Informace ke stavu řešení jednotné MP a P povolenky
Diskuse k bleskovce Informace ke stavu řešení jednotné MP a P povolenky
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
- Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
5x v oblíbených a 1x v ignorovaných.
NBoMik - Profil | Čt 15.2.2024 20:50:55
Ale letos si tedy zaškrábe i karasy stříbřité od 3 cm !!!
NBoMik - Profil | Čt 15.2.2024 17:22:24
Mě tedy bude zajímat hooodně podrobný výstup z RISU a opravdu podrobná analýza násadového plánu, vysazené skutečnosti a zdůvodnění deficitu ve vysazování všech ryb na všech revírech ČRS. KG infa jsou k ničemu, to je pouze na obelhaní členů MO, co se zajímají. Do minulosti se raději dívat nebudu, protože ...
NBoMik - Profil | Čt 15.2.2024 17:18:28
Nboticar - Profil | Út 13.2.2024 7:31:18
NMartin M. - Profil | Po 12.2.2024 9:15:44
Novčák - Profil | Ne 11.2.2024 22:22:13
Prakticky si myslím, že nenažranci by jen míň zapisovali a když by neměli kapra, na kterým se, naštěstí, spousta z nich realizuje, začali by chytat druhy, který nechávali doteď na pokoji. Ve finále by to možná bylo horší než teď.
Až u nás vymře myšlení z dob socíku, nebude potřeba plnit mrazáky, nosit nadbytečný ryby do práce, krmit slepice a nevím co ještě. A u vody vídám, že potřeba co nejvíc toho odnýst převládá u starších ročníků.
Nlikin - Profil | Ne 11.2.2024 15:45:18
Vážená rado, tyto zkreslené a nepodložené informace máte na talíři a hlavě jen a jen Vy. Poskytujte jasné a včasné informace a vyhnete se dohadům.
NLojzaH - Profil | So 10.2.2024 23:56:26
Ntomvec - Profil | So 10.2.2024 22:27:25
Nrybář-chodec - Profil | So 10.2.2024 22:17:31
Ntomvec - Profil | So 10.2.2024 21:23:57
Ntomvec - Profil | So 10.2.2024 21:20:41
https://www.sadkylahovice.cz/ryby-lahovice
Ti co berou vše říkají, že se jim musí vrátit cena povolenky.. Ta je podle ÚS komplet za vše kolik, 3000,- max 4000,- plus mínus. Kdybys bral průměrnou cenu ryby 350,- tak se to vrátí po deseti kilech. A berou metráky. A brát budou, prodávají to Vietnamcům, po hospodách, krmí tím slepice...
Nrybář-chodec - Profil | So 10.2.2024 21:19:10
Ntomvec - Profil | So 10.2.2024 21:11:45
Nrybář-chodec - Profil | So 10.2.2024 21:09:19
Niva - Profil | So 10.2.2024 20:00:47
Tady je to dobře.
Vědět, co, kam, komu platím, co mi zbude a co s tím je základ - tím, že to vaše vedení bralo na lehkou váhu, to dopadlo, jak to dopadlo. Pokud fungujete s názorem, že asi něco jde sem a něco sem ... je to tenký led.
