Papííík - Profil | Pá 15.9.2017 18:49:02

31 cm

sklo - Profil | Pá 15.9.2017 17:29:34

15.9.2017 - Přehrada
Dnešní vydařený rybolov přívlačí na přehradě. 5 největších kousků ponecháno ke kulinářským účelům.

Agous - Profil | Pá 15.9.2017 17:13:08

2.9.2017 - Svazovka
Fešák.

C@rpSt4r - Profil | Pá 15.9.2017 16:02:55

15.9.2017 - svazovka
Poslední výprava na oblíbenou svazovku přinesla 3 větší kapříky od 80cm a 8,5kg do 93cm a 12kg. Jeden krásnej lysec se mi bohužel vyřízl kousek od břehu, když se mi zamotal do druhého prutu. Na tuto vodu to nebylo špatné!

Jirka R. - Profil | Pá 15.9.2017 14:57:50

14.9.2017 - svazový
Podzim přichází...

Bezďa - Profil | Pá 15.9.2017 13:16:07

4.9.2017 - MRS
Konečně zase na rybách
Po hodně dlouhé době nás pracovní vytížení pustilo na ryby. Původní plán byl vyrazit na loď na Dyji5, ale vzhledem k tomu, že vody v přehradě je dlouhodobě velmi málo, jsme plán přehodnotili.
Volba padla na řeku Moravu. Tom již v minulosti na Moravě chytal tak jsme vyrazili na „známý“ úsek řeky. Vzhledem k tomu že Tom tady byl naposledy před deseti lety, bylo všecko trochu jinak. Míst a lidí u řeky rapidně přibylo.
Vzhledem že sucho je dlouhodobě na celé jížní Moravě, tak i řeka byla dost pod normálem. Stížilo nám to dopravu na místo a hlavně volbu místa. Na předem zvoloná místa se nedá dojet autem, tak jsme volili dopravu na člunu. Jeden člun vezl nás dva a na druhý jsme museli naskládat veškeré vybavení na 4 dny. Určitě si tu hromadu dokážete představit 
Místo jsme hledali asi 2 hodiny a po projetí velké části řeky jsme konečně přirazili ke břehu. Jakmile jsme zakotvili, začalo pršet. Rychle zakrýt výbavu, postavit bivaky a nanosit věci do bivaků aby nebylo všecko mokré, trvalo asi hodinu a stihli jsme promoknout až na kost. Mokří, ale spokojení jsme měli všecko připraveno a hned jsme se vrhli na krmení.
Krmili jsme převážně partiklem, který jsme doplnili o pelety a boilies. Na háčky jsme dali kukuřici a boilie. Na tomto úseku řeky je celkem dost amurů tak jsme chtěli ulovit i tuto rybu.
První záběry přišly od cejnů a kapři náši dávku krmení našli až druhý den. Záběry chodily pravidelně během celého dne a podařilo se nám přemluvit slušné množství kaprů, pár amurů, hromadu cejnů, parmu, karase, jeseny,... prostě skoro všechyny druhy, které jsme na této řece čekali.
Největší ryby: krásní bojovní kapři, kteří nedali ani metr zadarmo – 92 cm, 90 cm, 87 cm, 83 cm, 80 cm. Amuři 83 cm, 70 cm. Parma 60 cm.
Morava je krásná řeka a věřím že jsme se neviděli naposledy 
Na úseku, kde jsme lovili platí K70 a je to na velikosti ryb vidět.
Radim

viceroy - Profil | Čt 14.9.2017 22:39:30

14.9.2017 - svaz
dalsi zarez ..... neskutecne delo.a novy osobak ....
Jeste jedna v jinych nafocenych barvach .... kamo tam nahore diky

Fullnek - Profil | Čt 14.9.2017 22:06:59

14.9.2017 - Někde dost za Brnem
Dnes jsem si zajel do ráje pro kapra,mňam,zítra bude k obědu.

nej.vydra - Profil | Čt 14.9.2017 21:31:45

2.9.2017 - Pssst. Moc jich tam není.
Tak jsem šel po roce zkusit vláčku, jestli v těch rukách ještě něco je. Zase bylo štěstí jednou unavené. Chycen na rotačku přesně za nosní dírku.

