sežrat či nesežrat?

Když tady tak čtu všechny ty reakce, stejně to všechno časom zklouzne k osočování u jednoho jedinýho. Sežrat či nesežrat. Zajímalo by mě, kolik z Vás ryby jí a kolik z Vás je pouští do vody. Takže, žádný manévry o poměrech, když chytnu 10ks/měsíc, vezmu dvě a pod. Nic takovýho. Prostě, příjdu k vodě, chytnu rybu, vezmu jí, nebo pustím. Jednoduchá odpověď. Ano/ne. Výsledky v případě Vašeho zájmu zveřejním.
Autor diskuse: mejkpis - Profil , 13.1.2007 všeobecné - ostatní
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NKacula the Great - Profil | Po 15.1.2007 12:28:26

oloupit neoloupit
v rozumne mire necht si kazdy neco odnese

NJiří Roškot | Ne 14.1.2007 15:27:06

myšleno Vlt. 2 Vraňany- Dolánky

Nsplavek | Ne 14.1.2007 15:21:42

Bulk-na ostroretky chodím drahně let.Jestli jich ubývá, nebo přibývá nevim, ale je jich tu dost.Měl bys brát v úvahu i to , že se každý rok rozmnožují, vysazují.A když píši, že si beru opravdu kusy přes 45 cm.tak to je pravda a voda o 10-20 ostroretek za rok nezchudne.Spíš si myslím, že ji vydrancují ti, kteří jich taky nalupou mraky, ale všechny vezmou od povolené míry 30cm.

Npetr.b | Ne 14.1.2007 14:53:48

Jiří Roškot: nevím, co myslíš konkrétně tou Vltavou, ale na přehradách Vltavy - Slapy, Orlík se kapr vytírá poměrně běžně .. jak je to na řece jako takové to nevím, mám zkušenosti jenom s přehradami..

Nsoulfly - Profil | Ne 14.1.2007 13:53:00

Já pouštim všechno. žádný výmluvy.

NPetrus | Ne 14.1.2007 11:48:54

J.Roškot : Například při ústí Rokytky jsou malých kapříků kolem 20 cm mraky ,takže soudím ,že jsou z tamního výtěru . K základní otázce si myslím ,že by mělo být na jednu povolenku omezení v celkovém součtu kg odnesených ryb .

NJiří Roškot | Ne 14.1.2007 11:24:59

Tím nechci říci , že v některých revírech to zase není jak říkaš Ty a těm rybářům co v nich chytaj tiše závidím.

NJiří Roškot | Ne 14.1.2007 11:22:37

Bos: no já jsem myslel konkrétně u nás na Vltavě kde vlastně se kapr sám nemnoží, nechytíš malého kapříka dříve to bylo běžné,každá větší voda akorát zase snižuje stav a při ceně povolenky a nasady je to nemožné.

NBosanac - Profil | Ne 14.1.2007 10:21:44

JiriRoskot: Se vsim co jsi napsal souhlasim krom ubyvani kapra .

Ngandalf šedý | Ne 14.1.2007 10:07:24

Chytnu, někdy vyfotím a pustím. Ryby nejím, moc mě nechutnají.

NJiří Roškot | Ne 14.1.2007 8:03:54

Bosanec: před třiceti lety jsem chodil na parmy a pár jsem jich kolem 70cm chytnul asi i přes tuto hranici a bylo to pěkné zdolávání ale to je ostatně s každou rybou.Mne jenom štve, že si každý upřednostňuje své druhy ryb,ale já si mysllím, že se mají chránit ryby všechny.U nás na Vltavě je znát jak ryb ubývá každý rok.Nejhorší je situace s dravci mimo bolínka.Jinak s dosazováním kapra při členské základně kolem 1000 členů a ceně násady když si každý ponechá 15 kaprů budou také jen ubývat jak ostatní druhy ryb.Hlavně by si měl každý uvědomit , že to pouštění ryb vlastně hlavně dělá pro sebe.Jinak se Vám mladším už brzo může stát , že budete chodit už né na ryby ale jen k vodě.

