Martin Veber | Po 14.5.2001 9:40:27

13.5.2001 - Labe 11-12
V sobotu jsem vyrazil na celodenní rybářskou výpravu na Labe. Pochopitelně jsem si vzal pouze feedry. Když jsem se po půlhodině vybalování, navazování, skládání a prokrmení místa konečně usadil, přišel na pokec vedle sedící kolega, protože feedrové pruty v našich končinách, v kontrastu s mohutným tokem Labe, vzbuzují svou zdánlivou křehkostí stále údiv. Říkal, že už tam sedí už od rána a ještě neměl záběr. Hned na první nához šel z vody pěkný cejn a kolega musel konstatovat, že ty feedry mají něco do sebe. Záběry byly dost opatrné, ale kolem páté večer přišly dva kapříci a já poprvé v životě mohl vychutnat nádheru zdolávání kapra na tak jemný cajk. Nebyly to žádní velikáni, první 38 a druhý 45 cm, ale když jsem se s nimi na 0,14 návazec přetahoval, vzpomněl jsem si na první článek od pana Müllera v Sportovním rybolovu o feedrovém chytání, který jsem kdy četl, a který nesl výstižný název „Feeder - požitek z lovu".
Tak pěkně jsem si ještě s feedry nezachytal. Výsledek byl asi 25 ks cejnů a ti dva kapříci.
V neděli jsem před hokejem šel s pruty na těžko do stejného místa, protože jsem měl od sluníčka i přes polarizační brýle oči jako angorák a chtěl jsem odpočinout mírně zdevastovanému zraku a porovnat rozdíl. Nedá se srovnat. Najednou jsem si připadal jako bych chytal na násady od krumpáče, ale byly to dva báječné rybářské dny.

Honza H. - Profil | So 12.5.2001 19:48:37

12.5.2001 - Radbuza 1B
Po uternim uspechu s cejnama jsem se dneska vydal znova na Litickou prehradu.Podle ocekavani zacali brat cejni a plotice.Pak ale zacal foukat hroznej vitr a velky vlny docela zneprijemnovali plavanou tak uz jsem nechal nahozenej jenom jeden prut na tezko.Za chvili prisel prvni zaber a na brehu jsem mel prvniho kparika,kterej meril 36cm.Pak zabralo par cejnu o ktery jsem v danej moment vubec nestal a tak jsem navazal hacek 8 na kterej jsem napichnul 9 bilich cervu.Za chvili prisel ne prilis razantni zaber.Hned po zaseku jsem tusil peknou rybu.Kapr sel ke brehu krasne zlehka,ale tak 10m od brehu zacal poradne bojovat a skoncilo to tak ze se zamotal kamaradovi do vlasce jeho prutu.Takze jsem pak zdolaval dvema prutama najednou.Kapr meril 56cm a vazil 3,8kg.Krasnej supinac vylepsil muj osobak o 7cm.Pak prisel jeste jeden zaber,pri kterym sel malem prut do vody,ale nastesti se zarazil navijakem o vidlicku.Byl z toho dalsi kaprik(tentokrat jenom 33cm).

Tuky | Pá 11.5.2001 22:47:11

11.5.01 - neznamí
Včera jsem si byl s bratrem na přívlači. K vodě jsme přišli kolem 18:30, začali jsem lovit na malé twistříky a rotačky kolem vel.1. Vcelku jsem se slušně bavili na okouncích kolem 15 cm (po půlročním vláčecím absťáku mi přišli vhod). Pak jsem přišel k jednomu místu mezi rákosí, připadlo mi, že je zde nějaký podezřelý klid. Proto jsem nasadil tmavého 8 cm dlouhého ochuceného twistra, kterého jsem ještě pokapal vnadidlem na dravce od Cormorana. Nahodil jsem a nechal twistra klesnout ke dnu. Pak jsem začal velice pomalu navíjet. Na mém prutu (5-20g 293cm) jsem cítil malé ťukání jakoby mi ho ozobával malý okoun. Už jsem chtěl bratrovi říci, že zde máme hejno okounu, když následovalo rezolutní zastavení nástrahy (ryba pravděpodobně jela za nástrahou a jemně ji okusovala). Jekot mé brzdy mi dal jasně najevo o jak velkou rybu se asi jedná. Mysle jsem si ,že se jedná o sumce. Loni jsme zde jednoho ulovili na Nisl Mastera 15cm délka 87 cm. Realita byla ale jiná, po 30 sekundovém boji se ryba zastavila. Mylně jsem si, ale myslel že jsem sumce obrátil. Následoval skok na hladinu, kde se mi ukázala asi 90 cm štika. Bohužel v ten moment mi také uhryzla twistra.
Většinou na přívlač používám ocelové lanko, ale myslel jsem, že se na daném revíru vyskytuje jen sumec a okoun. Tyto ryby sem prý nasadilo kdysi město. Dále se tento revír nezarybňuje a ani nepatří do ryb. revírů.
Jediné co mě na této příhodě mrzí je to, že jsem nemohl tuto štiku vyfotografovat pak bych ji daroval život jako již zmíněnému sumci.Pravděpodobně se tato štika netrápí ani s mým twistrem, protože používám háčky bez zpětného protihrotu.
Přišlo by mi dvakrát nefér zabít takou krásnou štiku 1) v době hájení dravců 2) Na revíru, který není pravidelně zarybňován.
Dnes jsem tam byl zas, ale ulovil jsem jen tři malé okouny. No není každý den posvícení.

