- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Celoroční hájení parem,nebo aspoň jejich zimovišť.
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
- Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
5x v oblíbených a 2x v ignorovaných.
NKony94 - Profil | Pá 20.8.2010 21:05:48
Nkakr - Profil | Pá 20.8.2010 20:13:52
Jsi zamindrákovaný, nemoudrý a zlý člověk.
Trestat někoho ex post a jako důkazní materiál použít záznam v povolence, navíc u pána který má 86 let, to můžeš vymyslet jen TY.
NOŠ - Profil | Pá 20.8.2010 15:51:16
Nboyscout - Profil | Pá 20.8.2010 15:44:27
NOŠ - Profil | Pá 20.8.2010 15:43:42
Nboyscout - Profil | Pá 20.8.2010 15:28:28
Nkakr - Profil | Pá 20.8.2010 15:02:36
Má, jedná se o pána ročník 1924.
Vyřídil jsem to s ním telefonem, moc se omlouval, BP nečetl......
NVenca888 - Profil | Pá 20.8.2010 14:35:40
Nkakr - Profil | Pá 20.8.2010 14:21:23
Máme u nás na revíru parmu celoročně hájenou, přesto se jich v sumarizaci za loňský rok objevilo 8.
2 ks si přisvojil náš člen, ostatní jsou anonymní...
NVenca888 - Profil | Pá 20.8.2010 14:19:20
Nkakr - Profil | Pá 20.8.2010 14:17:52
Stačí dát na háček cedulku s nápisem, "ne pro parmy" a vše je OK.
NOŠ - Profil | Pá 20.8.2010 14:15:56
NVenca888 - Profil | Pá 20.8.2010 14:14:30
jinak v principu souhlas - je jich málo, na prutu je to vskutku klenot a beztak se to nedá jíst... osobně by mě nenapadlo si jí ponechat, ale už jsem zaznamenal, že některejm lidem to nedělá problémy (kupř. i jednomu bývalýmu předsedovi vcelku velký MO ve středočeskym kraji, kterej, spolu se svym synátorem, neměl problémy hodit jí do vezírku a to dokonce v době hájení).
NKnapík - Profil | Pá 20.8.2010 13:44:02
http://www.kur.estranky.cz/fotoalbum/sin-hanby/dalsi-parmobijec-na-scene_/parmobijce.jpg.html
tenhle lovec si jen bral podměrečné parmy v době hájení, takže vlastně pohoda .-(((
Nhank - Profil | Út 13.1.2009 14:38:11
NAzbest - Profil | Čt 28.2.2008 16:27:02
Nchachar000 - Profil | Čt 28.2.2008 15:51:58
NPetrson - Profil | Čt 28.2.2008 14:34:21
Předem se omlouvám za délku příspěvků, ale podmínkou zveřejnění odpovědi je zachování celého kontextu. Jen bych tedy upozornil, že pokud je pro někoho délka překážkou, příspěvky samozřejmě nemusí číst.
---------------------------------
DOTAZ
Dobrý den, pane Kavo,
jistě Vám neuniklo video rybářského media Chytej.cz, zobrazující letitou neutěšenou situaci, která dlouhá léta vládne na revíru Labe 4-5, na dohled oken Vašeho sekretariátu. Vždy počátkem sezóny, v době zimování, dochází k vybíjení sportovně ceněných druhů, jako např. parma, candát (a samozřejmě jiných) přímo v jejich zhromaždištích.
Problémem se zabývala např. série článků renomovaných autorů a některých mých bývalých kolegů v časopisu Sportovní Rybář, kteří, jakožto místní, situaci detailně znají. Vědí, že nad inkriminovaným jezem se nachází zimoviště ryb, popisovali marné snažení a pokusy o jednání s Vaší organizací.
Je tedy na bíle dni, že vedení ÚS Ústní n. L. je o dlouhodobém masovém porušování § 13, odst. h, zák. 99/2004 sb. obeznámeno. Vzhledem k tomu, že dál jev dál vesele pokračuje, pozorovateli zvenčí se Váš postup (ÚS) může jevit jako porušování Stanov ČRS, dle nichž je zásadní povinností mj. též ochrana ŽP, jakož i širší legislativy na svěřených revírech, zejména pak zákona 99/´04 a jeho prováděcí vyhlášky.