NLojzaH - Profil | So 10.2.2024 12:10:36
NMartin M. - Profil | So 10.2.2024 12:07:06
NLojzaH - Profil | So 10.2.2024 11:03:32
NBoMik - Profil | So 10.2.2024 10:51:08
NBoMik - Profil | So 10.2.2024 10:37:21
NLojzaH - Profil | So 10.2.2024 10:33:12
NRožnovák - Profil | So 10.2.2024 10:17:55
NBoMik - Profil | So 10.2.2024 9:31:22
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 19:53:56
https://www.rybsvaz.cz/beta/index.php/reviry/reviry-rady-crs
Nchřenovák - Profil | Pá 9.2.2024 19:42:48
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 19:33:49
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 19:27:08
Nrazisdas - Profil | Pá 9.2.2024 19:16:43
NFRANK71 - Profil | Pá 9.2.2024 19:16:39
NFRANK71 - Profil | Pá 9.2.2024 19:04:41
NReznik76 - Profil | Pá 9.2.2024 19:04:18
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 18:56:26
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 18:47:03
NReznik76 - Profil | Pá 9.2.2024 18:34:12
Ale přeci jen i v tý ,,bohatý" Praze je spousta těch co jezdí na ryby tramvají a autobusem a nevyráží do dalekých končin
Zbytek vidím tak jak sem to psal Boticarovi
NReznik76 - Profil | Pá 9.2.2024 18:29:29
Stredočeši začali dělat hanyky, Rada jim za to hodila vidle Orlíkem, Slapama a Račicema
A oni tam teď chtějí chodit ,,ALE" ne za cenu CS povolenky
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 18:24:40
NBoMik - Profil | Pá 9.2.2024 18:23:29
Kdo je zodpovědný za likviditu nepůvodních a zavlečených druhů rostlin u toků v dikci Povodí ?
Ale to už jsou jenom bezvýznamné PRKOTINY ....
A podívejme se jak máme označeny všechny revíry obou svazů !!! Prosím klidně foťte a zasílejte na zodpovědné.
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 18:22:07
NPedro1 - Profil | Pá 9.2.2024 18:11:30
NPedro1 - Profil | Pá 9.2.2024 18:10:20
Proplacet se bude všem na základě odnesenych ryb z jednotného rozumně nastaveného ceníku.
NPedro1 - Profil | Pá 9.2.2024 18:08:48
Obě ty věci stejně jako rybolov jsou volnocasova zábava a pokud vím, tak rybaření není zakotveno v ústavě jako právo každého člověka.
Se zbytkem souhlasím, jenže jsi toho vypsal moc. Je problém změnit dvě věci a Ty bys chtěl měnit vše najednou. A souhlasím, že omezení, vyrazne omezení množství ryb, co si může člen svazu odnést, by mělo být jedno z prvních.
NLojzaH - Profil | Pá 9.2.2024 17:56:52
NFRANK71 - Profil | Pá 9.2.2024 17:23:14
NMartin M. - Profil | Pá 9.2.2024 16:46:06
N$ - Profil | Pá 9.2.2024 15:16:49
Tak snad příště
😆 ne, nevěřím
NBoMik - Profil | Pá 9.2.2024 15:16:03
Viděl bych to jako paušální platbu za "návštěvu" revíru jako takového což by zůstávalo OPRAVDU tomu kdo vodu obhospodařuje, nejenom má na ní LEJSTRO a tím to končí.
O struktuře se musíme pobavit. Pak máš relevantní náklady na nasáďák. Jsou MO, které jenom čekají co jim tam svaz nasype a ty které se podílí svou prací na RCHZ pokrytím v rámci možné skladby rybí obsádky podílově na zarybněné. Pak máš třeba MO, které mají dvě loužičky a malou finanční náhradu za brigády a tam ti namigruje spousta členů, protože máš menší náklady k povolence, to je REALITA. Je zcestné přepočítávat rozlohu vodních ploch na jednoho člena, ale divil by ses, kde a jak to vychází.
Dále pak srovnání cen z produkce vlastní a nákupy od jiných dodavatelů a tam je tedy rezerva při zarybnění celého ČRS SAKRA veliká ! Pak se tedy pobavíme o ceně tzv. vstupní a tržní a tě si to přepočítej na hodnotu odnesených a skutečně vykázaných ryb na některých povolenkách. Nejsem zastáncem toho, abych sponzoroval EKONOMICKOU SEBEVRAŽDU svazu, kde můžeš odnést 365x 7 kg /MP/ryb denně. Už víš o čem MLUVÍM ???
Nebo ti připadá, že je normální když ti tam někdo vykáže 637 ostroretek za rok a o kaprech a dravcích nemluvím.... A to tenkrát krajská stála 1.OOOKč !!! Občas je potřeba se podívat na ceníky ryb a nemusí to být o Vánocích.
