filip - Profil | Út 26.6.2001 8:58:25

24.6.2001 - mže 6
V neděli dopoleden jsem si vyšel na pstruhovku - spodní úseku Mže 6. Ryby nesbírali, tak jsem se rozhodl pro těžkou sestavu olivový bobeš, střední návazec brouček s mosaznou hlavičkou, na horní návazec klasická nymfa. Prochytával jsem začátky tůní a splavů, nejlépe kde se tvořili krátké vlnky. Chytal jsem na na dlohou šnůru protiproudu, občas po proudu s částečným ztahováním sestavy k sobě. Lipani byli pěkně hladový. Nachytal jsem za cca 2,5 až tři hodiny 8 lipanů 30 až 34 (což mě na Mži a na prochytávaný úsek celkem příjemně překvapilo - chytání u chat kde se vesele pytlačí), pár menších lipanů, tlouštíky, proudníky. Pstruzi mě ignorovali. Po obědě jsem ještě na chvilku vyrazil zkusit pstruhy na sucho s dospělím chrostíkem a pupou - moje nejoblíbenější sestava, záběry ale sporadické a opět pouze lipani. Večerního rojení chrostíků, které by asi přišlo, jsem se nedočkal (rodiné záležitosti). Celkem super chytání na pro mě známé vodě. Nebudu zapírat, že jsem zmasařil dva pěkně rostlé lipaní samce.
Jinak mě celkem mrzí, že na spodním úseku Mže 6, která mi příjde ideální svou úživností a charakterem k tomu, aby zde pstruzi a hlavně lipani dorostli běžně do velikostí nad 40cm, neprojevuje (aspoň mě se zdá) příslušná MO ČRS větší zájem, projevuje spíš nezájem. To se týká hĺavně kontrol RS, byl jsem zde za posledních 10 let jedenkrát kontrolován a to zde mám okolo 15 vycházek za rok. Místní chataři pytlačí i do sítí. Příslušná MO si řekne, že vysazené ryby neuhlídá, takže jdou do potoků u jejich chalup. Otázkou je zda takovíto způvob hospodaření má smyl.

Roman C. - Profil | Po 25.6.2001 22:41:41

25.5.2001 - Svratka 5
Chtel jsem zkusit, jestli dravcum chutna na priglu i vecer a taky trochu zasvetit pritelkyni do taju privlace :-) Ze zacatku to vypadalo, jako totalni vysmech od ryb. Totalne ignorovali jakekoliv nastrahy. Doslo to tak daleko, ze jsme stali na skalce a primo pod nasima nohama, asi 10 cm pod hladinou, si pomalicku proplouvala stika odhadem tak 70cm! Prave pritahovane rotacky se trochu lekla a odplavala :-( Vychazka byla zachranena okounem 30cm, ktereho jsem chytil ja na rotacku vel.1 a pak jeste jednim 25cm, ktereho lapla moje draha polovicka, taky na rotacku... Pro tu stiku si dojdu jindy :-)

Čabas | Po 25.6.2001 16:49:15

24.6.2001 - Labe 11-12
V neděli jsem se byl opět pofeedrovat na Labi. Zvolil jsem nejprve sestavu s 0,14, ale po několikerém urvání kapříka ve stulíkách jsem přešel na hříšně silný návazec 0,17 a špičku jsem dal přes mírný tah proudu tu nejjemnější, protože záběry byla takové jako když se rybám chce, ale ne moc. Se slabounkou špičkou je feeder ještě krásnější, protože kapříky 40-45 cm jsem nechal skotačit tak dva, tři metry od břehu a pokud jsem ho takto blízko dostal, neurval to ani s 0,14. Prostě lahůdka. To kdybych udělal s prutem na položenou je posekáno. Špička prutu je přitom ohnutá jako bych tam měl na normálním prutu slušného sumce, ale odpružení je fantastické. Nemohu se feedrů pořád nabažit, je to fantastická rybařina, ale po šesti hodinách lovu ve sluníčku i přes polarizační brýle, byl ze mne opět slepý mládenec. Krmil jsem Konopáska na kapry + směs pro nosnice + špetku rybí moučky zn. Mosella, a když se kapřík neslušně v podběráku zachoval, viděl jsem, že jim to docela chutnalo. Nástraha - sendvič klasická houska a rýžové burizony. Už se těším na weekend, snad jim to naservíruju, že se z toho ............a nebo brzo já.