Nechci se stavět do pozice nějakého arbitra, protože neznám Vaše stanovisko a snímek, byť dokumentární, mohl být natočen tendenčně. Tímto chci vlastně mezeru vyplnit a dovoluji si Vás požádat, zda byste mohl aspoň stručně sdělit stanovisko ÚS k situaci či případné projednávané kroky, které povedou k jejímu řešení. Jistě je Vám známo, že je šance problém přikrýt vyhlášením chráněné rybí oblasti (jejíž možnosti zákon zdůrazňuje na více místech), či přijat odpovídající BP, ať už s cílem širší mezidruhové ochrany, hájení, nebo vyhlášením chráněného úseku.
Za Vaši odpověď předem děkuji a věřím, že postačí k vyrovnanému a dostatečnému pohledu na věc. (...)
Přeji mnoho úspěchů (...)
-----------------------------
ODPOVĚĎ
Dobrý den,
tímto budu stručně reagovat na Váš dopis a podněty k vyjádření, obdobně jako v případě dalšího kolegy z Teplic.
Žádný předpis dále nedefinuje pojem "zimoviště" pro účel zákona o rybářství. Ustanovení o zimovišti v praxi vymahatelné je, ale určitě velmi obtížně. Základním problémem je vykládání pojmu zimoviště, které je v rybářské veřejnosti obvykle nesprávně chápáno. Termín přezimování ryb je spojen s přechováním ryb ve vhodných podmínkách komorových rybníků. Obdobně mohou ryby přezimovat i v jiných typech vod, ale rozhodně to není typické pro říční systémy, vyjma odstavných ramen či některých tůní apod. V řekách jsou ryby obvykle alespoň částečně aktivní i v zimních měsících, obzvláště při tak mírných zimách jaké jsou poslední dva roky. V řece jako je dolní Labe (úsek od Střekova po Hřensko) se obvykle nesnižuje ani v zimním období teplota voda na takovou úroveň, aby ryby přestaly přijímat potravu a některé druhy ji dokonce přijímají velmi aktivně. Za potravou navíc také aktivně migrují. Úsek řeky Labe tzv.Střekovská pláž", který je mimořádně oblíbený pro lov ryb v prvních měsících roku nelze považovat za zimoviště. To vyplývá jak z výše uvedené skutečnosti, že prostředí, kde ryby přezimují má zcela odlišný charakter, tak i z toho, že přezimující ryba s ohledem na její biologii nevykazuje potravní aktivitu, která je základním předpokladem úspěšnosti lovu. Soustředění lovců do tohoto místa je způsobeno snadným příjezdem a odstavením vozidla v blízkosti místa lovu, snadným přístupem k vodě v terénu a přehledným prostorem, i nekomplikovaným prostředím lovu. Vzhledem k reliéfu břehu, morfologii dna řeky a k proudění vody je navíc místo výhodné z důvodu migrace ryb za potravou a proto jsou rybáři v tomto úseku navíc i značně úspěšní. Nicméně stejně nebo obdobně početné jsou ryby těchto lovených a jiných druhů i v dalších úsecích řeky, což bylo prokázáno také řadou provedených ichtologických sledování a vyhodnocením řady standardních ichtyologických parametrů.
Význam předmětného ustanovení chránící ryby v místech jejich nashromáždění pro přezimování proto spatřuji tam, kde tomu prostředí oodpovídá (zejména rybníky), a kde by mohlo docházet k jejich rušení a lovu způsoby jako je tzv. podsekávání apod.
Z výše uvedených důvodů a z důvodu uvažované nadbytečnosti neuvažujeme o označování míst s přezimujícícmi rybami, protože skutečné porušování tohoto zákazu je naprosto výjimečným jevem.
Nedávno přijaté opatření v omezení úlovku parmy považujeme prozatím za dostatečné, protože z častých ichtyologických průzkumů na řece je patrné, že k ohrožení její populace nedochází. Případné restriktivní opatření pro daný úsek řeky přichází v úvahu až jako krajní řešení, kterým by neměli být postiženi převažující slušní rybáři navštěvující toto místo v době, kdy na většině jiných revírů lovit ryby z klimatických důvodů ještě zpravidla nelze.
V podmínkách dolního Labe, kde si řeka zachovává typický říční charakter s minimálním narušením žijí parmy, stejně jako další typicky říční (rheofilní) druhy ve stabilních populacích a vysoké početnosti, pročež opatření ve smyslu delšího druhového hájení nebo dokonce celoročního hájení je zbytečné. Je třeba si uvědomit, že ichtyofauna jednotlivých řek je velmi výrazně odlišná a to dokonce v rámci jednoho povodí natož v geograficky značně odlišných oblastech s různou mírou změn prostředí, ať už způsobených lidskými aktivitami nebo přirozeným vývojem. Labe od Střekova po Hřensko je určitě výjimečnou řekou v této zemi z mnoha hledisek, včetně toho rybářského. Těžko najdete jinde takovou druhovou rozmanitost, početnost a biomasu ryb. Opatření přijatá jinde mají možná svá oprávnění, někdy o nich lze vážně pochybovat, ale především jsou naše podmínky výrazně odlišné.
