Tření sumce, už to někdo z Vás viděl ?

Viděl už někdo z Vás tření sumců ?
Kdy k tomu dochází ? Teplota vody, tlak, počasí, prostředí, v které době, atd ? Nemá někdo s tím nějakou fotku ?
Všem kdo jsou ochotni podělit se o informace moc děkuji.
Autor diskuse: Nav - Profil , 29.4.2008 dravci - ostatní

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 15:21:48

ano, 2fenoxiethanol, ale i hřebíčkový olej (nevím zda je to napsáno dobře)

jindraŠ - Profil | Út 29.4.2008 15:01:29

rybarjj: Asi jste je určitě vytírali v anestezii.Co jste používali?

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 14:52:46

ty mylné fámy co se dědí a nevědomost, jsou důvodem proč se vůbec zapojuji do diskusí a to jen těch odborných o kterých něco vím a mohu to doložit. Ta teplote 22-24 je jistota, neříkám že v přírodě se netře při nižší, ale když vás v půl druhé ráno vzbudí alarm, že teplota klesla pod 22 a musíte s tím jít něco okamžitě dělat tak si jí určitě pamatovat budete.

Knapík - Profil | Út 29.4.2008 14:42:09

ani slovo proti......jednoznačný souhlas

hraji - Profil | Út 29.4.2008 14:22:29

Knapík: já beru v potaz hodně věcí, ale nízká informovanost není důvodem k tomu, aby zde někdo osočoval jiného rybáře jen kvůli tomu, že si dovolí napsat svouji zkušenost z praxe.
Je příznačné, že se pánové Walys a Čodiš z diskuze vytratili, aniž by doložili svá předchozí tvrzení, nebo se napadenému omluvili.

RomikS - Profil | Út 29.4.2008 14:11:38

MM- tam jsem jednou viděl jednoho,ale to jenom hlídal hnízdo,brodil jsem a zahlídl ho pod podemletým břehem,vůbec se nebál.

Martin M. - Profil | Út 29.4.2008 14:04:07

k otazce - udajne byvaji videt na loukach u pritoku Vranova, ale sam jsem to stesti nemel.

Knapík - Profil | Út 29.4.2008 14:03:47

Já sledoval se zájmem tření ježdíků, dále parem, podouství, cejnů, tloušťů, zkrátka mých oblíbených říčních druhů.
Taky nepředpokládám, že by se v našich podmínkách vytíral sumec v květnu (bez hypofyzace atd..), ale kdyby bylo už od února 20stupňů, tak by to šlo.
ale to spíš v těch zemích jižněji poožených.

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 14:01:48

Kubajz- to netuším, ale je to neskutečná koncentrace všech živin, takže asi ano, ale hlavně ten rozklad klade nároky na kyslík

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 13:59:41

Nemyslím že uvidíš víc než vír na hladině, jak už jsem říkal drží se hlouběji, ale pokud na dané lokalitě nemá jinou možnost, možná budeš mít super podívanou, což přirozený výtěr rozhodně je. Já zatím viděl tření lína, koi, kapra, perlína, jesena, plotice a štiku

Kubajz - Profil | Út 29.4.2008 13:57:48

rybarjj-dík za odpověď.Projeví se to na příjmu potravy?třeba že jim to stačí pokrýt během vstřebání potravní nároky?

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 13:53:18

ano, dojde k rozkladu a vstřebání. Občas se mohou projevit nějaké komplikace (tepelný šok, stres), které zapříčiní následnou neplodnost, nebo i smrt. Problém je to hlavně u lososovitých, které při špatném vytření tzv. zatvrdnou

Nav - Profil | Út 29.4.2008 13:50:53

rybarjj Ne, v žádném případě bych při tom nelovil, ale já se o ryby zajímám hodně celkově, taky chodím dost k vodě jen s foťákem a třeba jen několik hodin pozoruji přírodu. Hodně rád bych to tření někdy viděl, i kaprů, nikdy se mě to ještě nepodařilo. Není ale tolik času být u vody stále, tak se snažím získat nějaké tipy kdy by se mě to třeba podařilo vyfotit. Jo ještě tře se sumec spíš ráno nebo večer ? Každopádně moc dík za info.

Kubajz - Profil | Út 29.4.2008 13:49:38

rybarjj-a co se stane s jikrama v jikernačce,která se ten rok netře(nízká teplota vody v období tření atd.)Už jsem slyšel názor,že to ryba nějakým způsobem tráví nebo co.Můžeš na to odpovědět?

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 13:47:13

Opravdu se nemohu dočkat, až my zde někdo popíše jak probíhal výtěr sumce ve volné přírodě ČR a to ještě v květnu.
Dám sem foto z toho výtěru na líhni 19.6.2007 a omlouvám se za kvalitu (normálně bych takovou fotku neprezentoval)

LudaT - Profil | Út 29.4.2008 13:40:12

rybarjj: dík než sem to napsal a odeslal, tak si už odpověděl za Cottuse.

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 13:36:30

LudaT: myslím že na to co myslel Cottus, jsem už odpověděl

LudaT - Profil | Út 29.4.2008 13:34:49

Martin M: no dík teda. :-) Ještě si počkám jak to myslel Cottus. :-) rybarjj: a může se sumec i "nevytřít"? Fakt tomu nerozumím, takže možná hodně blbá otázka. :-)

rybarjj - Profil | Út 29.4.2008 13:32:37

má pravdu, aktuální teplota není jediný faktor. od poledního výtěru musí ryby "nasbírat" součet deních teplot a to především za poslední tři měsíce před nastavajcím výtěrem. tyto údaje v číslech jsme si uváděli jen u kapra, ale v praxi nemají význam. Dále je to přitomnost druhého pohlaví

Martin M. - Profil | Út 29.4.2008 13:31:11

LudaT> treba ze kdyz bude teplota vody dostatecna uz v unoru, tak se ti proste ten sumec nevytre :-) vse chce svou dobu...