Zemplínský kapor 2016

Zapisují pouze vybraní uživatelé.
Od neděle 18. do soboty 24. září proběhne na „slovenském moři“ na Zemplínské Šíravě již 8.ročník extrémního závodu v lovu kaprů. Zemplínska Šírava je přehrada a známá rekreační oblast v okrese Michalovce v Košickém kraji. Je to druhá největší vodní plocha na Slovensku a má rozlohu 33 km², délku 11 km a šířku 3,5 km. Průměrná hloubka je 9,5 m, maximální pak 14 m. Závodu se zúčastní 44 týmů z České republiky, Slovenské republiky a Polska. Závodníků z České republiky je přihlášených mnoho, ale Tomáš Vaněk a Zdeněk Vaněk z týmu CARP ONLY se Vám budou snažit přiblížit zdejší atmosféru závodu a pravidelně Vám budou přinášet aktuální informace ze závodu.

Přejeme klukům hodně štěstí, dobrou ruku při losu a mnoho bodovaných „zemplínskych kaporů“.

Veřejná diskuse zde k přenosu a závodům: www.mrk.cz/diskuse.php?id=740173
Autor diskuse: Martin M. - Profil , 16.9.2016 kaprařina - závodní sektor
Dále moderuje: VAN's Profil

VAN's - Profil | Po 26.9.2016 19:59:57

Tento online přenos bych chtěl ukončit posledním reportem a to, že bych chtěl poděkovat celému realizačnímu týmu, který opět dokázal, že umí uspořádat TOP závod, který by bez větších problémů mohl konkurovat kterémukoliv závodu, který se v kaprařině pořádá a mnoho těchto organizátorů by se mohlo od místních borců z východu učit.Takže ještě jednou velké díky patří Vladovi Šaffovi a jeho celému realizačnímu týmu, rozhodčím, kteří byli fantastičtí, ochotní, obětaví a kdykoliv, kdy jste potřebovali pomoc, tak Vám pomohli a všem divákům a příznivcům. Opravdu děkujeme za Vaši podporu, bylo Vás hodně!!!

Šíravský kapor má dle mého názoru velkou sílu v tom, že tento závod není zkažen penězi. Přeci jenom startovné na tento závod je 235 €... Kterého závodu se můžete zúčastnit na takové úrovni za takovou almužnu? Je to ještě méně než nějaké závody na Dešné, Zaječí, Luhačovice atd., které se pořádají na kaluži, která má všeho všudy 30ha. Šírava má 3300ha a počet zúčastněných týmu je 44...V průběhu závodu se setkáte s takovými situacemi, které hraničí s ohrožením života. O tomto závodu bych mohl hodně psát a ani jedna knížka by nedokázala vyjádřit, jak velkou duši má tento závod. Už teď se těším na další ročník.

Petrův zdar a brzy na viděnou.
Tomáš "VAN´s" Vaněk

VAN's - Profil | Ne 25.9.2016 9:12:16

Celkové zhodnocení
Náš tým celkově skončil na 12.místě z celkovou váhou 118930g. Od samého začátku jsem se drželi v popředí, ale v polovině týdne nám velmi pomohl pán hrázný, a tak jako každý rok začal spouštět vodu, což zapříčinilo, že během pár hodin z celého sektoru Primestská oblast ryba odjela a bylo po závodě. I přes tento faktor jsem se nevzdávali a v pátek večer se nám podařilo ulovit dva kapry 12,70kg a 7,31kg, kterými jsem si upevnili vedení v sektoru. Nakonec se nám podařilo vyhrát sektor a dále jsem byli vyhlášeni jako nejlepší mužstvo z Moravy.

VAN's - Profil | Ne 25.9.2016 9:02:57

Ještě jednou stupně vítězů 1.misto Mikbaits CZ II (331860g), 2.misto Mikbaits CZ (267000g), 3.misto Jetfish SK (266800g). Tento ročník byl opravdu napínavý až do poslední noci. Martin z vítězného týmu prej strávil celou noc na vodě, jen co přijel ke břehu z kilometrové vývažky ihned dostal do ruky další prut a už frčel. Ten kdo toto závodní tento někdy poznal, tak ví, že si člověk musí sáhnout až na dno svých sil a kór po celém týdnu poslední noc. Několikrát jsem to zažil a je to něco neuvěřitelného a adrenalinového. Tímto bych chtěl vzdát velkou poklonu vítězům a čest všem poraženým.