Hospodářský odbor ČRS SÚS Ústí n.L. pověřil hospodáře ČRS MO Ústí n.L. zajištěním provádění intenzivních kontrol lovících v předmětném úseku na uvedeném revíru. Občasné nežádoucí projevy některých rybářů (viz diskuze k ponechání hájených či "podměrečných" ryb) rozhodně nelze tolerovat. V žádném případě však nechceme rybářům upírat práva na ponechání ryb, jestliže je to plně v souladu s příslušnými předpisy. V této souvislosti musím také konstatovat, že velká řada diskuzí na internetových fórech, ale i rádoby odborných reportáží je nutné považovat za značně zkreslené a neobjektivní nebo tendenčně zaměřené. Našim cílem je však zachovat objektivitu a odpovídající míru přístupu k řízení rybářského hospodaření a proto se před přijetím nabízejích se "snadných" opatření snažíme vždy provést hlubší analýzu a rozhodovat se podle všech souvisejících nám známých kritérií.
Za podněty k řešení děkujeme a jsme s rybářským pozdravem "Petrův zdar".
Ing.Kava Tomáš
rybářský hospodář ČRS SÚS Ústí n.L.
Střekovské nábřeží 51, 400 03 Ústí nad Labem
tel.: 602 421 675, 475 531 004
e-mail: kava@crsusti.cz
http://www.crsusti.cz
-----------------------------------
Děkuji panu hospodáři Kavovi za ochotně poskytnuté informace a přidávám dodatek, který připsal k souhlasu se zveřejněním:
"Omezení v ponechání úlovku parmy obecné na 2 ks denně na revíru Labe 4-5 je již
několik let platné, je to uvedeno v popisu revíru jako součást bližších
podmínek lovu ryb v ČRS SÚS Ústí n.L.
S rybářským pozdravem
Ing.Kava Tomáš"
NSHARK1974 - Profil | Út 26.2.2008 16:54:21
Ncolek - Profil | Út 26.2.2008 16:35:04
Ncolek - Profil | Út 26.2.2008 16:34:20
Nnatas - Profil | Út 26.2.2008 11:42:10
NAzbest - Profil | Út 26.2.2008 11:29:18
Ncolek - Profil | Po 25.2.2008 17:30:55
NAzbest - Profil | Čt 21.2.2008 10:51:31
Nhraji - Profil | Po 18.2.2008 19:07:53
NPike - Profil | Po 18.2.2008 19:03:29
Jako plavačkáře či feedraře závodníky vás chápu, ale je to podle mne blbost. Největší prasárna byla ovšem při závodu v muškaření (tuším divize či Pražská muška), kdy rybář ukládal ryby do vezírku a pak s nima ještě celý závod brodil.
Nhraji - Profil | Po 18.2.2008 18:32:53
Nhraji - Profil | Po 18.2.2008 18:32:09
Netvrdím, že ryba ve vezírku se nemůže poškodit, může, zejména pokud se používají vezírky špatné a malé. Je na svědomí každého rybáře, zda investuje do velkého a slušně udělaného vezírku. Nepamatuji se, že by mi při závodech nějaká ryba ve vezírku uhynula, nebo se poškodila.
Nhraji - Profil | Po 18.2.2008 18:27:45
NMartin M. - Profil | Po 18.2.2008 17:49:34
NAzbest - Profil | Po 18.2.2008 17:39:21
NSalmo1 - Profil | Po 18.2.2008 17:23:32
Dobrou chut',pět metrů ouklejí to musí být čalamáda:-)
NPike - Profil | Po 18.2.2008 17:00:22
Nhraji - Profil | Po 18.2.2008 15:53:42
Válení ryb v písku a blátě se všude považuje za řekněme nevhodné chování k rybě. Mezi námi, ono přitisknutí trofejního kapra na suché tričko šťastného lovce mu taky neprospěje. O opičárnách se sumci ani nemluvě. Na druhou stranu, kdo ulovil rybu, která je těsně po tření a například vytloukala ve dně hnízdo ví, že taková ryba je často také velmi silně poškozená. Mnoho ostroretek uhyne každoročně v období tření na zaplísnění.
