Pavel S. | St 8.11.2000 14:40:03

sobota 4. listopadu - Jevišovka 3
Tak jsem se (stějně jako M.Fučík) těšil na nějákou 60ku. Po dvou hodinách bez záběru jsem nasadil woblery, na které jsem nikdy NIC nechytl. Asi po 5min. zabrala první padesátka ( šla zpátky ),za dalších asi 15min. přišla další - 49cm. Pak jsem na starou rotačku (bronzová dvojka) chytl obra - štika 23cm!Pořád jsem ale čekal na tu šedesátku. Taky přišla, ale parádně vyskočila, zatřepala hlavou a byla v pr...I když jsem už žádnou velkou nechytl, pěkně jsem si vláčnul

Boris D. - Profil | Po 6.11.2000 8:11:09

4-5.11 - Berounka-6,
Vykašlal jsem se na všechny starosti všedních dnů a věnoval víkend pouze rybám .
Sobota-počasí nic moc,občas poprchávalo,u vody pouze pár rybářů.Byl jse prozkoumat nový úsek řeky.Místy džungle,kde se dalo těžko nahodit i s mým říčním speciálem(Silstar-180cm,zátěž 10-20g).Ryby byly zalezlé mezi popadanými stromy,ale braly a bylo jich dost.Okouny jsem po 20 přestal počítat,pár větších jsem si vzal domů,aby mi manželka věřila,že jsem byl na rybách.Navíc jsem vytáhl 5 štik(největší rovných 50)a 2 větší se mi nepodařilo dostat na břeh.Prostě paráda
Neděle-s klukem jsme se vyhrabali téměř v poledne,takže na rybařinu už moc času nezbývalo vzhledem k tomu,že jsme se šli podívat zase jinam.Ryby opět v pohodě,sice jsme nedostali žádnou štiku,ale každému z nás se jedna sklepala.Okounů dost,vypadá to,že už se začínají houfovat,většinou se jich vyndalo na jednom místě víc než jeden,což nebývalo dosud zvykem.Bohužel,velikost říčních okounů,alespoň co se týče Berounky,je až na řídké výjimky podprůměrná.Navíc,pro lov v místech,kam chodíme, by byl vhodný prut dlouhý cca 1m.Takže další námět k přemýšlení.I na přívlač je nutná specializace,jinak není možno lovené spektrum dravců zvládnout s jedním nebo dvěma pruty.A jelikož každá sranda něco stojí,tak už to začíná stát dost(peněz,o času raději nemluvím).Ale je to krása,i když neberou,a teď berou.Takže,dravcaři,do nich a nechte nějaké na semeno.Boris.D

Udo | Po 6.11.2000 7:28:21

3-5.11.2000 - Labe 27a
V pátek jsem vyrazil po práci na chvilku než se setmí. Jel jsem rovnou na vyzkoušená místa. Asi za hodinu jsem chytil sedm menších okounů a jednoho malého bolínka. Všechno bylo na malou stříbrnou mepssku. V sobotu jsem vyrazil s bráchou. Brácha byl jen jako doprovod, chytili jsme asi 4 malé okouny, bolínka a ve finále psruha potočního asi 35 cm. Neměřil jsme ho, aby jsme ho zbytečně netrápili. Brácha byl ze pstruha úplně vedle, asi jako já, když jsem chytil svého prvního ....Těsně před odchodem domů jsme měli další záběr, ale ryba se téměř hned uvolnila. Všechno zase rotačka, twistery nějak nešly. V něděli ráno jsem vyrazil opět na ně. Asi za hodinu se mi sklepal jeden větší okoun a jinak nic dalšího. Rotačka a ani twistery (svítící a žlutý) nebyly úspěšné. No každý den není posvícení a asi je ještě co se učit.

