Jirka Sch. | St 14.2.2001 14:14:28

11.2.2001 - Opava 5
V neděli jsem vyrazil s bratrancem na blízkou pohraniční řeku Opava 5. Půda byla měká, tak jsme si v kompostu nasbírali malé hnojáčky, na které jsme chtěli chytat. Sluníčko pěkně hřálo, ale z vodou to bylo horší. Voda byla o něco větší než v normálu. Chytali jsme na plavanou s malými háčky. Vybrali jsme si malou tůňku z několika vracáky. První náhozy jsme neměli ani záběr. Ale po chvíli začali brát plotice. Jen tak ďubaly a pak šli hned se splávkem pod vodu. Za hodinu jsme jich chytli 7. Chytli jsme také Jelce tlouště, kteří žížalám nemohli odolat. Už jsme chtěli jít domů a já jsem měl docela pěkný záběr, švyhl jsem a zasekl jsem malého cejnka. Byl jsem velmi šťastný, protože na této řece jsem ještě nikdy cejna nechytl, ani nevím jestli se to někomu podařilo. - Je to vzácnost. Lov se nám určitě vydařil. Petrův Zdar

Vasek T. | Út 13.2.2001 10:36:16

10.2.2001 - UPA
Tak jsem o vikendu s brachou opet vyrazil na ryby na reku. Bohuzel byla dost zvednuta voda, tak ze ryby se drzelily spise v tunkach nebo nekde mimo proud. Podarilo se nam chytit par lipanu od 25 - 35 cm a nejakyho toho potocaka. Docela jsme si hezky zachytali, pocasi akorat. Uz se tesime na jaro....

pike | Út 13.2.2001 10:30:54

12.2. - Morava 9
Vyjel jsem opet na tradicni misto, tak na 2 hodinky.Cervi uz jsem nemel,tak jsem chytal na miniaturni hnojaky,coz se taky projevilo.No chytl jsem 9 plotic, ale tak od 8 cm do 15 cm, a 5 okounu kolem 20 cm.Pocasi nadherne, az na neustale nalety a pristavani labuti.

vráťa | Po 12.2.2001 13:52:20

10.2.2001 - Radbuza 1B UN Litice
Super počasí, ve dvou tak 40 ryb za 2 hodiny. Oukleje do cca 22 cm, cejni do 30 cm, kámoš přidal jednoho ježdíka. Plavaná, nástrahy rohlík ( jako jedinej platil na cejny), kukly masařek, nitěnky. Bez vnadění.

Jura Č. - Profil | Po 12.2.2001 12:40:06

11.2.2001 - Svratka 5, 6
Byli jsme se podivat na reku pod Tisnov,ale protože bylo moc vody jeli jsme na prigl.Jezero je
zamrzlý a nahoře teče voda jen v korite a je jí celkem dost.Za celý odpoledne jen kolega chytl 1
cejna , ale provětrali jsme se pěkně a aspon
si prohlidli břeh za nízké vody.

Kuba | Po 12.2.2001 11:16:53

11.2.2001 - Ohře 7 MP
Tak jsem letos držel poprvé v ruce mušák. Ohře má tak o 25cm víc vody, ale je docela čistá (je to koneckonců pod přehradou). Překvapilo nás dost rybářů. Každopádně chtání v Žatci pod železničákem v normě, pár malých lipánků, Šídlo chytil i na suchou jepičku. Semtam bylo vidět kolečko...

Vlada S. | Po 12.2.2001 10:49:10

10.2.2001 - Mže 2
Konečně jsem se letos dostal prvně na ryby. Radbuzu jsem pro nadstav a přikalenou vodu zavrhl a vyrazil jsem na Mži zkusit lipany a duháky. Podle očekávání byla Mže čistá, ale vody tak o 75 cm víc. Na hlavní tok jsem vůbec nenahazoval a jen jsem asi 15 min zkoušel tahat luru v bočním rameni. Výsledek nic, ale počasí bylo krásný, tak doufám, že vydrží do příštího víkendu a opadne mezitím voda. Příště zkusím plavačku nebo oukleje na suchou mouchu a tu první letošní rybu si konečně pustím.

miro | Po 12.2.2001 10:05:36

11.2.2001 - Biskupicke rameno
Kedze som si to vsetko dopredu este v piatok krasne naplanoval, v nedelu rano som sa vymotal pomerne rychlo z domu a 0700 som uz bol pri vode, hned po prichode som zakrmil velmi decentne (co do mnozstva) ostrym krmivom od nemenovaneho vyrobcu, zatial som naviazal udice, jedna plavakova a druha s krmitkom. Od 0800 do cca 1000 sa darilo vcelku svizne tahat plotice, zo zaciatku 10cm dorastenci a neskokor aj pekne zivene 25cm, dohromady ich bolo do 15, 4 som vzal psikovi a zvysok som pustil. Krasne pocasie, kludna chytacka, prva v tejto sezone, den ako za odmenu :)

