Márty | Po 27.11.2000 9:21:20

22.11.00 - Ohře 8 A
Marfic se svými přáteli mě vytáhl na často diskutovanou Ohři. Počasí se nádherně vyvedlo a voda po příjezdu slibovala skvělou rybačku. I přes množství již nabroděných rybářů to byla nádhera! Muškařil jsem jen na sucho se třemi kousky na návazci. Duháci krásně sbírali, takže resume cca 9 kousků a jeden Lipan. Všechno přes třicet. Jsou tam nádherně vybarvený a bojovný ryby! Když Vám po záběru pstruh vyskočí i čtyřikrát za sebou z vody, nebo se rozjede tak, že mu nestačíte pustit a on Vám utrhne mouchu, je to zážitek za všechny prachy! Marficovi, který chytal převážně na nymfy, se sklepal potočák jako hovado. Proto jsme se rozhodli zajet tam ještě zítra naposledy před koncem sezóny, abychom měli do jara na co vzpomínat.

pike | So 25.11.2000 14:02:27

25.11.2000 - Moarva 9
Opet jsem navstivil sve oblibene misto na Morave. Nasadil jsem zluto-zlateho twistra s cervenou hlavickou a hned na prvni nahoz okoun. No a na druhy nahoz twistr zahakly kdesi na dne. Za 2 hodiny lovu jsem vytahl 6 okounu mezi 15 a 25 cm na zluto-zlaty twistr a jednoho okouna na bily twistr. Pocasi nebylo nejlepsi, sice bylo teplo (8 stupnu) , ale trochu prselo. Jinak hodnotim vypravu kladne az na bandu malych decek, ktere na druhem brehu asi hodinu odpalovli delobuchy - mohlo by jich by asi 100 az 200, nevim kde je vzali v takovem mnozstvi

Roman C. - Profil | Čt 23.11.2000 11:25:59

23.11.2000 - Svratka 5 - prigl (Rokle)
Fernet jeste nepadl :-( Vyrazili jsme s Matym na dravce. Pocasi nebylo nic moc a rybaru sedelo vsude plno, takze jsme sli na "osvedceny flek" a tam zustali asi hodinu a pul. Zacalo to celkem slibne, poprve jsem nahodil a uz jsem tahl okounka cca 15cm. Kdyby to takhle slo dal, pomyslel jsem si, ale neslo :-( Za celou dobu to byla moje jedina ryba na vlacku. Maty dopadl podobne akorat jeho okoun uz byl slusny- nejakych 30cm. Oba okouny jsme chytli na plandavky. Na rotacky, twistery, woblery nic! Dravci tam celkem lovili, protoze tam bylo jeste dost malych rybicek. To byl mozna taky duvod, proc ryby nemeli na nase nastrahy naladu. Na zaver jsem jeste zmenili misto a prejeli na druhou stranu do Rokle, kde jsme se marne snazili neco premluvit. Tam uz nezabral ani okoun. Suma sumarum to nestalo za nic. Krome okouna jsem vytahl 4 klacky, 2 igelitaky a 1 krabicku od polarkovyho dortu. (cekal jsem jeste nejakou penezenku, ale ta neprisla :-) Kdybych sel sam a nic nechytil, tak reknu neumim to, ale jelikoz se mnou byl Maty, ktery prece jen uz nejakou dobu vlaci, tak se da rict, ze to dneska fakt bylo mrtvy.

Roman C. - Profil | St 22.11.2000 10:51:55

22.11.2000 - Svratka 5 - prigl (Rokle)
Sel jsem na hodinku vyzokuset tu "Matyho" stiku v Rokli, ale jak na potvoru tam zase sedelo asi 5 kousku. (a zrovna u tech spadlych stromu, takze jsem prohazel jen ty "horsi" mista. Urval jsem bohuzel rotujici kedluben :-( a jednoho twistera. Za hodinku jsem na plandu vytahl jedoho okouna neco malo pres 20cm - prijel si az ke brehu a tam po ni skocil. Stika se neukazala zadna, snad zitra.