miro | Ne 5.11.2000 19:49:10

5.11.'00 - Bisk.rameno
po dlhej prestavke na rybach - chytat sme zacali o cca 09:00, ja som chytal s waglerom, kolega na rybku. zakrmil som srotom ochutenym posilovacom DoubleFish - Scopex, ako nastrahu som mal pareny rohlik a kukuricu, oboje rovnez aromatizovane scopex_om, chytal som na zlome plytsiahlbsia (asi 2m3,5m) tesne nad dnom a pocas asi 2 hodin som vytiahol cca 20 plotiek, priemer asi 25cm, krasne, vypasene + nejake cervenice(perlin?), striedavo na rozhlik alebo kukuricu. v snahe dostat sa k vacsim kusom som navliekal na hacik 3-4 kukurice, ale prilis to nepomohlo, cakal som aj nejakeho karasa, ale asi mu bola zima ;), kolega za cely cas ani brnk, na obed ma to kmitanie s bolonezou uz zmahalo, tak som presedlal na tazko, opat s kukuricou a rohlikom, chytane ryby a velkost bez zmeny :) kolega zase nic. pred obedom okolo nas hlucne nieco v kuse lovilo, vecer som sa dozvedel, ze tam niekto vytiahol bolena, takze asi to bolo ono, docela prekvapenie, pretoze minuly rok tam bolene este zarucene neboli. kolega zavesil na protilahlu stranu novy wobler, takze sme sa otocili navecer na chajdu pre cln a boli sme ho zvesit, ja som este pro_forma privlacoval z clnu, ale 0 bodov, je este asi ozaj teplo a ten najlepsi cas na dravce na umele nastrahy nenastal ... mozno. inak vynikajuca chytacka, krasny jesenny den za mnou.

Honza H. - Profil | Ne 5.11.2000 16:41:06

4.11.2000 - Uhlava 3
Vcera jsem byl vyzkouset nejake dravce jak jsem sliboval a tady mate jak to dopadlo.Asi ve 14:00 jsem stal u reky a zacal jsem nahazovat svoje peri.Bohuzel na prvnim miste nestacila nastraha ani dopadnout na dno aniz by na ni nevisel nejaky list tak jsem sel jinam.O 100 metru po proudu jsem na prvni nahoz zdolal krasneho okouna asi 25 cm.Za chvili prisel jeste jeden asi 28cm.Pokracoval jsem dal po proudu a za chvili jsem byl na dalsim nadejnem miste zde jsem vytahl jeste jednoho okouna a jednoho karase (byl nechtene podseknuty za ocas a docela z neho tekla krev :-( ).V 16:00 jsem se jeste zastavil v Presticich pod jezem kde jsem chytl jest par okounu na peri a jednoho,ktery do sebe dostaval asi 10 sekund 12cm dlouheho rippera a vytahl jsem ho zakousnuteho jenom do gumy.
Vsechny ryby jsem na konec pustil,za to ze me prichystali doela prijemny lov.

Panter | Ne 5.11.2000 9:44:52

4.11.2000 - -
Rano jsem prisel na svuj oblibenej flek na nasem rybniku. Rybaru jak nadrbanejch, ale dalo se. V techto mistech je to k druhemu brehu jen asi 50m, takze na sebe rybari porvavaji pres vodu a nahazuji si navzajem pod nohy. Zasedl jsem a nahodil 1 prut na pufaky a druhy na kaceny s karaskem. Asi za hodinu prisel na prut na karpy zaber a po zaseku jsem zacal zdolavat slusnou rybu. Celkem dobre sla ke brehu, ale asi 5m od nej se zastavila a chvili stala. Podle pohybu silonu ze stranu na stranu jsem poznal, ze je zle. Rychle jsem povolil civku ... a dobre jsem udelal. Ryba se otocila a nekompromisnim tahem jela az k druhemu brehu. Tah jak prase! Zapasil jsem s ni asi pul hodiny... Rybari se sebehli a zacali kybicovat, ze se k tomu blbe stavim, jestli mam poradnej odberak atd. Ignoroval jsem je. Pak z niceho nic tah docela povolil a slo to uz jako po masle. Ke brehu jsem dotahl kaprika asi 50cm... Rybari se dali do smichu a rozutekli se. Ja kaprika podebral a vytahl na breh... TO co jsem videl, me uplne dostalo. Kapr byl z druhe strany tela uplne oskrabana a podrapan od zubu... Druh a velikost at si odhadne kazdy sam, at nejsu za blazna i zde.... :-( Kapra jsem zabil a se skopenou hlavou sel domu...

