Urbo | Ne 29.7.2001 18:01:59

29.7. - Bobrava 1
Dnešní bylance-jedno žihadlo od rozzuřené včely,prasklá pružina od překlapovače u naviáku,potočácy-29,42(z toho plyne můj novej malej osobáček),na Hamerku č.2

Tuky | So 28.7.2001 0:43:41

27.7.01 - Slepe rameno u Pardubic
Dnes jsem vlacel na slepem rameni, výsledky byli lepsi nez na steblove.Dve stikcky kolem 50 cm jedna se setrepala za hodinu a ctvrt. Stiky mi zacli barat az od 20:00. Tu prvni jsem ukecaval neprve na 7cm banzo pak na florescencniho twistera delky 7 cm az kdyz jsem dal kopyto delky 3 cm prusvitne zelene tak zautocila. Jinak ty dve mi zabrali na hnetdeho 8 cm twistrera s 4g hlavickou.Diky topmu ze vlacim s lehkým naciním tak jsem si suprově zablbnul. Vrale doborucuji na toto obdobi miktotvistery nebo rippery delky 3 cm (kopyta) a UL vlacak.

Tuky | So 28.7.2001 0:38:00

16.7.01 - Steblova
Byl jsem vlacet na steblove,po 2h lovu jsem na 3 cm twistera prusvitne zeleneho jednu sticku 45cm a na kopytio 5cm tmave modre dva okouny. Vzhledem k tomu, ze jsem vlacel s proutkem 3-12g tak jsem si celkem slusne zablbnul.

Ivo K. | Út 24.7.2001 7:04:00

23.7.2001 - Lučina 2A - Žermanice
Včera odpoledne mi zavolal kamarád, zda nemám chuť jít na úhoře. Sotvaže jsem to uslyšel, hned jsem souhlasil, protože jsem na úhoře ještě nikdy nebyl a lákalalo mě to velice už delší dobu. K přehradě jsme přijeli asi v 17:30. Protože jsem na lov úhořů nebyl vůbec připravený, vysomroval jsem 2 úhořové háčky a pár rousnic. Sestavu jsem udělal velmi jednoduše - průběžné olovo cca 70g, zarážka, 20 cm silonu, háček s rousnicí. První záběry přišly asi okolo 20:00. Pomalé přerušované zvedání policajta mi vysvětloval jeden náhodou zde se objevivší klučina jako opatrné záběry velkého úhoře. Potahoval mi to asi 5 minut, než mi nový "trenér" doporučil zaseknout. Výsledek byl úhoř - miminko - asi 35 cm. Moje seznámení s tímto rybím druhem ve mě ale vyvolalo silné nadšení, avšak když jsem ho vzal do ruky, okamžitě jsem pochopil, co znamená fráze "slizský jak úhoř". Takže znovu nahodit a čekat. Další záběr přišel až skoro za tmy. Byl to úhoř 65 cm. Další přišel asi kolem 22:00 - 69 cm. Pak při přehazování prutu bylo s údivem vytaženo další úhoří miminko. Takže výsledek předčil očekávání - 2 krásní, i když ne moc velcí úhoři. Po návratu domů jsem oproti mému zvyku vzbudil manželku, ať se jde na ně podívat. Po dlouhé době to byl zase zvláštní úlovek. Manželka byla stejně překvapená jako já, což dokresluje skutečnost, že mě s nimi vyfotila. Takže zde brzo dám své foto s mými prvními úhoři.

MAJKL | Po 23.7.2001 20:44:42

21.07.0 - Hrušovany u Brna
Jo a ještě něco - chytá se tam BOHUŽEL od 5,00 do 21,00.