Ekonomika znamená počítat a ne aby většina SPONZOROVALA legální kratochvíli nesmyslně nastavených limitů úlovků ryb.
Je tady spousta aspektů, které opravdu mají co říci do kalkulací lokálních, ÚS vod, vod se speciálním režimem, vod samostatně hospodařících MO, vod v pronájmech, vod RADY.
Prvním a hlavním tématem je dostupnost všech dat pro členy samotné včetně všech ekonomických parametrů má dáti/dal svazu od MO až navrch.
Nevidím jediný důvod, proč by do toho neměl mít možnost člen skutečně vidět, třeba do zarybňovacích plánů, jejich skutečného plnění a disproporcí v ZR co do: množstevně a druhově a hlavně ročníkově a velikostně. Tady je paušálně brána pouze jedna hlavní kategorie a to váha. Na rybí společenstvo jako takové a jeho skladbu se .... Problematika nově nabitých revírů, nově ujednaných k pronájmu.
Dále se můžeme pobavit o aktualizaci skutečných vodních ploch v návaznosti k zarybňovacích plánů nejenom rozsahově / v ha /, ale i kapacitním, tzn. objem v průtoku a objem ve vodní mase.
Nboticar - Profil | Pá 9.2.2024 14:55:47
NPedro1 - Profil | Pá 9.2.2024 14:55:34
Kolega mi občas v práci ukáže něco na fcb (já ho nemám) ohledně těch protestů ve Francii a má to stejnou úroveň, jako když si tam psali v době Covidu, že to na nás práškují, případně jako když si tam psali, že po inauguraci Bidena ho sestřelí Black Hawk kvůli vlastizradě.
NFRANK71 - Profil | Pá 9.2.2024 14:25:48
NPedro1 - Profil | Pá 9.2.2024 14:18:46
Jak chceš něco vylepšovat a u toho snižovat náklady, když vše kolem Tebe zdražuje?
Já myslím, že nikdo nemá povinnost snižovat náklady.
Náš stát je tam kde je proto, že si posledních 20 let volíme to co si volíme a obecně se jako lid chováme jako hovada. Ufňukaný, ublížený, věčně nespokojený a nezodpovědný hovada.
NFRANK71 - Profil | Pá 9.2.2024 14:07:06
NPedro1 - Profil | Pá 9.2.2024 13:59:31
Ti kdo mají dnes povolenku za 2 000 Kč - těm je jedno jestli bude stát příští rok ta stejná povolenka 1 400 Kč, nebo 1 800 Kč, ti kteří mají letos povolenku za 1 000 Kč, nebo 1 500 Kč si holt připlatí za možnost lovit po celé ČR. A jestli si připlatí 300 Kč/rok, nebo 800 Kč/rok (což je mimochodem 66 Kč měsíčně) je dle mého jedno.
A pokud jim to přijde moc, tak je přeci nikdo nenutí si tu povolenku kupovat.
Ovšem opět s podmínkou, že bude prokazatelné, kam ty peníze navíc jdou a že budou opravdu ve finále použity tak, že to rybář ve střednědobém výhledu pozná v kladném slova smyslu.
NFRANK71 - Profil | Pá 9.2.2024 13:57:29
NPedro1 - Profil | Pá 9.2.2024 13:53:44
Nevidím jediný důvod, proč by se měl svaz chovat vlídněji a ekonomičtěji ke svým členům. Svaz by měl v první řade jako správný hospodář nastavit dlouhodobé cíle a dle těchto cílů kasírovat a zodpovídat se za to, jak mu to funguje.
Ne obráceně ve stylu "povolenka stojí litr, takže nám to při počtu členi XY vychází, že tohle uděláme napůl a tamto vůbec, protože na to nejsou prachy"
Stejně tak je nesmysl, aby svaz začal poslouchat svou členskou základnu a už vůbec ne na všech úrovních.
