el.ou - Profil | Čt 14.4.2022 23:26:56

14.4.2022 - Náhon
Nechtělo se mi, ale vůbec. Byl jsem ženou téměř vyhozen. Je nádherně, proč prý sedím doma. Za čtyři dny jedeme s klukama na Dyji. Deset dnů plavaná a feeder. Nechci to přepálit, dobrého pomalu. A taky vše nachystáno, vyčištěno, zabaleno.. No zbylo mi trochu krmení, tak ho naházím do náhonu. Nastavuju ho, co dům dá. Na dvě hodiny stačí. Loni tuto vodu přes zimu zdecimovali kormoráni. Moc tomu tady nevěřím. Kupuju krabku dendrobén, lína jsem letos ještě neviděl. Za hodinu pár nepatrných potahů na červy a jedna ploťka. Nasazuju dendrobény. Osm ukázkových hokejek, čtyři kapry jsem viděl, čtyři mi vypínají. Osmička háček na větší tuhou dendrobénu je fakt málo. Kromě jedné už slušné ryby, kterou ztrácím po dvou metrech tahu, kapři max. do 50cm. Ale i tak jsem rád, že tam zase jsou. Odcházím až mi došlo krmení. Ještě že mě vyhodila, nečekané, příjemné odpoledne. >> Stránka diskuse
teplota vody: málo
teplota vzduchu: na slunku vedro
kmenový vlasec: 0,22
návazec: 0,17 a 0,20
délka návazce: 80 cm
velikost háčku: 8
hloubka: 2 m
nej. nástraha: dendrobéna
návnada: Různé směsi. Divoká, nastavená, necílená, prostě zbytky, 50% zarážky.
množství návnady: něco přes litr

el.ou - Profil | Čt 14.4.2022 13:40:47

10.4.2022 - něco z brzkého jara řeka i stoják
Mám nový osobák... Nebyl jsem přes půl roku na MRKu, tudíž jsem vůbec nic nepotřeboval. A taky nic nekoupil :) Na řece převážně tloušti. Dva 54 a 53 mi udělali radost. Foto druhého zmizelo někde v binárním světě. Jeden sumík 84 co měl chuť na boilies. Červ na řece naprosto nepoužitelný. Ve čtyřmetrové hloubce samá ouklej, bušily do toho bez přestávky. Ignorovaly i 6 háčky. Na stojáku něco kapřů různé velikosti, největší asi tak 56. >> Stránka diskuse
teplota vody: málo
množství návnady: 2l

el.ou - Profil | Ne 31.5.2020 22:10:56

18.5.2020 - různé svazové
Dál jezdím na místa, kde jsem dlouho nebyl. Asi tak třicet a víc let dlouho :) A dobré to je. Jen stromy trochu povyrostly. Není všechno úplně špatně, jak se obecně tvrdí. Na některých CHKO je to vidět. Zejména s odstupem času. No ryby opět nic moc. Letošek je zakletý. Nicméně potěšil mě lín. Že přežil. Tady na frekventované svazovce. To je také dobrá zpráva. Když nebraly ryby o zábavu se staralo osm mladých piškotů od Donaldů. Blbnuli až hrůza, málem i boty mě sebrali. Nějaká opožděná várka, ale čurina s nimi byla. Ve čtyři máma zavelela na kutě a byl klid. Na řece se ukázal pouze tloušť senior a topol. >> Stránka diskuse
teplota vody: už dobrá
teplota vzduchu: furt nedobrá :)
kmenový vlasec: 25
návazec: 18 - 22
délka návazce: 6 - 60
velikost háčku: 12 - 4
hloubka: různá
nej. nástraha: červ, kuku, koule, pelety, zaříkávání
návnada: živá, partikl + method mixy
množství návnady: 1 - 3L

