všechny kapřivce, co byli do té doby volně ve vodě akamžitě začali hledat hostitele a okamžitě se přisáli. Teď už jsem si skoro jistý, že je to kapřivec. Ve větších exemplářích se začal ten parchant zbarvovat do tmava. Proto mě ty malé průhledné zmátli. Zkusím to jinak, chemicky.
Ondra: Ten Arpalit je jen ve spreji, nebo je to i nějaký roztok v lahvičkách.
Já vím jen o spreji.

Npajda - Profil | So 23.7.2005 8:21:10

Díky za rady. Budu to teď častěji sledovat. Odstranil jsem je ručně a místa jsem nastříkal desinfekcí. Mám strach, že v té vodě toho bude více. Došla mi záživka v UV lampě. Chtěl jsem koupit novou, ale neměli. Jakou máte zkušenost s délkou používání UV lampy. Jak dlouho vám vydrží jedna zářivka. Ve vodě se mi objevila zase ta malá řasa, tak si myslím, že zářič je KO.

Nmirmen - Profil | Pá 22.7.2005 23:24:46

G.Moolis: něco o řasách je na www.sera.cz/04/04.htm a pokud bez chemie, tak zmínka o fyzikální likvidaci je na www.daksi.info/liqcalc.htm (ani s jedním nemám zkušenost). Sice to je na likvidaci řas v potrubí, ale třeba by to šlo prohánět kalovým čerpadlem do nějaké nádrže a pak samospádem .. jen nápad, nic víc.

NFrk - Profil | Pá 22.7.2005 21:57:48

G.Moolis/Jsou to vláknité řasy? Takové ty dlouhé chuchvalce? Nejlevnější a nejúčinější je zakalení vody. Myslím, že už to tu někde je popsané. Jde o to zamezit fotosyntézu. Stejně bych ale i ty mrtvé řasy sesbíral aby se do vody zase nedostaly živiny. Pak bych zastínil tu hladinu. Pokud máš ryby,tak to bude horší (plachta) ale jinak tu samou práci zastanou lekníny a ještě k tomu krásně kvetou.
Sežeň si ale silnější rostlinu aby mohla hned pracovat. V obchodech jsou malé a drahé;))

NFrk - Profil | Pá 22.7.2005 21:31:26

Nedá mi to abych se nepřidal se svou troškou do mlýna.
Nejjednodušší bude asi ta sůl. Jenom s tím dávkováním bych bracha trošku poopravil. Letální rozdíl NaCl pro ryby a parazity není moc velký, proto bych radši udělal nejdřív zkoušku. Ponořovací koupel 10-30g NaCl na litr a 15-30minut. To by mělo zabrat. Nebo se používá taky Soldep ale kytky by to nemusely rozchodit.
ondra/ Jestli to není vtip, tak se hned na ten Arpalit podívám, co je to za zázrak,ale to víš, na x hektarech by to stálo majlant.

Nondra - Profil | Pá 22.7.2005 13:45:52

Yuri:na 100% funguje Arpalit na psy,koupíš ho v každé lékárně.Dávkuje se 5ml na 1000l.Je to jediná věc,která funguje,vyzkoušel jsem všechno a utratil za léky pár tisíc,navíc rybám vůbec nevadí.Mám to od chemika,Arpalit obsahuje nějakou látku,kterou kapřivec nesnáší.Dej si jednu rybu s kapřivcem do sklenice a zkus to na ní,jestli mi nevěříš.Do 30 min je po něm a ryba ok.

NJAF | Pá 22.7.2005 13:25:56

G.Moolis: UV Lampa a Filtr.

NG.Moolis - Profil | Pá 22.7.2005 13:23:29

Robert: Tvůj nápad je bezva, ale nemám kachny. Navíc rybníček zarostlý okřehkem mi nepřijde o nic hezčíí než s řasama.

NRobert(původní) - Profil | Pá 22.7.2005 13:19:04

GM: Zkus okřehek. Trochu to zastíní a odebere živiny. Pak s ním můžeš krmit kachny.

NYuri - Profil | Pá 22.7.2005 13:12:15

hej lidi co delat s tim kapřivcem, mam jezirko(mensi nez pajda), mam v nem zavojnatky a okrasne karasy shubukiny a maji to taky. Da se primo proti tomu koupit nejaky pripravek v akvaristive???Yuri

NG.Moolis - Profil | Pá 22.7.2005 12:49:51

pajda: jde fakt o malé zahradní jezírko, jak jsem psal. Takže ta ostroretka nebude nejštastnější nápad. Taky bych nebyl v garsonce veselej. Spíš by mne zajímaly ty šneci kontra vláknitý řasy.

