Čabas | Čt 30.8.2001 10:19:29

30.8.2001 - Labe 11-12
Tak jsem letos absolvoval rybářskou dovolenou na Cidlině u Poděbrad a byla to docela paráda. Voda šla po deštích dolů, sluníčko svítilo a naši slizcí šupinatí přátelé braly jako o závodech. Připadal jsem si tam jako v zoologické zahradě, neboť druhové zastoupení je na této vodě nesmírně pestré. Dokonce se mnou chodila k vodě i manželka, což normálně naštěstí nečiní, protože jí bavilo se dívat, co za rybu vytáhnu. Cejni, ježdíci, perlíni, okouni, kapři, plotice, karásci, trumani, líni a dokonce jsem vytáhl svého prvního amura a slušného úhoře 75 cm. Feeder opět nezklamal a na tuto menší říčku byl naprosto ideální. Zato můj návrat na mateřskou vodu Labe v Roudnici byl poněkud tristní. Místní „high society" patrně usoudila, že se už Labe po éře bolševické fenolové stoky dostatečně zkonsolidovalo, a tak od rána do večera tůrují na vodě čluny, takže hluk, bordel vyplavených větví, pet-lahví a dalšího sviňstva, včetně neustálých vln, nenechává nikoho na pochybách, kdo je tu teď pánem. Ryby u nás na Labi nyní moc neberou a ani se jim nedivím. Bylo mi líto kolegů kaprařů, kteří bivakovali na protějším břehu, aby si i oni užili o dovolené trochu klidu a rybařiny. Měli smůlu a jestli to tímto tempem půjde dál, budu muset, ač bydlím 100m od pěkné řeky, za rybičkami zase někam jezdit.

Igor | Čt 30.8.2001 8:23:09

30.8.2001 - Dyje 3
Tak právě jsem se vrátil z chytačky. Byl jsem od 4.50 do 7.20 vláčet pod splavem v Břeclavi. Záběrů minimum, nakonec jsem vytáhl jen 1 candáta východního cca 35 cm. Zkoušel jsem všechno možné (Rapaly, Dorada, twistry, rippery), ale bezvýsledně. Ale chlapík, co vedle mě chytal na rybky, vytáhl za 2 hodinky tak 10 candátů od 30 do 40 cm, takže tam určitě byli, ale umělé nástrahy je nechávaly chladnýma. Příště asi přezbrojím na rybky, třeba tam budou i nějací větší. Voda teplá jak kafe, venku už po ránu pěkná zima.

Iceman | Čt 30.8.2001 7:58:02

29.8. - Nisa - 443066
Tak jsem byl uzavřít své účinkování na pstruhovce. Docela málo vody a křišťálová čistota mě trochu zarazila. Moc ryb na plech nešlo, ale nakonec 4x potočák 30-32cm a jako bombónek záběr duháka cca 50 cm. Jeho nekompromisní útoky jsem nezvládl asi proto, že jsem byl z něho tak vyvalený, a nezmohl jsem se ani na odpor. Po několika výskocích nabral směr Hamburk a následovalo známé lupnutí vlasce a byl pryč. Krásný zážitek.

lukasjicha - Profil | St 29.8.2001 17:48:11

26.8.-29.8. - Harta 1A
Tak jsem see vrátil ze 4denní výpravy na Hartu. Předem píšu, že to byla slabota. průměr na mírovou rybu cca 10 prutohodin. Celkem jsem chytil 2 malé a 3 mírové štiky(52,53 a 58,5cm)asi 15 okounů (4 největší 25-30cm).Dost tam kvetla voda a dravé ryby nechtěly vůbec brát.Jinak celkem dobré zakončení prázdnin v krásné přírodě se zjimema a užovkama(7+5).

Aleš H. - Profil | St 29.8.2001 13:33:10

28.8.01 - Svr.7-8
Šel jsem na hodinku zavláčet na pstruhy a ti po ochlazení brali jako o závod.Vytáhl jsem jich 8 od 29 do 24 cm a asi 6 se mě setřáslo.Na tu chvilku to bylo super.

