pike | Ne 21.7.2002 17:29:40

21.7.2002 - Kocaba 1
Protoze jsem se spolehal na hromadnou dopravu, vydal jsem se jen do Stechovic asi 3 km proti proudu a pak jsem se zase vracel ke soutoku s Vltavou,tudiz jsem se vubec nedostal na spravna mista.Teklo asi o 30 cm vic vody, ktera byla pomerne dost zakalena.Zkusil jsem streamer, ale az na 2 zabery bez uspechu. Prochazet kolem poledne kolem stovek chat je o prazdninach utrpeni.Tu citite svickovou, tady se zase vari rizecky, vedle to vypada na grilovane maso........... Hruza. U prvniho velkeho jezu na Kocabe od soutoku s Vltavou jsem videl sbirat proudniky, tak jsem prezbrojil na sucho a s jepickou na 20 hacku jsem se pobavil aspon s 10-ti centimetrovyma rybkama,ktere na 7 prutu kladli celkem dobry odpor.Prakticky co hod, to zaber.Proudniku je tam silene kvantum, o pstruha jsem nezavadil, ikdyz tak nizkou jsou.

ajko - Profil | Ne 21.7.2002 16:47:14

19.07.2002 - VN Buková, okres Trnava
Konecne super rybacka na VN Bukova. Od 16.00 do 20.00 vyse 20 kaprov od 35-52 cm. Na plavanu, ako inac. Mal som nahodene aj na chvostik - 4 zabery, jazdy a ani jedna ryby. Pri prvom som tam mal 0,18 vlasec, na 1-haciku malu skapatu rybku, co som nasiel na brehu. sytri krat vytiahlo policajta hore, asi po 40 sek som zasekol, nieco som tahalôa a pri brehu to moju rybku vyplulo. Pri druhom zabere som odtrhol - silon sa mi dostal medzi kamene, skeble a puk. Pri tretom zabere som tam mal uz 0,30 a kevlarovy navazec a chvostik. Zaber a zase nic - cakal som ovela dlhsie so zasekom. Pri stvrtom zabere ta ista montaz ale s 2-hacikom-detto. Ked som tam dal lanko a 2-hacik a malu rybku, zaber uz neprisiel. To bola jedina taka mala frustracia ale tych vyse 20 kaprov, ked okolo mna chytali iba plotice, cervenky a pleskace a ktomu maximalne 2 kaprov, tak to mi to vynahradilo.

Tibik - Profil | Ne 21.7.2002 13:34:08

21.7.2002 - Morava 7
Za 3h na privlac sotva narozeny sumik+2 zabery,kalna voda.

kája | Ne 21.7.2002 6:44:32

20.07.2002 - Dyje 5- pod Pavlovem (17)
Ranní výlet se vyplatil . Já a Golem. U vody jsme byli už před čtvrtou, tma jak v ruksaku, ale ryby skákaly skoro u břehu. Po sestavení udice(potmě bez baterky skládat match-ku provlíkat a vázat, já si nožem málem uřízl palec :-))) ) nastala rybářská extáze. Záběr za záběrem cejni, kapři, okouni, jeseni(tak velké jsem viděl prvně) minimálně do 9-10 jsme nestíhali obsluhovat pruty. Potom to opadlo, ale stále záběry cca co 5-10 minut Foukal větřík a byly vlnky, ale voda se rozjela až před polednem. Úspěšnost plavané a feedru takřka vyrovnaná, jenom při chytání na šňůru (Antares sp. sink. braid)jsem upálil pěkných pár návazců a háčků s kaprama.Celkem do 12hodin než jsem odpadl každý kolem 15 kaprů 40-53cm, cejni 35-60cm okouni 25-30cm jeseni 35-45cm, minimálně tři větší ryby(Amur, kapr???)které se s náma nechtěli vůbec bavit a protáhli nám pruty a brzdy. Jo a zlomená špička na feeder při stahování ( šnůra :-((( ) Ps: Za všecko určitě může krmení které Golem odkoukal od MM PS2:Dík MM

Pepan | So 20.7.2002 18:18:37

minulé 2 týdny - Atlantický oceán
Plno malých ryb kolem 15 cm.Velmi žravé, nejoblébenejší nástraha - rohlík. Deně jsem viděl asi 20 rybářů ale nikoho jsem nevidě nic chytit. Asi měli smůlu