NLadislav Čečelovský - Profil | Ne 14.1.2007 7:40:00

Leoš:Letos poprvé platí pro jižní čechy limit 50ks ušlechtilé ryby na povolenku.K otázce ryby z 90% pouštím.Dodržuji K-65.

NLeoš - Profil | Ne 14.1.2007 7:11:16

saki: no nedělám si prdel:))ani nevím jestli je něco takového možno v celosvazovém hospodaření(nebo jak bych tomu řekl ) tohle navrhnou o schůzi tak mě asi šediváci umlátěji:-)))

Njaka - Profil | So 13.1.2007 22:10:40

Všechno pouštim i proužkovaný.Rybu nepustim jen je-li její poranění neslučitelné se životem,to je nesmysl takovou rybu pustit.2006 - 1štika a 1 bolen

Ncolek - Profil | So 13.1.2007 21:23:36

k vánocům mi ježíšek přines nový mrazák abych měl kam skladovat zmasený ryby- ale stejně to nabude stačit takže zbytek ryb budu muset proda bo naložit do octa na zavináčem- tam taky dlouho vydrží:) jinak za sezonu 2006 sem si odnes domů 4 ryby

NV.K. - Profil | So 13.1.2007 21:18:50

Letos 3x kapr, 2x cejn a 2x ostra.Je to moc???Pri 72 dochazkach...Edit:Nevim odkud je splavkar, ale u nas je ostroretka jedna z nejbeznejsich ryb...Tak se mu az tak moc nedivte...

NMr.Stick - Profil | So 13.1.2007 21:12:01

@splavek: Jasan, neber to jako nějakej útok, bral sem to podle podmínek u nás, kdy ostrá skoro z řeky vymizela. :o)

NBULK - Profil | So 13.1.2007 21:05:01

splavek: a jak dlouho myslis, ze tam ty ostroretky vydrzi, kdyz si desetinu z uloveneho mnozstvi ponechas? A tak to udela kazdy? P.S.Nebrat prosim jako napadani, aby se tu opet nerozhorela debata.

NJumbo | So 13.1.2007 20:22:21

Za rok 2006 jsem si odnesl od vody 2ks kapra z toho jednoho na vánoce a z jednoho soukromáčku kde jsem chytal na dírkách 3ks pstruhů.Jinak jsem vše pustil.

Njiris - Profil | So 13.1.2007 19:29:19

Lososovite a drave ryby většinou pouštím, mírový kapr má smůlu.

Nsplavek | So 13.1.2007 19:22:58

Mr.STICK.-Tam kam chodim na ostroretky není problém jich nachytat mraky když to umíš.Akdyž za sezonu nachytám např.nějakejch 100 možná i vic a ponechám si jich trřeba desetinu ,nebo možná ani tu ne tak si myslím,že v pohodě.A jestli mám volit zda sníst kapra nebo ostroretku tak ostroretka vyhraje.Moje osobní míra u ostroretky,když se ji rozhodnu vzít je 45a víc cm. Oficiální míra 30cm,je k smíchu.

NPali | So 13.1.2007 19:21:55

Zopár násaďákov to spravidla neprežije, nevieme odolať najmä na dlhších dovolenkách, kde ugrilujeme rybu rovno pri bivaku. Vlani to boli 3 kusy, a nebýva to viac ako 10.
Spravidla neprežije žiadny úhor a za rok aj zopár zubáčov a menších sumcov. Ale dravce chytáme pomerne zriedka.

Nmirmen - Profil | So 13.1.2007 18:50:55

a) ryby jím
b) beru si tehdy, když chci

Ročně většinou mezi 20-50 kg , pro vlastní potřebu.

Sezona 2006 / ponechané ryby :
- 1 kapr, cca 2,5 kg
- 1 štika ( 67 cm)
- 11 candátů ( od 55 cm výš)
- 5 - 6 okounů, cca 36 - 38 cm

Celkem 31 kg

Jím ryby rád, rád je připravuju,rád je sklenkou svlažím. A těší mne, když přítelkyni či sezvaným kamarádům chutná.