Golem | Pá 11.5.2001 12:24:29

11.5.2001 - Svratka 5
Tak konecne treti den po zakrmu se ozvali kapri. Jinak jsme tahali strupaty cejny od 30-55 cm {mezi tim i nestrupata jikrnacka}. Intenzita zaberu zatim nic moc, ale o to vice razantni

slon12 - Profil | Čt 10.5.2001 23:14:36

10.5.2001 - Labe 33A mrtvá ramena
Dnes jsem si krásně zachytal na plavačku na slunci mezi 12 a 15 hod v asi 60 cm hloubce.
zakrmil asi 1/2kg krmení+kukuřice a na kukuřici s 1bílým červem jsem během 3hod vytáhl 12kapříků cca 35-50cm, 1 lína 27cm , asi 14 plotic 15+ a nakonec na mé překvapení svého prvního cejna z tohoto revíru.Zítra se tam vrátím a vyhlídl jsem si nádherný flek na protějším břehu odkud 3 chlapi po sobě vytáhli líny mezi 30-40cm takže se na ně asi zaměřím snad mi bude přát štěstí.

SUMÍK | Čt 10.5.2001 19:53:05

9.5.01 - VLTAVA 5
Přišel jsem k vodě 18.30 byla mírně přikalená. Trochu jsem zakrmil a začal chytat na plavanou na rozhraní proudů, na červy. Nevěřil jsem vlastním očím za 30 minut 4 Plotice 35-38cm , 3 Ouklejky, 1 Tloušť 40cm, 1 Karas 20cm a jedna ponorka která mi vymotala cca 20m šestnáctky, bohužel se mi vyvlíkla/infarkt/. Poté braní přestalo, asi spapali krmení a odplavali jinam. Do 20.30 už jen pár ryb. Super chytání na revíru na kterém jsem většinou odcházel bez záběru.

Lubo | Čt 10.5.2001 6:58:20

5-8.5. - Chrudimka 5-ÚN Seč

V sobotu ráno 2 kapři (vše na plavanou) 40-50cm. Večer přišla divoká bouřka i přes ujišťování místních, že "z téhle strany ji kopce nepustí". Liják spláchnul do přehrady stovky žížal na které si přišlo pochutnat snad veškeré rybí tvorstvo v přehradě. Kapři se už ani nepočítali (brali cca do 20 m od břehu), boleni byli tak přežraní, že při vytahování háčku jeden z hrdla vyklopil balík nestrávených žížal.

lukasjicha - Profil | St 9.5.2001 16:28:11

8.5. - Harta 1A
Jo a zapomněl jsem dodat,že okouni mě fuckovali a chyt jsem jen dva prcky kolem 15cm.

lukasjicha - Profil | St 9.5.2001 16:27:05

Jako minule šli kapři nalevačku, tak jsem to nevydržel vytáhl mušák a zkoušel okouny. No braly jen štiky,ale fakt hodně.Měl jsem jen malé streamry (do 8cm) a to ještě v omezeném množství, tak prvních pár mušek bylo hned pryč. Nasadil jsem aspoň kaprovou šňůru 0,25mm,ale proti štičím zubům nic moc. Nakonec jsem lov ukončil s úplně vypucovanou krabičkou na strýmry(asi 12-15ks).Chytil jsem 12 štik 20-cca53cm-55cm a dalších 20-30 mi zabralo a buď se vyplo nebo zmizelo s muškou. Tři největší měly přes 50cm. Kolem břehu jsem viděl jezditspoustu štik,ale největší mohla mít tak 65cm, která stála asi 2m ode mě a na nic nereagovala(aspoň pude líp na zahájení).Nejvíc braly na zonkery a klasická norská peříčka.Prostě super chytačka s novým mušákem.