Josef Viktorin - Profil | Pá 19.7.2002 23:35:21

16.7. - Olšava 2
Konečně se mi splnil můj rybářský sen. Mnoho rybářů již zažilo nezadržitelnou jízdu velké ryby, která po vytažení desítek metrů silonu zkončí utržením. Já dosud nikoliv, přestože chytám sumce. Vloni jsem chytil čtyři - 16,19,20 a 24 kg. Jenže na pletenou šňůru o nosnosti desítek kilogramů je to více dřina než vychutnávání
cvrkotu brzdy. Až nyní to přišlo.
Na říčce při lovu nástražních karasů mi vzal žížalu vousatý, jakého jsem ani na Mušově nechytil. Silon 0,28 mm navázaný na čínu(dva návazce nad sebou). Nejdříve jsem myslel, že je to velký kapr (ve vezírku jsem měl již jednoho 52 cm). Rozjel se po proudu, vždy asi po 10 metrech se zastavil, motal se chvíli na místě, ale pokračoval zase po proudu.Několikrát to zopakoval stále po proudu. V jízdě po proudu ho zastavily spíše hranice jeho revíru než můj odpor. Proti proudu to vzal jedním tahem kolem mne až pod jeden strom u druhého břehu. Tam se stále motal těsně při břehu.Trnul jsem, že se druhý volný háček zavadí za nějakou spadlou větev. Nestalo se tak. Po nekonečně dlouhé době se konečně nechal vytáhnout doprostřed řeky a dokonce ke hladině. Odhadoval jsem ho na 170-180 cm. To by jistě měl přes 30 kg. Překvapilo mne, že již nyní, asi po 25 minutách zdolávání dělal úniky dlouhé jen do 5 metrů. Nechával se přitáhnout pod nohy a zůstával i u hladiny. Svlekl jsem se a sklouzl za ním do vody. Při břehu bylo po trenýrky. Musel jsem zaháhnout tři díly teleskopu, abych levou rukou na něj dosáhl.Přestože jsem dosud všechny sumce(včetně 151 cm-24 kg) vytahoval bez rukavice palcem do tlamy(tj. špatně,správně palec patří dolů a do tlamy čtyři prsty), tentokrát jsem si navlekl na ruku ponožku. Předpokládal jsem utržení silonu a velký boj málo unaveného sumce na poměrně hluboké vodě. Navykal jsem sumce na dotek ruky, poprvé reagoval prudkým únikem, pak pomalejším a pak se již nechával ošahávat na bradě. Jenže slabou udicí jsem sumce taktakže přizvedl ke hladině a otvíral čelisti jen málo. Několik pokusů o vsunutí ruky bylo neúspěšných, vždy odjel jen doprostřed řeky, aby se zase nechal přitáhnout. Bylo to nekonečné. Asi dalších 20 minut boje. Až najednou, nečekaně, při pokusu o vsunutí ruky,aniž bych si uvědomoval větší tah udicí, aniž by sumec cukl, silon jakoby uhnil. Opotřebováním se předřel o lopatku háčku. Sumec se pomalu zanořil do přikalené vody. Mrzelo mne, že to takhle dopadlo - vlastně jsem si ho urazil sám tlakem ruky do čelisti aniž bych povolil tah silonu. Ale nešťastný jsem nebyl. Naopak. Splnil se mi můj rybářský sen.

Josef Viktorin - Profil | Pá 19.7.2002 22:30:08

14.-15.7. - Dyje 5 NM
Víkendová výprava s dětmi pod stan. Jen jsme postavili stan, přišla pěkná bouřka. Ale rybařina nezklamala. Konečně jsem letos vytáhl prvního a hned druhého vousatého - 121 cm-11,5 kg a 105 cm-6,5 kg. Jinak dosud jsem měl letos asi 7 záběrů od sumců a kromě jednoho, který mi vjel do vázky, jsem žádného nezasekl. Většinou jsem ani nezpozoroval záběr, až při balení o půlnoci jsem zjistil, že rybka je bez šupin a pokousaná od sumčích čelistí. Asi jsou to na mé nástražní rybky (většinou karas 29 cm nebo jelec 30-35 cm) malí sumečci. Jinak přes den čtyři kapříci od 49 do 52 cm.