Martin M. - Profil | Po 25.6.2001 8:56:35

23+24.6. - Svratka 3
Puvodne jsem sel na tlouste, ale zcela nahodou jsem objevil usek reky, kde jsem videl nekolik desitek parem, tak jsem tresne snedl sam a na tlouste se vykaslal. Parmu jsem chytl naposledy nekdy pred 8mi lety, tak jsem byl moc rad, ze jsem nasel po tech letech misto, kde jsou. Zkousel jsem je lapat v 10-50cm hloubce, kde bylo videt az na dno pres celou sirku reky, velmi silny proud + kameny az nad hladinu. V jinych mistech nebyly a i zde byly velmi plache. No a ja nevedel jak na ne. Prvni den jsem chytl dve - 25 a 35cm a dalsi mi upadla. Druhy den 54cm a podobna mi upadla. Zajimave je, ze vubec nechtely zizaly, jen cervy a vodni hmyz (chrostiky apod.). Vsechno na feeder, s plavackou to v tak male hloubce neslo. Zaberu jsem mel dost, ale nedokazal jsem je promenit :-( No vsak ja jim jeste procisnu hrivy...

Jura Č. - Profil | Po 25.6.2001 7:02:27

22.6.2001 - Svratka 5, prigl
Od 3 do 8 hod. asi 10 plotiček z toho 1 měla 32cm,nějaký cejnky , všechno malý. V nedělu to stejný.

MichalR | Po 25.6.2001 6:07:47

24.6. - Bedrichov 443007
Navecer jsem vzal kolo a vyrazil. Byl jsem obtezkanej dvema batohama, a byla to z Liberce s ca. 10 kg navic docela fuska. Nahore opet docela dost foukalo. Ryby tam, kde bylo zavetri, mirne sbiraly. Zacal jsem se suchou, na kterou jsem chytil asi 10 ryb do 18 cm, pote jsem navazal zlatohlavou v olivove barve, po nahozeni jsem stahoval pomalu osmicky, a byla to ta spravna technika. Potom uz jsem chytal ryby 22-26. Asi za hodinu a pul chytani ca. 20 ryb. Domu sem prijel pred setmenim. Vsechno jsem pustil.

Roman C. - Profil | Ne 24.6.2001 11:08:11

24.06.2001 - Svratka 5 (Prigl)
Od 8 - 10hod. jsem zkousel zase nejakou tu stiku, ale nakonec nic moc. Hrozne fucelo a ryby moc nebraly. Vysledkem byli 2 okouni kolem 15cm a jedna stika 45cm - vsechno na rotacky. Potkal jsem par rybaru, ale rybu jsem chytnout nevidel.

Luďas - Profil | So 23.6.2001 15:04:35

22.,23.6. - Svratka 5 (Prigl)
Dopoledne par okounu 20-25cm, candat 45cm, v sobotu podstatne lepsi, ale okouni porad max. 25 cm, a candati tak kolem 30 cm, jeden vetsi bohuzel upadl, vse na ploticky 8-10cm.

Igor | Pá 22.6.2001 8:34:34

21.6.2001 - Dyje 3
Včera večer mě vylákalo pěkné počasí zkusit přívlač na Dyji v Břeclavi. Začal jsem chytat na 10 cm ripera, za 1 hod jsem chytl jen 1 štičku cca 45 cm, 1 o něco větší se setřepala, stejně jako okoun asi 20 cm, který se zakousl nástraze pouze do ocásku. Začal jsem pak zkoušet různé woblery a na 5 cm Salmo se mi pověsil cejn siný cca 30 cm a měl regulérně trojháček v tlamce. Okolo 22 hod mi ještě skočil na twistra candát, ale bohužel se po chvilce zdolávání vyvadil. Počasí bylo dobré, ale ryby nebyly jaksi při chuti. Ve 22.30 jsem to zabalil.