Nbrach - Profil | Pá 22.7.2005 12:37:10

pajda - je to kapřivec. Udělej do kbelíku vodu se solí (soli klidně dost, nic nemůžeš zkazit)
Ryby strč do podběráku a vymáchej je v tom roztoku. Roztok hypermanganu nebo CuSO4 (modrá skalice) by jim mohl spálit žábra.

Npajda - Profil | Pá 22.7.2005 12:05:01

G.Moolis: Na vznášející drobné zelené řasy způsobůjící zákal jsou dobré perloočky.
Na ty vlasové zelené řasy zase ostroretka.
Mike:Ten kapřivec by to mohl být, mám asi smůlu.
Myslel jsem si, že je spíše takový neprůhledný.
Tohle vypadá jako plochý prskanec rosolu s očičkama. Asi teprve rané stádium.

NG.Moolis - Profil | Pá 22.7.2005 10:32:19

Pánové, mám dotaz na odstranění zelených řas z malého zahradního jezírka. Nejsou tym ryby, ale nechci chemii kvůli vodnímu hmyzu. Fungujou v tomhle případě vodní šneci? jestli jo, tak který druhy.
Díky moc za odpovědi předem.

NMike - Profil | Pá 22.7.2005 10:26:16

Podle všeho kapřivec. Jak na něj při troše snahy najdeš na netu.

Npajda - Profil | Čt 21.7.2005 20:40:24

Pánové pomoc, problém, ne-li katastrofa. Zjistil jsem zaplísnění jednoho koi kapra. Bylo to na ocasní ploutvi. Poté jsem prohlédl i ostatní koi v rybníku a měli to všichni. Podivného parazita. Byl velký asi 2 mm, průhledný, vpředu dvě černé asi oči, na tělě potom několik mini hnědých skvrn. Pokusil jsem se ho nakreslit. Ten tvar by odpovídal. Měli hodně ploché tělo a průhledné. Jdou lehce přehlédnout. Málem jsem je nenašel. Je proti nim nějaká ochrana. Prosím, pomozte.

Nšeptal - Profil | Pá 24.6.2005 7:39:51

jepice.cz: Tak když to říkali ve zveráku, tak to jo. To budou mít o rybníkách a chovu ryb v nich skutečně široké znalosti. To jako kdyby mi pěstitel ředkviček vykládal o tréninku dostihových koní. Čoveče, většina rybníků je u nás na kapra a ne na karase, a většina z nich nebývá hlubší než ty 2 metry. S odborníky ve zverimexech mám své zkušenosti, už jen proto, že jsem doma pořád choval nějakou havěť. To, co jsem si tam kolikrát vyslech za rozumy... darmo mluvit. Baba za pokladnou, co nepozná paví očko a neonku, tak může vykládat o zimování ryb. Jsi mladej, časem poznáš sám, že spousta toho, co ti kde kdo navykládá není tak docela pravda.

NFrk - Profil | Čt 23.6.2005 23:17:54

Ne, teď vážně. Jsou různé teorie. Mě se jako nejpřijatelnější jeví poměr 5cm na desetinu čtverečního metru plochy. Tedy jedna půlmetrová na m2, nebo kombinace, třeba 2x 25 atd. ... Pokud se někdo specializuje na chov, tak určitě používá kvalitní filtraci, která mu umožní počet kusů navýšit.
S tím zimováním. Některou zimu stačí i méně než metr. Kvalita přezimování ryb je závislá na více faktorech než jen hloubka. Například já jsem letos zimoval ryby v 60 cm i v těch 150cm i 2m. V té malé hloubce zima beze ztrát a v hloubce jsem přišel o třetinu :-(((

NFrk - Profil | Čt 23.6.2005 17:39:42

Možná, že jepice to chtěl napsat v kubíkách;))))
S tím řezanem to pravda je, protože jeho potravní nároky se neslučují s potravními nároky řas.

NPike | Čt 23.6.2005 17:06:20

Jepice.cz : Tak to jo, kdyz to rikali ve Zverimexu

Njepice.cz - Profil | Čt 23.6.2005 14:54:34

Petr

Njepice.cz - Profil | Čt 23.6.2005 14:53:16

šeptal- je faakt že karásek vydrží i v menší hloubce. ale u ostatních ryb min 1,5-2m, rikali mi to ve zverimexu.

Nšeptal - Profil | Čt 23.6.2005 14:23:54

jepice.cz: Moh bys sdělit, jaká minimální hloubka je k přezimování ryb nutná? Mám dojem, že většina rybníků bude mít v průměru tak ke 2 metrům, možná že právě i jen těch 1,5. Je to teda jen můj odhad, ale zajímalo by mě, čím máš své tvrzení podložené.