Po vyhlášení jsem ještě jednou šel na klukama z vítězného týmu, a když jsem ještě jednou podával ruku Viktorovi, je to mladý nadějný kluk, tak byl úplně v nebesích, jednoduše nechápal co dokázali. Ale určitě mu to brzo přijde :-) :-)

VAN's - Profil | So 24.9.2016 20:40:12

Milí rybáři hlásím zdárný příjezd domu. Cesta byla naprosto v pořádku, jen před Popradem byl uzavřen tunel, takže jsme museli jet po staré, ale i přes toto zdržení nám cesta trvala něco málo přes 5 hodin.
Co mě doma nečekalo, úplně prázdný barák, což bylo hodně podezřelé. Nelenil jsem a za telefonoval jsem manželce kde je. Bylo mi zděleno, přijď k sousedům a vše se dozvíš. Sousedé jsou naši nej kamarádi. Po příchodu jsem se dozvěděl, že dostala zásnubní prsten, což je úplně parádní. Velká gratulace a už to oslavujeme.
Zítra se ještě přihlásím a hodím poslední report a následně můžeme tento on-line přenos ukončit.

VAN's - Profil | So 24.9.2016 13:45:53

Právě opouštíme Palkov a čeká nás dlouha cesta domů. Držte nám palce a znovu se Vám ozvu až z domova.

VAN's - Profil | So 24.9.2016 13:44:30

Stupně vítězů 1.misto Mikbaits CZ II (331860g), 2.misto Mikbaits CZ (267000g), 3.misto (266800g). Sláva vítězům a čest poraženým

VAN's - Profil | So 24.9.2016 8:34:07

Přesně v 8:00 místního času byl ukončen 8.ročník Širavského kapra. Vice informaci jak závod dopadl Vám přineseme po vyhlášeni výsledků.

VAN's - Profil | So 24.9.2016 6:38:53

Je před námi poslední východ slunce, které ukončí v 8:00 8.ročník Širavského kapra. Šírava si opět s některými pohrála, některým brala a naopak některým dávala. Každopádně diky uvalenému embargu to bude napínavé až do samotného vyhlášeni.

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 21:08:35

I díky embargu jsem raději odnesl do lodě další krmení a jedu na vodu dokrmit. Každá ryba dnes bude placena zlatem.

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 21:06:04

Nevím jestli někteří budou šťastní nebo nešťastní, ale od půlnoci je uvalené embargo na výsledky. Bude to hodně o nervech!!! See you on stadium :)

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 20:21:13

Další bodíky pro náš tým Carp Only. Tentokrát 7,31kg. Vypadá to na zajímavou noc.

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 18:01:30

...kapr 12,70kg. Doufáme, že je máme na noc zpět.

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 17:35:37

Akce jak z amerického filmu. Byl jsem navštívit kluky na pegu číslo 3 a najednou telefon JE TAM SPRINTUJ. Ono po třech dnech, kdyz to člověk slyší, tak je to adrenalin jak před prvním sexem!!! A že to byla jízda, ani Usain Bolt by nebyl na 800 stovce tak rychlí jak onlyho nohy.
Přiběhl jsem k nám, skočili jsme na do lodě a nekompromisně jsme si je-li za body. Na konci byl kapr, určitě nej...

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 13:59:21

Při přípravě oběda, který budeme zachvilku podávat jsem v autě narazil na tuto letošní výjimečnou flašku pravé moravské slivovice. A proč je výjimečná?? Je to má letošní svatební. Tak ji pozvolna degustujeme. Kdo má chuť ať se zastaví. Kdo zaváhá ten nežere.

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 12:11:43

I když jsem říkal, že půjdeme hledat nová místa, tak jsme se jedním prutem vrátili na staronové místo, protože toto místo jsme krmili od začátku a bylo to jedno z těch dvou míst, kde jsme nachytali všechny naše kapry. Od rána náme z tohoto místa již druhý záběr, ale bohužel to byl opět cejn. Tak jsme to tentokrát položili od 10m do prava, blíže ke hrázi. Věříme, že se brzy přihlásíme s bodovaným kaprem.

