Salmo - Profil | So 14.9.2019 20:17:25

Říční parmy s lehkou přívlačí mě snad nikdy neomrzí :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | St 4.9.2019 21:33:43

22.8.2019 - voda
Kdo mě zná tak ví, že jsem naprostý přívlačový pacient. Aneb 120 vláčkařských vycházek za sezónu není problém. Poslední dobou jsem ale začal mít potřebu u vody víc relaxovat a proto občas vyrazím na krátkou výpravu za kapry. Úspěchy přicházejí spíš zřídka a většinou je to o malých rybách. Dva slušnejší už se mi ale letos povedli :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 4.8.2019 18:25:44

29.7.2019 - řeka
Po náročných vycházkách na sumce jsem vyrazil na lehko zkusit pár říčních okounů a mezi nimi mi klepnul do nástrahy i drsek větší, který mi udělal neskutečnou radost. Po loňských východňácích jsem si tak splnil další z rybářských snů :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Út 30.7.2019 15:00:54

17.7.2019 - řeka
Letos fousáči prostě jedou. Stejné místo jako posledně, stejná nástraha, stejný čas, hodně podobný záběr a dokonce i souboj jako přes kopírák. Jen ryba byla o kus menší, ale to vůbec nevadí. Další skvělý zážitek ze sumcopřívlače! :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Po 22.7.2019 14:55:53

9.7.2019 - řeka
Jak nedávno řekl můj dobrý kamarád. Noční přívlač by měla být na seznamu těžkých drog. Nervozita každý "dobrý" večer, kdy nejsme u vody. A pak když u vody jsme, přemýšlíme jestli to dneska přijde, jestli je dnes ten správný den.. Okolní ticho ruší jen šum řeky, noční zvuky přírody a pravidelně dopadající nástraha vodní hladinu. Totální relax a vypnutí mysli, které jednou za čas vyruší neřízená pecka do prutu a následně souboj na krev. Stejně to bylo i tentokrát. Sumcopřívlač prostě musíš milovat!

P. S. Osobák :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Út 1.1.2019 21:25:57

29.12.2018 - řeka
Když mě čekaly poslední dvě vycházky loňského roku, měl jsem velké dilema, na které ryby vyrazit. Nakonec jsem oba dny věnoval candátům a musím říct, že to byla správná volba. V průběhu lovu napálilo propadající gumy několik solidních kousků a já si v tu chvíli naprosto spokojený říkal, jak to ten půlrok bez přívlače vydržím.. Je to prostě droga. Každopádně všem slušným rybářům přeji úspěšný rok 2019, hodně zdraví, štěstí a samé pohodové lovy! :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 30.12.2018 16:33:21

25.12.2018 - řeka
Člověk se po Vánocích vyrazí provětrat s UL proutkem na menší ryby a je z toho největší candoš této sezóny. Když se po půl hodině dostavilo další rázné klepnutí, doufal jsem v ještě většího rytíře. Nakonec se pod břehem vynořil sumeček, který v začínající chumelenici taky dobře zahřál :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Čt 6.12.2018 20:29:22

23.11.2018 - svazovka
Ještě před silným ochlazením a nástupem zimy jsem stihl dva daleké výpady za candáty. Kromě několika slušných cílových ryb mě překvapila i hezky zbarvená štika a pár nenasytných okounů. Letos to prostě žere :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | St 28.11.2018 21:18:01

15.11.2018 - svazovka
Po minulé úspěšné okounovačce jsem se rozhodl pro brzké repete a i tentokrát se kruté ranní vstávání vyplatilo. Krásní pruhatci kolem 35 cm útočili na předložené nástrahy naprosto bez ostychu. Největší okoun ovšem přišel paradoxně až v závěru lovu, když už byl nejlepší čas dávno pryč a já se celý zmrzlý vylodil z belly boatu s tím, že dám posledních pár hodů a pojedu domů. Míra se zastavila na 38 cm, čtyřicítka stále odolává..