Boris D. - Profil | St 9.5.2001 13:20:15

7.-8.5.2001 - Labe-tůně
První letošní "nájezd" se docela vydařil-začali jsme v pondělí večer,kdy jsme téměř za tmy zalágrovali a do půlnoci stačili chytit několik sumečků amerických a pár malých(kromě jednoho-60+) úhořů.Ráno nás probudil májový deštík(spali jsme pod "širákem") a mírné přepršky trvaly celé dopoledne.Ryby ale braly,hlavně však Trumani(sumečci),takže bylo stále co dělat.PO poledni se obloha vyjasnila a záběrů ubylo,což nám zase tolik nevadilo,protože jsme razili domů.Výsledkem byla parádní rybačka,pro velký úspěch pokračujeme od čtvrtka do soboty tamtéž.A příští dva týdny budu dráždit ryby ve vodách okolo Korfu,ale od toho si moc neslibuji,cílem je spíše relaxace těla a duše,i když rybařina se také nějaká poveze.A potom už to bude do 16.6."za pár".

OK - Profil | St 9.5.2001 9:00:17

7.5.2001 - Soukr. rybník
Povedl se mi v pondělí kapitální kousek!!! Kapřík 76 cm, 10,50 kg, sice není můj trofejní, ale vážím si ho velice, protože byl vytažen na plavajdu, 0,14 mm vlasec, 0,12 mm návazec, háček Trabucco 8, šel z vody jak po másle - ha ha, asi tak 20 minut jsem ho vodil po rybníce - super, super, super. Celkem jich bylo 14, od 55 cm do 76 cm. Super chytačka. Mám i fotky, tak to pak dám na MRK.

Honza H. - Profil | Út 8.5.2001 13:55:43

8.5.2001 - Radbuza 1B
Tak dneska to bylo konecne ono.Poprve jsem nahodil v 7:30 a az do 12:00 jsem se skvele bavil.Nachytal jsem snad nejvic cejnu ve svim zivote.Vsichni sice byli Liticke miry (20-30cm) a jen tri tesne pod 40cm z te miry vybocovali.Nachytal jsem taky hrozny mnozstvi plotic.Tohle vse se udalo na miste kde jsem byl poprve,nebot moje oblibene mistecko bylo soucasti zavodniho useku na kterem se dnes konali zavody.Abych pravdu rekl jak jsem tak po ocku sledoval ty zavody tak bych se asi neztratil.Byly tam jenom tri borci s delickama,ktery chytali o poznani lip nez ostatni(jenom na useku kam jsem videl).Priste az se tam bude neco podobneho konat tak se taky zucastnim.

pike | Po 7.5.2001 19:26:47

6.5.2001 - Morava 9
V nedelu jsem chtel zkusit soutok kanalu z Moravou, bohuzel po vydatne bource mela voda barvu cinskeho veletoku Chuang-Che, takze jsem hned po prijezdu vedel, jak lov zkonci. To se mi taky potvrdilo a kdyz jsem nemel za hodinu zaber, tak jsem to zabalil a jel se poohlednout na zavodni
usek, jestli tam nekdo netrenuje na zavody. Potkal jsem tam Medveda, ktery dojel az z Prostejova,bohuzel kvuli spatne vode zbytecne. Opravdu to nemelo cenu a i jinak skvele misto zcela selhalo.

