Ukrajinci se u nás vrhli na rybaření. Laciný zdroj obživy, pochvalují si

325 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Njetam - Profil | Ne 21.4.2024 11:08:36

https://mynitra.sme.sk/c/23319150/rybu-v-parku-nechytil-zaplatit-musi-sedemsto-eur-inak-pojde-za-mreze.html
Priamo pred rybárskym domom s vyznačeným zákazom na tabuli. Maximálny level (-:

Nmlíčnák - Profil | Pá 2.2.2024 0:44:22

sven >> mi to teda ani trochu nebavilo ,ale v Boleticích na Šumavě bylo fajn .
V Týně sem cucel v jídelně, výběr ze třech jídel jak ve fabrice,taky fajn.

Nmlíčnák - Profil | Pá 2.2.2024 0:42:05

Kolis >> tak ty si hned na oblbování o))
Vyšší level o)

NKolis - Profil | Po 29.1.2024 12:49:32

mlíčnák >> na wocumovani sere pes. 😜😄

Nsven - Profil | Po 29.1.2024 12:40:40

mlíčnák >> jj. alespoň je na co vzpomínat :-)
Milénioví mamánci budou vzpomínat, jak do čtyřiceti viseli mámě a tátovi na krku ...

Nchřenovák - Profil | Po 29.1.2024 12:25:39

milanpindryc >> Jestli to je nějaké dítě tak se nedivím , že si to zplet 😂

Nmilanpindryc - Profil | Po 29.1.2024 12:02:41

chřenovák >> jen zapsal datum 8.5 na volny radek z zapomel ze tam ma uz rybu, tak to skrtl a napsal o radek dolu...
nehledejte chyby kde nejsou

NTWIN 69 - Profil | Po 29.1.2024 4:46:39

mlíčnák >> Tak je to správný,tak to má být...

Nmlíčnák - Profil | Ne 28.1.2024 23:17:37

TWIN 69 >> tak když se rozhoupe a dojede taky si vykrutime krky za prdelkama co jdou kolem o)
Za podívání nic 0)

Nmlíčnák - Profil | Ne 28.1.2024 23:12:51

sven >> procestovalas👍Já jen Benešov,peeska v Podbořanech ,kurz elektrocentrály v Týně, Šternberk ,tam bylo nejlíp .
Civilní zaměstnanci po nás nic nechtěli ,max podat nějaký klíč .
Každý den na vycházky ,no jen do 22:00

Nsven - Profil | Ne 28.1.2024 20:26:14

Maňas >> jj. to samé mě dnes také při sledování napadlo..a navíc z hlediska dnešních pomatenců i dětská pornografie...

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 20:17:25

sven >> Natočili to dobře a podařilo se to i kvalitně obsadit kvalitními herci. Počínaje Menšíkem a Hrušínským a konče rozvědčíkem Brzobohatým s Balzerovou. Některé záběry by už dneska nejspíš neprošly. Chytání parem a vysvětlení Hoška, proč ji musí zabít, to by dneska aktivista nedali.

Nsven - Profil | Ne 28.1.2024 20:08:27

Maňas >> jj. viděl jsem je alespoň 20x ale stejně pokaždé zvlhne oko .-)

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 19:58:17

sven >> Úhoři jsou tak nějak víc přírodní a víc u vody. Srnci už jsou trochu jiní. Škoda, psal to tak, že to člověk přečetl pomalu jedním dechem.

Nsven - Profil | Ne 28.1.2024 19:26:12

Maňas >> Já mám ty úhoře také raději a patří do mého "zlatého fondu" :-) Knížky mám od Oty Pavla asi všechny.
Škoda, že toho nestihl napsat víc, čtou se jedním dechem.

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 19:18:27

sven >> Srnci nejsou špatní, ale nějak mám rád víc úhoře. Prdelka je Prdelka 😉Heřmánek a Vančurová byli taky dobří, to nepopírám.