Radynek | Pá 19.7.2002 12:36:06

30.6.-6.7.2002 - Mrhal ( Jivno)
Tyden sme meli pronajatou chatu u rybnika. Prvni sok - vlaceni zakazano, lov na zivou a mrtvou povolen. Nastesti sme se se s majitelem domluvili. Na vlacku (woblery)2 sumici 60,65 , sticky cca 20 ks -nej 56, okouny na rotacku max. 25. Jeden utok bolena na POPA odhaduju 80 cm, bouzel se netrefil. Byli chyceny sumci kolem 60 , jeden 92 a 135.
Zkouseli sme kapry na bojli. Nejvic (80%) zaberu na jahodu, neco plovouci bio-plex, jeden krab-musle a 4 zabery na karpkeller od Top-sekretu. Vysledek 2 lidi - asi 30 kapru.4- 43-44 cm, zbytek 50- 60 cm. 62 a 67cm -6,3 kg.+ jeden amur 65cm.Pres 60 cm sme videli a slyseli jen dva kapry 64. Trofejni rybnik bych si predstavoval jinak.Celkove ale spokojenost.Za tyden chce 1500 kc.

Golem | Pá 19.7.2002 10:02:34

18.07.2002 - Svratka 4
Tak sem byl vyzkouset odpoledne reku. Zakalena jako cert, prirovnal bych to k bile kave. Uvazoval sem, jestli se hned neotocim a nepujdu dom. Nakonec sem ale zustal. Na plavacku nic (masnaci, rohlik, kukurice), na feeder prisli jen dva cejnci (masnaci) a mel sem slusnejsi potah na kukuricu. Abych vubec dostal zaber, tak bylo nutne asi 5 min po nahozeni feederu potahnout sestavou (hacek s nastrahou asi lezel v krmeni, ktere se vysypalo z kosiku)Prakticky ihned po popotazeni byly zabery.

pavel | Pá 19.7.2002 3:40:05

18.07. - 411027
Od 18:00 do 20:45 na přívlač, hlavně twistry, 8 okounů kolem 15cm, asi 6 dalších se vyháklo. Potom štika +/-60cm. Vše puštěno, vedle bobkaři na rybku a položenou, ale co jsem viděl, tak kromě kapříka 35cm ve vezírku ani Ň ;-)))

Martin M. - Profil | Čt 18.7.2002 18:08:48

utery-streda - NM

Vyprava pres noc na NM. K vode jsem prijel v 16:20 a sotva jsem si vybral flek a usadil se, zacalo prset. Panove, vetsi lijak jsem na rybach nikdy nezazil. Bourka tak na hodinu, nastesti bez krup, a ackoliv jsem byl na dest "dobre" pripraven (velky destnik a igelitova plachta), zmokl jsem jak pes. Destove kapky zvesela proprskavaly skrz destnik a ja jsem byl skoro cely durch mokry. Nastesti jsem mel suche veci na prevleceni. Zacal jsem konecne chytat - nejdrive nakrmeni vnadicim kosikem, pak priprava prutu atd. Necekane prvni 2 nahozeni na feeder i na plavanou byli 2 cejni a 2 kapri! Takovou rychlou odezvu jsem fakt necekal (pozn.: ve vode bylo tou dobou pul kyblu partiklu, presto si ryby nastrahy nasly). Pak uz to nebylo tak dobre, ale dalo by se rici, ze to "slo". Nejvice samozrejme az za tmy, kdy brali hlavne kapri (do 55cm). Rano, jeste skoro za tmy, to zacalo jit doslova "na hod" a opakoval se "dream bream". Primo na mem prokrmenem miste skocila tak jednou za minutu ryba (hlavne cejni)! Brani trvalo do deviti, pak prakticky naraz zabery i vyskoky ustaly. Tech 5 hodin ale byla naprosta fantazie. Potom uz byl tak jeden pekny zaber za 15 minut, vcechno jsem ale nesekl. Az zase po poledni najeli cejni (bez kapru) a jeste jsem jich tak 5 chytil na feeder (na plavanou byl uz moc proud, jinak ale byla plavana o 1/2 uspesnejsi). Tou dobou uz jsem skoro nekrmil a nejvice mne bralo spani, takze to beru jako uspech. Asi ve dve jsem to zabalil a jel se domu vyspat (chrapal jsem az do rano, 14 hodin v kuse!).
Neco k taktice: tenokrat jsem zkusil zmenit zpusob vnazeni (vice prubezne, vcetne vnadiciho kosiku, ktery jsem pouzil 1-2x za hodinu vzdy na 2-4 nahozeni) a vynechal jsem uplne varenou kukurici (partikl jen z repky, psenice a prosa). Nevim jak na kapry, ale cejny jsem takto udrzel mnohem snadneji i s celkove mensim mnozstvim navnady. Take se mi potvrdila jadna ingredience do krmeni, kterou jsem minule s Boyscatem vynechal a nedopadlo to moc slavne. Jeste si to musim potvrdit...
Celkem jsem chytl tak 40 cejnu (45-57cm), asi 15 kapru (40-55 cm), 4 okouny (20-25 cm) a 3 jeseny (40-45cm). Neco prislo na masnaky, neco na kukurici, ale temer vsichni cejni byli chyceni na hnojaky (1-2 ks na hacku) - bez teto nastrahy jsem se zde nikdy driv tolik cejnu nechytal! Kaprum to bylo jedno (a vzdy byvalo).

