raďošek | Út 19.6.2001 22:17:39

19.6.2000 - Vlára 1A
Včera jsem šel trochu vláčet a lapli to jen dva malí candátci. Tak jsem šel v devět domů a při odchodu jsem si to na hrázi rybníka prohodil asi osmi hrsti kukuřice.
Ráno jsem šel ve čtyři a o půl šesté to vzal móóc pěkný padesátník. K tomu se do 11 hod přidal menší amur a další drobotina. Celkem poho.

Maty - Profil | Út 19.6.2001 19:04:40

19.6.2001 - Svratka 5 - Prígl
Dnes dopoledne dvě hodinky vláčení - totální fiasko - ani ťuk (vyzkoušel jsem cca 10 nástrah - rotačky, plandy, twistery, riper). Voda byla úplně mrtvá, nic nelovilo. Snad to bude příště lepší.

Richard | Út 19.6.2001 18:24:46

19.6.2001 - Rudnica/Slovensko
Rano som bol pri vode uz o stvrt na sest, vsade mrtvo. Bolo poriadne sparno a ked som prisiel k potoku, tak zacalo veselo prsat. Pod stromami tma, ako v prdeli, voda cista, nizka. Smrdelo to strasnou rybackou. Po 45minutach bez zaberu som vymenil rotacku a na prvej velkej jame mi po nej nieco skocilo. Hladina sa strasne leskla, tak som sa len zaprel do prutu, z vody nieco vyletelo rovno mne pod nohy. Potocak, samec,36cm, mepska skoro v zaludku. Po pol hodinke som mal zaber na plytcine, kde som tri roky rybu nevidel. Asi preto ten potocak, znova samec, narastol do 34cm. Spokojnost. Lenze...Podla neprehliadnutelnych stop som zistil, ze nejaky dobrak ma obehol a vali si to po vode a nie po brehu. Uz chytam len 30cm duhaka a padaju mi dva pekne a dva male potocaky.o deviatej je dochytane, na poplasenej vode to nema zmysel. Snad niekedy nabuduce. Petrov zdar a pekne ulovky praje Stredne Slovensko.

Aleš H. - Profil | Út 19.6.2001 16:09:02

15.-16.6 - Dyje 3
Letos jsem jel na zahájenou o den dřív s tím,že konečně zkusím muškařit na boleny.
Za 3 hodiny strímrování jsem měl 8 záběrů z nich jsem 2 mouchy uprásknul hned po záběru,2 ryby mě spadly při zdolávání a další čtyři jsem ani nesekl.Abych si spavil náladu půjčil jsem si od kamaráda plavačák a na dva hody vytáhnul a pustil cejna a karase.Dalšího karase 38 cm,1kg jsem dostal na těžko.
Na zahájení jsem vláčel až do poledne,ale ven jsem dostal jen jednoho bolena 43 cm.
Mohlo to být lepší,zvlášť proměňování záběrů na mouchu, ale věřím, že jim to příště nandám

MartinK - Profil | Po 18.6.2001 20:16:48

15.6.2001 - Ohře 8A
V pátek večer jsem po pár dnech půstu vyrazil na ryby. V úseku pod libočanským jezem až k lávce bylo nabroděno 10(slovy deset) muškařů. To bylo na mě příliš, tak jsem vyrazil výš nad Libočany. Tam nebyla ani noha. Počasí bylo pěkný a pstruzi sbírali. Nasadil jsem pupu chrostíka. Nejprve jsem dostal 39 duháka a chvilku na to 38 potočáka. Byl jsem překvapenej, ale to jsem nevěděl, co mě čeká. Na tom samým místě mi to o pár minut později vzal duhák. Okamžitě se rozjel po vodě. Šel jsem s ním asi 150 m, než jsem ho trošku unavil a na mělký vodě se nechal podebrat. Měřil 51 cm, 1,55 kg. Na tom samým místě jsem byl i v neděli, pstruzi sbírali o poznání méně, ale nějací se přece jen nechali zlákat.

