Rybáři zelení a přecitlivělí aneb když je ryba smutná, pláču.

Nuže a tedy. Doba jde do předu, pokrok jde do předu. Každej prostě jde do předu. I ta rybařina jde do předu.
V rámci toho je očekáván i lepší přístup k rybám (páč na to prostě máme vybavení - high-tech věci a tak).
Ano je hezké, když se k rybám chováme slušně, s úctou (hlavně s tou úctou, úcta je hlavní, bez úcty k rybám jsme horší než zvířata), ale nepřeháníme to?
Všechny ty podložky, kliniky, háčky bez protihrotů, rybářský lékárničky, zaříkávači ryb potažmo i zavrhování tradičního lovu na živou rybu, ba dokonce, jak jsem se dočetl, tak i lovu na mrtvou rybu. Nerozmazlujeme ty naše ryby takto? Nebudou z nich chcípáci, kteří při styku s čímkoliv zaplísní? Nečiníme z nich závisláky na proteinech, kterými je prošpikována kdejaká nástraha? Je pravděpodobné, že dřív nebo později se s takovým přístupem u ryb projeví civilizační choroby jako obezita (začíná u kaprů, ale rozšiřuje se i dál), ekzémy, deprese a nedej bože i ty karcinomy.
Je opravdu třeba opovrhovat tradičnímu lovu na živou, či mrtvou rybu, když tak již lovili naši dědové, jenom proto, že se nám to teď nehodí do krámu, páč dneska frčí ten zelený rybolov (environtmental fishing) ?

Zajímá mě váš názor. Tedy jestli už to nepřeháníme a nebo naopak, můžem to klíďo píďo přehánět ještě víc a k hranici přehánění jsme se ještě ani nepřiblížili.

Očekávám, že si o tom hezky popovídáme a všechno bude dobré, takové příjemnější.

já bych zakázal všechny ty....

A) háčky s protihrotem3%

B) lovy na živou rybku6%

C) lovy na rybku v jakékoliv formě i stavu1%

D) vylovovací kleště, gafy a tak47%

E) zbytečné fotografování ryb, páč to ryby zbytečně stresuje a pak jsou smutné14%

F) rybáře10%

G) ryby3%

H) internety7%

I) Nic bych nezakazoval. Spíš je to třeba ošetřit peticema. Petice jsou základ. Bez petic to nejde10%

Od 18.3.2011 hlasovalo 72 čtenářů.

52 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NTEZAR - Profil | Čt 20.3.2014 2:04:11

Kdy nam uz konecne milovnici přírody zakážou chodit k vode?Vsechno zakazat a na ryby koukat v televizi-to bude parada...A kliniky si budou vyrobci-podvodnici,nakapat do nosu,nebo jinam...

Nčernásmrt - Profil | Čt 20.3.2014 0:40:46

Jeden UL vláčkař za vycházku popíchá a pomačká mnohem víc ryb než člověk kterej koupe 20cm plotici pod kačenou...Smutné ryby berou či naopak? :)

Narnošt - Profil | Čt 20.3.2014 0:07:37

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> Letos jsem na rybách ještě nebyl,protože si myslím,že největší level ochrany ryb je na ryby vůbec nechodit.Myslím,že by k tomu měl každý tak nějak dospět,na té své cestě duševním rybářským poznáním.Jako když pravý mistr kung-fu žije na samotě v horách,rozmlouvá pouze s kamzíky,živí se pouze vojtěškou a nemlátí lidi,což by ve městě dole pod horama asi musel...
Jinak s těmi smutnými rybami je to pravda,kterou jsem také pozoroval.Třeba předloni jsem chytil samé veselé kapry,hodně kaprů,no a všichni veselí.Potom na podzim najednou dva nebo tři takové zádumčivé.Ne vysloveně smutné,jen zádumčivé.No a loni jsem už měl těch zádumčivých víc,některé až skoro smutné.Takže si myslím,že to bude spíš nějaký dlouhodobější trend,který musí mít své prapříčiny někde v historii kaprařiny jako takové...

