Skywalker - Profil | Út 31.8.2004 14:23:44

31.8.2004 - Sázava 12 P
Tak jsem se šel rozloučit s přívlačovou sezonou na pstruhovku - výsledkem dvouapůlhodinového dopoledního lovu byl jen jeden tloušť 36 cm, pstruzi už asi čekají na moje mouchy :-). Voda nízká.

OKO | Út 31.8.2004 14:16:01

28.-29.8.2004 - II. Liga - Hluboká n.Vlt.
Kdyz uz se Peters tak pekne rozepsal o zavodech, ktere jsem rovnez o vikendu absolvoval, tak Vam podam take pohled z opacneho konce. Vlastne zacatek byl obdobny jako u Peterse (tzv. kazatele ;o) - pred zavody jsem na Hluboke stravil vetsinu casu z me dovolene a absolvoval tam celkem 4 treninky, ktere nejenze mi vlily optimismus do zil, ale zaroven to byla jedna z nejlepsich rybacek v tomto roce. Prvni trenink me presvedcil, ze odhoz je jednoznacne lepsi neź delicka - stejna frekvence zaberu, vetsi ryby. Posledni trenink byl vubec nejlepsi, kdyz jsem na propad zdolal asi 20 cejnu, nej 57cm. Samotny uzavod byl ovsem o necem uplne jinem.... Vylosovane misto v hloubi zavodniho pole me nerozhodilo a zacal jsem dle stanovene taktiky hned na odhoz - ryby reagovaly relativne dobre. Zatimco delickari tahali minipodoustvicky a ploticky, ja zdolal behem prvni ctvrthodiny dve slusne plotice a par drobotin. Pak ale zacal hruby utlum. Nemohl jsem se terfit do ryby - zabery nebyly poctive. Vedel jsem, ze delickari me za prvni hodinu prechytali. Na delicku uz jsem se ale vratit nemohl. Tam totiz mezitim taky nastal utlum. Doufal jsem tedy v cejny na odhozu. Prisli asi dva - oba jsem urval. Jednou se mi pri zaseku zamotal vlasec do konstrukce bedny a urval jsem forpas i s rybou a podruhe jsem zapomnel, ze jsem anglan odlozil s uzlikem tesne pod nim a po chvili jej opet vzal do ruky. Klasicky cejni zvedak jsem seknul tak, ze mi vlasec praskl presne pod anglicakem a ten se setjne jako cejn odporoucel zpet do vody. Do konecneho vystrelu jsem cekal na slasney zaber nejake te kilove lopaty - nic jineho me nemohlo spasit, ale neprisel. jen jeste jedna lepsi plotice, ktera me posunula alespon na jedenacte misto.Druhy den zacal spatnou zpravu - sedel jsem na uplne stejnem miste jako v sobotu. Tentokrat jsem si ale promyslel taktiku lepe. Zacal jsem delickou a v prvnich 20minutach ji promenil ve tri plotky a dve vetsi oukleje. Pri utlumu jsem vzal do ruky bolonku a zjistil, ze na odhoz chodi rovnez slusne zabery. Ale byly to jen mensi plotky, z kterych jsem vytahl asi jen tri. Jednu jsem pak hodil mimo vezirek, jednu mi spadla, kdyz se mi zamotal vlasec na navijaku a jednu mi div nestrhla stika pri pritahovani ke brehu - o vlas ji minula. (V sobotu obdobne zautocila na plotici pritahovanou Pepou Kosmákem - týmovým kolegou Peterse - a sekla se o hacek couhajici plotce z huby tak sikovne, ze ji dostal na breh). Kdyz uz jsem se zhrozil, ze zavod nabere stejny smer jako v sobotu, vzal jsem so ruky posledni pripraveny nastroj - ouklejak. A zacal jsem to mrskat. Oukleje vzdycky chvili sly, pak zase nesly. To jsem bral do ruky odhoz a zkousel zase, jestli nenajeli cejni - odhoz jsem totiz prakem neustale dokrmoval... Ale nenajeli.Tak jsem posledni hodku uz jen hazel mraky pod nohy a tahal ouklej za oukleji. Nejake byly pod 10cm, sem tam ale byly i k dvaceti cislum - ty jsem pak zdvihal z vody skoro s posvatnou uctou a obezretnosti. kazdopadne jsem v nich stihl za tu hodku udelat pres kilo. nakonec z toho bylo seste misto. Kdybych se do nich pustil od zacatku, prechytal bych vsechny v sektoru - vcetne Petrse :o) kazdopadne to v nedeli pro zmenu po..... kolegove z tymu (zejmena bratr) a celkove devate misto z Hluboke znamenalo propad na posledni misto celkove v lize. Jak rikam - trosku jiny pohled, nez od Trebice...