P.S. Fotky jsou staré asi 14 dní, dřív jsem se k sesmolení zápisu nedostal :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Út 20.11.2018 21:13:13

8.11.2018 - svazovka
Sezóna splněných přání pokračuje! Vždycky mě bavilo chytat neobvyklé ryby, a tak jsem si před třemi lety usmyslel, že budu dělat podzimní výpady za východňáky s tím, že určitě nebude tak těžké je chytit. Docela šeredně jsem se zmýlil.. Dobrých 20 podzimních vycházek jsem se potácel kolem vody "tam důle" a s každým klepancem do nástrahy toužebně očekával vynoření volžaka - bohužel marně. Svatý Petr si zřejmě usmyslel, že bude mou trpělivost napínat do krajních mezí, a pak mě královsky odmění. Za poslední tři vycházky totiž na mé nástrahy poslal celou "dunajskou sebranku" :-D Celkem snad dvacet východňáků a dnes ráno přišel vrchol všeho. Dva ježdíci žlutí během pěti hodů k tomu. Můžu jít vrátit papíry, tohle mi stačí. Nebo bude příště drsek? :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Čt 15.11.2018 16:47:24

2.11.2018 - svazovka
Zkušenosti nasbírané při loňském podzimu se začínají úročit. Každý okoun přes třicet je pro mě pořád parádní úlovek a na minulé vyjížďce se jich podařilo rovnou devět. Při lovu z belly boatu, s jemnou výbavou nakrátko, jsou okouní klepance skutečný balzám na duši. Magická čtyřicítka už byla skoro na spadnutí, ale ještě si musím chvíli počkat :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | So 20.10.2018 15:54:27

17.10.2018 - řeka
Středeční výprava na vzdálenou vodu opět ukázala, jak je při lovu sumců důležitá trpělivost. Tentokrát mě Svatý Petr napínal skutečně dlouho a po sedmi hodinách lovu z belly boatu, kdy nepřišel jediný kontakt s rybou (ve čtyřech lidech) bylo těžké najít motivaci k nočnímu házení. Dali jsme proto s přáteli krátkou pauzu u pivka v blízké hospůdce, probrali situaci a poté se za tmy přesunuli k řece s cílem "ulovit cokoliv". Této strategii bylo přizpůsobeno i moje vybavení - proutek do 30 g, tenká pletenka a 7 cm wobler. Ve skrytu duše jsem doufal aspoň v menšího candáta, ale že přijde záběr už po pár hodech bych si nemyslel. Každopádně inhed po brutálním kopanci bylo jasné, s kým mám tu čest. Následoval zhruba desetiminutový souboj naprosto na krev, kdy sumec řádil jako by do něj vjelo tisíc čertů. Naštěstí se poněkud netradičně držel spíše u hladiny a díky tomu se mi dařilo držet pletenku mimo kontakt s ostrými kameny, což by znamenalo rychlý konec mače. Poté ryba udělala ještě pár klidnějších koleček z posledních sil a nový osobák byl na světě. Letošní sezona se bude těžko překonávat :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | So 13.10.2018 14:14:48

30.9.2018 - svazovka
Letos jsem začal nahánět okouny z belly boatu o něco dřív než loni, a i když to nejde zdaleka tak snadno jako minulý rok, pěkných pár třicátníků už se podařilo. Hlavně pruhatec 37 cm mě neskutečně potěšil a dodal mi pocit, že je prolomení magické čtyřicítky na spadnutí. >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 30.9.2018 20:37:06

17.9.2018 - řeka
Nejspíš poslední sumcoboatovačka této sezony přinesla kromě dvou fousatých juniorů i jednu lepší rybu :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | St 29.8.2018 17:35:52

29.8.2018 - řeka
Krátká rozlučka s pstruhovou přívlačí byla sice fajn, ale potočák se bohužel nekonal. Asi budu muset vyrazit ještě jednou.. :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Čt 23.8.2018 19:07:37

11.8.2018 - řeka
V půlce léta se mi podařilo vyčenichat místo, kde candáti pořádají pravidelné podvečerní hostiny. Celá akce začíná vždy kolem deváté hodiny a před desátou už je zase ticho po pěšině. Za pět vycházek se tam na mě podívalo pěkných pár psích zubů a korunoval to padesátník tloušť. >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | So 11.8.2018 16:14:18

10.8.2018 - řeka
Nedávná boatovačka byla sice o jediném záběru, ale když má propadový kopanec na svědomí takovýhle fešák, je den hned o něco veselejší! :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | St 8.8.2018 13:50:35

5.8.2018 - stoják
Po více než roce, kdy jsem chodil k vodě pouze s přívlačí, jsem se rozhodl pojmout rybařinu také jako maximální odpočinek a vyrazil na kapry. Jeden večer s přítelkyní a druhý s kamarádem. Vždy se jednalo o čtyřhodinovou vycházku od osmi hodin do půlnoci, celkem se na mě podívalo 11 násaďáků, jeden lín a jeden o chlup lepší šupík. Pohoda u vody byla maximální, nebolely ani záda, ani nohy a z celého lovu jsem vyvodil závěr, že bych měl s vláčkou asi trochu ubrat :-D >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 29.7.2018 17:35:25