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 10:39:37

Po klidné a strávené noci ve spacáku jsem ráno volal s Rosťou z Cvachta týmu (sedí na pegu 3) a bavili se o tom, jak chytili svého zatim největšího kapra 17,25kg. Odpověď byla velmi stručná. Prej už všechny pruty vozí daleko doprostřed nádrže a odtud tento kapr přišel. Když se podívám na jejich sousedy (sedí na pegu 4), tak chytají pouze velké kapry stejně tak jako Rosťa z prostředku nádrže. Dokonce jejich vahový průměr je 13kg. To je nádhera. Bohužel toto je pro nás nemožné, aby jsme se dostali na volnou vodu, kde pravděpodobně tato ryba je.

VAN's - Profil | Pá 23.9.2016 6:57:00

Přejeme předposlední a opět úžasné prosluněné šíravské ráno. Sice se už asi definitivně neuvidíme se šíravským kaprem. Holt trošku začínáme bilancovat a toto místo výpada jako velmi dobré, ale jen když se fouká silný vítr. Pak ten kapr a asi i další ryba je zde nafoukaná. I přes pro nás tento nepříznivý stav se nevzdáváme s bojuje dál. Opět půjdeme najít nová místa a pokusit se ulovit bodovanou rybu. Naděje umírá naposled. Držte nám né palce, ale pěsti.
PETRŮV ZDAR

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 20:33:36

Dnes se ještě hlásím s touto krátkou zprávou.
Obešel jsem všechny naše pruty, pohladil je 3x pro štěstí a poprosil je ať už se roztočí.
Tak už pojď!!!!

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 20:05:45

Dnes to byl pro nás opravdu špatný den. Ryba nàm úplně odjela a cela Primestska strana byla témeř bez záběru. Za celý den se tu chytlo jen 9 kaprů z celkových 87 kusů. Což je hodně velká bída.
Proto jsem se navečer vydal prozkoumat po pravé straně malý lesík a podél břehu jsem narazil na plno vyplavených škebliček a škeblí. Místní kapři zde mají hodně přirozené potravy. Dokonce jsme chytli jednoho kapra, ktery měl spodní pysk jak sací bagr. Brutálně mohutný, dořezaný a silný. Přesně přizpůsobený pro loupaní těchto škeblí.
Minulý rok, když jsme si vylosovali Palkov, tak po příchodu k břehu byly na břehu vyplaveny tisíce malých škebliček a místy to byly takové nánosy, které měly na výšku i 30cm. Tohle jsem viděl asi podruhé v životě. I proto tady zdejší kapři maji přírůstky 3kg a vice za rok.

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 18:37:28

Vodní hladina se uklidnila a téměř všechny toho využily a vydali se před předposlední nocí za převezení svých prutů. Jednu chvili to tady vypadalo, že se tu konají závody motorových člunů. I my jsme teto situace využili a dva prutu, na které nebylo více jak 12 hodin záběr převezli. Na jednom prutu nám tam vysel cejn, ještě že jsme to převezli. Znamenalo by to celou noc mínus jeden prut a to si nemůžeme dovolit.

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 18:32:39

Aktuální počasí na Šíravě odpovídá babímu letu, chvilku svítí, chvilku prší, chvilku fouká, pak je zase bezvětří a neustále dokola. I přes tyto podmínky je tu krásně. Nad medvědí horou nás před západem slunce uvítala šíravská duha.

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 16:26:27

Touto cestou by jsme chtěli poděkovat a zároveň pogratulovat Vladovi Šaffovi k jeho dnešním pulkukatým narozeninám. Vlado hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí, zdraví.

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 14:00:43

V průběhu příprav oběda, kdy jsem připravoval těstoviny nás vyrušil příjemný zvuk. Byl to zvuk signalizatoru, ano to místo, které jsme dopoledne našli se na 900m nekompromisně rozjelo. K naší další smůle jsme o rybu přišli, ne že by se vypla u lodě, ale jednoduše po příjezdu nad rybu už tam nebyla. I to se může stát :-( :-(

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 12:38:11

Na Kamenci a Pálkově se začínají ženit čerti.