el.ou - Profil | Út 19.5.2020 1:02:53

6.5.2020 - svazové
Po půlroční pauze jsem se opravdu těšil. Svatý Petr mi dal za mou absenci sodu. Na jaro úlovky jakože nic moc tedy :) Od března až do fčil. Při toulání s feederem a plavačkou po oblíbených revírech stojatých i tekoucích, voda nakonec něco ukázala. Podstatné však byly dávky pozitivní energie v rámci duševní hygieny. A krása kolem. Třeba takoví ledňáčci měli kovid těžce v paži, nebo v křídle? :) >> Stránka diskuse
způsob: plavaná, feeder
velikost háčku: 14 - 6
hloubka: 2 - 5
nej. nástraha: červ, kuku
návnada: červ, kuku, pelety, kroupy, mixy Sensas Lorpio, Konopásek...
množství návnady: 1 - 3 l

el.ou - Profil | Ne 7.4.2019 21:27:21

7.4.2019 - svazové malé
Před víkendem feeder na náhonu, kapři téměř na hod, sem tam bílá ryba. Špička si moc neodpočinula, ale s jedním prutem parádní čtyřhodinový relax.

Dnes byla na pořadu dne konečně plavačka. Raději beru tužší float, očekávám totiž vzácnou návštěvu. Vybírám malou, čerstvě odhájenou pískovnu a předpokládám drtivé nájezdy násady. Nekonalo se. Nájezdy byly pouze stran rybářů, no kapra neviděl nikdo :) Nicméně bílá ryba brala slušně a bonus v podobě lína mě vždy potěší.

Pak přišel vnuk a má chvíle nastala. Chytil si svou první rybu v životě a ve třech letech vydržel zdolávat plotice skoro hodinu. Samozřejmě s dopomocí. Záplavu odpovědí na dotazy proč a co je toto, jsem nakonec zvládnul i já. Svatý Petře podrž mi ho, měl bych po letech zase mladýho parťáka :) >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Út 26.3.2019 20:06:45

25.3.2019 - Svazový náhon
Konečně zahájeno. Feedrovačka s jedním prutem nalehko a najemno na náhonu. Něco bílé ryby, kapří dorost v pěkné formě a na závěr nečekané překvapení na této vodě. Spokojenost, dobře tam bylo. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Pá 5.10.2018 22:44:11

5.10.2018 - Svazový, který jsem neměl rád
Dnes bylo u vody trochu laborování. K feederu jsem přibalil stalker ve snaze zjistit, jak to s těmi kapry na náhonu tedy je. Voda víc přikalená a plave dost listí. Monofil 0,28 ryby naprosto nezaujal. Rychlorozpustné boilies, pelety, kuku na podvěs, ni potah. Stalker mohl zůstat doma.

Naopak feeder v pohybu neustále, ale velké brnkání to bylo. Po minulé zkušenosti jsem přebil na forpas 0,25 mm. Kromě jediné, byť slušné ploťky, jsem hodinu rybu neviděl. Špička klepe nesekatelná staccata. Měním háčky za jiné tvary, prodlužuju návazce.. Nic nepomáhá. Vracím se zpět k 0,16 a jedenáctce háčku. Do pěti minut zaječí brzda a další kapř má piercing. Vzal to i s kmenem a mizí s krmelcem ve věšáku. Sestavu mám vždy únikovou, nic mu nehrozí. Návazcovou dvacítku jsem koupil nějakou starou šarži, trhá se a je k ničemu. Nemám na výběr. Vracím se k 0,25 a desítce háčku. Hodina vibrací bez ryby. Opět měním na 0,16 a ve snaze neupálit dalšího kapra, vynechávám bonduelku. Do vody letí pouze červi. První karas mě vypíná u věšáku, druhý že se tedy fotit nechá:) Bezprostředně po něm upálím dalšího kapra. Bez kompromisů to vzal do největšího bordelu. Jak jinak :)

Zajímavá voda a bezva půlden u ní. Ale na kloub tomu přijdu, jak tady na ně..

>> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Čt 4.10.2018 16:36:07

2.10.2018 - Malý svazový
Po zeru na veliké řece, mi zbylo krmení. Nechám ukecat a navštěvuji se sousedem malý náhon, pár metrů od bydliště. Nic od toho nečekám. Jen naházím krmení drobotině a sednu si na chvilku k vodě. Neměl jsem to tady moc rád, několikrát za rok zde probíhá srážka. Párkrát jsem náhon prošel s vláčákem i plavačkou a vždy se dostavil pouze dorost.

Beru pouze jeden lajtku feeder a vyrážím úplně nalehko. Náhon mi ukázal za necelé tři hodiny pár karasů, nějaké cejny a čtyři kapry. Největší mě vidět nechtěl, 0,16 forpas už nestačil:) Jednalo se o nečekaně slušnou rybu. Kolega odpovídá párem štik. Překvapivě perfektní chytačka. Těším na další. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | St 20.6.2018 14:11:20

14.6.2018 - několik svazových kolem
Nechceš feeder? Ptá se mě parťák. Teď jsem ho koupil a na mě je moc měkký. Beru. Kratší, švihavý do 60g. Na krátké vycházky s jedním prutem úplně nalehko, ideální. Už mám doslova alergii na ty sborky a rozborky před a po lovu.

Probíhá test nového prutu, dobrý.

Na řece zbyly snad už jen oukleje a pár mini plotiček. Řeka je po loňské otravě marná. Za tři dny se větší ryba nikde ani neukázala.

Menší pískovna vydala pět slušných cejnů, něco cejnků i plotic a obvyklou dávku násaďáků. Jeden šupík 53 jde se mnou domů. Čtyři hodiny jsem se nezastavil.Ten proutek budu mít rád.

Poslední foto: Snad po třech letech stavím stojan, montuju pípáky. Se stalkery jedu na revír, na kterém jsem pětadvacet let nebyl. Ne chytat ryby, ale pokecat na rybách s kámošem. Už jsem po měsíci z feederů úplně ,,vyčuměný,,. Ryby braly, tak klábosit nebyl čas. V plánu je vyčistit si hlavu a vychutnat tu poezii okamžiku, klidně bez záběrů. Skoro se povedlo:)
>> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Ne 3.6.2018 13:29:23

22.5.2018 - mimopstruhová říčka v loukách
Z tohoto zápisu administrátor odstranil 2 obrázky.
Dojeď na potočáky volá mi Franta. Vyšetřil jsem jeden den volna a jedu tam, kde Franta chodí od dětství. Beru jen plavačku a krabičku živé. Na pohodu. Chytáme kolem třiceti potočáků, nějaké línky, většinou droboť. Radost mi udělali hrouzci. Je to vybrané informuje mě Franta. Ještě před měsícem jsem tu chytal pstruhy přes čtyřicet. Tak jsme si opekli buřta a přestali ty prcky trápit. Ať rostou. Přebíjíme na rousnice velikosti užovky a kecáme. Jak bylo dřív... Dobrý den s kamarádem u vody. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | So 2.6.2018 14:19:31

28.5.2018 - Pár dnů na Dyji.
Feeder a plavaná s dobrými kamarády na té nejhezčí řece:) Vystřídali jsme několik míst. I přes drtivá vedra ryby braly slušně. Komárům chutnalo rovněž. Utahaní, ale spokojenost veliká. Odměnou nám byli jeseni ke třem kilům, tloušti, plotice, cejni, sumíci, karasi, podoustve, okouni, boleni. Při těch stupních v překvapivém množství. Kluci už začali pobrukovat, že kapř by se mohl ukázat. Stačilo říct a řeka jim poslala i ty :) Samozřejmě vše plave dál.