Márty | Čt 21.6.2001 22:47:36

21.6.01 - Jizera u Turnova
Odpadlo mi dopoledne jednání a poněvadž jsem kluk šikovná a vozím cajk neustále sebou, vlít jsem k řece, zabrodil a postupně vytahal na brázděnou pupu chrostíka 8 duháků 25 - 30 a jednoho nádhernýho potočáka.Všechny rybky šly s potrhanou tlamou zpátky do proudu a já za hoďku a půl rybaření odjížděl opět roztáčet kola kapitalismu.

PAM - Profil | Čt 21.6.2001 22:04:41

20.6.2001 - Radbuza 3
Candát 63, kámoš den předtím candát 55.

Roman C. - Profil | Čt 21.6.2001 10:31:16

21.06.2001 - Svratka 5 - prigl (Osada)
Mel jsem dve hodinky volno a tak jsem se vypravil na dravce na prigl. Slunicko svitilo a u vody bylo krasne. Obcas zalovili boleni, ale vzdy dal od brehu. Zkousel jsem vsechno mozne, ale ryby nejak nejevili zajem. Na prvni nahoz twistera jsem vytahl cernou frote ponozku - vzala to hned po dopadu a trochu i bojovala :-)Nic neskalo a krome bolenu v dohledu nic nelovilo. Presunul jsem se proto na jine misto, kde jsem ocekaval aspon okouny. Navazal jsem svoji nejoblibenejsi rotacku a zacal. Prvni nahoz nic, druhy jsem povesil rotacku na ker a pri tretim to konecne prislo :-) Kousek od brehu po rotacce vystartovala pekna stika a s chuti se zakousla! Nasledoval zasek a zdolavani. Blbec jsem si vzal maly plavackovy podberak, jehoz zkompletovani se ukazalo v tu chvili nemozne, takze jsem se rozhodl podebrat ji pouze obrouckou se sitkou a na tyckou jsem se vykaslal. Malem se me to stalo osudnym, protoze stika byla sekla jen za krajicek a pri kazdem vypadu to vypadalo, ze se setrepe :-( Stesti stalo pri me a do podberak jsem ji nakonec dostal. Nasledovalo mereni, ktere me prijemne prekvapilo - celych 75cm!
Clovek se cely lonsky rok kvuli sazce snazi sec mu sili snazi, aby lapl stiku pres 65cm a nic :-( Letos zadna sazka a hned pri druhe navsteve bac a stika!
No priznam se bez muceni, mlaskl jsem ju a bude za chvilku k obedu :-)

LEVIT - Profil | Čt 21.6.2001 6:31:54

20.6.2001 - Berounka 1
Včera to (CD5B) vzali jenom dva boleni. Holt se ochladila voda a u hladiny nebylo na co útočit (za celej večer byly vidět jenom 2 zalovení). První měl 47, druhý byl tak o 10 čísel větší, ale netrefil se a měl to vedle tlamy, takže se mi pod nohama vypnul zrovna když jsem ho uviděl.