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 12:22:14

Byli jsme potěšeni milou návštěvou. Rozhodčí Maťo z Kamence se za námi, ve dni volna, zastavil podívat a popřál nám hodně štěstí a pro úsměv na tváři nám přinesl lahvinku bílého Chardonnay. Maťo děkujeme

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 10:40:45

Jelikož se nám od včerejšího odpoledne nedaří, tak i my jsme byli nuceni se vydat hledat nové místa. Sice staré místa si držíme dvěma pruty, ale na další se nam podařilo najít nové a doufám, že budou plodná. Jsou sice trošku daleko, ale když se to rozvoní, tak bude určitě náš.
Jinak před chvilkou jsme zdolali našeho prvního nebodovaného kapra. I to muselo jednou přijít. Holt teď si vybíráme studnu neštěstí.

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 6:22:46

Přejeme dobré čtvrteční ráno. Co se opět stalo, tak jako každy rok, tak pan hrázný v polovině závodu pohne s vodou. Prozatím to shodil o cca 15cm. Uvidíme, kde se voda zastaví, jestli se vůbec zastaví. Tam kde jsme měli v pondělí pruty byla ještě voda, teď už jsou pruty úplně na suchu.
I možná kvůli tomu jsme dnes v noci zdolali jen dvě bodované ryby, i přes to držíme krok s 2. a 3. místem.
Zdá se, že Palkov 1 si opět udělá svůj závod. Přeci jenom je to TOP flek, kde se vítězství nedaruje, ale všem ostatním bere. Kluci makejte, protože jestli budeme mit sebemenší šanci, tak Vám ho sebereme.

VAN's - Profil | Čt 22.9.2016 1:01:04

Krátce po půlnoci se nám ozval krajní pravý prut. Kapr není kapitalních rozměrů, ale body to jsou. Holt i takový se v závodech počítají. Magická hranice 100kg je coby za dveřmi a tvrdě budeme pracovat na té druhé. To už půjde rychleji.

VAN's - Profil | St 21.9.2016 21:49:34

Malinkatými krůčky doháníme špici. Bodujeme 9,26kg.

VAN's - Profil | St 21.9.2016 20:16:52

V tom tichu, které tu momentálně panuje slyšíme úplně všechno. Kde se vzal, tu se vzala bodlinatá kulička. Slovenský ježek nás přišel pozdravit. Určitě nám přinese štěstí.

VAN's - Profil | St 21.9.2016 18:44:12

Věříme, že dnešní noc bude podobná jako včerejší, a proto jsem nelenil a jeste udělal dva náhradní návazce. Přeci jenom, když ryba začne brát není čas na tyto věci. V té chvíli máte čas jen na doplnění krmení do lodě, výměnu použité montáže a zbytek času se věnovat odpočinku, protože ten kdo provozuje závodní kaprařinu ví, že noční rybolov je fyzicky velmi náročný.

VAN's - Profil | St 21.9.2016 15:55:20

Dnešní doba je plná technických vymožeností. At už přes moderní smartphone, tablety, signalizatory na dálkovou správu, echloty, v těch se doba velmi posunula dopředu, ale i třeba takový měnič napětí je velmi moderní a hojně využívána vecička. Díky této vymoženosti my rybáři, kteří Vám přinášíme on-line zprávy z našich výprav můžeme fungovat. A nejen on-line, dnes už díky této vecičce se dá pracovat od vody. Samozřejmě hodně je to závisle na signálu internetu. Mnohdy, ani tyto vymoženosti Vám nepomůžu, když jste mimo signál. To si, ale zase užíváte těch svobodných chvil, které Vám v životě nikdo nevezme.

VAN's - Profil | St 21.9.2016 14:56:22

Jak to vypadá z výsledků, tak momentálně za ticho. Je to ticho před bouří nebo si kapři dávají jen na čas a zkoušejí naši trpělivost. Proto jsme toho využili a jeden prut převezli, dokrmili bójky a jsme splní očekávání, kdy to zase zazvoní.