Arakar - Profil | So 8.9.2018 22:21:39

8.9.2018 - 411 002
Kaprařina - položená

Pěkně vstávačka ve 04:30 a v 06:30 jsem byl na místě. Těšil jsem se jako malej.

První ťukec přišel až ve čtyři odpoledne, jinak úplně mrtvo. Za celý den jsem vytáhl pouze dva šneky :D

První vytaženou rybu z vody jsem viděl u rybářů naproti kolem deváté večer, kdy jsem odjížděl. Věřím, že příště to bude lepší.

RadekM - Profil | So 8.9.2018 20:12:08

8.9.2018 - Dyje
Po dlouhé době na 2 hodinky k vodě pokusit se o kapra

urby fishing - Profil | So 8.9.2018 13:43:41

8.9.2018 - Jezero
Takovej ten den, kdy jsem si říkal, že dneska ta štika na vláčku nepřijde...nepřišla, protože přišel tenhle téměř metr a půl dlouhý sumík...na jemnější vybavení jsem se s nim přetahoval skoro 2 hodiny...prostě krása...plave dál, fešák jeden :)

zhcarp - Profil | So 8.9.2018 11:37:54

29.8.2018 - svazový
Říční klenot 20,80 kg

nej.vydra - Profil | Pá 7.9.2018 21:48:00

27.8.2018 - Pssst...To se přece neříká.
Ahoj všem. Každoročně koncem prázdnin, vyrážím s dětmi na týdenní rybářskou výpravu. V druhé půlce srpna se dny začínají viditelně zkracovat, rána jsou chladnější a ranní mlhy stoupající z vody mě probouzejí z letní rybářské letargie. Opět začínám kaprařsky dýchat. Pomalu přichází nejlepší období roku, kdy kapříci začínají futrovat na nadcházející zimu. I letos jsem naházel věci do dvou modrých vodáckých soudků, nasmažil tři kila řízků a mohlo se vyrazit. Před odjezdem, jsme ještě přepadli rybářskou prodejnu, doplnili koule, twistry, červy a Máťovi koupili jeho první děličku s navijákem. Doba dětského teleskopu je pryč. Letos to ovšem bylo s počasím trošku jinak. Stále panovala tropická vedra a konec prázdnin už nejde nikam posunout. K vodě dorážíme ve středu za třiceti stupňového pařáku. Měřím teplotu vody a ta má pětadvacet stupňů. Z rybářského hlediska z toho moc radost nemám, ale na víkend předpovídají ochlazení a snad i vysněný déšť, který určitě ryby rozhýbe. U mě je to jasné, ihned rozkrmuji dvě místa boilím a stavíme s pani Vydrovou stan. Káťa s Máťou čeřenují malé rybky na podvečerní ho úhoře. Jakmile se začne stmívat, začnou se dít věci. U mne s Máťou na kapřím sektoru zatím ani pípanec, ale na mrtvou rybičku přichází první jízda. Káťa okamžitě sedí u prutu, deset vteřin nechává vlasec jet a zasekává. Během chvilky ji podebírám jejího prvního candáta v životě. Úhoř, kterého chtěla chytnout to sice není, ale dětská radost je přesto veliká. Ihned po nahození ji přichází další jízda a během chvilky má druhého candáta. Takhle to pokračuje do desáté hodiny, kdy ji dojdou rybičky a nemá na co chytat. Osm rybiček a osm vytažených candátů. Velikostně jsou všichni kolem padesáti centimetrů. Druhý den se začínají probouzet krmná místa na kapra a na to, jaké je vedro, jsem příjemně překvapen aktivitou ryb. Zdoláváme šest pěkně stavěných kaprů do osmdesáti čísel, ze kterých pokud je někdo neklepne, budou nádherné mohutné ryby. Třešničkou na dortu dne je Máťův životní kapřík šupináč na délce sto dva centimetrů. Po čtvrthodinové přetahované mu ho podebírám dobrých deset metrů od břehu. Je tak malý stav vody, že by ho ke břehu prostě nedostal. Radost v táboře je veliká a na podložce poznáváme podle kdysi poraněné ocasní ploutve rybu, kterou jsem vytáhl před rokem. Po změření a zvážení zjišťuji, že zmohutněla o dvě a půl kila a tři centimetry na délce. Pro bezpečnost ryby jsem ji Máťovi podržel před foťákem a rychle ji pouštíme. Po tradiční domluvě, ať si dává bacha na masáky a převažeče, jí odnáším do hlubší vody, odkud majestátně odplouvá. Listuji v sešitu, kam si píši každý úlovek, a musím se smát. Na