Mělník 2008 aneb Skrze Becherovku k vítězství

- KóĎa

Zraky všech nadšených feederařů závodníků se upínaly k poslednímu kolu naší největší soutěže – Mistrovství ČR v LRU Feeder 2008. Konalo se na tradiční lokalitě v Mělníku na řece Labi. Místo snad všemi oblíbené pro svoji perfektní zarybněnost a ochotu ryb seznámit se alespoň na chvíli s jemnou síťovinou vezírku. I rosničkáři nás chtěli svojí předpovědí potěšit, leč silná inverze v místě konání (alespoň v sobotu) zaúřadovala a mlhy bylo jak nad pověstným rybníčkem Brčálníkem. Akorát Rákosníček scházel k dokonalosti. Třeba na nás rybářské blázny pokukoval z tůně sousedící se závodním úsekem A.

Mělník feeder Zmíněná tůň… Rákosníček bohužel (ač lákán na „karlovarský mok“) nebyl zastižen.

Ale všechno po pořádku. Někteří nedočkavci vyrazili již ve čtvrtek, aby řádně otestovali sestavy, krmení a ostatní maličkosti, které nakonec rozhodují. Oficiální trénink začínal tradičně v pátek. V poledne bylo na trati k vidění již okolo dvaceti závodníků. Dorazil i náš západní spojenec Kary se svojí drahou chotí. Po srdečném přivítání mu byla předána k opatrování naše krmná dávka na celý víkend, tudíž se jeho felda musela pořádně prohnout. Bohužel mě pracovní záležitosti odvolaly od vody, takže jsem zpět dorazil až v sobotu ráno. Nepředpokládám ale, že by se trénink u řeky a později u stánku vymykal obvyklým zvyklostem. Sobotní ráno bylo důkazem, že mnozí se večer připravovali vskutku důkladně.

Mělník feeder Luboš (Kastlík) Kasl řádně a přesně zakrmil a mrmloně této velikosti tahal na hod.
Mělník feeder Ponty s mrmloněm v kombinaci se zdravým životním stylem; i KóĎa zneužil na chvilku jeho cajk.

Přestože jsem v pátek nějaký ten „šláftruňk“ požil, spánku jsem moc nedal. Přeci jenom průběžná výsledková listina náš team (ve složení Davaprd, Kary, KóĎA) zavazovala k tomu, aby nedošlo k nějakému výbuchu o rozměrech toho z Indonésie L. P. 1883. Bodové rozdíly byly malé, vše je tedy krásně otevřené. Nenechali jsme nic náhodě a ještě před mícháním a ošetřováním živé jsme společně s kapitánem Davaprdem zavítali k „Včelímu medvídkovi“ na tradiční 2 x 2 kalíšky karlovarské pochutiny. S úsměvem jde všechno líp. Krmení jsme zvolili to od Mistra Konopáska. V Pardubicích se nám osvědčilo, tak proč ho znovu nepoužít. Základ klasika – TTX, melasa, Aromix Bremes. Krmení jsme doplnili angl. vločkou a velkým objemem liběchovské krtincové hlíny. Akorát jsme vše navařili, když začínalo losování. Los nebyl nijak zvláštní. Já jsem zavítal na populární „louku“, takže jsem se moc se stěhováním nenadřel. Kolegové na tom byli o poznání hůře.

Mělník feeder Pro chytání se vyplatilo přidat do krmení hodně kukel.

Závod v našem sektoru probíhal poměrně nudně. Ryba nebrala. Kromě áčka tomu tak bylo ostatně všude. Ovšem situace na „mé“ louce byla nejhorší. Kromě závistivého pokukování na Láďu Hrabala (ten jediný na můj dohled tahal), občasného přehození, dostřelení kuličky krmení či dumáním nad tou pravou nástrahou jsem se moc nebavil. Ani telefonáty s kapitánem nevěstily nic dobrého. Nakonec se mi podařilo náhodně vydolovat tři cejny (dva z nich) během tří minut. Bohužel mi pak hejno zase frnknulo a bylo po zábavě. Troubení pak ukončilo naše trápení. K váze jsem vzhlížel s velkou obavou. Nakonec při mně stáli všichni svatí a nadělili mi za můj mizerný výkon krásnou čtyřku. Láďa získal po zásluze jedničku, ale s váhou, která se k Mělníku moc nehodí. Rybkám se u nás prostě nechtělo. Davaprd vyválčil ve svém favority nabitém sektoru osmičku, Kary za krásných pět. Začalo zdlouhavé počítání průběžných výsledků. Malinko jsme zvýšili náskok a naše naděje žije.