Oňarb | Po 20.11.2000 17:54:37

20.11.2000 - Slovensko
Nazdar kluci.
Skúste pozrieť ryby.sk a feeder rubriku. Niečo sa mi podarilo ale už to nechcem opisovať druhý krát. Tak nazdar.

Igor | Po 20.11.2000 12:55:58

19.11.2000 - Dyje 3
V neděli odpoledne jsem byl vyzkoušet apetit dravců na Dyji přímo ve městě Břeclav. Chytal jsem na 1 prut na rybičku na plavačku stylem "šouláním" kolem vody. U hlavního mostu jsem měl první záběr - štička cca 40 cm, chycená úplně na kraji, takže šla v pohodě zpět. Pak asi hodinu nic, takže jsem se vydal na moje hlavní loviště ke splavu. Lidí tam bylo jak na rybářských závodech, ale se svým 1 prutem jsem se tam vmáčkl. Podle sdělení kolegů byla voda celý den úplně mrtvá. Všichni chytali na rybku s výjimkou 1 cejnkaře s rohlíkem (cca 10 chycených ryb do 30 cm). Po půl hodině jsem měl záběr a za chvilku byl venku a následně ve vodě candát cca 35 cm. Pak až do tmy jen 1 potah. Kolega těsně před 17 hod vytáhl na těžko 2 mníky, z nichž ten větší měl dobrých 65 cm.

ajko - Profil | Po 20.11.2000 10:14:22

19.11. - Devinske rameno
Tak som bol vyskusat svoju novu matchku na vodu, kde som si na jar vyborne zachytal... beliyky :-) A teraz ma to nesklamalo ani pri takejto kose. Hoci som zakrmil "smrtou" (vid plkarnu minuly tyzden) ńa dno, ani zaber od vacsej ryby. Vsetko iba belicky, ale krasne ako z knizky. Isli iba na kostniaky, vobec na nic ine (kukurica, hnojaky) a bolo jedno kde, ci prepadavani nastrahy alebo az na dne (asi 3m). Po case som jednu nahodil na tazko - male olovko, kevralovy navazec a jednohacik. Aj tak som nedufal, ze by v takej "prebelicovanej" vode bol nejaky dravec hladny. Ale predsa som mal miniuspech-zaber som nai nezaregistroval, lebo som mal povolenu cievku. Az po chvili videl jemne cukanie spicky - bola tam stuck asi 40-50cm, rybku mala hlboko zozratu. Vyprostovanie jednohaciku bolo dost obtiazne, ale podarilo sa na koniec, len som (dufam ze nuie vazne) rybu v hube poranil. Dufam, ze este zije. Cize vysledok : asi 40 belic a jedna stucka. Ak tie uspechy budu v zimne taketo, tak si zacnem zhanat recept na rybycky v kyslom naleve :-)

Boris D. - Profil | Po 20.11.2000 8:12:29

17.-19.11.2000 - Nechranice
Letošní loučení s Nechranicemi dopadlo dost mizerně po stránce rybářské,po stránce relaxační na jedničku s *.Vždyť kdy se mi povede spát 12 hodin v kuse!Počasí,jak je letos tradicí,vhodné pro již otužilejší kapraře,kterých bylo stále dost.V týdnu se chytila veliká štika(126cm?) a candát 78cm,takže všichni byli nažhaveni.Ovšem byly to výjimky,které potvrzují pravidlo.Na panelce u Jachtklubu bylo napáskováno 10 lodí za sebou v řadě(v pátek),a nikdo nic.A to se chytalo na všechno možné,počínaje twistry přes marmyšky a živé i mrtvé rybičky.Protože nesnáším tlačenici,jel jsem k e hrázi,kde nebyl nikdo.Výsledek:1 okoun a 2 malí candáti.Syn s kamarádem ze břehu ani záběr.V sobotu ráno jsme vyrazili na Poláky.Po 3 hodinách vláčení-ani záběr.Vrátili jsme se zpátky,kluci z lodě 3 malé candáty a rybičku na plavanou jim něco mírně pomačkalo.V neděli z lodi -opět malí candáti a 1 štíhle na oranžového twistra.Tak snad zase příští rok,zkusím marmyškovat na řece.Boris.D