NAzbest - Profil | Po 18.2.2008 14:30:26
NBosanac - Profil | Po 18.2.2008 13:19:39
NAzbest - Profil | Po 18.2.2008 11:56:43
NBosanac - Profil | Po 18.2.2008 11:17:10
A po nacpani do vezirku behem zavodu se neposkodi a neodre sliz ? Plny vezirek se nedotika dna nebo ne ? A kdyz nekdo to dela a jeste k tomu poucuje druheho co je spravne a co ne , to v poradku .
NAzbest - Profil | Po 18.2.2008 10:39:09
Nkakr - Profil | Po 18.2.2008 8:48:06
Dnešní stav zarybnění na revíru je daleko lepší než před touto otravou, parmy máme větší.
NAzbest - Profil | Ne 17.2.2008 17:43:52
Ncolek - Profil | Po 4.2.2008 0:23:30
NCottus - Profil | Ne 3.2.2008 21:01:20
kakr: V jednání a akčnosti by měl být rozdíl mezi funkcionářem a hospodářem...je to jen věc priorit.
NMRKnato - Profil | Ne 3.2.2008 20:53:27
kakr : ale právě na toto navazuje spousta problémů, které tedy nutně musí být i v MRS. Nebude jich tolik jako u nás v ČRS, kde reofilní ryby a lososovité (do MP) jsou-nejsou pouze jen někdy, ale ve většině MO jen mimo plán.
Dobrou ...
NCottus - Profil | Ne 3.2.2008 20:39:16
Když to chceš vědět , tak Ti popíšu , jak to chodí se jmenováním hospodáře.....
MO potřebuje nového hospodáře, tak navrhne event. zájemcům účast na kursu.
Po úspěšném ukončení kursu navrhne MO , ( toto schválí MRS ) příslušnému KÚ jmenování ...
a je to.
Pak stačí jen poslouchat přání většiny, upravovat výsledky hospodaření a všechno včas a bez odmluv podat ke schválení MRS.
a je to i s fenoménem.
PS:Autor uvedl situaci v MO MRS Bojkovice 1996-2000 kakr:!!! jsi hospodář MO MRS , ten revír obhospodařuje MRS....tak nehledej trapné alibi a ČIŇ !( mě navrhl býv. hospodář...:-)))
Nkakr - Profil | Ne 3.2.2008 20:38:37
já opravdu nemám nic společného s dotyčným potokem, musíš zatlačit na MO odkud Tě vyhodili,
jistě tam najdeš porozumění.
MRKnato:
do funkce hospodáře jsem se navrhl sám, učinil jsem tak z nedbalosti a neznalosti patřičných zákonů. Nikdo mě nenavedl, ani nepomáhal. O navrhované spolupráci můžeme jednat.
NMRKnato - Profil | Ne 3.2.2008 20:29:38
NCottus - Profil | Ne 3.2.2008 20:25:41
Pokud MRS s tím nemá nic společného?? Já člen nejsem ...Ty hospodář ano. Tak se drž vašich Stanov a udělej i něco - co nemusíš(ale můžeš)
asi se tak nestalo...
Nkakr - Profil | Ne 3.2.2008 20:25:10
do funkce hospodáře jsem se navrhl sám, učinil jsem tak z nedbalosti a neznalosti patřičných zákonů. Hluboce se Ti za to omlouvám a už tak nikdy neučiním.
Stačí, nebo mám v pokání pokračovat?
p.s. ten STATUT i BPVRP jsou schváleny Kú , Stanovy MV
U nás v Brně se říká, že to podléhá schválení na lampárně u pátého nástupiště, ten souhlas zatím nemáme.
Nkakr - Profil | Ne 3.2.2008 20:16:11
v rámci zjednodušení jsem použil kouzelná tlačítka a tu máš výsledek:
Pá 1.2.2008 13:41:14
Cottus:
zase pláčeš na špatném hrobě, nemám s tím potokem nic společného. Využij svých známostí, když můžeš chodit na Kú žalovat, tak pro Tebe nemůže být problém dekret upravit. Pokud se tak už nestalo.
Když máš ty potočmeny tak ráááád.............
NMRKnato - Profil | Ne 3.2.2008 20:08:28
Odpověz už konečně! Kdo navrhoval tebe, jako hospodáře k výkonu této funkce? MO, která k tomu nemohla být zmocněna, nebo MRS jako žadatel o převod dekretů?
Nlibkos - Profil | Ne 3.2.2008 20:06:50
NCottus - Profil | Ne 3.2.2008 20:03:39
To je teorie...zkus to převést do praxe...viz. můj dotaz opakovaný( St.Hroz.potok Po1 místo Po2) trvá 7 let....