80% lovců by si odhlasovalo desetinásobek kapra než teď za cenu povolenky 138,6 Kč ročně bez brigád, dalších 10% by hlasovalo o pravidelnou násadu candátů +80 cm a štik + 100 cm a dalších 5% by hlasovalo pro striktní ChaP všeho a všude.
NBoMik - Profil | Pá 9.2.2024 13:41:54
Jednoduše řečeno svaz by se měl hlavně zamyslet nad svojí stávající strukturou a fungováním jako takovým obecně na všech úrovních, přestat se chovat jako DIKTÁTOR a začít konečně poslouchat svojí členskou základnu na všech úrovních.
Dále by se měl chovat jako řádný hospodář tedy ekonomicky i z pohledu k potřebě účelně vynaložených nákladů na hospodaření a lidské zdroje. Je to jako se soukromou firmou. Důsledně sledovat veškeré parametry !!!
To, že se chovají ÚS, MO jako stát ve státě se dá dovodit nejenom z cenotvorby povolenek, ale třeba i výše úhrad za neodpracované brigádnické hodiny, což zbytečně přispívá k EKONOMICKÉ migraci členů !
Tvorba cen za územní povolenky je mi ekonomickou záhadou a nikdy a od nikoho jsem ještě tedy neslyšel, jakou finanční hodnotu ODLOVIL rybář A, rybář B atd, a je úplně jedno na kterých revírech. Samozřejmě pokud by se tedy svaz jako celek choval spravedlivě a tedy i ekonomicky nikdy by NEMOHL dopustit a dovolit svým nastavením parametrů ponechaných úlovků některým svým členům LEGÁLNĚ FINANČNĚ drancovat vody na úkor ostatních členů.
Ncomputerfish - Profil | Pá 9.2.2024 12:58:50
NThomic - Profil | Pá 9.2.2024 12:57:06
Ono to fakt celý smysl dává, jen je potřeba najít shodu právě na tom klíči příjmů, stejně jako je to na celosvazovkách, kde se to rozděluje podle docházek a úlovků různých kategorií druhů ryb, které mají stanovenou cenu. A nejvýhodnější by to bylo právě pro tu severní moravu, u které geograficky fakt platí že většina severomoravských rybářů chytá jen na severomoravských revírech, takže z redistribuce celosvazovek mají relativně úplné minimum (a vysoké ceny územních povolenek díky vysokým nájmům).
N$ - Profil | Pá 9.2.2024 12:55:23
NMartin M. - Profil | Pá 9.2.2024 12:45:35
Akorat mam obavu, ze to se driv MRS domluvi s SUS nez s CRS :)
Nrazisdas - Profil | Pá 9.2.2024 12:34:36
NThomic - Profil | Pá 9.2.2024 12:29:28
Což na první pohled vypadá děsivě, ale v praxi to tak není. Většina držitelů územních povolenek chytá úplně stejně intenzivně a často jako držitelé celosvazovek, tzn. náklady na to co si odnesou od revírů jsou téměř totožné u držitelů CS a ÚS povolenek. Pokud by existovala jen jedna povolenka, tak její cena by byla mnohem blíže k ceně územní než k celosvazové, ale její platnost by byla jako u celosvazovky.
Nevím jak to vysvětlit pochopitelně, zkusím příklad.
Svaz má 25 rybářů, každý si kupuje jednu povolenku.
Územní svaz č.1 má cenu ÚS povolenky 1000 Kč a prodá jich deset. ÚS č. 2 má cenu ÚS povolenky 1500 Kč a prodá jich taky deset. Plus se prodá 5 povolenek celosvazových, v ceně 2000 Kč za kus.
Aktuálně (mírně zjednodušuji) má US č.1 příjem 10 tisíc za ÚS povolenky a 4 tisíce Kč za CS povolenky (dohromady 14 tisíc Kč), ÚS č.2 má příjem 15 tisíc za ÚS povolenky a 6 tisíc za CS povolenky, dohromady 21 tisíc Kč.