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 13.3.2014 10:58:01

Soulfish >> Podle mě takovou první vlaštovkou přehnané úcty je bezesporu klinik. Pak se to nabalovalo a nabalovalo a nakonec rybolov skončí úplně

NSoulfish - Profil | Čt 13.3.2014 10:46:39

Netipa - poslední hrdina MRKu >> diskuse ovšem pokulhává


a z mého pohledu - ano, přehání se to ovšem tou úctou k rybám se dá zaštítit plno věcí jako lov na 3 a více klacků na osobu, přes čáru, zvážení, koupání RS ve vodě a tak - ovšem vše jaksi s tou úctou k rybám a hlavně pro ryby samotné

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 13.3.2014 10:18:47

téma se stává čím dál více aktuálněší

Nsliver - samolibý vůl - Profil | So 19.3.2011 11:47:38

Mr.Obratlik >> minimální délka nástražní rybky tak, aby se dali lovit pouze sumci je pěkný nesmysl. Jednak je to vlastně zvýhodnění jedné skupiny rybářů a druhak zákaz lovu na živé i mrtvé menších velikostí stejně nepovede k menšímu poškozování ostatních ryb. Dnešní novodobí a moderní ( jak jsem se dozvěděl v jedné diskuzi ) vláčkaři dokážou poškodit ještě větší množství mladších a podměrečných dravců než rybičkáři.
Je to do značné míry dáno tím, že tihle rybáři opovrhují slovem ,, lovec" což rybář je, i když vůbec netuší, co všechno to slovo všechno obsahuje , hlavně ve vztahu k přírodě a jejím darům. Hrají si na sportovce a potřebují chytit jakoukoliv rybu v co největším množství a přizpůsobují tomu vše. Těžce nesou každé zero, neumí sklopit uši, neznají úctu k přírodě, nemají pokoru. Čímdál víc svoje scestné chování omlouvají pouštěním všech ulovených ryb a tvrdí, že mají k nim úctu.
Protože to asi jiné už nebude, ani rybářů neubyde, zbývá jediná cesta. Vyčlenit lov dravců z ostatního lovu a zkrátit časovou možnost lovu, např. jako ve pstruhovém režimu jeden prut, tři dny v týdnu a šlus.

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 18:37:42

: vydrák >> ale tohle nemá být žádná legrace, ani provokace, ani si nehoním auru (ve vlastních otázkách to ani nejde), prostě jsou věci, který mě opravdu štvou a vedle fanatického keč ent rylejs je toto jedna z dalších

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 18:35:35

Mr.Obratlik >> ano. Tudy by cesta mohla vést. Něčemu takovému bych patrně i zatleskal. Nicméně zase na druhou stranu by to znemožnilo lov okounů na podzim na malý rybky. Takže jsem v tomto nerozhodný

NChose - Profil | Pá 18.3.2011 18:26:44

Živou rybku bych ponechal,nebo by se mohla zanedlouho zakázat žížala či červ.Snad jen bych uvítal omezení lovu na trojháček třeba u nástražek např.do 10 cm.Klinik či podložku bych nepřikazoval v rř,nebo je to blbost a věc každého rybáře.Pokud by byla např. podložka přikázaná,tak hovado nepřesvědčí ji použít a hovado zustane hovadem.PS-Ti slavní rybářští ochránáři by měli někdy zajed na výlov a podívat se,co zažije např. kapr než se dostane do onoho revíru.Výlov (procházka bahnem do keseru,následně do plechové vaničky-na třídičku,- do kádě- znovu do keseru,plechové vaničky a šup na váhu) -to je snad na koupel celé ryby v kliniku!!!! Poté následuje převoz ryb na revír a tam bych poslal psychiatra ve skafandru,aby jim pod vodou vyléčili tu jejich psychickou ujmu z převozu.