Mělník feeder Petr Štětina na Mělníku v minulém závodě suverénně zvítězil (1+1), ale v tomto kole se SEMA týmu tolik nezadařilo a ani SEMAPES se příliš vesele netvářil.

Původně jsem chtěl jet s Davaprdem domů, abychom se na ten rozhodující den pořádně vyspali, ale nakonec jsme své rozhodnutí přehodnotili a zůstali na místě ladit formu, zneschopnit své nepřátelé ochucenými sloučeninami C2H5OH – zkrátka se dobře pobavit se stejně postiženými přáteli. Večer se vyvedl, o to horší bylo ranní vstávání.

Mělník feeder U stánku se diskutovalo do brzkých ranních hodin, Kary bedlivě naslouchal zkazky známého antikomunisty a nakonec došlo i ke kulturním projevům ve formě zpěvu (u některých z nás se jednalo o pouhý pokus a následně se tímto sluchově „postiženým“ omlouváme).

Náš týmový duch je ta nejsilnější stránka Kodyjaků. To se projevilo i v neděli ráno, kdy mi bylo umožněno, abych zaspal losování, míchání – zkrátka všechny podstatné ranní záležitosti. Nezbývalo nic jiného, než se za projevené pochopení odvděčit výsledkem. A moje chuť se rapidně zvýšila, když mi bylo do mého provizorního ubytování (Škoda Fabia) vhozena tradiční placka s nápisem A7. Skvělé nalosování, tam ryby budou. Kary má celkem slušný los pod mostem, zato Davaprd si tahá F12, což považuji za tragické. Budeme se s tím muset zkrátka poprat. Mně se od začátku celkem daří, celý závod tahám cejny všech velikostí. Teda spíše těch menších. Chytám tak daleko, jak mi mé oblíbené Amnesie a 70g krmítko dovolí. Dáva se trápí, Kary nezvedá telefon. Pak mám hodinu výpadek, z čehož jsem hodně nervózní a opouští mě představa, jakou váhu ukrývá můj vezírek. Rozhodne tedy vážení jako obvykle. Z týmu je první vážen Davaprd a bohužel potvrzuje špatný los jedenáctkou. Jdu se podívat na vážení Karyho, ten má krásné ryby, kterým vévodí obrovský tloušť. Stačí to na parádní trojku. Tak a teď je řada na mně. Váha se zastavuje na osmi kilech rovných a já vím, že to špatné nebude. Nakonec mě vzal jen soused (mizera Pavel K.) – a to o jednu plotičku, které jsem se v průběhu závodu vysmíval. Po zvážení se rázem stávám terčem vtipů okolí, neboť si vzali na paškál moji pověstnou nervozitu. Nezbývá než sbalit nádobíčko a počkat, jak to naše celoroční snažení dopadne.

Mělník feeder 8 kilo byla v neděli příjemná váha v sektoru A.
Mělník feeder Pavel (vpravo) se usmívá, tuší úspěšné kolo, to Fanda je dobře naladěn skoro pořád a závody si vždycky užívá.