Roman C. - Profil | Pá 3.11.2000 10:19:33

2.11.2000 - Svratka 1
Vypravili jsme se s Martinem castecne na dravce a castecne na plavacku na Svratku. Za moc nestalo ani jedno. Martin chytal prevazne na plavanou pod mostem u Pouzdran a ja jsem "trenoval" privlac. Pod mostem jsem na perletove rotacky vytahl okouna, malyho candata a 4 bolinky kolem 30cm. Pak jsem se vydal po proudu smerem k prvnimu mostu, ale nedosel jsem az k nemu. Po ceste jsem chytl jen 3 boleny, z toho jeden mel cca 40cm a ti ostatni asi 25cm a k tomu jeste jednu stiku neco pres 40cm. Martin za tu dobu vytahl desitky jezdiku, par cejnu a 2 okouny (vse na zizalu, nebo rohlik) Obcas jsem si to prohodili a ja chytal na plavacku (ja cejna a asi 8 jezdiku)a on dravce (asi 4 boleny a jednu stiku kolem 40cm). Ostatni rybari bud nechytli nic, nebo ryby zhurba nasich velikosti. Zkratka chytacka nic moc.

Márty | Pá 3.11.2000 9:39:45

2.11. - Jizera - Dolní Sytová
Včera byl nádherný den a tak jsem se vykašlal na práci a upaloval k vodě, abych si užil vyjímečně příznivé počasí. V deset jsem začal u mostu v Sytové a pokračoval pomalu proti proudu.Žádný pohyb na vodě jsem neregistroval, tak jsem nasadil kombinaci dvou suchých mušek a koncové nymfy. Záběry byly sice velice sporadické, ale vždy zásek seděl, takže jsem vytáhl za dopoledne čtyři potočáky, všechny okolo míry. Odpoledne jsem se přesunul na Jizeru pod Malou Skálu, kde jsem očekával díky počasí velký úspěch u lipanů. Překvapilo mne, že téměř vůbec nekroužkovali. Nechal jsem původní sestavu suchých mušek, skládající se z RedTag, RedAnt a zelenočernou nymfu jsem nahradil BlueDun. Záběry přicházely střídavě na všechny uvedené mouchy, ale velikána jsem opět žádného nedostal, celkem šest ulovených lipanů se pohybovalo opět okolo míry. Přesto jsem si nádherně psychicky oddáchl a zarybařil a všechny ryby pustil, vyjímkou by byl snad duhák přes třicet.

Michal Fučík | St 1.11.2000 20:36:28

28.10. - Jev 3
Už sem se nemohl dočkat jak to těm dravcům konečně po dlouhý době zase nandám. Vydal jsem se na menší říčku v očekávání, že nějaká šedesátka mě nemine. Bohužel minula. Za dvě hodiny přívlače jsem chytl candáta kolem 40cm a štiku něco pod padesát. Oba se nechali zlákat na twistry tmavých barev. Nakonec to nedopadlo zase a tak špatně, ale doufám, že letos příde ještě něco většího.

Boris D. - Profil | Út 31.10.2000 6:45:54

29.10.2000 - Berounka-4
Konečně se vydařil rybářský den podle našich představ.Vyrazili jsme sice poměrně pozdě(okolo 10 hod.),takže ranní braní jsme dokonale prošvihli,ale po poledni se probudili okouni,takže výsledek více než 30 kousků různých velikostí byl asi zatím letošní nejlepší.S velikostí to už bylo trochu horší, převažovali okouni do 20 cm,ale rybačka to byla perfektní.Navíc jsme chytili 3 kudly,které jsou v porovnání s Nechranickými zhruba o 1/3 zmasilejší,bohužel žádná větší se nechytila.Ale den to byl prima.Boris.D