Mirek S | Po 12.2.2001 9:03:02

11.2. - Vltava 5
Zkusil jsem to v nedeli opet ze Strel. ostrova. Chytal jsem od 12:30 do 17, na rohlik a jahodove testo, jen na tezko, s malym krmitkem. Asi za 1/2 hodinu pomaly houpavy zaber na rohlik a za chvili byl cejn 47 na brehu. To mi docela zvedlo naladu ale krome asi dvou vlaznych pocuknuti se az do peti nic nedelo. Zkousel jsem dve ruzne jahodove prichute na housku, orechovou prichut, ruzne jsem obaloval housku testem, aby to plavalo a nic. Ryb tam asi moc neni, slo tedy jen o nahodne zabery.

Aleš T. | Po 12.2.2001 8:39:52

11.2.2001 - Hloučela1
V sobotu jsem se byl podívat na přehradě, jestli není už aspoň kousek rozmrzlá, ale zdálo se, že nic. Večer mi ale Fifa volá, že u přítoku je rozmrzlý pás tak 100 metrů. Je to jasné, ráno vyrážíme. Přicházíme tak, tak včas. O pár volných míst je značný zájem. Vytahuji svůj twistrový speciál, kmenový vlasec 15, 5-ti gramové olůvko na konec a 10-ka háček na desítce návazci. Nástraha rohlíček. Celkem 12 krásných cejnků cca 30 cm. Paráda! Dokonce jeden dědula vedle mě chytil kapříka 42.

Boris D. - Profil | Po 12.2.2001 7:22:22

10.2.2001 - ?
Pěkné počasí v sobotu rozhodlo-razíme na ryby.Jelikož nekyla žádná nástraha,vzali jsme si kousek housky a pár kukel(zakuklených kosťáků) od loňska.Řeku jsme předem vynechali,zkusili jsme nějaké rybníky v okolí.Pouze na jednom se však dalo chytat-u přítoku byl kousek volné hladiny a dokonce tam sbíraly nějaké ryby.Hloubka 10-30 cm,okolo vrby a olše,takže se svým 5m bolo Trabukem jsem spíše vyprošťoval vlasec z větví.Nakonec jsem to zabalil.Syn vydržel ještě o chvíli déle,ale několik záběrů prošvihl a tak jsme raději jeli domů.Snad se mi podaří sehnat kosťáky-budu otravovat v krámech,dokud mi je neseženou.Potom uvidíme,i když to není všelék.Ostatně-do 15.3. zbývá ještě celý měsíc a podle sloganu našich meteorologů"věřte,bude líp" se máme na co těšit.

Igor | Po 12.2.2001 6:59:52

11.2.2001 - Dyje 3
Včera jsem byl poprvé u vody a s kolegou jsme zkusili plavačku na Dyji pod Břeclaví. Počasí super, voda mírně zvedlá, tišinka za vrbou nádherná, ryby na nás kašlaly. Za 2,5 hod. chytání na hnojňáky pouze 1 záběr a to cejn asi 25 cm. Jinak nic. Změnili jsme i místo a výsledek stejný. Voda je asi ještě dost studená, i když vidím, že jinde kolegové z MRKu nachytali. No, je potřeba zkusit mastňáky.

lukasjicha - Profil | Ne 11.2.2001 10:18:33

10.2. - Olše 5
Tak jsem letos poprvé vyrazil k vodě. Byli jsme tři a za hodinu lovu jenom Kuba podsek malého tlouště, jiunak vůbec nic.Takže to Kuba s jeho tátou zabalili a já jsem to šel zkusit ještě na hodinku do proudu, kde jsem ani nevím jakou náhodou vydoloval jednoho malého lipánka a tlouštíka.U řeky,která byla tak 0,5m nad normálem jsme potkali asi 5 rybářů a všichni na tom byli úplně stejně. Prostě propadák.