G.Moolis - Profil | Út 31.8.2004 10:02:11

30.8.2004 - Berounka 2
Sotva jsem rozbalil pruty, začala nejhnusnější prutrž mračen tohoto léta. Zpátky k autu jsem se brodil po kotníky ve vodě. Před naším domem přibyl uraženej hydrant a na něm auto s proraženým čímsi, z čeho tekl olej po chodníku.
Po dešti návrat k vodě, do osmi absolutní zero, ryby byly asi hotový z toho, co se stalo nad hladinou. Krásně se vyčasilo, voda zakalila, ale ryby nekousaly ani trochu.

whitefish | Po 30.8.2004 21:37:11

30.08.2004 - 461018 (Březůvky)
Plavaná/Feeder, nástrahy červi, kuku, kuku Cukk - česnek, rozinky. Zakrmeno Sensas + Aromix (cejn). Chytali jsme společně s DABugem, za dost silného větru obtížná plavaná, potom přechod na feeder, na zakrmených místech ryby vcelku vděčně přijímaly červíky. Dobře šel cejnek malý v pěkných velikostech a plotičky. Vítr se navečer uklidnil, tak znovu přechod na plavanou, pak krátká jízda s kaprem, ale otočil to snad o nějaký drát či co a já zůstal ve vázce. Naštěstí bez ryby. Pak ještě nějaký cejnek a konec. Solidní rybolov s bílou rybou, ovšem výhradně na zakrmených místech.

Leo - Profil | Po 30.8.2004 21:31:40

30.8.2004 - Labe-Pardubice
Dnešní výprava k řece začala špatně. Ihned po příchodu jsem promokl až na kůži. Jenže po prudkém dešti začaly ryby tak intenzivně brát, že se nedalo odejít. Za dvě hodiny cca 40 cejnů, mezi 35-40 cm. Všechny na jeden prut a na bramboru. Parádní pochytání i když jsem celou dobu musel přemáhat nepříjemnou vlhkost a chlad oděvu. Všechny ryby vráceny vodě.

