zavážení nástrah a návnad lodičkou na vysílačku

Zavážíte nástrahy a návnady dálkově ovládanou lodičkou a jak sena to tváří RS. Chtěl bych si tuto hračku taky pořídit, ale mám trochu strach z kontroly RS.
Autor diskuse: Filous - , 1.1.2005 kaprařina - nástrahy, návnady

Kocháč | St 16.11.2005 7:49:59

Filous: připojuji se s žádostí o fotky.
švec: tak nevím, jestli to zvládnu a pojedu v sobotu taky:-) asi spíš ne, mám moc práce na baráčku. Už jsem na něj dlouho kašlal a chci boudičku na harampádí:-) Možná hópnu na chvilku zavláčet na nějakou tu svazovku nebo si skočím pod barák do Podolí pro kus masa k máslu a kmínu:-))

švec - Profil | Út 15.11.2005 20:29:33

Filous:prosím taky o foto na mail.Dík

stofa | Út 15.11.2005 14:45:04

Ahojky kutilové a vználezci všeho toho, co je pro jiné naprostou hloupostí a zbytečností..Moje loď zaváží návnadu zcela spolehlivě a jednoduše.Když ryby neberou a to je stále častěji, tak mě loď slouží, jako perfektní hračka.Doufám, že si někdo nemyslí, že tuto loď nosím stále v batohu na každý rybolov.Plavbě zdar.

jurasoft | So 8.1.2005 20:34:30

jo a doplním konkrétní podmínky lovu....foceno 25.9.2003 v 6.57 hodin

jurasoft | So 8.1.2005 20:24:34

jo a pokud mluvíme o kratší vzdálenosti, krmení boilies tak do 100 metrů se dostaneš prakem, a do 150 m kobrou...když nefouká, jinak tak o něco míň kděž to bude vítr z boku, u protivětru se do dá těžko spočítat, u větru do zad se vzdálenost protáhne Krmící lopatkou tak na 80 metrů s koulemi šrotu. Na takovejch 130 metrů nahodím. Viděl jsem špicovej kanon na střelbu boilies. Na 150 metrů tvrdil leták rozptyl +-1,5 metrů. Naprosto super. Vzduch se do toho ládoval pumpičkou, napadlo mě to předělat na 5ti kilovou bombu plněnou propanbutanem (plnil by se vzduchem). Ale stejně si vžycky buď nastřílím prakem...už podruhé mi praskla guma...nebo si tam prostě zajedu lodí a ručně to rozházím....

jurasoft | So 8.1.2005 20:05:10

to spinningman : tak to tě chci vidět jak na 250 m dovedeš vidět světla z diody a ještě k tomu se na tu vzdálenost při ranním šeru strefit...mám i infra dalekohled (vojenský) a i s tím není v šeru nebo ve tmě možné odhadnout vzdálenost a to i v prostředí kde jsou objekty a ty by jsi chtěl navigovat na vodní ploše kde se nemáš čeho chytit v určení vzdálenosti..

spinningman - Profil | So 8.1.2005 18:36:37

jirka sachl:kazda lodicka na zakrmovani aspon ktere jsem videl mely svetilka ve vpredu i vzadu takze muzes zakrmovat i v noci.jeste kdyz mas osvetlenou bojku tak si za vodou.

trota - Profil | Pá 7.1.2005 13:15:40

Mohl by mi někdo postavit lodku na zavázení prutů a boilies? Cena do 15 000.pište na trota@seznam.cz díky moc.

jurasoft | Pá 7.1.2005 12:18:55

fotky jsou pěkné. všiměte si ale velikosti lodě když je nafocena s rybářem. díky, ale už teď mám problémy nacpat všechno do auta když jedu na středně dlouhou výpravu (týden). a to sklápím zadní sedadla u octavie combi a mám tam hnedle téměř 2 kubický metry. ale kam bych cpal tuhle blbost co přitáhne oči každého jak nahá 18 ka ? to nemluvím o tom, že na revírech kde je zákaz zakrmovat zakrmuji velele z lodi, ale brzo ráno nebo naopak pozdě večer když je slabá viditelnost. zkuste navigovat loď při šeru nebo v noci, v mlze...! Je používání lodí na vysílačku skutečně východiskem za situace kdy :"...zavážení nástrah a návnad je zakázáno s výjimkou toho kdy to je povoleno v soupise revírů ..."(parafráze, použil jsem to tak jak to mám uloženo v paměti) ???

spinningman - Profil | Čt 6.1.2005 21:13:05

felix:ta fotka je z http://groups.msn.com/thebaitboat/baitboatmadeinromania.msnw
to delali nejaci chlapci.