Piškot - Profil | Ne 11.2.2001 8:42:46

10.2.01 - Morava 10 A
Po shlédnutí webových stránek MO MRS v U.H. jsem nabyl přesvědčení,že jejich revíry se jen hemží rybami a tak bylo rozhodnuto.Vyzbrojen vojenskou mapou jsem se vydal na cestu.Mím cílem byla řeka Morava.Bohužel vody bylo tolik,že se mi nepodařilo najít žádné vhodné místo a tak jsem začal obhlížet okolní pískovny.Mělo to však jednu chybu.Ať člověk přijel kamkoliv,vždycky narazil na zákaz vjezdu kus před vodou.Jelikož neznám místní poměry,radši jsem to vždycky otočil a upaloval jinam.Ono to bylo stejně všechno pod ledem.Až na jednu vodu.Zákaz vjezdu tam byl sice taky,ale už z dálky bylo vidět zaparkovaná auta.Tak jsem si řekl,že když když můžou oni,tak můžu taky a jel jsem.Na hladině ani známka po ledu a tak bylo rozhodnuto.Rozbalit feeder,naplnit krmítko směsí na cejny a bílou rybu a nahodit.Ještě jsem ani pořádně naseděl a už první záběr.Byl to cejn a ostatní na sebe nenechali dlouho čekat.Jako nástrahu jsem použil dva červy na háčku č.16.Po hodině vytahování cejnů na každý nához jsem navázal háček č.8 a na něj napichoval 5-8 červů ve snaze o větší rybu.Cejnům ale vůbec nevadila větší nástraha a brali statečně dál.Výsledek se ale dostavil,když se mezi cejny objevili 2 kapříci kolem 35 centimetrů.Přestože voda byla jako led a foukal silný severní vítr,ryby byly evidentně při chuti.Pouze velké vlny vyvolávaly na špičce prutu jeden planý záběr za druhým,takže jsem jich spoustu určitě promarnil.Přesto všechno to byl zase jeden z krásných dnů u vody.
P.S:Pokud máte někdo zkušenosti s dodržováním zákazů vjezdu v okolí Babic,uvítám každou informaci.V okolí Olomouce zákazy většinou nemáme a pokud ano,je pod nimi cedulka"Rybářům při výkonu rybářského práva vjezd povolen",nebo tak něco.

Šlehy - Profil | So 10.2.2001 21:57:10

10.2.2001 - Labe 20
Dnes jsem si byl poprvé v letošním roce zachytat.Ne,že bych od toho něco očekával,hlavně jsem chtěl otestovat komplet novou výbavu na odhoz.Labská tůň byla tak z poloviny rozmrzlá a chvílema vysvitlo i slunce.Chytal jsem asi 20m od břehu na ne moc provnaděném místě(hodil jsem tam na začátku 3 koule o velikosti pomeranče).Hloubku jsem nastavil tak 10cm návazce na dno a na háček "16" dva červíky.Vždy tak 20 minut se nic nedělo a pak 2-3záběry zasebou.Celkem 11 plotic a 1 cejn(vše v rozmezí 10-20cm).Poprvé jsem použil potápivý vlasec.Všem na odhoz doporučuji,úžasné ulehčení.

Michal Š - Profil | So 10.2.2001 19:47:52

10.2.01 - Cidlina-záv. úsek
Ledová, zvýšená voda. Na krmení ryby samozřejmě skoro nereagovali. Sedělo nás asi deset vedle sebe s děličkama a dohromady se vydřelo asi 15 slušných cejnů. Na to, že jsme seděli asi pět hodin, tak to byl výbuch jako hrom. Rybičky prostě z vody nechtěli. Asi to chce ještě počkat až odteče sněhová voda.

Mirek S | So 10.2.2001 18:45:34

10.2. - Vltava 5
Odskocil jsem si pri pracovni sobote k Vltave na par hodin (od 11 do 4) na Strelecky ostrov . Chytal jsem na dolnim konci ve vracaku, na housku a hnojka, na tezko a trochu i na plavanou. Hodne pocuknuti jsem promeskal, asi plotice, jen jeden trochu plynulejsi jsem zasek, cejn 44cm, na housku . Na plavanou ani zaber, stejny hacek (c.7) i nastraha a na tezko asi 15 pocuknuti a asi dva slusnejsi zabery. Ze zacatku se zima moc nezdala, ale po trech hodinach jsem nejak necejtil nohy. Snad to neodskacu.

pike | Pá 9.2.2001 19:02:21

9.2.2001 - Morava 9
Opět jsem vyrazil na oblíbenou Moravu.Bohužel po cestě mě asi 1,5 km před cílem praskla duša na kole, tak jsem to musel dojít pěšky. Morava byla ještě zvedlá, což vylučovalo lov na samotném toku.Proto jsem se vydal na rozhraní přítoku plavebního kanálu a samotné řeky, kde to bylo ideální.Nástrahou mi byli bílí červi. Ryby braly velice slušně. Celkem jsem chytl 30 plotic, většinou mezi 20 a 25 cm. K mému překvapení jsem také vytáhl asi 35 cm dlouhého candáta, který byl zjevně v dobré kondici a při chuti. Spletl se taky jeden kapřík kolem 30 cm a jeden okoun. Počasí bylo nádherné, ryby braly, co víc si rybář může přát.Teda až na to pichlé kolo :-)))