MAJKL | Po 23.7.2001 20:41:59

21.07.01 - Hrušovany u Brna
Tak jsem po několika nezdarech na jihu Moravy rozhodl, že navštívím nějakou novou vodu. Podruhé v životě jsem zkusil soukromý revír v Hrušovanech u B. (200Kč pro mistni a Brno 5, 300 ostatni). Vcelku pěkný rybník - tipuji 6ha, hloubka okolo 1-2 metrů. Bohužel se smí chytat jen na jednom úseku (někteří rybáři si proštípli plot a odnášeli vše co mělo šupinu přes pole, tak to povolili jen na 200 metrech).
Za den jsem nachytal 16 kaprů (47-55cm), 1 amura (55cm), lína (28 cm). V této vodě jsou jen uvedené ryby (žádný cejn, karas, plotice, okoun - škoda). V ten den jsem viděl chytit kapra 68, 69, 70, 76 cm + mnoho kaprů okolo 65cm. Odnést si člověk může 1 kapra - míra je 45-60 (amur 60-70, lín nad 30cm), ale každý kdo chce si odnese. Pokud chytíte kapra nad 70, můžete zachytat některý další den zadarmo.
Místní prodavač povolenek (pozn: nejúspěšnější rybář co se týká počtu ulovených kaprů) vám uvaří i kafe, čaj nalije panáka a dá tipy kde je větev.
"Zkuste to taky - třeba zabojujete s většíma než já" - ale kapři neťukají, ale rovnou vám to rozbalí z cívky.
Jo a ještě jeden tip přidám: kdo by chtěl zkusit placený rybník v Těšanech - ať si to rozmyslí - po 58 karasovi v první hodině rezignuje.
Byl jsem i na Dyji před těmi bouřkami - cejni 40-50, + 2 malý kapříci.

SBF | Po 23.7.2001 19:26:21

20.7-22.7 - Stare Splavy
Po delsim rozhodovani a koukani na oblohu jsem s Mirkem usoudil v patek ze odjedem na Stare Splavy.V [patek jsme jeste stacili rozbalit bivaky,zakyrmit a nahodit. Do soboty prselo a ani zaber.K veceru jse udelalo hezky a tak jsme pripravily jemnejsi navazce od Carp systemu Uranus 10kq.Nasadily jsme GLM musle od Richworta a od deviti vecer asi do ctyr do rana prislo deset kapru.Nejvetsi 15 kg a 87cm a pak jeste tri 9,9 1/2 a 10 1/2.Zbytek sel kolem osmi kilo.Byl to paradne straveny vikend .

šídlo | Po 23.7.2001 12:44:08

21.7. a 22.7.2001 - Ostravice, Moravice
voda prekvapive cista po destich v prubehu dne se kalila a stoupala. presto dost ryb, ale vse okolo 20 cm.
na Moravici jsem byl jen chvilku, hezka voda.

PavelC - Profil | Po 23.7.2001 9:55:26

21.07.2001 - Dyje 4B
Od rana 5:00 do 13:00,kdy zabery znatelne ustaly jsme ve dvou lidech dostali cca 40 ks cejnu 40 az 50cm,5 ks kapriku do 40 cm.Pocasi bylo snesitelne,sice docela foukalo,ale pod brehem se to dalo vydrzet a nastesti neprselo.Co me prekvapilo,tak fakt,ze jsme u vody byli jedini..jednoznacne nejuspesnejsi byla kukurice,masnaci a rohlik uz mene.

Miran | Po 23.7.2001 7:55:33

20.7.2001 - Hostivař
Neuvěřitelný počasí. Pršelo celou dobu od sedmi do jedenácti večer. Na pařenej rohlík 2 kapr (cca 38), cejn a amur kolem 40. Všechny frčely zpátky.
22.07.2001, Labe 24 A 20.00-22.00
Na ryby nádherný počasí, pár pěknejch záběrů ale vytáhl jsem akorát dva americký sumečky. Ten druhej to měl zažraný, blbec, že jsem mu to vyndával snad půl hodiny.

luigin - Profil | Po 23.7.2001 7:03:44

23.7.2001 - Jesenická Bělá
Od čtvrtku do neděle (když jsem měl volno) jenom pršelo,voda větší o metr tak jsem si nezachytal.Příště až tam pojedu tak si vezmu raft.

Honza H. - Profil | Ne 22.7.2001 22:29:10

22.7.2001 - Uhlava 3
Tak dneska jsem taky po dlouhe dobe vyrazil na chvili na ryby.Bez krmeni jsem si jenom sel na hodinku nebo dve zachytat.Chytnul jsem krasnyho tlouste asi 43cm(krasne vysokej a vyzranej).Naprosta spokojenost.Zejtra jdu zase,ale tentokrat na dravce(stiky a uhori).