Tomky - Profil | Čt 6.1.2005 10:46:50

Filous> I ja bych se pridal. Diky

Felix - Profil | St 5.1.2005 22:22:09

Filous> Jábych měl zájem. Pošli mi je, prosím. Dík

Márty - Profil | St 5.1.2005 18:19:02

filous: ahoj jábych měl zájem. Pošli mi je prosím. Díky

Kaprňák - Profil | St 5.1.2005 16:12:49

Tahle zavážecí loď se dá pořídit za 6500,-V pravo je prut a montáž. V levo je prut,kterým se přitáhne loď ke břehu.Velmi jednoduchá manipulace.Při poruše /vybitá baterka,porucha motoru atd./ přitáhnu kdikoliv loďku ke břehu,neuplave.Když pravým prutem přibrzdím,tak montáž se vysune a padá do vody.Usadím prut do stojanu.Pak levý prut přibrzdím tím se loď vytáčí do leva a odepíná současně vnadící misku,která se překlopí a vysype návnadu do vody a zároveň vypíná motor.Pak přitáhnu loďku ke břehu. Napájeno dvěma 6V baterkami do motorky.Loď je osvětlena pro noční zavážku.Životnost baterek je asi padesát vyvážek do vzdálenosti 250m. Chcete li vědět více tak můžete zavolat na tel: 602736284

Filous - Profil | St 5.1.2005 14:51:35

Poslal bych vám fotkylodičky, kterou pro mě staví jeden kluk z Brandýsa ,ale vůbec mi ty fotky nejdou odeslat.cena vychází asi na 7000,-Kč včetně vysílačky.Kdo by měl zájem tak mu ty fotky pošlu na jeho e-mail

pajda - Profil | St 5.1.2005 13:54:53

A když už tam bude to vyrovnávací závaží, klidně se může vyměnit za druhou baterii. A jsem opět na začátku, kdy jsem psal o dvou bateriích. To vypadá na začarovaný kruh. A ty baterie ať mají kapacitu co největší. To dá rozum, že nebudu dobíjet po každé zavážce. Mě z toho vychází jednoznačně JEDEN motor. Ale rád se podívám i na jiné typy. Držím palce, aby to vyšlo a budu si sypat popel na hlavu v případě, že máte pravdu. Zavážce ZDAR ZDAR ZDAR.

pajda - Profil | St 5.1.2005 13:42:40

to JŠ: plně chápu, ale pokud bude baterie jen v jedné polovině katamaranu, v tý druhý musí být vyrovnávací závaží. Aby "nepajdala" :-)))
A tudíž hmotnost navíc, která by se dala ušetřit pro návnadu.
to GROOW: už se těším, až tu něco představíš.

Groow | St 5.1.2005 13:15:26

Jirka Šachl > Omyl!!! Už se staví. Přece jen po večerech neco rád kutím a tak mám už jakštakž hotovej trup.

Groow | St 5.1.2005 13:13:33

Jirka Šachl > Více méně jestli to dobře chápu tak je to obdobný princip. S těma turbínama máš pravdu u těch loděk co jsem našel měly pohon opravdu dvěma turbinama. Ale jak píše pajda 2 motory jsou sice fajn, ale mají větší spotřebu enerie. A pokud
se ti jeden podělá tak ti ten katamaran bude akorát kroužit. Můj původní navrh byla loď s postranima plovakama. Manevrovací shopnosti mužeš změnit
např. výšším výkonem motorů. Co se týče velkých vln tak na to ti odpový možná tvůj kamarad modelář. Ale co vím tak modeláři nepouští často své modely na "rozbouřené" vodě. Tak je i tady těžký předvídat vlastnosti modelu navíc vytíženýho jak se patří.
I když bude tenhle model, tak stejně bude potřeba člun(sondování dna, zdolávání) tak pokud se sním něco stane tak mužeš pro něj zajet. Když to bude menší voda tak počkaš až si doplave sám ke břehu. Problém je když se utopí :-))))))))
Hele ja taky nejsem, žádnej lodní modelář. Dřív jsem stavěl letadla a rakety. Ale mojí řekněme výhodou je, že mám doma nějaké časopisy a materialy. Tak asi vím jakým směrem se má práce ubírat.

