Camil | So 5.5.2001 7:25:48

4.5.2001 - Jihlava 13C
V pátek jsem měl volno, a tak jsem vyrazil k vodě. Začal jsem chytat s 5.g angličákem, kmenový vlasec 0,15 a návazec 0,12 mm a masnými červi. Tentokrát jsem na háček napichoval červenobílou kombinaci. Ze začátku přišlo pár Amurů nebo spíše amurků, všichni kolem 35.cm. Sem tam se spletl nějaký cejn, ale kolem 10-té hodiny nastal doslova kapří maratón. Prakticky na každý nához následoval do pěti minut záběr. Záběry byly nenápadné,anténka splávku pokaždé vyjela asi jen o 1.cm, ale zato následný souboj byl pravý opak. Když už mě z věčného boje, nejdelší trval pomalu 30.min a výsledkem v podběráku byl kapřík 48.cm, začaly doslova bolet ruce, tak jsem "odhozák" sbalil, místo něho vytáhnul jemnější plavačkový prut a začal jsem se bavit rybí drobotinou. Byla to na 101 % vydařená vycházka, kterou mi sice trochu pokazil klasický masař, ( Viz. pokecu PLKÁRNA ) ale jinak prostě super lov. Všechny ryby jsem vrátil vodě.

Martin M. - Profil | Pá 4.5.2001 11:42:40

3.5.2001 - Svratka 1
K vode jsem prijel uz v 5 rano a chytl nejlepsi flek na tomto reviru pro RC a Andyho. Ti prijeli kolem 6:15hod. a do te doby jsem chytl jen 2 cejnky a maleho jesena. Kolega asi 20m ode mne mel jiz 53cm kapra. Behem dalsich asi 2 hodin to nebylo moc dobre, nebylo jeste poradne rozkrmeno a predevsim jsme nevedeli, jak poradne chytat. Zejmena ja jsem chytal uplne spatne, coz my kluci dali dalsi hodiny pekne najevo. Zatimco ja jsem chytal tak 1 rybu za 40 munut, RC a hlavne Andy chytali asi 3x tolik - predevsim cejny kolem 48-58cm (celkem jiste pres 20ks, ale spis vice, nepocitali jsme to), obcas kaprik nebo cejnek. Chyba byla v tom, ze ja chytal az za podvodnim ostruvkem v hloubce asi 230cm, kdezto "provokateri" (pekne si mne vychutnavali) jen v 120cm!!!! Jakmile jsem zmapoval situaci a zacal nahazovat take na melcinu, zacalo se darit i mne. Vrcholem vseho byl v 11:30 muj 63cm cejn na rohlik :o) V poledne Petr odesel a za hodinu po nem i RC. Pak jsem zustal u vody sam a zacal vymyslet ruzne ptakoviny, abych odradil cejny pod 60cm a chytl nejake opravdove hovadko. 4 zrnka kukurice nebo pulka rousnice, hacek #8 a ... porad ti sami dvoukilaci. Za odpoledne jsem jich chytl asi 15ks plus cejnky a jine mensi ryby. Zatimco rano jsme meli hodne planych zaberu a par ryb se chytlo za ploutve, odpoledne byly vsechny zabery jednoznacne a vetsinou jsem cekal se zasekem na jistotu. Celkem jsme zkrmili jen asi 8 litru krmeni, ale s extra davkou sladke kukurice a konopi, Andy tam hazel jeste zvlast psenici a kukurici.
Po celou dobu stipali neskutecne komari a bylo otresne vedro.

Orion | Čt 3.5.2001 20:48:20

3.5.2001 - odra 2
Chtěl bych poděkovat matce přírodě za krásné 3 dny strávené u vody.Musím přiznat že mně ještě bolí ruce se zdolávání tolika pěkných kusů. Brali nádherní cejni a kapři. Voda tekoucí středně tažná,splávek 6g,vlasec 0,12 základ spodek 0,10 , prut dělička 12,5.Nástraha hnojáci a červi.Kapry a cejny do 50 cm jsem vytahl ven vpohodě někteří kapři však neměli slitování guma s topsetu šla na doraz ven a co následovalo pak si snad představíte.