JuraS | Po 30.10.2000 13:05:19

28.10.2000 - Svratka 1
Vyrazil jsem ráno se synovcem vláčet, začli jsme u nejspodnějšího mostu. Řeka je byla plná okounů. Hned zrána to šlo dost dobře. Okouni byli hladoví a typ twistru či woblerů nehrál roli. V hejnu okounů to bylo občas mezi 8-9hod co hod to záběr. Jiní rybáři tam převážně bobkařili, někteří i odborně s tripodama, ale spíš chytli nic něžli moc.
Žádný okoun, co by měl pánvičkovou velikost, se nesekl. Chytali jsme jen kousky 10-25cm a testovali jak zasekávat (viz rubrika dravci). To nám dost ušetřilo dilema "vzít či nevzít". Ale stejně bychom i velkýho okouna pustil, protože tam okoun 30+ roste dle mého posledního počítání 7-9 let a to je doba, za kterou zkumuloje ve svém mase, kdejaký sajrajt ze Svratky (viz "čistota vod a konzumace" v rubrice "otázky".
Došli jsme do úseku kde rybáři nechytali, ale zato se nám svým šploucháním vesele vysmívalimísto dravců kapříci cca 40-50cm. Učinili jsme pozdní snídani a při tom jsem se dál zlákat k jejich lovu za polních podmínek. Nepadl jsem sice tak hluboko, že bych převazovat svůj grafitek na kapří montáž , ale vyměnil jsem ho (dost s obavou o něj) za synovcovu teleskopku. Dopadlo to, velmi zajimavě: do 3/4 hodiny jsem se osobně přesvědčil, že kapříci mají svoji hrdost a nástrahu na prutu podloženém vidličkou z vrby nevezmou.
Z klidné snídaně mě vyrušil synovcův řev: " Strejdooooó podběrák". Vystartoval jsem, ale nezasáhl. Klukovi zbyl pouze překouslý silon. A hladina adrenalínu po dle jeho slov 80+ štice (dle mne vypasený cca 70tce). Dle jeho vyprávění a mém kritickém rozboru se to stalo se vší parádou: štika vyjeka po twistru a těsně u břehu se mu předvedla jak bere twistr, obrat zpět a ukázání boku. Pokud to byla vykrmená jikrnačka musela to být paráda (sám to tak mám nejraději). Protočila brzdu a zajela si to zpět na 2-3m od břehul. Pak si uvědomila tah prutu. Vyskočila a ve vzduchu přefikla silon puvodně určený na okouny nebo candáta.
Tím byla v pr......
Poučení z tohop plynnoucí: nebýt líný a používat vždy návazec. Jaký? Doufám, že nejen mě někdo poradí v "sekci dravci".

Igor | Po 30.10.2000 11:03:58

29.10.2000 - Dyje 3
Vcera odpoledne jsme s kámošem vyrazili na chvilku na dravce. Chytali jsme na živou rybku na těžko i plavačku. Za 3 hodiny pouze 2 záběry na plavačku a to štiky 61 a 56 cm. Větší jsme si nechali a tím jsme se jí pomstili za kousanec při vyprošťování háčku.

Udo | Po 30.10.2000 8:11:04

29.10.2000 - Labe 27a
Vyrazil jsem opět na oblíbenou vodu - řeku Labe. U mostního pilíře jsem zahlídl kroužkovat ryby. Myslel jsem, že by to mohli být tloušti. Ze zabrání do přípravy mě vytrhl dotaz "Berou ?". Docela jsem se leknul, pak jsem odpověděl klučinovi, že jsem ještě nenahodil. Po pár náhozech do "horkého" místa se na rotačku pověsil okoun asi 25 cm. Pak rotačka přestala být účinná a já si popošel pár metrů vstříc zajímavé tůni.Z hejna tlošťů se vyklubalo ukrutné hejno hrouzků na 10 cm mělčině. Rotačku jsem vyměnil za svítivého twistera a hned se přihlásil tloušť asi 30cm a po něm tři okouni 25 cm. Záběry skončily a tak jsem vyrazil na další místa. Stanoviště co se líbilo mě se nelíbilo okounům, tlošťům a dalším dravcům. Takže zase uspělo vyzkoušené místo, kde jsem chytil tři menší okouny. Jako bombónek na konec jsem si nechal dvě vyzkoušená místa, kde se podařil i okoun 30cm, pár tloušťů, jesen, malý bolen a menší okouni. Zajímavé bylo, že po určité době přestaly ryby akceptovat vyzkoušenou stříbrnou rotačku. Nebo že by poslaly na ochutnávku pár dobrovolníků ? Řešil jsem to tak, že jsem zkoušel svítivé twistery, které byly účinné. Od vody jsem odcházel spokojen, všechny ryby jsem pustil a tak se budu těšit, že třeba příště to zase bude brát.

