Na sklonku dne se kvalita ukáže .....

- BCG

Je podzim a za pár dní odjíždíme na ryby. Nevíme přesně, na co budeme chytat, ale nápady se nám honí hlavou. O jedné boiliesové směsi máme jasno. Používáme ji již od jara a to se značným úspěchem. Já osobně mám na něj několik kaprů nad 12 kg.
Tento mix obsahuje následující:
1 kg Žluté semínko Super Aktiv 2000
4 ml Creme Elite
4 ml Crenberry Nutrafruit
1 Lžička Betain HC1
8 ml Multimino PPC
5 kapek esenciální olej Bergamot
1 Lžička Cream Super Sweet
Hned na počátku jara jsme se rozhodli vypustit jakékoliv krmné kampaně a vyzkoušet lov s pomocí PVA sáčku. Je pravdou, že záběrů je poněkud méně, ale zato trofejních ryb mnohem více, vždyť například ve Francii se již řadu let jinak nechytá. Tato metoda ale funguje jen tehdy, pokud jste dokázali rybu lokalizovat a máte opravdu kvalitní boilies. Pokud lovite s pomocí PVA sáčku nebo šňůrky, máte také výhodu v tom, že nespotřebujete tolik boilies a můžete prolovit mnohem větší úsek lokality, kde právě chytáte. Spolehlivě funguje jak na vodách, kde není příliš mnoho ryb, tak i na vodách silně prochytaných! Pověra o tom, že si kapr musí na boilie zvyknout, je založena asi tolik na pravdě, jako že kapr v nocí spí!
Doporučuji boilies rozpůlit a doplnit pelletami, a potom nasypat do sáčku, který se zaváže, na několika místech propíchá, aby rychleji klesal ke dnu a napíchne na háček. Jestliže chcete tento způsob lovu vyzkoušet, pořid'te si kvalítní boílie a pellety a ne nějaký rádoby boilies! Věřte nebo ne, opravdu se vám to vyplatí. Velkým pomocníkem vám budou také dipy a spreje.
Nám se nejvíce osvědčily dipy: Bait Soak Complex, Assasin PT10 a Activ 8. Jedná se o výrobky anglických firem Nutrabaits a Mainlíne.
Tyto dipy jsou založeny na tekutých potravách a ne na esencích, což nám na silně prochytaných vodách může být velice ku prospěchu. Navíc Assassin PT 10 a Activ 8 jsou dipy specielně vyvinuty pro lov na těch nejtežších lokalitách. Assassin PT10 je namíchán tak, aby svým složením vyhovoval kaprům všech kategorü, zatímco Activ 8 je složen z osmi aktivních složek, které preferují převážně větší jedinci, což mohu s určitostí potvrdit, jak jinak vysvětlit asi 60 záběrů za 5 dní lovu na Assassin, kdy se váhová kategorie pohybovala od dvou do pětí kil a jen jeden záběr na Activ 8, který přinesl 10 kg kapra. Přitom obě dvě nástrahy ležely asi dva metry od sebe. Tato první skutečnost nás na tolik přesvědčila, že oba dva dipy použiváme s velkým úspěchem po celou sezónu. Bait Soak Complex se zatím projevil jen jednou, a to v podobě 11 kg šupináče, v době, kdy ostatní neměli ani potah. Ale to jsme ještě netušili co na nás Bait Soak Complex ještě letos chystá! Ale nepředbíhejme událostem. Další mix, pro který se rozhodujeme je tohoto složení:
1 kg HNV Robin Red Super Aktiv 2000
2 Lžičky chuťového stimulátoru Shellfish Rod Hutchinson
5 ml koření (jedná se o směs pálivého koření, které bude uvedeno na trh firmou Jet Fish)
2 ml sladidla
1 Lžička Betain HC1
8 ml Minamino
Pro tento mix se rozhodujeme hlavně pro jeho značně hrubou strukturu, která napomáhá lepšímu uvolňování aroma a dráždivých prvků. Stejnou strukturu má i Žluté semínko a díky tomu se může používat po celý rok. Další směsí, kterou jsme vezli na podzimní lov je:
1 kg HNV Ryba Super Aktiv 2000
2 Lžičky chuťového stimulátoru Shellfish R.H.
1 Ižička Crab Extract R.H.
5 ml Exklusivní esence Monster Crab
10 ml Secret Agent
Naši výbavu ještě doplňujeme Betainovými pelletami.
Luboš Š.odjíždí na výpravu o dva dny dříve a ihned po postavení svého bivaku Big Boy Sheltru, vyváži jeden svůj prut na 80 m, kde je hloubka 4,5 m. Jako nástrahu zvolil dvě 20mm boilie Monster Crab na panáčka, kterého namočil do Bait Soak Complexu. Do PVA sáčku přidal s spolu s betainovými pelletami napůlené boilie Monster crab. Druhý prut Dia Flash vyváží na 100 m s boiliem Cranberry, taktéž pouze s PVA sáčkem, kde je kombinace cranberry. V 21.00 mám telefon, v němž Luboš s roztřeseným hlasem oznamuje úlovek - šupináče 15,4 kg, tři hodiny po zavezení na Monster Craba. Bingo! Tak to nám to pěkně začíná.
