Kaprařská speciálka Chyť a Pusť

- Slávek Freecarp

Komerční sdělení

Moderní firma, jež jde svým zákazníkům vstříc

Zajímá vás, jakou už má za sebou firma Chyť a pusť historii? Jak se její zakladatelé dali dohromady a vůbec proč? A co plánují do budoucna? Připravil jsem pro vás rozhovor s Jaroslavem Kučerou, který se vám na tyto základní otázky (a ještě něco navíc) pokusí odpovědět. Tak čtěte.



1) Kdy a kde vznikl nápad založit firmu Chyť a pusť? Pamatujete si na ten okamžik? Pokud ano, popište ho vašim čtenářům, prosím.

Jde o klasický příběh rybáře, kterým jsem byl já, a mladého kluka, který chtěl začít podnikat. Já si chtěl prostě jen přivydělat na svůj koníček, kterým byla právě rybařina, a Martin, jako každý mladý kluk, potřeboval zase nějakou tu korunu navíc, aby si mohl plnit své sny. Tehdy nám jeho otec pronajal na jatkách v Nýřanech část prostor a v nich jsme jednoho dne před šesti lety prostě začali.

2) Jaké byly začátky? Máte nějakou vtipnou historku nebo zážitek z doby, kdy jste se v oboru ještě „oťukávali“?

Začátky nebyly vůbec jednoduché.  Neustále jsme naráželi na to, že tady u nás v Plzni už firmy, které prodávaly rybářské vybavení a měly nějakou tu historii, byly. Nikdo s námi nechtěl moc spolupracovat, a tak jsme si museli projít klasickým kolečkem a firmy o svých schopnostech prostě přesvědčit. A to se nám povedlo. Úplně prvním velkým jménem, které s námi začalo spolupracovat, byl Lukáš Krása. Věřil nám, že to dokážeme, a já osobně jsem rád, že jsme jeho důvěru nezklamali. Dnes je LK Baits jednou z nejprestižnějších značek, kterou naše firma Chyť a Pusť tady u nás v Plzni prodává. Naší obrovskou oporou byli také kluci z firmy Hobby-G, která k nám do České republiky dováží výrobky mnoha prestižních světových firem.

3) Co je pro vás hlavní vlastností, bez které by se vaše podnikání rozhodně neobešlo? Je něco, na co opravdu nedáte dopustit?

Volíme a vždy jsme volili netradiční cesty obchodování. Takovou cestou bylo například ve své době spojení kamenného obchodu a e-shopu. Mnoho firem tento trend tehdy nezachytilo a zaspali. My jsme to zkusili a musím říci, že se nám to vyplatilo. Také jsme se nikdy nebáli riskovat a zavádět nové trendy jako první. Myslím, že typický je pro nás i přístup k našim zákazníkům, kteří jsou pro nás něco jako velká rodina. Důležitým je pro nás osobní přístup k plnění jejich požadavků a přání, snaha jim vždy vyhovět a poradit.

4) Jak hodnotíte založení kamenné prodejny? Co na to vaši zákazníci? Mohli byste prozradit nějaké ohlasy?

Založení kamenné prodejny byl pro nás určitě krok vpřed. Získali jsme krásné a nové prostory pro zboží, které prodáváme, a přinesli jsme tím i mnoho nových a progresivních značek. Také jsme tímto krokem nastavili tvář konkurenci, kterou Plzeň potřebovala, a to naši zákazníci s povděkem kvitovali.  Podle mého názoru se totiž velikost firmy neměří počtem jejích prodejen, ale množstvím jejích spokojených zákazníků. A to byl vždy náš cíl.



5) Máte nějaké plány do budoucna, kam chcete s Chyť a pusť směřovat?

Všeho do času, jak já s oblibou rád říkám, ale proč ne. Ovšem mám s tím jeden zásadní problém. Pokud budeme otevírat další pobočku - a myslím si, že ano -, musí se nám znovu podařit složit  stejně skvěle fungující tým, jako máme tady. Ten musí fungovat jako rodina. Jedině takto dobře fungující tým má pak šanci stát se úspěšným a být pro zákazníky přínosem.

6) Kolik v současné době pro Chyť a pusť pracuje lidí? Plánujete rozšiřovat vaše řady?

V naší firmě pracuje celkem šest lidí. A ano, naše řady bychom rozšířit potřebovali. Zatím se stále dívám kolem sebe a sháním někoho, kdo by je mohl doplnit. Ovšem není to nic jednoduchého. Jak jsem se už zmiňoval, jsme jako jedna velká rodina a začlenit se mezi nás může být pro mnohé oříšek. A já chci do naší rodiny někoho, kdo sem naprosto bez problému zapadne a k firmě bude loajální.

7) Jaký je poměr zákazníků a zákaznic? Máte nějaké věrné rybářky nebo zákaznice?

I ženy patří mezi naše běžné zákazníky. Je jich sice menší procento nežli mužů, což je dáno tím, že sportovní rybolov je hlavně koníčkem právě mužské části populace, ale i žen zákaznic nám pomalu přibývá. Věrných zákaznic máme hodně, ale asi tou největší z nich je pro mne paní Ivana Pokorná. Tohle je opravdu rybářka tělem i duší, kterou osobně znám.  Tato rybářka bydlí na jedné z našich nejstarších a největších přehrad Orlíku a u vody je více nežli doma.  Jen v letošním roce už má na své, jak já říkám pažbě, zářez několika kaprů od 90 do 100 centimetrů. Ona je totiž na rozdíl od mnoha kaprařů neváží, a tak znám pouze jejich délky. :-)

8) Uvažovali jste někdy o vlastních rybářských závodech?

Před lety jsme o rybářských závodech opravdu uvažovali, ale jak jsem již říkal, jsme tak vytížený tým, že na to zatím nemáme kapacity. Ale nikdy neříkej nikdy. A tak možná někdy v budoucnu nějaké uspořádáme.



A nakonec, Jardo, díky ti za rozhovor. Přeji vám i vašim zákazníkům mnoho úspěchů.

Autor: Slávek Freecarp