Radim M | Ne 19.11.2000 1:42:34

17.11.200 - Luhačovice
Není to můj lov, ale brácha byl na přehradě a po několika letech rybaření chytil konečně RYBU. Na rippera 73 štiku. No docela měl radost :), ale vždyť právě tohle je rybařina...

Roman C. - Profil | Pá 17.11.2000 14:14:43

17.11.2000 - Svratka 5 - prigl (Rokle)
Zase bylo nacase trochu poskadlit dravce. U vody byly desitky rybaru, take to nebylo zas tak lehke, ale vzadu v Rokli uz byl klid. Ze zacatku to vypadalo, ze ve vode neni ani rybka. Zkousel jsem ruzny twistery, rotacky, plandavky, tahl jsem je rychle, pomalu, cukave, skakave, ale nic nepomahalo :-( Pak jsem si konecne navazal "rotujici kedluben" (sice divnej nazev, ale nevim k cemu jinemu bych to priroval - rotacka vel. 3 nejakej Robinson - ve vode se roztoci az me z toho brni ruka. Rotuje zhruba pod uhlem 50-70st. vzhledem k osicce, takze takova vrtule). Zhruba na paty nahoz me po tom tesne u brehu vystartovala sticka. Zase jsem po dlouhe dobe videl pekny utok na nastrahu (sledovacka, predjeti, otocka a uz tam byla!) Zadny obr to nebyl - 47cm, takze sla zpatky. Tim ovsem uspech skoncil a jedina dalsi ryba, kterou jsem na zaver ulovil byl okoun - 23cm, na tu stejnou rotacku. Twistery uplne vybouchly.

Udo | Čt 16.11.2000 14:52:14

12.11.2000 - Labe 27a
Nejprve jsem vyrazil otestovat písníček svého mládí. No věděl jsem ho, že ho Labe každoročně zaplavuje, ale to co jsem viděl byla síla. Vlasec se z původního průhledného bílého měnil vzhledově na fireline. Vzhledem k tomu, že nic nebralo a z blízkého lesu se ozývala střelba, vyrazil jsem vedle na Labe. Tam zase někdo sháněl psa a tak mě často napadala myšlenka na zapůjčení zbraně od myslivce na usměrnění majitele psa. Naštěstí po slabé čtvrhodince řev přestal a já jsem se mohl plně soustředit na lov. Za hodinku jsem dostal šest okonků a jednoho malého bolínka. Chytal jsem na Mepps Aglia Long 0 a malý svítivý bílý twister. Labe mě opět nezklamalo.

jaryn | Po 13.11.2000 20:04:45

vikend - Otava 7
Ve dvou a na sucho za vikend pres 80 (osmdesat) mirovejch lipanu.Temer vse na stillborny vel 18-22.