den přesně po roce se shledáváme znovu. Ten kapr nás má prostě rád. Se setměním kapří záběry ustávají, ale candátí podvečer na Kátině místě se opakuje jako přes kopírák. Tohle jsem ještě nikdy nezažil. Záběry jí přichází do pěti minut po nahození. Káťu vyhlašujeme největší candátolovkyní ve střední Evropě a je do toho úplně vtažena. Kdyby ji opět nedošliyrybky, tak u prutu sedí snad do usnutí. Další den nás přivítá zataženou oblohou a citelně ochlazujícím větrem. Dopoledne začíná, asi po třech měsících konečně pršet a já mám oproti zbytku výpravy radost. „Teď to bude ono, teď začnou ještě více žrát, že nebudeme stíhat běhat k prutům,“ snažím se vnést trochu optimismu do promočeného tábora. Stalo se však to, co jsem nepředpokládal. Celý víkend zima, všichni zalezlí ve stanu a ryby si někam také zalezly. Do pondělka ani záběr. Ani od candáta. Prostě nic. Mrtvá voda. V neděli odjíždí paní Vydrová vlakem do práce a před námi jsou ještě tři dny výpravy. Od zítřka hlásí návrat teplého počasí, snad se to opět rozhýbe. Nový týden začíná řádnou kosou. Brzy ráno se roztrhnou mraky, vykoukne měsíc v úplňku a klepu se zimou ve spacáku. Svítím si na teploměr. Čtyři stupně nejsou na lehký letní spacák nic moc. Jakmile se ale vyhoupne sluníčko, rychle se otepluje a v poledne je zpátky opět pařák. Před druhou hodinou odpolední konečně dostávám po dvou dnech nenápadný záběr. Swinger se lehce propadne, opět lehce vyšponuje a znovu propadne. Typický záběr od amura. Přisekávám. Jako do pařezu. Ryba se pomalu rozjíždí a začíná dvacetiminutová zdolávačka se šťastným koncem. Nabroděný daleko od břehu konečně podebírám mohutného šupináče a v podběráku ho ihned poznávám. Je to znovu on. Po třech dnech pokládám na podložku stejnou rybu, kterou vytáhl Máťa. Ten kapr nás opravdu miluje. Rychle pár fotek ve vodě a domlouvám mu, ať už neblbne. Jako když zapnou po dvou dnech vodu do zástrčky a rozsvítí. Do večera zdoláváme další tři rybky a se setměním na nastraženou rybku přichází záběr i Kátě. Konečně jí rybku zlhtnul úhoř, ale pořádný. Přitáhne ho ke břehu, beru jí ho za čtyřicítku návazec a snažím se ho rychle vyhoupnout do velkého kýble za Káťou. Silon náhle praská a ačkoli spadl dobré tři metry od vody, v trávě mokré od rosy se nám ho nepodaří udržet. Bleskurychle si to namíří do rákosí a je pryč. Smutné Káťě rychle navazuji nový připravený návazec a další záběr jí přichází okamžitě po náhozu. Ani si nestihla nasadit lehkého policajta a už se jí opět odvíjí silon z otevřené cívky. Další širokohlavý úhoř je na prutu. Nic nenechávám náhodě a podebírám jí ho hlubokým kaprařským podběrákem. Sice ho potom půl hodiny musím prát od slizu, ale úhoř plave v kýblu. Je to tlustá sedmdesát osmička a Káťa se konečně dočkala. Zajímavé je, že vytahujeme ještě dva a od candáta dnes není ani ťuk. Poslední celý den výpravy vyhlašuji závody v lovu na mrtvou rybičku. Stahuji jeden prut na kapra a přidávám se do závodu. Kátě opět najeli do místa candáti a dlouho držela vedení. Po dvou hodinách bohužel vyvlékám dobrou sedmdesátku candáta těsně pod prutem. Během hodiny dostávám další záběr a podaří se mi dostat do kýble svého životního úhoře na délce osmdesát osm čísel. Je neskutečně tlustý a nejde obejmout rukou. Navážíme mu bez dvaceti deka dva kilogramy. Zřejmě mládě anakondy. Bylo rozhodnuto. Vyhrál jsem závody nad dětmi a první cenu. Tři hořické trubičky. Symbolicky si je zapalujeme jako vítězné doutníky na konci výpravy. Zase to hrozně rychle uteklo a musíme balit. Další prázdniny, kam se s dětmi dostanu na celý týden k vodě, jsou, bohužel, až za rok.
Hodně štěstí a pohody nejen u vody přeje Vydra Team.