Fliegenmann - Profil | Čt 14.9.2017 20:10:52

14.9.2017 - Mimopstruhovka MRS
Přestože tlak vzduchu od včerejška spadl hodně dolů a počasí se tvářilo spíše "letně", vyjel jsem cca na 3 hodiny na jednu z nádrží, kde podle informace od kamaráda by mělo být dost štik (popř. candátů a sem tam i sumec). Vyzkoušel jsem všechny možné typy vláčecích nástrah, ale bylo to "zero", jaké na této vodě už dlouho nepamatuji. U vody však byl božský klid, jen pár kaprařů se tu pokoušelo o štěstí, sem tam prošlo pár místních na procházce. Přestože jsem nic nechytl, bylo tady fajn. Zase se sem někdy podívám.

RadekM - Profil | Čt 14.9.2017 19:34:34

14.9.2017 - Řeka
Jediny kopanc

draveček - Profil | Čt 14.9.2017 15:14:23

14.9.2017 - Odra
V noci jsem se vrátil po dvou měsících že služební cesty a hned dopoledne jsem upaloval k řece s bolem. Rybky pěkně braly, a to jsem si moc přál, karasi, tloušti, ploticé,okouni a jedna parmička ;-)

vvaasskkoo - Profil | Čt 14.9.2017 11:53:52

14.9.2017 - stoják
Ranní čelisti.Nějak se to cečko nedaří,ještě jedna malá,tot vše.

ladatp - Profil | Čt 14.9.2017 7:50:43

14.9.2017 - Labe
Poslední vycházky se začíná dařit:-) Boleny letos chytám hlavně na popy, ty záběry jsou nádherný....

Tloušťobijec - Profil | St 13.9.2017 21:35:24

13.9.2017 - Velká Řeka
Po změně zaměstnání mám odpoledne více času...a tak jsem nelenil a vyrazil alespoň na ty dvě hoďky k vodě....sice vítr fučel o sto šest a na vlnách to pěkně houpalo, ovšem vyplatilo se. A na třetí pokus to konečně trefil....

LucPav - Profil | St 13.9.2017 21:21:34

13.9.2017 - Mp
Na vláčku jen ryby bez zubů :-( nějak to letos nejde....