Já jsem tajně doufal, že rozpletu tu záhadu s hlavačkou a hlaváčem. Povedlo se a skutečně tu žijí oba druhy. Jak hlaváč černoústý tak hlavačka mramorovaná. Hlaváče jsme chytili jednoho, hlavačky dvě. Foto hlavačky, snad už tedy správně :) >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Čt 23.11.2017 20:25:15

23.11.2017 - gumování v několika svazových
Dnes mlha jak v Londýně a nachozený jsem jak pošťák. Leo, můj další kamarád si včera koupil první vláčák. Tvrdošíjně trval bezpodmínečném a okamžitém vyzkoušení tohoto. Jeho první ryba na vláčku. Posléze zjistil, že se dá přívlačí přijít i k hodnotným věcem. Zřejmě ho to chytlo, před chvílí volal že zítra tedy zas :) Já total zero. Ale znáte něco lepšího, než se chlámat celý den v dobré společnosti na rybách? >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Čt 26.10.2017 23:47:23

26.10.2017 - Svazová řeka, ta úplně nejhezčí :)
Mám to tam rád. A ty co byli se mnou taky. Navzdory čtyřdennímu pobytu jsme chytali pouze tři dny. V den příjezdu vichřice a déšť. Ryby málo aktivní, zjemnění celé sestavy na únosné minimum se vyplatilo. Hlavně krásní jeseni v překvapivém množství. Pak něco cejnů, tloušťů, plotic a dvě hlavačky mramorované. Ty jsem nikdy nechytil. A jako bonus dnes nádherný den, naši poslední letošní výpravy. Tak za pár měsíců se snad uvidíme :) >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Ne 8.10.2017 8:49:37

7.10.2017 - řeka svaz
Test nového prutu na gumy. Pouze tři menší kudly, ale bylo tam hezky. Fota z mobilu v rychlosti, ať můžou růst. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | St 6.9.2017 17:09:17

4.9.2017 - Říčka v lesích
Tentokrát bez fota. Něco ryb se povedlo ale..Po ukončení lovu ve snaze vypláchnout kýbl zafungovala gravitace nevídanou silou. Elegantním saltem a mohutným plácnutím končím v řece. Vidět mě někdo od Berousků mám nový jobs. Škody: zatopený a nefunkční smartphone, nefunkční central od auta, komplet zabahněné svršky, peněženka. Po příjezdu domů z auta vystupuju v mokrých trenkách a vzbuzuju zájem u sousedů. No mravnostní nikdo nezavolal. Nevím jak to přesně funguje, ale nová čepice MRKu mi i po té vířivce zůstala na hlavě. Zkrátka co ji mám se začínají dít zvláštní věci a svět už asi bude navždy jiný:) Omluva okolním vesnicím za mnou způsobenou tsunami. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Pá 1.9.2017 3:59:11

27.8.2017 - svazovky
Po měsíci jsem se dostal konečně k vodě. Oblíbená pískovna se mezitím změnila ve špenátovou polévku. Rybám to nevadilo, zejména kaprům. I přes vedro kousali, jako by měl přijít konec světa. Už jsem jich měl vážně plné zuby, pak přišel cejn a potěšil. Na jaře jsem přísahal, že každého mírového kapra ugriluju, uvařím, upeču, udusím a zavařím.... Dokud nenastane opět rovnováha sil. Jenomže jsem měkkej. Plave to dál. Druhé foto pokus o dravce na jiné vodě. Regulérně za papulu. Jednou se snad vláčet naučím :) >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Út 4.7.2017 18:11:36

24.6.2017 - Lužnice
Lužnice a můj malý pomocník při putování po svých moravskými a českými revíry v CHKO. Po otevřením křesla mám prostorný rudl. Montáž za pár vteřin. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Út 4.7.2017 17:43:21

21.6.2017 - Vlkovské pískovny
Pár fotek z nového revírů při putování za rybami od východu na západ a zpět. Moc pěkná voda. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Út 4.7.2017 17:28:45

23.6.2017 - svazová řeka
Poprvé na Dyji. Navzdory vedrům v uplynulých čtrnácti dnech, se podařilo i devět druhů ryb denně. Budu se rád vracet, nádherná řeka. Klid, čisto, příjemní lidé. Romanovi velký dík za seznámení s ní. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | So 13.5.2017 23:29:29