pajda > Souhlas jak to je nejednoduší tak tím pádem máš větší šanci, že se nic nepodělá. Výklop dnem jde. budeš tam mít prostě prostor po stranách zavřený. Vlastně celej ten model bude fungovat jako katamaran. Sice tak nebude vypadat, ale zhruba stejný princip. A postačí mě 1 motor a. Co se týče tý montáže. Tak ta bude uložena spodem vše ostatní
půjde vrchem. A vlasec pujde podel lodi. Je pravda, že při větším manevrování by si člověk mohl šktnout o lodní šroub. Ale proč na vodě dělat rally. Popluje to rovnou k tyčovce.

rick > Zní to zajímavě. Byl to komerční výrobek nebo made in doma?

jurasoft | St 5.1.2005 13:06:47

to všichni : jen si hrajeme s nápady, nestavíme tady žádnou loď.

jurasoft | St 5.1.2005 13:06:03

to pajda : jednoduchá řešení nejsou vždy ty nejlepší. murphyho zákony se řídím i v životě. řešení o 2 motorech s hnací hřídelí a vrtulí v turbíně jsem viděl v praxi a není to nic složitého a nerealizovatelného. jde o funkčnost. poslat na 150 metrů daleko loď za pár tisíc a koukat jak se nemůže dostat k břehu proto, že se dostala do nesnází bych tedy nechtěl. koukám, ale že nemáš jasno v napájení. baterka není 2x větší ale 2x větší kapacita. to je rozdíl. seženu baterii na kterou ti taková loď pojede souvisle několik hodin a taková baterie nezabere víc místa než 10x5x2 cm. váha zanedbatelná. ale právě baterie v lodích dělá nutné závaží. postupné vypouštění se dá udělat tak, že při překlopení do vody se loď otočí na místě a udělá pod sebou vír.

rick - Profil | St 5.1.2005 11:34:23

Bylo tady poznánmka o postupně vypoustění po délce 2 metru. Viděl jsem tohle na lodě jednoho Belgičana, měl tam dopravní pás. Vypuštení montáž byl na samostaní servo tak to mohl položit na začátku/konce nebo kde chtěl. dopravoval trochu vetší monosžtví než obvykle a to okolo 3-4 kila.partikel.

pajda - Profil | St 5.1.2005 11:26:58

to JŠ: Fajn, ale první Murphyho zákon říká, že může-li se něco pokazit, tak se to pokazí. A dva motory = dvakrát větší šanci na poruchu. Dvakrát větší baterii a při větších vlnách dvakrát větší nebezpečí, že se překlopí. Co myslíš? Není jednodušší a tudíž i levnější jeden centrální trup, jeden motor, jedna baterie a KORMIDLO?

jurasoft | St 5.1.2005 10:52:48

to pajda : centrální trup a plováky po stranách. jako lodě domorodců v tichomoří. stabilní možná ale manévrovací schopnosti nulové. příliš odporu ve vodě. rovně to poplave ale zkus zatočit.

pajda - Profil | St 5.1.2005 10:36:35

to Jirka Šachl: sorry, asi půjdu do první třídy. Já to myslel jako loď se dvěma přívesnými plováky po stranách. A ten hlavní trup aby byl zatížen.Ty plováky budou spojeny s hlavním trupem pružnějšími spoji. V případě větších vln bude stabilnější, než dvoutrupý katamaran. Ale je to jen můj názor a možná se mýlím.

jurasoft | St 5.1.2005 9:51:10

to pajda : přečti si co jsem psal. katamaran - 2 trupy, vyklápění mezi nimi. nevím jestli jsi katamaran viděl ale v prostřed žádné dno defakto není. jen spojnice mezi trupy. katamarany jsou stabilní i při velkém větru. tedy ty pro lidi. o žádných vrtulích jsem nepsal ale o turbínách.

