Seznam článků - Všechny články

Pro osobák a domů

oprvé v životě nedokážu zvednout rybu! Martin mi asistuje a společnými silami pořizujeme několik fotek.

Poobednajšie prekvapenie

V mierne priesvitnej vode som videl hrubší boleňový chvost a potom sa zablysklo aj telo.

Jarní šupináči

Důležitou částí mých montáži jsou vyměnitelné zátěže, které jsem umístil do boční závěsky na spoj mezi šokovým návazcem a pletenou šňůrkou.

Květen na řece - 3. díl

Nebojte se experimentovat, věřte své intuici a buďte vždy o krok před ostatními rybáři.

Velký proud přinesl velké ryby

Je brzo ráno. Vstávám. Jen co vylezu z bivaku, vidím, že silné noční deště zvedly hladinu řeky.

Čaro velké Moravy

Jako cílenou rybu jsme si zvolili především dravce, sumce a candáty. V pondělí dopoledne jsem nasedl do džípu k Radkovi a vyrazili jsme vstříc dobrodružství.

Kamikaze na osobák

Do osmé hodiny ranní zdolávám jednoho kapra za druhým. Míry na úlovkovém archu jsou nad očekávání optimistické

Setkání kaprařů

Během celého víkendu si rybáři mohli vyzkoušet produkty firmy FLAJZAR, vůbec poprvé se nám dostaly do rukou nové hlásiče FLAJZAR Fistron NEON

Letní výpravy za šupinatými legendami

Ryba s námi párkrát otočila člun, když se snažila znovu zajet do stejné vázky. To jsem ale nemohl připustit.

Kaprařské prokletí

Hned po záseku je zřejmé, že ryba zná téměř každou překážku pod hladinou. Na pár okamžiků se jí daří zajet i do vázky. Pomalé přetahování ale pokračuje.

Expedice za labskými plnokrevníky

Někdy totiž stačí opravdu jen zdánlivá maličkost a člověk se pak nestačí divit, jak se jeho život pozvolna posouvá jiným směrem.

Dech beroucí výprava do divokých proudů

Času není mnoho, ale nemohl jsem odolat jihočeské přírodě a řece Vltavě a musel jsem jít podráždit zdejší ryby.

Splněné přání - jak na to?

Říká se však, že štěstí přeje připraveným, a to my jsme opravdu byli! Nic jsme nepodcenili a do všeho šli naplno.

Do třetice na jistotu

Sleduji předpověď počasí, která hlásí, že by odpoledne měl konečně přijít vítr a déšť, na který jsem čekal.

Verte svojmu miestu

Asi to poznáte všetci, každý víkend vás hryzie myšlienka, kam opäť pôjdete, aké ryby tam máte šancu lapnúť, na čo budete chytať a na ktoré miesto položíte svoju tentokrát k dokonalosti vyladenú montáž.

Mohu na ryby, i když se mi nechce

Začátky mých vnoučků jsou naprosto jiné než ty, jaké jsem prožíval já. Má rybařina byla osamocená a tichá.

Poslední letošní líni

Když mám lína v podběráku, je mi jedno že prší a mám rozmáčené ruce. Pěkný lín stojí za trochu toho nepohodí.

Co jsem nestačil tátovi říci

Tátu si nikdo nevybírá. Některý je kliďas, jiný cholerik, jeden se synovi věnuje od rána do večera, druhý mu nechává volnost, ale u těch rybářských obvykle bývá mezi těmi dvěma jakési zvláštní vlákno, co je spojuje.

Prázdninová výprava s dětmi

Škoda, že prázdniny nejsou stejně jako v Rusku tříměsíční. To bych v září s dětmi ještě někam na čtrnáct dní vyrazil.

Leden bez sněhu, rybář na břehu a ve střehu

Ryba z malé tůně mi rve vlasec z navijáku a maže dolů po proudu. Přeletí mělčinou a zastaví se v hlubší tůňce, kde měla být moje další zastávka.

Táto, děkuju Ti, jen díky Tobě jsem rybářem!

Myslím, že podobně začala spousta z Vás. Dovolte mi proto trochu zavzpomínat, protože v současné uspěchané době bychom se měli umět zastavit a uvědomit si své rybářské kořeny.

Můj dávný sen

Můj starý lístek úřad uznal jako dostatečný doklad k vydání rybářského lístku nového, a tak jsem se stal po bezmála čtyřiceti letech znovu rybářem.

Příběh jednoho dědy, který mě přivedl k rybaření

Každý rybář má vzpomínky na toho, kdo ho k rybaření přivedl. Někdy je to známý, ale častěji asi táta nebo děda. Jsou rybáři, kteří třeba ještě i dnes používají některé staré věci po svém dědovi.

Kolotoč na rybníce

Já, když přijdu k rybníčku, kde je mnoho rybářů, kteří každou chvíli nahazují, stěhuji se vždycky co nejdál od nich.