Při zachování stejných příjmů - při zrušení modelu CS a US povolenek - by mohla existovat jedna povolenka za cenu 1400 Kč, která bude mít stejnou platnost jako celosvazovka. Výsledek je takový, že:
Příjmy ÚS č.1 se nezmění
Příjmy ÚS č. 2 se nezmění
Rybáři co si kupovali ÚS povolenku v ÚS 1 to mají o 400 Kč dražší, ale mohou chytat i mimo svůj ÚS
Rybáři co si kupovali ÚS povolenku v ÚS 2 to mají o 100 Kč levnější, a navíc mohou chytat i mimo svůj ÚS
Rybáři co si kupovali CS povolenku (kdekoli) to mají o 600 Kč levnější, a chytají tam kde chytali doposud.
+ jako bonus klesnou náklady na administraci hromady druhů povolenek, práci s jejich distribucí a nutnost je na konci roku hodit do koše.
Ale aby nevznikla panika, celý návrh je o hledání ochoty se o tom vůbec bavit a překonat první šok z věty "mohly by se zrušit územní povolenky", což je sice ekonomicky logický a ve finále pro většinu rybářů i územních svazů výhodný, ale aby se to stalo, musel by se najít stejně jako u celosvazovek klíč jak to rozdělit mezi ÚS tak, aby to ekonomicky ten smysl dávalo. A tahle diskuze bude na dlouhou trať.
(což trochu odpovídá i na polemiku computerfishe - cena severomoravských ÚS povolenek je tak vysoká, že jejich rybáři by v případě sloučení pravděpodobně platili za celosvazovku méně, než platí teď za územní povolenku).
Ncomputerfish - Profil | Pá 9.2.2024 12:13:13
Nrazisdas - Profil | Pá 9.2.2024 12:02:28
NMartin M. - Profil | Pá 9.2.2024 10:50:31
Kde to žije - všechna témata
10:42NLipno, candát. Co bude dál... (Bleskovka) 68
10:37NV západočeském územním svazu otevřeli nové revíry pro rybáře. (Bleskovka) 6
10:00NSatira pro všechny 54
8:32NPonechani kapru, ale nezapsani!!!!! 17
8:22NChorvatsko - jezero Tribalj 10
8:20NPoužívání olov Olpra 81
7:19NCo říkáte na projekt FISHING LEAGUE & CUP? 77
7:05NMethod feeder krmítko 90g XXL? 11
5:47NPoradna: Muškaření 3826
PáNMá smysl zachraňovat i krase stříbřité? (Bleskovka) 19
PáNAntares Fan Club 259
PáNTěžší přívlač výbava (prut, naviják, šňůra) 51
PáNNa Lipně vymírají candáti i kapři, vědci nevědí proč. Jednoho podezřelého mají. (Bleskovka) 175
PáNRychlý biwak pro jednoho 25
PáNPetice pro zrušení muskařských závodu! 64
Co je nového - všeobecné
PáNBleskovka: V západočeském územním svazu otevřeli nové revíry pro rybáře.
ČtNBleskovka: Mistrovství světa klubů LRU Feeder očima státního trenéra
PoNBleskovka: Stanovisko ČRS k hlubinné přívlači
. . . NVideo: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . NČlánek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . NČlánek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . NMiničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . NRecenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . NMiničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
8.6.Dětské rybářské závody -...
8.6.Šilheřovice Sranda Mač Evolution...
8.6.Rybářské závody - dospělých
8.6.Závody dospělých o 100kg prase -...
8.6.Rybářské závody v Přehýšově
8.6.Rybářské závody 2024 -...
8.6.Lovosický úhoř
14.6.Jimramovský kapr dvojic...
15.6.O dešanské sele
15.6.Lanškroun - tradiční rybářské...
Doporučujeme e-shop
Saccon Carp
Rybářský e-shop se zaměřením na moderní kaprařinu. Máme dlouholeté zkušenosti, na trhu úspěšně působíme přes 10 let....