NIgo. - Profil | Pá 18.3.2011 18:10:42

Mr.Obratlik >> Byl jsi rychlejší a děkuji za bod .o))

NIgo. - Profil | Pá 18.3.2011 18:10:06

Netipa - poslední hrdina MRKu >> O.K. možná místo zákazu stanovit nejmenší míru ryby. Např. 40cm ale to už vařím z vody. Sumcaře jsem jmenoval protože jsem nepotkal zažraného sumce.

NMr.Obratlik - Profil | Pá 18.3.2011 18:08:10

Netipa - poslední hrdina MRKu >> Nemusí se dělat vyjímka pro sumcaře, stačí minimální délka nástražní rybky

N: vydrák - Profil | Pá 18.3.2011 18:07:30

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> Zdar Niku.
Ačkoliv jsem Tvůj fanoušek,musím s nelibostí mě vlastní říci: Niku,Tvé diskuse jsou na jedno brdo,inteligence se z Tvých diskusí pomalu vytrácí a zůstává pocit obehrané písničky.
Už to není ani vtipné-bohužel.
Vsaď na jinou kartu,jinak skončíš v propadlišti dějin a neštěkne po tobě ani podmírovej kapr,natož kaprař.
S pozdravem Petrův zdar vydrák

NMr.Obratlik - Profil | Pá 18.3.2011 18:07:26

Igo. >> Máš bod, taky se na tu problematiku nedívám z pohledu nástražky, ale lovené ryby.

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 18:03:07

Igo. >> Stanovit vyjímku pro jedny (sumcaře) a druhým to nedovolit je nesmysl. Buď všichni a nebo nikdo

NIgo. - Profil | Pá 18.3.2011 17:54:35

Budu-li tuto otázku brát vážně protože u Netipy člověk nikdy neví tak jsem rozhodně proti lovu na živou i mrtvou rybku. At si říká kdo chce co chce tento lov je likvidační. Nehodlám polemizovat o trápení živé rybičky sloužící coby nástraha i když i v tomto případě je nasnadě, že žádné lázně asi neprožívá ale klasická věta: "tak dáme ještě cígo ať to pořádně kousne" mě pokaždé nadzvedne. Malá velká kdo to v tu chvilku ví? Nikdo a pak ať mírová či nemírová ryba je zlikvidována. Nechci se dotnout sumcařů tam bych snad jedině byl pro vyjímku. Samozřejmě čekám argumentaci já zažírat nenechám apod. ale kolik z vás seká hned a kolik z vás výše zmíněnou větu v mnoha obdobách slyšelo a bylo svědkem jak se vytáhne podměrečná ryba s dvoj či trojhákem bůhví kde. Druhá argumentace chytalo se tak vždy tak proč to měnit. Také byla doba kdy se pálily čarodejnice. Přeháním jistě ale doby se mění a rybářů je čím dál tím více a je podle mě potřebné minimálně chránit alspon to co nedorostlo udírny či pánve. Jen pro jistotu podotýkám, že nemám nic proti tomu když si někdo vezme rybu jde mě pouze o zbytečně zmasakrované ryby.

NJarda 2004 - Profil | Pá 18.3.2011 17:43:45

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> Hele to už je mazec jen jsem přečetl otázku tak už jsem věděl kdo jí zadává . Nezamněnitelná rétorika.

NDave> - Profil | Pá 18.3.2011 17:33:57

Rybí maso = metla lidstva.:-):-):-)

NMačař - Profil | Pá 18.3.2011 17:30:55

Kockopes,Kockopes.Jak si to představuješ?Pojídat rybí maso i když je zdravé.Ty sice jíš zdravě,ale jak nám mají dorůst K70ky,když už je usmažíš hned jako juniory?Kde pak vezmem ty fotogenický trofejáky?