Teorie pěkná, praxe však poněkud kulhá.Že by část fenoména?
Klukovské odkazy, aby to řešil nečlen MRS si nech na VČS.
PS: Dokonce to vyšlo i rýmovaně....:-))
NMartin M. - Profil | Ne 3.2.2008 20:00:52
Nkakr - Profil | Ne 3.2.2008 19:55:38
jsem nucen v komunikaci s Tebou poněkud přitvrdit, nejen plácáš o věcech o nichž nemáš ánunk, ale je to spíše házení perel sviním, (jen metafora,nic osobního).
Do třetice všeho dobrého, či zlého, tu máš část Statutu hospodaření MRS:
MO MRS provádí ostrahu rybářských revírů, kontrolují dodržování ustanovení Bližších podmínek výkonu rybářského práva, provádí potřebné hospodářské zásahy na revírech, kontrolují čistotu vody ve svěřených revírech. Jejich zástupci se zúčastňují jednání, týkajících se svěřených revírů. V případě potřeby na základě změněných biologických podmínek nebo i jiných příčin podávají návrhy na změny popisu rybářského revíru, žádají o změny v zarybňovací povinnosti, o výjimky z Bližších podmínek výkonu rybářského práva nebo případně o výjimky ze závazných právních předpisů.
Kdo tedy, když ne MO, která má o revíru a jeho potřebách nejvíce informací má potřebné změny navrhnout? Samozřejmě MO nemůže dekret upravit svým jednostranným rozhodnutím , na to kompetence nemá. Rozhoduje Kú, ale musí mít o čem.
Tvůj argument, že to musí být MRS je absurdní, zapomínáš, že název všech MO MRS zní:
MORAVSKÝ RYBÁŘSKÝ SVAZ
MO HORNÍ DOLNÍ
hospodářem jsem byl jmenován na návrh MO MRS orgánem, který se nazývá:
KRAJSKÝ ÚŘAD JIHOMORAVSKÉHO KRAJE, OŽPZ
kapišto?
NMartin M. - Profil | Ne 3.2.2008 19:54:01
NMRKnato - Profil | Ne 3.2.2008 19:38:35
Kde to žije - všechna témata
1:15NPonechani kapru, ale nezapsani!!!!! 31
1:01NTlak na výstavbu v záplavových zónach. (Bleskovka) 8
PoNSatira pro všechny 81
PoNJakou návazcovou šňůrku 1
PoNStředočeši konkurují soukromým revírům, poskytují nadstandardní servis. (Bleskovka) 9
PoNPlavaná v proudu. Lov ryb na splávek s boloňkou. (Video) 2
PoNMá smysl zachraňovat i krase stříbřité? (Bleskovka) 58
PoNGalerie muškařských navijáků 544
PoNCo říkáte na projekt FISHING LEAGUE & CUP? 162
PoNNash Titan Bivvy 397
NeNAntares Fan Club 265
NeNJak to bere na Štíte? 84
NeNTěžší přívlač výbava (prut, naviják, šňůra) 57
NeNPoužívání olov Olpra 83
SoNV západočeském územním svazu otevřeli nové revíry pro rybáře. (Bleskovka) 9
Co je nového - všeobecné
PoNBleskovka: Středočeši konkurují soukromým revírům, poskytují nadstandardní servis.
PoNBleskovka: Tlak na výstavbu v záplavových zónach.
SoNBleskovka: Zásadní průlom v české legislativě na ochranu vod. Novelu, která by měla zabránit možnému vzniku havárií, podepsal prezident
. . . NVideo: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . NČlánek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . NČlánek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . NMiničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . NRecenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . NMiničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Kvalita která nezklame
Za 62 Kč
POP-Up Feeder basket - fix: díky tomuto krmítku můžete lovit efektivně skrze celý vodní sloupec. Při uvolňování krmení začíná stoupat vzhůru vodním sloupcem. Více na www.chytil.cz
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
14.6.Jimramovský kapr dvojic...
15.6.O dešanské sele
15.6.Lanškroun - tradiční rybářské...
15.6.Rybník Cortina Ivančice...
20.6.Zemník Bodovka Dr Baits Carp Cup...
21.6.2×20hodin Rybník Talian
29.6.Dětské rybářské závody Talian
29.6.XXII. ročník rybářských závodů...
29.6.závody dvojic na kocandě
5.7.Skutečská noční šestnáctka
Doporučujeme e-shop
www.chytil.cz
Firma Chytil byla založena v roce 2000 a od té doby vyrábí nejrůznější návnady a nástrahy pro lov nejen kaprovitých ryb....