pike | Po 13.11.2000 19:55:23

13.11.2000 - Morava 9
Navnaden vcerejsimi okouny jsem se vydal opet na me oblibene misto na Morave. K vode jsem dorazil v 10:40 a nasadil 6 cm dlouheho cerveno-oranzoveho rippera s cervenou hlavickou. Asi na šestý hod me po ripperovi cosi vyjelo. Nejdriv jsem si myslel, ze se okoun zahakl do vetve. Pak jsem to tipoval na candata, protoze odpor byl celkem pasivni a ryba se tocila v jednom miste. Najednou se rozjela a brzda zacala prokluzovat. Rybu jsem se snazil odlepit ode dna ,ale furt nic. Ze by sumec? Asi po 5 minutach jsem ji dostal k hladine a docela jsem se lekl. Tesne po hladinou projizdela slusna stika a ke brehu se ji nechtelo. Zacal jsem mit obavy, protoze jsem mel jen 0,20 mm vlasec bez lanka, ale stika byla sekla dobre do koutku ( jako vzdy nezasekavam, ryba se me sekne sama). Stika zacala poradne bojovat a vytacet vlasec z navijaku, ktery jsem ji ochotne povoloval - dvacitka vlasec je dvacitka. Postupne zacala umdlevat a ja se chystal na vylov. Samozrejme podberak byl slozeny v batohu. Jednou rukou jsem ho vytahl a pozadal o pomoc prihlizejiciho obcana. Ten stiku prekvapive zrucne podebral. Bohuzel to ale podberak nevydrzel a praskl v polovici. Ale stika byla na brehu. Prasklo aj spojeni site z ramem, takze jsem podberak zahy vyhodil do popelnice. Stika merila 89 cm a vazila pres 5 kg. Je to muj novy osobak. Pak jsem jeste pokracoval v lovu, ale ani okouni uz nebrali. Cely vikend jde hodnotit jako usepch.

Pavel C - Profil | Po 13.11.2000 9:44:11

12.11.2000 - Dyje 4B, C, D
Cely den vlaceni ve dvou lidech prinesl jen jednu malou stiku a to se da rici,ze jsme Dyji prosli opravdu poradne. Z ostatnich kolegu kolem brehu taky nesrsel zrovna optimismus,takze asi to moc nejde,nebo jen lepsim rybarum ;-)

Boris D. - Profil | Po 13.11.2000 7:10:11

12.11.2000 - Berounka-6,
Vyrazili jsme s klukem relativně brzy(okolo 8 hodiny),protože jsme se chtěli podívat na další nový úsek řeky.Ráno ukazoval teploměr -4,voda v očkách vesele zamrzala,takže nahazování nebylo žádný med.Navíc ryby jako by zmizely.Do 13 hodiny ani záběr!Rozhodli jsme se změnit revír a vyrazili jsme jinam.Na úseku,kde jsme byli také poprvé,byly ve vodě padlé dva mohutné smrky ve vzdálenosti cca100m,a okolo těchto padlých velikánů se prakticky odehrával náš další lov.Okouni snad všech velikostí,kromě těch velkých,začali po druhé hodině nahánět potěr,takže se nám podařilo mírně zredukovat jejich stavy,ale většina skončila zpátky ve vodě,protože zatím ještě nedorostli do pánvičkové velikosti.Ale na tu počáteční bídu se den celkem povedl.Kolegové byli na Nechranicích,od čtvrtka do neděle ve třech lidech -9 okounů a candát 55cm,spousta malých candátků na rybičky,ale ještě to prý není to pravé.Uvidíme,v pátek razíme my.Boris.D

pike | Ne 12.11.2000 16:36:07

12.11.2000 - Morava 9
Rozhodl jsem se, že ukážu okounům zač je toho loket. Náš souboj skončil nerozhodně. Za první hodinku lovu jsem na bílého twistra vytáhl 4 okouny kolem 20 a 25 cm. Pak jsem se přesunul o 20 metrů vedle a to jsem neměl dělat. Kdesi na dně jsem pohřbil 3 twistry a ještě jsem k tomu při vytahování větve zaseklé do twistra spadl po koleno do vody. Naštěstí voda byla ještě teplá a těch 8 stupňů se dá taky vydržet. Pak jsem se vrátil na původní místo a nasadil červeno-oranžového rippera. Jeden okoun se mi setřepal těsně u břehu a 2x mě ještě po něm okouni vyjeli, pak už se pomalu stmívalo. Za hodinu a třičtvtě docela dobrý lov.