NFanax - Profil | Pá 18.3.2011 17:12:27

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> V chytání na živou nebo mrtvou rybu bych neviděl nic špatného,dalo by se polemizovat proč chytat na dvoj a trojháčky.V každém případě by bylo dobré přistupovat k našemu krásnému koníčku s jistým respektem a úctou,tolerancí ke svým kolegům ať chytají tradičním způsobem,nebo jsou in.TY RYBY NEJSOU TADY A TEĎ JEN PRO NÁS.

NMetallica - Profil | Pá 18.3.2011 17:06:18

ryby z proteinu nevychcipaj, ale rybáři by měli začít myslet na to co do té vody hází, například klasický třeboňáci nikdy nebyli krmeni uměle už od středověku, tyto ryby byly v perfektní kondici díky skvělému stavu rybníků a hlavně přirozené potravy, když sem začali cpát tlusťochy z Maďarska krmení kukuřicí, možná že je na nich více masa a jsou větší ale kvalitou maso zaostává, jak říkám základem jsou rybníky bohaté na živiny a né ládovat vodu sranděrama, u štik bych podotknul, že je jich velmi málo, minulý rok jsem na štiky chodil od 16.června do prosince a chytil jsem všehovšudy 3 štíhlata do 40cm

NCloud - Profil | Pá 18.3.2011 16:59:33

Je potřeba všechny ryby i kapra zařadit mezi celosvětově chráněné druhy.Pak bude klid!

Nheras77 - Profil | Pá 18.3.2011 16:56:43

Když mi ryby neberou, tak jim nadávám, ale sprostě :-) a taky nikdy nepřestanu.

NKockopes - Profil | Pá 18.3.2011 16:55:55

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> já s tebou naprosto souhlasím, ať už jde o tohle nebo chyť a pust, souhlasím s tím že by se trofeje měli pouštět, ale proč opovrhovat těmi co si sem tam nějakou rybu odnesou domu, stejně jako já, protože ryby jím a chutnaji mi a co je hlavní jsou zdravější jak jiný druhy masa. Musí bejt člověk hned masař?? Jak se říká, člověk jde s davem a když všude čte, že ryba je kamarád musí se pouštět tak slepě jde s davem, aniž by měl svůj názor.

NDave> - Profil | Pá 18.3.2011 16:54:47

Netipa - poslední hrdina MRKu >> Dííík.:-)))

NSilent Hunter - Profil | Pá 18.3.2011 16:53:04

Myslím, že by stálo za úvahu zakázat focení ryb s bleskem. Už několikrát jsem byl svědkem toho, jak po půlhodině focení pouštěli CaR do vody kapry s úplně zarudlýma očima.

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 16:52:35

Dave≻ >> Dave> - 18.3.2011 16:46:52 >> to už asi budeš

Nšťovíček - Profil | Pá 18.3.2011 16:50:24

Dave≻ >> >Dave - 18.3.2011 16:46:52 >> není trojháček jako trojháček...říkával strýc Netipa :-)))

NDave> - Profil | Pá 18.3.2011 16:46:52

Netipa - poslední hrdina MRKu >> Tak já použiju na jeden trojhák tři karásky a už budu drsnej a tvrdej.:-)))

Nheras77 - Profil | Pá 18.3.2011 16:46:22

A co zákaz všeho :-D

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 16:45:46

foxxx >> Tak to gratuluju. U nás máme ryby smutné a v depresích. Všechny ryby tu jsou emo

Nšťovíček - Profil | Pá 18.3.2011 16:45:38

Netipa - poslední hrdina MRKu >> :DDDD

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 16:44:24

Dave≻ >> >Dave - 18.3.2011 16:43:07 >> dokud do ryby nanapíchneš všechny tři, jsi u mě měkej

NJiříkS - Profil | Pá 18.3.2011 16:43:27

no něco je psát tady na mrk, a potom se u vody takhle chovat.. reality je potom vždy úplně jiná.. lov na "káču" mám moc rád, a nikdy na něj nepřestanu chytat jinak nevím jestli je podložka pod ryby IN, ale používám ji tam kde jsou jenom kameny nebo písek nabřehu ..