Peters - Profil | Po 30.8.2004 19:26:27

28.-29.8.2004 - II. Liga - Hluboká n.Vlt.
Pátek - trénink probíhal jako ve snu, ryba reagovala na krmení naprosto perfektne. Zacal jsem delickou,abych zjistil jaka ryba se bude lapat protoze jsem na tehle vode byl uplne poprve. Na zacatku jsem chytal plotici za plotici, pozdeji zacali mensi cejni, podoustve, perlíni a vytáhl jsem i dva kapry (46cm, +-35cm). Pak jsem zkusil vecer jeste bolognese a bylo to hodne podobne jen ryby brali podstatne vetsi.
Sobota - krásné pocasi, spis hrozné vedro - losovani probehlo ne zrovna podle predstav, navic pro me ZBYLO hodne zavazujici místo - totiz horní forhont.
Neml jsem z toho ani trochu radost, ale ryba mi brala v treninku tak jsem se nebál ze to bude o pár rybach. Chystal jsem hlavne delicku a jako náhradní resení bolognese.
zacatek byl super, zhruba za 15 jsem mel asi 8 plotic ale pak to zacal být dost zlý sen. Najeli mi tam mikro oukleje a ani 5gr splávek je neodradil od útoku na nástrahu. Hnojácek sice znamenal spodní rybu ale byl to hlavn okoun do 15 cm.
Zkouska odhozu taky neprobehla podle predstav, uz pri krmení jsem utrhl gumu na praku a tak jse byl nucenej házet krmení rukou a do praku bylo prece jen trochu mekci a dost se rozlitalo. Na deset splavení jen jedna malá plotice a jedna malá podoustev.
Návrat k delicce znamenal znovu trápení na oukleji. Asi 45 min pred koncem jsem se rozhodl ze plotice musím nejakym radikalním zpusobem natáhnout a zacit chytat.
Udelal jsem 5koulí krmení a hodil je na delicku, po 5 minutách jsem uz táhl 1 vetsi plotici a tak to fungovalo az do konce.
Po výstrelu 5 min do konce jsem si rekl: "jeste 2 ryby".
A povedlo se, zdolal jsem skoro 35cm podoustev a jeste 2plotice.
Pri vázení me mrzelo za jsem to neudelal o chvíli drív. Vázil jsem jsem zhruba 3,5kg a byl v sektoru 2.
Kluci vsichni zachytali taky paradne a se souctem 14,5 jsme byli druzí o jeden bod za Jind.Hradcem.
Nedele - pocasi uz ráno naznacilo ze bude zmena a podle toho to taky vypadalo. Vylosoval jsem B1, nic moc ale bylo treba potvrdit vcerejsi vysledek.
Uz zacatek pro byl trochu vic nervozní, zacal jsem jako vetsina v sektoru delickou. Hned na 1. splavení jsem táhl slusnou plotici a protoze jsem vedel ze se moc ryb lovit natáhl jsem podberák jako jistotu, jenze milá plotice byla proti asi 20cm pred podberakem se zatrepala a byla v háji.
Za dalsích 20 min jsem doslova uhnal jednu malou plotici a 2mikro oukleje. Soused ze sektoru A zacal odhozem a v tuhle dobu uz mel 2 vetsí spodové ryby. Rekl jsem si ze to musím taky zkusit.
Asi na desáté splavení jsem zasekl a velmi opatrne zdolal zhruba 400gr cejna. Asi po dalsich 20 splaveních jsem zdolal dalsího zhruba stejného. Pak jsem uz byl temer bez zaberu a kdyz náhodou prisel byl tu bud hrouzek, jezdik nebo mala podoustev.
Zkusil jsem poslední záchranu- velkou patentku - hned na 1. náhod jsem vylovil asi 800gr cejna. Podle informací trenera ostatní v sektoru lovili velmi slabe. Ke konci jsem jeste zkusil jednoho mastnaka a vytáhl v posledních peti minutách jeste dve oukleje.
Váha zacinala od sektoru A tak jsem jako první znal váhu ve svém sektoru - 2160gr. Vedle sedící p.Srb vázil 2060gr a tak vedel ze to bude OK. Nakonec to byla dalsí dvojka, prohrál jsem to o 140gr.
Ostatní z týmu zachytali taky fantasticky, bylo 2,3,4,5 a tak jsme to v nedeli vyhrali. A celkove II. kolo taky.
Vedoucí Jihlava absolutne propadla a tak jsme poskocili na celkove 2.místo za Jind.Hradec. Ztrácíme dva body coz není nesmazatená ztráta, poslední kolo rozhodne.
Díky za krásný víkend a perfektní organizaci závodu.

siro | Po 30.8.2004 17:42:57

21-28.08.04 - Vranov
Pokusil jsem se čapat při psím výcvikáči ale moc času jsem nevyšetřil.Jak už tu někdo psal voda padala jak zběsilá a zátoka u Bítova byla z 2/3 nasuchu.Příští rok má být podle hrázného stav ještě horší.
Bílá nic moc jen pár pěkných cejnů,ani jeden ale nešel přez 50cm,skoro navlas stejně kolem 40-45cm.Bohužel mi 3 dny krmený flek zasedlo nějaké chachařisko co bylo tak oprsklé že si na něj ještě navezlo boji z petky,aby nezapomělo kam jsem to celou dobu sypal(ani jsem tam nechytal):o(((
Na vlačku jsem se dostal jen jedno ráno a čapl jsem jen dva menší okouny + jeden vypnutý sumejš tak kolem 50-60cm poblíž mostu na Cornstein.

Neděli 29 jsem zajel k nám a mimo habakuk cejnů,jsem zvládl na rybku zprasit dva záběry od candošů(lepe řečeno jeden zprasil,druhý prokecal).

goldcarp | Po 30.8.2004 15:28:47

28.8. - závody na rybníku žabčice
V 5hodin ráno jsem si přivstal a vyrazil na závody, které se konaly od6:00-12:00hodin,za celé 4 hodiny jsem dostal na břeh pouze 1cejna 48cm na hnojáky s moučnákama- byla to jediná ryba jenž měla tu radost odplout zpět do rybníku. Jinak celé závody byly tak trochu nepovedené(přes 200rybářů chytlo asi kolem 40 kaprů, několik amurů, 1štiku a candáta. Naštětí se mohlo chytat ještě 3hodiny po závodech, protože ryby začaly brát až po nich. Našel jsem si pěkné místečko, kde jsem vypozoroval aktivitu ryb. Do deseti minut jsem dostal záběr od kapra což mě zachránilo a já byl opět pln optimismu:-). Přibližně po 5-7minutách ležel na břehu 65cm dlouhý kapřík -byla to asi první ryba po 3-4 letech, kterou jsem si vzal domů. Taky že už nic brát nebudu- sám jsem ho musel kuchat a upéct, ted ho již třetím dnem pomalu pojídám:-( . jo a chytl jsem ho na rousnici.
Limit byl jeden kapr, tak jsem to zabalil a čekal na ostatní až pojedeme domů.