lukasjicha - Profil | Ne 22.7.2001 20:53:00

20.-22.7. - Harta
V pátek jedeme autem a na Bruntálsku to vypadá, jak po řádění tornáda. Kolem nás samý popadaný stromy a u Mostu na Dlouhé Stráni to vypadá jako na řece, voda kalná, všude naplavený bordel, hladina rychle stoupá a blízský potok tu pouští tak 30 kubíků za sekundu.Tak jedeme na chatu a kopeme kanálky na zahradě pro vodu,aby rychle odtekla. K vodě jsme přišli tak v 20.00, já vláčím, táta háže na kapra, táta měl do 21.30 asi 3 zíběry, já na 5 cm shad rap citronové barvy ještě nic,aler v tré tmě je to jediná nástraha, která je ještě vidět. Ve 21.45 mám záběr. Na prutu je 0,22 byron, protože cívku s FL jsem nechal na chatě, ryba jde dobře ke břehu,ale mám strach,aby se nespustila. K podběráku tátovi navedu asi 50-55cm candáta,ale on ho do podběráku vzal jen napůl a chytil woblera. Candát z podběráku vypadl,ale už bez nástrahy-nadávky. Ten večer už nic. V sobotu ráno prší a jdeme na kapry. Místa za námi je málo a tak chytám jen na jeden prut vláčák převázaný na položenou.Od 9 do 13 hod jsme chytli 15 kapříků mezi 30-38cm a já ještě nějaké plotice a cejny jako nástažní rybičky na match. Dravci byli letargičtí a nic nelovilo. Odpoledne jdeme v 18 hodin na místo kde jsem přišel o candáta a vláčím.Táta háže rybky na candoše. Za hodinu a půl chytání jsem drapnul jen jednoho okouna 15cm na twistera, tak dávám rotačku a opouštím svůj dobře provláčený úsek asi 20m břehu. Na pátý nához mám záběr na rotačku č.2 - asi 25cm okoun mi vypadně při vylovování skoro z ruky. Zkusím ještě asi 10 náhozů a mám telefonát na mobil. Třpytku nechám samozřejmě klesnout a zjistím, že se někdo spletl při vytáčeníé čísla- magor, protože třpytka visí. FL to řeší zlomeným háčkem,ale s dvojhákem nemíním chytat, tak dávám mepps aglia č.4 s přidaným červeným střapcem a na třetí nához asi 3 metry ode mě mi bouchne ryba. Jsem zabroděný na plný broďák a tak nemám strach z příbřežních travin, kdy voda po deštích stoupla o metr, což tu znamená asi 20m břehu.Štika je asi hodně překpapená a ani nevyskakuje a bojuje mi pod nohama. Jeden chvat vláčecím podběrákem a je moje. Ryba má 60cm a foťák je doma 100 km od ryby :-(Pořád prší. Vláčím jak magor do 22.00 - už nic nepřišlo.Táta měl na rybku asi 3 potahy na údajného candáta a vždy vytáhl potrhanou rybku od štiky.V Dneska (neděle) ráno se tátovo nikam nechtělo a byl taky docela nastydlý, tak jsem vzal kolo a šel vláčet. Cestou jsem musel obcházel 5 stromů padlých přes cestu,ale aspoň jsem měl jistotu, že budu mít u vody klid, protože jsem jel ještě asi 3 km za nejbližší padlý strom.K vodě jsem, přijel asi v 8 hodin a bylo vidět, že drvacoi budou při chuti. Zabrodím a hážu červenou rotačku k nejbližšímu pásu potopené trávy. Na desátý nához vytáhnu štiku 54cm a chvíli po ní 20cm okouna. Pak místo asi 20 minut protahuji bez úspěchu všemi směry a je vidět, že do rybek furt něco mlátí, ale nic dalšího nebere a zvedá se vítr, tak jdu pomalu podél břehu a chytám. Občas se musím vrátit pro kolo a potáhnout ho dál.Asi po 200 meterch chytím asi 10cm okouna a jdu k místu, o kterém vím už z května, že je tu křoví a štiky- byl jsem tu tehdy s mušákem. teď je tak o 1,5m víc a křoví není vidět. Udělám asi 10 náhozů a nic, měním na včera úspěšnou mepsku a na 5. nához záběr, štika by chtěla furt do hloubky, pak zase do trav u břehu a zdá se být mnohem silnější než ostatní ryby.Ale nakonec metr ukazuje jen 58cm.Pro tento výkend jsem skončil. Bylo asi 9.30. Odpoledne jsemšel se sestrou do lesa na hřiby,ale při pohledu na něj jsme tam vůbec nevlezli- po páteční smršti vypadal ako by tam prošel kingkong,tak jsme šli do břízek na mýtinu, lae tam zase byli hadi. Ségře stačilo vidět užovku a byla hotová. Já jsem viděl celkem 2 užovky a jednu zmiji. tak jsme jeli domů- Mrcha sluníčko začalo svítit. Přijedeme do Třince- Mrcha sluníčko nikde a prší.