Naleš vavřina - Profil | Ne 28.1.2024 19:01:47

Trochu mi je z této diskuze blivno, 🤮.... je tu hodně pravdy, ale i lidské malosti, 🤦‍♂️ - a nesvadel bych to na "českou povahu" ....
Hlavní problém vidím v tom, ze v rámci svazu jsou pravidla nastavený velmi benevolentně a socialistický- cena povolenky ok, územní pusobnost povolenky ok, ale limity ulovku bych nastavil podstatné prisneji a ruku v ruce by mělo jít i pritvrzeni v postihu za porušení pravidel. A nebál bych se i institutu dozivotniho vyloučení ze svazu při opakovaném porušení pravidel - členství je privilegiem a nikoli právem. Benevolentnost k cizincům bych okamžitě zrušil, vše stejným metrem....stejně bych pritvrdil i v prijimani nových členů svazu - stát členem se nemusí a dal bych členství na zkoušku. Rovněž bych vrátil povinnost brigád- i kdyby měli uklízet borčus kolem vody.

Nsven - Profil | Ne 28.1.2024 18:11:37

Maňas >> Krásná rybařina...nikde žádné auto, žádný karavan, žádná maringotka, žádní kapraři s bivakem 3+1 s garáží a zimní zahradou, žádný řev opilců, žádný bordel po nich....-))

Film je nesporně jedním z nejkrásnějších natočených ale bohužel, nevystihuje tehdejší realitu.
Té se víc blíží druhý na podobné téma, "Smrt krásných srnců."
Během německé okupace a za aktivního přispění českých kolaborantských úřadů, neměli občané židovského původu tedy ani rodina Oty Pavla - Otto Poppera do přírody přístup, natož tam něco lovit..
Dohledatelné dobové vyhlášky se sice týkají Prahy a okolí ale v podstatě platil zákaz plošně...

NČÁP - Profil | Ne 28.1.2024 17:44:38

Maňas >> jo, je to tak. stačí porovnat tužku datumu a tužku zápisu RS. příště se musím lépe dívat 👀
na první pohled mne to zarazilo, u nás RS píše zápis na nový řádek...

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 16:31:08

kolotuk >> Já už to ani nepočítám, ale když to jde, tak se vždycky dívám. Herecké obsazení a námět Oty Pavla je super. Ne jak ty dnešní sračky

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 16:28:48

chřenovák >> To je moc pěkný film. Rybařina bez zákazů a příkazů a ryb bylo dost.

Nkolotuk - Profil | Ne 28.1.2024 16:27:17

Maňas >> koukám už jsem to viděl snad 29x 😀😀😀

Nchřenovák - Profil | Ne 28.1.2024 16:24:39

Maňas >> 👍🤠👍

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 16:20:52

kolotuk >> Raději si pusť ČT1. To je rybařina. Takovou vodu my už dneska nezažijeme

Nkolotuk - Profil | Ne 28.1.2024 16:19:26

Maňas >> to ano

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 16:18:05

kolotuk >> Je to možné. Zase tak pod lupou to nekontroluju. Jak jsem ale už psal. Nebyl jsem u toho a vůbec nevím o koho jde, jen jsem chtěl napsat, že každý může udělat chybu a pak to opravit.

Nkolotuk - Profil | Ne 28.1.2024 16:10:51

Maňas >> když se podívám jak píše dvojku a jak sedmičku,tak u toho preskrknuteho má 2,5 kilo na 52cm...

Nkolotuk - Profil | Ne 28.1.2024 16:05:28

chřenovák >> dvakrát to napíše a potřetí to nenapíše 😁

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 15:53:44

chřenovák >> Já jsem tam s ním nebyl. Jenom píšu co vidím.

