Výroba pohonu na čln

Skúšal niekto vyrobiť elektropohon na čln, napr.z
elek.kolobežky a pod?
Autor diskuse: mimes - , 26.4.2006 všeobecné - domací dílna

modrák | Čt 31.8.2006 18:00:33

Komik: Poslední léta už ve vývoji nedělám. Stal se ze mě zlý muž a živím se jako zkušební technik. Nicméně jsem pracoval na vývoji i podstatně větších hovadin. :-)

komik - Profil | Čt 31.8.2006 17:15:13

Modrák: to je super nápad, a jak tak vidím povoláním ses neminul :-)

modrák | Čt 31.8.2006 16:15:20

A co takhle přestavět pramici na kolesový parník?. Po stranách dvě kolesa, dva 12V motory ze stěračů, akumulátor a jedééééééééééém. No a pokud nebudou mít ty motory šnekové převody, tak po zakotvení v proudu se ten akumulátor může i nabíjet. A zadarno. To je paráda, co. Asi požádám o patent, než mě někdo předběhne. :-)

pz - Profil | Čt 31.8.2006 12:19:31

komik - si pis ze to uhani celkem dobre

komik - Profil | Út 29.8.2006 15:10:59

docela dobře si dovedu představit aku vrtačku upnutou do nějakého držáku na zádi loďky a ve sklíčidle tyč s vrtulí. při krouticím momentu 65 Nm musí s menší loďkou uhánět aspoň hodinu.

Mira Ř | Út 29.8.2006 8:36:47

Viděl jsem elektropohon vyrobený ze startéru.Hřídel byla prodloužena asi 1,5m dlouhým nádstavcem a ukončena vodním šroubem.Pohon byl uchycen výkyvně na zádi lodi a vrtule ponořována šikmo do vody.Obdobné zařízení bylo vidět v dokumentárních filmech o dopravě po řekách na malých lodích .

MrKos - Profil | Út 2.5.2006 6:32:42

pz: el. motory mají převodovku? kde? ... jsem si dosud myslel že rotor je ukončen přímo lodním šroubem ( šroubkem ) a chlazení zajištěno právě tím že motor je pod vodou... zrovna toho při domácí výrobě dost dobře nebude možné dosáhnout...

pz - Profil | Po 1.5.2006 23:55:44

mrkos
v el motorech jsou bezne silnejsi motory na 12v s rizenim odberu ale hlavne s vhodne zvolenou prevodovkou - jinak by to opravdu odpor vody na vrtuly spalil....
ty motory jsou mezi nami opravdu fest predrazene....

MrKos - Profil | St 26.4.2006 10:28:21

Výroba vlastního pohonu je technicky dost náročná a v domácích podmínkách ten výsledný produkt jak esteticky tak i funkčně bude stát asi za prd. Akuvrtačka je ůsměvný příklad protože kapacita té baterečky toho moc nezvládne a navíc i po připojení na velkou AKU není zajištěno chlazení a tím by myslím vrtačka dlouho nevydržela. Odpor vrtulky pod vodou je značný. Totéž platí o ventilátorech určených k pohonu vzduchu. Kontrukčne jsou primárně určeny právě pro vzduch a s lodním šroubem mají pramálo společného. Na vlastní oči jsem jednou viděl podomácku zhotovený lodní motor z nějaké motorky a když pominu monstrózní zpracování a hmotnost tak i hluk a otřesy celého zařízení byly značné. Nemluvě o olejové stopě na hladině.... :-(
...obecně asi platí že současný trh nabízí slušné el. motory do deseti tisíc což je dostupné pro každého a kvalita je nesrovnatelná s domácím výtvorem....

Vendax - Profil | St 26.4.2006 10:04:43

oprava tiskové chyby : vyrobil

Vendax - Profil | St 26.4.2006 10:03:14

Jednou mi nějakej rybář vyprávěl, že si vyrobyl pohon lodky z AKU vrtačky, řikal jak je to levný a že sebou vozí náhradní akumulátor, jak to vypadalo a fungovalo nevim, ale teoreticky by to na malou lod asi šlo, ale jako Mič Bjukenen asi jezdit nebudeš :-)))

pz - Profil | St 26.4.2006 1:08:38

elektropohon ne, ale spalovaci ano - postup je nasledujici:
koupi se levny vyzinac (ne motorovou kosu, jelikoz ta ma kloub, ale vyzinac ma v zahle trubce bovden), musi mit ale navic upevneni trubky takove, aby sla o 180 stupnu otocit, coz se neshani lehko
pak se pouzije vrtule z ventilatoru - plastovy z chladice z favorita muze byt velky, da se pouzit ale z ventilatoru z prumysloveho odsavani/nasavani vzduchu kotelen - udela se redukce na vrtuly, pripevni, zprovozni, drzak (standard je na hranol 1*2 palce) a jeto...