BoBo - Profil | Pá 7.9.2018 21:09:27

7.9.2018 - Jezero Medard
Že s blížícím se podzimem začnou brát dravci lépe, s tím jsem počítal, ale že to budou i jiní dravci než ryby, to mne překvapilo. Oba úlovky opatrně odháčkovány a puštěny zpět. :)

Buffalo1969 - Profil | Pá 7.9.2018 19:42:09

7.9.2018 - údajně bez ryb......
Dneska další milník pokořen.......
Neskutečná pstruhovka

Český dravec - Profil | Pá 7.9.2018 13:29:48

25.8.2018 - Svazová voda ČR
Po loňské sezóně jsem nedoufal, že by se mohla opakovat. Spletl jsem se....zatím jedu na vlně 90+ už poněkolikáté! Tento byl první-93 cm

mális - Profil | Čt 6.9.2018 22:44:41

6.9.2018 - Mandava
už to valí

ludek 73 - Profil | Čt 6.9.2018 21:16:18

6.9.2018 - Byl jsem tam poprvé
Dnes se opravdu dařilo povedl se i devadesátkové dabl

Ales!!! - Profil | Čt 6.9.2018 18:23:15

6.9.2018 - Svazový
Jediný záběr za několik hodin házení :)

Monot - Profil | Čt 6.9.2018 18:21:43

6.9.2018 - Svazovka
Dnešek mi vyrazil dech.
#100cm

rybičkář - Profil | Čt 6.9.2018 14:51:50

4.9.2018 - Můj domácí
Na chvilku s mušákem než padne tma, krátí se ty dny.

Tibiik - Profil | Čt 6.9.2018 13:59:01

6.9.2018 - Morava
Asi 15 roků se mě u nás na řece nepodařilo chytnout lína,tento týden se mě podařily z jednoho místa 2 kousky a dnes jeden menší a tento krasavec 46...

TomasP. - Profil | Čt 6.9.2018 8:49:22

4.9.2018 - Jižní Morava
První letošní sele. Podzim začal skvěle!

Monot - Profil | Čt 6.9.2018 8:18:14

6.9.2018 - Svazovka
Netřeba slov.
Díky vodo 🙏🏻

Drymochares - Profil | St 5.9.2018 21:23:55

5.9.2018 - Labe
Dnes poprvé vláčka na Labi. Od rána hledání a zkoušení nadějných míst. První místo zero, druhé místo vypadalo nadějně, všude boleni všech velikostí, lovili i z hladiny, viděný 2 štiky a po 2 hodinách jsem to vzdal. Boleni proplouvali mezi nastrahou, lovili pár dm od nástrah a nic. Prostě umělou nechtěli žádnou. Takže přejezd na 3 vytipovane místo z Googlu a konečně přišly výsledky. První 3 nahozi a hned 2 okouni a 1 cecko. Dal jsem větší gumu, asi na 10 nahoz brutální kopanec, ryba odjela a sedla na dno.Predpokladam sumce a v tu chvily to nevydržel proutek 😁Rychle do auta pro druhý a znova. Ještě se povedlo několik okysu, a 2 cecka. Největší okoun 32 a cecko cca 40. Na tu budí na kterou to vypadalo jsem na posledním místě docílil 12 záběru za 2 hodiny. Na první návštěvu Labe max. spokojenost.

Šela123 - Profil | St 5.9.2018 20:40:26

2.9.2018 - Svazová pískovna
Déšť a nové boilies. ( 2.díl )
Po vydařeném, propršeném víkendu, který jsem strávil na svazové pískovně přichází neděle. Obloha se vyjasňuje a já začínám spokojeně balit. Před 12 hodinou přichází nekončící jízda a po zdvihnutí prutu, cítím rybu z kategorie těch proč nás to k vodě tak táhne. Ryba vymotává desítky metrů vlasce, než se mi jí podaří obrátit. Moje největší obava je zatopený strom po pravici, naštěstí se mi daří rybu také těsně odvrátit. Následuje poslední překážka a to příkrá hrana u břehu. V tento okamžik již rybu zahlédnu a adrenalin graduje. Po minimálně třetím neúspěšném navádění do podběráku zouvám boty a brodím až na hranu, kde již kapra podebírám. Opravdu lepší zakončení výpravy jsem si nemohl přát. Musím říci, že kombinace počasí, vzdáleného místa a nového krmení přinesla neuvěřitelné množství krásných kaprů.

milanpindryc - Profil | St 5.9.2018 20:36:46

5.9.2018 - MRS
Peknej bobr vzdycky zlepsi naladu...