Vlada S. | Po 18.6.2001 15:03:31

16.-17.6.2001 - Radbuza 1B, Úslava 2
Tak jsme v sobotu ve třech zahájili na Radbuze. Jeden z kamarádů chytal na rybičku a nic. Já jsem zkoušel peří, woblery, rotačky a plandavky a chyt jsem akorát 1 candoše tak 45 a podseknul spoustu ouklejí. Druhý z kamarádů hned ráno vypnul u břehu nádherného okouna kolem 40 cm na peří. Poté měl razantní záběr pravděpodobně od bolena, který mu vyrazil kličku z ruky a zase nic. Následovalo pověšení rotačky na jez, při jejím uvolňování utáhl cívku, zapoměl na to a hned při následujícím náhozu mu pod špičkou prutu zabral bolen tak 70-80 cm. Následovalo několik úžasných vzdušných salt, rychlý výpad do hloubky a byl v pr... Po pár náhozech opět hodně velká ryba, dokázal ji vyvést i z potopeného stromu a nakonec se ukázalo, že jde o bolena 90-100 podseklého za hřbetní ploutev. Úžasná ryba. Měli jsme sebou jen malé muškařské podběráky, tak ho postupně přitáhl až pod nohy ke břehu a tam se bolen vypnul. Vše jsme si vynahradili odpoledne na Úslavě. S jedním z kamarádů jsem zůstal u přívlače. Výsledek já 2 potočáci (32 jsem si vzal, cca 26 puštěn) a dva vyháklí (tak 20 a 28), kudla tak 30 a zhruba 30-40 okounů ve dvou velikostech (kolem 10 a kolem 20) a jeden tak 30. Kamarád duháčka (20), 2 vyháklí a 1 chycený potočák (28 - puštěn) a zhruba stejně okounů jako já. Třetí kamarád na mouchu pěknýho lipana 37, a spoustu tloušťů, proudníků, okounů a plotic (odhadem tak 50 ryb). Druhý den jsme si jeli na Úslavu pro nástražní rybičky a ještě jednou proházet jezy. Voda byla zvedlá tak o 20 cm, takže všehovšudy jeden drbanec od pstruha a pak už jen čudly do čeřínku. Na Radbuze jsem na rybku chytil candáta 55 (už je naloženej) a poté 5 dalších (odhadem 45, 40, 38, 35 a 30) kamarád jednoho tak 35. Boleni pokračovali ve svém šílenství a nebylo neobvyklé vidět závary třeba i na třech místech naráz, ale na rybičku se žádný nespletl.

David - Profil | Po 18.6.2001 11:16:22

16.06.2001 - Metuje
V poklidu jsem zahajil v sobotu odpoledne za deste na Metuji.Nikde nikdo, coz mi vyhovovalo.Sel jsem vylozene po stice, takze jsem nasadil 11cm wobler Yo-Zuri.Okouni se na nej jezdili jen divat, chytil jsem 2 sticky, jednu asi sedesatku jsem si privedl skoro az pod nohy ale nevzala to.Pak se mi ovsem povedl ulovek : v jednom proudu prisla rana do prutu, a po asi peti min. tuheho boje byla na brehu hlavatka 70cm! Mela minimalne 5kg a dobrych 10-12cm sirky ve hrbete.Protoze nejsem Sicak, samozrejmne jsem ji pustil.Fotky budou asi ve stredu.

Boris D. - Profil | Po 18.6.2001 10:48:54

17.6.2001 - Berounka
Zahájení jako takové mne vůbec nevzrušuje,takže jsme s klukem zahájili až v neděli odpoledne,kdy i ti odolnější toho měli tzv. plné kedsky(tenisky).Soudě podle vyválených "lágrů" kolem vody muselo být v sobotu u vody pěkně husto.Prošli jsme úsek,který nám loni moc radosti neudělal,ale byl zdaleka nejhůře přístupný,takže byl předpoklad,že tam bude relativní klid.Výsledek:17 okounů,1 tloušť a vypnutá štika mluví za všechny komentáře.Takže absolutní spokojenost završená pohledem na pasoucího srnce,který doslova zářil v zapadajícím slunci.Sezonu jsme tedy zahájili,teď pokračujeme od středy do neděle na Slapech.Snad to ledviny unesou.

Kocour - Profil | Po 18.6.2001 10:38:16

15.6. - Labe Roudnice
Chytal jsem od 11.00 do 19.00. Výsledek 8 kaprů ale všichni do 40 cm, 1 cejn. Ale největší paradox - ten cejn byl na boilies, kapři na kukuřici.

Igor | Po 18.6.2001 9:41:45

16.a 17.6.2001 - Dyje 3
Takže jsem v soubotu a neděli taky zahájil sezónu dravců. V sobotu jsem už byl ve 3.55 na svém horkém místě, kde jsem věděl, že jsou 2 štiky kolem 65 cm. Ve 4.00 šla rybka do vody a 4.05 byla na břehu první letošní štika - 66 cm. Potom jsem neúspěšně prošel asi 1 km podél vody a pak následoval druhý záběr a opět štika 66 cm. V neděli jsem vytáhl ještě jednu 50 cm, potom jsem přezbrojil na přívlač a na rapalu orig. B jsem vyvadil bolena cca 60cm, po hodině bez záběru jsem převázal na twistra a lapl během 20 min. 2 candáty 57 a 52 cm. S chytačkou tedy velká spokojenost.