MISO - Profil | Ne 29.10.2000 22:07:59

29/10/00 - Labske jazero / MO SRZ Zahorie/ SR
Tak som si konecne vyclenil nedelu pre seba a este za tmy som sa vybral na ryby. Zmena casu mi nikdy nerobila problemy, takze som rano napakoval vsetko do auta a zamieril na moju oblubenu vodu. Fukal dost silny vietor, ale povedal som si, ze ked som sa uz trepal 30km k vode, neodradi ma nic. Chytil som si na bic zopar ukazkovych kedrikov (nastraznych rybiek), rozlozil tripod, zmontoval udice na plavanu a cca o 0700 nahodil. Chvilu som sa kochal krasami jesenneho lesa, a ani ma nenapadlo ako to cele dnes skonci. Dva plane zaseky do prazdna (po zmiznuti plavaku) mi trocha zdvihli naladu. A potom zaber jak z ucebnice. Prave som chystal jednu z palic, ked som zbadal, ze spicka druhej na tripode sa myka a cievka navijaku sa toci. Ked chytam na rybku, zvycajne so zasekom trpezlivo cakam, pretoze pouzivam vzdy len jeden vacsi jednohacik. Ale teraz sa nedalo, vlasec sa rychlo odvijal a smeroval priamo do zatopeneho porastu. Zásek sedel. Zdolavanie tervalo asi 10 minut, viackrat som musel pustit rybu na volnu vodu, pretoze akonahle zacitila breh a moju ruku na hlave, spanikarila. A ked som videl ten jednohacik v kutiku tlamy...az ma zatriaslo. Posledny unik do porastu (uz som sa s nou nadobro rozlucil), ale vymanevroval som to na vlastne pocudovanie bez vacsieho zadrhu. Ryba bola na brehu. Tak krasne farby som uz davno nevidel. Moja zatial najvacsia. Stuka. 81 cm, vahu neviem, ale tipujem 3,5-4kg. Na obed som uz bol doma. Krasna jesenna rybacka.

jaryn | Ne 29.10.2000 20:09:46

28-29.10 - Otava 7
V sobotu sli pekni lipani na sucho.Chytil sem asi 3 35 a spoustu kolem 32-33.V nedeli to bylo uz trochu horsi.Zkazilo se pocasi a byl debilni vitr.Par lipanu sem na sucho premluvil, taky jednoho peknyho potocaka, ale jinak nic moc.U vody bylo asi 1000 lidi a z toho jich 998 nymfovalo.Ti dva co lovili na sucho, to sme byli my s Kubou.

Roman C. - Profil | Ne 29.10.2000 11:19:26

29.10.2000 - Svratka 5
Jit o vikendu na dravce se moc nevyplati, nebot u vody je prerybarovano a clovek se pomalu ani nedostane k vode, aby mohl nahodit. V Rokli bylo rybaru a rybaru, tak jsem sel dozadu do skal (i tam byli rybari). Dravci dneska moc pri chuti nebyly, po asi hodine chytacky jsem mel pouze 1 okounka cca 20cm na perletovou rotacku. Potom jsem k rotacce pridelal ocasek od twistera a zkousel stesti s touto sestavou. Nejdriv nic, ale pak jsem dostal cca 20m od brehu zaber (nekompromisni) a zacal jsem zdolavat nejakou rybu. Po chvili se ukazalo, ze je to stika. Po okounech to byla celkem prijemna zmena a hlavne i trochu boj. Po vytazeni na breh metr ukazal 54cm. Miru mela, ale byla tak krasne zbarvena, ze jsem ji pustil zpatky do vody. No pres 65cm nemela, ale i tak se sazka o fernet pomalu blizi (jako ten fernet :-)