10.5.2017 - svazovka
Fedrovačka s Eifikem na pískovně. Ve snaze zbavit se násaďáků, kteří šluknou cokoli i dvě dvacítky Efikových koulís, motám na háček chomáč žížal. Na úhoře jak dělané, ale v 14:30 hod?Přišli dva a pak jsem musel končit... Efik odpovídá pěkným karasem. Mám radost, na feeder jsem hady nikdy nechytal. Teď už budu :). >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Po 1.5.2017 15:23:41

30.4.2017 - svazová pískovna
Feeder pouze jeden ohyb. Kapři dali tentokrát pokoj a bílá ryba při chuti také nebyla. Čekal jsem v prvním slunném dnu po dlouhé době nával, ale nekonal se. Přišli se na mě podívat dva okouni, první byl dvakrát menší jak rousnice, původně určená línům. Druhý v nádherných barvách. Opět mobilem, ale tentokrát mě to mrzí. Pruhovaný krasavec si víc o pixelů přímo říkal. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | St 19.4.2017 12:14:50

18.4.2017 - svazová řeka
František je kamarád, vždycky jsem to věděl :) Na výjezdní poradu přibaluji prut a při zpáteční cestě mě vyzvedává Franta. Provedl mě říčkou, kde chytá od mládí. Krásné tůně, opravdu nádherná voda. Chytáme jeden prut a vše co potřebujeme se vejde do krabičky. Jak jsem před čtyřiceti lety začínal, tak zřejmě i skončím :) Počasí rybám nepřeje, pouze dva opatrné záběry. Ale bylo tam hezky. Díky Franto. Fota jako vždy z mobilu. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Po 17.4.2017 12:51:16

16.4.2017 - svazovka rašeliniště
Další seznámení s novým revírem. Plavaná na hraně možností. Vítr 50 km/hod. Jeden línek a perlín se přesto povedl. Feedery tentokrát zero. Revír total obležený. Zřejmě výjezdním zasedáním hluchoněmých v krojích. Montérky, gumáky, teleskop a nerudný výraz...Na pozdrav odpověděl sotva každý desátý :) No našli jsme s kolegou místo v klidu a bylo tam líp než doma. >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | So 1.4.2017 10:38:35

31.3.2017 - Svazovka pískovna v plné slunečním svitu
Lov úspěšný, paní domu opálena:) Druhá vycházka se Senzasem. U tohoto krmení už zůstanu. Kolem kolegové ojedinělé záběry. U mě špičky v neustálém pohybu. Krmení Senzas 3000, TTX, rozmixovaná bonduelka, nástraha cokoli. 24 dorostenců pouze v rámci testu krmení a jedna labuť. Následovalo velké přetahování. Naštěstí vyvázla bez úhony a jako satisfakci obdržela omluvu a 4 rohlíky :) Na špunty se nedostalo, silný vítr. Při zakrmování místa fraktura špičky Sportexu. Samozřejmě vlastní blbostí, při rychlém stahování prázdný košík poskočil po hladině, smyčka a křup. Končím s násaďákama, na pořadu dalších dnů snad už líni, plotice, cejni... >> Stránka diskuse

el.ou - Profil | Út 28.3.2017 17:47:20

28.3.2017 - Pískovna
Dnes pařák jak v létě. V rámci dobití vitamínu D vyrážím až v 11 hod. Kapři na hladině vyskakují jak v květnu. Pět hodin feederu, asi 30 záběrů, proměněno cca 20. Samý dorost, ale v dobré formě. Krmení Senzas 3000 + vločka + červ. Nástraha měkké pufiny od Timára + červ, druhý mini plovka od Sonubaits + 12 peleta Robin Red DB. Jiná ryba než kapr se neukázala, ale i tak dobré. >> Stránka diskuse