Lojza - Profil | Po 30.8.2004 14:20:34

29.08.2004 - Ostrov nad Oslavou
Duhak 47 cm "uvlacen" na splavek . Kolega vedle Z5 s 5 cm rybkou.

FilipeS - Profil | Po 30.8.2004 14:16:00

28.8.2004 - Úpa 3-4
Za 3 hodiny celkem 6 PO na Vaškovky. Na peříčko nic. Všechny ryby přes 30 a v dobré kondici. Pěkné počasí - pěkná vycházka.

Jakub | Po 30.8.2004 14:00:19

27. a 28. srpna 2004 - Berounka 2
Oba večery super zalapání (feder). V pátek cca od 18 hodin šli cejni 45+ a kapříci 35- :-) na kukuřici v parádním množství. Po setmění nastražena rousnice na hada, ale bylo z toho jen cca 15 sumců 20 - 30cm. Táta už mi začal říkat Vágnere ;-) Kolem desáté sumci zalezli a opět se objevili cejni kolem 40 - 45 cm.
V sobotu od 14.00 totální mrtvo a zoufalost. Servíroval sem už pomalu i svojí svačinu a nic. Až kolem půl páté začal ve vodě život a opět to byl cejní koncert. Tentokráte na hnojáčky. Ze začátku zrcátka a pak i cejni kolem 50 cm. Připletli se i dva Karasi a v sedm mě potěšila parma 53cm.
Pět cejnů jsem vzal domu na návštěvu, jinak ostatní čakají na další rybáře.

HrubecT - Profil | Po 30.8.2004 13:50:33

25. - 29.8.2004 - Ostrov nad Oslavou
Už v úterý v noci jsme dorazili(HrubecT, karelc, Kristus a později Macin) na místo plánovaného srazu MRKu, do Ostrova nad Oslavou. Vybrali jsme strategicky výhodné místo na špici, kde jinde by taky špičkoví rybáři mohli sedět ;-)) K vnadění jsme měli letošní mléčnou vařenou kuku, škoda jen že jsme sebou neměli trochu másla a soli, protože byla fakt vynikající, až nám bylo líto ji jen tak házet do vody, ale svůj účel dokonale splnila... Chytali jsme pár metrů pod nohama, v hloubce snad přes 3 metry a spoustě kořenů (ve kterejch jsem nechal asi 25 háčků), na feeder, klasicky na těžko i plavačku, na kuku a vlastní boilies s příchutí ryba, co vyrobil karelc...
Ve středu nám přišlo dohromady 57 kaprů, ale z toho jen 6 přes 50cm, nej měl 60cm.
Ve čtvrtek 43 + asi 30 co už jsme nepsali, z toho asi 15 přes 50cm, nej měl 62cm...
V pátek odjel Kristus i Macin, došla nám ta skvělá kuku, tak jsme začali vnadit tou co dovezl Macin. Byla ale loňská, samozřejmě vařená, ale taková divná, a to se nejspíš projevilo :-/ Asi do 18h jsme ve dvou chytli jen 11 kaprů, z toho 5 na boilies. Největší kapr rohrčel můj feeder zrovna v době, když jsem v ruce držel druhej prut, takže se toho chopil zrovna vedle stojící jouza, a vytáhl šupiho 58cm, ale na místní poměry nezvykle vysokyho a fakt fest vyžranyho. Holt se ukázalo že jsem opravdu zakletej. Když už mi konečně přijde kapr přes 50cm na prut, tak ho musí vytáhnout někdo jinej. Za celej pobyt se mi tato hranice nepodařila prolomit :-//
V sobotu se naplno ukázalo, jak špatná kuku může ovlivnit braní, možná na to měl i vliv ruchu kolem nedalekých beček s pivem, snad i neustále dopadající montáže ostatních MRKmenů, kdo ví... Nicméně za celej den neustáliho vnadění jsem vytáhl jen jednoho!!! kapříka, karelc asi 6. O kus dál, v klidné části nádrže, se však tahali jeden za druhym...
V neděli byli závody a zvolili jsme taktiku chytání plebzí pod nohama. Zatímco ostatní krmili co to dalo, tím nejlepším krmením co měli, my jsme nekrmili vpodstatě vůbec. Za tři hodiny závodu čupl karelc 99 plotiček + 3 okounky, já jen 35 plotiček a 1 okounka, ač jsem chytal na to stejny půlmetru od něj, ve stejné hloubce...