Mihal | Ne 22.7.2001 20:37:14

22.7.2001 - Vltava 8P
Po sobotním vypouštění z přehrady (dle místních zdrojů velká voda a děsně studená) se to na mušku ani nehlo. Ryby ani nesbíraly. Vše zachránila přívlač. Většina pstruhů do 30cm.

Martin M. - Profil | So 21.7.2001 12:49:24

19-20.7.2001 - Dyje 4B
Prvni den jen kaprici, cejnu velmi malo. V noci uplne bez zaberu (celou noc prselo) - jen na plavacku se svitici antenkou jeden zaber od vetsi ryby, ktera mi upadla. Rano jako mavnutim proutkem zacali brat cejni (40-45) a pokracovali kapri (37-53). Taky jeden jesen 44cm a asi 2 cejnci - nechapu jak to, ze ti nebrali vice, jindy je to zde nejbeznejsi ryba.

boyscout | Pá 20.7.2001 13:05:05

19.7.2001 - Svratka 3
Zašel jsem si včera po práci spravit náladu na Svratku pod splav vedle vodáren v Pisárkách. Toto místo jsem s prutem navštívil poprvé. Domorodci odcházeli s tím, že dnes neberou. Nedal jsem se odradit a našel si pěknej flek asi 100m pod splavem.Trochu jsem navnadil a chytal na plavačku. Výsledek: za cca 3hod. lovu 15 plotic (20-32cm),6 perlínů (20-30cm) a 1 tloušť (39cm). Pár záběrů jsem nevyužil a jednu pěknou rybu utrhl. Ryby opravdu nějak moc nešli ale vzhledem k tomu, že sem od té vycházky vlastně nic moc neočekával tak jsem byl příjemně překvapen,že i v centru Brna se dá najít pěkné zákoutí.Navíc i když kapři ten den nebrali, pár jsem jich zahlédl a nebyli to žádní žebráčci. Dle informací ze zatím spolehlivých zdrojů se dokonce asi před 14 dny chytil skoro 11kg kapr u mostu u Antroposu.Z toho samého mostu jsem vcera zahlédl několik pěkných parem. Takže jsem zde určitě nebyl naposled.

Vasek T. | Čt 19.7.2001 21:24:14

18.7.2001 - ÜN Rozkoš
Opět jsem zavítal na Rozkoš, pouze 2 kapříci kolem 60 na boilies s příchutí jahoda hozeno cca 150 m. Nechtělo se mně koupat, byla zima. Jinak nic moc spousta "šiťaků" do 40, který tam chytaj místní "bezdomovci" = místní důchodci co je babky vyženou ráno, aby přinesli kus masa, a bez masa nesměj domů, je mi z nich nablití, berou kapry i pod 38 !!!!!!!!

Radynek | Čt 19.7.2001 15:03:58

18.7. - Jihlava 11
Vcera jsme zkouseli vlacet pod splavem v Pribyslavicich. Vysledek : ja 4 tlousti cca do 30 cm a CANDAT 20, kamos 4 tlouste taky o 30. Zabery hlavne na rotacky. Jeste ke sme slusne zmokli.

šídlo | Čt 19.7.2001 9:12:03

18.7. - ostravice
tak vcera konecne jsem si zachytal voda asi +20 cm mirne prikalena, obcas nejakej ten strom mi podlomil kolena, ale rybkam to zjevne nevadilo. nejvetsi ryba vsak jen lipan asi 33

Igor | Čt 19.7.2001 8:29:35

18.7.2001 - Dyje 3
Včera jsem se vypravil na skok vyzkoušet apetit dyjských sumců. Chytal jsem přímo ve městě u mostu, na těžko v hlavním proudu. Na jednu udici jsem dal rybku a na druhou rosňáky. Zkoušel jsem to od 20.30 do 23.30 hod., za tu dobu na rybku jen 1 potah, ale asi od candáta, jinak nic. Na rosňáky to bralo furt, ale ozobávali to nejspíš karasi nebo co. Až po hodině jsem mě l slušnější záběr a vytáhl drska většího a velikosti cca 25 cm. Celkem zajímavý úlovek, v první chvíli jsem ho nemohl identifikovat. Okolo 22 hod. jsem měl další záběr, ale byl to sumec (spíš sumčí mimino) cca 45 cm. Pak začalo pršet, zvedl se vítr a bylo po záběrech.