SUMÍK | Po 27.8.2001 20:18:23

26.8.01 - VLTAVA 5
Již dlouho jsem se přemlouval že vyzkouším na mém oblíbeném revíru, kde chytám hlavně na plavanou, metodu kterou jsem chytal na Lužnici tak před 12 léty. Vzal jsem tvrdé pečivo a dal ho do vezírku, který jsem spustil do proudící vody a občas jsem sním zatřepal. Sjeli se snad všechny kachny z Vltavy.Chytal jsem na pařený rohlík. A výsledek:4 malý kapříci, 2 tloušti tak 40, 1 podoustev 45, a ktomu asi 20 plotic od 30 do 40. Za tři hodiny lovu to bylo super chytání.

JuraS - Profil | Po 27.8.2001 14:21:29

18.8 - Svratka1
Nejprve jsem byl odloven já ....... při silniční kontrole v Židlochovicích. Ale neboť o překvapení není nikdy nouze, stalo se, že z jedoho ze šerifů se vyklubal kolega z MRKu. Druhý den jsem byl na číhané já a to na bolenech nad posledním mostem nad Věstonickou nádrží. Už při příjezdu 3,45 bylo dost obsazeno, po březích jsem překračoval spící rybáře popř. někteří již byli u vody. Svižně jsem klasicky čubal vodu po úsvitu jsem vyměnil twistr za stříbrnou plandavku. Napřed nic pak rana do hůlky a soustředěný tah. Bylo to od začátku dost divný a dělalo si to se mnou co chtělo, ja jsem si netroufal moc tahat protože jsem měl 0,22 triton. Přetahovali jsme se dost dlouho a to se mi dlouho nestalo, abych cítil únavu v ruce jako v tomto případě. Zahlíd jseml ploutev, myslel jsem že hřbetní, takže jsem to odhadoval na kapitálního bolena. Pak se mi začal ukazovat a já zjistil jsem, že je to bolen chycený za zátylek a drží jen na kůžičce. Nakonec jsem ho vybojoval, ale stejně jsem za ním musel do v závěru do vody protože v poslední tažení zajel do řas. Měl 68cm a ta tržná rána od háčku byla od temena do půli vzdálenosti k hřbetní ploutvi. Pro zranění ryby a přebolenování našich vod jsem ho odsoudil k sežrání. A byl dobrej .... (oblíbený recept na bolena napíši do Kuchařky). Jinak další postřehy jsou: bez repelentu na Svratku 1 nelze. Musel jsem se chechtat, když jsem tam viděl starší manžele jak rezignovaně odhání komáry olšovejma větvama ve 5 ráno v křesílkách u stolečku se slunečníkem na vrchu pobřežní hráze (dole u vody to bylo nesnesitelný). Trochu mě jich bylo líto (možná bych je i trochu prosprejoval) ale vzhledem k tomu haraburdí co si až k vodě přivezli jsem to považoval za trest matky přírody na podobné konzumenty.
Další postrřeh: na Svratku 1 se snažili najet kapři ze spodního revíru, kde se nesmí chytat (Pod mostem po proudu je bylo pěkně vidět). Ale takřka pod most mezi sloupy z vrchní strany to do nich prali kapraři krmítkáři. Občas nějakýho kapra Ti co byli nejblíže mostu vytáhli. Nevím zda to věděli nebo ne ale tím kaprům úplně přehradili cestu proti proudu a ostatní rybáři utřeli hubu.

Michal T. - Profil | Po 27.8.2001 12:50:48

25.08.2001 - Odra 2A
Celkem dobrá chytačka na revíru štěrkopískovn v Antošovicích v zálivu. Každý druhý nához na červa znamenal rybu. Spousta malých cca okolo 20 cm plotic, perlínů, cejnů malých a ouklejí. Povedli se mi chyti jen 3 cejny okolo 35 cm. V celku dobrá zábava.