Holatko | Čt 18.7.2002 9:14:08

17.7.2002 - Dyje 5 Pavlov
Ja, Golem a Michal, plavana a feeder.Celkem dobra chytacka, hlavne hned zrana. Nastraha kukurice. 3 kapri kolem 50cm, neco pres 10kapriku kolem 30cm, par cejnu kolem 50cm a par jesenu. Jinak to byl den blbec. Ja sem dva kapry urval (0,12 silon) a jeden peknej se me vyhackoval a Golem si dvakrat plaval pro anglana. Nakonec vse dobre zkoncilo :-)

K&R | Čt 18.7.2002 9:13:05

17.7.2002 - Křetínka 1
Doplnění: chytal jsem na gumy.

K&R | Čt 18.7.2002 9:11:31

Za dvě a půl hodiny jen 4 okouni do 25 a 1 štička, pár dalších záběrů velmi opatrných asi od candátů. Voda trochu zkalená a hodně vysoká - plný stav. Myslím, že to pár dní nebude stát za nic. Rybiškář zabil jednoho candoška těsně nad míru, takže chytit se dali.

Ivan | Čt 18.7.2002 8:49:45

16.7.2002 - Labe 22
Po dešti cca v 19,00 štika 75 na RAPALU - okouna, moje největší, prostě paráda. Po změření šla zpět.

Boris.Dig - Profil | Čt 18.7.2002 6:19:26

17.7.2002 - 411070
Chlapci se do odpoledne vyspali,usušili nádobíčko a tak jsme navečer opět vyrazili.Náš čtyřnohý hlídač(4měsíční bullteriér) si u vody našel jiné kamarády a tak jsme se mohli věnovat rybám.Výsledek:úhoř 47 na plavačku! kosťák-hnojáček,kapři-největší 41cm,ale dost a to ostatní,tj plotice,perlíni,okounci,línci.Domů s prázdnou,ale spokojeni.Dnes ráno-já nástup do práci,kluky jsem odvezl k vodě,tak jsem zvědav,co předvedou.

Tomas X. - Profil | St 17.7.2002 13:31:20

15.7.2002 - Svratka 4
Lovil jsem na maly twister v useku od hraze az po most u zoologicke zahrady (6-11) V 6:15 pousti prehrada vodu a zastavuje ji v 8:15 => idealni podminky a doba lovu. Chytl jsem jen deset malych okounu, ale taky sveho prvniho bolena na privlac (46cm).

Boris.Dig - Profil | St 17.7.2002 6:38:40

16.7.2002 - 411070
Malý rybník schovaný v lese,obydlený většinou malými(do 40cm),ale i většími kapry,občas amur,spousta plotic a perlínů,úhoři,líni,okouni,nějaká ta štika a candát,ale hlavně klid.Ryby začaly brát solidně až po 17.hodině,hlavně kapříci a plotice,navíc pár línů do 20cm.Syn s kamarádem zůstávali přes noc,dnes ráno jsem je evakuoval-2 noční bouřky a následující trvalý déšť jim vzal chuť do rybařiny.

Luďas - Profil | Út 16.7.2002 20:43:33

14.07.2002 - Svratka 5 - Prigl
Tak po dlouhe dobe zase na mimopstruhove, v desti a casem i v krupobiti 10 okounu 20-25cm, nekolik dalsich upadlo, vse za 1 hodinu, pak uz jsem utekl (vetve zacaly hodne protikat :)))

Tibik - Profil | Út 16.7.2002 20:13:38

16.7.2002 - Morava 7
Jelikoz sem nesehnal cervy,jelikoz teklo moc vody,hrozne dusno,fukal vetr......plavacka stala za prd.Na kukuricu par cejnu,plotic a ostroretek(do 50cm)