nej.vydra - Profil | St 13.9.2017 20:22:55

31.8.2017 - Řeka Labe
Ahoj všem.
Když jsem před pěti lety sledoval na Střekovském zdymadle německého dobrodruha na vratké nafukovací kánoi, jak proplouvá největší plavební komorou Labské vodní cesty, okamžitě mě nadchla myšlenka na letní dobrodružnou plavbu po Labi. Děti nám mezitím za tu dobu trochu povyrostly do věku, kdy se s nimi dá taková cesta podniknout a na jaře bylo rozhodnuto. O prázdninách vyrazíme. Jako rodilý Pardubák, odkojený Labem, pracující třicet kroků od řeky, jsem měl ihned jasno. Vyrazíme z našeho Pardubického zdymadla, až na to poslední Střekovské v Ústí nad Labem. Začal jsem střádat plány na cestu. Na našem zdymadle dohodnul půjčení malé laminátové loďky, která pojme celý Vydra Team i s naším psem Akimem, obstaral lodní mapu Labe, telefonní čísla na všech třiadvacet plavebních komor, týden před odjezdem spáchal lehkou konstrukci střechy na naši loďku, sehnal čtyři vodácké soudky na věci, které potáhneme ve člunu za lodí, a mohlo se vyrazit. Jenže ejhle. V Přelouči je Labe nesjízdné i pro naši nízko ponorovou loďku a musíme všechno odstěhovat do Týnce nad Labem, kde se dá v místní Marině najet s lodí vlekem do vody. V duchu jsem proklínal všechny pseudo-ekology, kteří už léta blokují výstavbu plavebního kanálu u Přelouče. Údajně zde nalezli motýla modráska, přejetou ještěrku a jak to tak vypadá, zase se nic stavět nebude. Všude ve světě, jak jen to jde, se všechno vozí co nejlevněji po vodě. U nás stále vítězí neekologická dálničně-železniční lobby, která zřejmě tyto pseudo-ekology štědře podporuje v jejich protiplavebních aktivitách. To jsem ale trošku odbočil.
I když rybařina nebyla prioritou týdenního výletu, nedalo mi to. Jet po naší největší řece a nezkusit nějaké to kapřisko ulovit, prostě nejde. Přidělal jsem pod stříšku lodi pruty na kaprařinu a jeden přívlačový proutek. Pro nedostatek místa jsem veškerý rybářský vercajk pro dvě povolenky zabalil do dvou černých hranatých kýblů i se sedmi kily osvědčeného boilí na rychlé chytání.
Jelikož nevlastním průkaz vůdce malého plavidla, byla naše cesta odkázána na motor o objemu pěti koňských sil, na který se zatím nevztahuje žádné omezení. Mnoho lidí se mi smálo a klepalo si na hlavu, že tam dojedeme za měsíc a motor nám jistě někde klekne. „Kdo se bojí, nesmí do lesa a mi nikam nespěcháme, jedeme na pohodu,“ říkal jsem každému a jejich popichování hodil za hlavu.
Před námi bylo plánovaných dvě stě říčních kilometrů a dvacet labských zdymadel.
V pondělí vyplouváme z Týnce nad Labem v husté ranní mlze, která se během hodiny rozpouští do krásného slunného dne. Motorek Mercury si spokojeně vrčí a celý den cesta příjemně ubíhá. Děti mají největší radost z toho, když můžou jet ve člunu s věcmi tažený za lodí a věčně si máchájí nohy. Proplouváme několika jezy a navečer rozbalujeme rybářský bivak někde pod Nymburkem. Okamžitě rozkrmím dvě místa, která si předem pouze oťukávám olovem. Na sonar a podobné vymoženosti nezbylo nikde místo. Ráno při balení přichází rozvážná jízda a těžká ryba nechce z velké hloubky vůbec ven. Po třech minutách se vyřezává a já jen smutně smotávám prázdnou udici. Předělávám montáž, protože stejný scénář se odehrál předešlé ráno v Týnci.
Nakládáme věci a vyrážíme dále řekou, po které se ještě válejí poslední chuchvalce ranní mlhy.
Další slunečný den příjemně ubíhá, střídáme se v řízení lodi, občas zastavíme na limonádu a u velkých stulíkových polích, stále prohazujeme třpytku. V Brandýse nad Labem máme domluvené sprchy na jezu a končíme v místním pivovaru na večeři.
Další nocleh rozbalujeme po tmě kdesi pod Proboštskými jezery a do ranního balení zdolávám pět labských kapřisek. Jásám nadšením a ani se mi nechce balit. Banán-Ryba mě opět nenechal ve štychu a i na třetí zastávce, jsem nebyl bez záběru. Jedinou vadou na kráse je značně poštípaná Káťa, na které si zdejší komáři udělali v noci asi mejdan. Otekla v obličeji a vypadá jak mimozemšťan. Napočítáme dvacet čtyři kousanců v obličeji a na levé oko téměř nevidí.
Vyplouváme vstříc novému dnu, který opět příjemně ubíhá a odpoledne nás zachraňuje paní hospodská v Neratovicích, která nám nabalí hromadu ledu na Káťin obličej. Konečně nám začne splaskávat a začne vidět na levé oko.