Byl to můj první sraz a vůbec nelituju, že jsem jel. Zjistil jsem však jednu až kacířskou věc, po asi dvouhodinovym sledovámí MM v akci jsem došel k závěru, že i on je "jen" člověk, jako my všichni ostatní... :-)))
Na fotce je vezírek s balonem, protože jak prohlásil karelc, správnej masař se cítí nesvůj s prázdnym vezírkem, tak jsme tam dali aspoň balon :-))
Některé z fotek najdete tady.

Doktor.Hannibal - Profil | Po 30.8.2004 12:41:11

30.8.2004 - 441005-Benedikt
od 7 15 do 12 00 celkem 11 záběrů z toho 6 ryb na břehu..všechno kapří dorostenci(nej tak 34)už se balil když na prut skočilo něco většího ale spadlo to:)vše chyceno na kuku:)

Miloš_diakritický | Po 30.8.2004 12:35:43

29.8.2004 - Berounka 1
Jez v Černošicích:
Bylo teplo, vzduch 23 stupňů, voda 19,5 stupně, pod mrakem, občas sprchlo.
Na mouchu ze dna 2x kapr cca 50-60 cm, na strýmra sumec cca 70 cm plus dva záběry na strýmra s výsledkem utržený strýmr na návazci 0,45. Supr chytačka s mamkou.

Milan B. | Po 30.8.2004 11:31:32

28.8.2004 - Morava 7
Na boloňku 7m, splávek 6 gr., hloubka vody cca 5m. Od 15:15 do 19:15. 8x cejn 47-56cm, 1x ostroretka 40cm, 1x úplně černý kapřík 38 cm. Čekal sem víc,ale aj tak dobré.
Neděle 29.8.2004 (12:15 - 17:15) - Morava 8 a 10, přívlač na boleny, úplně mrtvo, skoro vůbec nelovili, 2 záběry ve vývařišti a jeden tak kolem 60 minul woblera... Takže nula bodov.

strejka - Profil | Po 30.8.2004 9:50:16

29.8.2004 - Ostrov nad Oslavou
na nedelnich zavodech v ramci srazu MRKu mi to tak nejak nevyslo :-)))

rybomil - Profil | Po 30.8.2004 7:53:54

28.8. - Lužnice 2
Přívlač od 5,45 do 7,45 hod. - ani brnk, okolní rybičkáři a bobkaři stejně. Nic nelovilo, mrtvá voda.Tak hnusný špenát už jsem dlouho nezažil a to ve špenátu chytám skoro pořád.

Bacil | Po 30.8.2004 7:50:23

29.8. - Svratka 3
Od 5.30 do 12.00,hned ráno silně zakrmeno na cca130cm hloubce+2 krmné cesty šikmo přes řeku a super chytačka,záběry do minuty/plavačka/,ale JEN rohlíček,plotice nej cca35,cejni,karasi,3x ostroretka,kupodivu ani jeden tloušť,2x tolstolobik +-40 regulérně za tlamu,po pěkné jízdě,ani jsem nevěděl,že tam jsou.
Po 45 letech rybyření první sumec v životě,celých 38 cm a na rohlík.Byl jsem takové ščastné...

Forest - Profil | Po 30.8.2004 6:24:17

28.8.2004 - Morava 23
Byl jsem z bráchou na ukončení pstruhové sezóny. Supr chytačka , ale jen malí asi 40 ks. Pak jeden duhák 33 cm na černého twistra a v té samé zatáčce jsem zapřáhl jednoho vorvaně. Duhák mezi 65 -70 cm. Po 10 metrech přes brzdu a projetím kořenů, následoval mocný vyskok tak metr nad hladinu a pak už byl na svobodě. Něco takovy jsem viděl akorát na videu s tajmeny. Jo tohle je adrenalínovej sport.
Svobodu si vybojoval poctivě, dlouho budu vzpomínat.

Slimak | Po 30.8.2004 6:04:13

29.8.2004 - Ploučnice 3 - Peklo
Od 4.00 do 9.00 ve dvou. Výsledek 3 cejni kolem 20 cm = bída. Nepomohl ani čerstvý rohlíček a chleba, pro které Jirka obětavě zajel do Kauflandu. Voda stále pěkně zelená.