Sponzorem kola byla společnost Maso-Třebovle s.r.o. a o tom, že „Řezníci“ umí nejen skvěle chytat ryby, ale skvěle se vyznají i ve své profesi, nikdo z nás závodníků nepochybuje. Jejich ceny jsou vždy ozdobou každé jimi sponzorované soutěže. Nejinak tomu bylo i nyní. Voňavá uzená selátka, obrovské kýty, oku i jazyku lahodící koše s uzeninami. Pro každého obžeru pohled k nezaplacení. Z těchto krásných cen se radovali ti nejlepší posledního kola – za jednotlivce první Láďa Chalupa, druhý Vláďa Šajerman a třetí Románek Srb. Za družstva to byli první karlovarští K&K Servis Feeder Team (R. Vinař, L. Chalupa, F. Pelíšek), druzí Fishig Aussie Gammarus - MO Uničov (P. Bořuta, V. Hrabal, M. Tychler) a třetí Milo Feeder Team Znojmo (J. Goda, M. Pop., L. Jedlička).

Mělník feeder Příprava vyhlášení výsledků, tabule se sponzory nesmí chybět.
Mělník feeder Vítězné družstvo ze 4. kola mělo doma asi pořádné hody :-) K&K Servis Feeder Team (R. Vinař, L. Chalupa, F. Pelíšek).

Následně se začalo s vyhlašováním celkových vítězů seriálu čtyř dvoukolových závodů v kategorii tříčlenná družstva. Jako třetí se umístili ostřílení borci RSK Feederklub ve složení Roman Srb, Březík Rudolf, Rathouský Petr. O příčku výše a to jen o CIPS body se probojoval team Fishig Aussie Gammarus - MO Uničov se závodníky P. Bořutou, V. Hrabalem, M. Tychlerem. Když už byl vyhlášen v této kategorii 1. i 2. vicemistr, začali jsme pomalu věřit, že jsme to dokázali. A dokázali. Naši první účast v této soutěži jsme ozdobili mistrovským titulem. My, tedy kapitán Davaprd (v občance má jméno ing. David Tůma), Kary (ve stejném dokladu má uvedeno Pavel Karásek) a nakonec já – Jirka KóĎA Kodýdek. Byla za tím obrovská dávka štěstí, ale to musí přát každému rybáři, který touží něčeho dosáhnout.

Mělník feeder Nejen o tyhle krásné poháry se bojovalo.
Mělník feeder Nejlepší týmy pro rok 2008.
Mělník feeder Naše „maličkosti“ při (jak Kary vtipně dodal) „10 vteřinách slávy za 50.000,-“.

Nakonec nezbývá než vyhlásit tři nejlepší jednotlivce. Začínalo se od třetího místa a světe div se – jdu si pro další pohár (aneb jak to nazývá má přítelkyně „další cetka do domácnosti“). Druhé místo obsadil Pepa Dohnal. Mistrem ČR v jednotlivcích pro rok 2008 se stal Michal Prášek Řehoř. Všem velká gratulace.

Mělník feeder Nejlepší jednotlivci pro rok 2008.

Veliké poděkování za celou sezónu si zaslouží určitě hodně lidí, kteří pomáhali jak v jednotlivých kolech, tak vlastně už před samotným zahájením – a to s organizací, rozhodováním, kontrolou, v neposlední řadě s občerstvením. Je to jen malá část věcí, které je třeba ohlídat, okoukat, oběhat, obvolat, „okecat“ a všelijak „o-xxx“. Je jasné, že nemůžu všechny vyjmenovat, ale každý z té naší bandy ví, kdo se okolo všeho pořád („v dobrém“) motá, a tak snad ani toho netřeba…

Ještě přikládám pár fotek pro dokreslení atmosféry, která na Mělníku panovala.

Mělník feeder Danek i jako přísný rozhodčí si občas sednul a poklábosil, Ruda to taky ocenil.
Mělník feeder Budoucí vítěz celého ročníku zatím jen doufá a trpělivě zdolává.
Mělník feeder Eliška se v konkurenci dospělých neztrácela.
Mělník feeder Honza Douša Kukačka je jeden z kvalitních pedagogů.
Mělník feeder Jirka si závody taky užil.
Mělník feeder Kary a jeho drahá polovička se připravují na nedělní kolo.
Mělník feeder Konec posledního letošního závodu, teď ještě odtahat vše zpátky do aut a vyrazit na poslední vyhlášení.
Mělník feeder Dobojováno, díky a na jaře zase do toho.