Bílý tygr

Když budou ryby nablízku, úspěch se dostaví. A když ne? Pak nezáleží na barvě, ani na ničem jiném, protože v chladné vodě se ryby příliš nepohybují a špatné místo je pak prostě špatné pro jakoukoli návnadu

Tam, kam nikdo nechodí

Kam se člověk u vody vrtne, tam na někoho narazí. Jen staré tůně v odlehlých koutech nabídnou trošku samoty a ani tam to není stoprocentně jisté

Vláčka nevláčka

Vodu pročesávám poctivě, vymetám dolíky, proudy i mělké partie, nástrahou šmejdím u dna, ve sloupci i pod hladinou. Jenže ryby si asi řekly, že dneska prostě ne!

Tři dny mě trápil

Skoro jsem se lekl, přestože jsem záběr očekával. Teď jen rybu neztratit. Vzteká se a snaží se utéct do hlubší vody.

Je po dešti...

Vedu nástrahu pod hladinou pěkně skotačivě a na čistých místech ji nechávám klesnout hlouběji.

Prostě se jen zašít do trávy

Mám rád jednoduchost bez plánování, jemné náčiní a spokojím se i s malými rybami. Jen prostě dál od starostí a všeho kolem.

Velká radost s malým splávkem

Nakonec se rozhoduji pro splávek. Mám trošku výčitky, že jsem právě tuhle techniku v poslední době tak trochu zanedbával

Zanesu to do díry

Nakonec si řeknu, že vůbec nebude špatné najít si příhodné místo u říčky a zkusit toho víc. Posedím si u feederového prutu a můžu zkusit chytit třeba i nějakého dravce

Myslet jako ryba

Vyslechl a přečetl jsem za svůj život tisíce pouček o tom jak a kde hledat ryby a musím konstatovat, že ne vždy fungují.

Zlaté překvapení

Ryba ve své divokosti pomalu polevuje a už křižuje vodu méně agresivně. Po chvíli už poslechne a dá si říct.

Rybářská detektivka

Život nám přináší mnoho nevšedních zážitků a často překvapivá rozuzlení.

Dopoledne v podvodní džungli

Už pár dnů jsem měl nutkání vypravit se na malou říčku a vyloženě si pohrát se splávkem.

Zimní kapři

Po většinu roku používám spíše jemnější náčiní, takže v zimě toho zase až tolik měnit nemusím.

Po vedrech

Jako když mávnete kouzelným proutkem, po dvou dnech intenzivního deště přestává pršet a my v pohodě rozbalujeme náš tábor.

Možnosti jednoho revíru

Když jdeme k vodě, hlavně takové, kterou pořádně neznáme, míváme celkem bujné představy o tom, co bychom chtěli chytit.

Poprvé po zimě

Je tu den D a zdá se, že mě tentokrát počasí nevyšplouchne. Volím proto delší cestu s vidinou větších ryb a bude to řeka.

Trošku malá, myslím...

Někteří rybáři s nostalgií vzpomínají na staré časy, jiní říkají, že to o mnoho lepší nebylo, a ten, kdo chytá ryby jen krátce, se v tom přirozeně nemůže nijak orientovat.

Tentokrát to vyšlo

To, že i malé vody ukrývají pěkné ryby, je tak trochu otřepaná fráze, ale je to prostě tak. Samozřejmě to neplatí o všech, protože není voda jako voda.

Rváči z potoka

Teď stojím s krátkým prutem a splávkem u hlubší tůně na malé říčce. To je něco úplně jiného než rozsáhlá vodní plocha, kde se oko nemá čeho chytit.

Šoulačka trochu jinak

Nához byl povedený, ale i přes to začal sumec pomalu klesat, až zmizel úplně.

Příběh zimního lovce

Zima není období, kdy by to většinu rybářů táhlo k vodě.

Lov královen 1. díl

O lovu hlavatek se říká, že je to jako sumčí přívlač v mrazu. Absolvujete tisíce neúspěšných náhozů s těžkým vybavením. Když pak záběr dostanete, tak o hlavatku často přijdete při zdolávání.

Nedravci na přívlač

Na řece určitě půjdou tloušti a bude s nimi bezvadná zábava. Stačí jen vzít pár malých wobblerů do krabičky a vyrazit.

Když berou velké podoustve

Staří rybáři říkali, že kdysi byly naše řeky plné nádherných podouství, ale já si musel na svou první skutečně velkou pěkně dlouho počkat

O Michalovi, který chytil a pustil

Dojemný příběh z dětství party malých rybářů, kteří měli svá čestná pravidla, přestože byli pytláci.

Kapr František - Povídka devátá

Hodovali jsme takto několik dní. Břicha jsme měli nacpaná k prasknutí. Cejni byli ze tření tak unavení, že se nezmohli na žádný odpor.

Pokud máte nějaký svůj článek, velice rádi Vám jej zde na MRKu za honorář zveřejníme. Články posílejte na mrkmrk.cz. Děkujeme. Pravidla pro zveřejnění článku na MRKu