Na ryby jezdím pro potěšení z lovu, pobytu v přírodě , relaxaci. Kulinářský požitek je až na dalším místě.

NCaira - Profil | So 13.1.2007 18:25:51

Za sezonu 2006 jsem si nechal na štědrovečerní stůl jednoho kapra 52 a štičku kolem 65 a musím konstatovat, že kvůli chuti ryb na ryby nejezdím. Ryba - co by pokrm mě fakt tedy nanadchýná. Pořádnej bifťour na grilu - to je můj šálek čaje !!!

NPřemas | So 13.1.2007 18:03:01

Mr. Stick - Co je na člověku, který všechny ryby co chytí, zase obratem pustí trhlého?

Nsaki | So 13.1.2007 18:00:52

Leoš: to nemyslíš vážne že u vás nemáte limit?

NBosanac - Profil | So 13.1.2007 17:59:21

JiriRoskot: Mnohem vic utkvi v pameti souboj s parmou 70 cm nez s kaprem teto delky .
K otazce: Kazdehy mirovy kapr u mne ma smulu , nastesti pro nej chytam prevazne jine ryby . Minuli rok meli smulu 5 duhaku .

NBULK - Profil | So 13.1.2007 17:53:51

Jiří Roškot: kapři jsou témeř všude, ostroretka jako ryba mi je daleko milejsi.

Jinak k otazce: Ryby baštím rád a tudíž jich pár od vody vezmu.

NMr.Stick - Profil | So 13.1.2007 17:52:58

@Jiří Roškot: Nikoho nenabádám. Sám ročně tak 10 až 20 ryb killnu. Ale kaprů je tak moc a utlačujou ostatní druhy ryb, že když si jich za rok někdo 30 vezme, je mi to srdečně jedno. Stejně se zase vysadí.

NJiří Roškot | So 13.1.2007 17:50:59

Mr : no a ve fotkách máš kapříka 73 a jak Ti dlouho souboj s ním utkví v paměti a Ty nabádáš lidi aby je zmastili.

NPásovec - Profil | So 13.1.2007 17:42:59

to srick: byls rychlejší

NPásovec - Profil | So 13.1.2007 17:42:23

to splavek: jj to by šlo .....teda až na ty ostroretky,to nevim jak ti tady projde...to radši víc kapra

NTopoľčanec - Profil | So 13.1.2007 17:39:59

Kaprov, lieňov, sumcov... všetkých púšťam. Šťuka, zubáč mierový idú so mnou domov.

NMr.Stick - Profil | So 13.1.2007 17:38:54

@splavek: Zkus místo ostroretek brát kapry. Máš víc masa, snáz se chytí a není jich tak málo. :o)

Nsplavek | So 13.1.2007 17:36:20

Upřimě ročně tak odnesu od vody10ks kapra,10až20 ostoretek,pár velkejch cejnů a plotic.A asi tak 5až 7 duháků.Ryby mám rád i na talíři.Loni to by lo podstatně míň a letos se uvidí.Jsem linej člevěk a ryby u nás musím kuchat a vařit já,takže když se projeví moje lenost,tak i docela pěkný ryby pouštím a když mlsná tak holt nepouštím.Řekl dych,že tak sedumdesát procent úlovků pouštím,to je můj odhad.Sportovní duch rybáře se vytrácí v momentě chycení mírové ryby,často bojuji s tím jestli pustit či nepustit.Občas mi nadávájí do masařů a občas masaři do pouštěčů.Asi jsem někde na půli,ale dá se stím žít i bez psychologa.

Njindra - Profil | So 13.1.2007 17:36:03

No zajímavě se to čte.Ale moje zkušenost z výběru povolenek je ta,že bez úlovků je mizivé procento.A to je jich část i bez výcházek z důvodu nemoci,nebo jiného zaneprázdnění.