NBulk - Profil | Čt 23.6.2005 13:11:58

jepice: 1,5 na přezimování stačí.

NPetr <´)))>< - Profil | Čt 23.6.2005 13:05:03

jepice.cz: Mě připadá jako blbost, že pro metrového kapra (např Yamabuki Ogon dorůstá takových velikostí) ti stačí 100 l vody!

Njepice.cz - Profil | So 18.6.2005 13:24:15

Vaksu, je to blbost. dej si tam co chces, hlavne u kapriku ti musi vyjit voda- na 1kus 100l. A ta hloubka 1,5m není dostatečna na prezimovani ryb. 2m jsou jistejsi ale i s 1,5m to muzes zkusit.

Npajda - Profil | So 18.6.2005 7:48:08

Nazdar všici. Dostal jsem echo na rostlinku do zahradního jezírka. Je to řezan pilolistý. Nemáte s ním nějaké zkušenosti. Prý vylučuje nějakou látku, která hubí řasy.

NFrk - Profil | Pá 29.4.2005 23:21:37

Petr/ Já zase tebe dlouho nečetl ;)))))))

NPetr <´)))>< - Profil | Čt 28.4.2005 22:24:56

Frk: tak tebe jsem tu uz dlouho nevidel

NFrk - Profil | Čt 28.4.2005 21:41:55

pajda/ To mě zajímá, pokračuj. Hlavně detaily. Už krmíš?
Vasej/ Zkus Topolany u Olomouce -R.Banat

NVasej | St 20.4.2005 14:45:00

Nevíte kde seženu pěkné Koi kapry na sev.moravě ?
Díky.

Npajda - Profil | Po 18.4.2005 12:31:36

Chlorovou vodu nemám, beru vodu z potoka. Kyslíku mají dost, je tam čerpadlo, fontanka, UV lampa. Za souseda neručím.

NMIra | Po 18.4.2005 12:01:47

kyslik?chlor?soused?

Npajda - Profil | Po 18.4.2005 11:18:36

Mám problém. Začali mi zdechat rybky v zahradním jezírku. Nic nápadného jsem nepozoroval. U některých se projevily jakoby křeče, motají se dokola, dezorientace, narážejí na stěny apod. Do druhého dne jsou K.O. Voda je křišťálová, bez zápachu, bez náznaku kalu.
Prosím, kdo ví pomozte.

NFrk - Profil | Út 1.3.2005 0:33:25

brou

NPetr <´)))>< - Profil | Út 1.3.2005 0:30:17

mám teď nové Hi Utsuri... takže to bude "dost podobné". Zkusím z jara sjet ještě do té Hluboké a snad je ukecám aby mi prodali toho mýho... uvidim! Teď jdu na kutě takže dobrou.

NFrk - Profil | Út 1.3.2005 0:22:53

Aka bekko mi vrátil po vytření.

NPetr <´)))>< - Profil | Út 1.3.2005 0:13:10

to nevadí! Hlavně že si rozumíme! :-))))

NFrk - Profil | Út 1.3.2005 0:11:26

Já myslel tu mojí ;))))))))))

NPetr <´)))>< - Profil | Út 1.3.2005 0:01:18

neříkám že je na zlatou, ale byl to můj první kontakt s koi... dokonce vím kde neska plave (v sádkách Hluboká, ale oni ji nevydaj! Asi bych byl za nej ochoten i dost zacvakat - je to muj první)!

NFrk - Profil | Po 28.2.2005 23:57:13

Není sice na zlatou ale aka matsuba to je.

NPetr <´)))>< - Profil | Po 28.2.2005 23:50:42

nemaš ještě jednu... Když se koukneš do mých fotek tady, tak poznáš proč ji tak nutně sháním... moje první setkání s koi.

NPetr <´)))>< - Profil | Po 28.2.2005 23:48:53

jak velkou? a za kolko?

NFrk - Profil | Po 28.2.2005 23:43:07

Aku má ode mne Doležal.

NPetr <´)))>< - Profil | Po 28.2.2005 21:08:28

pošli mi mějla se všema fotkama díky. Jo a neviděls u tam nahodou Aka Matsubu ... nutně potřebuju! :-)

NPetr <´)))>< - Profil | Po 28.2.2005 21:07:04

kolik za ně chtěj (za takhle velký)

NFrk - Profil | Po 28.2.2005 20:18:35

Docela vkusná velikost.

NFrk - Profil | Po 28.2.2005 20:15:40

Ano,ano tak tam jsem byl;)))

NPetr <´)))>< - Profil | Po 28.2.2005 18:01:37

Frk: to je z Pohořelic?

NFrk - Profil | Po 28.2.2005 16:57:01

Vase zprava