TomL | Po 7.5.2001 10:50:00

6.5.2001 - Svratka 11P
Již v sobotu jsem se rozhodl, že v neděli brzo ráno navštívím vyrovnávací nádrž VírII. Když mi v 5:45 zazvonil budík, bylo podle zvuků jasné, že se nikam nejede. Silný déšť mě odradil a tak jsem si trochu přispal. ( nemusel jsem se dlouze přemlouvat ).
Nad ránem se počasí umoudřilo a tak jsem kolem 9:30 vyrazil. Přítok do vyrovnávací nádrže připomínal svojí barvou Žlutou řeku, ale její vzdálenějí část byla ještě nezakalená. Celkový stav vody byl asi 70 cm pod normálem.
Rozhodl jsem se chytat blízko hráze, kde byla hlubší a především čistší voda. Použil jsem intermediální clear line AFTMA 8. Hned na druhý hod jsem měl záběr a asi po 10 minutách jsem úspěšně zdolal a vylovil potočáka velkého 39 cm. Jednalo se o zdravou a velmi dobře rostlou rybu. Během následující hodiny jsem měl další tři záběry, ale zaseknout se mi podařilo
pouze malého potočáka. Kolem 12:00 byla již celá nádrž tmavě hnědá a tak jsem lov ukončil.
Tento pstruh byl ze Svratky můj rekordní a musím říct, že i přes podzimní úhyn je tento revír stále dobře zarybněn, i když záběrů je výrazně méně jak v minulosti.

Camil | Ne 6.5.2001 18:50:44

6.5.2001 - Jihlava 13A
6.6.2001 Jihlava 13A
S kámošem jsme se domluvili, že v neděli vyrazíme na Markovku. Je to jeden z našich oblíbených revírů, ale letos jsme se na něj ještě nedostali. V sobotu večer jsem si tedy všechno nachystal, namíchal krmení, nařídil budíka na 3.00, podíval se na hokej a šel spát. Ve tři hodiny, když zazvonil budík mi bylo jasné, že na Markovku se nejede. Silný déšt a bouřka rozhodla za nás. Ale v půl deváté ráno nám to přece jenom nedalo, a po domluvě jsme alespoň zajeli na místní revír. Je to cca 3.ha rybníček, schovaný uprostřed lesa. Po příchodu k vodě, nám došla poslední dávka optimismu. Poměrně silný vítr, místo přeháněk vytrvalý déšt a navíc ještě hodně zakalená voda, dala tušit, že dnes nám není opravdu přáno. Chytali jsme na odhoz s 5.g angličáky a jediný úlovek našeho šestihodinového snažení, byl jeden lín tak asi 20.cm. Záběrů jsme sice měli více, ale jakýkoliv pokus o zaseknutí ryby vyšel naprázdno. I při tak jasném záběru, kdy prakticky celá anténka splávku vyjela až nad hladinu a okamžitém záseku, jsme vytáhli jen prázdný háček, nebo „vycuclé“ masňáky. Zkoušeli jsme všechny možné způsoby napíchnutí nástrahy, ale naše snaha vyšla naprázdno. Kolega při té bídě nahodil alespoň jeden prut na položenou, na který mu rousnici přišel kapřík jen o něco větší, než lín a asi 40.cm úhoř. V tři hodiny jsme to zabalili a se slovy příště……. jsme vyrazili domů. Nakonec mi kámoš ještě přivřel prut do dveří u auta, ale prut to naštěstí přežil bez větších následků. Prostě celkem „vydařený“ LOV !!

Martin M. - Profil | Ne 6.5.2001 14:50:12

6.5.2001 - Svratka 1
Asi 20 cejnu 50-58cm a kapr 68cm na 14mm korenene boilie. Jinak vse jako minule.

Márty | So 5.5.2001 21:01:27

4.5.01 - Jizera
Jelikož pátek se oproti předpovědi tvářil nádherně, v poledne jsem se sebral a hajdy na ryby. Měl jsem v plánu vyzkoušet několik úseků Jizery a začít pod jedním jezem, kde jsem nedávno vytáhl pěkného lipana. Voda byla o poznání nižší a čistší, takže jsem měl obavu, že to ic moc nebude, protože přes jez šlo málo vody,ale po chvilce pozorování jsem viděl jak ryby blázní po sušině, ak jsem jim tam začal nabízet různé varianty. Až na 4. převaz jsem se trefil a pak to začlo, Co záběr to trefa. Malokdy se mi stává, že mám téměř stoprocentí úspěšnost záseků. Dost jsem si zamakal, protože je ještě v tomto úseku zákaz brodění, tak jsem musel házet dost daleko. Brali jen pstruzi, lipan jsem viděl o něco níže v proudu se třít, kásná podívana, až na haranty, kteří si přišli házet do vody placáky, a pěkně mě měli na háku. Dále jsem měl neuvěřitelnou podívanou na skákající pstruhy, snažící se překonat nepřekonatelný jez. Byli to samí chlapáci, ale já jsem na sušinu žádného takového nedostal, jen samé malé, tak mě napadla spásná myšlenka a přeladil jsem na mokrou mouchu. Vyměnil jsem tři vzory a jen na jeden šli duháci, ale za to samí přes třicet, potočáci brali na aktivně vedenou. Rybačka byla prostě nádherná a já nakonec zůstal jen u toho jezu. Domů se mnou jeli dva pstruzi na večerní grilování.