pajda - Profil | St 5.1.2005 9:18:52

to Jirka Šachl: Vůbec bych nedoporučoval výklop dnem. Ta loď totiž musí být zatížená, aby se při zpáteční cestě nepřeklopila. Nevím, jak by se dalo udělat, při spodním výklopu, nenabrání vody. Nehledě na to, že když vezu návnadu, povezu často i montáž a chci to na stejný místo. Když povolím více silon, může se mi při spodním vedení dostat do vrtule. Celá montáž MUSÍ být nad vodou a na větší vzdálenost bych doporučoval parťáka s dalekohledem, co by dal echo. Idealní se mi jeví dvojitý katamaran pro dvě montáže a dva náklady krmení. Jednoduchý, stabilní, nezamotá se to a na vyklopení stačí nádoba s vychýlenou osou jak je to na obrázku tý lodi, co jsem tu někde viděl....

jurasoft | St 5.1.2005 8:49:53

to groow : měl jsem podobný nápad s vypouštěním dnem. proto ale musí být loď typu katamaran, tj se 2 mi trupy. jako důležité jsem v úvahách považoval uložení 2 hřídel s 2 mi motory, hřídel a vrtule v turbíně. zatáčení řízeno otáčkami jednotlivých motorů. toto složitější řešení proto, že loď nebude plavat v bazénu ale ve volné přírodě kde je na hladině a pod ní spousta nečistot které by se určitě aspoň jednou namotali na hřídel a vrtuli a zastavili loď. jako vyklápěcí zařízení..kyblík na hřiště (měl jsem k dispozici jeden bez ucha :-) ), ve spodní třetině přilepit nebo přišroubovat po stranách 2 klouby nebo tyčky...prostě udělat excentricky nevyvážené vahadlo. nevyvážení připojistit olověnám plátkem na dno. samo o sobě to musí bát vyváženo tak aby se to dnem překlápělo dolů. uložení těch šroubů v silonovém pouzdru kvůli kluznosti. zajištění proti překlopení když to poveze návnadu zarážkou která bude ovládána magneticky tak aby se zatáhla nebo odjela stranou. dojedu na místo, a povelem na visílačce dám impulz a zarážka odjede stranou, nebo se stáhne a celý náklad se svou vahou překlopí. když dám úplně na dno sestavu tak si můžu zároveň i zavážet a vyklopím nástrahu i návnadu na jedno místo. jediný problém který mi nešel spočítat protože s tím nemám zkušenosti je váha lodi po vyklopení. musí být dostatečná aby se loď například na vlnách nepřeklápěla. do žádné stavby jsem se nepouštěl, nevím tedy jestli by to fungovalo. jen se mi to honilo hlavou a kreslil jsem si obrázky. mám kamaráda modeláře s bohatými zkušenostmi který mi teoreticky radil s lodí.

numi - Profil | Út 4.1.2005 22:33:01

Chlapi byl jsem se podívat na modely a měli nádherné vrtulníky. Mají nostnost 3kg. To by byla machrovina. J

Groow | Út 4.1.2005 21:36:12

Jirka Šachl > Docela by mě zajimalo jaké řešení vyklapění si vymyslel. Já dřív uvažoval
o jakem si katapultu. Toto řešení se mě nakonec zdalo dost pochybný co se tyče přesnosti
a stability a hlavně kdybych chtěl takto poslat do vody třeba 1,5kg kukuřice tak by ten
katapult byl zbytečně komplikovaný. Tak jsem přišel k výpusti dnem loďky. Bylo by tam
oteviratelné dno(upevněné z jedné strany), které by se jištěné proti uplnému otevření.
Náklad by se vlastní hmotnosti sám vypustil přesně pod pozicí lodi. Celé toto zařízení
by bylo pákou od serva. Tvořilo by vlastně pojistku, která uvolní dno. loď se bude vracet
s pootevřeným dnem. Což změní plavební vlastnosti, ale myslím, že by to neměl být takový
problem. Vlastě o konstukci takového plavidla přemýšlím od léta kdy jsem potřeboval
dopravit boilie na poměrně velkou vzdalenost a přesně. Takže mám doma už hodně
pokreslených papírů s nápady. A jsem rád, že nejsem sám takovej "cvok" co o této
myšlence přemýšlel.

jurasoft | Út 4.1.2005 20:01:17

to groow : taky jsem nepsal, že ty loďky co jsem našel na netu bych použil, psal jsem jen že řešení je vcelku jednoduché pro toho kdo jako kluk skládal letadýlka a má k tomu vztah. a ani o řešení krmení loďkou neuvažuji. to už jsem tady také psal. ale abych se přiznal už jsem o krmení loďkou uvažoval a i si skládal nápady a řešení. aspoň o vyklápění mám jasno.