NJiří Roškot | So 13.1.2007 17:34:11

Tak to musíš v kartě opravit. MR když si To myslíš tak Ti to neberu

NKolči - Profil | So 13.1.2007 17:30:11

certbert: ti dám že jsem hovno chytil...:-) já jím ryby jen cca 5-6x do roka, ale od vody žádný neberu...

Ncertbert - Profil | So 13.1.2007 17:27:12

Kolči-páč si ho.. chytil-o)))jinak otázka vynechává lidi kteří si tu rybu taky občas daji a nejsou masaři-:o))

Nmiki - Profil | So 13.1.2007 17:24:27

mejkpis: Ano-tak 1-2x do roka.

NKolči - Profil | So 13.1.2007 17:24:12

Jiří Roškot: pleteš se, dva roky jsem neodnesl od vody ani šupinu...

NMr.Stick - Profil | So 13.1.2007 17:22:20

@Jiří Roškot: Ortodoxní pouštěči jsou jen o málo trhlejší než masajové.

NJiří Roškot | So 13.1.2007 17:20:10

Já nemám nic proti Těm co si pár rybiček pro svoji potřebu odnese, kdybych lapl kuřecí prsíčka tak je také všechny nepustím protože je mám rád. Já zas většinou podběrák nerozdělávám a když je to možné odepínám kapry ve vodě. Jinak Kolči nezlob se ,ale podle otázky spadáš do kategorie sežrat. Snad se nepletu?

Ntulo - Profil | So 13.1.2007 17:08:43

Ja letos po 4 letech prvni prvni zmasena ryba,malej sumik.Mam zase na další 4 roky klid.

NKolči - Profil | So 13.1.2007 17:06:20

Jiří Roškot: náhodou, já taky rozdělávám nejdřív podběrák, i když ho většinou ani nepoužiju...:-)

NJiří Roškot | So 13.1.2007 17:04:15

Vždy když pozoruji příchozí rybáře tak když rozdělá první podběrák než pruty tak to většinou poušťák není, potom následuje vezírek a teprv pruty.Těch "blbců" že pustí uplně vše jako já moc není.

NIvo.S. | So 13.1.2007 17:01:50

Poučtím ryby z 99 %. Letos to "odnesli" tři okouni a dva karasi.

NLeoš - Profil | So 13.1.2007 16:10:37

já třeba znám u nás ve spolku jednoho který za rok sežere pře 200ks kaprů, to je úplně šílená bilance!!!!!
normálně bych dal omezení na jednu povolenku třeba jen 30ks ušlechtilé ryby!!!!!!!a pak si kup novou.!!!

NVaša - Profil | So 13.1.2007 16:08:21

Já teda ryby jím a beru,ale jen kapr,candát, štika,amur.Vše ostetní 100% pouštím.Za rok si odnesu tak do 15 kaprů a po jednom candošovi,štice a amurovi.

Nstudna - Profil | So 13.1.2007 15:47:39

Letos jsem zmasil 1 candáta,1 kapra,1 úhořa asi 10 okounů přes 30cm.98% ulovených ryb pouštím!

NDaniel Kobr - Profil | So 13.1.2007 15:41:11

Věřte tomu nebo ne od vody jsem neodnesl ani šupinu.Dnes jsem byl vrátit povolenku a hospodář jenom kroutil hlavou,jestli mi to stojí za to.Když máme doma chuť na rybu tak si ji musíme koupit v Tescu.

NMrvan | So 13.1.2007 15:25:06

hlinomaz:treska byl příklad.Šlo o to,že když mám chuť na rybu tak jí vemu.