Patton | Čt 3.5.2001 20:15:57

2.5.2001 - Loučná
Dnešní vycházka na Loučnou-výsledek asi 15 lipanů
velikostně od 15-37,pstruzi sbírali jen sporadicky
(suchou),sběr z hladiny red tag 18-22.Nymfa(podstatně úspěšnější) emerger olivové jepice,
( Baetis ....),tu brali jak pstruzi tak lipani jako o závod.Kolega si dva vzal pstruh p. 34,36.
Já jsem toho svého "berného" ( 33),pustil ale udělal jsem dvě fotky,jsem zvědav jak vyjdou.

Rasto27 - Profil | Čt 3.5.2001 14:48:48

1.5.2001 - Bratislava Strkovec
Zacali sme chitat o 18:00 za super pocasia. Kapre brali ako hlupe, uplne na vsetko. Traja sme ich do 24:00 nachitali 38 vo velkosti od 35 - 40 cm. Skratka pekne sme si zasportovali. Vsetkych kaprov sme vratili vode.

Márty | Čt 3.5.2001 10:58:48

1.máj - Střela

(Vřáťa) Pan doktor právě ordinuje

Márty | Čt 3.5.2001 10:56:37

1. máj - Střela

Entomolog Milan v akci na suchou jepku

Márty | Čt 3.5.2001 10:54:09

2.den zahájení - Horská Kamenice

Zase Kamenice

Márty | Čt 3.5.2001 10:25:33

2.den zahájení - Horská kamenice

Zahájení ve sněhu s Petrem Staňkem

MichalR | Čt 3.5.2001 6:14:48

2.5.2001 - Cerna Nisa - nadrz Bedrichov
Navecer jsme dorazili na prehradu, a ryby sbiraly z hladiny. Videl jsem po hladine poskakovat chrostiky a tak jsen navazal suchou ze zeleneho dubb, nozicky z kohoutiho srpku, jako kridelka snopek srnce. Od 19 do 21 jsem chytil ca 30 sivenu od 12 do 23 cm. Cesta zpatky probehla cela po tme lesem. Nadherna chytacka, za celou dobu jsem videli jen tri cyklisty.

Márty | St 2.5.2001 15:37:30

28.4.2001 - Kamenice
Svolali jsme se s Pteroušem a Milanem P., že poškádlíme ryby někde v mém okolí. Kluci přijeli za mnou z Prahy a vyrazili hned na Mohelku, kde jsme se sešli. Bohužel voda byla jako křišťál a ryby při sebemenším pohybu zdrhaly pryč, takže jsme operativně domluvili povolenky na Kamenici ( denní 90,- Kč). Rybačka probíhala ve stylu Vráťova rčení na hitlera, což je krátká nymfa. Výborně brali potočáci, ačkoli ne zrovna velkých rozměrů, ale lipani nás totálně fakovali. Odpoledně se hezky rozpršelo, což nás od lovu neodradilo, leč na náladě nepřidalo. Shrnutí - Milan byl ve finále hezky promočenej, nachytáno mnoho pstruhů, všichni šli zpátky. Jinak až na počasí a vodáky, kteří nás štvali debilními otázkami, jak to bere, když nám přepádlovali tůni, to bylá krásná relaxace.
Jinak ke včerejší návštěvě Střely, kde jsem byl taky Milanem P. a Vráťou již nemám co dodat, Milan to shrnul jedna báseň! Hezká voda - hodně lipanů.