Nchřenovák - Profil | Ne 28.1.2024 15:51:42

Maňas >> Napsal špatně váhu tak ho pustil a potom si zapsal další dva

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 15:47:39

chřenovák >> Pokud dobře vidím, tak to první 8.5. má škrtlé jako chybu. Těžko kapr 52 cm bude mít 7,5 kilo. Žádnou atomovou rovnici bych v to nehledal

Nchřenovák - Profil | Ne 28.1.2024 15:40:08

kolotuk >> Hlavně , že tam nemá číslo revíru a datum
V Praze by měl minimálně zápis od RS

Nkolotuk - Profil | Ne 28.1.2024 15:38:01

chřenovák >> týýjo,ty máš teda postřeh 👍👍👍

Nchřenovák - Profil | Ne 28.1.2024 15:29:15

Maňas >> 8.5 si vzal tři kapry

NMaňas - Profil | Ne 28.1.2024 15:26:19

ČÁP >> Docházku má normálně zapsanou. RS mu napsala kontrolu do jeho kolonky zápisu o docházce. Jestli zrovna balil, tak nikde nevidím problém.

Nzdevac - Profil | Ne 28.1.2024 15:00:57

mlaďoch >> A proč? Já nepotřebuji nic zlepšovat nebo dělat jinak. Já se tu podivuji nad přístupem místních diskutérů, ne nad tím, co svaz nebo ostatní dělají.

NČÁP - Profil | Ne 28.1.2024 14:16:38

brach >> jedna věc je mi tam trochu nejasná, jsou tam zápisy RS, ale tomuto zápisu nepředchází zápis docházky (ve stejny den jako zápis RS)? ... asi kontrola proběhla dříve, než stačil vybalit fidlátka 🤔
edit: teď koukám, že tam není nekde ani zápis dochazky z toho dne

NPopik - Profil | Ne 28.1.2024 13:50:34

brach >> no, tak doma radi jedi kapra, kde je problem? 😉

NValuček - Profil | Ne 28.1.2024 13:02:03

brach >> jistě, nic, z čeho by se ostatní rybáři radovali. Ale ukrajinec, polák, chatař nebo např. brňák - proč pořád rozdmýchávat závist mezi rybáři. Neudělali nic proti pravidlům.

Nbrach - Profil | Ne 28.1.2024 12:21:51

Tuto diskuzi bych trochu rozšířil o další o další národ...
Úlovkové lístky dvou Poláků - bratrů:

NJarek_D - Profil | Ne 28.1.2024 9:47:57

Takže v podstatě takový slabý odvar chatařů na Vranově.

Nmlaďoch - Profil | Ne 28.1.2024 3:05:54

zdevac >> kdo ti brání v tom, aby jsi zřídil revír, na kterým zavedeš tvoje pravidla a přesvědčil všechny, že tvoje teorie jsou ty nejlepší a nejprospěšnější?

Nzdevac - Profil | Ne 28.1.2024 0:51:51

Kara >> Ať čtu jak čtu, tak vidím dva základní body, které jsi napsal:

1. Tvé jednání nesmí být v rozporu s dobrými mravy
2. CHOVAT SE NESLUŠNĚ TI ZAKAZUJE ZÁKON

I nadále trvám na tom, co jsem ti odpověděl. Pokud s tím máš problém, zřejmě vychází z definice co si kdo pod čím představujeme, což ovšem nepovažuji za můj problém.

NBacha San - Profil | So 27.1.2024 19:58:13

kolotuk >> Měl bych taky jeden. "Člověk si myslí, že je gigant, ale je hovno, kamaráde." Jaroslav Hašek

Nkolotuk - Profil | So 27.1.2024 18:18:04

Kdo loví ryby bez povolení je pytlak. Kdo si privlastní rybu která mu nepatří je zloděj. Pokud si tady píšete s takovým individuem, děláte přesně to po čem touží. Jediná cesta je ignorovat.
Taky jeden citát: Když se baví člověk víc jak tři minuty s blbcem, už se baví dva blbci.
Jan Werich

NBacha San - Profil | So 27.1.2024 17:10:31

Kara >> Zbytečné...

