Diskuse k článku: Jak nejlépe uvařit kapra nad 70 cm

Autor diskuse: Jan Opatřil - Profil , 3.5.2008

NPetr Koch - Profil | Po 5.5.2008 12:10:19

MRKnato - ® : kde mám začít, abych se do toho zase nezamotal? Nerad bych se dožil toho, že by byly, v návaznosti na masivní rozšíření členské základny a rostoucím zájem o kaprařinu jako techniku lovu, vydrancováni všichni trofejní kapři, převezeni do soukromáků nebo sežráni. Stejně tak bych se nerad dožil toho, že by byly z našich vod pouhé kaprodromy plné trofejních ryb, kde by zachytala každá trubka.

    NMRKnato - Profil | Po 5.5.2008 12:08:48

    Petr Koch, pokud se půjde na "dekrety" od lesa, nebude to problém a podstatná část kaprů by mohla být přemístěna do soukromých revírů MO a navíc by byli zaplaceni z místních povolenek... Chcete víc kaprů? zaplaťte si víc, jednoduché...

      Nbucharovic - Profil | Po 5.5.2008 12:08:41

      El Duffus -,nevím jak ty ,ale já si po přečtení příspěvků Carpkillera myslím,že by se opravdu měl tady chovat ,,jinak". Je to hulvát a takové nemám rád. Jen se divím Iwanhovovi ( snad jsem to napsal správně ) , že se nechal od takového spratka nevycválaného zatáhnout do sporu a debaty. Tak člověk totiž klesne na úroveň blba ( tím nemyslím Iwanhoa ! ) a na tomto ,,poli " má nesporně Carpkiller větší zkušenosti a tak musí zákonitě vyhrát. Já osobně bych Carpkillerovi přál,aby ho Iwanhoe u vody opravdu potkal a vysvětlil mu pravidla slušného chování....Toť vše . Jo a mě bude čtyřicet a můžu ti s klidným svědomím říct,že se hned tak z nějakýho ,,pětadvacátníka " na pr...el neposadím, to jen co se týká kondičky.To není žádná výzva na souboj , ( upozornění pro přítomné horké hlavy ) jen ověřený fakt ze zaměstnání a sledování okolí všeobecně... Čus

        NMRKnato - Profil | Po 5.5.2008 12:03:53

        Petr Koch : zavádění K70, úseků CHaP, lovu 24 svazem, je pouze snaha nejít proti proudu "moderní kaprařiny" jako zásadního a nejhlasitějšího proudu v rybařině a nenechat se obviňovat ze zpátečnictví, vždyť nás to nic nestojí a že to odnesou jiné druhy ryb? Už tady žádné jiné nejsou...

          NPetr Koch - Profil | Po 5.5.2008 11:59:53

          macek - ®: čemu konkrétně?

            NPetr Koch - Profil | Po 5.5.2008 11:59:01

            Je potřeba s K-70kou velice opatrně nakládat a zaměřit se na horní míry Lína a dalších ryb. S tím, že je kapr v podstatě hospodářská komodita určená na stůl rybáře, s tím souhlasím a v podstatě tomu dávají za pravdu i zarybňovací plány. Aby se hnulo s dekretama jejichž součástí jsou ony zmiňované plány bude větší oříšek než třeba prosazení nonstopky :o)

              Nmacek - Profil | Po 5.5.2008 11:57:20

              p.koch> jestli tomu co jsi napsal fakt věříš, tak jsi naivní jak patnáctka. nic ve zlém. ;-)

                NPetr Koch - Profil | Po 5.5.2008 11:55:55

                macek - ® : jenže já neberu K-70 pouze ve vztahu ke kaprům. V podstatě se dá říct s trochou nadsázky, že skupinka lidí vyburcovala davy k prosazení horní míry pro kapry, který jednoduše upřednostňují a zaměřují na ni skoro všechno snažení. V podstatě to beru jako doklad toho, že se současným stavem je možné pohnout a jde nasměřovat rybařinu trochu někam jinam než se dlouhodobě řítí. A myslím si, že stejně jako se podařilo skupince kaprařů ukecat lidi co by nikdy kapra nepustili, stejně tak se podaří při troše snahy vysvětlit lidem, že tady není jen kapr. Ve chvíli, kdy by se lavinově prosazovaly horní míry kaprů ve většině MO, chápal bych to jako velkej průser a znehodnocení vod.

                  NPetr Koch - Profil | Po 5.5.2008 11:50:28

                  Dalimil - ® : ale hovno, je to zmatený a domotaný stejně jako ten článek. Nějak jsem nemohl najít ty správný slova a návaznosti, aby to vyjádřilo co jsem tím chtěl říct. Ale třeba to někdo pochopí i přes ten zmatek.

                    Nmacek - Profil | Po 5.5.2008 11:49:14

                    P. Koch> zajímavá sebereflexe.
                    nicméně podle mě na K70 nic pěkného není, a nesouvisí to nijak s tím že jsem muškař. podle mě kapr jako druh si nezasluhuje vůbec žádnou zvláštní ochranu a nevím, proč je vůbec počítán mezi ryby ušlechtilé. chápu, že lidem, co si povýšili kapra na modlu se to nebude líbit, ale je to tak - kapr je hospodářské zvíře, stejně jako prase.
                    ÚS Moravskoslezský evidentně jako v mnoha jiných případech nepřemýšlel vůbec, a tak zavedl K70 tuším na 34 revírech, což je několikanásobně více, než v celém zbytku ČRS.

                      N[uzivatel odstranen] - Profil | Po 5.5.2008 11:39:08

                      Já by sem chtě být jako strejda Slávek... EDIT: Kocháč -- uznávám, hezky napsaný...