Pavel C - Profil | St 2.5.2001 10:00:48

1.5.2001 - Svratka 3
6:30-10:00 jsem zkkousel s Ludkem B. Svratku ve Vranovicich- kombinovane plavacka na dno a proplavavana s bicem. Po zakrmeni jsme zkouseli rohlik,po chvili jsme vsak presli na "masnaky",coz byla jasne stastna volba.Celkove ve dvou lidech asi 15 jesenu,6 cejnu vetsinou kolem 45 az 50, jinak vsak nechytal nikdo kolem. Dalsi presun byla Svratka v Pouzdranech,kde bylo pomerne dost lidi,chytali se prevazne velci cejni,vetsinou vsak ne za tlamu,jelikoz je tam ted dost snuraku,sem tam jsem videl vezirek s kaprem...
Dalsi zpravy jak jsme vysledovali: V Ivani jdou vyborne kaprici do 40 cm, na jezerech udajne jiz tyden dobre kapri pres 60, dole na Dyji jen cejni,ale celkove je Dyje mrtva..

Jura Č. - Profil | St 2.5.2001 8:44:47

30.4._ 1.5. - Svratka 5, 6
V pondělí sem byl na priglu a za celý dopoledne 2 oukleje a 1 cejnek.
Včera sme šli zkusit vláčet na 6 do Březiny
Byla čistá voda,zkoušel sem Hauserovo peří
ale vždycky po tom vyjel tloušt ale nevzal to.Pak mě to přestalo bavit tak sem si vzal plavačku a chytl sem 1 červenku a 2 tlouště zlatě zbarvený a dost sem na to čuměl.

Vlada S. | St 2.5.2001 8:26:56

30.4.2001 - Třemošenka 3
Vyrazil jsem na Všerubský potok a šel jsem od Nevřeně proti proudu. Ve druhé tůni jsem měl dva záběry na peříčko a pak dlouho nic. Nakonec jsem na peříčka zanevřel a vrátil jsem se k osvědčené klasice wobler a rotačka. Záběry byly na Vaškovku a nejvíc na nejmenšího woblera Salmo - pstruh p. Protože jsem si zapoměl metr tak odhadem většina úlovků mezi 23-26 cm, celkem kolem 15 pstruhů. Po poledni začaly záběry ustávat, takže jsem to v půl druhý zabalil a vyrazil k domovu.

Vlada S. | St 2.5.2001 8:19:42

29.4.2001 - Otava 7, 8
Krásný den, čistá voda, hmyz se rojil, ryby nesbíraly tak jsem chytal na nymfy. Výsledek na 7 tři šotci na 8 nic. Zkoušel jsem tahat i streamery ovšem s výsledkem nula tak jsem to v poledne zabalil, prostě na Otavě mi to nejde.

Vlada S. | St 2.5.2001 8:11:51

27.4.2001 - Radbůza 1B - Litická přehrada
Vyrazil jsem potrápit oukleje a provětrat mušák. Sice stále teče dost vody, ale oukleje přesto braly slušně. Malé mušky zcela ignorovaly, ale ochotně braly větší tahané suché mouchy. Některé záběry byly na "skoropalmera" z tulení srsti, ale nejlíp braly mouchu z tělíčkem z modré lametky a vpředu jako nožičky obtočené ceé pírko hnědého CDC. Téměř co nához to záběr, jejich proměňování v ryby už bylo o něco horší. V proudu jsem měl jeden razantní záběr a protože s 0,12 jsem si nemohl moc vyskakovat trvalo dobrých 5 minut než jsem zjistil co táhnu. Byl to krásný bolen 70+. Postupně jsem ho unavil a dostal do vracáku u břehu. Při podebírání malým pstruhovým podběrákem jsem zachytil o přívěsnou mušku, bolen toho využil a byl v P... i s úspěšnou muškou. Pro mne zatím rozhodně nejhezčí zdolávání a rybářský zážitek téhle sezóny.