David - Profil | Po 27.8.2001 11:25:06

26.08.2001 - Labe
Tak se mi vcera zase jednou "darilo".Dopoledne jsem vyrazil na Labe pod prehradu.Pocasi krasne, nebe bez mracku a jeste se nedelalo takove vedro.Prijedu k vode, jdu do kufru pro neopreny, a vida, chybicka se vloudila.Neopreny visi v garazi na skobe.Pocastoval jsem sam sebe nekolika nepublikovatelnymi vyrazy a vyrazil na zpatecni cestu.Doma jsem hodil neopreny do auta a dal si uz potreti dvacetikilometrovou streku k vode.To uz zacinalo byt pekne dusno.Chytal jsem asi hodinku, a krome jednoho urvaneho duhaka, dvou opatrnych a neseknutych zaberu, nic.Totalne mrtvo, ryby v kalne vode ani nesbiraly.Z dalky zacinalo silne bourit, ale rikal jsem si, to se urcite vyhne.Nevyhlo.Odchod od vody jsem odkladal tak dlouho (znate to, jeste tuhle diru a tamhle za tim sutrem...) az jsem nakonec mazal do auta v neuveritelnem lijaku, huste prokladanem kroupami velikosti tresne.Do auta jsem dosel uplne durch, takze jsem se vydal dobre znamou :-) cestou domu.Kdyz jsem prijel domu, uz zase svitilo slunko.Dal jsem susit vestu a dopral si obed.Protoze bylo pekne, a ja si vubec nezachytal, rozhodl jsem se zajet aspon na MP Labe.Nahoru se mi uz potreti nechtelo.Prijel jsem ke svemu oblibenemu splavu, vlezl do vody...a co to neslysim?Ze by dalsi bourka, to uz neni snad ani mozny.Neuplynulo ani 10 minut, stacil jsem chytit jednu plotici a uz zase jsem stal ve slejvaku a do okolnich poli mlatily blesky.To uz me opravdu dozralo a za staleho nadavani jsem nahazel veci do auta a sel se radsi uklidnit k orosenemu pulitru zlataveho moku.

Zaver: A.H.III.

medvěd | Po 27.8.2001 9:09:32

25.8. - Dyje 4 B
Asi 8 hodin až moc krásnýho počasí,ale cejni na který jsem jel nešli vůbec.Za to asi třicet kapříků od 25-43 cm a amur 58 (moje největší ryba na děličku).Chytal jsem pouze na masňáky a házel jsem tam krmení Trabbuco se šrotem a strouhankou (asi 20 l)Celkem parádní dřina,ale kapr není cejn a toho jsem nechytil ani jednoho.

pike | Po 27.8.2001 8:46:24

25.8. - Vltava 8P
Ma prvni dochazka na pstruhovce trvala od 6:30 do 20:00 a dopadla pro mne vice nez tragicky, muzu si za to ale sam. Hned pri prvnim zabrozeni jsem neodhadl hloubku a propadl jsem se do diry, tudiz jsem pak po zbytek dne susil na slunku nejen doklady, nybrz i mobil, ktery to po resuscitaci prezil. Pak nastala dalsi zajimava faze lovu, kdy diky spatne technice nahozu probihal lov nasledovne:2 nahozy, pak zamotani a prevazovani. Duvodem byla nutnost nahazovat daleko a navic do kopce, protoze za mnou byl prikry svah a brodit nemelo smysl. Musky casto koncily na onom svahu a muzu rict, ze me pocinani bylo znacne komicke. To jsem treba sel a tu jsem nalezl jednu svou musku tu druhou, pak dalsi......... Za tech 12 hodin lovu jsem akorat vypl jednoho duhaka. To Levit byl uspesnejsi a chytil 2 duhaky a 2 potocaky. Kdo umi, ten umi.

Jura Č. - Profil | Po 27.8.2001 8:12:00

26.5.2001 - Svratka 6
Po dlouhé době sem si šel spravit náladu na tekoucí vodu. Za odpoledne asi 6 plotic z toho 1 oranžová,asi 12 tlouštů 20-30 cm 1 měl 43(můj osobák) a asi 10 ouklejí.
švára přibližně to stejný.Vše chyceno na plavačku na masný červy bílý a červený pak vše puštěno.Nevím kde se tam berou ty zlatý ryby ale chyt se už aji tloušťa a vidět jich bývá dost.

Jura Č. - Profil | Po 27.8.2001 8:01:41

25.8.2001 - Svratka 5, prigl
Tak při této návštěvě sem úplně vyhořel.
Jen jeden bolínek kterej mi skočil po masnácích když sem to vytahoval.švagr chytl asi 8 plotic.