Piškot - Profil | So 5.5.2001 13:55:32

5.5.01 - Bystřice Hanácká 3
Konečně jsem se zase dostal na pstruhovku a tak jsem jim to nandal!!!Celé dopoledne jsem do vody házel různé plechy a výsledkem bylo 7 potočáků a 1 duhák.Byli pěkně vypasení a všichni měřili celých +-18cm.Prostě ryby jako hrom!I přesto,že jsem zmokl a málem se zase vykoupal,bylo to prima dopoledne.Večer asi pujdu potrápit kapry s feederem.

pike | So 5.5.2001 10:44:51

4.5.2001 - Morava 10
Tyden pred zavody Mitchell cup jsem byl jen tak otestovat zavodni usek, kde se tyto zavody budou konat.
Namichal jsem si krmeni 50% strouhanky + 50% kukuricneho srotu, k tomu pul sacku vlocek, plechovku
kukurice a pul balicku Carpixu. Jako nastrahu jsem pouzil uplne upecene cervy, kteri nevydrzeli vcerejsi
4 hodinovou cestu z Prahy a nebyl mezi nimi snad jediny zivy. Zhruba 10 minut jsem se preorinentovaval
na lov na docela rychle proudici vode, protoze tento rok jsem kvuli velke hladine chytal jen na stojakoch.
Ryby na krmeni reagovali rychle a cervi kupodivu taky braly. Tak jsem si letos jeste nezachytal. Vytahl jsem
27 plotic ve velikosti 25-30 cm, nektere kousky mohly met dobre pres pul kila jak byly vyzrane. K me velke
radosti jsem vytahl taky neco jineho nez plotice, protoze asi po hodine a pul me do krmeni najeli skalaci a
nakonec jsem jich vytahl 9 kolem 25-30 cm a 1 okoun. Co me dost prekvapilo, tak byly zabery. 5 gramovy splavek
sel pokazde pod vodu, kolikrat se me jeste zohla spicka (chytal jsem s napnutym vlascem na zadrzovani) a jednou
me dokonce plotice udelala regulerni hrcak :-))) No krasne pocasi, krasne u vody, proste super chytacka.

Levit - Profil | So 5.5.2001 9:39:00

4.5.2001 - Berounka 1 - jez - Mokropsy
Včera jsem si navázal klasickýho bílo -černýho bobeše se stříbrnou lamelkou na zádech a jel jsem chytat. K jezu jsem přijel něco po 17 hodině, navázal jsem zmíněného bobeše jako koncového, uprostřed bílý bob. s fialovým tipem a oranžovým břbítkem a nejblíž prutu goldkopf se žlutým ocáskem a oranžovým tipem.
Hned na druhý nebo třetí nához ze břehu (krátká nymfa) mi to vzala ryba, která se se mnou moc nemazlila, ale asi po 10 vteřinách se dostala k hladině, vyhákla se a já zahlídnul jenom ocas a hřbet parmy kolem 50, možná i víc. Takže už jsem mohl být spokojený, protože jsem konečně pocítil na mušáku nějakou větší rybu.
Po zabrození jsem chytil kapříka cca 20 cm na oranžovýho b. a za chvilku mi to vzala další parma (usuzuji že to byla parma, protože hned jela drsně rychle proti proudu) která se vyhákla ještě dřív než ta první. Potom chvíli nic (kromě bolínka podseklýho za ocas na goldkopfa) tak jsem postupoval podél jezu dále od břehu.
Potom mi to na koncovýho b. vzal nádherný lín. Nádherný proto, že to byl za posledních 5 let můj jediný lín. Měl něco pod 25 cm(neměřil jsem ho). A jak mi bylo krásně, když jsem ho pouštěl.
Potom až na podseknutého skaláka nic.
Rojily se tam spousty chrostíků (tmavě hnědých)a taky trochu komáři. Zkrátka nádherný den.