Vlada S. | St 2.5.2001 7:56:07

26.4.2001 - Radnický potok 1
K naší smůle jsme s kamarádem dorazili na místo, až po jiném rybáři. Podle jeho slov brali jen prcci na rotačku. Já jsem chytil jen asi 4 potočáky, z toho jeden 32, kamarád byl úspěšnější vytáhl jich asi 10, největší 28 a pár mezi 25-27. Zajímavější bylo podívat se cestou zpět na MP revír Radnický potok 2 - zatopený lom, kde jsou údajně velcí potočáci a musím říct, že to tam vypadá fakt krásně. Zase další možnost kam na ně.

Milan P. | St 2.5.2001 6:05:13

1.5.2001 - Střela 4
Vráťa, Márty a já. Starší a zkušenější Márty pověřil sepsáním raportu mne a já tak i činím.
Střela je pořád ještě lehce zvedlá. Já to tipoval na 10 centimetrů nadstav, Vráťa byl pro čtvrt metru. Každopádně tenhle stav vody dovoluje přiblížit se s nymfou i k těm rybám, které před vámi v létě v němém šílenství prchají do hlubin tůní Střely. Celý den jsme chytali na krátkou nymfu. Pokud mohu mluvit za sebe, uspěšný byl Goldkopf s tělem z králičí srsti, růžový bobeš s fialovým znakem jako koncová muška, a asi nejúspěšnější byly larvy chrostíků v barvě žluté. Brali hlavně lipani, protože "na prvního máje lipaní prapor vlaje" byla Vráťova prognóza. Pouze Martymu přišli na mouchu 4 pstruzi, z toho jeden duhový (to je na Střele docela rarita). Odpoledne se zvedly ryby k hladině a já nalovil na suchou 7 lipanů (Olive Dun a Iron Blue Dun na háčku 16). Pokud něco přidají mí kolegové, budu jenom rád. Na závěr bych poznamenal, že skvělý den strávený s dobrými parťáky u krásnéřeky může vyjít i když na to tečkované ryby zvysoka hází bobek. Zase někdy u vody.

slon12 - Profil | Út 1.5.2001 20:11:47

1.5.2001 - Labe 33 A
Dnes jsem byl na slepým rameni Labe v Jaroměři ,no bylo to tam jak o závodech ,bylo vysazeno asi 800 kaprů od 40 -55cm
Já jsem chytal na jeden prut match 5-15g plavačku 1g splávek
kmen 0,16 návazec 0,08 nosnost 1kg,háček Takana vel.12. zakrmil jsem 50%milo special carpa 50% směs bílé strouhanky a kukuř. šrotu celkem asi 1,5kg krmení a zamíchal jsem do toho 1 pikslu steril kukuřice.Na úseku cca 30m nás sedělo asi 15
za 2,5hod co jsem tam seděl se chytlo 28 kaprů od 40 - 50cm z toho jsem 24 ks chytil já a to napůl na housku anebo kukuřici.Kromě toho jsem byl jedinej kdo chytal pouze na 1 prut. No nádhernej den.

lukasjicha - Profil | Út 1.5.2001 16:13:36

1.5. 10-14.40 hod - Olše 4A - nádrž Hrabina
Tak jsme si s Jakubem Z. konečně po dlouhé době dobře zachytali. Byli jsme na straně od města v lese.oproti minulé výpravě na tuhle přehradu jsme měli nádherné počasí. Plotice a oukleje sbíraly hmyz z hladiny a byly snad všude, kam jsme hodili, tam byl záběr. Chvílemi jsme chytali hned vedle vezíků a ryby byly i tam. Chytali jsme na plavanou na červy na propad.Během chtání jsme hodně navazovali a rozmotávali návazce, které se díky červíkům motaly jedna báseň, taky jsem asi 2 utrhl na dně u břehu. Sečteno a podtrženo - po focení jsme do vody pustili 234 ryb, z nichž 10 byly oukleje a zbytek plotice ve velikosti 10-20cm.