Martin M. - Profil | Pá 27.10.2000 12:41:55

26.10.2000 - Svratka 5
Za cely den jsem chytl pouze jednoho kaprika 42cm a nekolik cejnu. Zkousel jsem co se dalo, ale marna snaha. Videl jsem na 500m brehu asi asi 30 rybaru a ti chytli dohromady jen 6 kapru. Vsechno se chytlo rano od 8 do 11 hod., odpoledne ani tuk! Po dlouhe dobe jsem zde videl lovit stiku 80+, ktere jsme jiz drive dali jmeno Zofinka. Doufam, ze ji ted pri nizke vode (- 2m) nejaky barbar nechytne! ;-)

Roman C. - Profil | Pá 27.10.2000 11:21:59

27.10.00 - Svratka 5 - prigl
Sel jsem zase na chvilku na dravce do Rokle. Tentokrat jsem se dostal k vode kolem osme. Byli tam asi 2 rybari, jinak nikdo. Zacal jsem zkouset novou rotacku vel.3 perlet. Asi byla moc velka, nebo stiky nemely zrovna chut, ale nezaznamenal jsem na ni zadny utok. Tak jsem to prevazal na mensi rotacku Mepps vel.2- perlet a s tou uz to bylo lepsi. Asi na druhy nahoz okounka cca 15cm a po chvili dalsi okoun, ale tentokrat uz vetsi 31cm. Jeste jeden okounek na ni zabral, ale bohuzel se setrepal. Po chvilce jsem tuto trpytku utrhl :-( Pak uz to stalo zaprd, at jsem zkousel co jsem zkousel... Ale okoun pres 30cm me potesil. Stiky tam jsou porad a celkem slusne, videl jsem tam asi 2 zalovit a urcite pres 60cm mely...

Márty | Pá 27.10.2000 11:16:28

26.10.2000 - Jizera 443019
Jak jsem již včera předeslal, tak jsem také udělal.Skočil jsem do auta a vyrazil nad Turnov pod Líšný zkusit doběhnout nějakého duháka. Na tomto úseku je dosti značnej provoz, ale doufal jsem, že v tak hnusným počasí nikoho nepotkám. Mýlil jsem se, ale byl tam jen jeden místní starý sympatický muškař, který trénoval pouze samé malé lipánky navíc byl v horní části úseku, na který jsem ani neměl zálusk. Rychle jsem se převlékl, skočil do vlhkých broďáků(jsem vůl, že mě nenapadlo je nechat doma usušit z předchozího lovu) a nachystal můšák s rychle potápivou šnůroua strýmrem. Nabrodil jsem do vody a zůstal stát jako opařený! Na dně u mých nohou ležel mrtvý potočák, kterého jsem dle instrukcí ryb řádu vynesl z vody a následně změřil. Měl nádherných 45 cm! Takového povodit, to by byla duševní erekce! Místo toho jsem po hodině chytání vytáhl duháčka, který byl sotva větší než extrémně velký strýmr, kterého jsem v podstatě z nudy nasadil, když jsem před tím o dva mé favority přišel někde za kamenem.Navíc k vodě přišla skupina Holanďanů a pak ještě nejací Češi, kteří na mě halekali, ať chytím nějakou rybu, tak jsem si připadal jako exot v Zoo.

Igor | Pá 27.10.2000 9:10:53

26.10.2000 - Dyje 2
Tak jsem po delší pauze vyrazil na vláčku do bývalého hraničního pásma pod Břeclaví. Chtěl jsem vyzkoušet, jestli už budou mít štičky chuť na moji nástrahu. Zvolil jsem 13 cm plovoucí wobler Noname barva RT, ale po 1,5 hod ani ťuk. Teprve až se zatáhlo a začalo poprchat cca 16.30 hod. jsem mel u břehu 1 záběr a po chvilce byl na břehu candát 52 cm. To si troufl na celkem velké sousto! Příznivci CaR mi doufám odpustí, ale candoše jsem si vzal a už se těším jak si ho dnes připraví dle receptu mlynáře Vaška (s cibulí, smetanou a sýrem).