22.7.2018 - řeka
Dost možná je to pro někoho na přívlač relativně běžná ryba. Ale pro kluka, který má slušný sumcový revír 100 a více km od baráku je to po čtyřech letech usilovné snahy o pořádnou rybu tak trochu splněný sen. Ty prospané noci pod širákem nebo v autě za to stály. Díky vodo! :)
>> Stránka diskuse

Salmo - Profil | St 18.7.2018 20:21:53

5.7.2018 - řeka
V letošní sezoně jsem se nějak přehnaně nadchnul do chytání candátů. Zatím teda nepřichází žádné obr ryby, ale ty rány z propadu si člověk prostě musí zamilovat :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Po 2.7.2018 20:37:24

23.6.2018 - řeka
Letos se mi dostává na ryby opravdu minimum času, ale když už vyrazím, většinou se dějí věci. Navíc jsem si týden před zahájenou zlomil lýtkovou kost, Můj pohyb kolem vody se sádrou tak probíhá šnečím tempem a často slézám na flek doslova po čtyřech. Držím se ale hesla "kdo bojuje, může prohrát - kdo nebojuje, ten už prohrál" a paradoxně jsem tuto sezonu začal nejlépe za hodně dlouhou dobu. Už aby bylo možné chodit pravidelně! :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | So 30.12.2017 1:42:46

29.12.2017 - řeka
Po minulé úspěšné vyjížďce mě neustále hlodala myšlenka na brzké repete a včera jsem se definitivně rozhodl vyrazit na poslední letošní tažení. Opět jsem přibral na výpravu parťáka (tentokrát jiného) a vydali jsme se na cestu, která místy spíše připomínala trip na víkendovou lyžovačku. Sněhu bylo na silnici a okolních polích opravdu požehnaně, ale i tak jsme se k řece dostali relativně brzy. První hodina chytání byla chladná a bez kontaktu s rybou, s přibývajícím časem ale vylezlo sluníčko a udělalo se hezky teplo. Vrstvy sněhu pod slunečními paprsky rychle mizely a odtátá voda začala postupně zvedat a kalit řeku. Tento sled událostí odstartoval sumčí apetit a během chvíle jsem obdržel čtyři pěkné záběry. První kopanec měl na svědomí neveliký sumík, který spadl z háčku po krátkém boji. Bohužel jsem po klepnutí nedostatečně zasekl a háček ho nejspíš jen polechtal v kartáči. Druhý a třetí záběr byl úspěšně proměněn (viz foto) a záběr čtvrtý byl z kategorie "vázka, co se rozjela". Po jemném nadlehčení a následném ztěžknutí nástrahy přišel zásek jak do pařezu. Po mohutném zamletí vyrazila ryba pomalým tempem proti proudu, ujela deset metrů a poté se sunula silou lokomotivy zase dolů. Takové kolečko si dvakrát zopakovala a já mohl jen pasivně přihlížet. Když už se zdálo, že do průběhu mače trochu promluvím, přišla ještě jedna otočka a tah v prutu povolil. Vytáhl jsem lehce narovnaný háček a pěkný kus slizu na vlasci. Každý den holt nemůže být posvícení.. Z nadějného místa nás posléze vyhnal plovoucí bordel, který se neustále chytal na šňůry a znemožňoval nám rozumný lov. Kalná řeka také dočista vyřadila ze hry candáty, o které jsme ani nezavadili. Zvolili jsme proto přesun na jiné místo, kde kolega promarnil dvě ryby na prutu a já už jen trhal nástrahy. Rázem bylo šero a další den na rybách byl nenávratně pryč. Odebrali jsme se tedy k autu a vyrazili směrem k domovu bohatší o další zážitky. A o tom to přece je :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Út 26.12.2017 22:51:08