NDave> - Profil | Pá 18.3.2011 16:43:07

Netipa - poslední hrdina MRKu >> Kdyby tam byli trojháčky, tak pořad budu do ryby zapychovat jen jeden.o))))

Nfoxxx - Profil | Pá 18.3.2011 16:40:53

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> Nepláču,když je ryba smutná,protože u nás v okolí Plzně žijí jen veselé a usměvavé ryby:-)

Nlevhan - Profil | Pá 18.3.2011 16:39:34

rybarim 25 let a bez lovu na zivou si to nako nedovedu predstavit at to bude jak bude budu stejne chytat dal tak jako driv

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 16:39:05

Dave≻ >> >Dave - 18.3.2011 15:26:42 >> vidím tam ale dvojháčky. Kdybys nebyl přecitlivělej, tak jim do hřbetu rveš troj a víceháčky

NLudvaBrno - Profil | Pá 18.3.2011 16:38:25

A co žížaly? Kolik já jich ročně zamorduju. Zastane se někdo těch nebohých kroužkovců?

NKockopes - Profil | Pá 18.3.2011 16:37:28

Dave≻ >> Dave> - 18.3.2011 15:26:42 >> citlivko

NPetr64 - Profil | Pá 18.3.2011 16:33:10

>> Nejhorší je ale přecitlivělej tupec.:-))

NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 18.3.2011 16:31:39

Martin M. >> to si někdo dovolil? :-)

Nyvana - Profil | Pá 18.3.2011 15:48:43

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> Tak ti můžu říct,že kolibřík je proti tobě břídil,tohle zadání se nedá přečíst ani náhodou:-(

Nšťovíček - Profil | Pá 18.3.2011 15:48:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nikdy na rybku nepřestanu chytat...at si každý říká co chce je to učinný způsob rybolovu tak proč se ho vzdávat..

NCloud - Profil | Pá 18.3.2011 15:45:02

Taky se těším,až zmizí ten klasický perverzní lov s pomocí háčků.
A začnou se používat pouze Koncové Fotomontáže (nynější alternativa Fotopušek) ,které budou pouze zachycovat na fotografie ty krásné šupinaté kamarády,bez ubližování!
Nástraha bude připevněna ke spoušti fotoapárátku a při lehkém nasatí dojde k vyfocení kámošů.
Na konci lovu po vytžení si prohlédneme,naše všechny vyrtuální úlovky.
Ty hezké si pak budeme prohlížet i u Štědrovečerní večeře a slintat a pojídat přitom amarouny chutově připominající kapra :-))

NDave> - Profil | Pá 18.3.2011 15:26:42

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> Já ti dám, že my kapraři jsme přecitlivělí, škoda že nemám foto, jak ty nebožáčky karasy napichuju za hřbet.:-):-):-)

NSmetana - Profil | Pá 18.3.2011 15:25:36

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> Netipo vždyt to je strašně dlouhý,kdo to má číst...:-D

N - Profil | Pá 18.3.2011 15:20:24

Určitě to přeháníme, alespoň tedy někteří. Ale je to věc každého, jak se k rybám chová. Pokud se chová přecitlivěle, je lepší, než když se chová jako tupec.

Nkroupa - Profil | Pá 18.3.2011 15:19:20

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> ach jo !!!!

Nkiller1 - Profil | Pá 18.3.2011 15:17:56

Netipa - poslední hrdina MRKu - >> tak tohle bude zajímavá diskuze, doufám, že se pořádně rozjede, docelá rád bych si přečetl názory ostatních:-)))

NMartin M. - Profil | Pá 18.3.2011 15:17:10

Par hlasitych to jiste prehani, ale beru to jako mladickou nerozvaznost... uz men tu nekdo treba za ty protihroty sjel.