Dušan B. | St 8.11.2000 15:40:41

celoročně - Křetínka
Nevím čím to je,ale tenhle rok mám obrovské
štěstí na štiky .Ať hodím do vody cokoli,pokaždé
vytáhnu štiku(bohužel malou).Minulí týden jsem
dokonce vytahl štiku při lovu na položenou na
olovo.A co myslíte,zase malou.Prosím vás o radu na adresu :troskac!@email.cz

Pavel S. | St 8.11.2000 14:40:03

sobota 4. listopadu - Jevišovka 3
Tak jsem se (stějně jako M.Fučík) těšil na nějákou 60ku. Po dvou hodinách bez záběru jsem nasadil woblery, na které jsem nikdy NIC nechytl. Asi po 5min. zabrala první padesátka ( šla zpátky ),za dalších asi 15min. přišla další - 49cm. Pak jsem na starou rotačku (bronzová dvojka) chytl obra - štika 23cm!Pořád jsem ale čekal na tu šedesátku. Taky přišla, ale parádně vyskočila, zatřepala hlavou a byla v pr...I když jsem už žádnou velkou nechytl, pěkně jsem si vláčnul

Boris D. - Profil | Po 6.11.2000 8:11:09

4-5.11 - Berounka-6,
Vykašlal jsem se na všechny starosti všedních dnů a věnoval víkend pouze rybám .
Sobota-počasí nic moc,občas poprchávalo,u vody pouze pár rybářů.Byl jse prozkoumat nový úsek řeky.Místy džungle,kde se dalo těžko nahodit i s mým říčním speciálem(Silstar-180cm,zátěž 10-20g).Ryby byly zalezlé mezi popadanými stromy,ale braly a bylo jich dost.Okouny jsem po 20 přestal počítat,pár větších jsem si vzal domů,aby mi manželka věřila,že jsem byl na rybách.Navíc jsem vytáhl 5 štik(největší rovných 50)a 2 větší se mi nepodařilo dostat na břeh.Prostě paráda
Neděle-s klukem jsme se vyhrabali téměř v poledne,takže na rybařinu už moc času nezbývalo vzhledem k tomu,že jsme se šli podívat zase jinam.Ryby opět v pohodě,sice jsme nedostali žádnou štiku,ale každému z nás se jedna sklepala.Okounů dost,vypadá to,že už se začínají houfovat,většinou se jich vyndalo na jednom místě víc než jeden,což nebývalo dosud zvykem.Bohužel,velikost říčních okounů,alespoň co se týče Berounky,je až na řídké výjimky podprůměrná.Navíc,pro lov v místech,kam chodíme, by byl vhodný prut dlouhý cca 1m.Takže další námět k přemýšlení.I na přívlač je nutná specializace,jinak není možno lovené spektrum dravců zvládnout s jedním nebo dvěma pruty.A jelikož každá sranda něco stojí,tak už to začíná stát dost(peněz,o času raději nemluvím).Ale je to krása,i když neberou,a teď berou.Takže,dravcaři,do nich a nechte nějaké na semeno.Boris.D

Udo | Po 6.11.2000 7:28:21

3-5.11.2000 - Labe 27a
V pátek jsem vyrazil po práci na chvilku než se setmí. Jel jsem rovnou na vyzkoušená místa. Asi za hodinu jsem chytil sedm menších okounů a jednoho malého bolínka. Všechno bylo na malou stříbrnou mepssku. V sobotu jsem vyrazil s bráchou. Brácha byl jen jako doprovod, chytili jsme asi 4 malé okouny, bolínka a ve finále psruha potočního asi 35 cm. Neměřil jsme ho, aby jsme ho zbytečně netrápili. Brácha byl ze pstruha úplně vedle, asi jako já, když jsem chytil svého prvního ....Těsně před odchodem domů jsme měli další záběr, ale ryba se téměř hned uvolnila. Všechno zase rotačka, twistery nějak nešly. V něděli ráno jsem vyrazil opět na ně. Asi za hodinu se mi sklepal jeden větší okoun a jinak nic dalšího. Rotačka a ani twistery (svítící a žlutý) nebyly úspěšné. No každý den není posvícení a asi je ještě co se učit.