Piškot - Profil | Pá 9.2.2001 18:37:53

9.2.01 - Bečva 2
Jelikož jsem(přestože je pátek)neměl dnes žádnou práci,jelo se na ryby.Už doma jsem si namíchal krmení(asi litr)ze strouhanky,kukuřičného šrotu,rybí moučky a trochy konopného semínka a vyrazil jsem.Už po několika málo metrech jízdy jsem si to hasil jak uprostřed léta s okny dokořán,jelikož se ukázalo,že rybí moučka je opravdu hodně "aromatická".(Všem doporučuji přidat až u vody)Nicméně stopaře jsem radši nebral a k vodě jsem dorazil bez problémů.Vybalil jsem svůj feeder,usadil se a nahodil.Z kbelíku s krmením se linula taková "vůně",že po každém naplnění krmítka jsem ho od sebe musel odstavit dost daleko.Po hodině,kdy se špička prutu ani nepohnula jsem si začal myslet,že jsem svou super návnadou všechny ryby odehnal kdoví kam.Opak byl pravdou!Najednou jako když mávnete kouzelným proutkem a začalo to!Zpočátku braly menší plotice a pak se přidaly podoustve,kterých je v této vodě neskutečné množství.Záběry byly většinou tak prudké,že stačilo poskakující prut pouze zvednout z vydličky a začít navíjet.Většinou byla na konci ryba.Kolem oběda se však něco změnilo.Špička se malinko zachvěla a nic.Po chvíli se jen mírně přihnula a zůstala bez pohybu stát.Pár minut mi trvalo přijít na to,že když v tomto okamžiku zaseknu,zase bude na konci ryba.A zase dokola-plotice-podoustve-plotice-atd.Když v tom najednou záběr jako dřív.Zasekávám a v hlavě se mi honí "přestal je bavit partizánský způsob boje a zase do toho jdou naplno".Ovšem všechno bylo jinak.Prut se ohnul a lehce nastavená brzda na mém STRADICU začala zpívat.Mírně jsem ji dotáhl a začal jsem milou rybku přitahovat k sobě.Jaké bylo moje překvapení,kdyř se u břehu objevil parádní kapřík.Ještě že jsem měl celou dobu připravený podběrák.Šup s kapříkem do něho a už se plácá na břehu.Vytáhnout metr a 37 cm! Nadherná ryba,pěkně baculatá a v nejlepší kondici.Tak žádné dlouhé zdržování,šup s ním do vody a ryhle znovu nahodit.A totéž se opakovalo ještě 3x,pouze míry jiné- 36 a 35 cm.Nakonec ještě pár podouství a už je nejvyšší čas uhánět k domovu.Zbytek krmení jsem radši vysypal na pole,jeliž se už ochladilo a cesta domů ve stylu "léto" by mě mohla stát zdraví.Takže už jenom rekapitulace na závěr:6 hodin lovu,18 plotic,asi 30 podouství(při patnácté jsem ztratil přehled) a k tomu 3 parádní kapříci.Prostě nádhera.Co dodat?Snad jen,že už se těším,jak na "ně" zase vyrazím...

big - Profil | Pá 9.2.2001 8:19:19

3.2.2001 - Volyňka 3B
Když jsem se v neděli ráno probudil, už jsem měl jasno, co bude na programu dne. Samozřejmě jít na ryby! V 11:00 vyrážím na jeden větší rybník se silným přítokem, který zaručuje 20m rozmrzlé vody po celou zimu. Nasazuju kostňaky a nestačím se divit! Během asi 1,5 hodiny chytám cca 30 plotic ve velikosti 15 - 25cm. Věřím, že bych si zachytal dobře až dovečera, kdyby se na mě nepřišeli podívat kolegové "takyrybáři". Pak jsem asi 2 hodiny poslouchal nějaké plnochytré přednášky, mezitím stačil pes jednoho z "kolegů" rozplašit kachny na rybníce takovým způsobem, že bylo po chytání. Možná že bylo dobře, že ryby přestaly brát, protože nedej bože, abych vytáhnul před jejich očima nějakého duháka! To by totiž tito "hladi" hned obsadili celé místo na chytání a bylo by srandě!