NKara - Profil | So 27.1.2024 16:29:38

zdevac >> jak chceš chápat psané zákony, když ani neumíš číst? Nikdy jsem nenapsal, že místní zvyk nebo nepsané pravidlo je nadřazené zákonům... Zkus si to přečíst ještě jednou a pomalu...

Nzdevac - Profil | So 27.1.2024 16:18:52

Kara >> Nesmysl, nic takové není. Neexistuje nic, co by z hlediska práva nadřazovalo místní zvyk nebo nepsaná pravidla zákonům. Ani to existovat nemůže, protože zákony musí platit pro všechny stejně, kdežto nepsaná pravidla bývají komunitu od komunity jiné, tak ani není možné tato pravidla znát, natož se jimi řídit. Takže ne, chovat se slušně mi fakt nic nenařizuje. Pokud chceš něco nařizovat, musíš to definovat a ideálně k tomu dát i výklad. Pokud mě chceš za něco trestat, musí to být nezákonné, ne nemorální nebo neslušné.

Nzdevac - Profil | So 27.1.2024 16:16:17

čolkař,zloch >> Ano, jistě, také třeba při rybaření nesmím toho druhé zmlátit, i když bych to měl mnohokrát chuť udělat. Ovšem z hlediska kontextu fakt nepotřebuji vyjmenovávat úplně vše. Pro ilustraci ohledně dodržování místních nebo nepsaných pravidel mnou vyjmenované považuji za dostatečné.

NBacha San - Profil | So 27.1.2024 15:14:56

čolkař,zloch >> "I kdybys třeba zlostí pukl, budou lidé činit stále stejně."
Marcus Aurelius

Nčolkař,zloch - Profil | So 27.1.2024 11:22:51

zdevac >> nemáš tak zcela pravdu, jen tak z hlavy si kromě tebou uvedeného vzpomenu na Vodní zákon, Zákon o ochraně přírody a krajiny, Zákon o vnitrostátní plavbě a určitě jsou i další, které jsi při výkonu rybářského práva povinen respektovat.

Nrazisdas - Profil | Pá 26.1.2024 21:56:54

zdevac >> 99/2004 je zasazen do kontextu dalších zákonů na které odkazuje a navazuje.
Tak příjemné pročtení až k občanskému zákoníku 🤣

NKara - Profil | Pá 26.1.2024 21:35:59

zdevac >> chlape, podle Tvého vztahu k pravidlům soudím, že Tvým blízkým příbuzným musel být Josef Švejk. I u vody, stejně jako kdekoliv jinde platí, že Tvé jednání nesmí být v rozporu s dobrými mravy (§ 3 odst. 1 občanského zákoníku). Součástí dobrých mravů je i slušnost, což je zjistitelné z právní literatury i řady soudních rozhodnutí. Takže speciálně pro Tebe: CHOVAT SE NESLUŠNĚ TI ZAKAZUJE ZÁKON a tohle pravidlo soužití není nutné opakovat v zákoně o rybářství.

NHeykal - Profil | Pá 26.1.2024 18:20:11

je to marný…😭

Nzdevac - Profil | Pá 26.1.2024 13:04:13

eskymak Mrakomor >> To je ale těžký nesmysl :-) Nemůžeš respektovat pravidla, která neznáš a nejsi povinen znát. Chci chytat ryby. Fajn. Zajdu do MO, dám přihlášku, zaplatím, udělám zkoušky, dojdu si pro lístek, koupím povolenku a jdu k vodě. Jsem povinen se řídit 99/2004 Sb. Zákon o rybářství a tím, co odkazuje, tedy (pro zjednodušení) BPVRP. To je vše. Víc k tomu nepotřebuji. Se zbytkem si můžeš víš co...

Neskymak Mrakomor - Profil | Pá 26.1.2024 9:53:17

zdevac >> ahoj pane Nováku, když někdo začne pochybovat nad nepsanými pravidly, vždy je na průser zaděláno........... v rybaření se taky začlo pochybovat nad nepsanými pravidly, proto bude rybářský řád čím dál obsáhlejší a komplikovanější a místo toho, aby zcela jednoznačná a jednoduchá pravidla byla na 1list A5......za chvíli to bude širší jak bible.