26.12.2017 - řeka
Když jsem se včera večer podíval na průtoky a předpověď počasí, nezbývalo nic jiného než oželet vánoční obžerství a vyrazit na jih s nadějí na poslední pěknou rybu tohoto roku. Vzal jsem s sebou kamaráda, protože ve dvou se to vždycky lépe táhne a už jsme mazali ranní mlhou na místo činu. Házeli jsme poctivě celý den, celkem dost nachodili a snaha se nám vyplatila. Záběry sice přicházely po delších časových intervalech, ale naštěstí to kompenzovala velikost úlovků. Měli jsme zacíleno hlavně na candáty a nakonec z toho byla třídruhová všehochuť. Podívala se na nás štika, dva candáti a dva sumci, přičemž konečné zúčtování mohlo být ještě lepší. Během zdolávaní mi totiž upadl candoš kolem sedmdesáti a poté jsem smolně utrhnul sumíka. Naštěstí mi těsně před setměním vylepšil náladu hezky vypasený a černý fousáč, který neomylně zacílil propadající kopyto. Předposlední vyjížďka tohoto roku se tedy vydařila a teď už zbývá jen vyhlížet závěrečné rozloučení s vodou :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 24.12.2017 23:44:20

24.12.2017 - řeka
Dnešní dvouhodinová vánoční vycházka na domácí řeku byla zprvu krutá. Dlouho se mi nedařilo udělat záběr a často jsem váznul. Ke konci lovu mi ale řeka nadělila dárek v podobě parmy. Chytil jsem ji tu poprvé v životě a vzhledem k tomu, že máme parem na řece jako šafránu, moc si tohoto úlovku vážím. Tím víc, že byla na přívlač a koncem prosince. Poté ještě zabral menší tloušť a musel jsem se vydat domů ke stromečku. Zítra ale půjdu znova, protože čekání do zahájené bude nekonečné..

Všem slušným rybářům přeji pohodové prožití svátků a v následující sezóně samé pěkné zážitky od vody! :-) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 26.11.2017 13:24:24

24.11.2017 - přehrada
Když jsem se ve čtvrtek večer podíval na páteční předpověď počasí, okamžitě mi v hlavě uzrála myšlenka na možná poslední okounovou boatovačku. Vstávačka po čtvrté hodině byla krutá, ale bylo bezpodmínečně nutné být u vody včas a úderem sedmé spouštět nástrahu pod hladinu přehrady. Vzhledem k tomu, že jsem se chtěl dostat na kobylku ještě lepším kouskům než posledně, nasadil jsem o číslo většího smáčka v oblíbené barvě a dal se do proklepávání dna. Záběry na sebe nenechaly dlouho čekat, ale pruhatci nástrahu jen letmo ochutnávali. Když se mi nepodařilo proměnit pět záběrů za sebou, vrátil jsem se k osvědčené malé a lehké nástraze z minulé vyjížďky a už to šlo jako po másle. Během chvíle jsem měl pod boatem dva okouny kolem třiceti a po pár hodech se na mě podíval i nádherný, tmavě zbarvený pětatřicátník. V tu chvíli jsem si říkal, že už to nemůže být lepší a přece bylo. Na další nához mi zabral poctivě vypasený fešák 37 cm. Pro někoho možná žádný zázrak, ale já jsem si po čtrnácti letech vylepšil osobák (ano, naposledy jsem chytil pěkného okouna, když mi bylo devět let). Naštěstí jsem nebyl daleko od břehu a kamarád chytající opodál mi tak mohl udělat pěknou fotku na památku, za což mu děkuji :) >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 19.11.2017 22:56:40

19.11.2017 - stoják
Dnes dopoledne jsem poprvé během letošního podzimu zacílil vyloženě na štiky a byly z toho dvě zubatice 65 a 67 cm. Během chytání se vystřídalo slunce, déšť i dvě sněhové vánice, takže oba záběry příjemně zahřály. O překvapení se mi postaral i kapří dorostenec, který si vyšlápnul na deseticentimetrového smáčka. >> Stránka diskuse

Salmo - Profil | Ne 12.11.2017 0:52:43

10.11.2017 - přehrada
Letošní podzim jsem nefalšovaně propadnul pruhatcům a veškeré vycházky cílím právě na ně. Vrcholem byly tři čtyřhodinové boatovačky v "listopadové vodě". Ta poslední se ale náramně vyplatila a když z jednoho místa přišlo na pět hodů pět okounů 30+, byl jsem štěstím bez sebe. Celé představení zakončila zubatá, která mi přivodila chvilkovou slabost, při které jsem očekával zjevení vysněného okouna 40+. Bojovala totiž celou dobu spíš pasivně a o to víc energie měla u hladiny, když předvedla tři vysoká salta a UL proutek solidně prohnula. Snad bude počasí rozumné a umožní mi ještě pár vyplutí :) >> Stránka diskuse