Michal F. - Profil | St 20.6.2001 22:36:22

16,17,18. 6. - Svratka 5
Na zahájenou sem si přivstal na čtvrtou a chytal sem do desíti a jediný co sem vyvláčel byl candátek kolem 30cm na cikádu.
17.6. Tentokrát sem se vyspal a šel sem až odpoledne. Svítilo sluníčko, ale jen co sem dojel k přehradě tak se zvedl vítr a začalo celkem slušně pršet. Jako jedničku dne sem zvolil twistry. Na první nadhoz sem chytl okouna 33cm jeden asi takovej mi ještě spadl. To bylo pro ten den všechno.
18.6. Já si nedám pokoj, hnedka po škole jedu zase na přehradu. Tentokrát zase svítí slunko a pro zmněnu zase zmoknu a to za 3h rovnou dvakrat. Prvni 2,5h sem chytal na rapalu Magnum RH. Ale žádná štika nezabrala. Nakonec sem nasadil osvědčenou okounovku(rotačka Hammer 1 s zelenou nalepkou). A hle co se nestalo okouni brali jako divi. Za pul hodiny sem chytil asi 20 okounů ve velikosti 15-32cm. Byl jsem trochu zklamanej, ze tam mám 0,12 fireline, ale stim se nedalo nic delat. Celkově sem byl šťastnej, že mě to po dvou propadácích aspoň trochu vyšlo. Dom sem dojel totálně promočenej a zmrzlej, ale zato spokojenej.

Ice | St 20.6.2001 21:34:57

20.6.2001 - Vltava 1- Vraňany
Byl jsem kolem poledne asi 2 a1/2 hodinky zabrozenej pod jezem a zkoušel rotačky,plandavky 3cm Hornety a 5 CD....no a ... výsledek...? fakt vás to zajímá.... jo? jenom sedm tloušťáků,ale z toho dva 50+ . V šíleným proudu a hloubce od 20 do 110 cm.Když jsem vylezl na břeh tak mi nohy samy chtěly chodit.Pěknej den

Smolař | St 20.6.2001 21:24:58

20.6.2001 - Konětopy - Labe
Byl sem 6 hodin u vody a ani tuk.

Jura Č. - Profil | St 20.6.2001 7:11:43

19.6.2001 - Svratka 5, prigl
Přišel sem k vodě v 13.30 zakrmil a asi 1,5 hod. nic. Pak začali žrát červenky,cejnci a pak i cejni.Zajímavý bylo že nechtěli rohlík ani červený červy jen bílý,ale když sem tam dal kukuřicu s b.červem tak co nához to ryba.Pak mi přejel před udicama debil s motorovým člunem a bylo po rybách. po půl hodině začla ještě táhnout voda tak sem šel dom.

Igor | St 20.6.2001 7:02:22

19.6.2001 - Dyje 3
Odpoledne jsem šel zkusit vylákat nějakou tu štičku. Začal jsem u hlavního mostu, záběr žádný, zato v proudu vesele řádil bolen. Převázal jsem teda ma 5 cm rapalku a na první hod se pověsil - 61 cm. Další boleni už o nástrahu neprojevili zájem, tak jsem se přesunul k železničnímu mostu a tam jsem měl po 2 prutohodinách jen 3 záběry, z toho jsem vytáhl 2 malé štičky cca 45 cm - vše na oranž. twistra. Večer jsem pak ještě na chvíli zakotvil pod splavem, ale za 1,5 hod na rippera jen jeden bolen - 40 cm, jinak mrtvo. Počasí hnusné - severák jak v listopadu, chladno, drobný déšť.

raďošek | Út 19.6.2001 22:17:39

19.6.2000 - Vlára 1A
Včera jsem šel trochu vláčet a lapli to jen dva malí candátci. Tak jsem šel v devět domů a při odchodu jsem si to na hrázi rybníka prohodil asi osmi hrsti kukuřice.
Ráno jsem šel ve čtyři a o půl šesté to vzal móóc pěkný padesátník. K tomu se do 11 hod přidal menší amur a další drobotina. Celkem poho.

Maty - Profil | Út 19.6.2001 19:04:40

19.6.2001 - Svratka 5 - Prígl
Dnes dopoledne dvě hodinky vláčení - totální fiasko - ani ťuk (vyzkoušel jsem cca 10 nástrah - rotačky, plandy, twistery, riper). Voda byla úplně mrtvá, nic nelovilo. Snad to bude příště lepší.