Takže ano - správné chování založené na nepsaných pravidlech. Snad Ti to rodiče když Tě vychovávali vysvětlili a nemuseli Ti psát vše písemně :-). Možná ti měli občas jen jednu přes papulu přidat a věřím, že by to pomohlo :D

Nzdevac - Profil | Pá 26.1.2024 0:28:21

rybomil >> Taky názor, brát ti to nebudu :-)

Nrybomil - Profil | Pá 26.1.2024 0:13:10

zdevac >> do Pavlíka Mrknato máš daleko, to je jiná kapacita. plácáš blbiny.

Nzdevac - Profil | Čt 25.1.2024 22:49:27

rybomil >> Bohužel jsi nic nepochopil. Tohle přeci vůbec není o tom, že když někdo něco dělá, tak já mohu také. Hele, zákony a pravidla dodržuji, protože buď je to obecně výhodnější, nebo prostě musím. Existuje i obrácený postoj, jsou lidé, kteří pravidla a zákony dodržují proto, že se to má. A co je slušnost? To je čistě subjektivní záležitost. Wikipedie říká "Slušnost, též zdvořilost, správné chování či ctnostné chování (lat. decentia) je morální kvalita, určená často nepsanými pravidly, jaké je vhodné společenské chování. Osoba, která tato pravidla porušuje, může být společností odsouzena nebo odmítnuta. ". A o tom to je. Správné chování založené na nepsaných pravidlech? Chovám se tak, aby to pro mě bylo výhodné, a podle vlastních norem. Podle tebe jsem asi neslušný. Ale to nic nemění na tom, že se tak chovat mohu a že mé chování mě plně uspokojuje. Jako vzor cizí chování chování určitě nemám. Ber o tak že nejsem romantik ani altruista, ale čistě pragmatik. A jaký by byl náš vztah v běžném životě? Pokud bys byl něčím užitečný, tak velmi dobrý, pokud nemáš co nabídnout, asi bych o tobě nevěděl.

NHonza7 - Profil | Čt 25.1.2024 18:15:06

Valuček >> Souhlas, díky za upřesnění.

NValuček - Profil | Čt 25.1.2024 17:11:50

Bacha San >> :-))

NBacha San - Profil | Čt 25.1.2024 17:01:18

Valuček >> "Vzdělání při člověku nectném je toliko jako šperk v rypáku svině."
J.Á.Komenský

Nrybomil - Profil | Čt 25.1.2024 16:04:30

zdevac >> na MRKu i jinde u vody je dost až hodně slušných lidí, nejen echtovních rybářů. Zřejmě to posužuješ svou optikou, že když někdo močí před barákem, automaticky můžeš taky a hned 2x...

NValuček - Profil | Čt 25.1.2024 8:00:29

Honza7 >> máš pravdu, kolega Zdevac je dost zvláštní. Jen úplně nesouhlasím s tím vzděláním - v dnešní době /klidně i 10 let zpátky/ znám absolventy škol, i diplomované specialisty - a jak se někde objeví, tak radši prchám :-) Ve většině určitě vzdělaný člověk je chytřejší s rozhledem, ale absolutně to určitě neplatí.

Nzdevac - Profil | St 24.1.2024 21:29:49

Creature fiends >> Já nikoho k lovu bez povolenky nepodněcuji. A ani to nikomu nedoporučuji. Ohýbání pravidel? Ano, máš pravdu. Pokud pravidla umožňují různé výklady, není to chyba moje. A můj vztah k rybářům, Nemám ho dobrý, i v tom má pravdu. Začínal jsem jako slušný a uctivý, jenže to, co jsem u vody viděl a zažil, mě z toho vyléčilo. Ale jak píše Honza7, pár slušných se najde, těm se tímto omlouvám.