Nsasek | So 13.1.2007 15:19:59

Jak tak na to koukám tak r. svaz už nemusí naše vody vubec zarybňovat.Všichni přeci ryby vrací vodě!!!Ale řeknu vám že pravda je někde jinde.Stačí pozorovat dění u vody.Z vlastního pozorování vím že konkrétně z 10ti candátů je 9 sežráno.(ten desátý neměl míru).U kaprů je to podobný.Je velice zajímavé kolik rybářu když chytne třeba kapra ho veme se slovy"víš ja ryby moc nejím a ani je neberu,jinak všechno pouštím ale tohodle kapříka zrovna potřebuju pač jsem slíbil známemu..."Sam ryby moc nemusm (nejraději mám sardinky) ale nebudu kecat že si fišlu od vody nevemu.Pár kaprů to ročně odsere ale to je hold život.A když jsem u těch sardinek tak vězte že rybníky a řeky se daj umělě zarybnit ale vytlučené moře a oceány zůstanu mrtvé pač tý už nezarybní ani svatý Petr.S pozdravem K-70 sasek.

NHugo Fisher - Profil | So 13.1.2007 14:56:10

Chytam jen okouny.

Tak z 10 pustenejch osmatricatniku si toho 11. necham....

NLeoš - Profil | So 13.1.2007 14:54:20

Já ryby moc nejím, takže si za rok odnesu od vody tak 5 kapříků do 50cm větší automaticky pouštím a sem tam když se povede nějaký úhoř nabo candát, já rybařinu považuji za sport a né za obživu!!! a když jsem slyšel jednoho rybáře, který naříkal jak je vše strašně drahé: benzín povolenka krmení atd..že se mu to v těch rybách musí vrátit, tak jsem měl sto chutí ho nakopat do pr...e!!

Nlubos - Profil | So 13.1.2007 14:49:07

ryby jim beru tak deset kapru do roka pouze do 50cm musi je ovsem zena vykuchat vetsi kapry poustim vsechny k velkemuudivu okolnich rybaru

NLubo - Profil | So 13.1.2007 13:23:21

Příjdu k vodě, chytnu kapra, někdy ho vezmu, někdy pustím. To vše bez uzardění při pohledu do zrcadla.

Nmalovec | So 13.1.2007 13:05:23

Tak já osobně z ryb jím jen sumce a to ve velikosti od 120 do 150 menší pouštím a větší jsem ještě nechytil ale taky bych ho pustil. Když jsem se Loni podíval na povolenku tak jsem zjistil že jsem si přisvojil 5 ks. ryb z toho 2 kapři , jednoho okouna , amura, a sumíka. Na rybářských výpravách si radši ogriluju buřta a víc si na něm pochutnám než na rybě. Ale nemám nic proti tomu když si někdo ponechá víc ryb pro vlastní potřebu ale nechápu lidi kteří dokážou za rok nachytat a hlavně si ponechat 200 kaprů. To snad nemůže nikdo sežrat!!!

Npepin - Profil | So 13.1.2007 12:49:28

Sladkovodní ryby nejím, takže většinu pouštím. Ale na druhou stranu jeden mě sežene krmení na ryby, druhý mě nastřáká tripod atd. Tak já jim na oplátku přivezu nějakého kapříka.Ale jen pánvičkového, větší pouštím. Při několikadeních výpravách ale pravidelně grilujeme naložené makrely. Panečku to je žrádlo! :o)

Npetr b. | So 13.1.2007 12:19:19

Ryby jím rád, proto jsem nikdy nechytal 100% C&R. Četnost odnosů záleží na tom, jak často se dostanu k vodě .. když jednou za měsíc a chytnu pěknou rybu, tak si ji vezmu bez ostychu. Když třeba 6x za měsíc, tak vezmu 2-3 pro vlastní spotřebu, zbytek pouštím, známým a jiným nosím jen velmi výjmečně - cca 2-3 ryby za rok. Nejčastěji odnesená ryba ..kapr mezi 55-65cm, candát a štika 60-70cm, úhoř.

NBobeš - Profil | So 13.1.2007 11:57:42

Ryby moc nejím a když už tedy mám na ni chuť,tak si u pani domácí objednám file,ale to je skutečně opravdu vyjímečně.Takže skutečně co chytim tak bez výjimky pouštim. Obecně mám zvířata moc rád a prostě se mi ekluje brát jim život.Takže 100%chycených ryb-100% C&R.