Piškot - Profil | Po 18.6.2001 6:48:17

17.6.01 - Morava 18
Po sobotním neúspěchu jsem si to jel vyzkoušet znovu.Raní vydatný déšť udělal svoje a u vody bylo liduprázdno.Po asi hodině vláčení jsem zůstal za něco viset kousek od břehu.vytáhl jsem záchranáře nástrah a po chíli jsem měl na břehu větěv a na ní nejen moje plandavka,ale i RAPALA,kterou tam někdo zapoměl loni.Opravdu to budou kvalitní výrobky,protože kromě rezivých háčků je v super stavu.Po další hodině jsem si jenom tak pohrával s plovoucím woblerem u břehu,když mi po něm najednou přímo pod nohama skočila štika.Byl jsem tak vykulenej,že jsem ani nestihl zareagovat.Štika to ale vzala takovým šmahem,že se zasekla sama a já se vzpamatoval,až když vymotávala šňůru z cívky.Po krátkém souboji byla na břehu a měla 55 cm.Dostala svobodu a poté jsem se přesunul na jez na řece a zkoušel své štěstí tam.Při čtvrtém náhozu jsem měl pocit,že jsem o něco zavadil na dně,ale plandavka pokračovala dál bez známek jakéhikoliv odporu.Jaké bylo moje překvapení,když se u břehu na plandavce ukázala štika.Asi byla víc překvapená víc než já a jak si mě všimla,začala se se mnou prát.Soubuj byl však velmi krátký a na břehu metr ukázal rovných 60 cm.Raritou je,že měla jenom jedno oko,ale asi jí to moc nevadilo,protože byla pěkně vypasená a v super kondici.

Ivo K. | Po 18.6.2001 6:24:26

16.6. - Lučina 2A - Žermanice
Ahoj fišlaři!
Na zahájenou jsem přijel ve 4 na Žermanice, horká místa byla obležena kačenáři, což mi bylo dost líto. Takže jsem si prošel vrbičky a zkoušel štěstí. Cestou jsem uviděl 2 co chytali candáty, v 6 hodin měli pověšeného jednoho za skřele na větvi, snad aby nemuseli pokaždé odpovídat na oblíbené "jak to ide?". Mohl mít tak 42. Přišoural jsem se až do zátoky, kde většinou dravci loví, mohlo tam být tak 10 vlačkářů a pár lovců s káčama. Asi po 15 minutách jsem zapřáhl první kudlu na plovoucího 8cm 2-dílného woblera v barvě plotice. Úspěšně jsem ji C&R. Jinak jsem neviděl, že by někdo něco chytil, ale když jsem se došoural k molu na protější straně, posedával tam jeden spokojený vlačkář nad štikou 80 cm. Moc krásná! Jinak z doslechu mám, že se asi 300 m od toho místa ten den chytla sto třicítka.
Dneska vyrážíme s kolegou na Hartu do okolí Roudna, tak se modlím, ať vyjde počasí a ryby berou. Ahoj!

LEVIT - Profil | Po 18.6.2001 0:07:17

17.6.2001 - Berounka 1
Něco před šestou večer jsem začal chytat tam co včera. Bylo celkem zataženo, tak jsem tam dal minifatrap v barvě modré s oranžovým břichem. Na tu jsem hned dostal bolena 49,5 cm a za pár minut se mi hned po záseku setřepala štika co při výskoku vypadala zhruba na 60 čísel.
Pak vysvitlo slunko, tak jsem tam opět nasadil svýho boleního favorita (CD5B), opět jsem zakleknul a za pád minut už jsem si vodil a úspěšně zdolal dalšího bolena, tentokrát 63 cm, čímž jsem si opět posunul bolení laťku o 8 cm.
Pak už jsem dostal jenom dva bolínky (něco pod 20 a něco přes 30 cm) a jednoho podměrečnýho tlouště.
Všechny ryby šly stejně jako včera zpátky do vody.

Jaroslav Soukop - Ryba - Profil | Ne 17.6.2001 18:50:39

17.6 2000 - Jihlava 3
Dnes ráno v půl paté jsem se vypravil zahájit vláčkařskou sezónu. Šel bych býval i včera, ale to na řece byl zákaz lovu (kvůli vysazovaní duháků). Na rybách jsem strávil asi tři čtvrtě hodinky a místo štik, na které jsem se vypravil jsem chytil jen dva duháky, vyskoušel jsem všechny nástrahy a po štikách ani památky. Takže jsem to zbalil a šel domů. Ještě k večeru jsem to šel chvíli vyskoušet - chytal jsem na velké třpytky (3-4), které by pstruzi neměli spolknout, ale zase jen jeden duhák a štika žádná. Snad mě štěstí popřeje zítra.