Honzas | Po 27.8.2001 7:54:58

25.- 26.8.2001 - NM - Dyje 5
Vražedné počasí a příšerná voda. Do vzdálenosti 30 m od břehu pás zeleného špenátu, přes který se olovo brodilo jako v břečce z jemného bláta. Místní v sobotu a v neděli ráno tahali na srkačku kapříky do 50 cm. Má první jízda přišla v sobotu ve 23:45 a byl z toho kapr 81 cm a 16 kg. Vypadal jako koule. Ráno jsem znovu rozbalil nádobíčko ve 4:00. V 6:30 přišla druhá jízda a po půlhodinovém nádherném boji jsem měl na břehu kapra 93 cm a 17 kg. Přes všechny ty ošklivé podmínky s počasím a vodou mi tato výprava přinesla daleko víc než jsem čekal. Prostě nádhera.

Vlada S. | Po 27.8.2001 7:45:55

25.8.2001 - Úslava 2
Tak jsem před koncem potočáků vyrazil na Úslavu, že je podráždím. Výsledek 3 okouni na rotačku, 3 tloušti na peří, 2 štiky (cca 45 a 50) na woblera (Yoo zuri) a jeden potočák 30 na peří (byla to jikrnačka tak šla zpátky). Pod jezem jsem vyhák něco o čem doufám, že to byla štika, protože tak velkej potočák by mně mrzel.

Martin M. - Profil | Ne 26.8.2001 10:42:16

25.8.2001 - Dyje 4B
Za 5 hodin lovu jen maly kaprik, cejnek, jezdik a okoun. Muj otec, ktery sedel vedle mne, uplne to stejne. Zkratka :-(

LEVIT - Profil | Pá 24.8.2001 22:51:12

24.8.2001 - Berounka 1
Dneska byla voda zkalená a zvednutá. Nicméně parmy byly evidentně při chuti. U vody jsem byl kolem půl šestý odpoledne a dost dlouho mi trvalo, než jsem zjistil optimálně vyváženou sestavu. Nakonec to byl nahoře velmi těžký blešoun, uprostřed maxitěžký blešoun a na konci žlutý goldhead s fialovým tipem.
Vzhledem k tomu, že jsem na tuhle sestavu došel až před osmou, dostal jsem v cca 3minutovém inntervalu pouze 2 parmy. První kolem 40 se vypnula když jsem si myslel, že je to menší podseklá ryba a vypáčil jsem jí nad hladinu. Tam vyskočila akorát tak, abych přesně viděl že to měla seknutý v tlamce. Dalši následovala hned, ale byla o poznání menší - 34,5cm. Pak už bylo moc šero, tak jsem to zabalil.
Nicméně dobře že jsem přišel jak na to, přijít na to dřív, mohl jsem si skvěle zachytat.
Ať žije publicistický výron!:-)

Urbo | Pá 24.8.2001 20:04:34

24.8. - Bobrava 1
Dnes jsem byl po dlouhé době na své oblíbené říčce Bobravě a byli z toho nádherní potočáci 30,34 cm.Av jedné nanápadné tůnce mi po třpitce blafl pstruh kolem 50 cm, ale ta mrcha se setřepala.Řek bych , že na mimopstruhovku celkem slušnej výsledek.

Roman C. - Profil | Pá 24.8.2001 10:35:27

24.08.2001 - Svratka 5 (Osada)
Rano jsem sel po delsi dobe zkusit dravce na prigl. K vode jsem prisel tak kolem 7:30 a bylo uplny mrtvo - zadny zaloveni, nic :-( Asi do 10 hod. jsem chytl dohromady 5 okounu (ti nejvetsi meli 20, 25cm a 33cm). Vetsinou sli na perletovy rotacky ruznych velikosti a toho nejvetsiho jsem lapl na tandem gum.rybka, rotacka. Ja se letos snad pres 35cm u okouna nedostanu :-(

Rtep | Pá 24.8.2001 10:08:29

23.8.2001 - Chotýšanka 2
Chyt jsem pěknej slejvák. Dopad jsem hůř než Alonso Hagen v posledním roce chytání, ten si aspoň povodil pstruha.