Ten si našel pěkný hrb, zhruba na 100 m, kde hloubka spadá ze 4 m do 4,80 m, takže pokud přijde ochlazení, jak předpokládáme, bude tohle velice slibné místo. Vyváží své Antaresy, na které nastražil Monsetr Craba a Cranberry. Já nacházím jakousi římsu, pod kterou je hloubka skoro 5 m, zatímco na ní 4 m.
Předpokládám, že pokud tady nějací kapři jsou, budou jezdit podél této římsi, na kterých je velké množství mušlí. Na toto místo umisťuji koření s spolu s betainovými pelletami, druhé místo nacházím asi 200m od břehu. Jedná se o jakousi planinku s hloubkou 4 m. Zde umisťuji brusinku namočenou v dipu Assassin PT10, zatímco koření dipuji v Bait Soak complexu a nastražuji jej na panáčka. Brusinku dávám pouze jednu jako plovoucí těsně nade dno. Nástrahy jsou již 24 hodin namočeny, ale zatím bez záběru. První záběr přichází za dva dny a to z mojí planinky. Kapr zabral na dvě 20mm koření, namočené v Bait Soak, bohužel o kapra přicházím ve vázce. No nevadí, alespoň vím, že mám za "planinkou" nějaké vázky, o kterých jsem byl přesvědčen, že nejsou tak nebezpečné. Kaprům se zatim moc nechce, ale nevadí, převážíme znovu naše udice a vida, tentokrát úspěšně. Ráno mne probouzí záběr na plovoucí brusinku s Assassinem, po menším boji zdolávám krásného lysce, o hmotnosti 12 kg. Tento kapr spustil sérü záběrů, při které jsem přišel díky kamenům o pět ryb kolem 12 kg. Začaf jsem toho mít dost a převázal Merlin na Snake Bite-Gold. Všechny následující záběry přišly na plovoucí brusinku namočenou v Assassinu, jenom koření je jakési mrtvé, to není možné. Jedu si ještě jednou prohlédnout tu římsu a vida, už vím, kde je chybička. Echolot má zpoždění asi tak 10 - 15 m a iak nástrahu spolu s PVA sáčkem umist'uji o kousek dál, přesně vedle bojky a ne před ní, jako dosud. Zásah!
Kapr 80 cm a 13 kg je na břehu a na koření! Petrodjíždí bohužel beztrofejní ryby domů. Luboš vyváží svoji udici vedle mé bojky. Bohužel se ale znovu rozfoukal silný vítr, který věští další den bez záběru.
Ráno se ale probouzíme do krásného modrého dne, na nebi ani mráček a jenom mírné čeření hladiny nasvědčuje tomu, že nás čeká perný den a pokud tohle počasí vydrží do noci a teplota neklesne, je víc než jasné, že nás kapři nenechají ani chvilku oddechnout. Dokázali to ihned sérü záběrů, kdy Luboš zdolal 13-ti kg šupináče a mimo několik menších a já jednoho 8 kiláče. Jak jinak, opět přicházím o několik kaprů u břehu díky kamenům, ale dobře mě tak, měl jsem si převázat i druhý prut na Snake Bite -Gold.
Před námí je poslední noc a počasí nasvědčuje tomu, že se opět moc nevyspíme. Po desátém nočním záběru na koření s Bait Soak, ztrácím trpělivost a nastražuji Monster Craba, také v dipu od Nutrabaits, snad bude konečně klid, ale ted' zase pro změnu začali atakovat kapři kolem 5 kg Brusinku s Assassinem, škoda, že nemám Activ 8. Tak nastražuji i na druhý prut Monster Craba. Luboš vytahuje mimo jiné i jednoho 9 kiláka, ale zřejmě ještě neztratil trpělivost. K ránu se kazí počasí a začíná silně foukat. Probouzi mne Fox nesmělým pip a swinger se rozvítil. No jo, vždyt' už jdu. A najednou píííííííp! Okamžitě zasekávám a ryba se mně odvděčuje nekompromisním tahem. Okamžitě si bere asi 30 m šňůry, po chvílce se mí jí podaří obrátit, ale na 100 metrech si bere zase zpět někotik metrů, těžce nabyté šňůry. Ještě jednou se mi ji podařilo otočit, ale kapr okamžitě využívá první vázky a zajíždí do ní. Škoda, ale co naplat, tak už to chodí.
Odjíždíme plně spokojeni, vždyť za osm dní lovu jsem měl 21 zaberu, z toho 15 od kapru pres 12 kg. Luboš je také spokojen se svými osmí záběry. Za víkend z toho vyšel se třemi kapry od 9 do 15 kg. Ostatní kapři měli od 2 do 6 kg, takže celkem slušný, ne?
Jsme si zcela jisti, že pokud bychom neměli kvalitní boilie a dipy, nebyl by úspěch takový a dopadli bychom jako ostatní kolegové, kteréjsme potkali, a to buď bez záběru nebo s pár kapříky.