Honza H. - Profil | Ne 17.6.2001 18:38:13

16.06.2001 - Uhlava 3
oprava ty plotice jsem nechytnul na tlouste,ale na chrosika ve schrance a tlouste jsem chytnul na blesivce

Honza H. - Profil | Ne 17.6.2001 18:37:11

16.06.2001 - Uhlava3
Treti cast zahajeni byla u me na programu dneska odpoledne.Konecne jsem vytahlun s sebou i musak a chytnul jsem 2 plotice na 1 tlouste.

SUMÍK | Ne 17.6.2001 13:00:51

15.-16.6.01 - Labe 20
Pátek 15:00 přijíždíme na naše oblíbené místo které je již obsazené a tak zklamaní sedáme jinde do 24:00 zkoušíme kapry ve 23:00 pár popotáhnutí jinak nic. Ráno nahazujeme karásky a výsledek za celý den 2záběry a 2 stržené rybky, zkoušel jsem vláčet a také nic. Nevadí příště určitě pudou.

Piškot - Profil | Ne 17.6.2001 8:20:27

16.6.2001 - Morava 18 a pískovny
Ráno jsem vyrazil na rybníček,kde jsou pěkný štiky,ale mohl jsem se jenom podívat.Na 1 ha rybníčku jsem narazil na 10 rybářů a každej měl ve vodě 2 káče.Takže o vláčení jsem si mohl nechat jenom zdát.Přesunul jsem se na Moravu pod jez,ale bylo to tam to samo.Následoval přesun na další pískovnu.Po pár náhozech jsem toho měl plný zuby,jelikož na hladině plavalo chmíříčko z osik a po každém náhozu jsem musel pracně čistit vlas a očka.Následoval další přesun,tentokrát na druhý jez výš proti proudu.Když jsem zabrodil trochu hlouběji,čekalo mě nemilé překvapení v podobě díry v broďákách a mokrého zadku.O rybu jsem samozdřejmě nezavadil a jediným výsledkem mého snažení jsou 2 utržené RAPALY.Ať žije ZAHÁJENÍ!!!!

LEVIT - Profil | So 16.6.2001 23:18:13

16.6.2001 - Berounka 1
Ráno po šestý jsem zahájil v peřejkách v Radotíně. Udivilo mně, že u vody kromě jednoho kolegy nikdo nebyl (a ten ani nebyl zabrozenej, takže jsem byl OK bez konkurence (jak jsem byl v tu chvíli přesvědčen).
Začlo to malým okounkem, pak to pokračovalo podouství chycenou za ocas (krásně vybarvená, poprvý jsem viděl podoustvího samce připravenýho na tření) a pak dlouho nic. Bolení tlučení, na který jsem se tolik těšil, se skoro nekonalo, ale něco po devátý jsem nakonec jednoho bolena přece jen vydoloval (na 5cm Rapalu Original v barvě B), měl 51 cm.
Potom jsem si udělal pěší tůru do Černošic, cestou neůmyslně podsekl, uviděl a nezdolal parmu hodně přes 50 a v Černošicích se mi sklepal sumík tak do 60 čísel (otisky zubů, kopanečky do prutu a oslizlý vlasec mluvili za vše). To už bylo po čtvrté hodině, tak jsem po posezení v cukrárně v šest nasedl na vlak a v Radotíně jsem šel zase k peřejkám.
Tam jsem přibližně během jedný hodiny vytáhnul boleny 52 a 50 cm (na boleního favorita Rapalu CD 5 B) a dvě parmy (jedna podseklá) do cca 35 cm (při klasickým bolením večeru před bouřkou).

Takže celková bilance zahájení (3 boleni) je docela uspokojivá, i když mohlo to být i lepší, ale večer vše napravil.

Honza H. - Profil | So 16.6.2001 18:31:30

16.06.2001 - Uhlava 3
Tak jsem odpoledne jeste na chvili vyrazil a predeslych pet sticek jeste vylepsil o jednu "super" stiku 31cm, par okounu a jednoho karasa.Jenom skoda,ze mam chripku a ze jsem nevydrzel u vody dele,protoze prave ted kdy pisu tyhle radky bych si asi dobre zamuskaril.Vylezlo u nas slunicko,mouchy zacali litart a ryby alespon trochu sbirat.