V podvečer nás čeká příjemné přijetí na zdymadle v Obříství. Spolupracovníci, opravující zdejší jezové těleso, nás přivítali vychlazeným Svijanským mázem a domácí klobásou, neboť chleba a sůl jako správní Slované na jezu nenašli. Bivakujeme na ostrově, ale do odjezdu zde nemám ani pípanec a místní kapři zřejmě odjeli nahoru proti proudu. Chtělo by tu zůstat na více dní. Doslova to tu „smrdí“ velkými kapry a určitě se sem musím brzy vrátit.
Po tradičním hemenexu valíme dál po proudu. Dopoledne míjíme soutok s Vltavou pod Mělníkem. Řeka se zde značně roztáhne a je zde, co se týče rybařiny, doslova fantastická. Stulíková pole do poloviny šíře toku, ostrovy, slepá ramena propojená s řekou a mělčiny v půlce Labe, kde se dá po kolena postavit na dně. Pomalu vplujeme do úseku dolního Labe, který je doslova proslulý trofejními kapry. Začnou mě svrbět ruce. Za Litoměřicemi na nás vykuknou první chmelnice a posvátná hora Říp.
Míjíme rybářskou svatbu na břehu a ukazuji paní Vydrové, že ještě nejsem takový blázen, jak mě často říká a k řece jsem ji na obřad netáhnul.
Často slýchávám nářky kaprařů, že na Labi už není kde chytat, že je to všude obsazené atd. Z pohledu jízdy po vodě mě to přišlo úsměvné. Jsou zde kilometry břehů, kde není ani noha a častokrát bych nejradši ihned zastavil a strávil na některých místech i několik dní. Nejspíše to bude z pohodlnosti, protože nemůžou mít auto za zadkem a přitom stačí naházet věci do člunu, někam popojet a jen si vybrat. Když se vám něco líbí, čas ani nevnímáte a dovolená doslova letí.
Najednou je pátek a před námi poslední zdymadlo, kterým proplujeme. Lovosice. Vlastně ho proplujeme ještě jednou. Před námi je začínající víkend a podle plánu se sem v neděli vrátíme a na zdejším jezu necháme zaparkovanou loď. Splouváme poslední zdymadlo a pádíme na velkou Žernoseckou pískovnu, která je průplavem propojená s řekou. Od Německa se ženou bouřky z veder a bivak rozbalujeme nad hlavní pláží, kde nejsou žádné stromy. Z rybářského hlediska z místa moc velkou radost nemám, ale stejně trubkou rozkrmím dva fleky na ráno. Trošku zaspím, posílám to tam až v pět a než dojdu do stanu, mám jízdu. Zdolávám svého prvního“ Žernosečáka“ a mám velkou radost, i když není žádný obr. Za půl hodiny už je to o dost lepší. Přichází další jízda a ryba si to ihned zamíří pod zdejší zaparkované lodě. Hrozí uříznutí o lodní vrtule. Předávám prut Máťovi, skáčeme do člunu a pádluji na volnou vodu. Kapr vyjíždí z pod lodí a začíná parádní přetahovaná. Po deseti minutách podebírám Máťovi jeho prvního kapra zdolaného na vodě. Má krásných osmdesát pět čísel a je to typický říční šupík. Radost veliká, pár rychlých fotek, ale musíme balit.
Před námi je Kalvárie a Porta Bohemica. Brána do českého středohoří a nejhezčí Labský úsek s kopci posázenými vinohrady, a třemi bílými kříži vysoko na skále. Krajina je zde opravdu parádní. Než se řádně pokocháme, mineme Vaňovský vodopád a dopoledne jsme na Střekově. Po šesti dnech jsme v Ústí nad Labem a v cíli naší cesty. Paráda. Radost z toho, že všechno klaplo, tak jak mělo. Počasí vyšlo a motor i loďka všechno bez úhony zvládly. Jedno vítězné pivko v Malířském koutku, obracíme se a cestou do Lovosic naposled rozděláváme bivak.
Všichni už spí, sedím u nahozených prutů a koukám na vymetenou oblohu s tisíci hvězd. Byla to paráda a já se modlím, ať přijde ještě poslední záběr výpravy. Nepřišel… Ráno při balení děti smutně mručí, proč tu ještě nemůžeme zůstat na několik dní. Byla to vlastně pro mě ta nejlepší odměna a jsem rád, že to snad i pro ně stálo za to.
Ta řeka je prostě nádherná.
Hodně štěstí a pohody nejen u vody zdraví Vydra Team.

medvidek 1 - Profil | St 13.9.2017 19:28:13

1.9.2017 - Dešná
2.místo pro nás :-)

Valli - Profil | St 13.9.2017 18:03:40

13.9.2017 - Ruzne
Par vychazek...

*amur* - Profil | St 13.9.2017 18:01:51

13.9.2017 - JM
Vedra přestaly a nepříjemná zima ještě nepřišla. Doba, kdy jsou rybky opravdu při chuti. To se pak někdy stane, že si osobáček zvednete díky třem záběrům, třikrát za sebou...
Takže, díky tomuto lovu už konečně patřím mezi ty, co měli tu čest s opravdovou královnou řeky :)