                        NPetr Koch - Profil | Po 5.5.2008 11:39:08

                        Tak jsem si celý článek přečetl už včera a moc kladně neohodnotil. Spíš mi z toho vychází jeden dost zásadní poznatek a názor, kterej se formuje už delší dobu.
                        Ono je to s peticí k-70 dost složitý a extrémy v obou táborech jak příznivců, tak odpůrců jsou k ničemu. Jestliže se podívám na sebe a trochu do minulosti, spatřuji, že jsem začal chytat kapry a dost se nechal uplácat k pohledu tzv. kaprařské veřejnosti. Dnes si i myslím, že ze začátku to byla možná snaha o to, abych se zařadil mezi určitou skupinu, mezi kapraře. A kaprař se vyznačuje tím, že má samozřejmě stojan, děličky, hlásiče, biwak, postel a v neposlední řadě dostatečně transparentně vystavenou na odiv podložku, kýbl s vodou a klin-ik. Jenže po nějaké době jsem pochopil, že ta kaprařina je trochu někde jinde, teda aspoň to moje nové pojetí kaprařiny. Jednoduše si myslím, že se kaprař snaží chytit opatrné velké kapry, ke kterým se chová slušně a samozřejmě je i pustí. Ale problém je v tom, že spousta lidí bere kaprařinu moc extrémně a to podle mne i z toho důvodu, aby o sobě dal vědět, že kaprař je. Absolutní pouštění všeho je podle mne nesmysl, vždyť kaprů se nasazuje neuvěřitelně moc. Bohužel jsem se dostal do té fáze, že je mi líto každé ryby a nejsem ochoten odnést od vody nic. Ale jednu zásadní změnu jsem prodělal a to tu, že se na kluky nebo třeba i starší chlapy co si vezmou kapra dívám jinak. Proč by si proboha nemohli vzít násaďáka, zkuste si představit, jak by to vypadalo, kdyby každej začal chytat metodou chyť a pusť. Dívat se na každýho, kdo klepne kapra jako na masařku je blbost. A co se týče trofejních ryb, ty by se měly chránit a to takovou intenzitou jakou ten který revír potřebuje. Zavádění K-70 je pěkná myšlenka, ale musí se s ní velice opatrně zacházet a opravdu hodně přemejšlet nad tím, kde horni hranici zavést a kde ne.
                        Muškaři jsou samozřejmě po právu nasraní, protože valná většina členské základny chce toho kapra, ale podobné výroky o vyvraždění všech prasat jsou stejně nesmyslné jako výroky o masařích ze strany nás kaprařů. No asi to moc hlavu a patu nedává, ale pokusím se to někdy sesmolit líp.
                        Podle mne jde o to, aby jsme se naučili chovat slušně a s rozumem k přírodě a naučili se spolu komunikovat a našli cestu jak se společně domluvit na tom co bude pro přírodu nejlepší za předpokladu zachování našeho koníčku.

                          NMichalM(štikař) - Profil | Po 5.5.2008 11:13:17

                          směju se a raději nebudu hodnotit:-D

                            NEl Duffus - Profil | Po 5.5.2008 11:10:52

                            bucharovic- jenom k tvému komentáři. Představuješ si to asi tak, že by se měl ck nejdříve podívat do karty, potom vyhodnotit s kým má vlastně tu čest a podle toho reagovat? O tom, že čtyřicátník nebo padesátník má více páry než člověk kolem 25, je nesmyslné se bavit, je to blbost a blud

                              NDalibor MC - Profil | Po 5.5.2008 11:08:04

                              souhlas

                                Nmacek - Profil | Po 5.5.2008 11:06:40

                                takže shodneme se všichni na tom, že K70 je krávovina?

                                  NKopyto - Profil | Po 5.5.2008 10:50:06

                                  Patří je sežrat všechny.A je pravda ,že velcí kapři jsou dobří.Je jich všude plná prdel.Hlavne na těch placenejch revírech.

                                    Nbucharovic - Profil | Po 5.5.2008 10:48:52

                                    Carpkiller - na to jakej jsi cucák si hraješ na dost drsnýho frajera. Uvědom si ty troubo,že tady s tebou komunikujou chlapy co by mohli být tvými fotry ( i když si myslím že o takovou čest by nikdo z nás nestál) Tak až se příště budeš ohánět tím,jak někomu rozkopeš hubu , tak si uvědom,že takovej zralej čtyřicátník - padesátník má mnohem víc páry,zkušeností než ty možná kdy budeš mít. tak příště važ slova a ke starším se chovej trochu víc s úctou. On i ten K - 70 může být na světě dýl jak ty.....

                                      Nplantena - Profil | Po 5.5.2008 10:39:49

                                      Dorazím k Vltavě. Na řece pěna v celé šíři toku tak 10 cm, ve vracáku půl metru...
                                      V mediích se potom dozvím, že se jednalo o ekologicky neškodnou pěnu...
                                      Zmizeli všichni cejni, zmizeli všichni karasi, zůstali jen hrouzci. Teď se objevili kapři kolem 25 cm :-)
                                      Není co vracet do vody, natož něco nad 70. To co vytráví Praha ve Vltavě nikdy žádní masaři nedokážou zvládnout. Než stihne nějaký kapr vyrůst na 70 je voda stokrát otrávená (ekologicky neškodně).

                                        Nbucharovic - Profil | Po 5.5.2008 10:34:13

                                        Pokud byl článek ( já se modlím aby ano ! ) myšlen jako parodie a měl přimět jisté lidi aby přehodnotili případné léčení své nemoci zvané Rybóza - masaróza -likvidóza rybo-osazóza , tak to beru. Pokud byl myšlen vážně jako hold masařině,tak je mě smutno.....